Közlekedés Blog: 2012. február

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3204 db
  • Videók - 2740 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 871 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3204 db
  • Videók - 2740 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 871 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3204 db
  • Videók - 2740 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 871 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3204 db
  • Videók - 2740 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 871 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2012. február

A honvédelmi vezetés az úgynevezett Hadik-terv (Hadfelszerelési Iparkorszerűsítési Terv) keretében igyekszik fellendíteni a hazai hadiipart - írja a Népszabadság és a Magyar Nemzet.

 

A Hende Csaba vezet honvédelmi tárca célja, hogy az ország védelmi képességének növelését és a technikai szükségleteket hazai bázison biztosítsák. A Hadik-tervről szóló kormányzati előterjesztés egésze nem ismerhető meg, annak egy része államtitok - közölte a  Népszabadság.

Tovább 

A VEKE javaslatcsomagja, melyet 2012. február 17-én tettünk közzé, azért született, hogy megmutassuk, bőven vannak még kiaknázatlan területek, a minden utast sújtó járatritkítási elképzelések helyett pedig valódi szakmai munkát kell és lehet folytatni. Javaslatcsomagunk számos komoly és súlyos tételt tartalmazott a megtakarítási lehetőségekből, a székháztól az energiahatékonyságig, mégis csak egy alpont váltott ki heves reakciókat, mégpedig a nyugdíjasok ingyenes utazásának kérdése (miközben nem is minden nyugdíjas utazhat ingyen, ráadásul nemsokára tízezrek veszítik el a kedvezményes bérletvásárlási lehetőségeiket is – őmiattuk mégsem szólamlik fel senki).

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Már csak a felmérés hiányzik:

Csak az ÁFA-változással indokolható mértékben emelkednek a közösségi közlekedési tarifák
2011. december 29. 14:36

A rendeletben meghatározott díjak átlagosan mintegy 1,6 százalékkal emelkednek 2012. január elsejével. A jövő évtől nem kell regisztrációs jegyet váltaniuk a közösségi közlekedésben szociálpolitikai alapon díjmentesen utazóknak.

A hatályos szabályozásban rögzített helyközi közösségi közlekedési díjtételek az általános forgalmi adót is tartalmazzák. A jegy- és bérletárak, pótdíjak változatlan szinten tartása esetén az ÁFA-kulcs növekedésével a vasúti és autóbuszos közszolgáltatók nettó bevétele csökkenne. Ennek elkerülése érdekében szükséges a díjtételek kismértékű kiigazítása. A tarifák csak az adóváltozással indokolt mértékben, átlagosan mintegy 1,6 százalékkal emelkednek.

A szociálpolitikai alapon díjmentesen utazókat (pl. 6 év alattiak, 65 év felettiek) 2010 márciusától regisztrációs jegy váltására kötelezték a helyközi közösségi közlekedésben. A regisztrációs jegyre alapozott statisztikák, a díjmentes utazásokkal kapcsolatos felmérések elkészültek, a rendszer további fenntartása ezért nem indokolt. A jegytípus kiadása 2012. január elsejével megszűnik, a szolgáltatók ezzel évi több százmillió forint kiadástól mentesülnek. A pontos utasforgalmi adatfelmérést a középtávon bevezetni tervezett, korszerű e-ticketing rendszer minden egyéb megoldásnál hatékonyabban segítheti majd.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)
http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/csak-az-afa-valtozassal-indokolhato-mertekben-emelkednek-a-kozossegi-kozlekedesi-tarifak

Tovább 

 

A Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) kisebb vagy nagyobb sikerrel, de minden évben előrukkol valamilyen újítással a célból, hogy csökkentse azt az évenkénti több százmillió forintot, amit a bliccelés miatt elszenved. Most itt a legújabb spanyolviasz: vészlyukasztás-ellenes jegykezelők.

 

A bliccelők ellen mindenki másképp harcol. Amíg a BKV az aluljárókra szabadítja ellenőr seregeit, addig Debrecenben majd' minden év hoz valami újat, aminek a városi közvéleményben aztán nagy visszhangja lesz. Debrecenben a technikai korszerűsítésre, vagy cseles praktikákra esküsznek.

Tovább 

A közösségi közlekedés óhatatlanul zavarja a közelben élőket, de ez nem haladhatja meg az egészségre veszélyes mértéket. Az ingatlantulajdonosokat nem lehet a szükségesnél és arányosnál nagyobb zaj- és légszennyezésnek kitenni. Ennek ellenkezőjét tapasztalta az ombudsman a budapesti Várfok utca viszonyainak vizsgálatakor.

 

Igen nagy a jármű- és gyalogosforgalom, ebből következően a környezeti terhelés a budapesti Széll Kálmán téren, illetve a helyi közlekedésben fontos Várfok utcában.

Tovább 

A VEKE nem szemléli tétlenül a BKV körüli eseményeket, hanem megpróbálja a helyzet javítása érdekében szakmai tudását és felhalmozódott ismereteit is a köz javára elérhetővé tenni. Egyértelmű elvárás a költségcsökkentés, a minél hatékonyabb működés, ám az intézkedések nem mehetnek a szolgáltatás minőségének rovására, nem okozhatnak károkat az utasoknak. Az alábbiakban ezért egy olyan javaslatcsomagot teszünk közzé – a teljesség igénye nélkül, kisebb és nagyobb horderejűeket egyaránt –, amelynek elemei eddig nem kerültek szóba, de a szakmát ismerők számára egyértelműek.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hete

Immár 61 éve közlekednek a magyar vaspályákon a MÁV V43-as sorozatú Szili becenevű villanymozdonyai. A mozdonysorozat óriási karriert futott be az elmúlt több mint fél évszázadban és nagy valószínűség szerint még hosszú ideig velünk maradnak. Lássuk hogyan jött létre és lepte el a magyar vasútvonalakat a MÁV legnagyobb példányszámban épített villanymozdony típusa.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/02/04/a-magyar-vasuti-jarmugyartas-legendai---a-szili/

http://www.regionalbahn.hu/2015/01/V43-szintervek.html

https://cethalbogyo.hu/v43-szili-mozdony-grafika/

https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V43_sorozat

Tovább 

A kormány készülő rendeletében beárazta a közlekedési szabálysértéseket. Aki helyszínen fizet fele pénzzel megússza, de még ez is háromszorosa lehet a mostani tarifának. A rendőr nem mérlegelhet április 15-től.

 

network.hu

 

Hatékony pénzbeszedés vagy a balesetek csökkentése - ez a mottója a kormány legújabb rendeletének - amely egységesíti április 30-tól egyes közlekedési szabálysértések tarifáit. A rendelethez fűzött indoklás szerint természetesen a kormány közlekedésbiztonság javításával indokolja az egységestést.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Blog frissítve.

Tovább 

Az Igazgatóság döntése alapján a kár minimalizálása érdekében elrendeli a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. Ennek értelmében február 3-án 06:00 órától, 66 évnyi csaknem folyamatos működés után, nem szállnak fel Malév repülőgépek.

„Sajnos bekövetkezett az, amitől a legjobban tartottunk, és aminek elkerüléséért mindent megtettünk. Bár az utóbbi napokig még volt remény az üzemeltetés folytatására, és az utasok bizalma töretlen volt, de az utóbbi napokban megjelent információk hatására a szolgáltató partnerek elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Átfogó vizsgálat a Malévnál
2012.01.27. Jogi Fórum/ Kormany.hu

Az állam számára különösen káros konstrukciók, offshore szálak, strómanok, jogi szabálytalanságok jellemezték a nemzeti légitársaság privatizációját és visszavásárlását is - jelentette be Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos csütörtöki sajtótájékoztatóján.

A kormánybiztos elmondta, a nemzeti szimbólumnak is tekinthető légitársaság 2007-es eladását és 2010-es visszavásárlását fél éven keresztül vizsgálta. A vizsgálat megállapította, hogy a szocialista kormányok kényszerpályára sodorták a Malévot, a társaság jelenlegi helyzetében nehezen látható kiút - húzta alá Budai Gyula.

A vizsgálati jelentés tartalmazza azt is, hogy az előző kormányok az Európai Unió szabályainak nem megfelelően nyújtottak állami támogatást a Malévnak, ezt az Európai Bizottság január elején meghozott határozata is megerősítette. A 2007-ben és 2010-ben adott jogellenes finanszírozás miatt 70 és 100 milliárd forint közötti összeget kell visszafizetnie a Malévnak - tette hozzá.

A jog nem tudása nem mentesít senkit

Budai Gyula aláhúzta: a szocialista kormányok szándékosan szegték meg a nehéz helyzetben lévő állami vállalatok támogatására vonatkozó uniós irányelveket. Ezek közül a kormánybiztos kiemelte, hogy jog szerint semmilyen magánforrás nem járulhatott volna hozzá a Malév támogatásához, a 2007-es privatizációjakor mégis ezt történt. 2010-ben, amikor a Bajnai-kormány visszavásárolta a Malévet, szintén megszegték ezt a normát.

A jog nem tudása nem mentesít senkit, az akkori pénzügyminisztereknek tisztában kellett volna lenni döntéseik következményeivel - mondta Budai Gyula.

A Malév csak rosszul járhatott

Budai Gyula ismertette a privatizáció és a reprivatizáció hátterét. A 2007-es magánosításkor egy olyan részvénytársaságnak adták el a Malévot, amit erre a célra hoztak létre, közvetlen tulajdonosai pedig szintén strómanok. Példaként említette, hogy a cégnek 200 millió forint volt az alaptőkéje, pedig vállalta, hogy tőkét emel a Malévban 14 milliárd forint értékben. Offshore cégeken keresztül a szálak egy orosz befektetőhöz és egy orosz bankhoz vezettek - folytatta a kormánybiztos. Bonyolult garancia és viszontgarancia ügyletekkel elérték, hogy a Malév gyakorlatilag saját magát finanszírozta meg. Az állam számára ennyire rossz konstrukció 20 év alatt nem született - jelentette ki Budai Gyula.

Reprivatizáció, rossz kilátások, feljelentés

2010-re a Malév újra nehéz helyzetbe került, a Bajnai-kormány úgy döntött, hogy visszavásárolja a társaság többségi tulajdonrészét. A 95 százalékos állami részvénycsomag mellett viszont 5 százalékos kisebbségi tulajdonosként maradt a cégnél az orosz befektető, ráadásul olyan konstrukció mellett, hogy érdemben befolyásolni tudja a Malév üzletmenetét.

A Malév a működőképessége határára érkezett, az előző kormányok okozta csapdahelyzet miatt nehezen látható a kiút, a cég kényszerpályán mozog. Állami támogatás a bizottsági döntés miatt többé már nem nyújtható, szakmai befektető pedig nem jelentkezik ilyen feltételek mellett, ahol a kisebbségi tulajdonos meg tudja akadályozni a fejlesztéseket.

Budai Gyula bejelentette: a szándékos szabálytalanságok miatt öt büntetőfeljelentést tett a Központi Nyomozó Ügyészségen.

A részletes dokumentáció megtekinthető az elszámoltatási- és korrupcióellenes kormánybiztos honlapján:
http://elszamoltatas.kormany.hu/

Forrás: http://www.jogiforum.hu/hirek/27093

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

A Szabad Városok Szövetségét (Pact of Free Cities) 2019-ben ...

M Imre írta 2 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Az Adománytaxi lett az Év Fővárosi Civil Szervezete idén |...

M Imre írta 2 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Áldozatsegítő lakásokat adtak át Óbudán | 2025. február 12. ...

M Imre írta 2 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Tisztelt miniszter úr, Egy országgal együtt szurkolok ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Delegációk vonulása miatt forgalomkorlátozások lesznek...

M Imre 3 napja új képet töltött fel:

Nem_tudhatod_a_masik_autoban_ulo_tortenetet_legy_tolerans_2196619_1555_s

M Imre írta 3 napja a(z) RoadPol faliújság 2022. képhez:

Roadpol_faliujsag_2022_2171375_1372_s

Egy hetes közlekedésbiztonsági ellenőrzés lesz | 2025. 02. 14. ...

M Imre írta 3 napja a(z) Sheryl Crow - Steve McQueen videóhoz:

Itt nézhető, https://www.youtube. com/watch?v=qlywcuw-1TU ...

M Imre írta 3 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Sheryl Crow eladja a Tesláját, hogy egy közszolgálati rádiót ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu