Közlekedés Blog: 2010. november

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. november

network.hu

Tovább bővült a budapesti 2-es metró virtuális változata. Az új verzióban a Keleti pályaudvarig juthatunk el, de még csak a jobb vágány járható. Ismerjék meg a vonalat!

__________________________________________


A pályát 2008-ban kezdték el fejleszteni, az első verziója – még erősen hiányos állapotban – tavaly jelent meg. Az új kiadásban továbbfejlődött a felszíni szakasz, ami még mindig viszonylag üres, de a kocsiszín már csaknem eredeti állapotban látható, és a vágányhálózat – a próbapályával együtt – már a valóságot mutatja.

Tovább 

2010. november 24.

Az V. kerületben az önkormányzat és egy magánbefektető mélygarázst építene a József nádor téren. A beruházást a lakók ellenzik, akik a Váralja Szövetséget és a Levegő Munkacsoportot kérték fel az ügy képviseletére. Szervezetünk képviselői elmentek az önkormányzat közmeghallgatására, ahol Cselovszki Zoltán kerületi főépítész, a Bécsi utcába tervezett léghajó egyik fő támogatója nyílt ellenszenvvel fogadta a civileket.

Tovább 

 

Rangos innovációs díjjal tüntették ki a Goodyeart a NASA-val közösen kifejlesztett „rugós” kerékabroncsért. A kutatók által kifejlesztett abroncs energiatakarékos és defektbiztos.

Az R&D 100 kutatói-fejlesztői díjával tüntették ki idén a NASA-t és a Goodyeart egy olyan levegő nélküli „gumiabroncs” kifejlesztéséért, amely az űrkutatásnál használt nagy járműveket hosszabb távolságokon tudja majd szállítani olyan égitestek felületén, mint a Hold, vagy a Mars.

Tovább 

Bemutatták a Nyugati pályaudvar 10. vágányán a MÁV-TRAKCIÓ új, kétáramnemű, Bombardier Traxx P160AC2 típusú mozdonyát.

A mozdony vasárnap érkezett meg a Bombardier dunakeszi üzemébe. Hétfőn reggel a V63 035 pályaszámú Gigant vontatta a Nyugati pályaudvar 10. vágányára, ahol eseti engedéllyel a próbák és a rendezvény alatt már önerőből járt be a helyére, a peron mellé.

A bevonulás igen látványos volt, Richard Strauss szimfonikus költeményére mindent ellepett a füst a pályaudvaron, eközben gördült a Traxx a pódium mögé, és mire a füst eloszlott, már ott állt, teljes életnagyságban.

Tovább 

Negyedével csökkent a halálos közlekedési balesetek száma az első félévben az előző év azonos időszakához képest, hat hónap alatt 319-en haltak meg az utakon. A félév során összesen több mint 7 ezer személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt. A balesetek több mint 9 ezer elszenvedőjéből a súlyos sérültek száma megközelítette a 2500-at, a könnyű sérülteké meghaladta a 6600-at.


A balesetekben elhuny 319 ember több mint fele vétlen áldozat volt.

Tovább 

Három fiatal meghalt, három pedig megsérült, mikor kocsijuk a posta egy teherautójával karambolozott csütörtökön kora hajnalban a Lágymányosi hídon. A fiatalok a kocsijukkal a budai oldalon a menetiránnyal szemben hajtottak fel a hídra.


Molnár Péter, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság szóvivője elmondta, hogy a budai oldalon egy autó a menetiránnyal szemben hajtott fel a Lágymányosi hídra a rakpartról és ott egy teherautóval karambolozott.


A kocsiban hatan ültek, két fiatal lány és egy fiatalember meghalt a balesetben.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 6 éve

Persze, nem azon lovagol az "ember", hogy hatan ültek, de mégiscsak azér'. Mert csak egy kocsijuk volt, nem kettő.
Volt ott tábla, "Kötelező haladási irány", s minden normális KRESZ órán el van mondva, hogy csak arra szabad menni és kanyarodni (ekkor irányjelzővel jelezni kell), amerre a tábla mutatja, másfelé nem, megfordulni sem szabad, ha a tábla nem mutatja. A Megfordulni tilos és a Balra bekanyarodni tilos szabályoknál említeni kell.
Bárkivel előfordulhat ilyesmi, hiszen figyelni kell nagyon a közlekedés közben, a hídon ez az első!!! A táblákkal nem volt nagyobb baj, hiszen ebben a blogban idézem is a magyarázatot. Fura eset, de éppen az a "lehetőség" ebben, hogy van tanulsága, ez vagy az, mégpedig a közlekedőknek és az illetékeseknek is.
3 fiatal persze, de három öregért is kár.
A média szerepe ebből a szempontból annyiban jó, hogy rávilágított arra, hogy milyen dolgok, milyen veszélyhelyzetek leselkednek ránk a közlekedés közben ... persze, legyen olyan, aki ezt komolyan végiggondolja, nem sokan ...
Ezért kell hivatalból is foglalkozni az oktatással.
Favágás közben is megvághatja az ember a kezét vagy a konyhában is, az éles kés ott van a kezünkben, és ez nem vicc, realitás. Ha nem figyelünk.

Tovább 

A cikkben szereplő információkat utoljára 2009. június 19. 07:48-kor frissítettük.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a leírtak időközben elavulhattak!


A új parkolási rend június 2-ai életbe lépése óta tülekednek az autósok a nemfizető parkolóhelyekért. A fővárosi forgalom egyelőre nem csökkent számottevően, azonban több utca kiürült, különösen ott, ahol óránként 300 forintnál is drágább a parkolás.


Az új parkolási rend életbe lépése előtt, és azóta is kiemelt helyen foglalkozik a média a változásokkal.

Tovább 

Az Orangeways nyerte meg a BKV midibuszokat alkalmazó járatainak üzemeltetésére kiírt tenderét. A versenytársak közül a legkedvezőbb árat kínáló Orangeways a hamarosan megszülető közszolgáltatási szerződés értelmében 8 budapesti buszjárat teljes körű szolgáltatásaival járul hozzá Budapest közösségi közlekedésének korszerűsítéséhez - tájékoztatta lapunkat a busztársaság.


Az új alacsonypadlós, 8 méter hosszúságú, elsőajtós felszállási rendre is alkalmas midibuszok közül tizenöt közlekedik majd a Budai Vár területén, a 16-os, a 16A (a köznyelvben Várbusznak keresztelt) és a 116-os járat vonalain.

Tovább 

Szabálysértők ezrei úszhatják meg a bírságot azért, mert az erre a célra létrehozott új, központi szolgálat képtelen megbirkózni a gyorshajtók, piroson áthajtók és tilosban parkolók elleni - az év elején jósoltnál csaknem kétszer több - eljárással. Novemberig 662 ezer esetet rögzítettek, de ezek között vannak olyanok is, amikor nem a bírságról szóló csekket postázták, hanem később azt, hogy a törvényes 60 napon belül nem tudták kiküldeni a csekket.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

http://njt.hu//cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=42163.213816&mobile=1
2015.12.30.

III. Fejezet

KÖZLEKEDÉSI SZABÁLYSÉRTÉSEK

I. Cím

KÖZLEKEDÉSRENDÉSZETI SZABÁLYSÉRTÉSEK

Ittas vezetés

42. § (1) Aki

a) vasúti vagy légi járművet, gépi meghajtású vízi járművet, úszó munkagépet úgy vezet, hogy szervezetében szeszes ital fogyasztásából származó alkohol van, vagy

b) vasúti vagy légi jármű, gépi meghajtású vízi jármű, úszó munkagép, illetve közúton vagy a közforgalom elől el nem zárt magánúton gépi meghajtású jármű vezetését olyan személynek engedi át, akinek a szervezetében szeszes ital fogyasztásából származó alkohol van,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Aki az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott szabálysértést nem gépi meghajtású vízi járműre követi el, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(3) Az (1) bekezdés a) pontjában és a (2) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott közúti közlekedési szabálysértés esetében – szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

Sebességkorlátozás jelentős túllépése

43. §

Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése

44. § (1) Annak a járműnek a vezetője, aki – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – az elsőbbségre vagy az előzésre vonatkozó szabályokat megszegi,

ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Annak a járműnek a vezetője, aki az elsőbbségre vagy az előzésre vonatkozó szabályok megszegésével a közlekedés más résztvevőjét hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra kényszeríti,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetében a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

(4) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

Vasúti átjárón áthaladás szabályainak megsértése

45. § (1) Az a járművezető vagy állathajtó, aki járművével vagy állatával (állataival) a közlekedési szabályok szerinti tilalom ellenére a vasúti átjáróba hajt, vagy azon áthajt, ha az nem tartozik a közigazgatási bírsággal sújtandó szabályszegés hatálya alá, hatvanezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

A közúti közlekedés rendjének megzavarása

46. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályait megszegi és ezzel másnak vagy másoknak életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki vagy könnyű testi sértést okoz,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésében meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat.

(3) Az (1) bekezdés alkalmazásában nem tekinthetők közúti közlekedési szabálynak a gyalogosra és az utasra vonatkozó rendelkezések.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

Engedély nélküli vezetés

47. § (1) Aki vasúti járművet, légi járművet, gépi meghajtású vízi járművet, úszó munkagépet, illetőleg a közúti forgalomban olyan gépi meghajtású járművet vezet, amelynek vezetésére hatósági engedéllyel nem rendelkezik, továbbá aki e járművek vezetését ilyen személynek átengedi,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Azzal szemben, aki a közúti forgalomban gépi meghajtású járművet engedély nélkül vezet, a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott közúti közlekedési szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

47/A. §

Biztonságos közlekedésre alkalmatlan jármű vezetése

48. § (1) Aki a közúti forgalomban olyan gépi meghajtású járművet vezet, amelynek kormányberendezése hibás, üzemi fékberendezése elromlott, vagy féklámpája, irányjelző berendezése (kivéve, ha kézzel megfelelő irányjelzés adható) továbbá – ha a látási viszonyok megkívánják – bal oldali első vagy hátsó helyzetjelző lámpája elromlott (kivéve, ha ezek helyettesítése más lámpával megoldható), úgyszintén az is, aki a közúti forgalomban olyan villamost vezet, amelynek üzemi fékberendezése hatásosan nem működik,

ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

Közúti jelzéssel kapcsolatos szabálytalanság

49. § (1) Aki jogosulatlanul

a) közúti jelzést elhelyez, megváltoztat, felismerhetetlenné tesz, működtet vagy eltávolít,

b) közúton jelzőőrt állít,

ha ezzel a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti,

ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

50. §

Érvényes gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés
nélküli vezetés

51. § (1) Az az üzembentartó, akinek gépjárműve érvényes kötelező felelősségbiztosítás nélkül vesz részt a közúti forgalomban,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

52. §

Közúti közlekedési igazgatási szabályok megsértése

53. § (1) Aki a külön jogszabályban meghatározott közúti közlekedési igazgatási szabályokat megsérti,

harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése

54. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben (a továbbiakban: KRESZ) meghatározott közúti közlekedés szabályait megszegi, ha a 42–51. §-a szerinti szabálysértés nem valósul meg, vagy az nem tartozik a közigazgatási bírsággal sújtandó szabályszegés hatálya alá, harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a rendőrség, továbbá a KRESZ 40–41. §-ának, valamint más megállási, várakozási vagy táblával jelzett behajtási tilalom vagy korlátozás megszegése esetén a közterület-felügyelő helyszíni bírságot szabhat ki.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

Vasúti szabálysértés

55. § Aki

a) vasútállomásnak, illetőleg megállóhelynek az utasok használatára meg nem nyitott részébe engedély nélkül belép, vasúti pályaudvaron a vágányokon átjár, kivéve, ha ezt a vonat megközelítése vagy elhagyása teszi szükségessé,

b) a vasút területének közúti járműforgalomra meg nem nyitott részén kerékpárral vagy egyéb járművel közlekedik,

c) a vasúti kocsiba nem a felszállásra szolgáló helyen száll be, vagy onnan nem a leszállásra szolgáló helyen távozik,

d) mozgó vonatra fel-, illetőleg mozgó vonatról leugrik,

e) vasúti kocsinak nem az utazásra kijelölt részén utazik,

f) a sínpálya közvetlen közelében állatot jogosulatlanul, őrizetlenül vagy szabadon hagyva legeltet,

g) a sínpályára tárgyat helyez,

harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Hajózási szabályok megszegése

56. § Aki

a) vízi járművek, az úszó munkagépek és az úszóművek (a továbbiakban együtt: úszó létesítmény) üzemben tartásának feltételeire,

b) az úszó létesítmény nyilvántartására, hajózásra alkalmasságára, üzemképességi vizsgálatára,

c) a hajóutak és kikötők létesítésére, használatára,

d) a vízi közlekedés rendjére,

e) a hajózási tevékenység végzésére – ide nem értve a jogszabály által engedélykötelesnek minősített árufuvarozás és személyszállítás szabályait –

vonatkozó szabályokat megszegi,

húszezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Légi jármű fedélzetén elkövetett szabálysértés

57. § Aki

a) a légi jármű parancsnokának a repülés biztonságát érintő intézkedését nem teljesíti,

b) a légi járművön repülés közben nem a kijelölt helyen tartózkodik,

c) a légi jármű fedélzetére olyan anyagot vagy tárgyat visz fel, amelynek felvitelét megtiltották,

d) a légi jármű fedélzetén engedély nélkül vagy az engedélyben foglaltaktól eltérő módon mérőkamerával fényképez, filmez,

e) a légi jármű parancsnokának engedélye nélkül rádióadót, rádióvevőt vagy más, a fedélzeti rendszerekben zavart okozó rádiófrekvenciás jelet kibocsátó eszközt üzemeltet, vagy bekapcsolt (üzemkész) állapotban tart,

f) a légi jármű fedélzetéről repülés közben engedély nélkül tárgyat ledob,

ha ezzel a légi közlekedés biztonságát nem veszélyezteti,

ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Repülőbalesettel kapcsolatos bejelentési kötelezettség elmulasztása

58. § Aki a repülőbalesettel kapcsolatos bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget,

húszezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

A légiközlekedés biztonságát szolgáló szabályok megszegése

58/A. § (1) Aki a légiközlekedés biztonságát szolgáló szabályokat megszegi vagy a repülés biztonságát szolgáló létesítmények, illetőleg berendezések működését zavarja,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Aki a légiközlekedésben szakszolgálati engedélyhez kötött szakszolgálatot, továbbá jogszabályban meghatározott egyéb tevékenységet engedély nélkül lát el,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(3) Aki a repülőtér rendeltetésszerű használatával és üzemben tartásával kapcsolatos szabályokat megszegi,

ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Légi járművel kapcsolatos szabályok megszegése

58/B. § Aki a légijárművek

a) gyártására, javítására, karbantartására,

b) lajstromozására, illetőleg nyilvántartására,

c) üzemeltetésére

vonatkozó szabályokat megszegi,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Hatásköri rendelkezés

59. § A 42–58/B. §-okban meghatározott szabálysértések miatt az eljárás a rendőrség hatáskörébe tartozik.

II. Cím

KÖZLEKEDÉSÜGYI SZABÁLYSÉRTÉSEK

Útügyi szabálysértés

60. § (1) Aki

a) engedély nélkül utat elzár, az úton, az alatt vagy a felett építményt vagy más létesítményt, illetőleg ezekhez csatlakozást létesít,

b) utat engedély nélkül felbont vagy elfoglal,

c) az út árkába vagy átereszébe olyan anyagot juttat, amely a lefolyást akadályozza vagy az árkot (átereszt) szennyezi,

d) az úton elhelyezett útfenntartási anyagra szükségtelenül ráhajt vagy azt szétszórja,

e) az úton, az alatt, felett vagy mellett végzett munka jelzésére vonatkozó kötelezettségét megszegi,

f) természeti védett természeti területen az engedélyezett közlekedési útról letér,

g) az utat vagy az út műtárgyát gondatlanul megrongálja,

ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a helyi önkormányzat képviselő-testülete hivatalának erre felhatalmazott ügyintézője, a közterület-felügyelő, valamint természeti és védett természeti területen a természetvédelmi őr, helyi jelentőségű védett természeti területen az önkormányzati természetvédelmi őr helyszíni bírságot szabhat ki.

Veszélyes áru szabálytalan szállítása

61. §

Vasúti építményre vonatkozó szabálysértés

62. § Aki

a) vasúti építményt vagy berendezést (ideértve a siklót, a függőpályát, a távolsági szalagpályát és sífelvonót is) az ahhoz szükséges engedély nélkül vagy az engedélytől eltérő módon létesít, átalakít, illetőleg engedély nélkül üzembe helyez vagy megszüntet,

b) vasúti építményt vagy berendezést a használatbavételi engedélyben meghatározott, illetőleg a vasúti építményre, berendezésre vonatkozó üzemeltetési, műszaki és biztonsági előírások megszegésével üzemeltet,

hatvanezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

63. §

63/A. §

Érvénytelen hatósági engedéllyel vagy jelzéssel való közlekedés

64. § (1) Aki érvénytelen hatósági engedéllyel vagy jelzéssel, illetve olyan járművel vesz részt a közúti forgalomban, amelynek a műszaki érvényességi ideje lejárt, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt az eljárás a rendőrség hatáskörébe tartozik.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

A megkülönböztető jelzést adó készülék felszerelésével
és használatával kapcsolatos szabálysértés

64/A. § (1) Aki a megkülönböztető fényjelzést vagy a hangjelzést adó készüléket

a) gépjárműre jogosulatlanul felszerel (felhelyez),

b) közterületen lévő gépjárműben engedély nélkül birtokol,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Aki a megkülönböztető fényjelzést vagy a hangjelzést adó készülék használatára vonatkozó szabályokat megszegi, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(3) Azt a készüléket, amellyel az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértést elkövették, el kell kobozni.

(4) Az (1) és a (2) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt az eljárás a rendőrség hatáskörébe tartozik.

(5) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén – a szabálysértési jogsegély keretében – a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

Műszaki vizsgálat elmulasztása

65. § Aki átalakított vagy műszaki vizsgálatra berendelt járművet a jogszabályban meghatározott műszaki vizsgálatra nem mutatja be és a forgalomban részt vesz,

húszezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Járműalkatrészre elkövetett szabálysértés

66. § Aki minősítési vagy jóváhagyási kötelezettség alá vont járműalkatrészt vagy tartozékot minősítő-, illetve jóváhagyási jel nélkül hoz kereskedelmi forgalomba, illetőleg aki ilyen alkatrészt vagy tartozékot idegen jármű javításához felhasznál,

hatvanezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Szmogriadó szabályainak mozgó légszennyező forrásokkal való megsértése

66/A. § (1) Aki szmogriadó elrendelése esetén vagy annak megelőzése érdekében bevezetett, a mozgó légszennyező forrás használatára vonatkozó forgalomkorlátozásokat vagy intézkedéseket megsérti, százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

Tovább 

A fővárosi buszközlekedés hőskorában még úgy kellett leinteni a járműveket - megállók ugyanis nem voltak -, a második nagy világégés idején pedig az is megesett, hogy gumihiány miatt sínekre terelték a négykerekűeket. Az első busz 95 évvel ezelőtt tűnt fel Budapest utcáin, ötven éve pedig megjelentek az első csuklós járatok is - az alábbiakban a kezdetekre tekintünk vissza a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum napokban megnyílt tárlatának segítségével.

Tovább 

Az olajhozam csúcs kérdésével foglalkozó The Oil Drum honlap közzétett egy tanulmányt, amely megvizsgálja a kukoricából készült etanol előállítás energiamérlegét az Egyesült Államokban. Az átlag 1,01 - azaz előállított etanol energiatartalma mindössze 1%-kal több, mint amennyit befektetünk, de egyes megyékben az jön ki, hogy több energiát kell befektetni.

 

David Murphy és munkatársainak tanulmánya eredetileg az Environment, Development, and Sustainability c.

Tovább 

2010. november 3.

 

Hosszadalmas folyamat végére értek az Európai Unió közlekedési szakminiszterei Luxemburgban október 15-i ülésükön, amikor megegyeztek a fő nemzetközi közúti közlekedési folyosókon a tehergépkocsikra kivethető díjakat szabályozó úgynevezett Euromatrica-irányelv korszerűsítésében. Fennállása óta szorgalmazza a Levegő Munkacsoport, hogy a közutak használatáért és az általuk okozott környezeti károkért, mások zavarásáért Magyarországon is fizetnie kelljen a gépjármű-tulajdonosoknak.

Tovább 

 

2010. október 30.

 

A zajszennyezés csökkentése érdekében Ferihegynél jelentősen korlátozni kell az éjszakai repüléseket egy nemrég hozott – még nem jogerős – bírósági ítélet szerint.


A Rákoshegyi Polgári Kör 2006-ban pert indított a Budapest Airport Zrt. ellen a zajos repülés korlátozásáért. Ezt első fokon elvesztették, ám tavaly a Fővárosi Bíróság a kerületi bíróságot a per újratárgyalására szólította fel. Az új eljárás jelentős sikereket hozott, ami a repterek környezetszennyezése ellen folytatott hazai küzdelem mérföldkövének tekinthető.

Tovább 


Hét ötlet, amelyekkel kellemesebbé és biztonságosabbá teheti a téli autózást!


Vezetési stílusunk jelentős hatást gyakorol az üzemanyag-fogyasztásra, különösképpen télen. Hideg időjárási viszonyok között a fogyasztás hirtelen megnő, időnként akár 50 %-kal is emelkedik. Ez megterheli a zsebünket és a környezetet is. A Goodyear az alábbi lépéseket javasolja az idei télen, hogy segítsen visszafogni a túlzott üzemanyag-fogyasztásunkat:


BÁNJON FINOMAN AZ AUTÓJÁVAL!

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

frissítve!

Tovább 

Körülbelül 30 centiméter széles vörös csíkot festett fel az M2-es fõút közepére - a két fehér záróvonal közé - az Állami Autópálya Kezelõ Zrt. A Magyarországon elsõként alkalmazott feltûnõ forgalomtechnikai megoldással a súlyosan balesetveszélyes úton két helyen is azt szeretné elérni az útkezelõ, hogy ahol nem lehet elõzni, ott "háromszor is gondolják meg ezt az autósok" - fogalmazott a cég szóvivõje.


Forrás: Állami Autópálya Kezelõ Zrt.

 

Winkler-Virág szerint az M2-esen kizárólag frontális ütközésekbõl és sávelhagyásból vannak a halálos balesetek.

Tovább 

Ha két tűzoltó veterán járművet restaurál, annak logikusan csak tűzoltó szerkocsi lehet az eredménye. Próbavonulást is tettünk a létrás antiszáguldóval.


network.hu

 

Vegyük úgy, hogy riasztás. Képzeletben lecsúszom a minden akciófilmes tűzoltójelenetben szereplő rúdon, futok a szerkocsihoz, feltépem a lemezajtót és beugrom. Iszonyú fájdalom nyilall a jobb lábamba.


Hát persze, megint elfelejtkeztem a kézifék karjáról! Kiengedem a rögzítést, már taposom is a féket, közben gyújtást adok, és várom a "sószóró" felizzását.

Tovább 

Letolja az útról az autóját egy másik sofőr? Előzés közben ráhúzza a járművét a kocsijára, majd előzés után hirtelen a fékre lép? A rendőrség szerint az agresszív sofőrök okozta balesetveszélyes szituációk ellen nem sok mindent tudnak tenni, és az ügyvéd is állítja, nehéz a büntetés, pedig mindez súlyos bűncselekmény. Mit tehetünk, hogy megbüntessék a balesetveszélyes autósokat, és hogyan ússzuk meg sérülés nélkül ezeket a szituációkat?

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

A másikat ledudáló még a szabályosan közlekedőt is belelovalhatja veszélyhelyzetbe.
Mint, a cikkben is említik: "Engedjük el" (megelőzés, előrelátás >>> preventív közlekedésii gondolkodás) ... hátha szül a barátnője, meghalt a nagypapája, azért siet - de ezt majd egy fa / oszlopnem fogja tudni .... annyi baj legyen :)
Ne a mi gondunk legyen más gondja, ne mi vegyük meg helyette a gyógyszereket és ne kapjunk infarktust - helyette.

Tovább 

A magyar autógyártásnak ugyan nem sikerült megvetnie a lábát, azonban hazai mérnökök és fejlesztők beírták magukat az iparág nagykönyvébe.


 

Magyar mérnöknek köszönheti dízelmotorjait a BMW, autói biztonságát a Mercedes-Benz, a karburátort pedig az egész autóipar.



Dr. Anisits Ferenc

 
 Anisits a BMW dízelmotorjainak<br> atyja
Anisits a BMW dízelmotorjainak atyja
 

Korunk egyik legismertebb magyar mérnöke az autóiparban, akit a szakma csak "Dízelpápának" becéz.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

Talán úgy kellene tenni, mint Kína, a saját autóink nem is lennének drágák a hazai piacon. Csak a hazai piacra gyártani. A lengyeleknek a kispolski és az FSO, az oroszoknak a Lada, a jugóknak a Zastava ... át is vehettünk volna ugyanígy egy Fiat típust. Lengyel/ jugó méretű piac lenne. Lehet korábban kellett volna kezdeni? Aztán ott van Korea a Hyundai-al, igaz nekik akkor éppen - és azóta is - erősödött a gazdaságuk.
Nekik nem tudom, miért érte meg ...

Tovább 

A klasszikus amerikai autóknak van egy utánozhatatlan egyedi íze. A világ felett álló nagy pénzzel tömött Dagobert bácsi hatalmas országában sosem fukarkodtak ha fém és acél kellett egy autóhoz. A két világháború között az 1930-as évek végén pedig végképp nem. Kilábaltak a kor nagy gazdasági világválságából, széles fényes fehér mosoly jutott az átlagpolgárnak, no és egyre több kerék.


Míg nálunk fehér holló volt az automobil, és jó barát maradt a szekér, addig odaát már szép színes plakátok hírdették a mobilizáció diadalát.

Tovább 

Tavasz végén, nyár elején történt talán, hogy végre elkészült a kiskörút Kálvintól Astoriáig tartó szakasza, de az öröm nem tartott sokáig, mert amint elhárult volna az akadály a közlekedés elől, újabbat emeltek: szétbontották az utat az Astoria és a Deák között, ezzel a fél belváros közlekedését ellehetetlenítették. Mivel az új főutca kialakításával a legközelebbi párhuzamos útszakasz áteresztőképessége is csökkent, jelentősen megnőtt a forgalom a rakparton és a nagykörúton, utóbbi a délutáni órákban többnyire járhatatlan.

Tovább 

network.hu

 

Tóth Gábor egyike az ország azon 15 emberének, akik marshallerként tevékenykednek. Noha nem tervezte, a családi minta nyomán mégis reptéren dolgozik, immár 10 éve. Egy nehéz nap nála NATO-csúcsot, Forma-1-et, vagy Metallica-koncertet jelent, amit legszívesebben makettezéssel pihen ki. „Harci járműveket építek, még véletlenül sem repülőket!”

 

Kezdjük az alapoktól: mi is az a marshaller?

A légi járművek földi mozgását segítő ellenőr.

Tovább 

„Itt már lehet”


Százezer forintra növelné a helyszíni bírság felső határát három fideszes képviselő, mondván, a közlekedésben kialakult „hagyományok” és a tényleges visszatartó erő miatt szükség van az intézkedésre. A közlekedési szakember szerint az irány jó. A közjó érdekében a szabálysértőnek ugyanis nem elég barackot adni, jól meg kell húzni a fülét.

 

network.hu

 

Ki ne akadt volna már bele a helyzetbe: belvárosi szűk utcában vészvillogós terepjáró állja el az utat, járó motor, a sofőr sehol.

Tovább 

Részegek, hajléktalanok és prostituáltak között, kihalt utcákon csörtetnek magányos őrszemként a kábeltolvajokra vadászó budapesti kémvillamosok, amelyek százmilliós károktól próbálják megóvni a BKV-t. Bár az ormótlan és hangos villamosok nem a legtökéletesebb settenkedők, a kábeleket féltő BKV egyelőre kénytelen beérni velük. Az éjjeli műszakban járőröző vezetők kifejezetten élvezik a kémkedés nyugalmát, és bár tolvajokat csak elvétve találnak, az éjszaka arcai nem hagyják őket unatkozni.

Tovább 

Legszemfülesebb olvasóink pár órán át láthattak egy posztot blogunkon "Őrzött kerékpárparkoló a Szénán" címmel. A poszt beharangozása lett volna egy kísérleti akciónak, melynek keretében a Széna téren egy éjjel-nappal, 1 hónapon át működő, őrzött, ingyenesen használható kerékpáros parkoló került volna kialakításra.  Mindez nem összekeverendő a 2011-ben induló bérbringa rendszer Széna téri állomásával, hiszen itt a saját kerékpár őrzésére lett volna lehetőség.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

a kerékpárutak és sávok problémáján már igyekeznek javítani, még ugyan elmaradunk, például Angliától, itt Magyarországon hajdú-Bihar megyében láttam egész kisvárosokat kiépítve kerékpárosoknak, Budapesten talán most a KVV, Vitézy, Tarlós "páros" javíthat ezen is, meglátjuk.
Az úttesten való közlekedésüket nehezíti az, hogy az új rendeletváltozások csak a motorosoknak és robogósoknak engedélyezik a buszsávban való haladást, a kerékpárosnak nem, neki az úttest szélén lévő buszsávtól balra, eggyel beljebb kell haladnia. Ez számára kicsit veszélyes. Mindenképpen a kerékpársáv és - ahol lehetséges, és nem a járdás - a kerékpárutak kiépítése a megoldás, legalábbis pókhálószerűen, hogy eljuthassanak mindenfelé Budapesten. A járdán nem "egészséges" a kerékpárút, a gyalogosok sem szokják meg és az arra az útra kanyarodó jármű sem tud mindig elsőbbséget adni az úttestre érkező bringásnak, mert túl gyorsan érkezik, nehezen észrevehető. Külföldön gyakori az úttest szélén parkolósáv (vagy kanyarodósáv, ill. lehet sima haladósáv), eggyel beljebb a kerékpársáv, például piros betonnal megoldva és beljebb még egy sáv, valamint e megoldás kombinációja, ahol a kerékpársáv az úttestnek nem a szélén van .. és mégsincsenek balesetek. Üdvözlendő persze a nyitott kerékpársáv és a kijelölt kerékpáros nyom feltűnése .. ezek jó megoldások.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 8 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Létszámhiány van, senkit sem küldenek el, hanem átképzik ...

M Imre írta 20 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Így zajlik majd a küldemények követése A mobileszközök ...

M Imre írta 20 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

„…mire felfogtam mi is történik a sávomban, mögöttem...

M Imre írta 20 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A mostani sofőri létszámhiány előtt mikor és milyen ...

M Imre írta 21 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A JCDecaux és a Kreatív által meghirdetett “Állj mellé” ...

M Imre írta 21 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A körülményekhez képest „nagyon jól sikerült” a pótlás...

M Imre írta 21 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Kékre festett, BRFK felirattal ellátott betontömbök lepték el...

M Imre írta 22 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Persze, az állami támogatás maradjon ... A napelemek ára ...

M Imre írta 22 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Heineken nyár óta támogatja a magyar fejlesztésű Route4u ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Teljes értékű metrót akció // téma - 2017. november 20., hétfő, 15:00–17:00 (KÖKI Terminál, Vak Bottyán u. 75A-C, Budapest, 1191) 2017.11.20. 15:00

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu