Közlekedés Blog: 2014. január

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2014. január

http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/uj_kresz_keszul_-_on_is_velemenyezheti/2367096/

írja a kisalfold.hu MTI közlés alapján

mti - 2014.01.27


Még másfél hétig, február 5-éig lehet véleményezni a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) javaslatát a KRESZ-módosításról; a szaktárca hivatalos oldalán olvasható javaslatban egyebek mellett új fényjelzések és egységes táblák bevezetése szerepel.


Az NFM hétfőn közleményben tudatta az MTI-vel, hogy új rendelkezésekkel egészülhet ki a KRESZ a tárca közigazgatási és társadalmi egyeztetés alatt álló javaslatai alapján.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 10 éve

Elsőbbség az útkereszteződésben

28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni

a) a jobbról érkező minden jármű és

b) a balról érkező villamos

részére.

(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben

a)204 minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;

b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;

c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;

d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.

(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.


Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben266

42. § (1)267 A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

(2)268 Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal szabad.

(3)269 Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával.

(4)270 A figyelmeztető jelzést (sárga villogó fényt) használó járművet fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, mellette elhaladni, vagy megelőzni.

(5)271 Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van kijelölve, az azonos irányban valamennyi forgalmi sávban - egymás mellett haladó - hó eltakarítást végző és figyelmeztető jelzést használó járműveket tilos megelőzni. Az ilyen gépjárművek mögött a követési távolságot fokozott óvatossággal kell megválasztani.


Valamint
III. RÉSZ
A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok
Gyalogosok közlekedése
21. §

(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.


Azonban
Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek

49. § (1)316 A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a feladat sürgős ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.

(2)317 A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.

(2a)318 Amennyiben a gépjármű kizárólag a megkülönböztető fényjelzést használja, akkor a gépjármű vezetője a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek találkozása esetében - egymás közti viszonyukban - az általános szabályok az irányadók.

(4) A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni kell. Megkülönböztető hangjelzést álló járművön használni nem szabad.

(5)319 A megkülönböztető jelzéseket használó gépkocsit tompított fényszóróval lakott területen belül nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.



Kiragadva a lényeget
A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti,

##### és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.#####


Ettől függetlenül a félre nem álló, indokolatlanul akadályozó járműveket igenis még jobban büntetném én is ... azaz az egyetlen nehézség / nehéz téma a keresztező forgalmú úton való áthaladás, ott nehéz "észrevenni" a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket, legalábbis nem minden esetben lehetséges (a legjobb szándék ellenére sem).

Tovább 

http://www.automotor.hu/hirek/ingyenes-allami-kresz-kepzes-534986

írja az automotor.hu

2014. január 22.

network.hu

 

 

Útjára indul a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közlekedés biztonságának javítását célzó programja.

 

Az ingyenes, internetes képzésben a www.tanuloknak.hu oldalon a köznevelési intézmények diákjai, a www.kreszfelfrissito.hu oldalon pedig az aktív közlekedő, de már megkopott KRESZ tudással rendelkező felnőttek juthatnak létfontosságú ismeretekhez.

Tovább 

 

velo.hu / 1.

Szerző: voroscsaba1970 | blog bejegyzés ajánlása

Időpont: 2013. december 11. szerda 22:25 Szakág: Országúti


Engedélyezzék a kerékpározást Szentendrén!


Azt hiszem mindenki számára ismert tény, hogy Szentendre belterületén a 11-es számú főúton kerékpáros tiltó táblák vannak elhelyezve. Már sokat gondolkodtam azon, hogy miért éppen Szentendre? Mert ha megnézzük a környező kis városok közlekedését, akkor láthatjuk, hogy sehol nincs ilyenfajta tiltás bevezetve (Dunakeszi, Pomáz, Budakalász stb.).

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 10 éve

Engedélyezzék a kerékpározást Szentendrén! Háttér és közvéleménykutatás
László János, 2014, február 6
http://kerekparosklub.hu/engedelyezzek-a-kerekparozast-szentendren-hatter-es-kozvelemenykutatas
írja a kerekparosklub.hu

Mint ahogy az köztudott, Szentendre belterületén - a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által üzemeltetett – 11-es számú főúton kerékpározást tiltó jelzőtáblák nehezítik a közlekedők, sportolni vágyók mindennapjait. Az illetékesek szerint a főúton való tekerés balesetveszélyes, a meglévő hálózati elemek kellőképpen lefedik a kerékpározni vágyók igényeit. A valóság azonban más. A jelenlegi szabályozás ellehetetleníti a kerékpárral közlekedést, mind a helyi-, mind az átmenő forgalom tekintetében.

A helyváltoztatás össztársadalmi igény, ami nem szűkíthető csupán autósforgalomra, az összes közlekedési alágazat igényeit figyelembe kell venni a tervezés során. Mind együtt közlekedünk: autósok, gyalogosok, tömegközlekedők, kerékpárosok stb. Egy jól átgondolt közlekedési rend gördülékenyebbé teheti a település mindennapjait.

A Magyar Kerékpárosklub már korábban is foglalkozott a fent vázolt problémával. A kezdeményezésünkre rendezett, településeken átvezető országos főutak kerékpározhatóságáról szóló szakmai konferencián
http://kerekparosklub.hu/kezdemenyezesunkre-szakmai-konferencia-az-allami-foutak-telepulesen-atmeno-szakaszainak-kerekparozha
külön előadást tartottunk a témáról, bemutatva, hogyan lehetetleníti el egy-egy város életét a rajta keresztül menő főút, ha ott nem biztosított a kerékpározás, de még a keresztülhaladás sem.

A szentendrei kerékpározhatóság problémáival Rajna Botond részletesen foglalkozott 2010-es,” Szentendre kerékpáros útvonalhálózatának tervezése dán minta alapján” című szakdolgozatában.
http://kerekparosklub.hu/szakmanak/kozlekedes/kerekparos-diplomamunkak

Most a téma azért vált ismét aktuálissá, mert Vörös Csaba, szentendrei lakos elindította az „Engedélyezzék a kerékpározást Szentendrén!” mozgalmat, melynek célja a főút kerékpározhatóságának előmozdítása, a város fő közlekedési folyosójának reformálása. A témával a Bikemag foglalkozik három cikkben is:

http://bikemag.hu/magazin/hirek/valtoztassunk-engedelyezzek-a-kerekparozast-szentendren

http://bikemag.hu/magazin/hirek/meg-tobb-nyilvanossagot-aktivitast-engedelyezzek-a-kerekparozast-szentendren-2http://bikemag.hu/magazin/hirek/meg-tobb-nyilvanossagot-aktivitast-engedelyezzek-a-kerekparozast-szentendren-2

http://bikemag.hu/magazin/hirek/fejlemenyek-engedelyezzek-a-kerekparozast-szentendren-harmadszor

A kezdeményezés eredményeként, az érintettek bevonásával a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ egyeztetést szervez, melyen a Magyar Kerékpárosklub is részt vesz. A fejleményekről a továbbiakban beszámolunk.

Amennyiben Te is aggályosnak látod a nem megfelelően kialakított és szabályozott infrastruktúrát, támogasd aláírásoddal a kezdeményezést!
https://docs.google.com/forms/d/1Fz4PL9qfTJ9C3cqNhZpv7zVbQ-kbJOVWtGnygLihuOM/viewform?pli=1&edit_requested=true

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu