Közlekedés Blog: 2011. október

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2905 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2905 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2905 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2905 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2011. október

2001. október 3-án közlekedett először menetrend szerint Budapesten a Düwag TW 6000 (TW=Triebwagen=motorkocsi) típusú villamos a szintén újdonságot jelentő 3-as vonalon. Történeti visszatekintés, adatok, képek.


A Hannover tömegközlekedését ellátó Üstra 2000 nyarán tett ajánlatot 68 db TW 6000 villamos eladására. A közlekedési társaság ugyanis újabb, TW 2000-es és TW 2500-as járműveket vásárolt, így az eleve Hannover számára kifejlesztett, valójában Stadtbahn kocsik egy része fölöslegessé vált.

Tovább 

network.hu

A tehergépjárművek behajtási korlátozását környezet- és zajvédelmi szempontok figyelembevételével 2008. január 1-jén kiterjesztették Budapest teljes területére. 2011 júliusában egy mobil kamerás próbaellenőrzés során azonban kiderült, hogy a díjköteles zónában közlekedő teherautók csupán 19%-a váltotta ki a szükséges behajtási hozzájárulást. Ezzel nem csupán az általuk okozott környezeti károk költségeit hárítják át a fővárosra, hanem versenyhátrányt is okoznak a szabálytisztelő piaci szereplőknek.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Zúdulhatnak a kamionok Budapestre. A Kúria Önkormányzati Tanácsa más jogszabályokba ütközőnek találta, ezért a héten megsemmisítette a fővárosi önkormányzat teherforgalom szabályozásáról szóló rendeletét. Ennek része volt a a teherjárművek által fizetendő behajtási díj, amelynek legfontosabb célja nem a fővárosi kassza hizlalása volt, hanem a teherautók kiszorítása a város útjairól, ezzel is csökkentve a dugókat és a légszennyezést. A rendeletet még 2011-ben, bőven a Tarlós István idején alkotta meg a Fővárosi Közgyűlés. A fővárosi kormányhivatalnak egészen 2023-ig nem volt vele gondja, ám tavaly novemberben ráeszmélt, hogy a fővárosnak tulajdonképpen nincs jogalapja behajtási díj kivetésére.

A behajtási díj eltörlésével a főváros elesik az ebből származó évi 1,7-1,8 milliárd forintos nettó bevételtől, pontosabban ennek a díjbeszedés és ellenőrzés költségeivel csökkentett összegétől. A fővárosi önkormányzat elsősorban mégsem emiatt tartja rossznak a döntést. Hanem azért, mert ezzel ráengedik az immár fizetőssé tett M0-s forgalmát, lévén bizonyosan sokak számára válik vonzóbbá az ingyenes áthajtás Budapesten.

-- Ez súlyos forgalomnövekedéssel, zaj, por és légszennyezettség terheléssel jár majd.

Noha a döntés Budapest számára egyértelműen kedvezőtlen, azt nehéz megbecsülni, mekkora forgalomnövekedést okozhat a díj eltörlése. A hosszú távon szállító kamionosok aligha fognak letérni a főváros felé, de az agglomerációs fuvarozók közül sokan dönthetnek úgy, hogy elkerülik a fizetős elkerülőt.

Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes csütörtöki sajtóbeszélgetésén azt is elmondta, hogy ehhez valójában egy 2022 óta kész törvényjavaslatot kellene a jogszabályi ellentmondások feloldása érdekében tárgyalnia és elfogadnia az Országgyűlésnek. Csak éppen nem tűzik napirendre. A kormányhivatal azzal védekezett, hogy a főváros alkothat rendeletet a budapesti teherforgalom szabályozására, így korlátozhatja, esetenként meg is tilthatja a teherautók behajtását a főváros egyes övezeteibe a helyi adottságokat szem előtt tartva, csak útdíjat nem szedhet a behajtási engedélyekért.

-- A városvezetés viszont úgy véli, hogy egy ingyen megkapható engedély nem visszatartó erő.

„Budapest nem lesz újra kamionsztráda, nem engedjük, hogy a kormány kamionokkal árassza el a fővárost!” – tiltakozott akkor Karácsony Gergely. Úgy tűnik hiába. Az ügyben az év elején megszólalt Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, aki éppen akkor volt a BKK vezérigazgatója, amikor a vitatott behajtási díjat bevezették: a jelenlegi rendszert hasznosnak és megtartandónak ítélte.

A kormányhivatal viszont a Kúriához fordult, amely arra jutott, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak joga van engedélyhez kötni az általa fenntartott közutak használatát, de behajtási hozzájárulás és regisztrációs díj megállapítására nincs törvényi felhatalmazása. A rendeletet 2024. december 31-i határidővel semmisítette meg a Kúria, azaz addig szedhet díjat a főváros. Így az októberben megalakuló új Fővárosi Közgyűlésre vár a jelenlegi jogszabályokhoz illeszkedő, de az átmenő teherforgalmat a városhatáron kívül tartó rendelet megalkotására.
https://nepszava.hu/3239933_rak-megelozes-minden-otodik-ember-affidea-kutatas

Tovább 

 

Nem kerülhetnek hátrányos helyzetbe a valóban jogosultak azért, mert mások visszaélnek a mozgáskorlátozott parkolási igazolványokkal – figyelmeztetett jelentésében az ombudsman, aki a mozgáskorlátozott igazolványokról szóló teljes jogi szabályozás áttekintésére hívta fel a nemzeti fejlesztési minisztert. Szabó Máté azt is javasolta, hogy jogszabály tegye kötelezővé a mozgáskorlátozottaknak fenntartott várakozóhelyek jelzésének felfestését az útburkolaton.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Az elmúlt időszakban sok helyen lekaszálták a földeket, ...

M Imre írta 5 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Egyetértek Őrsi Gergely, Soproni Tamás, Tóth József, Baranyi ...

M Imre írta 18 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Jókívánság Bese atyával: https://www.facebook....

M Imre írta 18 órája a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Mi is az a holttér? https://www. facebook....

M Imre írta 1 napja a(z) Tallós Rita (47), a Jóban Rosszban sztárja elütött egy gyalogost, aki takarásból az úttestre lépett. fórumtémában:

Delhusa Gjon másfél milliós sérelemdíjat követel a...

M Imre írta 1 napja a(z) A Kárpát-medence vízborította és árvízjárta területei az ármentesítő és lecsapoló munkálatok megkezdése előtt (1938-as térkép) képhez:

A_karpatmedence_vizboritotta_es_arvizjarta_teruletei_az_armentesito_es_lecsapolo_munkalatok_megkezdese_elott_1938as_terkep_2170576_7561_s

Oázissá váló rizsföldek a Dél- Alföldön | 2025. június 18. ...

M Imre írta 1 napja a(z) Utólagos díjfizetések jogosultsága az úthasználati díjak kapcsán (egy órás türelmi idő) blogbejegyzéshez:

A G4 gyorsforgalmi út projektje: Új paradigma az infrastruktúra ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Itt a főszezon: Idén is késik majd a vonatom? | 2025.06.21....

M Imre írta 1 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:

Új szakaszához érkezett a Flórián téri felüljáró felújítása! ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu