Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Szegeden a közelmúltban igen sok fejlesztés megvalósult. Többek között a kerékpárosok javára.
Előzmény
Szegedi Kerékpárutak engedélyezési terveinek véleményezése
Szeged MJV Önkormányzatától szegedi csoportunk véleményezésre megkapta a következő terveket: (Forrás: Ifj. Nagy Gábor hozzászólása, Crticalmass)
Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése, B + R kerékpártárolók
Szeged, Fő fasor kerékpárút
Szeged, Vár u. – Károlyi u. kerékpárút
Szeged, Mars tér kerékpárút
Szeged, Kossuth Lajos sgt. kerékpárút
Szeged, Csongrádi sgt. kerékpárút
Szeged, Csillag tér – Felső Tisza-part kerékpárút
Szeged-Kiskundorozsma, 48-as utca kerékpárút.
Tisztelt Önkormányzat!
Mindenek előtt szeretnénk megköszönni a lehetőséget, hogy a terveket még a pályázatok benyújtása előtt, az engedélyezési szakaszban véleményezésre megkaptuk. Az elkészült tervek mennyiségét és a Magyar Kerékpárosklub bevonását egyaránt a kerékpáros közlekedés irányában tett fontos lépésnek tekintjük, és nagyra értékeljük.
A terveket szegedi csoportunk áttekintette és megvitatta, alább ismertetett álláspontunkat közösen alakítottuk ki. Észrevételeink célja, hogy a használók szempontjából segítsük a város kerékpáros közlekedésének minél színvonalasabb és használhatóbb fejlesztését.
Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése,
B + R kerékpártárolók
A terv célja, hogy az elektromos tömegközlekedési hálózatnak a város széléhez legközelebb eső pontjaiban a „kerékpározz és utazz” (B + R) típusú igénybevételt támogassa fedett kerékpártárolók építésével. A célt üdvözöljük, hiszen a tömegközlekedéssel ritkásabban ellátott kertvárosi részekből azoknak is környezetbarát eljutást kínál, akiknek a belvárosi kerékpározás túl forgalmas, vagy túl fárasztó, messze van. Fontos, hogy a tárolók térfigyelő kamerákkal biztosítottak legyenek.
A helyszínek kijelölésekor abból kell kiindulni, hogy a tárolóknak jó kapcsolatuk legyen a kerékpárúttal (vagy kerékpározható útszakasszal), és a sűrű vonal megállóhelyéhez minél közelebb legyenek. Ebből a szempontból
- jó helyen lesz: Vértói út
- elfogadható helyen lesz: Kecskés, Tarján, Lugas utca (a Csillag tér szerencsésebb lenne)
- nem megfelelő, áthelyezést javasolunk: Kálvária sgt: a peronok mellé. Hont Ferenc utca: az új villamos-végállomás mellé, mert a kerékpárút oda vezet, a villamos és a Csongrádi sugárúti közös, sűrűbb trolimegállók is jól elérhetőek. Gyerekkórház: a peron mellé, pl. az esőbeállóval egybeépítve.
A tervekből kiderül, hogy az önkormányzattal egyetértésben elmarad a tároló telepítése az újszegedi víztoronynál és az Etelka sornál. Az előbbivel egyetértünk, azonban az utóbbit fontosnak tartjuk Tápé és Petőfitelep szempontjából. Az Etelka sori kerékpárút tervlapjai szerint a csatlakozó területen az épülő lakóparknak szervízútja és merőleges parkolói lesznek, amely mellett a tároló elhelyezhető lenne.
A tervezővel szemben egyetértünk az önkormányzattal abban, hogy az Izabella-híd térségében nem kínálkozik megfelelő hely egy ilyen tárolóra, mert a Plaza előtti villamos-végállomás csak indirekt kapcsolat lenne mind kerékpáros, mind tömegközlekedési szempontból. Megfelelő helyszín a Rókusi körúti tervezett körforgalomnál lehetne, ha ehhez van terület. Javasoljuk ennek megvizsgálását.
Szeged, Fő fasor kerékpárút
Mind a nyomvonal-vezetéssel, mind a választott műszaki megoldással egyetértünk. A kerékpárút a gyalogjárda mellett, de attól elkülönítve vezet, szintben egy „K” szegélysor, burkolatban az aszfalt-burkolat különbözteti meg a betonlap-járdától.
Arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a járdát szélesíteni nem szabad (4 db 40x40-es betonlapból álló, tehát 1,60 széles, szemben a terven jelölt 2,25-tel), mert akkor a védett platánfasor útban lenne. Fölöslegesnek tartjuk a „kerékpárral behajtani tilos” táblák kihelyezését a közútra, mert a kerékpárút megépítése után a KRESZ 54. § (1) szerint ez magától értetődő, külön hangsúlyozni nem indokolt.
Szeged, Vár u. – Károlyi u. kerékpárút
A kerékpáros nyomvonal-vezetéssel alapvetően egyetértve szeretnénk emlékeztetni arra, hogy:
teljes értékű megoldást csak a Híd u. – Károlyi u. kerékpársávval, mint alternatív útvonallal együtt nyújt.
A két útvonal közül az egyiket választva az önkormányzat konfliktust vállal és bírálatokat fog kapni a Híd utcai megoldást szorgalmazók részéről.
Csak a Híd utcai nyomvonal esetén lehetne a Széchenyi tér hosszában legalább az egyik oldalán kerékpározni, ami kiválthatná a fősétányon vezető illegális kerékpározást.
Részletes észrevételeink:
A Stefánián a gyalogátkelő melletti átvezetést keskenynek találjuk. A gyalogosvédő szigetnek a Színház felé módosításával szélesíthető.
Ugyanitt a kiszélesített, de süllyesztett szegélyű járdaívre poller-oszlopokat téve megelőzhető lenne az illegális elparkolás (pl. pénzszállítók), és a biztonságot is növeli.
A Deák Ferenc utca felől a „behajtani tilos” tábla kiegészítője, „kivéve kerékpár” itt nem helyes, mert ez az utca jobb oldalának igénybevételére kötelezné a kerékpárost. (20/1984. KM r. FMSZ 6.11.) Az úttestből leválasztott kétirányú kerékpárút önálló úttestnek minősül, helyesen a bal oldalán vagy az elválasztó sávban lehet a másik oldali tábla „fordítottjával” jelezni.
o Ez a jelzés megfigyelhető a Stefániának a Dózsa György utcával párhuzamos szakaszán. A tervező által jelölt táblázás a Feketesas utcai megoldáshoz való. Érdekesség, hogy az Apáthy – Eötvös utcában a táblázás szakaszonként változó, és teljesen szabálytalan.
A kiemelt járdaszegély mellett nem kell sárga vonalat fölfesteni sem itt, sem a Széchenyi téren, sem a Károlyi utcában.
A véglegesen megszűnő trolibusz-megállóhelyre átszállításkor (buszpótláskor) szükség lehet, ezért ezt a Deák F. utcában, a postaépület oldalában javasoljuk kijelölni.
A Vár utcában megszűnő rakodóhelyek pótlását (pl. a Dák F. u-ban) javasoljuk megfontolni.
A Széchenyi tér széleinél „Lassíts! Gyalogosok!” feliratú szöveges táblát javasolunk a kerékpárosok részére.
A kerékpáros forgalom helyét a lehetséges konfliktusok minimalizálásával kell megválasztani. Amennyiben a Híd utcai kerékpársáv (előbb vagy utóbb) kijelölésre kerül, úgy a Károlyi utca – Széchenyi téri csomópont nem lesz biztonságos, mert kereszteznie kell a Híd u. felől érkező kerékpárosnak a vele azonos irányban haladó, balra kanyarodó járművek (buszok, trolik) útját, éppen a kanyarban. Mivel a kijelöléstől függetlenül is várhatók kerékpárosok a Híd utca felől, ezért megfontolásra javasoljuk a Károlyi utcában a kétoldali kerékpársávot. Ezzel megelőzhető a Feketesas utcába balra kanyarodó gépjármű és a tőle balra, egyenesen haladó kerékpáros veszélyes konfliktusa is. Ebben az esetben csak a Bartók tér felől a Vár utca felé tartó iránynak kell a tömegközlekedést kereszteznie, ami elsőbbséggel világosan szabályozható. Ez esetben maradna az „egyirányú utca” tábla, alatta „kivéve kerékpár” kiegészítés, két nyíllal (KRESZ 105/a ábra). A kerékpársávok szélessége 1,50, a biztonsági sáv (a rakodósáv felől) legalább 0,60 (Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése, Útburkolati jelek tervezése (ÚBJT) 11. ábra).
Ha mégis a terv szerinti, egyoldali kerékpárutat kívánják megvalósítani, akkor a Feketesas utcánál a „kötelező haladási irány kerékpárosoknak” táblát az elválasztó sávba kell áthelyezni, vagy a bal oldalon meg kell ismételni, valamint (kerékpársáv esetén is) a keresztezés másik három ágában is ki kell helyezni (20/1984. KM r. FMSZ 6.12.).
A Károlyi utcán a rakodósáv mellett (bármely megoldás esetén) a kerékpársáv felfestését mindkét oldalon meg kell szaggatni (sárga, sűrű szaggatott vonal, ÚBJT 12.3.d.) és a biztonsági sávot is jelölni kell, az úttest felől szaggatott fehér vonallal, sraffozás nélkül, a rakodósávnál a 2,30-as parkolóhelyek fölfestésével, vagy ugyanúgy fehér szaggatott vonallal.
Kétoldali kerékpársáv esetén a Tisza Lajos körúton a másik három gyalogátkelő mentén is javasoljuk fölfesteni az átvezetést (a megállók felől nem kell a szigeteken belülre kanyarítani, csak kerékpársávként átvezetni a túloldali járdára). Külön tájékoztató táblán jelölni kell, hogy egyoldali kerékpárútként folytatódik.
Szeged, Mars tér kerékpárút
A terv több kerékpárút-szakaszból áll, amelyek rendeltetése, hogy a Mars teret a közeli kerékpárút-hálózati elemekkel összekapcsolják – ami a tér forgalomvonzása miatt különösen indokolt.
A Boross József utcai szakaszra szükség van, ezt korábban mi is javasoltuk. Azonban a szakasznak a Kossuth sugárúton a belváros irányú kapcsolatánál sokkal fontosabb a tervről hiányzó, Dorozsma irányú kapcsolata, amelyet korábban a Tavasz utcai gyalogátkelőhöz javasoltunk. Kérjük a terv kiegészítését.
A Párizsi körúti szakaszt a Kossuth sugárúti csomóponton is kérjük átvezetni a gyalogátkelő mentén a volt postához (tervezett kerékpárúthoz kapcsolódás). A kerékpárút Mars tér menti szakaszát álmegoldásnak, a probléma szőnyeg alá söprésének tartjuk, nem támogatjuk – tekintettel az óriási gyalogosforgalomra, árusító helyekre, összevissza berendezésekre. Ugyanakkor a Párizsi körút ezen szakasza kerékpárral nem használható, és emiatt indokolt és szükséges is valamilyen kerékpározási lehetőség kialakítása. (Ez a nagykörút azon részein is indokolt, ahonnan jelenleg a kerékpárosok ki vannak tiltva.) Ezért azt javasoljuk, hogy a kerékpárutat a járda közepe helyett az árusító helyek mögött, a buszpályaudvar telekhatárán vezessék.
Mivel a Mikszáth Kálmán utcánál van olyan fázis, mikor a jelzőlámpa egy időben ad zöld jelzést mind a 4 gyalogátkelőnek, javasoljuk még a rézsútos átvezetés (zebrák is) megfontolását.
Szeged, Kossuth Lajos sgt. kerékpárút
A Kossuth L. sgt. belső szakaszán az úttest 2x2 forgalmi sáv és középen villamospálya. A szélső sávokat leállósávként használják. Ezért a kerékpárosok számára az úttest viszonylag jól használható. A járda kerékpárút kijelölésére nem alkalmas, belső szakaszán forgalmas is. A kerékpárosoknak a járdára való száműzését alkalmatlan műszaki megoldások útján általában nem támogatjuk. Ebben az esetben a villamospálya tervezett átépítésével, gömbsorral való bevédésével a kerékpárosok kerülése nem oldható majd meg biztonságosan, ezért valamilyen beavatkozásra szükség lesz.
A Pacsirta u. és a Párizsi körút között a tervező követi a Kossuth sugárúton már „bevett” módszert: mivel a járda túl keskeny kerékpárút kijelölésére, ezért a biztonságtól eltekintve az iskola felőli részt jelöli kerékpárútnak, a „rugalmasabb” gyalogosokat a fasor és berendezési sávba száműzve. Javasoljuk a járda szélesítését az „előkert” korlátjának áthelyezésével, a gyalogjárda maradjon az iskola felől, és a kerékpárút (lehetőleg „K” szegéllyel elkülönítve) kerüljön a közút felőli oldalra.
A körúton belül már jobb a helyzet, ezért a nagykörúti járműosztályozónál még elfogadjuk a járdán vezetett megoldást. Ezt követően, kb. a volt MHSZ-nél a parkolósáv helyére kérjük a kerékpárutat, pl. gömbsorral biztosítva, egészen a Szilágyi utcáig, mert onnan már széles a járda. Ezzel megtakarítható a volt tűzoltó laktanya előtt a kockakő cseréje is. A legjobb megoldás a villamosmegállók vonalában a járda kiszélesítése.
Szeged, Csongrádi sgt. kerékpárút
A terv a jelenlegi forgalmi rend megtartása mellett az útpályát szélesíti, ezzel lehetővé téve a 2x2 közúti sáv felfestését. A beavatkozás alkalmat ad arra, hogy a korábbi, befejezetlen kivitelezés veszélyes hibáit egyúttal korrigáljuk.
A belváros felől a terelősziget mellett „szűken” indul a kerékpársáv. Szerencsére egyenes irányból már csak egy forgalmi sáv csatlakozik, a Berlini körút felől azonban két sávban lehet balra kanyarodni. Ezért fontos (és kötelező) a kanyarodó sávok közötti terelővonal átvezetése a csomóponton, kérjük pótolni. (ÚBJT 7.5.)
A belváros irányú kerékpársáv vörös festésű szakaszáról lemaradtak a kerékpáros piktogramok a Tündér u. torkolatában, a haladási irányt jelző egyenes nyilak, valamint a megállás helyét jelző vonal (ÚBJT 28.1.). Utóbbit a mellette lévő forgalmi sávhoz képest legalább 1 m-rel előrébb kell fölfesteni (ÚBJT 28.3.), azért, hogy a gépjárművek észrevegyék a velük együtt induló kerékpárost.
Hasonlóképp a Rózsa utcánál is kérjük javítani a megállás helyét jelző vonalat. Feltehetően tévedés, hogy itt a belváros irányában is a buszmegállóba rajzolt kerékpársáv szerepel, kérjük megtartani a jelenlegi, megkerülő megoldást.
Kérjük a megállásra kijelölt útszakaszoknak a hatályos jogszabályoknak megfelelő rendezését. „Tilos egymásnak ellentmondó közúti jelzések (pl. útburkolati jel és jelzőtábla) együttes alkalmazása.” (20/1984. KM. r. 11. § (3)). A KRESZ 40. § (1) értelmében „Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. (5) Tilos megállni: l) kapaszkodósávon, gyorsító- és lassító sávon, valamint kerékpársávon.” A jogszabály hivatalos indoklása szerint: „A kapaszkodó-, a gyorsító-, lassító-, az autóbusz forgalmi sávok, a kerékpársáv és az autóbuszöböl az úttest részei, ezért a mellettük lévő forgalmi sávon is tilos a megállás, ugyanis e tilalom nélkül nem érvényesülne az a szabály, miszerint az úttest szélén kell megállni.” A jelenleg kialakult gyakorlat veszélyes a kerékpárosokra: a kerékpársáv mellett, biztonsági sáv nélkül megálló autó jobb oldali ajtói a kerékpársávra nyílnak, ajtónyitás esetén a kiemelt szegély miatt a kerékpárosnak kerülési lehetősége sincs. A problémára a következő megoldások lehetségesek:
Megtiltják a megállást a teljes szakaszon, a „várakozni tilos” táblák átcserélésével, vagy inkább a „megállni ill. várakozni tilos” táblák eltávolításával, hiszen a kerékpársáv ezzel egyenértékű. (Nem javasoljuk, mert úgyis megszegnék.)
A megállás helyét kijelölik az úttest szélén, a kerékpársávok behúzásával, biztonsági sávval (ÚBJT 11. ábra alsó része, a kerékpársáv szélességét időközben 1,5 m-re felülírta a Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése c. előírás). (Már volt ilyen kialakítás. Mivel a várakozás tilos, ezért csak kevés jármű áll, a kerékpáros nem érzi biztonságban magát az út belsejében. Csak a várakozás engedélyezése esetén javasoljuk.)
A megállás helyét kijelölik a kerékpársávtól balra, legalább 60 cm-es biztonsági sávval (ÚBJT 11. ábra felső része). Ez esetben a biztonsági sáv a kerékpársávot leválasztja, az már az úttestből leválasztott egyirányú kerékpárútnak minősül. Vagy meg kell engedni a várakozást, és fölfesteni, vagy csak a kerékpársáv mellett 60 cm-es biztonsági sávval jelölni, a fehér vonal az útkereszteződéseknél ívben a sárga vonalba zár. (Javasolható megoldás.)
Azokon a szakaszokon, ahol a várakozás megengedett, a kerékpársávot nem jelölik. A kerékpársáv a szakasz előtti és utáni utcatorkolatban szaggatott sárga vonalak között átvezetésre kerül, majd a megállásra megengedett szakaszon szünetel. Így a terv szerinti sávszélességekkel számolva 1,5 + 3,5 = 5,0 széles sáv alakul ki, amelyen a kerékpáros (álló jármű hiányában) jobb oldalon halad, a szegély mellett álló járművet balról kerüli. (Bár biztonságos, de a kerékpárosok számára nem vonzó megoldás, ezért csak a jelenleginél rövidebb, nem egybefüggő szakaszokon ajánlható.)
Szeged, Csillag tér – Felső Tisza-part kerékpárút
A terv megnyugtatóan rendezi a Kereszttöltés utcát, ahol a kerékpárosok biztonságos kerülésére nem volt megfelelő hely a közúton. Az Etelka sori és Felső Tisza-parti kerékpársávos szakasz azonban számos kedvezőtlen megoldást tartalmaz. Alább szeretnénk felhívni a figyelmet egy fontos irány kapcsolatára is.
Részletes észrevételeink:
A Kereszttöltés utcai kerékpárút mind vonalvezetését, mind burkolatát tekintve kedvező, jó ötlet a Vajda utca torkolatánál a kapcsolódási lehetőség. A Csaba utcai, emelt szintű átvezetést javasoljuk a gyalogútra is kiterjeszteni, és a víznyelők helyét ennek megfelelően jelölni.
Az átvezetést a Kereszttöltés u. – Etelka sori keresztezésnél kérjük egy védőszigettel biztosítani, amely a minimális forgalmú balra sáv helyén kialakítható. A 10. sz. épület előtti széles felületen kérjük egy kétirányú kapcsolat kialakítását a Tápai utca felé, mert ez a Maros utcán át egy kedvezően kerékpározható belvárosi kapcsolat. (Itt jegyezzük meg, hogy a Tápai u. és a Maros u. közötti kapcsolat a Bertalan-híd lábánál egy rövid, földes szakaszon bonyolódik le, javasoljuk a kerékpárút kialakítását.)
A kerékpársávos szakaszon (Etelka sor és Felső Tisza-part) nem értjük a „várakozni tilos” táblák megtartását ill. kihelyezését, hiszen a kerékpársávon így eleve tilos megállni. Ugyanakkor a kedvező útszélesség lehetőséget nyújt várakozóhelyek kijelölésére az Erdő utcától a Felső Tisza-part felé a lakóházak felőli oldalon, vagy akár (a terven nem jelölt) taxis droszt megtartására a kerékpársáv behúzásával, biztonsági sávval (ÚBJT 11. ábra alsó része).
A kerékpársávok átvezetése a buszmegállókon itt jó megoldás, de a sáv vonalát a megállóhely felfestése előtt 15 m hosszban, utána 5 m hosszban meg kell szaggatni, hogy a kerékpáros szabályosan kerülhessen.
Mivel a KRESZ 54. § (4) a. pontja értelmében a kerékpársávról másként balra bekanyarodni tilos, kérjük a Tápai utcába balra kanyarodó sáv mellett kerékpáros balra sáv kijelölését is, ez a tervezett forgalmi sávok fölös szélességéből biztosítható. Hasonlóképpen javasoljuk a fölös szélesség rovására balra sávok kijelölését az Erdő utcához ill. avval szemben a sportcsarnokhoz, kerékpársávokkal.
A Felső Tisza-parti csomópont terve alapvetően elhibázott, megépítését ebben a formában semmi esetre sem támogatjuk! A közúti forgalom szempontjából nagy szükség van önálló balra kanyarodó sávra mind az Etelka sori, mind a belváros felőli ágon. A terv a csomópont kapacitását indokolatlanul lerontja. A Tápé felőli „indirekt kerékpáros egyenes” rendkívül veszélyes, a kerékpáros szándéka félreérthető, nem szólva a domborzati adottságokról.
Javaslatunk: A belváros felőli ágról a zebrát és a szigetet, a kerékpársávot hagyják el, maradjon két forgalmi sáv, a belső sávot balra kanyarodó sávnak ki kell jelölni, mert egyenesen csak egy fogadó sáv marad. Az Etelka sori ágon a sziget elhagyásával és a lefelé vezető sáv szűkítésével biztosítható a járműosztályozó helyigénye, ahol különösen fontos egy kerékpáros balra kanyarodó sáv kijelölése is. Helyszűke esetén az önálló jobbra kanyarodó kerékpársáv a közúti jobbra sávval összevonható, de a kerékpáros piktogramokat és jobbra nyilakat itt is alkalmazni kell a sáv jobb oldalán. A két meglévő, megmaradó zebra melletti kerékpárút átvezetést el kell hagyni. A Tápé felőli kerékpársávot szaggatott vonalakkal, vörös festéssel egyenesen át kell vezetni a buszmegálló felé. Javasoljuk a Tápé felőli ágban is egy rövid járműosztályozó kialakítását úgy, hogy a szembe irányú szélességet csökkentve a szigetet a Tisza felé mozdítva, a lakópark felől kismértékű szélesítéssel egy közös (autós-kerékpáros) jobbra sávot hoznának létre. Természetesen az egyenes kerékpársáv a jobbra kanyarodó sáv bal oldalán maradna.
A Felső Tisza-parton a kerékpársáv Tápé felé csak a buszmegállónál kezdődne. Kérjük a jelzések föntebb írt szaggatását a megállók környezetében, és a víznyelőkre tekintettel a Tisza felőli oldalon 2 m széles kerékpársáv biztosítását.
Szeged-Kiskundorozsma, 48-as utca kerékpárút.
A terv szerinti kialakítást támogatjuk.
Összegzés: Reméljük, hogy javaslatainkat Önök is konstruktívnak értékelik. Örömmel fogadjuk az együttműködés minden formáját – minél korábbi szakaszban, annál könnyebb javaslatainkat figyelembe venni.
Megvalósulás
Európában egyre több országban tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a kerékpáros közlekedésnek, mert környezetbarát, gyors és egészséges. Papíron a szegedi közlekedéspolitikai koncepcióban is kerékpárbarátnak minősítik a várost, a szegedi bicikliutak állapota ezt azonban csak kevéssé támasztja alá.Részben emiatt tartottak kerékpáros felvonulást vasárnap a belvárosban. (Forrás: Délmagyar)
|
|
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:
"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:
Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...
M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:
Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...
M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:
Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az uniós támogatásból megvalósuló közlekedési fejlesztések színvonala és a mindennapok
Nemzeti Kerékpáros Koncepció 2014-2020 (elkészült: 2013. május)
Elkészült és átadtuk az illetékeseknek a KEKE javaslatait a 2013-20 közötti időszak operatív programjaihoz
A hét idézete... publicisztika, vélemény