Közlekedés: Szemléletformálásra és élethosszig tartó tanulásra van szükség a biztonságosabb közlekedésért

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Közúti Sebességszabályozási Napok szakmai találkozó 

2011. április 13-14., Sopron.


A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által szervezett Közúti Sebességszabályozási Napokon mások mellett a szaktárca, a közútkezelők, a rendőrség és a szaktudományos élet képviselői értékelik az elmúlt évek tapasztalatait.


A helyettes államtitkár bevezetőjében utalt arra, hogy a sebességszabályozás a közlekedésszabályozás egyik legvitatottabb kérdése Magyarországon is. Számos híve van a jelenleginél megengedőbb gyakorlatnak, miközben – jellemzően egy-egy súlyos baleset, kirívó szabályszegés nyomán – gyakran felmerül a szigorúbb korlátozás igénye is.


Schváb Zoltán elmondta, hogy az Európai Unió mostanáig nem egységesítette a sebességhatárokat. A tagállamokban lakott területen belül központi iránymutatás híján is szinte egységesnek mondható az 50 km/órás általános sebességkorlátozás, míg lakott területen kívül és autópályán meglehetősen nagy szórást mutatnak a betartandó értékek. A sebességhatárok folyamatos mozgásban vannak a nemzetközi gyakorlatban, a változások oka forgalomszervezési, közlekedésbiztonsági megfontolások mellett akár környezetvédelmi, energiahatékonysági cél is lehet.


A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy Magyarországon 1993 márciusa óta 50 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség lakott területen belül. Az intézkedés jelentősen javította a közúti közlekedésbiztonsági mutatókat a települési útszakaszokon.


A sebességszabályozás terén legutóbb a 2010 januárjában hatályba lépett KRESZ-módosítással történt változás: azóta 3500 kg legnagyobb megengedett össztömegig egységesek a sebességhatárok, változtak a kerékpárokra – főként a gyalogosokkal közösen használt szakaszokon előírt – limitek, és kikerült a vasúti átjárókban néhány évvel korábban számszerűsített sebességhatár.


A 2008. évi KRESZ-módosítás teremtett lehetőséget emelt sebességű szakaszok kijelölésére lakott területen kívül is. Az országos közúthálózaton megépült kedvező vonalvezetésű, néhány esetben osztott pályás útszakaszok üzemeltetése során szerzett, több éves tapasztalatok a jelenleg tervezés alatt álló emelt sebességű főutak kialakítására is döntő hatással lehetnek – húzta alá Schváb Zoltán.


A sebesség helyes megválasztása tehát nemcsak a járművezetőkre, hanem a szabályozókra, tervezőkre is visszatérő feladatot ró. Az előkészítő műhelymunka során minden esetben a forgalom folyamatosságával, gyorsaságával legalább egyenrangú szempontként kell kezelni a közlekedés biztonságát – zárta gondolatait az államtitkár.

(forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)



Élethosszig tartó tanulás a közlekedésben is

Élet Úton program szakmai tanácskozás - 2011. április 12., Budapest


Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár előadása nyitotta meg az Élet Úton programról szóló szakmai tanácskozást. A Közlekedéstudományi Intézet által szervezett találkozón a közlekedésbiztonságban dolgozó állami szervek és intézmények vezetői nyilatkozatot írtak alá a biztonságos közlekedésre felkészítés programjának közös megvalósításáról.


A közlekedésbiztonsági törekvések akkor tekinthetők valóban eredményesnek, ha általuk a lehető legalacsonyabb szintre szorítható vissza a közlekedés halálos áldozatainak száma. A baleseti okok közül a statisztikai mutatók és a szakmai közmegegyezés szerint is az elsődleges beavatkozási pont az emberi tényező – fejtette ki az államtitkár.


Schváb Zoltán elmondta: Az érintett intézmények összehangolt szerepvállalását az indokolja, hogy az Élet Úton programban az egységes rendszerben kezelt közlekedésre nevelés és járművezető képzés-vizsgáztatás egészül ki felnőttkori közlekedési információs és tájékoztató, továbbképző munkával. A koordinált együttműködés minden korábbinál hatékonyabb közös munkát tesz lehetővé azzal, hogy pontos, a programba illeszkedő felelősségi és hatásköröket rendel az egyes szervezetekhez. Az elvégzett feladatok így egymást erősítik, hatásaik összeadódnak.


A meghatározó alapelv az élethosszig való tanulás, a cél az, hogy a közlekedés részvevőinek tudása a gyors ütemben változó körülményekhez folyamatosan igazodva frissüljön. Naprakész szabályismerettel és készségekkel felvértezett járművezetők, kötelezettségeikkel is tisztában levő kerékpárosok és gyalogosok lehetnek csak valóban felelős részesei a közlekedésnek – húzta alá az államtitkár.


Az Élet Úton programban az érintett minisztériumok (NFM, BM, NEFMI) irányítóként, a Nemzeti Közlekedési Hatóság a képzés-vizsgáztatás szakmai tartalmáért és módszertanáért felelős intézményként, az ORFK-OBB a megelőzési tevékenység koordinátoraként, a Közlekedéstudományi Intézet pedig tudományos háttértámogatást nyújtó szervezetként vesz részt. A közös munka koordinációját a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram Titkársága végzi.

(forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)



Szemléletformálásra van szükség a biztonságosabb közlekedésért


A közlekedők személyes hozzáállásának megváltoztatásával, a szabálykövető, körültekintő magatartásra ösztönzéssel számos közúti baleset elkerülhető – jelentette ki Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára a TISPOL LIFESAVER PROJECT Stratégiai Szemináriumon 2011. április 6-án, Budapesten.


A helyettes államtitkár beszámolt arról, hogy az Európai Bizottság a múlt héten közzétette a következő évtizedben, évtizedekben követendő közlekedéspolitikáról szóló javaslatát, melyben a fő célkitűzések között rögzíti, hogy 2050-re a tagállamokban bekövetkező közúti balesetek halálos áldozatainak száma a nullához közelítő érték legyen. A bizottsági kezdeményezés szerint az Európai Uniónak világelsőnek kell lennie a közlekedésbiztonság és -védelem területén valamennyi közlekedési ágban.


Az ún. Fehér Könyv részletes tagállami vitája májusban várható.


A 4. Európai Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program már elfogadott közös törekvésként határozza meg a közúti balesetek halálos áldozatai számának 50 százalékos csökkentését 2020-ig. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Belügyminisztérium utóbbi szándékkal teljes összhangban dolgozta ki a három évre szóló Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramot, melynek fő vezérelve az emberi élet megóvása, a jövő generációinak biztonságosabb közlekedése – mondta Schváb Zoltán. Majd hozzátette, hogy az elvárás tudatos, következetes, megfelelően ütemezett és időarányosan teljesített munkával Magyarországon is teljesíthető.


A közlekedési kultúra és a közlekedési szokások fejlesztésével csökkenthetjük az egyéni tragédiák számát, mérsékelhetjük a balesetekből származó közvetlen és közvetett társadalmi terheket – állapította meg a helyettes államtitkár.


Schváb Zoltán beszédében arra is kitért, hogy a kormány a szemléletformálásban kiemelt szerepet szán a közlekedésre nevelésnek, a korszerű képzési formák, az e-learning alkalmazásának. A szabályozásban, infrastruktúrafejlesztésben és ellenőrzésben tervezett intézkedéseknél is támaszkodni kívánnak a bevált, gyakorlatban bizonyított hatású nemzetközi megoldások tanulságaira.


A helyettes államtitkár beszámolójában ismertetett néhány, a közlekedésbiztonság javítását célzó intézkedést az elmúlt hónapokból. Ezek között megemlítette, hogy kötelezővé vált az utak építésénél a közúti biztonsági hatásvizsgálat elvégzése, hogy megindul meglévő útjaink közlekedésbiztonsági rangsorolása, és létrejön az egységes bírságnyilvántartás.

(forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)



Az Élet úton elnevezésű program lényege, hogy az óvodásoktól a jogosítvánnyal rendelkezőkig mindenkit folyamatosan képezzenek. Az elképzelés szerint itt is a pedagógiában ma alapvetőnek számító élethosszig tartó tanulás elvét honosítanák meg. A legérdekesebb kérdés a jogosítvánnyal rendelkező, aktív közlekedőkhöz való eljutás az Élet úton program keretében.


Az iskola rendőre program sokat segít a fiatal korosztály elérésében


Tombor Sándor, a Közlekedéstudományi Intézet igazgatója a kedden, Budapesten bemutatott programot ismertetve úgy fogalmazott: céljuk, hogy naprakész ismeretekkel rendelkezzenek a kerékpárosok, az autósok, és ne maradjon abba a képzésük a járművezetéshez szükséges okiratok megszerzése után sem.


A közlekedésre nevelés és a járművezetés oktatása elválaszthatatlan, de nem biztos, hogy a vezetői engedély megszerzésével a biztonságos közlekedéshez elvárt magatartást és tudást is el tudják sajátítani, ezért rendszeressé és koordinálttá kell tenni a közlekedésre nevelést - mondta.


Jogosítvány az érettségivel együtt


Kiss Csaba alezredes, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság elnöke azt szeretné elérni, hogy az általános iskola elvégzésével térítésmentesen kaphassák meg a diákok a segédmotoros vezetői engedélyt, míg az érettségivel együtt az autóvezetői jogosítványt, és ez "csak az ország teherbíró képességén múlik".


Az ütközés néha elkerülhetetlen, fő cél a halálos balesetek arányának csökkentése



Középpontban a gyerekek


A programban kiemelten fontos szerepet kap a gyermekek közlekedési oktatása és védelme. Szerencsére az őket ért halálos balesetek száma erősen csökkent az elmúlt húsz évben. Hogy ez a tendencia ne szakadjon meg, az leginkább a szülők felelőssége, hiszen a tavalyi évben történt 1808 sérüléses baleset 56%-át passzív utasként, autóban szenvedték el. Ebből következik, hogy a gyermekek oktatása mellett a szülőknek is van még mit tanulniuk ahhoz (gyerekülés helyes használata), hogy a sérüléssel járó balesetek száma tovább csökkenjen.

(forrás: vezess.hu)

 

 

Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után (II. rész) -

Schváb Zoltán, az NFM helyettes államtitkára

4. Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvés Program

 

 

Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramjáról, és az azzal kapcsolatos magyar álláspontról tartott előadást Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, november 30-án, a Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után elnevezésű konferencián.

Európában 2009-ben közúti balesetben, egy közepes méretű, Szekszárdnyi lakos számú ember, több mint 34.000-en haltak meg, míg 1,5 millió egyéb kimenetelű közúti közlekedési baleset történt. „Ezek pedig az emberi tragédiák mellett, mintegy 130 milliárd eurós (mintegy 36.000 milliárd forintos, a magyar éves GDP csaknem másfélszeresét kitevő) kárt okoznak az EU gazdaságának" - mutatott rá a helyettes államtitkár.

Elmondta, hogy 2010-ben lezárul a 2003. évi Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvés Program. Az Európai Bizottság 2010. július 20-án közzé tette javaslatát, amely az igen hosszú, „Fejlődés egy európai közúti közlekedésbiztonsági térség irányába: a 2011-2020. közötti időszak közúti közlekedésbiztonságára vonatkozó politikai irányvonalak" címet kapta.

Schváb Zoltán kiemelte, hogy az új 4. cselekvési program kialakításához szükséges, a 3. Európai Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program eredményeinek, tapasztalatainak, hatásainak, hatékonyságának értékelő elemzése. Emlékeztetett arra, hogy az EU most lezáruló cselekvési programjának a stratégiai célja az volt, hogy 2010-ig felére csökkenjen a közúti balesetek halálos áldozatainak száma, a 2001-es bázishoz képest. Ezt a célt 62 konkrét intézkedéssel próbálták elérni, ami a járművek, az infrastruktúra, és a közlekedő ember biztonságával voltak kapcsolatosak.

Az új, a 4. Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvés Program célkitűzése, nem kevésbé ambiciózus, mint a korábbié: a közúti balesetek halálos áldozatainak száma 50 százalékkal csökkenjen 2020-ra a 2010. évi szinthez képest. E közös cél érdekében ki kell alakítani a saját nemzeti közúti közlekedésbiztonsági stratégiát, a kiindulási helyzet figyelembe vételével, az igények elemzésével.

 

network.hu

     A cselekvési program 7 fő stratégiai célkitűzése:
    1./ A közlekedésre nevelés és képzés fejlesztése, javítása
    2./ Jogkövetés növelése a közlekedők körében
    3./ Biztonságosabb közúti infrastruktúra
    4./ Biztonságosabb járművek
    5./ Korszerű technológiák (ITS rendszerek) alkalmazásának támogatása a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében
    6./ Sürgősségi és után gondozási szolgáltatások fejlesztése
    7./ Védtelen közlekedők biztonságának javítása

 

Schváb Zoltán elmondta: a magyar álláspont szerint a 2008-2010. évek baleseti helyzete nem indokolja az EU célkitűzésnél enyhébb célkitűzést! Ezért a halálos baleseti áldozatok számának 50 százalékos csökkentését előíró célkitűzést támogatta a kormány. A korábbi hazai közlekedéspolitikai célkitűzés - a halálos áldozatok számának 30 százalékos mérséklése - még eltért az EU 50 százalékos célkitűzésétől. A mostani programalkotásnál célszerű ezt a közös célokhoz „igazítani". Cselekvési Program 7 stratégiai célterülete mellett a kormány javasol még két kiemelt területet. Ezek a közlekedésre való nevelés, és az európai tranzitforgalom kezelése, a határokon átnyúló programokkal, ellenőrzésekkel, a nehéz-tehergépjárművek láthatóságát célzó akciókkal.

Az NFM helyettes államtitkára szerint a közlekedésért felelős szakminisztérium mindenkori célja: a közlekedés biztonságosabbá tétele, a közlekedésben résztvevők megfelelő felkészítése a közlekedésre, a közlekedési magatartás fejlesztése, valamint az Európai Unió irányvonalainak szem előtt tartása.
(forrás: integratorforum.hu)


Célegyenesben a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2011-2013

1,8 milliárd forint pályázati forrás önkormányzati közlekedésbiztonsági beruházásokhoz Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, az ORFK -OBB társelnöke nyitotta meg a „Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után" c. konferenciát 2010. november 30-án, Budapesten.

Az államtitkár elmondta, hogy véglegesítés előtt áll a következő évekre szóló hazai akcióprogram. A rendezvényen elhangzott: a nemrégiben megjelent pályázati kiírások alapján 2013-ig összesen 1,8 milliárd forintnyi állami társfinanszírozással valósulhatnak meg közlekedésbiztonsági beruházások.

Schváb Zoltán előadásában jelezte: a 4. Európai Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program stratégiai célja a közúti balesetek halálos áldozatai számának 50 százalékos csökkentése a 2011-2020 közötti időszakban. A magyar Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram e törekvéshez illeszkedve fogalmazza meg az első három év beavatkozási irányait és lehetőségeit. A hazai dokumentumot a szaktárcák a közeljövőben véglegesítik.

Az államtitkár kifejtette: a közösségi Cselekvési Program hét stratégiai célterületének támogatása mellett magyar álláspontként a közlekedésre nevelés központba helyezését és az európai tranzitforgalom kiemelt kezelését javasoljuk megfontolásra a tagországoknak.

Az országos közutak települési átkelési szakaszain megvalósítandó közúti közlekedésbiztonsági beruházásokhoz három év alatt összesen 1,8 milliárd forint állami hozzájárulásra pályázhatnak az önkormányzatok. Az államtitkár szavai szerint a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) által kiírt három konstrukcióban összesen 80-100 pályázat kaphat támogatást egyebek mellett körforgalom, jelzőlámpás gyalogátkelőhely vagy településkapu építésére. A részletes kiírások a KKK (http://kkk.gov.hu/pages/index.jsf?p=2&id=4910) és a szaktárca honlapján is megtalálhatók.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Kommunikációs Főosztály

(forrás: integratorforum.hu)

 

Hogyan tovább?

Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után

Közlekedésbiztonsági konferencia - 2010. november 30.

A Belügyminisztérium a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Közlekedéstudományi Intézet szervezésében - 2010. november 30-án rendezte meg a  „Hogyan tovább? - Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után" című közlekedésbiztonsági konferenciát a Rendőrségi Igazgatási Központ auditóriumában.

A konferencia célja az volt, hogy a hazai közlekedésbiztonsági munkát is meghatározó "Európai Közlekedéspolitika 2011-2020", valamint a "Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2011-2013" szellemében és az előző akcióprogram eredményeinek tükrében átfogó szakmai ismertetést adjon a legfontosabb feladatokról és eredményekről.

LETÖLTÉS
A konferencia programja
A konferencia kiadványa

Előadások:
A Belügyminisztérium közúti közlekedésbiztonsággal kapcsolatos feladatai 2011-2013. között (Dr. Kontrát Károly parlamenti államtitkár)

 

Az EU új közúti közlekedésbiztonsági akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai (Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár)

Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? (Dr. Hatala József r. altábornagy, ORFK)

Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság középtávú balesetmegelőzési koncepciója (Óberling József r. ezredes, ORFK)

Közlekedésbiztonság emberi tényezői (Dr. Pongrácz Tamás, NKH)

Közlekedésbiztonsági igények és lehetőségek az infrastruktúra fejlesztésében (Völgyesi Zsolt, KKK)

Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton (Jákli Zoltán, ÁAK Zrt.)

Kutatóintézet szerepe a biztonságos közlekedési rendszerben (Tombor Sándor, KTI Nonprofit Kft.)

A jövő közúti ellenőrző rendszere. AZ EU FAIR és ASSET projektek (Gégény István, ORFK-OBB; Stautz János, Clarity Consulting)


Címkék: baleset-megelőzés eu gyermekek járművezető lépzés-vizsgáztatás kresz közlekedés közlekedésbiztonság közlekedésre nevelés módszertan nemzeti közlekedési hatóság nemzetközi gyakorlat obb oktatás sebességhatárok sebességszabályozás élet úton program élethosszig tartó tanulás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:

"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...

M Imre írta 2 napja a(z) RoadPol faliújság 2022. képhez:

Roadpol_faliujsag_2022_2171375_1372_s

ROADPOL „ALKOHOL ÉS DROG” — ITTAS ÉS...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:

Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...

M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...

M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:

Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu