Közlekedés Blog: 2022. július

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2022. július

A Pécsi Tudományegyetem az előző két év sikerein felbuzdulva idén is elindítja az egészséges életmódra és környezettudatosságra ösztönző kihívását, a PTE MOONBIKE projektet. A cél idén is a Föld-Hold távolság közös megtétele, azaz, hogy a kerékpározó közösség együtt tegyen meg bárhol a világon összesen 384.400 km-t, méghozzá az előző évi rekord megdöntésével.

network.hu

 

A kihíváshoz június 4-től kezdődően bárki csatlakozhat a bármilyen kerékpáros applikáció segítségével megtett kilométerek feltöltésével, screenshot képpel kiegészítve.

Tovább 

Elkészült a Budai__Alsó. Frissüljetek fel a Lánchíd építése miatt forgalommentes Budai__Alsón, a homokozóban, a napágyakon, grillezzetek, piknikezzetek és sétáljatok. Mi pedig Budai__Alsóban pihenjük ki az építés fáradalmait a Ráckevei Dunán.


Hamarosan jönnek az események,

amiket ti is szervezhettek az alábbi űrlap kitöltésével:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeafGv_ZCuHUJmSuf1IMhl92DICln6nb42HIVa3LYxVYkjKTw/viewform

network.hu

 

A kép forrása: Valyo

 

A Budai__Alsó a Város és Folyó Egyesület, a Budapest Brand Zrt.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Elindult a jelentkezés! A RAKPART 2023 a Budapest Főváros Önkormányzata, a Budapest Brand Zrt. és a Város és Folyó Egyesület együttműködésében létrehozott terület a Jane Haining rakparton 2023. június 17. és szeptember 24. között.
Reggelit, gördeszka versenyt szerveznél a barátaiddal, jógáznátok a rakparton?
Itt tudsz jelentkezni:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScIvf2LJs2PPnP9XoghCaUSfh4A1SssDv362-YEwTtl4jYALQ/viewform

Tovább 

 

Felpuhult a hagyományos autók betiltásának javaslata


Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy az európai illetékesek döntése értelmében 2035-től betiltják a hagyományos meghajtású autók forgalmazását, onnantól kezdve ugyanis már csak zéró emissziós modelleket lehetne

-- újonnan értékesíteni.

https://www.consilium.europa.eu/hu/press/press-releases/2022/06/29/fit-for-55-council-reaches-general-approaches-relating-to-emissions-reductions-and-removals-and-their-social-impacts/

Most a környezetvédelmi miniszterek tanácskozása zárult le egy fontos eredménnyel, a javaslat viszont tovább puhult.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 éve

Régi – és nem csak a Volkswagent érintő – ügyek azok, amelyek tárgya, hogy egyes autógyártók olyan szoftveres megoldásokat használtak autóikban, melyek segítségével megkerülték a környezetvédelmi előírásokat.

Ehhez a témakörhöz kapcsolódóan hirdetett határozatot tegnap az Európai Unió Bírósága.
https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2022-07/cp220124hu.pdf

Az uniós bírósághoz jogértelmezést kérve osztrák bíróságok fordultak, akik a károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftver használata miatt a 2011 és 2013 közötti adásvételi szerződések semmisségének megállapítását szeretnék elérni a Volkswagen autói tekintetében.

A tényállás: az e bíróságok által előadottak szerint ez a szoftver csak akkor biztosítja a nitrogén-oxidra (NOx) vonatkozóan uniós szinten megállapított kibocsátási határértékek betartását, ha a külső hőmérséklet 15 és 33°C közötti marad. E hőmérsékleti tartományon kívül a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) szintje lineárisan 0-ra csökken, ami a kibocsátási határértékek túllépéséhez vezet. Ezt a hőmérsékleti tartományt a Volkswagen által az uniós jog értelmében tiltott szoftver cseréje érdekében elvégzett, a szóban forgó járművekbe telepített szoftver frissítése eredményezte. A német szövetségi gépjárműforgalmi hatóság engedélyezte ezt a frissítést, mivel úgy ítélte meg, hogy az nem tartalmaz tiltott hatástalanító berendezést.

Ezzel az engedélyezéssel az osztrák legfelsőbb bíróság, a kismartoni regionális bíróság és a klagenfurti regionális bíróság nem értett egyet.

Az uniós bíróság szerint az jogellenes, hogy a szoftver csak a fent említett hőmérsékleti tartományon belül biztosítja a határértékek betartását – akkor is az, ha egyéb okok, pl. teljesítmény, hatékonyság, kopásvédelem stb. miatt járt el így a gyártó.

Megállapítják, hogy: „tiltott az olyan hatástalanító berendezés, amelynek rendes közlekedési körülmények között az év nagy részében működnie kell. Az ilyen berendezés elfogadása ugyanis azzal járna, hogy a kivétel gyakrabban lenne alkalmazandó, mint maga a tilalom, és a járművek

-- nitrogén-oxid-kibocsátásának korlátozására vonatkozó elv aránytalan sérelmét eredményezné.”

Azt is megállapítják, hogy a fogyasztóvédelmi szabályozás szerint a fogyasztó „csekély mértékű hiba” esetén nem állhat el a szerződéstől, ám a szóban forgó szoftveres megoldás „nem csekély mértékű hiba”, hanem olyan jelenség, mely alapot adhat az adásvételi szerződés felmondására.

Mint ismert, az Európai Bíróság határozatai jogértelmezések, nem ítéletek – a konkrét döntéseket a benyújtó nemzeti bíróságok hozzák meg a határozat alapján.
https://itcafe.hu/hir/eu_volkswagen_szoftver.html

Tovább 

Mérföldkőhöz érkeztünk! A mai napon a Kiserdő Egyesület felperes lett a Pest Megyei Kormányhivatallal, mint alperessel szemben.


24 oldal terjedelmű keresetet nyújtottunk be az Új Duna-hidak, valamint a kapcsolódó úthálózat I. szakaszának (Budapest, XI. kerület Fehérvári út és Budapest IX. kerület Gubacsi út között) létesítésére vonatkozó környezetvédelmi engedély tárgyában.


Keresetindításunk céljából egy rövid részletet idézünk nektek:


„Tekintettel arra, hogy a rendkívüli erőforrásokat elfecsérlő nagyberuházást teljességgel hamis közlekedéspolitikai indokokra alapozzák, nevezetesen arra, hogy az új útvonal és Duna-híd tartósan tehermentesít majd egyes belvárosi területeket és más hidakat, a felperesek nem látnak olyan társadalmi-gazdasági értékeket az engedélyezett tervben, ami miatt bármilyen környezetvédelmi és természetvédelmi kompromisszumot vállalni lehetne.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 hete

Annyira rossz állapotban van a Gubacsi híd, hogy traffipaxszal mérik, öt kilométer/órával haladnak-e át rajta a vonatok | 2025. január 02.

Annyira rossz állapotban van a Gubacsi híd szerkezete, hogy a vonatok csak 5 kilométer/órával haladhatnák át rajta. Hogy tudják, megfelelő-e a sebességük, traffipaxokat szereltek fel a híd északi és déli oldalára, írja az Iho.hu.

Ha egy vonat túl gyorsan közelít, akkor szomorú fej jelenik meg a traffipax kijelzőjén, de a mérőberendezés látómezejébe az autósok is beleesnek az északi oldalon, így igen gyakran szomorodik el a traffipax.

https://444.hu/2025/01/02/annyira-rossz-allapotban-van-a-gubacsi-hid-hogy-traffipaxszal-merik-ot-kilometeroraval-haladnak-e-at-rajta-a-vonatok

Tovább 

Az Autóőrszemet saját tapasztalatok alapján indította el egy fiatal magyar pár, akik maguk is többször hagyták felkapcsolva járművük lámpáját, így lemerítve az akkumulátort. Úgy vélik, a segítőkészség sokunkban benne van, s ha efféle problémát látunk az utcán, vagy menetközben, rengetegen vagyunk, akik örömmel értesítenénk a sofőrt, ha elérhetnénk valahogy.

Mindenkivel előfordult, hogy lehúzva hagyta az ablakot, vagy égve maradt a világítás, és induláskor bosszankodott, hogy nem indul a kocsi, vagy éppen kisebb kár érte...

Tovább 

2022. június 8-án egy igen meghatározó fővárosi döntés született a Budapesten áthaladó tehervonatokról és a Kelenföld-Ferencváros közötti vágánybővítés szükségességének kérdésességéről. Ezek alapján hazánk és fővárosunk közlekedési stratégiái is korrekcióra szorulnak.


A döntés értelmében a főpolgármester azonnal kezdeményezi a kormánynál a „V0” teherforgalmi vasútvonal megépítését, egyben nem engedélyez olyan vasúti beruházást Budapesten, ami teherforgalom erősödését eredményezheti.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 9 hónapja

Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért: Lemondásom a POPÉK elnökségből

Kedves Lakók, Támogatók, Civil társak!

Szeretném megerősíteni, hogy lemondok a POPÉK elnökségében betöltött tisztségemről. Két elnöktársam is ugyanezt fogja tenni. Elsősorban egészségügyi és családi okokból mondok le, de ez az egész kérdés persze sokkal összetettebb. Már tavaly jeleztem ezen szándékomat, de a sétány ügye és a felgyorsulva érkező fejlemények mindig visszarántottak. Tovább már nem húzhatom a dolgot, mert már fel akar őrölni. Lépni kell, és nektek is lépnetek kell.

Először is sajnálom, hogy bár megnyertük a pereket, végül mégsem tudtuk a fákat megmenteni. Az ellenfél nem tartja be a játékszabályokat, és észrevehetőbb következmények nélkül tudja végezni tevékenységét illegálisan úgy, hogy nincs egy hatóság, aki lefogná a kezüket, hogy "Te meg mit csinálsz itt?" Ez sokat elárul az ország állapotáról. A jogállamnak már csak a kifényezett roncsai maradtak meg, de még mindig van némi remény és mozgástér.

Sajnálom azt is, hogy nem sikerült több önkéntest hadrendbe állítani, hogy kiegyenlítettebb legyen a terhelés. Ez az én felelősségem is, túl sokat vállaltam egyedül és elhanyagoltam a tanítványozást. Ebből tanulnunk kell! Fontos tudnotok, hogy a POPÉK emberfeletti munkát végez (ingyen) maroknyi aktív tagságával, de ez nem maradhat így sokáig, mert belegebedünk. Önkéntesekre van szükségünk, aktív segítőkre.

Kár lenne az egyesületért, mert

- egyedül nem lehet érvényesülni a lakossági érdekvédelemben, csak hivatalos keretek között, jogi személyként. Ennek legjobb formája az egyesület.

- A POPÉK-ot piszok nehéz volt létrehozni és bejegyeztetni a mindenbe belekötő hatóságoknál. Ezt az utat mi már kitapostuk nektek.

- A POPÉK-nak - bár csak pár éve létezik - van egy komoly sikertörténete, vívmányai, kialakult közössége, kapcsolatrendszere, bejáratott ügyintézési folyamatai. Ezeket érdemes tovább építeni, mert még van bőven feladat, és nemcsak a Hamzsabégi ügy vár megoldásra a kerületben.
Mindez viszont a lakosságon múlik. Ha nem fogtok össze és csak sodródtok az árral, akkor mindenből kiforgat titeket a gátlástalan nagyvállakozók hada és a korrupt hatalom. Ha meg akarjuk állítani ezt a romlást (legalább lokálisan), akkor bele kell fektetni az önkéntes, szervezett munkánkat. Harcoljatok a környezetetek és lakhelyetek élhetőségéért, harcoljatok az életetekért!

A legsürgetőbb teendő, hogy három új elnököt válasszunk (két jelölt már van). Lehet, hogy a titkárság megújítására is szükség lesz, de új, aktív önkéntesekre mindenképp. Jó dolog csetelni és kommentelni, de ha el is akarunk érni valamit, akkor ki kell szakítani az időnkből, felállni a fotelből és átrendezni prioritásainkat, beletenni a munkánkat. Május végén lesz a kötelezően megtartandó POPÉK közgyűlés (részletek később), ahol dönteni kell az elnökök személyéről és úgy egyáltalán a jövőről. Kedves Lakók, meghívlak titeket, legyetek a részesei! Előtte azonban szervezkednetek kell, beszéljetek egymással, legyenek találkozók, hogy megtalálhassátok a szerepeiteket. Hívjatok meg engem is, szívesen segítek május végéig, addig úgyis hivatalban leszek még! Utána azonban nagyon a háttérbe kell vonulnom.

A margóra írom csak, hogy mióta kivágták a fákat eltolódott a fókusz olyan témákra is, amit már nem nekem kellene képviselni (ilyen például az átjárók ügye). Van továbbá pár ember, akikkel szemben néha keményebb hangnemet használtam. Függetlenül attól, hogy ezt mennyire éreztem jogosnak (tévedhetek is), bocsánatot kérek tőlük.

Köszönök minden támogató hozzáállást, amit megtapasztalhattam tőletek 2019 óta. Köszönöm elnöktársaim munkáját és a Védegylet bajtársias segítségét. Köszönöm a döntéshozóktól, politikusoktól kapott lehetőségeket és minden önkormányzati anyagi segítséget a perköltségekre. Köszönöm Istennek úgy az egészet!

Szeretettel,
Tóth Sándor Péter, POPÉK
+36 20 562 5802
https://www.facebook.com/photo/?fbid=435976355600930&set=a.258037113394856

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...

M Imre írta 2 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Gyorshajtas_becsuletkassza_szentendre_mkkp_2196268_5993_s

M Imre írta 2 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...

M Imre írta 11 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...

M Imre írta 1 napja a(z) motor képhez:

Motor_640550_32211_s

Mi várható Dodor motorkiállításán?! Motoron ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.

M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...

M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...

M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu