Közlekedés Blog: 2016. január

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2904 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2904 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2904 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2904 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2016. január

Tisztelt Bolla Tibor Úr!

Betelt a pohár. Ön olyan vezérigazgatója ennek a cégnek, akinek nincsenek információi arról, hogy mi is zajlik a végrehajtó területeken. Elegünk van az Ön hibáiból és a hanyagságból vagy szándékosságból elkövetett mulasztásaiból és abból is, hogy semmiért nem vállal felelősséget, sőt mindezt megpróbálja jó színben feltüntetni. Vegyük például a tervezett elbocsátásokat, amely egyértelműen arról árulkodik, hogy Ön nem a BKV munkavállalóinak az érdekeit tartja szem előtt.

Tovább 

http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/infrastrukturaert-felelos-allamtitkarsag/hirek/egyszerusodo-ugyintezes-a-nemzeti-kozlekedesi-hatosagnal-is

írja a kormany.hu


Jelentősen csökkennek az ügyfelek adminisztratív terhei, számos új, ügyfélbarát megoldás szolgálja a fogyasztók érdekeit a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) egyszerűsítési intézkedései nyomán.


2016 januárjától térképes lekérdező rendszerben kereshetővé válnak az állampolgárok számára a hivatalos engedéllyel rendelkező, megbízható járműfenntartók elérhetőségei.

Tovább 

 

A mobil alkalmazások segítségével igénybevett személyszállítási szolgáltatás nyújtóinak (például Uber-sofőrök) adókötelezettségeik teljesítése során az egyes adó jogszabályok általános rendelkezéseit kell alkalmazni.

 

Adószám kiváltása szükséges

 

A platform alkalmazásával összefüggő szolgáltatást nyújtó, másik tagállamban letelepedett céggel szállítási szolgáltatóként szerződéses kapcsolatban álló belföldi személy (a továbbiakban: vállalkozás) a saját nevében és ellenérték fejében nyújt szállítási szolgáltatást az utasnak.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hete

Kiválthatják a futárcégeket a járókelők? | 2025. június 9.

A fenntarthatóságot zászlajára tűző logisztikai cégekből ma már Dunát lehet rekeszteni. Van, amelyik valóban működőképes, sokan viszont gyorsan eltűnnek a piacról. A városi logisztika bonyolult, a megújuló energiával üzemelő járművek vagy az elektromos robogók önmagukban nem oldják meg a forgalmi dugókat, sőt, sok esetben további terhet rónak az infrastruktúrára.

Erre a problémára keres megoldást a Tourmix nevű magyar startup, amely a közösségi gazdaság modelljét próbálja meg alkalmazni a városi csomagszállításban. Az ötlet szerint bárki, aki amúgy is közlekedik a városban, rövid kitérővel kézbesíthetne csomagokat.

https://tourmix.delivery/

A koncepció: civil futárok, alkalmi kiszállítók

A koncepció lényege egyszerű: a csomagokat nem hivatásos futárok, hanem járókelők juttatják el a címzettekhez, ha az útvonalukba belefér egy rövid kitérő. „Amikor a jövő kiszállításáról van szó, mindenki drónokról vagy robotikus megoldásokról beszél. Furcsának találtuk, hogy senki sem nézi meg, mi az, ami már most is megvan” – mondja Bagdy Márk, a Tourmix társalapítója. Ez alapján jött a gondolat, hogy mi lenne, ha a városban amúgy is közlekedő emberek vállalnának rövid, 5-10 perces kitérőt, hogy útközben kézbesítsenek egy csomagot?

A modell elsőre az Uber koncepciójára emlékeztet, ám itt nem utasokat szállítanak a vállalkozó kedvű emberek, hanem csomagokat, akár gyalog, biciklivel vagy rollerrel. Ehhez hozzátartozik, hogy a futárok – a cég szóhasználatában „mixerek” – nem főállásban dolgoznak, hanem alkalomszerűen vállalnak kiszállítást.

Vagyis a szállítás nem megélhetést biztosít számukra, hanem inkább plusz bevételi forrást jelent, némi kiegészítő jövedelmet. Akadnak olyanok is, akik számára elég maga az érzés, hogy tettek a környezetért, így nem kérnek anyagi juttatást a szállításért cserébe.

Tehát itt a futárok dönthetnek arról, hogy kérnek-e egyáltalán pénzt a szolgáltatásért, vagy inkább jótékonyságból cselekszenek, az élhetőbb jövő érdekében. „A mixereink nagy része nem anyagi motivációból csatlakozott. Számukra az élhetőbb város, a közösség és az öröm, amit a vásárlóknak okoznak, legalább annyira fontos tényező, mint a pénz” – mondja Bagdy Márk.

A vállalkozás mögött vezetőként Bagdy Márk mellett Márky András Zoltán áll, és szigorúan véve nem ez az első projektjük: korábban Tourmix Delivery Bt. néven működtettek egy másik céget, amelynek adószámát időközben törölték, és jelenleg kényszertörlés alatt áll. Az előző cég még a koncepció korai szakaszában jött létre, de üzletileg nem indult be, így a ma élő startupot végül új jogi keretek között indították újra.

A két alapító együtt látható az alábbi videóban, amely az MVM Edison nevű startupversenyére készült, ahol 2021-ben a Tourmix a második helyen végzett.

Kiegészítő jövedelem

Milyen működési kereteket igényel ez a logisztikai modell? Ez a futároknál különösen fontos kérdés, hiszen ők a 2022-es kata-szigorítás után elestek ettől az adózási lehetőségtől.

A Tourmix hangsúlyozza, hogy mivel a platformon keresztül történő szállítás nem rendszeres munkavégzés, hanem alkalmi, önálló bevételszerzési lehetőség, a futárok legálisan kapják meg a nekik járó összegeket.

A Tourmix technikai közvetítőként működik, nem munkáltatóként. Hasonlóan például a használt ruhákat és újabban elektronikai cikkeket is értékesítő Vinted platformhoz, a Tourmix is kizárólag az ügylet technikai lebonyolítását és a pénzmozgások adminisztrációját végzi. De maradva a futároknál, így működik a Wolt és a Foodora is.

A futároknak a rendszer automatizáltan fizeti ki a szállítási díjat, az adózásról pedig nekik kell gondoskodni. Ez a gyakorlatban leginkább önálló tevékenységből származó jövedelmet, vagy ha vállalkozóról van szó, akkor átalányadót jelenthet.

Bagdy Márk arról is beszámol, hogy a mixerek havi 60 ezer forint körüli jövedelemre számíthatnak, a végösszeg persze mindig attól függ, hogy milyen gyakran dolgoznak. A jogászból lett cégtulajdonos szerint eddig főként Z-generációs fiatalok állnak mixernek, hiszen számukra prioritást élvez a rugalmas időbeosztás a munkában is. Egyébként bárkiből lehet futár, csak az alkalmazást kell letölteni hozzá.

Hogy működik a gyakorlatban?

A logisztikai modell működését a gyakorlatban is teszteltük. Első körben egy tisztálkodási csomagot rendeltünk Tourmix szállítással egy Budapest környéki településre, Tárnokra. A rendelést azonban nem tudták teljesíteni: a webáruház jelezte, hogy „technikai okok miatt” nem tudja a Tourmix szolgáltatását igénybe venni, így a csomagot végül az egyik nagy futárszolgálattal küldte ki. Bár konkrét magyarázat nem érkezett, feltételezhetően arról van szó, hogy a szolgáltatás jelenleg elsősorban Budapestre koncentrálódik, és az agglomeráció kiszolgálása még nem megoldott, elvégre egy vidéki cím ritkábban esik útba.

Ezt követően egy újabb csomagot rendeltünk, ezúttal budapesti, XI. kerületi címre – szintén tisztálkodószereket. A munkaszüneti napok ellenére a csomag egy héten belül megérkezett. A kézbesítési élmény leginkább egy ételrendelésre emlékeztetett: a mixer nem keltette egy profi futárcég képviselőjének benyomását, ugyanakkor közvetlenül, kedves módon adta át a csomagot.

A rendszer tehát városi környezetben működőképes lehet, de az agglomerációs címek esetében egyelőre nem tűnik megbízhatónak, ezért a vidéki vásárlók valószínűleg jobban járnak, ha maradnak a hagyományos futárszolgálatok mellett.

A környezetvédelmi ígéret is csak akkor teljesül biztosan, ha a futárok valóban amúgy is megtett útjaik során vállalják a csomagok elvitelét, külön út nélkül. (Bár persze egy plusz, biciklivel vagy villamossal megtett útnak szintén nincs kimutatható környezeti hatása.) Mindenesetre ezt nehéz objektíven ellenőrizni.

Közösségi kézbesítéssel egyébként nem csak Magyarországon próbálkoztak. Bécsben a helyi közlekedési vállalat tesztel egy hasonló rendszert, amely két csomagpont közötti szállításra épít, a tömegközlekedés kihasználásával. Persze fontos különbség, hogy ott egy köztulajdonú nagyvállalat vezényli a rendszert, míg itthon egy piaci startup.

A Tourmix esetében a cikk írásakor közel 500-an vártak arra, hogy kipróbálják a mixerkedést. Azt azonban így is nehéz megjósolni, hogy a magyar csapat koncepciója új korszakot indít-e a városi logisztikában vagy csupán egy kísérlet marad.

https://g7.hu/vallalat/20250609/kivalthatjak-a-futarcegeket-a-jarokelok/

Tovább 

http://index.hu/belfold/2016/01/07/kuria_es_ebh_dontes_elektromos_moped_es_busz_ki_lehet_tiltani

írja az index.hu


Nincsen többé értelme az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulni azoknak a mozgáskorlátozott embereknek, akik sérelmezik, hogy nem engedik őket felszállni villamosra, buszra vagy trolira az elektromos mopedjükkel. A hosszú ideje húzódó vita lezárult, az EBH kiadta a tájékoztatót az eredményről:


elektromos mopeddel a tömegközlekedés használata megtagadható.

Tovább 

A katasztrófavédelem veszélyhelyzeti alkalmazásáról

 

Okostelefonokra és táblagépekre készített, országosan bárki által ingyenesen elérhető alkalmazást a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. A 21. század elvárásainak megfelelő veszélyhelyzeti tájékoztató rendszer a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesülettel és a Microsoft Magyarország Kft.-vel közös fejlesztés révén valósult meg.


Az elmúlt időszakok veszélyhelyzetei – márciusi hóhelyzet, júniusi árvíz – egy hatékony megoldás kidolgozását tették szükségessé a lakosság azonnali, naprakész, célzott tájékoztatására.

Tovább 

A  „13/1992. (VI. 26.) NM rendelet a közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról” szóló rendelet szerint, minden obstruktív alvási apnoe szindrómára gyanús sofőrnek szűrő alvásvizsgálatot kell végezni.


A rendelet itt,

http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=16849.290845

és itt

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99200013.NM

olvasható.


A gyanút a vezetői engedély megújításakor a háziorvosnak kell felvetni, a betegség lehetőségét kizárni illetve igazolni egy erre alkalmas teszt segítségével.

Tovább 

http://magyarhirlap.hu/cikk/44062/Januartol_ejszakai_arammal_is_tolthetok_az_elektromos_autok

- írja a nemzeti fejlesztési miniszternek a Magyar Közlönyben megjelent rendelete.


Itt: http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK15106.pdf


A jövőben a parkolók létesítésekor minden 100 parkolóhely után 10 helyet úgy kell kiépíteni, hogy ott - a burkolat megbontása nélkül elektromos járművek töltőállomását lehessen kialakítani - az erről szóló rendelet tervezete a kormány honlapján jelent meg.

Tovább 

 http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/12/31/elektromos_autoja_van_holnaptol_ejszakai_aramrol_is_toltheti/

- írja a nemzeti fejlesztési miniszter Magyar Közlönyben megjelent rendelete.

 

Itt: http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK15106.pdf


Az alaprendelet szerint az A1 árszabás jelenti a normál tarifát, ezt automatikusan használhatják töltésre az elektromos autók üzembentartói, illetve tulajdonosai. Az A2 jelű tarifa az, amelyet a köznyelv éjszakai áramnak hív, az elektromos kocsik töltésére ez választható az A1 tarifa mellé.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 16 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

MÁV Vonatinfó térkép: Hol van most a vonat? Valós időben ...

M Imre írta 16 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Nincs még veszve minden azoknak, akik a vonatok ...

M Imre írta 16 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Bár a MÁV mindent megtett, hogy ne lehessen követni a ...

M Imre 17 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 20 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Három évtized a Magyar Bányászatért emlékérmet...

M Imre írta 20 órája a(z) Metróbusz Káposztásmegyer (BKK) képhez:

Metrobusz_kaposztasmegyer_bkk_2196581_6647_s

Nem kell tovább várni a metróbuszokra, mert nem ...

M Imre írta 20 órája a(z) Nem fűmaggal lesz beszórva...: a pesti alsó rakpart sétánnyá alakítása képhez:

Nem_fumaggal_lesz_beszorva_a_pesti_also_rakpart_setannya_alakitasa_2168632_5566_s

Hétvégétől csaknem két hónapra teljes szélességében...

M Imre írta 20 órája a(z) JaMese - Tisztítótűz videóhoz:

Képzeld a legfrissebb animációs klipünk, a...

M Imre írta 21 órája a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:

2025. június 21-től július 27-ig Rákosrendező állomást teljes ...

M Imre írta 21 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Locsolólakoma – Nehru Parti Party | 2025.06.22., ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu