Közlekedés: Ezért sztrájkolnak a BKV-nál

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Január 12-e nulla órától határozatlan idejű BKV-sztrájkot hirdetett több szakszervezet is, mivel a szerdai egyeztetésen sem született megállapodás a kollektív szerződésről az érdekképviseletek többsége és a BKV vezetősége között.

A sztrájkfelhíváshoz eddig 11 szakszervezet csatlakozott, ez Nemes Gábor szakszervezeti vezető elmondása szerint a BKV dolgozóinak 65-70 százalékát jelenti. A Magyar Rádió információi szerint a kötöttpályás dolgozók többsége nem fog sztrájkolni.

Az egyeztetés a kollektív szerződésről 12 órától ugyan folytatódik, de Nemes Gábor szerint nem várható, hogy megegyezés születik, mivel nem közelednek az álláspontok.

Kifejtette: azért nem fogadják el a BKV ajánlatát az új kollektív szerződésre, mert méltatlanul hátrányos a munkavállalókra nézve.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke a délelőtti tárgyalások után azt mondta az MTI-nek: minden olyan következményért, amelyet a kollektív szerződés hiánya okoz, azok a szakszervezetek lesznek a felelősek, amelyek nem írták alá a kompromisszumos megállapodást. Emlékeztetett: a VTDSZSZ kedden megegyezett a BKV-val arról, hogy a jelenleg is érvényes kollektív szerződés legyen hatályos január elsejével, de határozatlan időre.

A megállapodás értelmében - amelyet szerdáig 12 szakszervezet írt alá, 14 pedig elvetett - 2010. január elsejétől lenne érvényes az új kollektív szerződés, és határozatlan időre szólna. Mivel a nyugdíj- és egészségpénztári hozzájárulásokról, illetve az étkezési utalványokról nem sikerült megállapodni, ezért a szerződésben továbbra is a BKV ajánlatának megfelelő 1-1 százalék és 8.000 forintnyi juttatás szerepel a bértárgyalásokig, illetve legkésőbb március 31-éig. A kérdésről a bértárgyalásokon egyeztetnek tovább a BKV menedzsmentjével.

Január elsejétől - mivel a VTDSZSZ ajánlatát nem írta alá a szervezetek 65 százaléka - a munka törvénykönyve szerint működik tovább a BKV. A szakszervezeti vezetők szerint ez boríthatja a menetrendet, és több olyan szabályozásról sem rendelkezik, amelyek eddig a kollektív szerződésben benne voltak, és a cég működése szempontjából elengedhetetlenek.

 

 

Miért is?

„Sok minden megjelent a médiában és itt is a sztrájkkal kapcsolatban, sajnos a teljes igazságot egyik se írja le. Ezt a tájékoztatást a szakszervezetek írták, remélem elég érthető.” –írja egy BKV-s olvasónk, aki a lent található három dokumentumot csatolta a levele mellé. (Ha túl kicsik a betűk, akkor a fájlokra kattintva minden képet megnézhetsz nagyban is)

 


 



Kollektív szerződés: a dolgozókon spórolna a BKV

 

Tisztelt BKV-figyelő!

Kb. két hete már jeleztem az érdekvédelmi képviselő felé, hogy lesznek szívesek az okt. 15-én kiadott hírlevelüket a neten is hozzáférhetővé tenni, ugyanis szándékomban áll többek között a BKV Figyelőre is feltenni. Azóta ez megtörtént, tehát a Villamos Független Szakszervezet honlapján elérhetővé vált mind az okt. 15-ei hírlevél, mind a VFSZ hírlevele.

A nemrég kipattant végkielégítési botrány óta a járművezetők, ellenőrök és pénztárosok rendszeresen megkapják a kedves utazóközönségtől, hogy milyen pénzekkel dobálóznak nálunk. Miközben a vezetőség zsebébe szinte számolatlanul öntik a pénzt, mi, akik az utasokkal vagyunk napi kapcsolatban, mi szégyenkezünk a vezetőink hibái és bűnei miatt. Ha pénzt vonnak el a BKV-tól, akkor ez sokszor pl. a karbantartáson való spórolást hozza magával, ergo az utasok rosszabb és koszosabb járműveken utaznak, a járművezetők ilyen-olyan hibával kénytelenek kihozni a járműveket a napi forgalomba, a karbantartók barkácsmegoldásokkal próbálják működésre bírni az elavult, elöregedett és elhasználódott járműveket és alkatrészeket. Eközben a felsővezetők havonta ugyanúgy megkapják a jól végzett munkájukért járó fizetés mellé a prémiumot. Úgy látszik, a pénzcsapokat megint elzárták, eljött a takarékosság ideje.

Mivel egyre inkább előtérbe kerül a szolgáltatás színvonalának növelése, továbbá Antal Attila alatt bebizonyosodott, hogy a karbantartási költségek lefaragása később hatványozottan megbosszulja magát, ezért most attól szándékoznak elvonni pénzt, aki az érdemi munkát végzi. Azaz a Kollektív Szerződésben meghatározott juttatások jelentős mérséklésével, eltörlésével csökkentenék azt a hiányt amit a felelőtlen, bűnös vagy bűnösen hanyag gazdálkodással, illetve a Városháza részéről a megrendelt szolgáltatás ki nem fizetésével idéztek elő.

Szeretnék leszögezni valamit, kizárólag a saját nevemben. Nem vagyok elégedetlen a fizetésemmel. De nem azért mert annyira jól élnék. A relativ elégedettségem abból fakad, hogy azt látom, sokan többet dolgoznak kevesebb pénzért. Viszont ha a másik oldalról nézem, mint sok kollégám, akkor nem olyan rózsás a helyzet. Egy itteni villamosoktatótól megkérdezték, ha igaz, Prágában, hogy mennyit keres itt egy villamosvezető. Megmondta, mire visszakérdeztek: Hetente? De nem a nyugati fizetésekhez, hanem az ittenihez mérhetően sem olyan jó nekünk, hiszen nem veszélytelen a munkánk. Egy nulla felelősségű adminisztrátor sima érettségivel is is többet kereshet nálunk, sokkal nyugodtabb körülmények között. Ha hozzájuk mérem a fizetésünket, akkor alulfizetettek vagyunk. Továbbá felidézném Kocsis urat, aki szerint meg kell fizetni az embereket, különben csak sz@rt kap. Ennyi bevezető után lássuk, mit és hogy akarna a BKV változtatni a KSZ-en. Leszek annyira önző, hogy nem megyek végig pontról pontra a szövegen, azokat a dolgokat veszem elő, ami nálam kicsapta a biztosítékot. Aki többet akar tudni, nézze át a hírleveletet, illetve a KSZ is elérhető a neten.

 "Az érdekképviseleti (munkavállalói) oldal a munkavégzési körülmények és a munkavállalók jövedelmi szintjének megőrzésében érdekelt minimális célként. Hozzá kell tennem, hogy nagyra törő, bővülést okozó tervekkel még erről az oldalról senki nem állt elő, mert ... a társaság körüli helyzettel mindenki a realitások talaján számol." Azaz, a jelenlegi állapot a munkavállalói oldal számára már elfogadható a jelenlegi helyzetben. Nincs igény jelentős változtatásra.

Munkaközi szünet: Eddig a munkaidő része volt, fizetett pihenőidő. Ha bejön, amit a cég akar, akkor az napi 20-40 vagy akár több percnyi bérkiesést jelent a járművezetőknek. Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a legutóbbi KSZ-módosítás óta a munkaközi szünet része a végállomási tartózkodás. Miért számít ez? Mert pl. azokon a végállomásokon, ahol a visszaindulás feltétele a kocsimozgatás, ezt a néhány percet, ami elvileg pihenőidő, munkával töltjük: visszafogás, átszerelés, kocsimozgatás. A késések korrigálása szintén a munkaközi szünet azaz a pihenőidő csökkentésével is történik. Tehát ami eddig pihenőidő volt, azt munkával töltöttük, de a cég ezt az időt nem szeretné kifizetni. Hát kérem. Nekem lesz 4 perc pihenőidőm a Blahán, amit a cég nem fizet, akkor elmegyek a Mekibe, és nyalok egy fagyit, és ha elérkezik az INDULÁSI időm, azaz újra ketyeg a munkaidőt jelző óra, akkor átszerelek, és beállok a megállóba, felveszem az utasokat, és elindulok, eddig 3 perc késéssel. A következő végállmáson ugyanez... Lehet mondani, hogy ez csak néhány perc, de egy nap 8-10 alkalommal néhány perc. Akár 40 perc is lehet, illetve a jelenlegi menetrend mellett akár másfél óra is. Az napi 700-1500 forint, havi 15-30 EZER forint, ami csökkenti a jelenlegi bérünket. Hadd ne magyarázzam tovább. Műszakpótlék: A folyamatosan délután dolgozó jv. kollégák esetén ez a tétel 5-7%-ot jelent, a karbantartóknak még többet. A saját fizetésemet illetően bruttó 4-6 ezer lenne a csökkenés.

Szociális juttatások: Hideg étkeztetési utalványok megszüntetése, év végi ajándékutalvány megszüntetése. Eddig a CBA-ba kaptunk 6 ezret havonta, év végén meg az intersparba, elvileg az idén 45(?) ezret. Máshol karácsonyi prémiumot, 13 havi fizetést, hasonlót adnak ilyen olyan megnevezéssel. (Ezt azoknak írom, akik elkezdenek ezen is reklamálni, hogy mire fel. Ezen kívül nem sok prémiumot osztogatnak nálunk, csak minőségi pótlékot, a vonalpótlékot, Ezek azért vannak, hogy különösebb eljárás nélkül büntetni lehessen a jv.-t, illetve üzemanyag-megtakarítás szokott lenni időnként. Éves szinten ezek összesen talán 100-150 ezer bruttó, nekem, ami ilyenformán számolva nem kevés, de ha azt nézzük, hogy tavaly az éves bruttóm 3millió volt, akkor 3-5%-kal számolhatok. Vagy évi egyszeri félhavi prémiummal. Még egyszer mondom, ez azért van, hogy legyen mit elvonni bármilyen indokkal.) Ha bevezetik helyette a 8ezres melegétkeztetésit, akkor évi nettó 21 ezret bukunk rajta, ráadásul a melegétkeztetési utalvány tudomásom szerint sokkal kevesebb helyen használható fel, és a készétel-fogyasztás jellegénél fogva drágább, mint ha hideg ételt vesz az ember. Énnekem ez a rendszer megfelel, ami van, nem örülnék a változásnak, az anyagi buktán túl sem. Önkéntes pénztári befizetések: Itt a bruttó fizetés 4 %-át vonná el a cég nettóban, azaz nekem pl. havonta nettó 10 ezer körül. Szóba került, hogy ehelyett limitálnák az önkéntes pénztári átutalást 20.000 forintban pénztárakban. Ez azokat érintené, akik havi bruttó 667 ezer felett keresnek. Érthető, hogy a munkáltatói oldalon ülő tárgyalófelek nem lelkesedtek ez ötletért...

"Ezek a tételek a mindenkori bérmegállapodás alapján keletkeztek, és jöttek létre, ezek javasolt megszüntetése ennek felmondásával egyenértékű. Változtatásuk, módosításuk, esetleges bértétellé alakításuk csak a következő bérmegállapodás során rendezhető, az akkori megállapodás eredményeként emelhető a KSZ-be, hiszen a mindenkori bérmegállapodás a KSZ része." Magyarul, az eddig érvényben levő bérmegállapodást rúgná fel a BKV.

Ezenkívül nagymennyiségű munkáltatói szigorítás, a büntetési tételek emelése került javaslatra, egyelőre teljes elutasítás mellett.
 
Hát kérem, hirtelen ennyi. Ahogy utánaszámolok, ez kapásból 10-15-20% vagy akár nagy mértékű nettó bércsökkentést eredményezne nekem, meg a hozzám hasonló fizetésű jv.-knek. Nyilvánvaló, hogy ezekből nagyrészt nem lesz semmi, vagy csak kevés. Azonban ilyentájt a béremelés mértékéről szokott szólni a vita, nem a bércsökkentéséről. Amiért ezt megírtam: hogy minél többen tisztában legyenek azzal, hogy ha sztrájkra kerül a sor, nem a szakszervezetek irreális követelései miatt, hanem a vállalatvezetés illetve a Fővárosi Önkormányzat vérforraló diktátumai miatt. A munkájukat jelentős többségében tisztességesen ellátó emberek megélhetése kerülhet veszélybe, ha ilyen mértékű csökkentést vezet be a BKV. Nem irracionális elvárás a tisztességes munkáért tisztességes bért követelés.

Emlékeztetőül: "Meg kell fizetni az embereket, különben csak sz@rt kapok" by Kocsis István. Nyilván a menedzsmentet akarja megfizetni.

Szerintem ilyen munkáltatói hozzáállás mellett borítékolható, hogy lesz sztrájk. A fenti javaslatok tördeékéért is lenne. Ahogy a hírlevelek kiemelik a lényeges szempontokat tekintve igen éles a vita a szakszervezetek és a munkáltató között. Abban reménykedem, hogy a fővárosi koalíció szakadása miatt más kapja meg a felügyeletet a BKV felett, így a városháza különösebb arcvesztés nélkül kihátrálhat Horváth úr elképzelései mögül, akkor lehet elmozdulás a holtpontról. Politikai akarat kérdése. A továbbiakban mindenki döntse el maga, hogy mit kellene tenni.

Tátrás


 

Politikai csatározások és rablógazdálkodás miatt végelgyengülésben szenved a BKV

Nyílt levéllel fordultak a BKV-nál működő nagy szakszervezetek és szövetségek Bajnai Gordonhoz. Levelük célja a figyelemfelkeltés és a közvélemény tájékoztatása, illetve az, hogy minden érintett ismerje fel és vegye magára a felelősséget a kialakult helyzetért és annak megoldása érdekében. A levél egyébként felfogható egy kétségbeesett kiáltásként is - azt még nem tudjuk, hogy ez a kiáltás segélykiáltás vagy esetleg dühös csatakiáltás, ezt az elkövetkezendő hetek, hónapok eseményei döntik majd el. Íme a levél:

 

Magyar Köztársaság kormánya
Bajnai Gordon Miniszterelnök Úr!


Tisztelt Miniszterelnök Úr!

A Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) napi 3,5 millió utasának érdekében 12.000 dolgozó, és azok családtagjainak nevében szólunk Önhöz!

Másfél évvel ezelőtt hiába léptünk a nyilvánosság elé! Akkor sztrájk lett a folytatás, amely után megállapodtunk a társaság jövőképének kialakítási üteméről, és a garanciákról ennek végrehajtása érdekében.

A BKV Zrt. jelenlegi helyzete tarthatatlan, a vállalat finanszírozásának megoldatlansága, az elmúlt évek rablógazdálkodása, a múlt és a jelen politikai csatározásai vezettek oda, hogy jelenleg végelgyengülésben szenved és most már megkérdőjelezhető a biztonságos utasszállítás is.

Következmény: Nincs más lehetőségünk, csak a nyilvánosság elé lépés és a nyomásgyakorlás!

Ön nyilvánvalóan évek óta tudja, hogy a BKV finanszírozása nem megoldott! A hiányt évek óta jóváhagyja a tulajdonos! Ma már többet költ a BKV a banki kamatokra, mint amennyi kiadást a Kollektív Szerződés változatlan tartalmú fenntartása jelentene!

Ön nyilvánvalóan tudja, hogy még mindig csak a további eladósodás útjára van javaslat (30 milliárd Ft hitel)! De erre is csak javaslat van! Közel egy éve nem születik konkrét döntés, garanciavállalás az állam részéről!

Ön nyilvánvalóan évek óta tudja, hogy a BKV járműparkjának nagy része alkalmatlan a biztonságos, kulturált, európai utaskiszolgálásra!

Ön nyilvánvalóan évek óta tudja, hogy szakmailag megalapozatlan finanszírozási rendszer mellett rengeteg pénz folyik el a BKV-nál különböző gazdasági és politikai érdekek asszisztálása mellett, megkárosítva az államot, az adófizető állampolgárokat, működésképtelen helyzetbe hozva a vállalatot.

Ön nyilvánvalóan azt is jól tudja, hogy a BKV problémája nem csak a dolgozók problémája, sőt, nem csak fővárosi, hanem országos jelentőségű ügy! Az ország GDP-nek több mint 40%-át Budapesten és vonzáskörzetében termelik meg a BKV-t használó dolgozó tömegek! Éppen ezért az egész országnak fontos, hogy Budapesten a közösségi közlekedés működőképes, hatékony, megfelelően finanszírozott legyen. Ez alapfeltétele az egyéb közlekedésnek is, és egyáltalán a mozgás szabadság lehetőségének.

Ön nyilvánvalóan tudja, hogy amennyiben nem születik azonnali megoldás a helyzetre, Budapest és az agglomeráció egész közlekedése összeomlik!

Miniszterelnök Úr!

Az ügyben mindannyiunknak van döntési kötelezettsége és a következményekért felelőssége! Most az Ön kezében van a döntés!

Budapest, 2009. november 30.

BKV SZAKSZERVEZETEK



(forrás: index.hu, MTI,bkvfigyelo.blog.hu)




Címkék: bajnai bkv budapest busz dolgozó finanszírozás hév kocsis ksz kép levél metró mszp szakszervezet sztrájk tájékoztató tárgyalás villamos észrevétel

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 3 órája új videót töltött fel:

M Imre 4 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 6 órája a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 6 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 6 órája a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 6 órája a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Erdők Nemzetközi Napja | Erdők Világnapja - március 21. képhez:

Erdok_nemzetkozi_napja__erdok_vilagnapja__marcius_21_2179693_1046_s

Meglátni az Erdőt a fától | 2024. április 22. Annak ellenére,...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu