Közlekedés Blog: 2013. február

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2013. február

http://www.peticiok.com/romaipartert

közli a PM Budapest

network.hu

 

A fővárosi közgyűlés 2013. február 22-én várhatóan véglegesíti a Római-parti mobilgát terveit. Ennek megépülésével nem csak a galériaerdő tűnik el, hanem a természetes partszakasz és hangulat is.

 

A képviselők úgy döntenek a mobilgátról, hogy annak környezeti hatásairól semmi nem szerepel a döntéselőkészítő tanulmányban. Ráadásul mindenki a gátépítéstől várja, hogy a Római-part összes problémája megoldódjon.

Tovább 

http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/a-nemzeti-fejlesztesi-miniszterium-es-a-kozigazgatasi-es-elektronikus-kozszolgaltatasok-kozponti-hivatalanak-kozos-sajtokozlemenye

írja a kormany.hu

 

Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban. Az új szabályoknak megfelelően már Magyarországon is új típusú jogosítványokat adnak ki. Közlemény.

 

Emelkednek a vezetői engedélyek korhatárai is. A „C” kategória (tehergépkocsi) az eddigi 18 helyett 21 éves kortól vezethető.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 6 hónapja

Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési szabályokat megsértő sofőrők előtt
adozona.hu | 2024.04.26.

Az Európai Parlament képviselői szerdán megerősítették a tagállamok együttműködését a közlekedésiszabály-sértések határokon átívelő nyomozásában, hogy segítsenek megelőzni a külföldön történő vakmerő vezetést, olvasható az Európai Parlament honlapján.

Mivel jelenleg a határokon átívelő közlekedésiszabály-sértések mintegy 40 százaléka büntetlenül marad, a képviselők frissítették a szabályokat, hogy a tagállamok jobban együttműködjenek, és segítsék egymást a közlekedésiszabály-sértésért felelős külföldi sofőrök felkutatásában. Az új szabályok arra kötelezik a nemzeti hatóságokat, hogy egy másik uniós ország megkeresésére haladéktalanul, legkésőbb két hónapon belül válaszoljanak, miután összegyűjtötték a szükséges információkat.

Ezen túlmenően a szabálysértés elkövetésének helye szerinti tagállam kérésére az elkövető lakóhelye szerinti uniós ország átveheti a közúti közlekedési bírságok beszedését, feltéve, hogy az összeg meghaladja a 70 eurót (kb. 27 600 forintot), és az összes jogi lehetőség kimerítése után sem sikerült kifizettetni a bírságot az elkövetés helyeként szolgáló tagállamnak.

További szabálysértések

A frissített szabályok kibővítik a nem helyi lakos járművezetők által elkövetett azon közlekedésiszabály-sértések listáját, amelyek határokon átívelő segítségnyújtást váltanak ki, és bírságot vonhatnak maguk után. A gyorshajtás, az ittas vezetés vagy a piros lámpánál való megállás elmulasztása mellett az uniós jogalkotók többek között a veszélyes parkolás, a veszélyes előzés, a szalagkorlát átlépése és a cserbenhagyás szabálysértésekkel egészítették ki ezt a listát.

Egyértelmű határidő és a magánbehajtókra vonatkozó tilalom

Annak az uniós tagállamnak, ahol a közlekedésiszabály-sértés történt, a szabálysértés elkövetésétől számított 11 hónap áll rendelkezésére, hogy közlekedésiszabály-sértési értesítést bocsásson ki. Az értesítésnek tartalmaznia kell a szabálysértés időpontját és körülményeit, valamint a bírság megfellebbezésének módjára vonatkozó információkat.

Az EP-képviselők kezdeményezésére a magánszervezeteknek megtiltják, hogy segítsenek az uniós országoknak a külföldi járművezetőkkel szemben kiszabott közlekedési bírságok beszedésében (a szabályok nemzeti jogba való átültetését követő két év elteltével).

Online portál

Az átláthatóság növelése és az új szabályok végrehajtásának megkönnyítése érdekében a Bizottság feladata egy olyan online portál létrehozása, amely többek között felsorolja a szabályokat, a fellebbezési lehetőségeket és a vonatkozó közúti közlekedési bírságokat.

A jelentéstevő szerint

A témában illetékes EP-képviselő, Kosma Złotowski (ECR, Lengyelország) elmondta: „A közúti biztonság növelése érdekében az uniós tagállamoknak együtt kell működniük, és hatékony eszközökkel kell rendelkezniük a külföldről érkező közlekedésiszabály-sértők megbüntetésére. A frissített szabályok segítenek ennek elérésében, de a járművezetők számára is előnyösek, mivel szigorú időkereten belül, számukra érthető nyelven, és a fellebbezési eljárás leírásával együtt kapnak tájékoztatást. A bírságok beszedésének tilalma a magánvállalkozások számára hatékonyan védi majd a járművezetőket a csalásoktól és a személyes adatok kiszivárgásától.”

A következő lépések

A közlekedésiszabály-sértésekkel kapcsolatos információk határokon átívelő megosztására vonatkozó új szabályokat 570 szavazattal, 36 ellenében és 24 tartózkodás mellett fogadták el. Miután a tagállamokból álló Tanács jóváhagyta őket, az uniós országoknak 30 hónapjuk lesz arra, hogy felkészüljenek a végrehajtásukra.
https://adozona.hu/altalanos/Europai_Parlament_kozlekedesiszabalyserto_k_SVXR29

Tovább 

 

http://www.veteranauto-motor.hu/fiva/720/

írja a veteran-auto-motor.hu (*)

network.hu

 

A muzeális járművek jövője - új FIVA stratégia

 

A Torinói Charta kulturális örökségi státuszt igényel a muzeális járművek számára

 

Tudósítás Heiner Jakob tollából a Torinói Charta Munkacsoport kiegészítéseivel

 

A Torinói Charta célja a muzeális járművek védelme a világszerte jelentkező korlátozásokkal szemben. Meghatározza azt az árat is, amit a muzeális járművek iránti rajongók fizetni kénytelenek, hogy járművük elérje ezt a státuszt: nem többet és nem kevesebbet, mint egy sor magától értetődő érték elfogadását.

Tovább 

http://magyaryprogram.kormany.hu/egyszerubb-ugyintezes-tizennegy-kozuti-kozlekedesi-hatosagi-eljarasban
írja a magyaryprogram.kormany.hu

 

Idén októbertől egyszerűbb eljárásban lesz intézhető egyebek mellett a jogosítvány elvesztésének bejelentése, az elveszett rendszám pótlása vagy a gépkocsik forgalomból való ideiglenes kivonása. Megszűnik az ideiglenes vezetői engedély, a lejárt érvényességű forgalmit az ellenőrzéskor nem veszik el a helyszínen. A Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program részeként az állampolgárok számára kedvező módon változik a járművek kötelező felelősségbiztosításának igazolása is.

Tovább 

Elszállítjuk a közlekedést akadályozó járműveket

2012. november 30.
http://www.bkk.hu/2012/11/elszallitjuk-a-kozlekedest-akadalyozo-jarmuveket/
írja a bkk.hu

network.hu


Speciális műszaki mentő jármű

December 1-től elszállítjuk a budapesti közterületekről azokat a szabálytalanul parkoló vagy üzemképtelen gépkocsikat, amelyek akadályozzák a közösségi közlekedést. Az erről szóló négyoldalú megállapodást pénteken írta alá Budapest Főváros Közterület-felügyelete, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

Igen, lényegében erről van szó és ez nagyon helyes. A felsorolt szabálytalan helyen várakozó járműveket elszállítják. Az volt egy bővebb és másféle terv, hogy a zebrán, sarkon, kerékpárúton, forgalom elől elzárt területen, kanyarodó,- lassító,- gyorsító,- kapaszkodósávban, (stb.) tehát a biztonságos közlekedést súlyosan veszélyeztető járrműveket szállítanák el. Ebből a tömegközlekedést érintő rész valósult meg. De láthatjuk, hatékony.

Tovább 

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=669
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk_2.php?id=669
írja a baleset-megelozes.eu


2013. március 31-ig minden héten egy alkalommal fokozott közúti ellenőrzést tartanak Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, valamint Hajdú-Bihar megye területén.

 

A 4-es számú főútvonal egyike hazánk legveszélyesebb útjainak. A jelentős nemzetközi és belföldi tranzitforgalmat lebonyolító út sajnálatos módon sok esetben szerepel a média baleseti híreiben.

Tovább 

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

Nem hallottam erről a "hírről" és nem olvastam sem az ORFK Közlekedésrendészet (police.hu), sem az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (http://www.baleset-megelozes.eu) honlapon. Ott kell körülnézni.

Megpróbálom kulturáltan megfogalmazni Marika. Szerintem ez egy hoax. Egy oltári és bődületes nagy hülyeség, és féligazságokat sem tartalmaz, félrevezetést annál inkább!! Másrészt azért hagyom meg a blogot, mert fontos az irányváltoztatást és irányjelzés szabályait betartani.
A kérdések a végén: Ha lehet, minél kevesebbet fizessünk? Ezért is?
... ha majd emberéletek, súlyos balesetek történnek az irányjelzés elmulasztása miatt, a hoax kiötlője kerüljön mindenért jó hűvösre, hosszú időre. Rendben? ... szerintem rendben.
(Holnap piros hó fog esni ... ez meg így lesz szerintem)


Tájékoztatásképpen:
(forrás a hatályos jogszabály:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm )

1.) A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei

5. § (1)6 A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,

a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye van;
b) amelyre külön jogszabályban meghatározott számú, típusú és elhelyezésű hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] van(nak) felszerelve;
c)7 amelynek műszaki-, biztonsági- és környezetvédelmi jellemzői megfelelnek a jogszabályban meghatározott feltételeknek;
d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi;
e) amely megfelel a (9) bekezdésben meghatározott feltételnek;
f)8 amelyre a külön jogszabályban meghatározottak szerinti kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezet fennáll.
(2)9 A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni.

(3) Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg;
a) az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni;
b) a vezető a járművel nem indulhat el és az elindulásra vonatkozó utasítás végrehajtását köteles megtagadni.
(4) A jármű hatósági engedélyét - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - a vezetőnek vezetés közben magánál kell tartania.
(5)10 A hatósági jelzés(eke)t [rendszámtábla(áka)t] a járművön a felszerelésére kijelölt helyen, jól olvasható állapotban kell tartani, azt megváltoztatni, letakarni vagy jogosulatlanul eltávolítani tilos.
(6) A külföldre távozó magyar rendszámú gépjárművet - a „H” betűt feltüntető - államjelzéssel kell ellátni.
(7)11 Magyarország területén csak olyan külföldi rendszámú gépjármű közlekedhet, amelyet a rendszámot kiadó állam jelzésével elláttak.
(8)12 Rendkívüli időjárás, természeti körülmények (havazás, jegesedés, árvíz stb.) esetén a közúti járműveknek Magyarország területére történő beléptetése - külön jogszabály13 alapján - feltételhez köthető vagy korlátozható.
(9)14 A magyar hatósági jelzéssel ellátott gépjárművön - ide nem értve a DT és a CK betűjelű rendszámtáblával közlekedő gépjárművet - nem lehet olyan jelzést - így különösen CD jelzésű matricát - feltüntetni, amely arra utal, hogy a gépjármű a Magyarországon működő diplomáciai és konzuli képviseletek, nemzetközi szervezetek vagy ezek nemzetközi szerződés alapján mentességet élvező tagjának, illetve a mentességet élvező családtagjának használatában van.

(Magyarázat:
Előzmény: A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni.
Következmény: Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg;
a) az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni;
b) a vezető a járművel nem indulhat el és az elindulásra vonatkozó utasítás végrehajtását köteles megtagadni.
... tehát, ha valami nem működik, nem lehet elindulni!)

2.) Irányváltoztatás, irányjelzés

29. § (1)205 Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2)206 Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.
(Magyarázat: Időben (!) kell jelezni, egyértelműen és folyamatosan addig, amíg a művelet tart! Nincs időbeli korlátozás vagy előírás)


3.) 2 mp ... alatt megtett út: ez inkább az ajánlott legkisebb követési távolság, lakott területen kívül illetőleg autópályán, autóúton

Követési távolság

27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
(2)201 Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
- az úton az előzés tilos,
b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,
c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.
(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
(4)202
(Magyarázat: Nincs, egyértelmű)


4.) A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések

3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;
b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenőrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.
(3)4 Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.
(Magyarázat: Aki közlekedik, be kell tartania a KRESZ szabályait, ha nem tartja be viselnie kell a jogi és emberi következményeket)


5.) Az utak igénybevételével kapcsolatos egyéb szabályok

63. § ...
(4)359 A közúti forgalom ellenőrzése során
a) a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezést;
b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel
a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza.
(5)360 A (4) bekezdés b) pontjában meghatározott jármű a járműforgalom elől elzárt területen, továbbá a közútnak azon a részén is elhelyezhető, ahol a járművek megállása vagy várakozása tilos.
(Magyarázat: Szó nincs arról, hogy civil járművekből nem ellenőrizhetnek, kamerával nem ellenőrizhetnek, messzebbről (?! :)) nem ellenőrizhetnek. Cselesek az emberek, és nincs is elég rendőrségi feliratú jármű, mely egyébként nem is kötelező ... ha az irányjelző vagy a féklámpa nem működik, netán a vezető nem használja az irányjelzőt vagy azt rosszul használja, nagy kockázattal jár másokra nézve. Őrá nézve is - mondhatnánk, kit érdekel - de "ermészetesen" a mi egészségbiztosítási járulékunkból lesz meggyógyítva, ezáltal kevesebb jut másoknak!)


6.) Irányváltoztatás, irányjelzés

29. § (1)205 Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2)206 Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.
(Magyarázat: a körforgalmú útra rákanyarodást nem kell - de lehet - jelezni, hiszen csak egy irányba mehetünk. A körforgalom - védett út - elhagyásakor természetesen jelezni kell, mint eddig is. Másrészt segítünk is vele, de kanyarodunk és védett utat hagyunk el, ezáltal kötelező)


6.) Igen, a kollektív felelősség - szerencsére eltörlésre kerül, nem lehet anyósra, anyukára tologatni a felelősséget - tehát:
- az üzembentartót vagy
- a tulajdonost büntetik
a kettőt egyszerre sosem. Aki be van jegyezve a forgalmi engedélybe azt.


7.) Igen, manapság már nem 90, hanem legfeljebb 60 nap a kipostázási határidő


8.) A büntetések mértékéről:
a.) a hozzászólások is:
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/csokkenhetnek-a-kozlekedesi-birsagok
b.) az elsőbbségre vonatkozó szabályok illetőleg a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok megsértések (Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése) köre ez a szabálysértés - bár véleményem szerint, nem kéne ily könnyedén venni:
http://kalkulatorlap.hu/kozlekedesi_szabalysertesi_birsagok.html
(sajnos most nem tökéletes a network kereső, ez feladja nekem a leckét)

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu