Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | M Imre | 2 hozzászólás
Nem árt, ha tudjuk, hogy a halogén izzó xenon-izzóra való legális cseréhez több kell egy xenon-szettnél.
H4 bixenon utólagos izzó és a hozzá való trafó
Fotók: DM
Egyre többször téma a xenon-beszereléssel kapcsolatban, hogy mi szabályos és mi nem. Mert a rendőr kiszúrta az utólagos xenon-szettet és utólagos műszaki vizsgára kötelezte a kocsit, vagy az autó eleve nem ment át a vizsgán.
Kifejezetten xenon izzóhoz készített utángyártott fényszóróház
A szabályozás szerint csak automatikus fényszóró-magasságállítással, fényszórómosóval, és xenon izzóhoz kifejlesztett fényszóróházzal felszerelt autóba szerelhető be xenonkészlet, a műszaki vizsgán így mehet át legálisan az eredetileg halogén fényszóróval szerelt autó.
Már 4,7 millió autó van Pekingben, a városvezetés kemény intézkedésekkel próbál javítani a közlekedési viszonyokon, sorsolással lehet rendszámhoz jutni, drágul a parkolás.
Pekingben péntektől korlátozzák a kiadható gépkocsi-rendszámokat, a jövőben minden pekinginek egy autó lehet a nevén, és emelkednek a parkolási díjak - csak néhány az új, drákói intézkedések közül, amelyekkel a kínai főváros ellehetetlenült közúti közlekedési helyzetén akar javítani a városvezetés.
A pekingi kormányzat bejelentette, hogy 2011-ben 240 ezer darabra korlátozza a kiadható rendszámok keretét, és már péntektől csak sorsolással juthat valaki rendszámhoz.
|
|
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Mindannyiunkkal
előfordul, hogy a forgalmas utcán sietve képtelenek vagyunk gyorsabban
haladni a tömegnél. Hiába nyomakodunk, lökdösődünk, az előttünk
kényelmesen bandukoló emberek nem fognak gyorsabban menni.
Hogy miért, arra egy új tanulmány ad választ: a tömegben gyalogló emberek 70%-a „szociálisan összeragadva”, kis csoportokban halad, ezzel lelassítva a forgalmat. S ami még rosszabb, ahogy sűrűsödik az emberáradat, úgy a kis csoportok „anti-aerodinamikus” formát vesznek fel, ezzel is súlyosbítva a problémát.
Közösségi oldalt hozott létre a veteránjárművek iránt érdeklődők számára egy PR ügynökség.
A Veteranpark.hu linken elérhető enciklopédiát a látogatók szabadon szerkeszthetik, kiegészíthetik saját tartalmaikkal. A Sakkom célja az volt, hogy egy hasznos infomációmegosztó helyet hozzon létre a veterán autók iránt érdeklődők számára.Évről-évre egyre több veterán találkozót és rendezvényt szerveznek országszerte. Kolma Kornél, a pr ügynökség vezetője elmondta: "Célunk, hogy a Magyarországon is egyre szélesebb körben népszerű terület rajongói számára összegyűjtsük a járműipar remekműveit, illetve lehetőséget biztosítsunk a konkrét típusokhoz, modellekhez kapcsolódó tapasztalatok megosztására".Az oldal bővítését a látogatók mellett a hazai márkaképviseletek is segítik.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A minap az egyik híradó adását nézve, arra lettem figyelmes, hogy egy az utakat jégmentesítő gépjármű micsoda károkat okozott a tevékenysége során. Gondolhatjuk, hogy ez a gépjármű mekkora sérüléseket okozhatott azokban az ingatlanokban és parkoló autókban, amelyeket a jégmentesítő masszával végigszórt. A tél kapcsán erre a helyzetre is felkészülve, tekintsük át a károsultak lehetőségeit, és az igényérvényesítés módját!
Ha már a baj megtörtént, akkor jó, ha azonnal eszünkbe jut a kártérítési aranyszabály.
14 éve | M Imre | 15 hozzászólás
A Közlekedik a főváros és a Buszos könyv után itt a harmadik közlekedési album. A könyv apropója egy centenárium. Idén száz éve, hogy bevezették Budapesten a villamosok számozását, szaknyelven a "relációkat". (1887 és 1910 között különböző színes emblémákkal jelölték a járatokat.) A kötet az összes, eddig létezett viszonylat történetét áttekinti az 1-es villamostól egészen a 118-asig. Helytörténeti ismeretterjesztőként is szolgál: ugyanis a régebbi járatok útvonalát böngészve jócskán akad olyan fővárosi közterület és objektum (a Nagyvásárteleptől, a Kispest-villanytelepen át a Sósfürdőig), amely ma már teljesen ismeretlen az olvasó számára.
2010. december 10.
Több száz szarvasra adnak Norvégiában láthatósági mellényt, hogy ezzel védjék az állatokat a gázolásoktól az ország sarkvidéki, teljes téli sötétségbe burkolózó vidékén.
A különleges állatvédelmi akciótól azt remélik, hogy sikerül jelentősen csökkenteni a gázolások számát - jelentette az NTB norvég hírügynökség.
Az
ottani útfelügyelet által kezdeményezett ötlet révén talán csökken a
járművek és a szarvasfélék közötti találkozások száma azáltal, hogy az
utóbbiak jobban láthatók lesznek az autósok számára.
14 éve | M Imre | 2 hozzászólás
2010. november 29. –Megtöbbszöröződött az elmúlt 200 évben az egy időegység alatt áthidalható távolság. Ma már a Hold is csak háromnapi „járóföldre” van tőlünk, nemhogy a Föld túlsó fele.
Ezért is árulnak Magyarországon belga sárgarépát és argentin fokhagymát, miközben a foglalkoztatottság minden eddiginél alacsonyabbra süllyedt.
A közlekedési infrastruktúra fejlődésének másik járulékos következménye, hogy megváltoztak a Föld klimatikus viszonyai.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Ahogy a Műegyetemen tanítom ...
Szerző: Dr Lévai Zoltán professzor (az „Egyetemi Ifjúságért” kitüntető címe - a "Pro Juventute Universitatis” kitüntetése)
Még a holt nyelv is (pl. a latin) változik, fejlődik, ha nem is szerkezetében, de szókincsében. Egy élő nyelv, mint pl. a magyar, természetesen állandó mozgásban van, változik – fejlődik és romlik (egyidejűleg). Akiknek szívügyük a nyelvhelyesség, nem gátolják a nyelv fejlődését, de küzdenek a nyelv romlása ellen (sokszor reménytelenül).
Az orosz GLONASSZ műholdas navigációs rendszer segítségével bárki értesülhet róla, hol jár éppen Gyed Maroz, a gyerekek kedvence. Santa Claus útja sem marad titokban.
Ahogy az orosz globális navigációs műholdrendszer, a GLONASSZ (az amerikai GPS megfelelője) halad a teljes kiépítettség felé, úgy jelennek meg egyre-másra az alkalmazásai, köztük a népszerűségét növelők is. (Sajnos épp tegnap érkezett a hír az egyszerre startolt három legújabb műhold elvesztéséről, így a teljes rendszerre még várni kell.)
Idén is működik a Russian Navigation Technologies (RNT) vállalat először tavaly indított szolgáltatása, amelynek keretében folyamatosan közzéteszik, épp merre jár Télapó (más néven Fagyapó, oroszul: Gyed Maroz).
14 éve | M Imre | 2 hozzászólás
Tarlós: én már arra is gondoltam, képességbeli problémák vannak a minisztériumban
2010. december 01.
A budapesti főpolgármester a Ma reggelben azt mondta: a BKV anyagi gondjainak a rendezésére 12,5 milliárd forintot ígért a kormány, de a mai napig nem kapták meg.
Ma jelenik meg Tarlós István Otthonom Budapest című könyve. A főpolgármester szerint van aki nem fog örülni a könyvnek. Tarlós István elárulta szerettei sem nagyon örülnek annak, hogy miért tárulkozik ki és miért adja ki magát ennyire a kötetben.
M Imre írta 2 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...
M Imre írta 2 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...
M Imre 2 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 2 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...
M Imre írta 11 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.
M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...
M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...
M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás