Közlekedés Blog: 2009. június

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2009. június

A Budapest területén parkoló járművek 17%-át teszik ki a mozgáskorlátozott engedéllyel ellátott személyautók. Egyes területeken (pl. Fény utcai piac, Akadémia utca, Arany János utca és Szinnyei Merse Pál utca környéke) az igazolvánnyal várakozó járművek száma a felmérések szerint eléri a 40 %-ot is.


 

(Fotó: Orange)


Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes országgyűlési képviselőként benyújtott határozati javaslata alapján döntöttek a parlamenti képviselők arról, hogy szükség van a mozgásában korlátozottak parkolási igazolványára vonatkozó szabályozás szigorítására.

Tovább 

BKV: sikeres az elsőajtós felszállás

 

A BKV továbbra is sikeresnek tartja az egyes autóbuszjáratokon júniusban bevezetett elsőajtós felszállási rendszert; a tapasztalatok szerint ezeken a vonalakon megszűnt a bliccelés, az utasok száma ugyanakkor valamelyest csökkent.


A 87-87A, a 187-es és a 141-141A járatokon bevezetett új felszállási rendről már az első napon kedvező tapasztalatokat szerzett a BKV. Akkor Szilágyi Károly, a társaság szóvivője az MTI-nek azt mondta: a fizető utasok többsége már a busz érkezésekor elővette jegyét, bérletét, tőlük a BKV "abszolút pozitív" visszajelzést kapott.

Tovább 

 

A Főpolgármesteri Kabinet mai ülésén újratárgyalta a Margit híd felújításának finanszírozási lehetőségeit. Mint ismeretes, a tartalékkal együtt tervezett 14,8 milliárd forintos becsült mérnökárához képest azt jelentősen meghaladó árajánlatok érkeztek be a kivitelezői tenderre. Így a becslések szerint további mintegy 17.1 milliárd forintot kell előteremtenie a Fővárosnak.

 

A kabinet egyetértett abban, hogy a híd felújítása nem halasztható és az új közbeszerzési eljárás kiírása sem hoz várhatóan olcsóbb ajánlatot, viszont hosszú időre eltolja a híd rekonstrukciójának kezdetét.

Tovább 

Ma reggel olyat láttam, hogy el sem akartam hinni, hogy Budapesten vagyok. Történt ugyanis, hogy reggel a Hősök terén a Szépművészeti Múzeumnál álltam a sorban. Előttem pár autóval egy rendőrségi kisbusz állt. Egyszer csak hipp-hopp kiugrott egy rendőr a buszból, felkapott egy táskát, ami a kerékpárúton hevert, visszaugrott, a kisbusz bekapcsolta a szirénát, és jobbra kihajtott a Dózsa György útra.

 

Gondoltam én is megnézem már, hogy mi lesz ebből, úgyhogy én is elindultam arra.

Tovább 

Az Index.hu egyik szigorú olvasója szerint idióták Győrött is vannak! Ezt demonstrálandó küldte be a lenti fényképeket, amit Rejtő Jenő stílusában kommentált.


 

Mint írta, "az eset a győri Csaba utca és a Bartók Béla út kereszteződésében történt. A mellékelt képeken látható 'úriember', épp akkor parkolt a járdára amikor ott haladtam el. Mikor szóvá tettem a dolgot, még neki ált feljebb.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 15 éve

Köszönet a Firefox-nak és RSS csatornájának (Friss hírek)

Tovább 

Teljes egészében gyalogoszónává válna a Hősök tere területe a Szépművészeti Múzeum és a Műcsarnok között: a Városliget szabályozási terve szerint a forgalmat a múzeumok mögött vezetnék el. Később a Kós Károly sétányt is „kivonnák a forgalomból”, megszüntetve annak főúthálózati szerepét – számolt be a főpolgármesteri kabinet döntéséről a NOL.

 

A szabályozási terv része az is, hogy az Állatkerti körút alatt 800, a korábbi Felvonulási téren pedig 1450 férőhelyes mélygarázs épülne. Előbbinél teljesen megszűnne a felszíni parkolás és az átmenő forgalom is.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 4 hónapja

Elviszik Gábriel arkangyalt a Hősök teréről | 2024.07.19.

Több mint 120 év után először emelik le és restaurálják teljes körűen a Hősök terén álló monumentális Millenniumi emlékmű korinthoszi oszlopán álló Gábriel arkangyalt. A munkálatok várhatóan július 22-én kezdődnek.

A mintegy 5 méter magas bronzszobor állapota az elmúlt évtizedekben drasztikusan leromlott, korábbi felújítások során csak esztétikai beavatkozásokat végeztek el rajta, ezért teljes körű felújítása elkerülhetetlenné vált - áll a Nemzeti Örökség Intézete közleményében.

A munkálatok első fázisában állványrendszer épül a 36 méter magas oszlop köré. Ez lehetővé teszi a szobor leemelését és restaurátor műhelybe szállítását, ahol a belső állapot feltárását követő helyzetértékeléstől függően 6-12 hónap alatt helyreállítják az eredeti állapotát.

A restaurálást a Nemzeti Örökség Intézete megbízásából, a leemelést követő felmérés alapján meghirdetett közbeszerzésen nyertes restaurátor cég végzi. Gábriel arkangyal megújult szobra várhatóan 2025 első felében kerül vissza a Hősök terére. A munkálatok során nem csak a bronzszobrot, hanem az Gábriel arkangyalt tartó oszlopfőt is megerősítik.

A Hősök terén álló monumentális Millenniumi emlékmű és a középpontjában 36 méteres korinthoszi oszlopon álló Gábriel arkangyal Magyarország egyik emblematikus jelképe, belföldi és külföldi turisták állandó úticélja. A Zala György szobrász által megalkotott arkangyalt 1901. október 24-én avatták fel. A Millecentenárium alkalmából 1995 és 1996 között ugyan lezajlott az emlékmű felújításának első üteme, amelynek célja a Hét vezér szoborcsoport és a Gábriel szobor rekonstrukciója volt, azonban az arkangyal szobor restaurálása idő- és forrás hiányában csak a helyszínen zajlott, szerkezetét érintetlenül hagyták, csupán felszíni javításokat végeztek. A Millenniumi emlékmű restaurálásának második üteme nem érintette a Gábriel szobrot.

2021-ben, a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus előtt megtisztították és újrapatinázták az arkangyal szobrot, ekkor jutott a Nemzeti Örökség Intézetének (NÖRI) tudomására, hogy olyan komoly sérülések vannak a szobron, amelyek egy újabb, a korábbiaknál sokkal átfogóbb restaurálás előkészítését teszik szükségessé. A bronz főalak és az alatta található korinthoszi fejezet bronz díszeinek rögzítései kritikus állapotúak, leemelésük és műhelyben történő átfogó helyreállításuk elkerülhetetlen.

A várhatóan július 22-én kezdődő, Városliget Zrt. által koordinált munkálatok során állványzat készül az oszlop köré, amelyet követően 3D szkenneléssel dokumentálják a műtárgyat, metrológiai pontossággal. Ez lehetőséget ad az átvételi állapot minden eddigieknél részletesebb, korszerű felmérésére. Ezzel a lépéssel ellenőrizhetővé és összehasonlíthatóvá válnak a szobron végbement változások.

A felmérést követően a szoborkompozíciót több darabra bontva egy nagy teherbírású daruskocsival leemelik: Gábriel arkangyal figurája a gömb felső felével együtt kerül le, a szobor kezéből a Szent Koronát és a kettőskeresztet még a helyszínen leválasztják. Ezt követően történik meg a korinthoszi talapzat leemelése. A szoborelemeket egy speciális nyerges vontatóval, fektetve, közúton szállítják el a részletes felmérés helyszínére.

A bronz gömb beton magjának minimum 0,5-1 tonnás tömege ellensúlyként viselkedik a szárnyakra ható szélnyomással szemben. A szobor 3-6 milliméter falvastagságú bronzöntvényekből áll, a szélterhelés és a szárnyak mérete miatt belül vasszerkezet stabilizálja. A munkálatok során elsődleges szempont a plasztikailag értékes részek védelme, mint a "ZALA GYÖRGY 1897" felirat, valamint a figurális rész épségének megóvása.

A korinthoszi fejezet mintegy száz darab különálló elemből épül fel. Mivel a fejezet elemei égtájanként egyformák, emellett tükörszimmetrikusak is, bontás közben egyedi azonosítóval kell ellátni a kiemelt darabokat, majd a számozás alapján konszignációs térképet kell készíteni. Nem látható helyen a leszerelés előtt gravírozással minden elemet meg kell jelölni, így elkerülhető a hasonló elemek felcserélése.
https://14.kerulet.ittlakunk.hu/utcak-terek/240719/elviszik-gabriel-arkangyalt-hosok-tererol
___

Reméljük, hogy nem viszik el Debrecenbe az aksi gyár mellé!
Vagy esetleg Hatvanpusztára, parki dekorációnak?
Mmm, Lézer pubi fiatal, jól megy a szekere, képes elvitetni az egész Hősök terét...

Ilyen központi helyen, ilyen környezetben, ilyen talapzaton, a királyok a lábainál hevernek...Csak egy alakot tudok oda elképzelni...
Hát! ...lehet, hogy le is cserélik Gábriel-t?

https://www.facebook.com/VarosligetBaratai/posts/pfbid02TbmW3HDrTvUk4xbtJtJsuTUX7UGRFj4zuae7FQpYcpaXQyvJ5rqsNEDG6nNqJKHEl

Tovább 

„A 4-es metró pillanatnyilag 520 milliárdba kerül a kezdeti 260 helyett, de ez még korántsem a végösszeg. A Szabadság híd felújítása egymilliárddal drágult. A sor a Margit híddal folytatódik, és már itt a következő tétel: a 4-es metró kelenföldi kocsiszínét 3 milliárd forinttal többől építik meg, mint ahogy tervezték” – mondta el a Magyar Hírlapnak Bagdy Gábor, a fővárosi KDNP-frakció vezetője, aki a Margit híd ügyében vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte.

Tovább 

Klados Gusztávot talán méltán nevezhetjük metrógurunak, hiszen szinte a Föld valamennyi pontján épített már alagutat: Kalkutta, Athén, Dél-Afrika, Malajzia, Nagy-Britannia. Gyerekkori álma volt, hogy megépüljön a 4-es metró. Hát most megkapta. 2008-ban kinevezték a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetőjének. Állítólag véletlenül találtak rá egy konferencián. Úgy tűnik, sokkal jobb a helyzet metróépítés-fronton, mint ahogy azt a sajtó és a politika hiszterizálja.

Tovább 

A Fővárosi Közgyűlés április 30-án döntött a parkolási díjak emeléséről: a budapest.hu közlése szerint átlagosan 27 százalékkal emelkednek a díjak június 2-ától, azonban a BKV-árak emelkedésével a parkolás is tovább drágul Budapesten. Kicsit utánaszámolva kevésnek tűnik az állítólagos 27%.

 

Mennyi a 27%?

A Fővárosi Közgyűlés rendelete szerint az eddigi kilenc helyett hat parkolási – két kiemelt és négy normál – díjövezetet alakítottak ki Budapesten.

Tovább 

London már nem bírja nagyobb beruházások nélkül tartani a kerékpárforgalom növekedését. A legújabb statisztikák alapján egyetlen év alatt majdnem 10 százalékot ugrott, és ezzel 545 ezerre emelkedett a naponta lebonyolított kerékpáros utak száma.

 

A London Transport felmérése biciklis boomnak minősíti a növekedést, amit a város kénytelen nem is kicsi infrastrukturális beruházásokkal követni.

 

A városvezetés a 2009-re 111 millió fontot (kb. 36,5 milliárd forint, Budapest éves költségvetésének 7-8 százaléka) tervezett be kerékpáros kiadásokra.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 15 éve

Talán a "mi" Demszky-nknek is tanulnia kéne tőle, de nem úgy mint az egyik Gordon a másiktól ...

Tovább 

Június 15-től újra beindul a Hajtás Pajtás Egyesület és a KSI kerékpár-szakosztályának közös bringás napközis tábora.


Az egy hetes turnusokat

- Dobos Anita pedagógus és futár,

- Nagy György kerékpárversenyző és futár, valamint

- Hazai György, a KSI kerékpáredzője vezeti.


A tábor helyszíne a Népstadion melletti, műemléki védettségű Millenáris kerékpárpálya, és a nemrég felújított városligeti KRESZ park. 6-14 éves gyerekeket várunk, akik itt megismerhetik a biztonságos bringázás titkait, a közlekedéshez szükséges KRESZ szabályokat, és egyáltalán a biciklijüket.

Tovább 

A pályán mindig tartsuk be az írott és íratlan szabályokat. Bár egyéni sportról van szó, a pályát rendszerint sok más boardossal és síelővel fogjuk megosztani, akikre tekintettel kell lennünk. 


A nemzetközi szövetség, a FIS lefektette a havas sportok KRESZ szabályait, amelyek kicsit kiegészítve körülbelül így néznek ki: 


1. Csak akkor menjünk egyedül a pályán, amikor már képesek vagyunk irányítani deszkánkat és a megfelelően kanyarodni, kikerülni tárgyakat, embereket és megállni is biztonsággal tudunk.

Tovább 

Nincs türelmi idő a budapesti új parkolási zónákban. Bár egyes információk szerint a június 2-i egyeztetésen elhangzott az a kérés, hogy az új fizetőzónáknál eleinte csak figyelmeztessék az autósokat a parkoló társaságok, mely szerint fizetős helyen parkolnak.  

 


Ennek ellenére a három parkolási társaság közül csak a Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás (FKPT) tett arra ígéretet arra, hogy nem büntet az első egy hétben. A Budapesti Önkormányzati Parkolási Társulás (BÖPT), illetve a Centrum elzárkózott az ajánlattól.

Tovább 

Azt mondták Illetékesek, hogy június elsejével átlagban (!) 30 százalékkal drágulnak a budapesti parkolási díjak.

 

Azonban például Újlipótvárosban, ahol eddig 115, illetve 130 forint volt a parkolás, most 365 forint lett. Most megnéztem a régi, és a mostani árakat. Nekem valahogy nem jön ki az átlag 30 százalék.


Úghogy kérek matematikus segítséget!


Egyébként itt van az összehasonlítás. Elől a régi, utána az új ár

 

Váci út – Tahi – Röppentyű – Pap Károly – Róbert Károly: 115.- /145.-  

Dráva – Visegrádi – Radnóti – Újpesti 115.- /365.-  

Visegrádi – Dózsa – Lehel – Váci – Szent István krt – Újpesti – Radnóti 130.- /145.- ill.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu