Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. március 1-31. között
a gyalogosok és kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében
Napjainkban a gyalogos és kerékpáros közlekedés Európában és Magyarországon egyaránt a figyelem középpontjába került. Ennek oka, hogy a gyalogosok és kerékpárosok aránya az összes közlekedési baleseten belül magas.
Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a gyalogosan és kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és sajnos egyre gyakoribbak az olyan esetek is, amikor szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át vagy a kijelölt gyalogos-átkelőhelytől távolabb próbálnak átkelni az úttesten).
A fokozott közúti ellenőrzés alkalmával elsősorban a gyalogosokkal és kerékpárosokkal kapcsolatos közúti közlekedési szabályoknak kívánunk érvényt szerezni, azonban ennek során nem hagyható figyelmen kívül a gépjárművezetők által elkövetett szabályszegések sem (pl. a gyalogos-átkelőhely fokozott óvatossággal való megközelítése, elsőbbség biztosítása, előzés tilalma, stb.). Ennek érdekében a gyalogos-átkelőhely közelében folytatott rendőri tevékenység kiegészül sebességellenőrzéssel, ill. az egyéb szabályszegések képi dokumentálásával. Az ellenőrzés során demonstratív rendőri jelenléttel kívánjuk tudatosítani a járművezetőkben, hogy a gyalogos-átkelőhelyet mindig kellő körültekintéssel, fokozott óvatossággal és olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy amennyiben szükséges, az átkelőhely előtt meg tudjanak állni.
A közlekedési szabályokat megszegő személyekkel szemben a rendőrség – különös figyelemmel a 2010. január 1-jén hatályba lépett KRESZ módosításra – minden esetben határozottan fel fog lépni.
Az akció során kiemelt figyelmet fordítunk:
a gyalogosok és kerékpárosok közúti közlekedésére vonatkozó általános közlekedési szabályok betartására;
a gyalogosok és kerékpárosok éjszakai és korlátozott látási viszonyok közötti láthatóságára;
valamint a kerékpár kötelező tartozékainak meglétére;
továbbá a kerékpárt ittas állapotban hajtó személyek forgalomból történő kiszűrésére és szankcionálása.
A fentieken kívül általános feladatként kerül végrehajtásra a sebességtúllépést elkövetők, és az ittas járművezetők forgalomból való kiszűrése, valamint a passzív biztonsági eszközök használatának ellenőrzése.
Az ellenőrzés eredményéről a későbbiek során részletes tájékoztatást adunk.
További hasznos információ érdekében látogasson el a www.baleset-megelozes.eu honlapra.
ORFK Szóvivői Iroda
Március végéig fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség a gyalogosok és kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében.
Napjainkban a gyalogos és kerékpáros közlekedés Európában és Magyarországon egyaránt a figyelem középpontjába került. Ennek oka, hogy a gyalogosok és kerékpárosok – mint a közúti közlekedés legvédtelenebb résztvevői – aránya az összes közlekedési baleseten belül magas. Ezen balesetekre jellemző, hogy szinte minden esetben személyi sérüléssel járnak, s igen gyakran súlyos, illetve tragikus kimenetellel végződnek. - tájékoztatta a Borsod Onlinet a B-A-Z. MRFK Kommunikációs Irodája.
Fogalmatlanul
Az elsődleges statisztikai adatok szerint országosan 2010. január 1-től február 14-ig 82 személy vesztette életét a közutakon, akik közül 20 fő gyalogos, 7 fő kerékpáros volt. Megyénk (Borsod) közútjain az említett időszakban 2 gyalogos szenvedett halálos sérüléseket. Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a gyalogosan és kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és sajnos egyre gyakoribbak az olyan esetek is, amikor szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át, vagy a kijelölt gyalogos-átkelőhelytől távolabb próbálnak átkelni az úttesten). A gyalogosok közlekedésére jellemző, hogy figyelmetlenek, nem kellően körültekintőek, takarásból lépnek az úttestre vagy egyszerűen rosszul becsülik meg a közeledő jármű távolságát, annak sebességét.
A KRESZ szerint
A KRESZ értelmében a kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között, a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani, és a kerékpárt hajtó személynek – lakott területen kívül – fényvisszaverő mellényt kell viselnie. Amennyiben a kerékpárt toló személy (gyalogos) lakott területen kívüli út úttestén, leállósávján, útpadkáján tartózkodik, éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
A 6/1990 (IV.12.) KÖHÉM rendelet 116. § (1) bekezdésében foglaltak ellenőrzése és annak betartatása a rendőrség feladata. A fenti rendeletben felsorolt kötelező tartozékokat – attól függetlenül, hogy milyen időjárási körülmények között, mely napszakban, illetve milyen útszakaszon közlekedik a kerékpáros – a járműre fel kell szerelni.
Ittasan a bicajon
A kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek fontos befolyásoló tényezője több esetben az, hogy gyakran a kerékpárt vezetők (hajtók) ittas állapotban vannak. A fentiekre tekintettel szükségesnek tartjuk, hogy a gyalogosokat és a nem gépi meghajtású járművek vezetőit, így különösen a szabálytalanul közlekedő kerékpárosokat a rendőrség folyamatosan és célirányosan ellenőrizze, és szükség esetén határozottan szankcionálja.
A fokozott közúti ellenőrzés alkalmával elsősorban a gyalogosokkal és kerékpárosokkal kapcsolatos közúti közlekedési szabályoknak igyekszik a rendőrség érvényt szerezni, azonban ennek során sem hagyják figyelmen kívül a gépjárművezetők által elkövetett szabályszegések sem (pl. a gyalogos-átkelőhely fokozott óvatossággal való megközelítése, elsőbbség biztosítása, előzés tilalma stb.). Éppen ezért kellő figyelmet fordítanak a rendőrök a sebességtúllépést elkövetők, és az ittas járművezetők forgalomból való kiszűrése, valamint a passzív biztonsági eszközök használatának ellenőrzésére (biztonsági öv).
Borsod Online
|
|
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:
"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:
Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...
M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:
Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...
M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:
Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A varázsszó: forgalomcsökkentés, avagy itt a nemzeti gyalogos minimum
Baleset-megelőzés: Vigyázzunk egymásra!
Letöltendő vagy felfüggesztett - Hogyan büntetik a halálos gázolásokat?
Negyedével csökkent a halálos közlekedési balesetek száma 2010-ben