Közlekedés Blog: 2010. december

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. december

Nem árt, ha tudjuk, hogy a halogén izzó xenon-izzóra való legális cseréhez több kell egy xenon-szettnél.


network.hu H4 bixenon utólagos izzó és a hozzá való trafó
Fotók: DM

Egyre többször téma a xenon-beszereléssel kapcsolatban, hogy mi szabályos és mi nem. Mert a rendőr kiszúrta az utólagos xenon-szettet és utólagos műszaki vizsgára kötelezte a kocsit, vagy az autó eleve nem ment át a vizsgán.


network.hu Kifejezetten xenon izzóhoz készített utángyártott fényszóróház


A szabályozás szerint csak automatikus fényszóró-magasságállítással, fényszórómosóval, és xenon izzóhoz kifejlesztett fényszóróházzal felszerelt autóba szerelhető be xenonkészlet, a műszaki vizsgán így mehet át legálisan az eredetileg halogén fényszóróval szerelt autó.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 éve

'csak automatikus fényszóró-magasságállítással, fényszórómosóval, és xenon izzóhoz kifejlesztett fényszóróházzal felszerelt autóba szerelhető be xenonkészlet, a műszaki vizsgán így mehet át legálisan az eredetileg halogén fényszóróval szerelt autó. Tehát a halogén izzót egyszerűen xenon izzóra cserélni legálisan nem lehet egy olyan fényszóróban sem, amelynek az E-jóváhagyása halogén fényforrásra vonatkozik.'

Ez így logikus és egyetértek azzal is, hogy projektor készíthető más fényszóróházba is. Mármint, ha a tervezés után és a gyártás előtt a műszaki engedélyeztetésen átment, akkor vélhetően használható a közlekedésben is.

'Ami viszont valós helyzet, hogy a legálisan xenonnal szerelt autók akkor is xenonnal világítanak, amikor elromlik az automata szintező és/vagy nem mossák a fényszórót. A műszeres beállítás a projectoros fényszórókra is KÖTELEZŐ!!!'

Ez is igaz, de egy hasonlattal élek; ha valaki lop (és nem kapták el), attól még nem szabályos az, hogy mindenki elkezd lopni. Valakinek vagy valaminek a 'rossz(a)sága' nem adhat semmilyen felmentést.

Tovább 

Már 4,7 millió autó van Pekingben, a városvezetés kemény intézkedésekkel próbál javítani a közlekedési viszonyokon, sorsolással lehet rendszámhoz jutni, drágul a parkolás.

Pekingben péntektől korlátozzák a kiadható gépkocsi-rendszámokat, a jövőben minden pekinginek egy autó lehet a nevén, és emelkednek a parkolási díjak - csak néhány az új, drákói intézkedések közül, amelyekkel a kínai főváros ellehetetlenült közúti közlekedési helyzetén akar javítani a városvezetés.

network.hu

A pekingi kormányzat bejelentette, hogy 2011-ben 240 ezer darabra korlátozza a kiadható rendszámok keretét, és már péntektől csak sorsolással juthat valaki rendszámhoz.

Tovább 

 


Mindannyiunkkal előfordul, hogy a forgalmas utcán sietve képtelenek vagyunk gyorsabban haladni a tömegnél. Hiába nyomakodunk, lökdösődünk, az előttünk kényelmesen bandukoló emberek nem fognak gyorsabban menni.

 

Hogy miért, arra egy új tanulmány ad választ: a tömegben gyalogló emberek 70%-a „szociálisan összeragadva”, kis csoportokban halad, ezzel lelassítva a forgalmat. S ami még rosszabb, ahogy sűrűsödik az emberáradat, úgy a kis csoportok „anti-aerodinamikus” formát vesznek fel, ezzel is súlyosbítva a problémát.

Tovább 

Közösségi oldalt hozott létre a veteránjárművek iránt érdeklődők számára egy PR ügynökség.


A Veteranpark.hu linken elérhető enciklopédiát a látogatók szabadon szerkeszthetik, kiegészíthetik saját tartalmaikkal. A Sakkom célja az volt, hogy egy hasznos infomációmegosztó helyet hozzon létre a veterán autók iránt érdeklődők számára.Évről-évre egyre több veterán találkozót és rendezvényt szerveznek országszerte. Kolma Kornél, a pr ügynökség vezetője elmondta: "Célunk, hogy a Magyarországon is egyre szélesebb körben népszerű terület rajongói számára összegyűjtsük a járműipar remekműveit, illetve lehetőséget biztosítsunk a konkrét típusokhoz, modellekhez kapcsolódó tapasztalatok megosztására".Az oldal bővítését a látogatók mellett a hazai márkaképviseletek is segítik.

Tovább 

A minap az egyik híradó adását nézve, arra lettem figyelmes, hogy egy az utakat jégmentesítő gépjármű micsoda károkat okozott a tevékenysége során. Gondolhatjuk, hogy ez a gépjármű mekkora sérüléseket okozhatott azokban az ingatlanokban és parkoló autókban, amelyeket a jégmentesítő masszával végigszórt. A tél kapcsán erre a helyzetre is felkészülve, tekintsük át a károsultak lehetőségeit, és az igényérvényesítés módját!


network.hu

 
Ha már a baj megtörtént, akkor jó, ha azonnal eszünkbe jut a kártérítési aranyszabály.

Tovább 

A Közlekedik a főváros és a Buszos könyv után itt a harmadik közlekedési album. A könyv apropója egy centenárium. Idén száz éve, hogy bevezették Budapesten a villamosok számozását, szaknyelven a "relációkat". (1887 és 1910 között különböző színes emblémákkal jelölték a járatokat.) A kötet az összes, eddig létezett viszonylat történetét áttekinti az 1-es villamostól egészen a 118-asig. Helytörténeti ismeretterjesztőként is szolgál: ugyanis a régebbi járatok útvonalát böngészve jócskán akad olyan fővárosi közterület és objektum (a Nagyvásárteleptől, a Kispest-villanytelepen át a Sósfürdőig), amely ma már teljesen ismeretlen az olvasó számára.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 hónapja

Több évtizedes szegedi kanyar után újra Budapesten a második világháború idején készült villamos | 2024. április 08. 22:44

Új villamos motorkocsival bővül a Budapest Közlekedési Zrt. nosztalgiaflottája. Az F1A típusú, 1531-es pályaszámú kocsi jelenleg próbafutásokat végez, melyet a vasúti hatóság ír elő. Amint ez lezajlik, és a hatósági vizsgán is sikeresen átmegy a villamos, várhatóan még az idén, a májustól októberig tartó szezonban debütál a BKV nosztalgiajármű-flottájában, erről a társaság tájékoztatta az MTI-t hétfőn.

Az 1531-es pályaszámú villamos azért is különleges, mert az 1984-es selejtezése után Szegedre került műhelykocsinak, és tanulójáratként is működött. A Szegedi Közlekedési Társaságtól aztán a BKV 2018-ban szimbolikus áron visszavásárolta a járművet,
https://szkt.hu/ket-villamos-haza-indult-szegedrol
amelynek rekonstrukcióját 2021 októberében kezdte meg a BKV Vasúti Járműjavító Kft.

Az F1A típusú villamosokat az 1940-es évek elején kezdték gyártani. A háború alatt a gumihiány miatt az autóbuszok nagy része nem közlekedett, így a villamosvasút utasforgalma megemelkedett és a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság (BSzKRt) új villamos motorkocsikat kezdett gyártani. A motorkocsik gyártásába BSzKRt Kelenföldi főműhelye mellett bevonták az autóbuszok kiesése miatt munka nélkül maradt Miskolci úti főműhelyt is.

Az 1531-es pályaszámú jármű 1941-ben készült és 1984-ig közlekedett, megfordult a fővárosi 44-es, a 65-ös, a 67-es és az 51-es vonalon. A homlokfala 1976-ban módosult, emellett zárt peront, vezetőülést, ollós áramszedőt, irányjelzőket és távműködtetésű ajtókat kapott, és a pótkocsi ajtóműködése is távvezérelhető lett. Ez az állapotot látható az alábbi fotón is.

A tavalyi felújításkor – aminek eredménye ide kattintva tekinthető meg – a szakemberek arra törekedtek, hogy az utolsó forgalmi állapotot érjék el.
https://www.bkv.hu/hu/content/az-idei-nosztalgiaszezon-slagere-a-felujitott-1531es-villamos-lesz-20240408

Ehhez – egyebek mellett – visszaalakították az eredeti szekrényvázat, a lehúzható utastéri ablakokat az eredeti állapotnak megfelelően egyedileg újra gyártatták, az utasteret pedig az akkori kornak megfelelően átalakították. A motorkocsi felújítása 2023 végén fejeződött be.

Az SZKT és a BKV között manapság nem csak nosztalgiajárművek terén van együttműködés.
https://szegeder.hu/belfold/2022-06-27/sator-alatt-varja-a-regi-szegedi-troli-hogy-budapesten-muzeumba-keruljon/62b8e00a47d3c006e5f0cd6f
Tavalytól ugyanis Budapesten már félreállított, harmincöt éves Ikarus trolikat bérelnek átmenetileg,
https://szegeder.hu/helyi/2023-09-10/budapesten-mar-felreallitott-harmincot-eves-ikarus-trolikat-berelhet-szeged-atmenetileg/64db933147d3c06f8eab64d5
emellett a 4-es vonal felújítása miatti villamospótlásban segítő kék Volvo buszok is jöttek a dél-alföldi megyeszékhelyre.
https://szegeder.hu/helyi/2023-11-20/forgalomban-a-budapesti-kek-volvok/655bc5e147d3c02c8460dcb7
Az szintén mostani hír, hogy a hároméves szegedi trolifelújítási program is a BKV fővárosi műhelyében zajlik.
https://szegeder.hu/helyi/2024-04-05/elindult-a-varos-trolifelujitasi-programja-forgalomba-is-allt-az-elso-peldany/660fd23147d3c06f2e84269f

Forrás:
https://szegeder.hu/helyi/2024-04-08/tobb-evtizedes-szegedi-kanyar-utan-ujra-budapesten-a-masodik-vilaghaboru-idejen-keszult-villamos/66140b0247d3c06f2e8426ee

Tovább 

2010. december 10.

Több száz szarvasra adnak Norvégiában láthatósági mellényt, hogy ezzel védjék az állatokat a gázolásoktól az ország sarkvidéki, teljes téli sötétségbe burkolózó vidékén.

network.hu

 

A különleges állatvédelmi akciótól azt remélik, hogy sikerül jelentősen csökkenteni a gázolások számát - jelentette az NTB norvég hírügynökség.


Az ottani útfelügyelet által kezdeményezett ötlet révén talán csökken a járművek és a szarvasfélék közötti találkozások száma azáltal, hogy az utóbbiak jobban láthatók lesznek az autósok számára.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Ha létezik finn titok, akkor azt úgy lehetne hívni, hogy a boldogság infrastruktúrája.

A finnek minden más nemzetet túlszárnyaló elégedettségéhez gyakorlatilag a jóléti állam összetevőire van szükség – folytatta Frank Martela filozófus, az Espoo városában található Aalto Egyetem kutatója.. A kormány ugyanis önmagában nem tudja boldoggá tenni az ország lakosságát, de egy jól működő intézményrendszer és a különféle jóléti szolgáltatások számos, boldogtalanságra okot adó tényezőt képesek megszüntetni.

Ha mellőzni akarjuk a barokkos körmondatokat az intézményrendszer hatékonyságáról, és megspórolnánk pár bekezdést arról, milyen nagyszerű, amikor egy országban ingyenes az egészségügy és az oktatás – sőt, még minőségi is e mellé –, akkor elég ennyit mondani, hogy ez az ország nem csinál semmi nagy dolgot. Egyszerűen csak működik.

A kutató arra jutott, hogy a boldogsághoz, vagyis a lakosság ilyen magas szintű, általános elégedettségéhez, demokratikus és jól működő intézményekre van szükség. Szabad választásokra, szabad sajtóra (az ötödik helyen áll világszinten Finnország a sajtószabadság tekintetében), szólásszabadságra, alacsony korrupciós szintre (az ország a Transparency International erre vonatkozó indexe szerint a második a világon), jogállamiságra és a kormányzás hatékonyságára. Továbbá a munkaerőpiacnak a dolgozók érdekében történő szabályozására, különböző juttatásokra és más olyan funkciókra, amelyek egyszerűen csak megvédik az állampolgárokat attól, ho
gy bármiféle sérelem érje őket. Első helyen állnak a tulajdonjog védelmében, harmadikak a személyes szabadság terén.

Van még egy fontos dolog, ami nélkül nem működhetne a finn boldogság. Ez a bizalom – egymásban és az intézményrendszerben is. Ha valaki elkezd elmélyedni az országra vonatkozó statisztikák gyűjteményében, egyébként is rengeteg, magyarként meghökkentőnek tűnő adattal találkozhat. Akár azzal, hogy

-- a finnek 80 százaléka boldogan fizet adót, 96 százalékuk azt gondolja, hogy az adófizetés egy fontos civil kötelesség.

Fontos azt is látni, hangsúlyozta a kutató, hogy nem csak a finnek csinálnak valamit jól. Skandinávia minden országa ott van az első hét hely valamelyikén.

5,5 millió finnre 3,2 millió szauna jut, több szauna van az országban, mint autó, amit kevés dologgal lehetne jobban érzékeltetni, mint azzal, hogy az óriáskeréken Helsinki egyik kikötőjében az egyik kabin szauna is egyben – kicsivel komplexebbek a dolgok.
https://24.hu/kulfold/2023/06/25/finnorszag-boldogsag-boldogsagrangsor-finnek-legboldogabbak/
___

A Kisherceg életstratégia és a Nem-fogyasztói boldogság (BOCS Civilizációtervezés Alapítvány)
http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/a-kisherceg-eletstrategia-es-a-nem-fogyasztoi-boldogsag-bocs-civilizaciotervezes-alapitvany

Tovább 

network.hu2010. november 29. –Megtöbbszöröződött az elmúlt 200 évben az egy időegység alatt áthidalható távolság. Ma már a Hold is csak háromnapi „járóföldre” van tőlünk, nemhogy a Föld túlsó fele.


Ezért is árulnak Magyarországon belga sárgarépát és argentin fokhagymát, miközben a foglalkoztatottság minden eddiginél alacsonyabbra süllyedt.


A közlekedési infrastruktúra fejlődésének másik járulékos következménye, hogy megváltoztak a Föld klimatikus viszonyai.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

A Levegő Munkacsoport 2022-ben – dióhéjban
https://www.levego.hu/hirek/a-levego-munkacsoport-2022-ben-diohejban/

Tovább 

Ahogy a Műegyetemen tanítom ...

Szerző: Dr Lévai Zoltán professzor (az „Egyetemi Ifjúságért” kitüntető címe - a "Pro Juventute Universitatis” kitüntetése)

 

Még a holt nyelv is (pl. a latin) változik, fejlődik, ha nem is szerkezetében, de szókincsében. Egy élő nyelv, mint pl. a magyar, természetesen állandó mozgásban van, változik – fejlődik és romlik (egyidejűleg). Akiknek szívügyük a nyelvhelyesség, nem gátolják a nyelv fejlődését, de küzdenek a nyelv romlása ellen (sokszor reménytelenül).

Tovább 

network.hu

 

Az orosz GLONASSZ műholdas navigációs rendszer segítségével bárki értesülhet róla, hol jár éppen Gyed Maroz, a gyerekek kedvence. Santa Claus útja sem marad titokban.


 

Ahogy az orosz globális navigációs műholdrendszer, a GLONASSZ (az amerikai GPS megfelelője) halad a teljes kiépítettség felé, úgy jelennek meg egyre-másra az alkalmazásai, köztük a népszerűségét növelők is. (Sajnos épp tegnap érkezett a hír az egyszerre startolt három legújabb műhold elvesztéséről, így a teljes rendszerre még várni kell.)

 

Idén is működik a Russian Navigation Technologies (RNT) vállalat először tavaly indított szolgáltatása, amelynek keretében folyamatosan közzéteszik, épp merre jár Télapó (más néven Fagyapó, oroszul: Gyed Maroz).

Tovább 

Tarlós: én már arra is gondoltam, képességbeli problémák vannak a minisztériumban

2010. december 01.


A budapesti főpolgármester a Ma reggelben azt mondta: a BKV anyagi gondjainak a rendezésére 12,5 milliárd forintot ígért a kormány, de a mai napig nem kapták meg.


Ma jelenik meg Tarlós István Otthonom Budapest című könyve. A főpolgármester szerint van aki nem fog örülni a könyvnek. Tarlós István elárulta szerettei sem nagyon örülnek annak, hogy miért tárulkozik ki és miért adja ki magát ennyire a kötetben.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

mmm ... a hírből a lényeg Andzsi, hogy megkapott a BKV 7,5 milliárdot azóta :)
mtv.hu-s hír, de nem a könyve a lényeges a tarlósnak, azt tudom, úgyis kölcsönadod :)

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu