Közlekedés: 2012 előtt nem lesz dugódíj Budapesten

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3145 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3145 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3145 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3145 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Mindenképpen szükség van arra, hogy Budapesten valamilyen forgalomkorlátozó rendszer működjön, de ez 2011-2012 előtt nem vezethető be. Érzékelhető eredményt az jelentene, ha 25 százalékkal lehetne csökkenteni a belső kerületekbe menő gépkocsiforgalmat, a főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén hallgatott meg prezentációt a behajtási díj lehetséges változatairól.


A Városkutatás Kft. prezentációja áttekintette azokat a városokat, ahol bevezették a dugódíjat, és azokat is, ahol nem. Londonban és Stockholmban például működik a rendszer, Bécsben viszont úgy döntöttek, hogy nem vezetik be.


A főpolgármesteri kabinet álláspontja szerint Budapesten középtávon szükség lenne valamilyen rendszerre, de a behajtási díj 2011-2012 előtt nem vezethető be, mondta a Független Hírügynökségnek Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója. Azokban a városokban ugyanis, ahol működik a dugódíj, évekig tartott az előkészítés.


Forintban, 2007-es áron számolva Londonban 62 milliárd forintot költöttek a bevezetésre, Stockholmban 55 milliárdot. A legnagyobb tétel nem a behajtó autók rendszámait figyelő rendszer kiépítése, hanem a parkolási rendszer átalakítása és a közösségi közlekedés fejlesztése, mondta el Nyáry Krisztián.


A főváros már döntött arról a koncepcióról, aminek alapján a leginkább környezetszennyező járműveket 2009-től kitiltanák a városból. Ahhoz, hogy erről önkormányzati rendelet születhessen, több jogszabály módosítására is szükség van.


Ez azonban nem csökkentené jelentősen a belső kerületek forgalmát. Ahhoz, hogy a csökkentés érzékelhető legyen, 25 százalékkal kevesebb autónak kellene behajtania a belvárosba. A szakemberek javaslata szerint a pesti oldalon vagy a Hungária körútnál, vagy a Nagykörútnál lenne a legcélszerűbb meghúzni a behajtási határt, Budán pedig a budai körútnál.


A behajtási díjra vonatkozó korábbi, a külföldi példákon alapuló szakmai becslések szerint a díj összege 1-2 euró, azaz 250-500 forint lehetne Budapesten, jelentette az Inforádió.


A főváros nem szeretné fizetősség tenni az M0-ást


A kabinet ülésén döntés két kérdésben született. Egyes kormányzati elképzelések szerint az M0-ás körgyűrű teljes kiépítése után fizetőssé válna a teherforgalom számára. A főváros levélben kéri a közlekedési tárcát, hogy vessék el ezt az ötletet, mert így nem lehet kiszorítani a teherforgalmat a városból.


A másik döntés szerint a főváros jogszabályok módosítására kéri a tárcát, hogy az önkormányzatok jogszerűen szedhessenek behajtási díjat a teherjárművektől. Erről már megkezdődtek az egyeztetések.


A behajtási díj idei emelése és a teherjárművek által használható utak korlátozása után ugyanis a fuvarozók a közigazgatási hivatalhoz fordultak, s a hivatal szerint a főváros lépése jogszerűtlen - bár behajtási díjat 18 éve kell fizetni.


Támogatta a főpolgármesteri kabinet azt a javaslatot, hogy május végéig kapja meg a BKV az idei 9,7 milliárd forintos fővárosi támogatást, amelyet járműbeszerzésekre és -korszerűsítésekre, valamint villamospálya- és mozgólépcső-felújításokra költhet.


A döntést a Fővárosi Közgyűlés hozza meg csütörtöki ülésén. Ez azonban nem oldja meg a BKV finanszírozási gondjait, ezért folytatódnak a megbeszélések a kormányzat és a főváros között - mondta a kommunikációs igazgató.


http://index.hu/politika/belfold/budapest/0421fvrsdgdj/



Első tipp: 500 forint lehet a budapesti dugódíj


A főváros csak jövőre számolja ki, hogyan érné meg a belvárosi autózás megvámolása, értesült az Infó rádió. A díjra vonatkozó első tipp 500 forint. 2009-ig, az M0-ás keleti szektorának befejezéséig, biztosan nem lesz dugódíj.


Jövőre készülhet csak el a budapesti dugódíj bevezetésének hatásait elemző tanulmány, magyarul az a szakértői anyag, amiből kiderülhet, milyen gazdasági, környezeti hatásai lennének, ha Budapest belvárosban az autósoknak fizetniük kellene a behajtásért.


A tanulmány alapján döntik el, hogy milyen formában, melyik területen vezeti be a főváros vezetése a dugódíjat, mondta el az Infó rádiónak Dancs Gábor, SZDSZ-es képviselő, Demszky Gábor főpolgármester közlekedési tanácsnoka.


A stockholmi vagy a londoni mintára épülő magyar dugódíj évek óta fel-felmerül, legutóbb Hegyi Gyula szocialista EP-képviselő vette fel.


Az elképzelések között a dugódíj határaként Budapest közigazgatási határa, a Nagykörút, a külső körút (Könyves Kálmán, Róbert Károly körút), a budapesti dugózóna határa merült fel eddig.


A dugódíj mértékéről ugyancsak a tanulmány alapján döntenek, de Dancs Gábor szerint az inkább a stockholmi megoldás, a forgalomtól függő 0-500 forint körüli díj lehet inkább célravezető. Londonban egységesen kétezer forintnyi fontot kérnek el az autósoktól. Mindkét városban a belváros határában húzták meg a díjfizetési zóna határát.


Dugófüggő dugódíj?


"Speciálisan előfordulhat az is, hogy ha nagyon sokan kívánnak a belvárosba behajtani, akkor időszakosan magasabb díjat kell megállapítani" - mondta az Infó rádiónak Dancs.


A közlekedési tanácsnok szerint a dugódíj bevezetéséhez alapvető, hogy a belváros mentesüljön a kényszerű tranzitforgalomtól. Ennek feltétele pedig az M0-ás körgyűrű keleti szektorának befejezése (beleértve az M0-ást és az M3-ast összkötő M31-est), ami 2009-re várható.


Dancs egyébként hosszabban foglalkozott a témával a Magyar Narancsnak írt cikkében, amiben többek között kifejtette, hogy a stockholmi mintáról sem bizonyosodott be teljesen, hogy gazdaságos.


Problémának tartja még, hogy a budapesti tömegközlekedés sem teljesen alkalmas az autózással való versenyzésre (az egyéni közlekedők arány még mindig növekszik), továbbá súlyos hibának tartja, hogy a belvárosban mélygarázsok, óriási parkolóházak épülnek - többek között a kormányzati negyedben -: a város ezzel is csak az autósokat csábítja a belvárosba.

Címkék: behajtás díj behajtási rendszer budapest csúcsforgalom dugó dugódíj közlekedés megvalósítási tanulmány tervezet torlódás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 10 órája a(z) Szabó Tamás: End (Jótékonysági koncert Az Élet Menete Alapítvány javára | 2010) videóhoz:

Akinek van kedve és ideje, nézzen bele a velem készült ...

M Imre írta 11 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Mi Az Az Év-Átfejtés? A YearCompass egy ingyenes ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) A Dunát néző Főkukac (Kolodko Mihály első műve Budapesten) képhez:

A_dunat_nezo_fokukac_kolodko_mihaly_elso_muve_budapesten_2119833_4069_s

Hogy kerül Budapest neve egy ikonikus hollandiai...

M Imre írta 4 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Úgy vezetett be egy 15 százalékos kedvezményt a...

M Imre 1 hete új képet töltött fel:

Nyuszi_neked_mit_hozott_a_mikulas_2200927_9930_s

M Imre 1 hete új képet töltött fel:

Millenium_flakon_2200926_7472_s

M Imre 1 hete új képet töltött fel:

Makos_vagy_dios_matrix_2200925_3983_s

M Imre 1 hete új képet töltött fel:

Rovargyujtemeny_2200924_6529_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu