Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ki ne próbált volna már meg közlekedni Budapesten. A helyzet kaotikus. Ennek megoldására kínálok pár alternatívát, melyeket hasznosítva talán könnyebbé, stresszmentesebbé tehető az az út, melyet A-ból B-be teszünk meg nap mint nap. Itt főleg az autósokra gondolok, hiszen a tömegközlekedés jobbá tételére aligha van eszköz a kezünkben.
Mi autósok alapvetően kényelmesek vagyunk. Szidhatjuk a
tömegközlekedést, de valljuk be Budapesten (főleg a belvárosban) sokkal
gyorsabb BKV-val utazni. Tudom, hangos, büdös, drága és mindemellett
még a sűrűséggel sem vagyunk megelégedve. De gondoljunk csak bele:
Miért is lenne drága? Nekünk diákoknak van egy fegyverünk ami mindent
üt, ez a diákigazolvány. Ezzel olcsóbban juthatunk hozzá a mindennapos
tömegközlekedéshez szükséges bérlethez.
És a benzin? Na az baromi drága. Egy autó átlagos kilométerköltsége (csak az üzemanyagot figyelembe véve!!!) 25-30 forint kilométerenként! Persze joggal mondhatjuk, hogy járnánk mi BKV-val, de hol tegyük le a kocsit ha az agglomerációból érkezünk. Erre kínálnak megoldást a kiépített P+R parkolók. Noha jelenleg nem sok van belőlük (Újpest Városkapu, Kőbánya Kispest), hosszútávon ez jelenthez megoldást a káosz megszüntetésére, a belváros tehermentesítésére. Még egy nagyon fontos eleme van a közlekedésnek, amit figyelembe kell venni. Magyarország Budapest-központú.
Ez azt jelenti hogy minden fontosabb út, és ezzel együtt a rajta közlekedő forgalom Budapesten megy keresztül. Valami elkezdődött fejben már a 80as években, mégpedig hogy kell egy várost elkerülő körgyűrű (igen, már akkor eszükbe jutott a honatyáknak, hogy ajjaj ez így nem lesz jó, túl sok az autó…A 80as években!!!). Ennek a gondolatnak a gyermeke az M0 keleti szektorának megnyitása, ami már érezhető forgalomcsökkenéshez vezetett a Hungária körúton. Pár napja megnyitották a Megyeri hidat is, ami az Árpád híd forgalmát hivatott csökkenteni. Az M0 építkezésekről, tervekről bővebben a www.m0.hu oldalon kaphattok felvilágosítást.
Ez mind szép és jó, de mi van akkor ha mindenképp be kell mennünk autóval a fővárosba? Ekkor jön képbe a TMC. A TMC (Traffic Message Channel) országosan elvileg augusztus elejétől elérhető. Ez egy GPS készülékekre letölthető és folyamatosan frissülő adatbázis az éppen aktuális lezárásokkal, balesetekkel, illetve dugókkal. Működési elve hasonló az autórádiókban található TMC funkciókkal. Az információkat az Útinform, a Fővinform és egy 5000 gépkocsiból álló flotta szolgáltatja. A szolgáltatás még gyerekcipőben jár, de mindenesetre hasznos újítás a hazai közlekedésben. Maga a szolgáltatás egyenlőre még csak Garmin készülékeken működik, de hamarosan várható a többi GPS készülékre is.
Azok, akik nem rendelkeznek TMC fogadására képes GPS-szel, egyéb hírforrásokból tudakozódhatnak. A legkézenfekvőbb a www.fovinform.hu, hibája hogy statikus képet ad a főváros közlekedéséről, így az éppen keletkező vagy már létező torlódásokról információt nem szolgáltat a honlap. Értékelhető információt csak telefonon kaphatunk. A Fővinform munkatársai sem tudnak mindenhol ott lenni, a híreket több forrásból szerzik: 136 forgalom figyelő kamera, mentők, rendőrök, tűzoltók és több mint 40 informátor cég van a segitségükre.
Lehetőségek, ötletek természetesen léteznek a káosz megoldására, csak a megvalósítással vannak gondok. Budapesten az utak a 23 kerület és a főváros kezelésében vannak, de a forgalomtechnika közös. Összesen 960 lámpás kereszteződés van, ezek közül 637 kezelhető, azaz a központból átprogramozható. A forgalom figyelését ún. hurokdetektorokkal látják el, melyekből városszerte 550 db található. Ezek adatai alapján „látják”, ha valahol torlódás alakul ki. Ilyen esetekben a jelzőlámpák pár másodperces átállításával megszüntethető a dugulás, de ha ez sem vezet eredményre, forgalomirányítókat küldenek a helyszínre.
Mi autósok is tudjuk figyelni webkamerák segitségével a forgalmat. Ezeket a www.dugo.info, www.utv.hu és a www.ujbuda.hu találjuk. A forgalomirányító központ kameraképei jelenleg a plebs számára nem elérhetőek (159 db kameráról van szó), de tervbe van véve, hogy közzéteszik az interneten. Nyugat Európában működik a rendszer (érdekességképpen: www.vmzberlin.de/vmz), csak idő kérdése hogy nálunk is elérhetővé váljon a dugómentes közlekedés.
írta - Balu
|
|
M Imre 20 perce új videót töltött fel:
M Imre írta 2 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
A kenyai KRESZ 1. szabálya https://www.facebook....
M Imre 2 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Budapesten elszállítják a közlekedést akadályozó járműveket - 2012. december 1-től
Sínbuszok, ősjárgányok - így indult el a pesti buszközlekedés/ TÁRLAT
Hogyan épül(t) metrónk, közösségi közlekedésünk (összefoglaló)
"A BKV minden területét átjárta a politikai korrupció" - interjú Vitézy Dáviddal