Közlekedés Blog: 2012. október

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2012. október

http://index.hu/belfold/budapest/2012/10/31/jovore_350_forint_lesz_egy_vonaljegy/

írja az index.hu MTI hírre alapozva


Tömegközlekedési tarifaemelésről döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. 2013 január elsejétől egy vonaljegy 350 forintba, egy havi teljes árú bérlet 10 ezer 500 forintba kerül majd. A közgyűlés által elfogadott előterjesztés rögzíti, hogy az árak differenciáltan emelkednek, több környéki bérlet és jegy ára nem változik. A legnagyobb mértékben, 15 százalékkal a metrószakaszjegy drágul 260-ról 300 forintra.

Tovább 

Az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának közleménye
http://os.mti.hu/hirek/78640/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-1_resz
http://os.mti.hu/hirek/78641/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-2_resz
írja az Országos Sajtószolgálat

A hangos utastájékoztatási rendszer nem működik a teljes villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózaton, ezért a vak és látássérült utasok jelenleg nem élhetnek egyenlő eséllyel a Budapesti Közlekedési Vállalat szolgáltatásaival.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Autó készítése vak autóvezetők számára
Dennis Hong robotika, lézeres távolságmérő, GPS és intelligens visszajelző eszközök segítségével vak vezetők számára épít autót. Nem "önvezető" autóról van szó, de egy olyan autóról, amelyben a nem látó vezető képes meghatározni a sebességet, a közelséget és az útvonalat - és önállóan vezetni. | 2011.
https://www.ted.com/talks/dennis_hong_making_a_car_for_blind_drivers
Felirat bekapcsolása:
http://szamitastechnika.network.hu/blog/szamitastechnika-klub-hirei/youtube-video-feliratai

Tovább 

 

http://www.hajdupress.hu/index.php?cikk=22798

írja a hajdupress.hu


Beköszöntött az ősz, melynek egyik természetes velejárója az út -, látási - és időjárási viszonyok fokozatos, vagy ugrásszerű változása.


Az őszi-téli időszak a megváltozott út- és látási viszonyok időszaka, amely a közlekedők részéről tudatos felkészülést és alkalmazkodást igényel - figyelmeztet a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság.


A kerékpárosoknak célszerű járművük előírásszerű felszereltségét ellenőrizni, hiszen lassan egyre hamarabb sötétedik, illetve egyre később kel fel a nap.

Tovább 

"Így herdáljuk el értékeinket. Máshol egy ilyen hajó (helyettesítsd be: autóbusz, villamos, vonat, műszaki emlék) kiemelt védelmet kapna, körberajonganák. Nekünk maradt a pusztuláson való kesergés, mert a múlt emlékeinek őrzése kimerül a nagyívű megfogalmazásokban ..." (VEKE / fb)


Bár szinte minden szalmaszálba belekapaszkodtak a Szőke Tisza nevű dupla lapátkerekes gőzhajó megmentéséért küzdő emberek, október elején végül megkezdődött Szeged emblematikus gőzhajójának bontása.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 4 hónapja

Titkos hajótemetőt rejt a Duna magyar partja: több mint száz év vízi járművei leltek végső nyughelyre | 2024. június 29.

Különös múzeumot rejt a neszmélyi út mentén a Duna partja, az egykori magyar hajózás legizgalmasabb vízi járművei pihennek itt. A különleges hajótemetőt bárki meglátogathatja.

Egy ezüst színű hajócsavar az egyetlen, ami a főút környékén figyelmeztet, hol is kell a Duna felé letérni, ha a hajótemetőt szeretnénk látni. A különleges múzeum a család minden tagjának érdekes látnivalóval szolgál. Van olyan hajó, melyben akár alhatunk is, és itt láthatjuk az Osztrák-Magyar Monarchia utolsó, máig úszóképes hadihajóját is.

A vízállástól függ, hogy nyitva van-e

Nem sok olyan múzeumot találunk világszerte, ahol vízállásfüggő a nyitva tartás, azonban a Dunaalmás-Neszmély határán húzódó Hajóskanzen egy ezek közül. Jelenleg éppen zárva tart. A tulajdonosok a Duna vizének komáromi állását figyelik minden egyes áradáskor. Jól tudják, mikor kell bezárni az amúgy mindig nyitva lévő, jelképes kaput.

Hajómúzeum a Duna partján

330 centiméter a bűvös határ, ha a mérce ennyit mutat Komáromnál, alig 20 kilométerrel lejjebb, Neszmély környékén a kőgáton már átbukik a víz. Ha egy méterrel magasabb a vízállás, a part menti sétányt is teljesen ellepi. A skanzen honlapján található tájékoztató szerint árvíz idején egyes műtárgyakat szétszednek, és arrébb is viszik őket, s a múzeumot nem lehet megközelíteni.

-- Természetesen a hajók úsznak kis és nagy vízben is, így a hajókat nem kell félteni

– nyugtatják meg leendő látogatóikat.

A nagy Duna egy csendes mellékága, a Szent Ilona-öböl ad otthont számtalan hajózástörténeti emléknek. Az itt található hajók közül a legrégebbit 180 éve engedték vízre. Akad hadihajó, gőzhajó, lapátkerekes vontatóhajó és szárnyashajó is közöttük. [...]
https://divany.hu/offline/duna-hajo/

Honlap:
http://www.hajoskanzen.hu/hajoacutek.html

Tovább 

http://timelord.blog.hu/2011/07/22/vasuton_utazni_mero_gyonyoruseg

írja a timelord.blog.hu

network.hu

 

Mit tegyél, egy tökéletes vasúti utazás érdekében?

Nyolc szabályt kell betartanod.


network.hu


1. Utazz inkognitóban. Ne képzeld, hogy téged mindenkinek ismernie kell.


network.hu


2. Ne mássz fel a vonat tetejére. Kényelmesebb a kocsikon belül utazni.


network.hu


3. Beszélgess bátran idegen hölgyekkel a művelt modor szabályai szerint.


network.hu


4. Szorult helyzetekre ott a vészfék.

Tovább 

http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav

írja a timelord.blog.hu

 

A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.

 

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

A képek és szövegek mindkét cikknél találóak, de MIKOR JUTUNK ODA, HOGY KŐBÁNYA FELSŐ-n fel tudjak szállni a vonatra????
Ugyanis olyan magas a vonat lépcsője (vagy én vagyok kicsi, 155 cm!!!) hogy sok éve, csak úgy szállok fel, hogy előbb fel kell térdelni a lépcsőre, majd valahogy felmászok - NEM VAGYOK EGYEDÜLI, nagyon sokan és sokat panaszkodnak, SENKI NEM TUDJA ELINTÉZNI, HOGY EZ MEGVÁLTOZZON...???

Tovább 

http://keklampasoknak.blogspot.hu/2012/10/hogyan-kell-reagalni-ha-szirenazo.html

írja a keklampasoknak.blogspot.hu

network.hu

A mentők, tűzoltók, rendőrök életeket mentenek, az utcákon közlekedőknek sokszor mégis fontosabb, hogy előbb beérjenek a munkahelyükre, haza vagy például vásárolni, mint hogy utat engedjenek a sürgős esetet szállító mentőautónak, a szirénázó vagy megkülönböztető jelzést használó tűzoltókocsinak. Az, hogy ilyen esetben megfelelően viselkedjünk a KRESZ szerint és erkölcsileg is kötelességünk.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 hónapja

Szép Mentés! Teszt 2024: töltsd ki és nyerj!
Az Országos Mentőszolgálat Alapítvány és a BioTechUSA mentésismereti tudásfelmérője

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdClVDcYP0Tk9lGvHOfG00GxBFKOmzeSIye-5lKcGYUrCpR7g/viewform

Tovább 

Horvátország az uniós csatlakozás küszöbén gyakorlatilag megszünteti a nemzetközi vasúti összeköttetéseit. Felénk is.

(forrás: a VEKE face blogja.)


A linken található petíciós listára várunk minden feliratkozót, akik tiltakoznak a vasútgyilkolás ellen.


A horvát vasút közleménye ezen a linken található:
http://www.hznet.hr/medunarodni-prijevoz

network.hu

 

 

Hozzászólások
"A gugli fordító elég jól működik, javasoljuk használni.
Ezek a vonatok maradnak meg:
- Zagreb - Beč
- Beograd - Zagreb - Villach
- Zagreb - Villach - Frankfurt i
- Beograd - Zagreb – Zurich
Nyáron pedig ezekhez hozzájön:
- Budimpešta - Split
- Sarajevo - Ploče.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Szétszakítja a magyarságot a tömegközlekedés
http://homar.blog.hu/2012/10/02/szetszakitja_a_magyarsagot_a_tomegkozlekedes
írja a homár.blog-on Zoltán

A jelek szerint kénytelen lesz a magyarság határon innen és túl egyaránt üzemenyagadót fizetni, ha találkozni óhajt, minthogy a tömegközlekedést felszámolták. Ahelyett, hogy örülnénk, hogy aszfaltozott utak vannak...

Magyarország, Budapest nevű fővárosából szerettem volna eljutni Szlovákiába, a MAGYAR HATÁRTÓL kb. 20 km-re lévő nagyrészt MAGYAR LAKOSOKBÓL álló LOSONC (Lucenec) városba tömegközlekedéssel! Hála a határokon átnyúló "jószomszédi" kapcsolatoknak, a közvetlen buszjáratot és közvetlen vonatokat 5-6 éve, a Salgótarjáni átszállásos lehetőségű vonatokat a tavalyi évben megszüntették. Lényegében Budapestről Losonc (Lucenec) városát és környékét megközelíteni csak és kizárólag autóval lehetséges, ha az ember nem akar 6-8 órát vonatozni / buszozni. (Tömegközlekedéssel bármelyik keresőt nézem, előbb el kell mennem Párkányba, majd onnan egy hatalmas kerülővel lehet Losoncra eljutni háromszor hosszabb idővel, mint autóval)

Szeretném tudni, hogy a polgári kormányunk miért lehetetleníti el a felvidéki Magyarságot az anyaországi Magyarságtól? Miért nem lehet Losonc térségébe Magyarországról normális, európai szintű tömegközlekedéssel eljutni?

Örömteli volt hallani a tévében, hogy a Losonc melletti Rapp-on (Rapovce) átadták az gyógyfürdőt, melyet jövőre több ezer fős élményfürdővel terveznek kibővíteni, - bízva a határon átívelő turizmus hatásában. Ez alapján Magyarországra az Ipolytarnóci Ősmaradványokat néznék meg a Szlovákok, mi pedig mehetnénk hozzájuk fürödni Rapovce-ra.

Csak legyenek szívesen megmondani, MIVEL utazzon az az ember akinek nincs autója?

Ezen az útvonalon (Kalonda-Ipolytarnóc) a buszok mindkét országhatár közelében lévő falvakban fordulnak vissza, a határon sem a Nógrád volán, sem a Szlovák autóbuszok nem jönnek át. Aki tehát át kívánna látogatni a szomszéd országba, azt 5-6 km sétálás várja keresztül a határon. Hát igen, mi így építjük Európát. Igazi Balkán-régiós hozzáállás ez, amit a két ország közlekedése képvisel, egyik fél sem közlekedtetné át a busz/vonat járatát legalább a szomszéd ország legelső falujáig / városáig, mert ugyan, minek az??

Sokat javítana a helyzeten, ha a Balassagyarmat-Ipolytarnóc között közlekedő motorvonat (abból a napi 4 db-ból amit meghagytak) legalább 2 járatpár tovább közlekedne Losoncig (egyik délelőtt, másik délután, és talán még utas is lenne a vonatokon)

Ugyanígy a Hatvan - Salgótarján között közlekedő motorvonatok közül szintén napi 2 járatpár tovább közlekedne legalább Fülekig vagy Losoncig. Ebbe napi a 10-20 km-be csak nem halna bele egyik ország költségvetése sem, nem igaz?

Nevetséges, hogy átszállás nélkül Párizsba, Londonba, Madridba közvetlenül el lehet jutni Budapestről vonattal / busszal, de Magyarország határtól 10 km-re lévő magyarok lakta városokba csak 6-8 órát utazás és többszöri átszállással lehet jelenleg eljutni, ha az ember nem akar a határon 5-6 kilométereket lesétálni.

Szeretnék választ kapni, várható-e valamiféle pozitív változás Losonc megközelíthetőségének érdekében, a jövőben? Válaszukat várom,

Tisztelettel:
Zoltán

Tovább 

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/hol-az-eszaki-palyaudvar/

írja a szeretlekmagyarorszag.hu


Ha van Budapesten Déli, Keleti és Nyugati pályaudvar is, vajon miért nincs Északi? Utánajártunk a rejtélynek, és ráakadtunk a titokzatos Északi pályaudvar nyomaira.

Altmann Vivien írása, fotók: Fortepan

network.hu

 

A budapesti pályaudvarok története 1846-ig nyúlik vissza, amikor az első magyarországi vasútvonal kiépült Pest és Vác között. Az első vonatok a Teréz körúton álló Pesti Indóházból indultak és ide is érkeztek meg.

Tovább 

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/a_kormany_kiverezteti_a_magyarorszagi_buszgyartokat.533232.html

írja a napi.hu

network.hu


Forrás ugyan lenne a Volán-buszok cseréjére, de a társaságok átalakítása késlelteti a vásárlást, ezzel viszont a magyar autóbuszgyártók létét veszélyeztetik. A megrendelés hiánya kiéheztette a cégeket.


A Napi Gazdaság pénteki számának cikke


A Volán-társaságoknak egy ideig még várniuk kell arra, hogy új buszokat szerezhessenek be, bár Németh Lászlóné, a fejlesztési tárca vezetője korábban arra tett ígéretet, hogy a nyár végén, de legkésőbb ősszel feloldják a Volán-társaságok buszbeszerzési tilalmát.

Tovább 

http://keklampasoknak.blogspot.hu/2011/07/adjuk-meg-az-elsobbseget-keklampasoknak.html

írja a keklampasoknak.blogspot.hu


Létezik egy jelenség, amiről kevés szó esik, mégis nap mint nap tapasztaljuk az utakon. Az egész országban - így Szegeden is - nagy probléma, hogy az autósok sokszor nem megfelelően reagálják le, ha megkülönböztető jelzéssel ellátott autóval találkoznak.

 

A kéklámpások haladásának akadályozása viszont súlyos következményekkel járhat. Ebből a szempontból három embertípus létezik - tudtuk meg Szenti Szabolcstól, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivőjétől:

- az egyik tisztában van azzal, ilyenkor mi a teendő,

- a másik egyáltalán nem foglalkozik vele, ha ilyen jármű közeledik,

- harmadik típusba azok sorolhatók, akik nem tudják hogyan reagáljanak, ezért leblokkolnak, amivel sokszor hatalmas bajt okoznak.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu