Közlekedés: Autóstárs klubtag rendszer környezetkímélő módon: "zöldülő" carsharing

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A külföldön már sikerre vitt úgynevezett carsharing (magyarul autótárs) kezdeményezésekről korábban már beszámoltunk. A franciák azonban ezt is továbbfejlesztenék a környezetvédelem jegyében, és hagyományos autók helyett elektromosakat állítanának a városi közlekedők szolgálatába.


Mitől jobb, mint a bérlés?

A carsharing egyfajta környezetbarát, fenntartható közlekedési rendszer, ahol egy autót több tulajdonos, pontosabban autótárs-klubtag használ, előre meghatározott időbeosztás szerint. Nagy előnye a hagyományos autóbérléshez képest, hogy nem kell az iroda nyitvatartási idejéhez, hiszen bármelyik telephelyen felvehetjük a kocsit, és szintén bárhol le is tehetjük azt, akár hajnali kettőkor is.

A jelenleg a világ közel ezer városában működő autótárs-klubok tapasztalatai, valamint a több tucat tanulmány szerint ezzel a rendszerrel tehermentesíteni lehet a városok tömegközlekedését, megoldást jelent a parkolási problémákra, és az autóforgalmat is csökkenti, mivel zömében a tömegközlekedést kiegészítve használják az autókat a klubtagok.

Ez tehát egyértelműen környezetkímélő közlekedési módszernek tekinthető, még ha az autók használat közben szennyezik is a levegőt. A franciák azonban most ezt is megpróbálják kiküszöbölni jövőre bevezetésre kerülő elektromos carsharing rendszerükkel.

Párizs főpolgármestere, Bertrand Delanoë tervei szerint 2010 év végén 4000 elektromos autót vehetnek majd igénybe a párizsiak, illetve az agglomerációban élők, mindössze fel kell markolniuk bármelyik telephelyen, és letenni azt a 700 állomás bármelyikén. Az ötletet a Vélib névre keresztelt kerékpárkölcsönző adta, amit 2007-ben vezettek be a francia fővárosban, és azóta számos egyéb város is lekoppintotta a sikeres kezdeményezést.

Az autós változat az Autolib névre hallgat majd, amit egyelőre még a környezetvédők is támogatnak, mivel azt várják tőle, hogy évente 22 ezer tonnával csökkentené a széndioxid kibocsátást.

Mennyibe kerül mindez?

Pontos adatokkal ugyan még nem szolgált a városvezetés, azonban egyes francia lapok már becslésekbe bocsátkoztak, különféle forrásokra hivatkozva. A Le Parisien szerint au1400 önkiszolgáló állomás Párizsban és a környező városokban, ahol egyben az autókat fel is lehetne tölteni, közel 9,9 millió euróba kerül majd.

Az autósok két, illetve négyszemélyes autók közül választhatnak majd, amiért félóránként hozzávetőleg 1100 - 1700 forintnak megfelelő összeget kell majd fizetniük, egyszerűen a hitelkártyájuk leolvasóhoz érintésével. Ehhez először az Autolibnél be kell regisztrálniuk, igazolva, hogy rendelkeznek érvényes jogosítvánnyal, valamint be kell fizetniük egy havi tagdíjat is, ami körülbelül 4-5 ezer forintba kerül majd.

A projekt a tervek szerint PPP-konstrukcióban fog megvalósulni, ahol az állam, illetve önkormányzat mint megrendelő szerepel majd, és a tendert megnyerő magánvállalkozó fogja végrehajtani a beruházást, és az üzemeltetésért, karbantartásért is ő felel majd, profitját pedig a tagdíjakból szedi majd össze.

Az érdeklődő vállalatok között szerepel többek között az Avis autókölcsönző, a francia állami vasúttársaság, az SNCF, illetve a párizsi tömegközlekedési vállalat, az RATP is. Emellett néhány autógyár is kifejezte már érdeklődését a projekt iránt, mint elektromos autó beszállító, többek között a Daimler, a Renault és a Peugeot Citroën is.

Persze ezzel a tervvel kapcsolatban is megjelentek már negatív hangok, akik többek között azt kifogásolják, hogy bár több autógyártó is foglalkozik már elektromos autó gyártással, azonban egyik sem tömeges méretekben. A Daimler csekélyebb méretű, de hasonló projektben már részt vett: Londonba szállított már 100, elektromos Smartot, és hasonlóra készül év végéig Berlinben is. A Nissan 2010-ben jön ki az első, nem hibrid elektromos autójával, akit a Renault követ 2011-ben.

A szkeptikuson hangján szólalt meg egy másik francia városban hasonló, azonban jóval kisebb méretű projektet vezető üzletember is, aki szerint 4000 autó fenntartása, illetve a vandáloktól való megóvása nem kis feladat, hiszen a Vélib kerékpárokat is gyakran megrongálják, azonban egy elektromos autó esetében a szervizköltség jóval nagyobb, mint egy biciklié.

Néhány buzgó környezetvédő is a program ellen emelt hangot, szerintük ugyanis az elektromos autók csak rontani fognak az egyébként is dugóktól hemzsegő párizsi autóshelyzeten, különösen azért, mert a több száz állomás miatt most majd azok is autóba ülnek, akik fél órás út miatt eddig inkább a tömegközlekedést választották. 

Forrás: Pénzcentrum.hu

Címkék: autó autóstárs bérlés carsharing környezetvédelem közlekedés város

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 21 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu