Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Elevenítsük fel röviden, mi is volt a gond az M3-as metró „felújításával”.
A BKV 2015-ben szerződött le az orosz Metrowagonmash-al arra, hogy az orosz cég a 3-as metróvonalon járó 222 szovjet gyártású metrókocsit felújítja, valamint modernizálja az alagútrendszert és az állomásokat is.
Egy 81-717 típusú (MMZ, napjainkban Metrovagonmas) szerelvény Kőbánya-Kispest és a Határ út között (a kép forrása: Wikipédia)
Azért nem új kocsikat vettek, hanem az ősrégi szovjet metrók oroszországi felújítására szerződtek, mert az új szerelvényeket a kormány drágállotta és nem is volt hajlandó kifizetni.
A beruházás hivatalosan így 220 millió eurójába (akkori árfolyamon számolva 69 milliárd forintjába) került volna a fővárosnak, ha nem kényszerül euróalapú devizahitel felvételére. A hitelt a kormány hatvanmilliárd forintig engedélyezte, a maradék 9 milliárdot a fővárosnak kellett kiszorítania a büdzséből. A hatvanmilliárdos hitelt 15 éves futamidőre vették fel, kamatokkal együtt végül 84 milliárdra rúg majd. Ahhoz viszont, hogy ne a problémás orosz szerelvények közlekedjenek a kék metró vonalán, nagyjából 90 milliárd forintból megoldható lett volna a főváros akkori becslése szerint.
Ráadásul az is kiderült, hogy a Metrowagonmash – bár csak a szerelvények felújítására volt szerződése – valójában az általa gyártott új metrókocsikat hozott Budapestre, vagyis lényegében felújítottnak mondott, oroszok által újonnan gyártott szerelvényekért adtunk pénzt, amik ráadásul egyből elkezdtek rohadni. A régi, Magyarországon használt szerelvényeket pedig egy Moszkva melletti erdőben fotózták le, ez bizonyítja, hogy nem azokat újítják fel.
Tarlós István pedig mindennek ellenére „újságcikkek és találgatások alapján” nem volt hajlandó vizsgálatot indítani. Sőt: az Origónak azt mondta, „játékból tételezzük fel, hogy valóban újak ezek a kocsik. Most akkor a város mikor jár jobban: ha a pénzéért felújítottakat kap, vagy ha teljesen újakat?”.
:::::
A bizottságot a főváros 2020-ban hozta létre azzal a céllal, hogy a korábbi városvezetések kínos, korrupciógyanús ügyeket felderítse. A bizottságot Havasi Gábor momentumos budafoki polgármester vezeti, az olyan ellenzéki tagok, mint Baranyi Krisztina, vagy Horváth Csaba mellett akad fideszes is benne: Tarlós István korábbi pénzügyi főpolgármester-helyettese, Bagdy Gábor.
A testület ezeket az ügyeket vizsgálta:
„Több mint 30 ezer oldalnyi dokumentum, több mint 14 GB bizonyíték” – a momentumos Havasi Gábor elmondása szerint ennyi anyagot fésült át a főváros vizsgálóbizottsága az M3-as metrókocsik beszerzésének ügyében. Havasi a Facebookon közzétett posztjában azt írja, „az egyértelműen látszik, hogy Orbán Viktor és korábbi budapesti helytartója, Tarlós István számára a budapestiek érdekei mindvégig másodlagosak voltak, miközben az orosz lobbi kénye-kedve szerint alakította a beszerzés részleteit”. Elmondta, hogy a kész jelentést szeretnék minél hamarabb közzétenni, valamint a legközelebbi, szeptemberi Fővárosi Közgyűlésre már előterjesztés formájában be is vinni a vizsgálat eredményeit.
Forrás:
https://hvg.hu/itthon/20220916_budapest_m3_felujitas_vizsgalobizottsag
Kapcsolódó
|
|
M Imre 6 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 7 órája a(z) Avalanche Kaito - Dabalomuni (Cave 12, Geneva, 2021.) videóhoz:
Rendkívül változatos lett a Talitakum album (2024.), ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Nos, végülis bárkivel előfordulhat olyan vis maior, ...
M Imre írta 3 napja a(z) A biztonsági öv fél évszázada - történelem blogbejegyzéshez:
Kicsit korlátoz a mozgásodban, de még mindig nem annyira, ...
M Imre írta 3 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:
Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...
M Imre írta 4 napja a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:
Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...
M Imre új linket töltött fel: Erdei Vasútért Egyesület
M Imre írta 4 napja a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:
Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...
M Imre írta 6 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...
M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Várhatóan november végén kezdődik 3-as metró felújítása, de előkészítő munkálatok már ősztől lesznek ...
BKK - a pótdíjazás változása (a rendelkezés 2016. május 1-jén lép hatályba)
Petíció: Védjük meg a Római-partot!
A budapesti taxiközlekedés rendelet-tervezete (VEKE - BKK)