Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Szerdán rendőrileg betiltották a kerékpározást a budapesti belvárosban. Az Est 1926 április 8-án csütörtökön adott hírt a nagy zavart okozó hatósági szigorításról. A főváros egy akkor harmincéves rendeletet melegített fel, hogy javítson a baleseti statisztikákon.
1926-ban még a 10 ezer darabot sem érte el a gépkocsik száma az országban, (jelenleg 3 millió autó van), kerékpározni viszont akkor sem volt mindig könnyű.
Az Est tudósítása (16. oldal) szerint egy rendőr okozott nagy megrökönyödést a Váci utca és a Kossuth Lajos utca sarkán, amikor „két karját széttárva megállította” a megszokott útvonalán gyanútlanul kerekező fővárosi polgárt, és közölte vele - „Tessék a kerékpárt a Belváros területén gyalog végigvezetni, többé nem szabad itt kerékpározni!”
A csodálkozó kérdésre a rendőr a felettesek döntését citálta. A „főkapitányságról érkezett a rendelet”, amely szerint kötelessége „minden közönséges vagy motorkerékpár” tulajdonosát leszállítani járművéről, és gyalog végigvezettetni a Belvároson, vagy másik kerület felé irányítani.
Az Est utánajárt a hirtelenjött hatósági szigor okainak. Az újságot a főváros illetékesei arról tájékoztatták, hogy a rendőrök egy 1897-ben elfogadott, de közel harminc éven át nem alkalmazott rendeletnek szereztek érvényt. A városvezetés szerint ugyanis nagyon megszaporodtak a balesetek, és a „Belváros területén közlekedő gyalogosok testi épsége érdekében” intézkedni kellett valamit.
A biciklizési tilalom alól az „üzleti célból közlekedők” felmentést kaptak. „Ezek azonban kötelesek megjelölni a kerékpáron az illető lapot, vagy céget, hogy azt a rendőr észrevegye”.
(forrás: kerekagy.blog.hu)
|
|
M Imre 14 órája új videót töltött fel:
M Imre 15 órája új videót töltött fel:
M Imre 15 órája új videót töltött fel:
M Imre 15 órája új videót töltött fel:
M Imre 15 órája új videót töltött fel:
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:
2025. április 8. Ha kedd, akkor hídlezárás... Ma is lesz újra, ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Szmogriadó: füstbe ment terv - korlátozások csütörtök reggeltől
Társadalmi egyeztetés Budapest kerékpárforgalmi főhálózatáról
15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve
Biciklizni télen, nyáron...