Közlekedés: Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elevenítsük fel röviden, mi is volt a gond az M3-as metró „felújításával”.


A BKV 2015-ben szerződött le az orosz Metrowagonmash-al arra, hogy az orosz cég a 3-as metróvonalon járó 222 szovjet gyártású metrókocsit felújítja, valamint modernizálja az alagútrendszert és az állomásokat is.

network.hu

 

Egy 81-717 típusú (MMZ, napjainkban Metrovagonmas) szerelvény Kőbánya-Kispest és a Határ út között  (a kép forrása: Wikipédia)

 

Azért nem új kocsikat vettek, hanem az ősrégi szovjet metrók oroszországi felújítására szerződtek, mert az új szerelvényeket a kormány drágállotta és nem is volt hajlandó kifizetni.


A beruházás hivatalosan így 220 millió eurójába (akkori árfolyamon számolva 69 milliárd forintjába) került volna a fővárosnak, ha nem kényszerül euróalapú devizahitel felvételére. A hitelt a kormány hatvanmilliárd forintig engedélyezte, a maradék 9 milliárdot a fővárosnak kellett kiszorítania a büdzséből. A hatvanmilliárdos hitelt 15 éves futamidőre vették fel, kamatokkal együtt végül 84 milliárdra rúg majd. Ahhoz viszont, hogy ne a problémás orosz szerelvények közlekedjenek a kék metró vonalán, nagyjából 90 milliárd forintból megoldható lett volna a főváros akkori becslése szerint.


Ráadásul az is kiderült, hogy a Metrowagonmash – bár csak a szerelvények felújítására volt szerződése – valójában az általa gyártott új metrókocsikat hozott Budapestre, vagyis lényegében felújítottnak mondott, oroszok által újonnan gyártott szerelvényekért adtunk pénzt, amik ráadásul egyből elkezdtek rohadni. A régi, Magyarországon használt szerelvényeket pedig egy Moszkva melletti erdőben fotózták le, ez bizonyítja, hogy nem azokat újítják fel.


Tarlós István pedig mindennek ellenére „újságcikkek és találgatások alapján” nem volt hajlandó vizsgálatot indítani. Sőt: az Origónak azt mondta, „játékból tételezzük fel, hogy valóban újak ezek a kocsik. Most akkor a város mikor jár jobban: ha a pénzéért felújítottakat kap, vagy ha teljesen újakat?”.


:::::


A bizottságot a főváros 2020-ban hozta létre azzal a céllal, hogy a korábbi városvezetések kínos, korrupciógyanús ügyeket felderítse. A bizottságot Havasi Gábor momentumos budafoki polgármester vezeti, az olyan ellenzéki tagok, mint Baranyi Krisztina, vagy Horváth Csaba mellett akad fideszes is benne: Tarlós István korábbi pénzügyi főpolgármester-helyettese, Bagdy Gábor.


A testület ezeket az ügyeket vizsgálta:



„Több mint 30 ezer oldalnyi dokumentum, több mint 14 GB bizonyíték” – a momentumos Havasi Gábor elmondása szerint ennyi anyagot fésült át a főváros vizsgálóbizottsága az M3-as metrókocsik beszerzésének ügyében. Havasi a Facebookon közzétett posztjában azt írja, „az egyértelműen látszik, hogy Orbán Viktor és korábbi budapesti helytartója, Tarlós István számára a budapestiek érdekei mindvégig másodlagosak voltak, miközben az orosz lobbi kénye-kedve szerint alakította a beszerzés részleteit”. Elmondta, hogy a kész jelentést szeretnék minél hamarabb közzétenni, valamint a legközelebbi, szeptemberi Fővárosi Közgyűlésre már előterjesztés formájában be is vinni a vizsgálat eredményeit.


Forrás:

https://hvg.hu/itthon/20220916_budapest_m3_felujitas_vizsgalobizottsag


Kapcsolódó videó:

Orosz befolyás Magyarországon

Címkék: bkv 2010 előtti eladósodása budapest bálna rendezvényközpont tendereztetési eljárás combino villamosok beszerzése elektronikus jegyrendszer fővárosi közgyűlés fővárosi patkánymentesítési szerződés korrupciógyanús ügy m3-as metró felújítása metrowagonmash mityiscsi gépgyár mmz orosz befolyás orosz lobbi rácfürdő-projekt vizsgálóbizottság

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 8 perce új videót töltött fel:

M Imre 14 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Évi több millió új autóba kerül magyar önvezető technológia...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Lausanne-i Svájci Szövetségi Technológiai Intézet (EPFL) ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Közlekedési Múzeum: Egy új lakó megérkezett! https://www....

M Imre írta 3 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Ismétlődő tilosban parkolásért is elvehetik a jogsit ...

M Imre írta 4 napja a(z) A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól képhez:

A_legfontosabb_valtozasok_az_m3as_metro_kozlekedesben_2022_majus_14tol_szombattol_2167017_3792_s

Januártól újabb két állomáson állnak meg a 3-as metró ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A MOL Bubi közbringa- szolgáltatás felhasználóinak ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Mást állít a MÁV a gyulai vasútállomás felújításáról,...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jelentős mennyiségű kőolajat talált a Mol Vecsés határában, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu