Közlekedés Blog: 2012. október

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2012. október

http://index.hu/belfold/budapest/2012/10/31/jovore_350_forint_lesz_egy_vonaljegy/

írja az index.hu MTI hírre alapozva


Tömegközlekedési tarifaemelésről döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. 2013 január elsejétől egy vonaljegy 350 forintba, egy havi teljes árú bérlet 10 ezer 500 forintba kerül majd. A közgyűlés által elfogadott előterjesztés rögzíti, hogy az árak differenciáltan emelkednek, több környéki bérlet és jegy ára nem változik. A legnagyobb mértékben, 15 százalékkal a metrószakaszjegy drágul 260-ról 300 forintra.

Tovább 

Az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának közleménye
http://os.mti.hu/hirek/78640/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-1_resz
http://os.mti.hu/hirek/78641/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-2_resz
írja az Országos Sajtószolgálat

A hangos utastájékoztatási rendszer nem működik a teljes villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózaton, ezért a vak és látássérült utasok jelenleg nem élhetnek egyenlő eséllyel a Budapesti Közlekedési Vállalat szolgáltatásaival.

Tovább 

 

http://www.hajdupress.hu/index.php?cikk=22798

írja a hajdupress.hu


Beköszöntött az ősz, melynek egyik természetes velejárója az út -, látási - és időjárási viszonyok fokozatos, vagy ugrásszerű változása.


Az őszi-téli időszak a megváltozott út- és látási viszonyok időszaka, amely a közlekedők részéről tudatos felkészülést és alkalmazkodást igényel - figyelmeztet a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság.


A kerékpárosoknak célszerű járművük előírásszerű felszereltségét ellenőrizni, hiszen lassan egyre hamarabb sötétedik, illetve egyre később kel fel a nap.

Tovább 

"Így herdáljuk el értékeinket. Máshol egy ilyen hajó (helyettesítsd be: autóbusz, villamos, vonat, műszaki emlék) kiemelt védelmet kapna, körberajonganák. Nekünk maradt a pusztuláson való kesergés, mert a múlt emlékeinek őrzése kimerül a nagyívű megfogalmazásokban ..." (VEKE / fb)


Bár szinte minden szalmaszálba belekapaszkodtak a Szőke Tisza nevű dupla lapátkerekes gőzhajó megmentéséért küzdő emberek, október elején végül megkezdődött Szeged emblematikus gőzhajójának bontása.

Tovább 

http://timelord.blog.hu/2011/07/22/vasuton_utazni_mero_gyonyoruseg

írja a timelord.blog.hu

network.hu

 

Mit tegyél, egy tökéletes vasúti utazás érdekében?

Nyolc szabályt kell betartanod.


network.hu


1. Utazz inkognitóban. Ne képzeld, hogy téged mindenkinek ismernie kell.


network.hu


2. Ne mássz fel a vonat tetejére. Kényelmesebb a kocsikon belül utazni.


network.hu


3. Beszélgess bátran idegen hölgyekkel a művelt modor szabályai szerint.


network.hu


4. Szorult helyzetekre ott a vészfék.

Tovább 

http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav

írja a timelord.blog.hu

 

A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.

 

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 5 éve

A képek és szövegek mindkét cikknél találóak, de MIKOR JUTUNK ODA, HOGY KŐBÁNYA FELSŐ-n fel tudjak szállni a vonatra????
Ugyanis olyan magas a vonat lépcsője (vagy én vagyok kicsi, 155 cm!!!) hogy sok éve, csak úgy szállok fel, hogy előbb fel kell térdelni a lépcsőre, majd valahogy felmászok - NEM VAGYOK EGYEDÜLI, nagyon sokan és sokat panaszkodnak, SENKI NEM TUDJA ELINTÉZNI, HOGY EZ MEGVÁLTOZZON...???

Tovább 

http://keklampasoknak.blogspot.hu/2012/10/hogyan-kell-reagalni-ha-szirenazo.html

írja a keklampasoknak.blogspot.hu

network.hu

A mentők, tűzoltók, rendőrök életeket mentenek, az utcákon közlekedőknek sokszor mégis fontosabb, hogy előbb beérjenek a munkahelyükre, haza vagy például vásárolni, mint hogy utat engedjenek a sürgős esetet szállító mentőautónak, a szirénázó vagy megkülönböztető jelzést használó tűzoltókocsinak. Az, hogy ilyen esetben megfelelően viselkedjünk a KRESZ szerint és erkölcsileg is kötelességünk.

Tovább 

Horvátország az uniós csatlakozás küszöbén gyakorlatilag megszünteti a nemzetközi vasúti összeköttetéseit. Felénk is.

(forrás: a VEKE face blogja.)


A linken található petíciós listára várunk minden feliratkozót, akik tiltakoznak a vasútgyilkolás ellen.


A horvát vasút közleménye ezen a linken található:
http://www.hznet.hr/medunarodni-prijevoz

network.hu

 

 

Hozzászólások
"A gugli fordító elég jól működik, javasoljuk használni.
Ezek a vonatok maradnak meg:
- Zagreb - Beč
- Beograd - Zagreb - Villach
- Zagreb - Villach - Frankfurt i
- Beograd - Zagreb – Zurich
Nyáron pedig ezekhez hozzájön:
- Budimpešta - Split
- Sarajevo - Ploče.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 5 éve

Szétszakítja a magyarságot a tömegközlekedés
http://homar.blog.hu/2012/10/02/szetszakitja_a_magyarsagot_a_tomegkozlekedes
írja a homár.blog-on Zoltán

A jelek szerint kénytelen lesz a magyarság határon innen és túl egyaránt üzemenyagadót fizetni, ha találkozni óhajt, minthogy a tömegközlekedést felszámolták. Ahelyett, hogy örülnénk, hogy aszfaltozott utak vannak...

Magyarország, Budapest nevű fővárosából szerettem volna eljutni Szlovákiába, a MAGYAR HATÁRTÓL kb. 20 km-re lévő nagyrészt MAGYAR LAKOSOKBÓL álló LOSONC (Lucenec) városba tömegközlekedéssel! Hála a határokon átnyúló "jószomszédi" kapcsolatoknak, a közvetlen buszjáratot és közvetlen vonatokat 5-6 éve, a Salgótarjáni átszállásos lehetőségű vonatokat a tavalyi évben megszüntették. Lényegében Budapestről Losonc (Lucenec) városát és környékét megközelíteni csak és kizárólag autóval lehetséges, ha az ember nem akar 6-8 órát vonatozni / buszozni. (Tömegközlekedéssel bármelyik keresőt nézem, előbb el kell mennem Párkányba, majd onnan egy hatalmas kerülővel lehet Losoncra eljutni háromszor hosszabb idővel, mint autóval)

Szeretném tudni, hogy a polgári kormányunk miért lehetetleníti el a felvidéki Magyarságot az anyaországi Magyarságtól? Miért nem lehet Losonc térségébe Magyarországról normális, európai szintű tömegközlekedéssel eljutni?

Örömteli volt hallani a tévében, hogy a Losonc melletti Rapp-on (Rapovce) átadták az gyógyfürdőt, melyet jövőre több ezer fős élményfürdővel terveznek kibővíteni, - bízva a határon átívelő turizmus hatásában. Ez alapján Magyarországra az Ipolytarnóci Ősmaradványokat néznék meg a Szlovákok, mi pedig mehetnénk hozzájuk fürödni Rapovce-ra.

Csak legyenek szívesen megmondani, MIVEL utazzon az az ember akinek nincs autója?

Ezen az útvonalon (Kalonda-Ipolytarnóc) a buszok mindkét országhatár közelében lévő falvakban fordulnak vissza, a határon sem a Nógrád volán, sem a Szlovák autóbuszok nem jönnek át. Aki tehát át kívánna látogatni a szomszéd országba, azt 5-6 km sétálás várja keresztül a határon. Hát igen, mi így építjük Európát. Igazi Balkán-régiós hozzáállás ez, amit a két ország közlekedése képvisel, egyik fél sem közlekedtetné át a busz/vonat járatát legalább a szomszéd ország legelső falujáig / városáig, mert ugyan, minek az??

Sokat javítana a helyzeten, ha a Balassagyarmat-Ipolytarnóc között közlekedő motorvonat (abból a napi 4 db-ból amit meghagytak) legalább 2 járatpár tovább közlekedne Losoncig (egyik délelőtt, másik délután, és talán még utas is lenne a vonatokon)

Ugyanígy a Hatvan - Salgótarján között közlekedő motorvonatok közül szintén napi 2 járatpár tovább közlekedne legalább Fülekig vagy Losoncig. Ebbe napi a 10-20 km-be csak nem halna bele egyik ország költségvetése sem, nem igaz?

Nevetséges, hogy átszállás nélkül Párizsba, Londonba, Madridba közvetlenül el lehet jutni Budapestről vonattal / busszal, de Magyarország határtól 10 km-re lévő magyarok lakta városokba csak 6-8 órát utazás és többszöri átszállással lehet jelenleg eljutni, ha az ember nem akar a határon 5-6 kilométereket lesétálni.

Szeretnék választ kapni, várható-e valamiféle pozitív változás Losonc megközelíthetőségének érdekében, a jövőben? Válaszukat várom,

Tisztelettel:
Zoltán

Tovább 

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/hol-az-eszaki-palyaudvar/

írja a szeretlekmagyarorszag.hu


Ha van Budapesten Déli, Keleti és Nyugati pályaudvar is, vajon miért nincs Északi? Utánajártunk a rejtélynek, és ráakadtunk a titokzatos Északi pályaudvar nyomaira.

Altmann Vivien írása, fotók: Fortepan

network.hu

 

A budapesti pályaudvarok története 1846-ig nyúlik vissza, amikor az első magyarországi vasútvonal kiépült Pest és Vác között. Az első vonatok a Teréz körúton álló Pesti Indóházból indultak és ide is érkeztek meg.

Tovább 

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/a_kormany_kiverezteti_a_magyarorszagi_buszgyartokat.533232.html

írja a napi.hu

network.hu


Forrás ugyan lenne a Volán-buszok cseréjére, de a társaságok átalakítása késlelteti a vásárlást, ezzel viszont a magyar autóbuszgyártók létét veszélyeztetik. A megrendelés hiánya kiéheztette a cégeket.


A Napi Gazdaság pénteki számának cikke


A Volán-társaságoknak egy ideig még várniuk kell arra, hogy új buszokat szerezhessenek be, bár Németh Lászlóné, a fejlesztési tárca vezetője korábban arra tett ígéretet, hogy a nyár végén, de legkésőbb ősszel feloldják a Volán-társaságok buszbeszerzési tilalmát.

Tovább 

http://keklampasoknak.blogspot.hu/2011/07/adjuk-meg-az-elsobbseget-keklampasoknak.html

írja a keklampasoknak.blogspot.hu


Létezik egy jelenség, amiről kevés szó esik, mégis nap mint nap tapasztaljuk az utakon. Az egész országban - így Szegeden is - nagy probléma, hogy az autósok sokszor nem megfelelően reagálják le, ha megkülönböztető jelzéssel ellátott autóval találkoznak.

 

A kéklámpások haladásának akadályozása viszont súlyos következményekkel járhat. Ebből a szempontból három embertípus létezik - tudtuk meg Szenti Szabolcstól, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivőjétől:

- az egyik tisztában van azzal, ilyenkor mi a teendő,

- a másik egyáltalán nem foglalkozik vele, ha ilyen jármű közeledik,

- harmadik típusba azok sorolhatók, akik nem tudják hogyan reagáljanak, ezért leblokkolnak, amivel sokszor hatalmas bajt okoznak.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

LEHOCZKI zoltán 1 napja új képet töltött fel:

Credo_busz_szuro_busz_2052564_2213_s

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

2017.11.14 11:15 Leselejtezte a Volánbusz az egyetlen...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Elkészült a Duna-parti kerékpárút felújítása a ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Habeam Horarium! Károly Szabolcs 2017.11.13 08:45 ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Keleten marad az enyhe idő, nyugaton havazhat is holnap....

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Különös átalakuláson megy át az áram, amikor áthalad az e-...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Vonatösszeállítás A jövő évi menetrend egyik legnagyobb ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

-- Gyerekként az egyik első dolog, amit a közlekedéssel ...

M Imre írta 5 napja a(z) Winkler Róbert - Magyar Rett Szindróma Alapítvány kampányfilm, 2015-ből videóhoz:

A betegség nagyon ritka, Magyarországon száznál is ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu