Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A Budapest területén parkoló járművek 17%-át teszik ki a mozgáskorlátozott engedéllyel ellátott személyautók. Egyes területeken (pl. Fény utcai piac, Akadémia utca, Arany János utca és Szinnyei Merse Pál utca környéke) az igazolvánnyal várakozó járművek száma a felmérések szerint eléri a 40 %-ot is.
(Fotó: Orange)
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes országgyűlési
képviselőként benyújtott határozati javaslata alapján döntöttek a
parlamenti képviselők arról, hogy szükség van a mozgásában
korlátozottak parkolási igazolványára vonatkozó szabályozás
szigorítására.
BKV: sikeres az elsőajtós felszállás
A 87-87A, a 187-es és a 141-141A járatokon bevezetett új felszállási
rendről már az első napon kedvező tapasztalatokat szerzett a BKV. Akkor
Szilágyi Károly, a társaság szóvivője az MTI-nek azt mondta: a fizető
utasok többsége már a busz érkezésekor elővette jegyét, bérletét, tőlük
a BKV "abszolút pozitív" visszajelzést kapott.
|
|
A Főpolgármesteri Kabinet mai ülésén újratárgyalta a Margit híd felújításának finanszírozási lehetőségeit. Mint ismeretes, a tartalékkal együtt tervezett 14,8 milliárd forintos becsült mérnökárához képest azt jelentősen meghaladó árajánlatok érkeztek be a kivitelezői tenderre. Így a becslések szerint további mintegy 17.1 milliárd forintot kell előteremtenie a Fővárosnak.
A kabinet egyetértett abban, hogy a híd felújítása nem halasztható és az új közbeszerzési eljárás kiírása sem hoz várhatóan olcsóbb ajánlatot, viszont hosszú időre eltolja a híd rekonstrukciójának kezdetét.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Ma reggel olyat láttam, hogy el sem akartam hinni, hogy Budapesten vagyok. Történt ugyanis, hogy reggel a Hősök terén a Szépművészeti Múzeumnál álltam a sorban. Előttem pár autóval egy rendőrségi kisbusz állt. Egyszer csak hipp-hopp kiugrott egy rendőr a buszból, felkapott egy táskát, ami a kerékpárúton hevert, visszaugrott, a kisbusz bekapcsolta a szirénát, és jobbra kihajtott a Dózsa György útra.
Gondoltam én is megnézem már, hogy mi lesz ebből, úgyhogy én is elindultam arra.
Az Index.hu egyik szigorú olvasója szerint idióták Győrött is vannak! Ezt demonstrálandó küldte be a lenti fényképeket, amit Rejtő Jenő stílusában kommentált.
Mint írta, "az eset a győri Csaba utca és a Bartók Béla út kereszteződésében történt. A mellékelt képeken látható 'úriember', épp akkor parkolt a járdára amikor ott haladtam el. Mikor szóvá tettem a dolgot, még neki ált feljebb.
15 éve | M Imre | 1 hozzászólás
Teljes egészében gyalogoszónává válna a Hősök tere területe a Szépművészeti Múzeum és a Műcsarnok között: a Városliget szabályozási terve szerint a forgalmat a múzeumok mögött vezetnék el. Később a Kós Károly sétányt is „kivonnák a forgalomból”, megszüntetve annak főúthálózati szerepét – számolt be a főpolgármesteri kabinet döntéséről a NOL.
A szabályozási terv része az is, hogy az Állatkerti körút alatt 800, a korábbi Felvonulási téren pedig 1450 férőhelyes mélygarázs épülne. Előbbinél teljesen megszűnne a felszíni parkolás és az átmenő forgalom is.
„A 4-es metró pillanatnyilag 520 milliárdba kerül a kezdeti 260 helyett, de ez még korántsem a végösszeg. A Szabadság híd felújítása egymilliárddal drágult. A sor a Margit híddal folytatódik, és már itt a következő tétel: a 4-es metró kelenföldi kocsiszínét 3 milliárd forinttal többől építik meg, mint ahogy tervezték” – mondta el a Magyar Hírlapnak Bagdy Gábor, a fővárosi KDNP-frakció vezetője, aki a Margit híd ügyében vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Klados Gusztávot talán méltán nevezhetjük metrógurunak, hiszen szinte a Föld valamennyi pontján épített már alagutat: Kalkutta, Athén, Dél-Afrika, Malajzia, Nagy-Britannia. Gyerekkori álma volt, hogy megépüljön a 4-es metró. Hát most megkapta. 2008-ban kinevezték a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetőjének. Állítólag véletlenül találtak rá egy konferencián. Úgy tűnik, sokkal jobb a helyzet metróépítés-fronton, mint ahogy azt a sajtó és a politika hiszterizálja.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A Fővárosi Közgyűlés április 30-án döntött a parkolási díjak emeléséről: a budapest.hu közlése szerint átlagosan 27 százalékkal emelkednek a díjak június 2-ától, azonban a BKV-árak emelkedésével a parkolás is tovább drágul Budapesten. Kicsit utánaszámolva kevésnek tűnik az állítólagos 27%.
Mennyi a 27%?
A Fővárosi Közgyűlés rendelete szerint az eddigi kilenc helyett hat
parkolási – két kiemelt és négy normál – díjövezetet alakítottak ki
Budapesten.
London már nem bírja nagyobb beruházások nélkül tartani a kerékpárforgalom növekedését. A legújabb statisztikák alapján egyetlen év alatt majdnem 10 százalékot ugrott, és ezzel 545 ezerre emelkedett a naponta lebonyolított kerékpáros utak száma.
A London Transport felmérése biciklis boomnak minősíti a növekedést, amit a város kénytelen nem is kicsi infrastrukturális beruházásokkal követni.
A városvezetés a 2009-re 111 millió fontot (kb. 36,5 milliárd forint, Budapest éves költségvetésének 7-8 százaléka) tervezett be kerékpáros kiadásokra.
Június 15-től újra beindul a Hajtás Pajtás Egyesület és a KSI kerékpár-szakosztályának közös bringás napközis tábora.
Az egy hetes turnusokat
- Dobos Anita pedagógus és futár,
- Nagy György kerékpárversenyző és futár, valamint
- Hazai György, a KSI kerékpáredzője vezeti.
A tábor helyszíne a Népstadion melletti, műemléki védettségű Millenáris kerékpárpálya, és a nemrég felújított városligeti KRESZ park. 6-14 éves gyerekeket várunk, akik itt megismerhetik a biztonságos bringázás titkait, a közlekedéshez szükséges KRESZ szabályokat, és egyáltalán a biciklijüket.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A
pályán mindig tartsuk be az írott és íratlan szabályokat. Bár egyéni
sportról van szó, a pályát rendszerint sok más boardossal és síelővel
fogjuk megosztani, akikre tekintettel kell lennünk.
A nemzetközi szövetség, a FIS lefektette a havas sportok KRESZ szabályait, amelyek kicsit kiegészítve körülbelül így néznek ki:
1. Csak akkor menjünk egyedül a pályán, amikor már képesek vagyunk irányítani deszkánkat és a megfelelően kanyarodni, kikerülni tárgyakat, embereket és megállni is biztonsággal tudunk.
Nincs türelmi idő a budapesti új parkolási zónákban. Bár egyes információk szerint a június 2-i egyeztetésen elhangzott az a kérés, hogy az új fizetőzónáknál eleinte csak figyelmeztessék az autósokat a parkoló társaságok, mely szerint fizetős helyen parkolnak.
Ennek ellenére a három parkolási társaság közül csak a
Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás (FKPT) tett arra ígéretet
arra, hogy nem büntet az első egy hétben. A Budapesti Önkormányzati
Parkolási Társulás (BÖPT), illetve a Centrum elzárkózott az
ajánlattól.
Azt mondták Illetékesek, hogy június elsejével átlagban (!) 30 százalékkal drágulnak a budapesti parkolási díjak.
Azonban például Újlipótvárosban, ahol eddig 115, illetve 130 forint volt a parkolás, most 365 forint lett. Most megnéztem a régi, és a mostani árakat. Nekem valahogy nem jön ki az átlag 30 százalék.
Úghogy kérek matematikus segítséget!
Egyébként itt van az összehasonlítás. Elől a régi, utána az új ár
Váci út – Tahi – Röppentyű – Pap Károly – Róbert Károly: 115.- /145.-
Dráva – Visegrádi – Radnóti – Újpesti 115.- /365.-
Visegrádi – Dózsa – Lehel – Váci – Szent István krt – Újpesti – Radnóti 130.- /145.- ill.
M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás