Közlekedés Blog: 2020. július

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3074 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3074 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3074 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3074 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2020. július

A 2020. március 11. és július 3. között lejárt forgalmi engedélyek érvényessége 2020. december 15-ig automatikusan meghosszabbodik (függetlenül attól, hogy a jármű üzembentartója magánszemély, vállalkozás vagy költségvetési szerv).

network.hu

 

A kép forrása: https://hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3


A veszélyhelyzet alatt lejárt gépjármű forgalmi engedélyek december 15-ig meghosszabbított érvényességével adott kedvezmény azonban adminisztratív jellegű, azaz, a könnyítés ellenére továbbra sem szabad a közlekedésben résztvenni olyan járművel, amelynek műszaki, biztonsági és környezetvédelmi jellemzői nem felelnek meg az előírásoknak. A 2020.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hónapja

Nem szerepel többé a forgalmiban a motorszám | 2025.04.15.

Új típusú forgalmi jelent meg hazánkban, e dokumentumban pedig már nincs benne a motorszám. Vajon ez azt jelenti, hogy kikerült a motorazonosító a nyilvántartásból is? Utánajártunk!

A járműkereskedéssel és járműüzemeltetéssel foglalkozó szervezetek jó ideje szorgalmazzák, hogy a motorszám helyett csak a motorkód szerepeljen a hazai nyilvántartásokban, vagy egyáltalán ne is foglalkozzanak ezzel az adattal a hatóságok. Ennek okán csökkenhetnének az autó- és motortulajdonosok adminisztrációs terhei, kiadásai. A lépés nem lenne ördögtől való, tekintve, hogy megannyi nyugat-európai államban már régóta ezt a gyakorlatot folytatják. Bár korábban nem hallgatta meg az idők és a szakemberek szavát a jogalkotó, április első hetében új rendelkezés lépett hatályba. Ez alapján azt hihettük, végre megtört a jég a motorszámmal összefüggésben.

Kiderült ugyanis, hogy egy meglehetősen gyorsan elfogadott jogszabály-módosítás értelmében kivették a forgalmiból a motorszámot jelölő P.5 mezőt. Vagyis aki most vesz vagy írat át két- illetve négykerekűt, nem látja majd viszont a doksiban ezt a számsort, illetve a motorkódot.

Marad a motorszám, de csak a nyilvántartásban

Érdemes ugyankkor tiszta vizet önteni a pohárba, vajon van-e ennek az intézkedésnek egyéb hatása. Akadt olyan hírportál, amelyik arról számolt be, hogy mostantól nálunk sem lesz jelentősége a motorszámnak, ebből kifolyólag mindenféle hivatali adminisztráció nélkül elvégezhető a típusazonos motorcsere. Nos, ez nem így van! A járműnyilvántartásban továbbra is megtaláljuk a motorszámot és a motorkódot, mely a műszaki adatlapon szintúgy ott sorakozik. Ha új típusú forgalmival viszik eredetvizsgára a járművet, akkor – az adatok lekérdezését követően – ettől kezdve is begépelik a szakemberek a motorszámra, motorkódra vonatkozó adatokat. Fontos kiemelni, hogy az eredtiségvizsgálaton eddig sem a forgalmiban szereplő és a kocsiban fellelhető motorszám összehasonlításával foglalkoztak, hanem azzal, hogy a számsor fellelhetőségét és valódiságát megállapítsák. A vizsgálóknak tehát mindegy is, hogy a régebbi vagy már az új forgalmit teszi eléjük az ügyfél. Tulajdonképpen az új szabályozás egyetlen valódi előnye, hogy típusazonos motorcserekor nincs szükség új forgalmira, törzskönyvre stb., hanem ezután is használható a gépjármű a régi papírokkal.

https://autoselet.hu/2025/04/15/nem-szerepel-tobbe-a-forgalmiban-a-motorszam/

Ha új típusú forgalmival rendelkező gépjárművet vásárolunk, akkor – saját magunk érdekében – nézzünk utána a JSZP rendszerben a motorszámnak! Ezenkívül kérdezzük meg az eladót arról is, nem hajtott-e végre motorcserét! Amennyiben utóbbira igen a válasz, derítsük ki, mindez szabályosan, a hatóságok értesítésével történt-e!

https://www.nyilvantarto.hu/jarmuszolgaltatasiplatform/

Tovább 

    Csak ma már 2 baleset is volt az M7-esen. Vegyük át újra, hogyan kell autópályán közlekedni:


    • Követési távolság be nem tartása, lassabb jármű „tolása” a belső sávban. Kerüljék az agresszív magatartást!
    • Forgalom akadályozása, indokolatlanul alacsony menetsebesség választása, különösen a belső „gyors” sávban. Alacsonyabb haladási sebességet választva, de utolérve még lassabban haladó járművet (például teherautó) sávváltásba és előzésbe kezdve - ha a körülmények és a jármű állapota, teljesítménye engedi - gyorsítsanak a megengedett legnagyobb sebességre az előzés mielőbbi befejezéséért, illetve, hogy indokolatlanul ne lassítsák a forgalmat, ezáltal ne indítsanak el fékezési láncot, amely torlódást, ráfutást okozhat.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 1 éve

    Automatizált díjfizetés a francia autópályákon | 2024.08.05.

    Fizetőkapuk helyett kamerás, rendszámfelismerő rendszerrel teszik lehetővé a díjfizetést a franciák az autópályákon.

    Franciaországban az útdíj összege a megtett távolságtól függ, az autópályákon ehhez fizetőkapus rendszer szolgál. A tervek szerint a következő években az összes francia autópályán bevezetik a digitális útdíjfizetést, és elbontják a kapukat. Az új fizetőrendszerben nincsenek fizetőkapuk, nem kell megállni és jegyet venni, illetve az autópálya elhagyásakor a kapunál ismét megállni, és fizetni. A járművek felhajtását kamerák ellenőrzik, majd a rendszámokat automatikusan rögzítik.

    Az új rendszer előnye, hogy a forgalom gyorsulhat. A fizetésről már az autósnak magának kell gondoskodnia. Erre az autópálya használat után 72 óra áll rendelkezésre. Vagy online felületen, vagy benzinkútnál, a legközelebbi pihenőhelyen vagy dohányboltnál lévő automatánál. Ha valaki nem fizet időben, az a legrosszabb esetben 375 eurós büntetést is kaphat.

    Az első autópálya-szakasz, amelyet próbaképpen felszereltek az új, kamerás rendszerrel, egy kevésbé forgalmas, 30 kilométeres szakasz volt az A79-es autópályán, Allier megyében, Közép-Franciaországban. A rendszer 2024. júniusában a Párizsból Normandia felé tartó A13/A14-es úton is üzembe állt. Idén decemberben a tervek szerint a teljes 230 kilométer hosszú A13/A14 útvonalat átalakítják Párizstól Caenig, Normandiában. A tervek között szerepel az A69 Toulouse melletti és az A40 Genf melletti út is.

    Az alábbi autópályák egyes szakaszain szintén bevezették az új díjfizetési módot:

    A4: Saarbrücken – Metz, Boulay 36. kijárat

    A13/A14: Párizs – Caen (részleges)

    A79: Montmarault – Digoin

    Arról még nincs információ, hogy a legforgalmasabb francia autópályákat, az A7-es Lyonból a Rhône-völgyön át Marseille-be és az A8-as Fréjusból Marseille-be a Côte d’Azur-on mikor alakítják át.

    A rendszer átalakításától azt remélik a franciák, hogy évente 1,7 millió órával csökken az autópályákon a várakozási idő, így 9,5 millió liter üzemanyagot lehet megtakarítani. A rendszer nem ismeretlen Európában. Például Olaszországban az A36-os, az A59-es és A60-as Como közelében Milánótól északra, Spanyolországban pedig az A-636-os autópálya Beasain és Bergara közötti szakasza is ilyen szisztémával működik. Horvátországban pedig a tervek szerint 2025-től vezetik be az e-matricát.
    https://kreszvaltozas.hu/hir/automatizalt-dijfizetes-a-francia-autopalyakon/

    Tovább 

     

    network.hu

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Tizenhárom közlekedési törvényt módosított pénteki döntésével az Országgyűlés. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által kezdeményezett változtatások egyebek mellett lehetővé teszik a büntetett előéletű taxisok kiszűrését a piac tisztítása, az utasok védelme érdekében.

    A szaktárca az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejti: a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosításával csökkenhet az utasok kárára elkövetett jogszabálysértések száma, javulhat a taxis szakma társadalmi megítélése, a szolgáltatások színvonala.

    Tovább 

    Ez történt a közösségben:

    M Imre 4 perce új képet töltött fel:

    Allj_meg_a_zebra_elott_allitsuk_meg_a_baleseteket__yaya_geidinde_dur_kazalar_durdur__balesetmegelozesi_kampany_torokorszag_2199987_4796_s

    M Imre írta 25 perce a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

    muzsikálás nem a szokványos módon... https://www...

    M Imre írta 1 órája a(z) A kerékpározás előnyei :) képhez:

    A_kerekparozas_elonyei__1355616_5420_s

    Bár mi is hajlamosak vagyunk abba a csapdába esni, hogy a...

    M Imre írta 20 órája a(z) Életképek 1946 - A közlekedés és a fogaskerekű videóhoz:

    HBweb [Budapest • HU]: A BKK és a BKV még nem ...

    M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

    Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

    Sokmilliárdos veszteség és fizetésképtelenség egy ...

    M Imre írta 1 napja a(z) A Lánchíd állapota a lezárás, felújítás előtt, azaz a 2021. június 16-án videóhoz:

    Budapest Városháza: Október 10. és 12. között ismét...

    M Imre 1 napja új videót töltött fel:

    M Imre írta 2 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

    Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

    Mára, azaz 2025. október 12-re virradóan kigyulladt...

    M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

    Nagyon szépen alakul az uborka, de javaslom, hogy ...

    M Imre írta 2 napja a(z) The Abruptors - Best Wishes, Warmest Regards (Best Wishes, Warmest Regards, 2022.) videóhoz:

    Verse 1 It's a shame it had to go this way the petty ...

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu