Közlekedés: Dugónyúzó - avagy mi is az a TMC

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2906 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2906 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2906 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2906 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Ki ne próbált volna már meg közlekedni Budapesten. A helyzet kaotikus. Ennek megoldására kínálok pár alternatívát, melyeket hasznosítva talán könnyebbé, stresszmentesebbé tehető az az út, melyet A-ból B-be teszünk meg nap mint nap. Itt főleg az autósokra gondolok, hiszen a tömegközlekedés jobbá tételére aligha van eszköz a kezünkben.


Mi autósok alapvetően kényelmesek vagyunk. Szidhatjuk a tömegközlekedést, de valljuk be Budapesten (főleg a belvárosban) sokkal gyorsabb BKV-val utazni. Tudom, hangos, büdös, drága és mindemellett még a sűrűséggel sem vagyunk megelégedve. De gondoljunk csak bele: Miért is lenne drága? Nekünk diákoknak van egy fegyverünk ami mindent üt, ez a diákigazolvány. Ezzel olcsóbban juthatunk hozzá a mindennapos tömegközlekedéshez szükséges bérlethez.

 

network.hu

És a benzin? Na az baromi drága. Egy autó átlagos kilométerköltsége (csak az üzemanyagot figyelembe véve!!!) 25-30 forint kilométerenként! Persze joggal mondhatjuk, hogy járnánk mi BKV-val, de hol tegyük le a kocsit ha az agglomerációból érkezünk. Erre kínálnak megoldást a kiépített P+R parkolók. Noha jelenleg nem sok van belőlük (Újpest Városkapu, Kőbánya Kispest), hosszútávon ez jelenthez megoldást a káosz megszüntetésére, a belváros tehermentesítésére. Még egy nagyon fontos eleme van a közlekedésnek, amit figyelembe kell venni. Magyarország Budapest-központú.

 

Ez azt jelenti hogy minden fontosabb út, és ezzel együtt a rajta közlekedő forgalom Budapesten megy keresztül. Valami elkezdődött fejben már a 80as években, mégpedig hogy kell egy várost elkerülő körgyűrű (igen, már akkor eszükbe jutott a honatyáknak, hogy ajjaj ez így nem lesz jó, túl sok az autó…A 80as években!!!). Ennek a gondolatnak a gyermeke az M0 keleti szektorának megnyitása, ami már érezhető forgalomcsökkenéshez vezetett a Hungária körúton. Pár napja megnyitották a Megyeri hidat is, ami az Árpád híd forgalmát hivatott csökkenteni. Az M0 építkezésekről, tervekről bővebben a www.m0.hu oldalon kaphattok felvilágosítást.

 

network.hu

Ez mind szép és jó, de mi van akkor ha mindenképp be kell mennünk autóval a fővárosba? Ekkor jön képbe a TMC. A TMC (Traffic Message Channel) országosan elvileg augusztus elejétől elérhető. Ez egy GPS készülékekre letölthető és folyamatosan frissülő adatbázis az éppen aktuális lezárásokkal, balesetekkel, illetve dugókkal. Működési elve hasonló az autórádiókban található TMC funkciókkal. Az információkat az Útinform, a Fővinform és egy 5000 gépkocsiból álló flotta szolgáltatja. A szolgáltatás még gyerekcipőben jár, de mindenesetre hasznos újítás a hazai közlekedésben. Maga a szolgáltatás egyenlőre még csak Garmin készülékeken működik, de hamarosan várható a többi GPS készülékre is.

 

Azok, akik nem rendelkeznek TMC fogadására képes GPS-szel, egyéb hírforrásokból tudakozódhatnak. A legkézenfekvőbb a www.fovinform.hu, hibája hogy statikus képet ad a főváros közlekedéséről, így az éppen keletkező vagy már létező torlódásokról információt nem szolgáltat a honlap. Értékelhető információt csak telefonon kaphatunk. A Fővinform munkatársai sem tudnak mindenhol ott lenni, a híreket több forrásból szerzik: 136 forgalom figyelő kamera, mentők, rendőrök, tűzoltók és több mint 40 informátor cég van a segitségükre.

 

network.hu

Lehetőségek, ötletek természetesen léteznek a káosz megoldására, csak a megvalósítással vannak gondok. Budapesten az utak a 23 kerület és a főváros kezelésében vannak, de a forgalomtechnika közös. Összesen 960 lámpás kereszteződés van, ezek közül 637 kezelhető, azaz a központból átprogramozható. A forgalom figyelését ún. hurokdetektorokkal látják el, melyekből városszerte 550 db található. Ezek adatai alapján „látják”, ha valahol torlódás alakul ki. Ilyen esetekben a jelzőlámpák pár másodperces átállításával megszüntethető a dugulás, de ha ez sem vezet eredményre, forgalomirányítókat küldenek a helyszínre.

 

Mi autósok is tudjuk figyelni webkamerák segitségével a forgalmat. Ezeket a www.dugo.info, www.utv.hu és a www.ujbuda.hu találjuk. A forgalomirányító központ kameraképei jelenleg a plebs számára nem elérhetőek (159 db kameráról van szó), de tervbe van véve, hogy közzéteszik az interneten. Nyugat Európában működik a rendszer (érdekességképpen: www.vmzberlin.de/vmz), csak idő kérdése hogy nálunk is elérhetővé váljon a dugómentes közlekedés.

 

írta - Balu

Címkék: bkv budapest dugó környezetszennyezés közlekedés ma nagyváros p+r parkoló takarékoskodás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 8 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Az elmúlt időszakban sok helyen lekaszálták a földeket, ...

M Imre írta 8 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Egyetértek Őrsi Gergely, Soproni Tamás, Tóth József, Baranyi ...

M Imre írta 21 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Jókívánság Bese atyával: https://www.facebook....

M Imre írta 21 órája a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Mi is az a holttér? https://www. facebook....

M Imre írta 1 napja a(z) Tallós Rita (47), a Jóban Rosszban sztárja elütött egy gyalogost, aki takarásból az úttestre lépett. fórumtémában:

Delhusa Gjon másfél milliós sérelemdíjat követel a...

M Imre írta 1 napja a(z) A Kárpát-medence vízborította és árvízjárta területei az ármentesítő és lecsapoló munkálatok megkezdése előtt (1938-as térkép) képhez:

A_karpatmedence_vizboritotta_es_arvizjarta_teruletei_az_armentesito_es_lecsapolo_munkalatok_megkezdese_elott_1938as_terkep_2170576_7561_s

Oázissá váló rizsföldek a Dél- Alföldön | 2025. június 18. ...

M Imre írta 1 napja a(z) Utólagos díjfizetések jogosultsága az úthasználati díjak kapcsán (egy órás türelmi idő) blogbejegyzéshez:

A G4 gyorsforgalmi út projektje: Új paradigma az infrastruktúra ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Itt a főszezon: Idén is késik majd a vonatom? | 2025.06.21....

M Imre írta 1 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:

Új szakaszához érkezett a Flórián téri felüljáró felújítása! ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu