Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Közúti Sebességszabályozási Napok szakmai találkozó
2011. április 13-14., Sopron.
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által szervezett Közúti Sebességszabályozási Napokon mások mellett a szaktárca, a közútkezelők, a rendőrség és a szaktudományos élet képviselői értékelik az elmúlt évek tapasztalatait.
A helyettes államtitkár bevezetőjében utalt arra, hogy a sebességszabályozás a közlekedésszabályozás egyik legvitatottabb kérdése Magyarországon is. Számos híve van a jelenleginél megengedőbb gyakorlatnak, miközben – jellemzően egy-egy súlyos baleset, kirívó szabályszegés nyomán – gyakran felmerül a szigorúbb korlátozás igénye is.
Schváb Zoltán elmondta, hogy az Európai Unió mostanáig nem egységesítette a sebességhatárokat. A tagállamokban lakott területen belül központi iránymutatás híján is szinte egységesnek mondható az 50 km/órás általános sebességkorlátozás, míg lakott területen kívül és autópályán meglehetősen nagy szórást mutatnak a betartandó értékek. A sebességhatárok folyamatos mozgásban vannak a nemzetközi gyakorlatban, a változások oka forgalomszervezési, közlekedésbiztonsági megfontolások mellett akár környezetvédelmi, energiahatékonysági cél is lehet.
A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy Magyarországon 1993 márciusa óta 50 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség lakott területen belül. Az intézkedés jelentősen javította a közúti közlekedésbiztonsági mutatókat a települési útszakaszokon.
A sebességszabályozás terén legutóbb a 2010 januárjában hatályba lépett KRESZ-módosítással történt változás: azóta 3500 kg legnagyobb megengedett össztömegig egységesek a sebességhatárok, változtak a kerékpárokra – főként a gyalogosokkal közösen használt szakaszokon előírt – limitek, és kikerült a vasúti átjárókban néhány évvel korábban számszerűsített sebességhatár.
A 2008. évi KRESZ-módosítás teremtett lehetőséget emelt sebességű szakaszok kijelölésére lakott területen kívül is. Az országos közúthálózaton megépült kedvező vonalvezetésű, néhány esetben osztott pályás útszakaszok üzemeltetése során szerzett, több éves tapasztalatok a jelenleg tervezés alatt álló emelt sebességű főutak kialakítására is döntő hatással lehetnek – húzta alá Schváb Zoltán.
A sebesség helyes megválasztása tehát nemcsak a járművezetőkre, hanem a szabályozókra, tervezőkre is visszatérő feladatot ró. Az előkészítő műhelymunka során minden esetben a forgalom folyamatosságával, gyorsaságával legalább egyenrangú szempontként kell kezelni a közlekedés biztonságát – zárta gondolatait az államtitkár.
(forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)
Élethosszig tartó tanulás a közlekedésben is
Élet Úton program szakmai tanácskozás - 2011. április 12., Budapest
Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár előadása nyitotta meg az Élet Úton programról szóló szakmai tanácskozást. A Közlekedéstudományi Intézet által szervezett találkozón a közlekedésbiztonságban dolgozó állami szervek és intézmények vezetői nyilatkozatot írtak alá a biztonságos közlekedésre felkészítés programjának közös megvalósításáról.
A közlekedésbiztonsági törekvések akkor tekinthetők valóban eredményesnek, ha általuk a lehető legalacsonyabb szintre szorítható vissza a közlekedés halálos áldozatainak száma. A baleseti okok közül a statisztikai mutatók és a szakmai közmegegyezés szerint is az elsődleges beavatkozási pont az emberi tényező – fejtette ki az államtitkár.
Schváb Zoltán elmondta: Az érintett intézmények összehangolt szerepvállalását az indokolja, hogy az Élet Úton programban az egységes rendszerben kezelt közlekedésre nevelés és járművezető képzés-vizsgáztatás egészül ki felnőttkori közlekedési információs és tájékoztató, továbbképző munkával. A koordinált együttműködés minden korábbinál hatékonyabb közös munkát tesz lehetővé azzal, hogy pontos, a programba illeszkedő felelősségi és hatásköröket rendel az egyes szervezetekhez. Az elvégzett feladatok így egymást erősítik, hatásaik összeadódnak.
A meghatározó alapelv az élethosszig való tanulás, a cél az, hogy a közlekedés részvevőinek tudása a gyors ütemben változó körülményekhez folyamatosan igazodva frissüljön. Naprakész szabályismerettel és készségekkel felvértezett járművezetők, kötelezettségeikkel is tisztában levő kerékpárosok és gyalogosok lehetnek csak valóban felelős részesei a közlekedésnek – húzta alá az államtitkár.
Az Élet Úton programban az érintett minisztériumok (NFM, BM, NEFMI) irányítóként, a Nemzeti Közlekedési Hatóság a képzés-vizsgáztatás szakmai tartalmáért és módszertanáért felelős intézményként, az ORFK-OBB a megelőzési tevékenység koordinátoraként, a Közlekedéstudományi Intézet pedig tudományos háttértámogatást nyújtó szervezetként vesz részt. A közös munka koordinációját a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram Titkársága végzi.
(forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)
Szemléletformálásra van szükség a biztonságosabb közlekedésért
A közlekedők személyes hozzáállásának megváltoztatásával, a szabálykövető, körültekintő magatartásra ösztönzéssel számos közúti baleset elkerülhető – jelentette ki Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára a TISPOL LIFESAVER PROJECT Stratégiai Szemináriumon 2011. április 6-án, Budapesten.
A helyettes államtitkár beszámolt arról, hogy az Európai Bizottság a múlt héten közzétette a következő évtizedben, évtizedekben követendő közlekedéspolitikáról szóló javaslatát, melyben a fő célkitűzések között rögzíti, hogy 2050-re a tagállamokban bekövetkező közúti balesetek halálos áldozatainak száma a nullához közelítő érték legyen. A bizottsági kezdeményezés szerint az Európai Uniónak világelsőnek kell lennie a közlekedésbiztonság és -védelem területén valamennyi közlekedési ágban.
Az ún. Fehér Könyv részletes tagállami vitája májusban várható.
A 4. Európai Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program már elfogadott közös törekvésként határozza meg a közúti balesetek halálos áldozatai számának 50 százalékos csökkentését 2020-ig. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Belügyminisztérium utóbbi szándékkal teljes összhangban dolgozta ki a három évre szóló Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramot, melynek fő vezérelve az emberi élet megóvása, a jövő generációinak biztonságosabb közlekedése – mondta Schváb Zoltán. Majd hozzátette, hogy az elvárás tudatos, következetes, megfelelően ütemezett és időarányosan teljesített munkával Magyarországon is teljesíthető.
A közlekedési kultúra és a közlekedési szokások fejlesztésével csökkenthetjük az egyéni tragédiák számát, mérsékelhetjük a balesetekből származó közvetlen és közvetett társadalmi terheket – állapította meg a helyettes államtitkár.
Schváb Zoltán beszédében arra is kitért, hogy a kormány a szemléletformálásban kiemelt szerepet szán a közlekedésre nevelésnek, a korszerű képzési formák, az e-learning alkalmazásának. A szabályozásban, infrastruktúrafejlesztésben és ellenőrzésben tervezett intézkedéseknél is támaszkodni kívánnak a bevált, gyakorlatban bizonyított hatású nemzetközi megoldások tanulságaira.
A helyettes államtitkár beszámolójában ismertetett néhány, a közlekedésbiztonság javítását célzó intézkedést az elmúlt hónapokból. Ezek között megemlítette, hogy kötelezővé vált az utak építésénél a közúti biztonsági hatásvizsgálat elvégzése, hogy megindul meglévő útjaink közlekedésbiztonsági rangsorolása, és létrejön az egységes bírságnyilvántartás.
(forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)
Az Élet úton elnevezésű program lényege, hogy az óvodásoktól a jogosítvánnyal rendelkezőkig mindenkit folyamatosan képezzenek. Az elképzelés szerint itt is a pedagógiában ma alapvetőnek számító élethosszig tartó tanulás elvét honosítanák meg. A legérdekesebb kérdés a jogosítvánnyal rendelkező, aktív közlekedőkhöz való eljutás az Élet úton program keretében.
Az iskola rendőre program sokat segít a fiatal korosztály elérésében
Tombor Sándor, a Közlekedéstudományi Intézet igazgatója a kedden, Budapesten bemutatott programot ismertetve úgy fogalmazott: céljuk, hogy naprakész ismeretekkel rendelkezzenek a kerékpárosok, az autósok, és ne maradjon abba a képzésük a járművezetéshez szükséges okiratok megszerzése után sem.
A közlekedésre nevelés és a járművezetés oktatása elválaszthatatlan, de nem biztos, hogy a vezetői engedély megszerzésével a biztonságos közlekedéshez elvárt magatartást és tudást is el tudják sajátítani, ezért rendszeressé és koordinálttá kell tenni a közlekedésre nevelést - mondta.
Jogosítvány az érettségivel együtt
Kiss Csaba alezredes, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság elnöke azt szeretné elérni, hogy az általános iskola elvégzésével térítésmentesen kaphassák meg a diákok a segédmotoros vezetői engedélyt, míg az érettségivel együtt az autóvezetői jogosítványt, és ez "csak az ország teherbíró képességén múlik".
Az ütközés néha elkerülhetetlen, fő cél a halálos balesetek arányának csökkentése
Középpontban a gyerekek
A programban kiemelten fontos szerepet kap a gyermekek közlekedési oktatása és védelme. Szerencsére az őket ért halálos balesetek száma erősen csökkent az elmúlt húsz évben. Hogy ez a tendencia ne szakadjon meg, az leginkább a szülők felelőssége, hiszen a tavalyi évben történt 1808 sérüléses baleset 56%-át passzív utasként, autóban szenvedték el. Ebből következik, hogy a gyermekek oktatása mellett a szülőknek is van még mit tanulniuk ahhoz (gyerekülés helyes használata), hogy a sérüléssel járó balesetek száma tovább csökkenjen.
(forrás: vezess.hu)
Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után (II. rész) -
Schváb Zoltán, az NFM helyettes államtitkára
4. Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvés Program
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramjáról, és az azzal kapcsolatos magyar álláspontról tartott előadást Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, november 30-án, a Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után elnevezésű konferencián.
Európában 2009-ben közúti balesetben, egy közepes méretű, Szekszárdnyi lakos számú ember, több mint 34.000-en haltak meg, míg 1,5 millió egyéb kimenetelű közúti közlekedési baleset történt. „Ezek pedig az emberi tragédiák mellett, mintegy 130 milliárd eurós (mintegy 36.000 milliárd forintos, a magyar éves GDP csaknem másfélszeresét kitevő) kárt okoznak az EU gazdaságának" - mutatott rá a helyettes államtitkár.
Elmondta, hogy 2010-ben lezárul a 2003. évi Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvés Program. Az Európai Bizottság 2010. július 20-án közzé tette javaslatát, amely az igen hosszú, „Fejlődés egy európai közúti közlekedésbiztonsági térség irányába: a 2011-2020. közötti időszak közúti közlekedésbiztonságára vonatkozó politikai irányvonalak" címet kapta.
Schváb Zoltán kiemelte, hogy az új 4. cselekvési program kialakításához szükséges, a 3. Európai Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program eredményeinek, tapasztalatainak, hatásainak, hatékonyságának értékelő elemzése. Emlékeztetett arra, hogy az EU most lezáruló cselekvési programjának a stratégiai célja az volt, hogy 2010-ig felére csökkenjen a közúti balesetek halálos áldozatainak száma, a 2001-es bázishoz képest. Ezt a célt 62 konkrét intézkedéssel próbálták elérni, ami a járművek, az infrastruktúra, és a közlekedő ember biztonságával voltak kapcsolatosak.
Az új, a 4. Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvés Program célkitűzése, nem kevésbé ambiciózus, mint a korábbié: a közúti balesetek halálos áldozatainak száma 50 százalékkal csökkenjen 2020-ra a 2010. évi szinthez képest. E közös cél érdekében ki kell alakítani a saját nemzeti közúti közlekedésbiztonsági stratégiát, a kiindulási helyzet figyelembe vételével, az igények elemzésével.
A cselekvési program 7 fő stratégiai célkitűzése:
1./ A közlekedésre nevelés és képzés fejlesztése, javítása
2./ Jogkövetés növelése a közlekedők körében
3./ Biztonságosabb közúti infrastruktúra
4./ Biztonságosabb járművek
5./ Korszerű technológiák (ITS rendszerek) alkalmazásának támogatása a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében
6./ Sürgősségi és után gondozási szolgáltatások fejlesztése
7./ Védtelen közlekedők biztonságának javítása
Schváb Zoltán elmondta: a magyar álláspont szerint a 2008-2010. évek baleseti helyzete nem indokolja az EU célkitűzésnél enyhébb célkitűzést! Ezért a halálos baleseti áldozatok számának 50 százalékos csökkentését előíró célkitűzést támogatta a kormány. A korábbi hazai közlekedéspolitikai célkitűzés - a halálos áldozatok számának 30 százalékos mérséklése - még eltért az EU 50 százalékos célkitűzésétől. A mostani programalkotásnál célszerű ezt a közös célokhoz „igazítani". Cselekvési Program 7 stratégiai célterülete mellett a kormány javasol még két kiemelt területet. Ezek a közlekedésre való nevelés, és az európai tranzitforgalom kezelése, a határokon átnyúló programokkal, ellenőrzésekkel, a nehéz-tehergépjárművek láthatóságát célzó akciókkal.
Az NFM helyettes államtitkára szerint a közlekedésért felelős szakminisztérium mindenkori célja: a közlekedés biztonságosabbá tétele, a közlekedésben résztvevők megfelelő felkészítése a közlekedésre, a közlekedési magatartás fejlesztése, valamint az Európai Unió irányvonalainak szem előtt tartása.
(forrás: integratorforum.hu)
Célegyenesben a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2011-2013
1,8 milliárd forint pályázati forrás önkormányzati közlekedésbiztonsági beruházásokhoz Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, az ORFK -OBB társelnöke nyitotta meg a „Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után" c. konferenciát 2010. november 30-án, Budapesten.
Az államtitkár elmondta, hogy véglegesítés előtt áll a következő évekre szóló hazai akcióprogram. A rendezvényen elhangzott: a nemrégiben megjelent pályázati kiírások alapján 2013-ig összesen 1,8 milliárd forintnyi állami társfinanszírozással valósulhatnak meg közlekedésbiztonsági beruházások.
Schváb Zoltán előadásában jelezte: a 4. Európai Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program stratégiai célja a közúti balesetek halálos áldozatai számának 50 százalékos csökkentése a 2011-2020 közötti időszakban. A magyar Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram e törekvéshez illeszkedve fogalmazza meg az első három év beavatkozási irányait és lehetőségeit. A hazai dokumentumot a szaktárcák a közeljövőben véglegesítik.
Az államtitkár kifejtette: a közösségi Cselekvési Program hét stratégiai célterületének támogatása mellett magyar álláspontként a közlekedésre nevelés központba helyezését és az európai tranzitforgalom kiemelt kezelését javasoljuk megfontolásra a tagországoknak.
Az országos közutak települési átkelési szakaszain megvalósítandó közúti közlekedésbiztonsági beruházásokhoz három év alatt összesen 1,8 milliárd forint állami hozzájárulásra pályázhatnak az önkormányzatok. Az államtitkár szavai szerint a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) által kiírt három konstrukcióban összesen 80-100 pályázat kaphat támogatást egyebek mellett körforgalom, jelzőlámpás gyalogátkelőhely vagy településkapu építésére. A részletes kiírások a KKK (http://kkk.gov.hu/pages/index.jsf?p=2&id=4910) és a szaktárca honlapján is megtalálhatók.
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Kommunikációs Főosztály
(forrás: integratorforum.hu)
Hogyan tovább?
Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után
Közlekedésbiztonsági konferencia - 2010. november 30.
A Belügyminisztérium a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Közlekedéstudományi Intézet szervezésében - 2010. november 30-án rendezte meg a „Hogyan tovább? - Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után" című közlekedésbiztonsági konferenciát a Rendőrségi Igazgatási Központ auditóriumában.
A konferencia célja az volt, hogy a hazai közlekedésbiztonsági munkát is meghatározó "Európai Közlekedéspolitika 2011-2020", valamint a "Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2011-2013" szellemében és az előző akcióprogram eredményeinek tükrében átfogó szakmai ismertetést adjon a legfontosabb feladatokról és eredményekről.
LETÖLTÉS
A konferencia programja
A konferencia kiadványa
Előadások:
A Belügyminisztérium közúti közlekedésbiztonsággal kapcsolatos feladatai 2011-2013. között (Dr. Kontrát Károly parlamenti államtitkár)
Az EU új közúti közlekedésbiztonsági akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai (Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár)
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? (Dr. Hatala József r. altábornagy, ORFK)
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság középtávú balesetmegelőzési koncepciója (Óberling József r. ezredes, ORFK)
Közlekedésbiztonság emberi tényezői (Dr. Pongrácz Tamás, NKH)
Közlekedésbiztonsági igények és lehetőségek az infrastruktúra fejlesztésében (Völgyesi Zsolt, KKK)
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton (Jákli Zoltán, ÁAK Zrt.)
Kutatóintézet szerepe a biztonságos közlekedési rendszerben (Tombor Sándor, KTI Nonprofit Kft.)
A jövő közúti ellenőrző rendszere. AZ EU FAIR és ASSET projektek (Gégény István, ORFK-OBB; Stautz János, Clarity Consulting)
|
|
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:
"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:
Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...
M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:
Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...
M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:
Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A közlekedésrendészet aktuális kérdéseiről - két interjú Óberling József rendőr ezredessel
Ingyenes állami KRESZ képzés
Téli veszélyek - Biztonságos vezetés téli időjárási körülmények között
TISPOL Truck&Bus kampány - Autóbuszok és tehergépkocsik fokozott ellenőrzése (2014. július 21. és 27. között)