Közlekedés: Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elevenítsük fel röviden, mi is volt a gond az M3-as metró „felújításával”.


A BKV 2015-ben szerződött le az orosz Metrowagonmash-al arra, hogy az orosz cég a 3-as metróvonalon járó 222 szovjet gyártású metrókocsit felújítja, valamint modernizálja az alagútrendszert és az állomásokat is.

network.hu

 

Egy 81-717 típusú (MMZ, napjainkban Metrovagonmas) szerelvény Kőbánya-Kispest és a Határ út között  (a kép forrása: Wikipédia)

 

Azért nem új kocsikat vettek, hanem az ősrégi szovjet metrók oroszországi felújítására szerződtek, mert az új szerelvényeket a kormány drágállotta és nem is volt hajlandó kifizetni.


A beruházás hivatalosan így 220 millió eurójába (akkori árfolyamon számolva 69 milliárd forintjába) került volna a fővárosnak, ha nem kényszerül euróalapú devizahitel felvételére. A hitelt a kormány hatvanmilliárd forintig engedélyezte, a maradék 9 milliárdot a fővárosnak kellett kiszorítania a büdzséből. A hatvanmilliárdos hitelt 15 éves futamidőre vették fel, kamatokkal együtt végül 84 milliárdra rúg majd. Ahhoz viszont, hogy ne a problémás orosz szerelvények közlekedjenek a kék metró vonalán, nagyjából 90 milliárd forintból megoldható lett volna a főváros akkori becslése szerint.


Ráadásul az is kiderült, hogy a Metrowagonmash – bár csak a szerelvények felújítására volt szerződése – valójában az általa gyártott új metrókocsikat hozott Budapestre, vagyis lényegében felújítottnak mondott, oroszok által újonnan gyártott szerelvényekért adtunk pénzt, amik ráadásul egyből elkezdtek rohadni. A régi, Magyarországon használt szerelvényeket pedig egy Moszkva melletti erdőben fotózták le, ez bizonyítja, hogy nem azokat újítják fel.


Tarlós István pedig mindennek ellenére „újságcikkek és találgatások alapján” nem volt hajlandó vizsgálatot indítani. Sőt: az Origónak azt mondta, „játékból tételezzük fel, hogy valóban újak ezek a kocsik. Most akkor a város mikor jár jobban: ha a pénzéért felújítottakat kap, vagy ha teljesen újakat?”.


:::::


A bizottságot a főváros 2020-ban hozta létre azzal a céllal, hogy a korábbi városvezetések kínos, korrupciógyanús ügyeket felderítse. A bizottságot Havasi Gábor momentumos budafoki polgármester vezeti, az olyan ellenzéki tagok, mint Baranyi Krisztina, vagy Horváth Csaba mellett akad fideszes is benne: Tarlós István korábbi pénzügyi főpolgármester-helyettese, Bagdy Gábor.


A testület ezeket az ügyeket vizsgálta:



„Több mint 30 ezer oldalnyi dokumentum, több mint 14 GB bizonyíték” – a momentumos Havasi Gábor elmondása szerint ennyi anyagot fésült át a főváros vizsgálóbizottsága az M3-as metrókocsik beszerzésének ügyében. Havasi a Facebookon közzétett posztjában azt írja, „az egyértelműen látszik, hogy Orbán Viktor és korábbi budapesti helytartója, Tarlós István számára a budapestiek érdekei mindvégig másodlagosak voltak, miközben az orosz lobbi kénye-kedve szerint alakította a beszerzés részleteit”. Elmondta, hogy a kész jelentést szeretnék minél hamarabb közzétenni, valamint a legközelebbi, szeptemberi Fővárosi Közgyűlésre már előterjesztés formájában be is vinni a vizsgálat eredményeit.


Forrás:

https://hvg.hu/itthon/20220916_budapest_m3_felujitas_vizsgalobizottsag


Kapcsolódó

 

Címkék: bkv 2010 előtti eladósodása budapest bálna rendezvényközpont tendereztetési eljárás combino villamosok beszerzése elektronikus jegyrendszer fővárosi közgyűlés fővárosi patkánymentesítési szerződés korrupciógyanús ügy m3-as metró felújítása metrowagonmash mityiscsi gépgyár mmz orosz befolyás orosz lobbi rácfürdő-projekt vizsgálóbizottság

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 napja

A BKV szerint járműhiány nem fordulhat elő, de az oroszok spórolnak a metróalkatrészekkel | 025.07.09.

Lassan csordogál a metróper, miközben a sorozathibák egy része azóta is fennáll, az orosz gyártó pedig egy ideje nem szállítja a kért tartozékokat.

Takarékosan bánnak az M3-as metróvonal orosz cég által újragyártott szerelvényeinek alkatrészeivel. A forgóváz és a kocsiszekrény közötti kapcsolatot jelentő gömbtányérokból például most is hiány van, mivel ezek sokkal gyorsabban kopnak, mint annak idején a régi kocsikban lévők. A jelenlegi készlet jó, ha fél évig kitart – jelentette ki Sári István, a BKV 3-as metróvonalának szakszolgálat vezetője a Fővárosi Törvényszék Gazdasági Kollégiuma előtt zajló kötbérper keddi tárgyalásán.

Az orosz metrókocsikat hivatalosan felújító, de valójában azóta beismerten újragyártó Metrowagonmash (MWM) ugyanis jogi és adminisztrációs okokra hivatkozva egy ideje nem szállítja a pótalkatrészeket. A BKV-t képviselő ügyvédek szerint az orosz cég által említett okok nem állnak fenn. Mint arról írtunk: a magyar kormánynak tavaly sikerült kiharcolnia, hogy a 3-as metró orosz szerelvényeinek karbantartását egy ideje a távolból végző orosz vállalat felmentést kapjon az Ukrajna elleni háború miatti szankciók alól, legalábbis a hármas metró esetében. Sári István a tárgyalás szünetében lapunk kérdésére azt mondta: az orosz fél arra hivatkozva, hogy garanciális kötelezettségről van szó, nem akar vámot fizetni és most ezen megy az egyezkedés.

A gömbtányérok silány minősége röviddel az első kocsik leszállítása után kiderült, a szerelvények „pattogtak” és sokkal zajosabbak voltak, mint elődeik. A szétszerelés után kiderült, hogy a gömbtányérok belső felületéről fémrészecskék szakadtak ki, amelyek azután felerősítették a kopást. A BKV jelezte a hibát a Metrowagonmash-nak, amely először azt mondta, hogy nem jól töltötték fel olajjal a két gömbtányér közötti rést, így a BKV-karbantartók az orosz kollégák kezébe adták a kannát, hogy töltsék fel ők. Megtették, de ez se segített. A gömbtányérok azóta is iszonyú gyorsan kopnak. Lukács Sándor, aki 2021-ig a BKV metrójármű műszaki főmérnöke volt (jelenleg vasútbiztonsági szakértő) tanúként elmondta, hogy hosszan levelezett erről az orosz partnerrel, aminek a végén arra jutottak, hogy anyag- és/ vagy technológiai hiba állhat a probléma mögött. Azt is ajánlotta, hogy érdemes lenne erősíteni a minőség-ellenőrzésen. Nem igazán találhatott meghallgatásra, mivel a probléma azóta is fennáll. Az új széria nem jobb az előzőnél. A két tanúként meghallgatott szakember ezeket sem találja megfelelőnek.

A BKV által még 2019-ben az orosz gyártó ellen indított, meglehetősen lassan haladó perben egymás után hallgatják meg a tanúkat. Az orosz metróbeszerzésről készült 2020-as átfogó fővárosi jelentésben feltárt 18 sorozathiba közül csak azok kerülnek terítékre, amelyek okán a BKV kötbérigényt jelentett be. A fővárosi közlekedési cég először a vállalási ár, 219,2 millió euró (akkori árfolyamon mintegy 69 milliárd) 10 százalékát és annak kamatait követelte, de azóta több mint 41 milliárd forintra – plusz kamatok – nőtt a kötbér- és a kártérítési igény. Az MWM a tanúk szerint a hibák felmerülésekor elismerte azokat, ezekről hosszas levelezések, jegyzőkönyvek tanúskodnak, fizetni azonban sem akkor, sem azóta nem hajlandó.

-- A legnagyobb gond a rozsdásodás. A kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek.

Az ajtóküszöbnél megjelent rozsdafoltokat először 2017 májusában, az első 15 kocsi beérkezése után jelezte a BKV az orosz gyártónak. Az MWM az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után közölte, hogy a gyártó megváltoztatta a technológiát, most már nem lehet gond. De lett. A később gyártott kocsikon ugyan enyhébbek a tünetek, de a rozsdásodás azokon is megjelent. A padló ezeknél a kocsiknál sem lett tökéletes, az ajtóküszöbnél például hiányzik a vízelvezetés. A problémát az oroszok úgy próbálták kiküszöbölni, hogy lyukakat fúrtak a küszöbbe, csakhogy ezt gyakorta olyan gondatlanul végezték el, hogy a víz most egyenesen a tartószerkezetbe folyik. A padlószigetelése sem megfelelő – tette hozzá Lukács Sándor.

- Az első kocsik elbuktak a „zápor próbán” is, amikor esőt imitálva nézték, hogy befolyik-e a víz a kocsikba. Befolyt. Visszatérő hibajelenség – mondta a metró szakszolgálat vezetője. A kocsikat azóta is foltozzák, a rozsdás részek helyére új lemezt hegesztenek. A BKV abban bízik, hogy minden javításnál újraindul a kocsiszekrényekre adott 10 éves garancia számlálója. Jövőre kiderül: az első újragyártott kocsikat 2016 júniusában szállították Budapestre, 2017-ben állították forgalomba, de már másnap visszarendelték a kocsiszínbe, ajtóhiba miatt.

A tárgyaláson előkerült még a többi között a repedő konzollal, biztonsági rögzítés nélkül szállított inverterek ügye, a téves ajtónyitások, a vezetőfülke nem működő szellőztető berendezése, a segédüzemi áramellátást – például az utastéri világítást - biztosító akkumulátorok rossz fedélzeti reléje, a fékhibák, a külső menekítési kapcsoló gyengesége, a kerékcsapággyal és esélyegyenlőségi lámpákkal kapcsolatos gondok. Többször elhangzott, hogy az orosz gyártó menet közben a hibákat elismerte és konstruktívan kereste a megoldást. Most viszont vitatja a kárigényt, nem érti, miért kellett mondjuk kivonni a szerelvényeket a forgalomból, amikor összevissza nyíltak az ajtók, vagy a fékjelző nem működött. S ha ezt el is ismeri, akkor azt vitatja, hogy miért tartott ilyen hosszú ideig a hiba elhárítása, amit egyébként ők csináltak a járvány kitöréséig, azt követően pedig elméletileg az általuk karbantartással megbízott magyar vállalkozó.

A per szeptemberben a hatóság képviselőinek meghallgatásával folytatódik. Az ütemet látva nagyon messze még a vége.

A kiszámíthatatlansága súlyos teher, a BKV szerint semmi baj

Az orosz gyártó a szállító szerződésben egy teljes szerelvénnyi (hat kocsira elegendő) pótalkatrész szállítását vállalta. A főbb elemekből tételes lista is készült, meghatározott darabszámmal. Ez azonban menet közben változott, mivel a gyártó több változtatást is bejelentett az eredeti vállaláshoz képest, köztük azt is, hogy felújítás helyett újragyártja a kocsiszekrényeket és „aszinkron motort” épít be egyenáramú helyett. (Ennek örült is a BKV, mivel ezek korszerűbbek.) A leszállított alkatrészekkel már első körben is gond volt, főként a hozzájuk tartozó dokumentációval: nem volt meg a biztonsági adatlap, hiányozott a műszaki leírás, vagy ha volt is valami olyasmi, az nem felelt meg a magyar szabványoknak.

Ráadásul a leszállított pótalkatrészek sokkal gyorsabban fogynak, mint ahogy arra előzetesen számítottak a BKV-nál. A 2020-ban készült műszaki, gazdasági és jogi kérdéseket külön-külön tárgyaló jelentés már akkor felhívta a figyelmet, hogy a karbantartás költsége irreálisan megemelkedhet, mivel az orosz gyártó monopolhelyzetbe került az alkatrész utánpótlásban. Az ukrajnai háború jelenlegi és későbbi hatásait elemezve a BKV már 2022-ben arra jutott, hogy az alkatrész-utánpótlás kiszámíthatatlansága súlyos teher.

A BKV a tárgyaláson elhangzottakkal ellentétben úgy véli, nincs semmi baj. A Népszavának küldött válaszukban azt írják, hogy „az alkatrészek beszállítása a karbantartási terveknek megfelelően és ütemezetten történik. Százas nagyságrendű beszerzési szerződéssel és több ezres nagyságrendű alkatrészkészlettel rendelkezünk, így járműhiány nem fordulhat elő, és fel sem merül, hogy le kellene állítani a metrót.” A Metrowagonmash BKV-nak adott tájékoztatása szerint „a hibalistában szereplő garanciális javításokhoz az alsó- és felső gömbtányérokat a megfelelő mennyiségben beszerezte, és a szállítási ügyintézés folyamatban van”.

https://nepszava.hu/3286597_3-as-metro-per-alkatresz-oroszok-bkv

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Metróért Egyesület: A BKV közleményét közreadjuk, a korrektség ezt kívánja.
Ugyanakkor meg kell jegyeznünk, hogy az nem felel meg a valóságnak.
Az orosz fél által leszállított szerelvények egyetlen részegysége sem került át (felújítva, vagy felújítás nélkül) a régi szerelvényekből. ...

https://www.facebook.com/metroert/posts/pfbid0rVLmgTHZuTfP4hCg4EWEbApNkKJX7Dgyuf1GfvEKZZYGxiuM34XpU7FL78uwwQRBl

-\\- -\\- -\\- -\\- -\\-

Idézet a fenti cikkből:

# ... az is kiderült, hogy a Metrowagonmash – bár csak a szerelvények felújítására volt szerződése – valójában

-- az általa gyártott új metrókocsikat hozott Budapestre,

vagyis lényegében felújítottnak mondott, oroszok által újonnan gyártott szerelvényekért adtunk pénzt, amik ráadásul egyből elkezdtek rohadni. A régi, Magyarországon használt szerelvényeket pedig egy Moszkva melletti erdőben fotózták le, ez bizonyítja, hogy nem azokat újítják fel.


# A beruházás hivatalosan így 220 millió eurójába (akkori árfolyamon számolva 69 milliárd forintjába) került volna a fővárosnak, ha nem kényszerül euróalapú devizahitel felvételére. A hitelt a kormány hatvanmilliárd forintig engedélyezte, a maradék 9 milliárdot a fővárosnak kellett kiszorítania a büdzséből. A hatvanmilliárdos hitelt 15 éves futamidőre vették fel, kamatokkal együtt

-- végül 84 milliárdra rúg majd.

Ahhoz viszont, hogy ne a problémás orosz szerelvények közlekedjenek a kék metró vonalán,

-- nagyjából 90 milliárd forintból megoldható lett volna

a főváros akkori becslése szerint.


# Az M3-as metróvonal szerelvényeinek független szakértői vizsgálata

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/az-m3-as-metrovonal-szerelvenyeinek-fuggetlen-szakertoi-vizsgalata

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró | 2024. december. 14.

A BKV elismerte: vannak „üzemszerű, a biztonságos működést nem befolyásoló zavartatások”.

Noha a 3-as metró felújítására 225 milliárd forintot költöttek tíz évvel ezelőtt, gyakran rángatóznak a vonalon futó szerelvények, de az is gyakori, hogy a kocsik fékeznek, majd megállnak két megálló között az alagútban: ilyenkor pihennek egy kicsit, majd továbbindulnak, írja az uralkodó állapotokról a Népszava.

Az ilyen és ehhez hasonló zavarok azért történhetnek, mert a 225 milliárdos felújításba nem fért bele az automata vonatirányítási rendszer (AVR) cseréje. Ezt a harmincéves francia technológiát „házasították” össze az újragyártott orosz kocsikba beépített friss japán fejlesztésekkel. A felújított vonal 2023-as átadása óta dolgoznak azon, hogy ezek összhangba kerüljenek, ám ez egyelőre nem sikerült, írja a lap.

A Népszavának Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke (korábban a BKV Igazgatóságának tagja) azt mondta, hajdani felvetését, hogy a vonatirányítási rendszert is cseréljék le a felújítás során, arra való hivatkozással utasították el, hogy erre nincs fedezet.

-- A spórolást azzal fokozták, hogy a felújításra kiszállított orosz metrószerelvényekből kiszerelték a régi fedélzeti számítógépeket, majd azt szerelték vissza az újragyártottakba. Csakhogy azokba egy új japán hajtásrendszer került, amelynek a vezérlő szoftvere túl „okos” a régi vonatirányítási rendszerhez, így módosítani kellett. Magyarán le kellett butítani ahhoz, hogy kommunikálni tudjon a régi orosz kocsikból kibányászott fedélzeti masinákkal. Így se értik meg mindig egymást, innen származnak az akadások

– magyarázta a lapnak Bíró, aki szerint a „rángatózásban” a silány minőségben összerakott kocsik saját mozgása is benne van.

A BKV a Népszava kérdésére válaszolva elismerte, hogy vannak „üzemszerű, a biztonságos működést nem befolyásoló zavartatások”, amelyeket a „vonat vezérlési rendszerének és a vonatbefolyásoló rendszernek a precíz együttműködéséhez szükséges egyes rendszerelemek még nem kellően finomhangolt paraméterei okozzák”. Ezeket a 3-as vonali rekonstrukció befejezését követően van lehetőség tesztelni – írták.

Csakhogy az új vonal átadása óta lassan két év telt el, emlékeztet a lap.

https://hvg.hu/itthon/20241214_Ezert-rangatozhat-a-225-milliardert-felujitott-a-3-as-metro

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

... az agrártárca rendelete szerint a kérődző állatokat 30 fok felett kizárólag klímával lehet szállítani, míg a 3-as metrón ennél nagyobb hőségben utaznak az emberek. | 2024/09/02
https://www.lakmusz.hu/tenyleg-megigerte-karacsony-gergely-hogy-lesz-klima-a-3-as-metron/

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Ma üzemkezdet óta a 3-as vonalon a rekuperáció visszakapcsolva. (Ellenőrzött kézivezetés mellett.) | 2024. július 17.

https://www.facebook.com/metroert/posts/pfbid07wcZHi8WMnJm6uyF4iEJnreN7ZFxUYgzdwFnT4Mx3btHKNp4nnuNohzb3RgCG8Nol

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Metróper: támadnak az oroszok

A BKV már 2017-ben megállapította, hogy az M3-as metróvonal járműállományának korszerűsítéssel egybekötött felújítására 219,2 millió euróért (akkori árfolyamon mintegy 69 milliárd, jelenlegin 83 milliárd) forintért vállalkozó „Metrowagonmash a szállítói szerződésben vállalt feladatok jelentős részét késedelmesen vagy egyáltalán nem teljesítette”. Az orosz fél semmit nem ismert el és semmilyen kártérítési összeget nem tartott elfogadhatónak. A BKV és az akkor még Tarlós István vezette főváros a per mellett döntött és 2019 februárjában beadta a keresetet. A pert azonban évekig blokkolta az orosz cég azzal, hogy meghiúsította a keresetlevél és nagy számú mellékleteinek kézbesítését. Az első fokon eljáró Fővárosi Törvényszék az elmúlt években több alkalommal is megkérte az Igazságügyi Minisztériumot az eljárás dokumentumainak alperes részére történő hivatalos kézbesítésére, a tárca pedig mindegyik esetben jogsegélykérelemmel továbbította a dokumentumokat az orosz igazságügyi minisztériumnak. Soha nem sikerült elérni a címzettet.

Idén megtört a jég. Az Metrowagonmash végre átvette a periratokat és úgy tűnt, hogy érdemben elkezdődhet a per. Mindez szinte egybeesett azzal, hogy a magyar kormány kiharcolta: az orosz vállalat továbbra is nagy értékű eszközöket exportálhat Magyarországra és folytathatja az 3-as vonal szerelvényeinek karbantartását annak ellenére, hogy az uniós tagállamok elfogadták az Oroszország elleni 11. szankciós csomagot.

Több mint három évig nem vette át a periratokat a hármas metró szerelvényeit hivatalosan felújító, a valóságban újragyártó orosz Metrowagonmash. Majd amikor már nem halogathatták tovább a dolgot, rögtön támadásba lendültek és ellenkérelmet nyújtottak be a perben – válaszolta a Népszava kérdésére a BKV. A Fővárosi Törvényszéken indított, 38 milliárd forintos BKV-követelésről döntő peres eljárás befejezése így még távolabbra tolódik. A labda most újfent a BKV térfelén pattog, a cég most állítja össze az MVM által benyújtott ellenkérelemre választ adó nyilatkozatát – tájékoztatta a fővárosi cég lapunkat.
https://nepszava.hu/3217849_3-as-metro-felujitas-per-bkv-metrowagonmash-ellenkerelem

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Százmillió euró a tét, a BKV már az eredeti beszerzési ár csaknem felét követeli a 3-as metró kocsijait gyártó orosz cégtől

A metróper négy éve indult el a Fővárosi Törvényszéken, de még mindig csak a perfelvételnél tartanak. Messze még a vége.

Csigalassúsággal halad a BKV Zrt. és az orosz metrókocsikat hivatalosan felújító, a valóságban újragyártó orosz Metrowagonmash MWM közötti per. A fővárosi közlekedési társaság 2019 februárjában adta be keresetét, mivel az orosz cég nem volt hajlandó megfizetni a BKV által – a sorozatos késedelmes teljesítés miatt – követelt milliárdos kötbért.
https://nepszava.hu/3209312_3-as-metro-per-bkv-koveteles-metrowagonmash-beszerzesi-ar

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Az oroszok végre átvették az iratokat, négy év után kezdődhet a 3-as metró pere

A Metrowagonmash éppen most kapott felmentést a behozatali tilalom alól.

Tárgyalás azonban még nincs kitűzve – közölte most a BKV a Népszava ismételt kérdéseire. A BKV összesen 14 milliárd forintot követel a cégtől.
https://nepszava.hu/3199560_metrowagonmash-3-as-metro-kocsi-felujitas-bkv-kezdodhet-a-per

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 7 órája a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Vitézy Dávid: Budapest Lázár János tárcájának kérésére ...

M Imre írta 1 napja a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:

Drogcsempésztől lefoglalt sportautóval járőröznek a ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Az_elso_gyorshajtas__walter_arnold_benz_patentmotorwagen_paddock_wood_kent_megye_anglia_1896_januar_28_2198647_3692_s

M Imre írta 1 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

A BKV szerint járműhiány nem fordulhat elő, de az oroszok ...

M Imre írta 1 napja a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Nosztalgia Ikarus autóbuszokkal készül a MÁV...

M Imre írta 1 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Bemutatkoztak az ArrivaBus vadonatúj Mercedes-Benz...

M Imre írta 1 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:

A_kedd_ejszakai_futoproba_soran_atkelt_a_2202es_caf_a_dunan__a_rakoczi_hidon_foto_voros_attila_ihohu__2015_1926739_4258_s

Vitézy Dávid : A Telex ma részletes cikkben számol be...

M Imre írta 2 napja a(z) Az Országos Meteorológiai Szolgálat alapításának 150. évfordulója (imázsfilm, 2020.) videóhoz:

Letépte a szélvihar a Szegedi Tudományegyetem ...

M Imre írta 3 napja a(z) Tallós Rita (47), a Jóban Rosszban sztárja elütött egy gyalogost, aki takarásból az úttestre lépett. fórumtémában:

Bosch: Kökin, a Sibrik felüljárò teljes szélességben le van ...

M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Roberto egy híres művészeti múzeum takarítója volt. Egy...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu