Közlekedés Blog: 2009. szeptember

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2009. szeptember

A KRESZ módosításának tervezete már elkészült, ám jelenleg elfogadásáról még egyeztetések folynak. A tervezet a meglévő rendelkezéseket számos ponton módosítja, illetve teljesen új rendelkezésekkel egészíti ki. A jelenleg ismertté tett változtatások érintik a KRESZ szinte valamennyi fejezetét. A jelen cikk a teljesség igénye nélkül a tervezett főbb változások bemutatását tűzi ki célul.

Tovább 

Ördögi kör

[2009.09.23. 15:56]

A tavaly szeptemberben átadott Megyeri híd csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kapott, miután több, az előzetes szakhatósági engedélyekben előírt kötelezettséget nem teljesítettek a beruházás során. Az ideiglenes forgalomba helyezési engedély legfeljebb egy évre szól, a NIF Zrt. azonban a szabályoknak megfelelően, a jelenlegi engedély lejárta előtt 30 nappal benyújtotta a kérelmet az érvényességi idő meghosszabbítására – számolt be az Index.

Tovább 

 

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.
Ugrás: navigáció, keresés

 

A Közlekedési Múzeum központi épülete

A Közlekedési Múzeum országos gyűjtőkörű, állami fenntartású létesítmény a Budapest XIV. kerületében, a Városligetben. Központi épületén kívül több budapesti és vidéki kiállítóhellyel is rendelkezik. Magyarország egyik legrégibb alapítású, műszaki jellegű múzeuma. 2008 novemberében a Közlekedési Múzeumot összevonták az Országos Műszaki Múzeummal.

Tovább 

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából

 

A közlekedés kezdetleges eszközei

A közlekedés története az emberiség történetével kezdődött. Ahogy az ősember múltja a történelem előtti idők homályába vész, ugyanúgy a közlekedés elindulásáról is keveset tudunk. Valamikor, a legrégebbi őseink mindenben a kezükre és a két lábukra voltak utalva. Hosszú évezredeknek kellett eltelniük, hogy valamiben is segíteni tudjanak magukon. Addig egyetlen közlekedési eszközük a saját lábuk volt, amelynek erejétől és gyorsaságától függött (gyakran) az életük, amikor menekülniük kellett illetve amikor ők üldözték a táplálékul szolgáló vadakat.

Tovább 

Október 1-jétől több könnyítés is életbe lép az autósok számára, nem kell például izzókészletet tartaniuk a kocsiban - közölte a kormányszóvivő vasárnap az MTI-vel.

 

A közlekedési miniszter október 1-jén hatályba lépő rendelete szerint az autósoknak nem kell izzókészletet tartaniuk a kocsiban - mondta el Szollár Domokos. 

Hozzátette: ez természetesen nem jelenti azt, hogy kivilágítatlanul közlekedhetnek az autók. Minden üzembentartó saját felelőssége, hogy a KRESZ szabályai szerint működjenek az autó lámpái, és ezt a rendőrség fokozottan fogja ellenőrizni.

Tovább 

Mintegy nyolcvan felesleges közlekedési táblát szereltek le az ország négy megyéjében a Pannon Lapok Társasága (PLT) lapjainak akciója nyomán - közölte Győrffy István, a PLT központi főszerkesztője.

 

Az akció legnagyobb sikere az, hogy a Fejér Megyei Hírlap közreműködésével az M7-es autópálya főváros felé tartó oldalán az illetékesek eltávolították a 100-as sebességkorlátozó táblákat.  (2009 márciusában)

Az olvasói és újságírói megkeresések után az Állami Autópálya-kezelő Zrt. egyeztetést kezdett a rendőrséggel és a közlekedési minisztériummal, majd úgy döntött, forgalomlassítás helyett inkább a veszélyfelhívásra helyezi a hangsúlyt - áll a közleményben.

Tovább 

Táblavadász akciót hirdetett a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK): az akció keretében arra kérik az autósokat, hogy jelezzék a feleslegesnek vagy megtévesztőnek ítélt közlekedési táblákat - közölte a PMRFK az MTI-vel.

 

A rendőrség közleményében azt kéri, aki ilyen táblát lát, juttassa el a KRESZ-tábla fotóját és az azonosításához szükséges helyszín pontos leírását a tablavadasz@pest.police.hu e-mail címre.

A bejelentéseket október 1-je és november 1-je között várják. 
    
A bejelentéseket egy bizottság megvizsgálja, egyeztetett megoldási javaslatokat tesz, amelyeket eljuttat az érintett közútkezelőnek.

Tovább 

Folyik a műhelymunka, arról miként lehetne az elavult magyar autóbuszparkot hazai gyártócégek termékeivel felújítani - mondta Fórián István, miniszterelnöki megbízott a Napi Gazdaságnak.

A lap pénteki számában megjelent írás szerint évi 1000-1500 autóbuszt is tudnának gyártani a magyarországi gyártók - a Kravtex, a NABI, a Csabametál és az Alfa. Így megfelelő ütemben lehetne megfiatalítani a Budapesten átlag 16 éves, vidéken 10 éves, 9000 darabos autóbuszállományt.

Tovább 

A következőkben egy igen érdekes és tanulságos közlekedésbiztonsági megközelítésről olvashatunk.

 


Tulokvadászati kézikönyv

magwas írta június 3, 2008 napján

 

Már a mozgásáról felismered. Megint egy tulok, akire nem szabadna egy fakockát sem bízni, de ott a segge alatt száz lóerő, és ezért azt hiszi hogy neki mindent szabad. Öt centvel melletted fog eljönni padlógázzal, és közben ő lesz felháborodva, hogy mit keresel ott, amikor a lehető legbiztonságosabban és szabályosan közlekedsz.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 éve

Igen, pár éve változtak a szabályok, éppen a gyalogosok és a kerékpárosok védelme érdekében.
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/osztol-valtozik-a-kresz

Egy szerintem fontos idézet (a sokból):
- a második bekezdésre gondolok kifejezetten

'Meggyőződésem, hogy a legnagyobb potenciálok a személyi tényezőben rejlenek.

Véleményem szerint első sorban a fejekben kell rendet tenni, ott dől el ugyanis hogy az adott közlekedő megtartja, vagy éppen megsérti a közúti közlekedés szabályait. Ezen a területen a gépjárművezető képzés átfogó reformja hozhat jelentős eredményeket,

de az ellenőrzések további fokozására, a szabálysértők lebukási esélyének a növelésére is szükség van.'
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kozlekedesrendeszet-aktualis-kerdeseirol-ket-interju-oberling-jozsef-rendor-ezredessel

Vannak emberek, akik tudják, mit kéne tenni, de az igazi áttörés még nem jött el.
Véleményem szerint, differenciáltan 'kell' büntetni (egyre 'erősebb' tételek egy viszonylag kis tételről indulva - tétel = pénzbírság), viszont aki súlyos szabálysértést követ el és ugyanazt a vétséget még többször megismétli, végleg el kell tiltani a járművezetéstől .., bármely jármű vezetésétől és örökre. Ha ennek ellenére mégis vezet valamikor is, akkor a jog erősebb eszközével kell élni, a büntető jogéval (letöltendő szabadságvesztés).

'A halálos baleseteket tehát - egyelőre úgy fest - nem az új szabályokban való járatlanság okozta.'

'Január első két hete alatt huszonegyen haltak meg közlekedési balesetekben. Az áldozatok közül hét ember gyalogosként, egy pedig kerékpárosként vesztette életét. Összefüggést ezek között az esetek és az év elejétől hatályos új KRESZ-szabályok között keresni persze nem okvetlenül kell. Az újítások leginkább a bicikliseknek kedveznek, ám az elgázolt kerékpáros esetében például ez aligha játszott közre:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100112/halalos-gazolas-cserbenhagyta-aldozatat-sofor
a láthatósági mellénnyel, szabályosan, autóúton kerekező idős férfit hátulról gázolta el, majd hagyta cserben egy gépjárművezető.'
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/az-objektiv-felelosseg-es-az-uj-kresz-enyhitesei-beszelgetes-oberling-jozseffel-hvg

Súlyos vétségek az ittas vezetés, gyorshajtás (főleg lakott területen), tiloson áthajtás, elsőbbségadási- kanyarodási- sávváltási szabályok be nem tartása, ..., általában véve a felelőtlen, társadalomra veszélyes vezetés, és a felelősségre vonáskor a megbánás hiánya. Szintén veszélyhelyzetet teremthet a kivilágítás hiánya, ha erre szükség van és a KRESZ előírja.

Ismétlem, a szakmai akarat és háttér megvan, azt a gyakorlatban alkalmazni kéne. Az agresszív vezetőket ki kell szűrni a közlekedésben, mondhatni kéne egy 'hatalom nélküli rend', s én ezt úgy értem, hogy ugyan van egy 'hatalom' (a szabályok, és betartatói, pl. a rendőrök), de világosan érthetőnek kéne lennie, hogy az erőszakoskodásnak vagy akár az önbíráskodásnak semmi értelme nincsen, másrészt ezt is erőteljesen büntetni kéne.
A jelenleg közlekedési rendelet (KRESZ) egyáltalán nem rossz, ami az, az a szabálysértés 'büntethetősége' oktató jellegének erőteljes hiánya, de e kettőt sajnos sokan összekeverik; a KRESZ-t és a jogi szabályozást (szabálysértés vagy [!] bűncselekmény - a felkiáltójelet azért tettem, mert igenis létezik már bűncselekmény kategória is a KRESZ-nél, mely akár visszatartó erő lehet azoknál, akik a szabálysértési bírságokra már 'tojnak').

Másrészt mindig figyeli kell a másikra, a 'nálunk' gyengébbekre, a közlekedés sérülékenyebb résztvevőire (idősek, gyerekesek, mozgás- vagy más okból korlátozottak, gyerekek, betegek), de mindig figyelni kell az összes többi részvevőre is és persze a magunk tevékenykedéseire; társas tevékenység a Közlekedés.

Tovább 

Bemutatkozik egy új civil "engedetlenségi" mozgalom, a Zebra Akció (már esett szó róluk a klubban):

 

Zebra-akció, hogy az elsőbbség ne csak a KRESZ-ben létezzen!


Zebra akció - Mi is ez?

Mi, a Radikális Zebrahasználók Országos Akciócsoportjának (RAZOR) tagjai, megunva azt, hogy, ma, Magyarországon életveszélyes küzdelem átkelni a kijelölt gyalogátkelőhelyen, akcióra szántuk el magunkat...

 

A terv

  • Tagjaink több hónapon át szabályosan (nem direkt balesetekre utazva) kelnek át a kijelölt gyalogátkelőhelyeken.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 4 hónapja

A zebrán sem voltak biztonságban, sorra gázolják el a budapestieket

Négy nap alatt ötször gázoltak zebrán a budapesti autósok. A rendőrség ennek elkerülésére hívja fel a figyelmet.

A zebrán való átkelés veszélyeire hívta fel a rendőrség a figyelmet egy videóval és több, az elmúlt napokban történt esettel.

https://www.youtube.com/watch?v=y8cBrde43tc

Azt kérik az autósoktól, hogy mivel korán sötétedik, gyakran köd és csapadék rontja tovább a látási viszonyokat, a csúszós út miatt pedig nagyobb a féktávolság, emiatt a zebrák megközelítésénél legyenek még óvatosabbak.

Öt esetet is felsorolnak, amelyek után eljárást indítottak.

-- Ikerbabakocsit tolt át a zebrán egy anyuka a XVIII. kerületben, a Nagykőrösi úton 2023. november 20-án, hétfőn reggel 6 óra körül, amikor egy buszt előző autós elütötte. A nőt, 19 hónapos kislányát és két és fél éves kisfiát megfigyelésre kórházba vitték.

-- A XI. kerületi Albertfalva utca és Sáfrány utca kereszteződésében aznap 16 óra körül egy édesanya és kilencéves kislánya kerékpárjaikat tolták át a zebrán, amikor egy figyelmetlen autós elütötte őket. Az anyuka biciklijén négyéves kisfia is ott ült a gyermekülésben, könnyű sérüléseket szenvedtek.

-- Ugyanezen a napon 18 óra után a XIV. kerületi Fűrész utcában kelt át az úttesten egy nő babakocsit tolva, amikor azt – benne a 15 hónapos kisbabával – elsodorta egy kanyarodó autós, aki könnyű sérüléseket okozott.

-- Két nappal később, szerdán 17 óra után a XXI. kerületben, az Ady Endre úton egy 12 éves fiú szaladt át a zebrán, elütötte egy autó, súlyosan megsérült.

-- Csütörtökön 16 óra körül a XII. kerületi Alkotás utcában négyéves kisfiával ment át a zebrán egy apuka, amikor elütötték őket, szerencsére ők is könnyebben sérültek csak.

Ugyanakkor a gyalogosoknak is óvatosabban kell közlekedni. Az úttestre lépés előtt mindig alaposan nézzenek körül, gyermekeiket is tanítsák meg a legfontosabb szabályokra, és mutassanak nekik jó példát, illetve ilyenkor

-- viseljenek élénk színű, világos, lehetőleg fényvisszaverő elemekkel rendelkező ruhadarabokat

- intik őket.
https://infostart.hu/belfold/2023/11/25/a-zebran-sem-voltak-biztonsagban-sorra-gazoljak-el-a-budapestieket-tanulsagos-videot-kozolt-a-rendorseg

Tovább 

Íme a glasgow-i Közlekedési Múzeum. Kicsit sűrűn vannak a járművek. Ezért el is költözik. 2010. áprilisában bezár, és átköltözik egy nagyobb helyre. Ha áprilisig nem jutsz ki, akkor csak egy évvel később, 2011. áprilisától lehet ismét megnézni ezeket a csodákat. Egy kis szubjektív válogatás a járművekből.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A beszámolót Mátyási György oldalán leltem (Blogtér)

Tovább 

Feljelenti a szabálytalanul közlekedő autósokat a Radikális Zebrahasználók Országos Akciócsoportja - ezzel a kezdéssel kaptam ma egy e-mailt. Sajtóhacacáréval egybekötött bemutató is lesz. A Budaörsi úton a Fehérló utcánál. Hogy miért ott, azt nem tudom, mert az jelzőlámpás átkelő, de lehet, hogy valami titkos helyre fogják elvinni a nagyérdeműt.


Aztán így folytatódik a meghívó: Legyen a zebra biztonságos! felkiáltással kezdi meg tevékenységét a Radikális Zebrahasználók Országos Akciócsoportja (RAZOR).

Tovább 

A több mint harmincéves orosz metrókocsik cseréjére 2006-ban kötött szerződést a főváros, a BKV és az Alstom. A 37 új szerelvény mindegyikének meg kellett volna már érkeznie az eredeti tervek szerint, azonban még mindig a prototípusok tesztelése folyik.


A szerződés szerint 65 milliárd forintért 37 új metrókocsit rendelt meg Budapest, 22 szerelvényt a kettes, 15 szerelvényt pedig a majdani négyes vonalra, melyek közül a négyes vonalra szánt szerelvényeknek is már július végére meg kellett volna érkezniük.

Tovább 

Ki nem találnák, mi viszi el a világ ritka fémeinek nagy részét: a Toyota Prius, a világ jelenleg legkelendőbb hibrid gépjárműve.


A Toyota Prius benzin-elektromos hajtásának köszönhetően elsősorban az alacsony fogyasztásáról közismert, s csak kevesen tudják, hogy a Föld néhány igen ritka ásványi kincsét rejti a motorháztető. A gyártás azonban leállhat, ha elapad a kínálat. Kína, a legnagyobb forrás ugyanis a kereslet növekedésével párhuzamosan korlátozza a kivitelt.

Tovább 

A Centrum Parkoló Kft. adatbázisa szerint, 2009.09.09-én


I. Markovics 1
I. Piroska 11
I. Piroska 11
I. Roham 2
I. Roham 2
I. Roham 8
I. Gellérthegy 30
I. Gellérthegy 30
I. Zsolt 11
II. Mechwart liget x
II. Budai László 13
II. Ezredes 1/a
II. Ezredes 1/a
II. Feketesas 6
II. Fény 2
II. Káplár 9
II. Káplár 10/b
II. Lövıház 22
II. Lövıház 32
II. Lövıház 39
II. Lövıház 39
VI./A Aradi 6
VI./A Eötvös 3
VI./A Délibáb 25
VI./A Paulay 46
VI./A Paulay 46
VI./B Benczúr 21
VI./B Benczúr 24
VI./B Hunyadi tér 5
VI./B Szinnyei Merse 10
VI./B Szófia 15
VII.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 3 órája a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 1 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 1 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu