Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Gyakran szóba kerül mostanában az, szabad-e a zebrán kerékpározni.
Felfokozott hangulatú internetes viták, sajtóban tényként kezelt félreértések és az, hogy több városban (pl. Békéscsaba, Debrecen, Szeged) a Rendőrség "Hajtva tilos - Tolva szabályos" táblákat helyezett ki az álláspontunk megfogalmazására késztetett minket.
Mi a félreértések alapja, mit mondanak a szabályok és a gyakorlat?
A KRESZ nem tiltja a gyalogátkelőhelyen való kerékpározást, viszont a gyalogosokat megillető elsőbbség csak a kerékpárját áttoló emberre vonatkozik, hiszen ő már gyalogosnak minősül.
Tény, hogy jogszabályaink, például a KRESZ nem fogalmaz egyértelműen ebben a témában sem, különböző módon értelmezhető paragrafusok sokaságát tartalmazza, ráadásul a forgalomtechnika kialakítói még ezeket a szabályokat sem mindig tartják be. A Magyar Kerékpárosklub nem javasolja a járdán vagy zebrán kerékpározást, mert az veszélyeztetheti, megijesztheti a gyalogosokat, de a kerékpározóra is balesetveszélyt jelenthet.
A kerékpár jármű, aminek az úton a helye. Ha valami miatt mégis a járdára kényszerülnél, akkor ott viselkedj vendégként, ne előzgesd a gyalogosokat, ne haladj gyorsabban náluk, fokozottan figyelj oda rájuk!
Előfordul, hogy kitesznek a gyalog-kerékpárút zebra előtti átvezetésénél kerékpárút vége táblát, és ezzel egyidejűleg elsőbbségadás kötelező táblát is. Ez összezavarja az arra kerékpárral közlekedőt: miközben már nem kerékpárúton halad, az elsőbbségadás kötelező tábla azt a benyomást kelti, mintha mégis járműforgalomnak fenntartott létesítményen tekerne.
(A kép Szentendrén készült)
A legnagyobb probléma, hogy a kerékpáros úthálózat tervezői gyakorlatilag felkényszerítik a kerékpárral közlekedőt a járdára. A megoldás a kerékpáros úthálózat tervezőinek, a jogszabály alkotóinak és a forgalomtechnika kialakítóinak kezében van.
A Magyar Kerékpárosklub mindent megtesz annak érdekében, hogy a kerékpárvezetőket megtanítsa arra, ne használják a gyalogos felületeket járműközlekedésre.
Ha mégis zebrához érkezik a kerékpárral közlekedő, lehetőleg ne kerékpározzon át. Ha mégis ezt teszi:
- győződjön meg arról, hogy az úton közlekedő gépjárművek megadták neki az elsőbbséget!
- viselkedjen vendégként: nagyon óvatosan és lassan tekerjen, együttműködően közlekedjen
- igyekezzen kitalálni, hogy az előtte gyalogló merre fog lépni. Jelezze, hogy jön, de ne „csengesse le" a gyalogosokat és ne szlalomozzon közöttük. Ha elengedik, köszönje meg.
|
|
M Imre írta 4 órája a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:
2025. április 8. Ha kedd, akkor hídlezárás... Ma is lesz újra, ...
M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Körülhatárolták a tüzet a MÁV rákosrendezői ipartelepénél, ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is:...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
„Megpróbáljuk viszonozni az abszurd őrületet, amit ránk ...
M Imre írta 2 napja a(z) A GoPro kora előtt egy kicsit nehezebb feladat volt a Monte-Carlo Rallye megörökítése képhez:
Az idei Bamako magasságai és mélységei | 2025.03.07. Két ...
M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a...
M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett | ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát | 2025.04...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ha november, akkor lámpát számol a Magyar Kerékpárosklub
Csökkenhetnek a közlekedési bírságok
15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve
A varázsszó: forgalomcsökkentés, avagy itt a nemzeti gyalogos minimum