Közlekedés Blog: 2010. május

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. május

 

Írtunk már nektek a  terhesség alatti edzésről, most azonban már megvan a baba, és lassan kellene a szállításáról is gondoskodni. Ezen cikkünk a baba hordozástól kezdve mutat utat egészen az első saját tekerések megtételéig. Remélem a tanácsok és javaslatok hasznosak lesznek, és így egy újabb bringás nemzedéket lehet majd az útjára indítani.

Sokan úgy gondolják, hogy életük akkor térhet vissza a normális kerékvágásba, mikor már a gyerekülésbe tudják ültetni a babát.

Tovább 

Az Ikarus története itt olvasható (a történelem klublinken), de most nézzük ezt kicsit más megfogalmazásban is. A Budapesten forgalomba állítani szándékozott Ikarust gyártó cég egy viszonylag fiatal cég, az Ikarus fénykorához nem sok köze van, mely korszak kerül a cikkben bemutatásra.

 

A hatvanas évek második felét követő mintegy két évtized nevezhető a magyar autóbuszgyártás és ezzel együtt a magyar járműipar fénykorának. A magyar konstrukciók által elért sikerek – a KGST teremtette gazdasági környezet ellenére - önmagukban is sokatmondóak, az elképesztő termelési adatok mögött egy rendkívül innovatív műszaki kultúra képe körvonalazódott, amely megteremtette annak lehetőségét, hogy valóban használható és nemcsak a KGST piacain versenyképes termékek születhessenek olyan darabszámban, amely azóta is megismételhetetlen és valószínűleg az is marad.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Nem volt – lesz
Magyar autóbuszgyártás
http://mno.hu/velemeny/magyar-autobuszgyartas-1286046
2015. május 13.

A külföldről beszerzett jármű mindig többe kerül, mintha hazai gyártótól rendeltük volna meg.

Volt is, lesz is. Így módosítanám a Széchenyitől kölcsönzött jeligét, kifejezetten a hazai autóbuszgyártásunkra vonatkozóan. Annak ellenére írom ezt, hogy Budapesten alig található magyar gyártótól származó új autóbusz. Az iparág hőskorát idéző matuzsálemek annál inkább. Ezek arra jók, hogy állandóan emlékeztessenek: lehetne másképpen is. A rendszerváltoztatás előtt Európa legnagyobb autóbuszgyártó nemzete voltunk, jól képzett mérnök- és szakmunkás-, szellemi és fizikai kapacitással, versenyképes hazai beszállítói háttérrel. Az Ikarus a vállalati menedzsment és az állami hivatalok hibájából megszűnt, de a szaktudás nem tűnt el, hanem több buszgyártónál és több száz beszállítónál osztódott szét. Vidéken a magyar buszokat illetően valamivel jobb a helyzet: a fővárostól távolabb eső utakon körülbelül 1200 olyan magyar autóbusz fut, amelyeket a Kravtex vagy az ARC mérnökei terveztek és gyártottak.

A járműgyártás kiemelt ágazatunk, de az unió beszállító-összeszerelő alvállalkozásává vált Magyarországnak eddig nem sikerült az ország komparatív előnyeire alapozott, tudatos, az iparpolitika által támogatott struktúrát kialakítania, amelyen belül a hazai buszgyártás megtalálná múltjának és lehetőségeinek megfelelő pozícióját. Az államtól elvárható, hogy csak a nem versenyképes, valóban halálra ítélt ágazatokat hagyja a piaci versenyben elvérezni; a magas szellemi potenciállal rendelkező, a szociális szükségletek kielégítésére szolgáló (a tömegközlekedés ilyen) és az exportlehetőségeket magában rejtő ágazatokat mindenképpen segítenie kell. A magyarországi buszgyártás jelenleg is megfelel mindhárom felsorolt stratégiai feltételnek. A buszgyártás az egész világon speciálisan nemzeti ipari ágazat, így többnyire adófizetői pénzek segítik a fennmaradását, a globalitás előtérbe állítása csak az ilyenfajta nemzeti iparágakkal nem rendelkező államok esetén valósul meg. Minden normális közösség kifejezetten saját tagjaitól vagy a tagjai által tulajdonolt vállalatoktól rendeli meg a közösségi szolgáltatásokat. Így kapunk egy egészségesen, önmagába záródó körfolyamot. Egy hazai autóbusz gyártása évente három-négy munkahelyet biztosít, ezer darab új hazai autóbusz beszerzése körülbelül négyezer főnek adhat munkalehetőséget a magyar autóbusziparban, míg közvetve további kétezer embernek jelenthet megélhetést.

A kkv-szektor jelentősége

A kkv mozaikszó alatt különböző méretű gazdasági vállalkozásokat értünk. A tíz főnél kevesebbet foglalkoztatót mikrovállalkozásnak, az 50 főnél kevesebbet foglalkoztatót kisvállalkozásnak, míg a 250 főnél kevesebbet foglalkoztatót középvállalkozásnak nevezzük. Ezek a profitorientált gazdálkodó szervezetek csak manapság kezdenek magukhoz térni a 2008-as gazdasági sokk után. Mind a mai napig a főbb mutatók értéke – a kkv-k száma, a foglalkoztatottság és a hozzáadott érték – a hat évvel ezelőtti szint alatt marad. Magyarországon az összes munkavállaló 73 százaléka ezen vállalkozásoknál dolgozik, ami több mint kétmillió munkahelyet jelent, és százalékban is az uniós átlag (67 százalék) felett van. Ugyanakkor hazánkban a hozzáadott érték részesedése négy százalékponttal alacsonyabb, mint az EU egészében. Az arányoknak ellentmondó adat, hogy az exportárbevétel kétharmadát a nagyvállalkozások adják. Az exportáló cégek döntő része külföldi tulajdonú, a kizárólag hazai tulajdonú cégek a kivitel alig több mint húsz százalékát teszik ki.

Itt és most a gépiparra fókuszálok, ami gyűjtőfogalom; a KSH-statisztika szerint idetartozik az elektronika, a járműipar, a fémipar és a gépalkatrészgyártás is, de ezt tovább szűkítve csak a termelőeszközként is értékesíthető géptípusokat gyártókat tekintem gépipari vállalkozásoknak. Az ágazatban a rendelésállomány 2008–2011-ben a felére csökkent. Sok cég csődbe ment, főleg azok, amelyek hiteltartozás vagy pályázati kötöttségek miatt nem tudták idejében átalakítani a struktúrájukat a megváltozott körülményeknek megfelelően. Azok a cégek tudtak biztosan talpon maradni, amelyek mögött külföldi partner állt. Fontos adat, hogy különböző felmérések szerint a magyar gépipari szektor cégei átlagosan 6-7 százalékos haszonkulccsal működnek.

A jelenlegi átlaglétszám alig több mint négy fő vállalkozásonként, és a tulajdonosokból álló menedzsment jellemző a vállalkozások négyötödére a megalakulás időszakában. Magyarországon a napjainkig is sikeresen működő vállalkozásokat a nyolcvanas évek végén, illetve a kilencvenes évek elején alapították. Ez egyben azt is jelenti, hogy e vállalkozások nagy része már több mint két évtizedes piaci, működési, illetve túlélési tapasztalattal rendelkező, részben rögzült, részben változtatásra képtelen formában leledzik. A nagyvállalatok döntően profitszerzési céllal jönnek létre, míg a kkv-knál a tulajdonos függetlenség iránt igénye és szakmai önmegvalósítása ugyanolyan fontos szempont, mint a profitszerzés. A nagyvállalatoknál a tulajdonosi kör a stratégiai irányokat jelöli ki, a kereteket biztosítja, az alkalmazott menedzsment pedig az operatív irányítást végzi. A kkv-k esetében ez a két szerepkör egybeesik, de a vállalat növekedésével megjelennek azok a nehézségek, amelyek e funkciók szükségszerű szétválasztásának hiányából adódnak. A tulajdonos azonban többnyire nem szívesen adja fel mindent egy kézben tartó szerepét, ami a versenyképesség csökkenését vonja maga után.

Bármennyire is triviális, a válság alapjaiban változtatta meg a cégek mentalitását. Noha a rendelésállomány újra emelkedett, és elérte a válság előtti szint 80-90 százalékát, a korábbi folyamatos fejlődésbe vetett bizalom óvatosabb üzletpolitikába ment át. Mindez jól megmutatkozik a beruházások jelentős csökkenésében annak ellenére, hogy a hitelkamatok végre valóban nagyon kedvezőek. Míg korábban az volt a szemlélet, hogy vegyünk fel hitelt, pályázzunk, mert valahogy majd visszafizetjük, most felmerül az is, hogy mi lesz, ha mégsem sikerül. Nem ösztönzi a vállalkozási kedvet az sem, hogy jogszabályban rögzítették: a vállalkozás vezetői a teljes saját vagyonukkal, sőt büntetőjogilag is korlátlanul felelnek a cég működéséért. Többtucatnyi általam ismert kisvállalkozó véleménye az, hogy Magyarországon kvázi megszűntek a kft.-k (mint korlátolt felelősségű társaságok), és helyettük a vállalkozások ma korlátlan felelősségű társaságokként működnek. Ami részben jó, mert valamelyest csökken ugyan a felelőtlenül működő cégek száma, de ezzel együtt a vállalkozási kedv is jóval az egészséges szint alatt marad, és ezzel párhuzamosan sajnos nem szűntek meg az eleve csalásra létrejött cégek.

A multikkal szemben

Sokszor hallani a kkv-kra jellemző multiellenes szemlélet hangjait, a munkahely-támogatásukat túlzottnak vélelmező megnyilvánulásokat. De ha a multik egy főre vetített GDP-termelését összehasonlítjuk a magyar tulajdonú kisvállalkozásokéval, rögtön láthatjuk, hogy nélkülük ma nem működne a gazdaság. A magyar gépipar az európai országok feldolgozópiacától függ; a kisméretű hazai piac miatt ez a szegmens a leginkább exportorientált, és a teljes magyar kivitel 80 százaléka az Európai Unió országaiba irányul. Az, hogy a gépipar az az ágazat, amelyik leginkább állja sarat, jelentős részben a hazánkba települt autógyártóknak köszönhető, amelyek szinte kizárólag exportra termelnek. Az öt legnagyobb gyártó pedig 5700 magyar kis- és közepes vállalattal áll beszállítói kapcsolatban.

A hazai kkv-knak a nagy autógyártókhoz hasonló gépipari és elektronikai nagyvállalkozások számára végzett bérmunka kínálja a technológiai fejlődés, sőt gyakran a fennmaradás egyik legfontosabb lehetőségét. Érthetően ez a tevékenység kevésbé nyereséges, mint az önálló termék gyártása, de megtermelt bevételük több mint a felét ez adja. Sajnos a nagyvállalati technológia nehezen szivárog le az alultőkésített kisvállalkozásokhoz. A magyar kkv-k általánosan gyenge teljesítménye elsősorban alacsony termelékenységüknek a következménye, amely döntően az elavult termelőeszközöknek, a hiányos információs technológiáknak, a kutatás-fejlesztés és az innováció alacsony szintjének tulajdonítható.

Magyarországon az export GDP-hez mért aránya nagyságrendileg 90-95 százalékot tesz ki. Az export meghatározó részét ugyanakkor külföldi vállalatok bonyolítják le, és mindössze 15-20 százalékra tehető a magyar tulajdonú kis- és közepes vállalkozások részesedése. A kormány hosszú távú célja, hogy az exportképes vállalkozások száma, ami jelenleg 2-3000, tízezer fölé növekedjen, és még jelentősebb mértékben járuljanak hozzá a foglalkoztatás növeléséhez, a gazdaság megerősítéséhez.

Összefogás és hálózatépítés

Régebben többször hallottam azt a tanácsot, hogy ha versenyezni akarsz egy kétszáz fős külföldi céggel, akkor fogjál össze tíz darab húszfős magyar céget, és máris azonos ütőerőt képviseltek. Ha el is tekintünk a tőkeerőtől, valamint az egyéb pénzügyi nehézségektől, és csak az összefogást mint kulcsszót nézzük, máris egy húsbavágó problémához érkeztünk, amiről mi, magyarok köztudottan híresek (?) vagyunk. Pedig nincs más út, mint az összefogás: nemcsak a vállalkozások között, hanem a magánvállalkozások, az állami intézmények és a döntéshozók között is. Ezért helyeselhető és fontos kormányzati gazdaságpolitikai törekvés a különböző együttműködő és beszállítói hálózatok erősítése. A 2004 után csatlakozó országokkal összehasonlítva a vállalatok közötti együttműködés Magyarországon növekszik. Ma már több mint 200 hálózati együttműködés van bejegyezve, ebből az akkreditált klaszterek száma 32. Ezek összesen 1029 vállalkozás napi működését hangolják össze, 102 ezer dolgozót foglalkoztatva, közel kilencezermilliárd forintos éves árbevételt produkálva.

A nagyvállalatokkal nyélbe ütött stratégiai együttműködések után a kormány a hazai tulajdonú kis- és közepes vállalkozásokkal kíván szövetséget kötni, hiszen a 3,4 millió munkavállaló csaknem háromnegyed részét ők foglalkoztatják. A cél, hogy 2020-ig ötmillió ember dolgozzon az országban. A jármű- és az elektronikai ipar döntő fontosságú, amit jól mutat, hogy az eddigi stratégiai partnerek több mint fele olyan cégek közül került ki, amelyek e két iparágban működnek. A jelenlegi helyzet az, hogy a nagy nyugat-európai kiszervezések hatására újra jelentős igény van bizonyos egyedi tevékenységekre Európában; példaként a szerszámkészítést, a fröccsöntést, a tervezést említeném. A kínai tömegtermeléssel nem tudunk versenyezni, de a fejlesztéshez kapcsolódó tevékenységekre van igény, és van rá képességünk.

A fejlődés akadályai

Bár Magyarországon ma 160 ezerrel többen dolgoznak, mint 2010-ben, a foglalkoztatás még nem éri el sem az európai uniós, sem az egyesült államokbeli átlagot. Még több szakemberre, mérnökre van szüksége az országnak – erre irányul a duális képzés elindítása. A duális képzés pozitív hatása csak később nyilvánulhat meg, mindenesetre 7000 tanműhely felépítése a kitűzött cél, hosszú távon 50 milliárd forintos befektetéssel. A szakmunkásképzés erősítése mindenképpen helyeselhető, hiszen nincs már hadra fogható szakmunkásunk, ugyanakkor a mérnökök ebben a formában kevesebb elméleti képzést fognak kapni, a gyakorlat oldaláról nézve pedig csak egyes részterületeken tudnak mélyebb ismereteket szerezni. Az ilyen mérnökök inkább a nagyvállalatoknak jelentenek megoldást, a magyar vállalkozások mérnökigényét csupán kis részben orvosolják.

A versenyszellem elmélyítése, az akut tőkehiány kezelése, a hálózatosodás katalizálása – ezek ma a legfontosabb teendők az innovációs siker eléréséhez. A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint a magyar kkv-k mindössze 16,8 százaléka folytat kutatás-fejlesztési tevékenységet, szemben a 38,4 százalékos uniós átlaggal. Az innovációs célkitűzések szerint ebben a hétéves uniós költségvetési ciklusban több mint háromszor annyi pénz lesz a kkv-k számára, mint az ezt megelőzőben, és jelentős hangsúlyt kap a vállalkozások feltőkésítésére is, hogy a magyar ötletek ne külföldi kivitelezésben, hanem a hazai innováció sikertermékeiként kerüljenek ki a világpiacra.

Komoly akadálya a növekedésnek az egyre fokozottabb igények ellenére is jelentkező szakemberhiány. Hiába kommunikáljuk a külföldnek, hogy tessék itt befektetni, mert itt a sok jól képzett munkaerő, ez már régen nem igaz. Ennek legalább két oka van. Az egyik, hogy szinte minden épkézláb szakember – és egyre inkább a nem épkézláb is – külföldre megy dolgozni. Ráadásul sokan nem is a szakmájukban helyezkednek el, így hosszú távon a megszerzett tudásuk elvész, a hazai cégeknél jelentkező szakemberszükséglet pedig ennek hatására tovább növekszik. A másik ok, hogy nincs megfelelő szakember-utánpótlás. A szerszámkészítő szak például mintegy húsz éve gyakorlatilag megszűnt. Korábban Erdélyből importáltunk jól képzett magyar szakembereket, de ez a forrás is elapadt.

A gyorsan változó gazdasági körülmények és a statikussá vált vezetési gyakorlat miatt is hiányzik a kisvállalkozások proaktivitása, a jövőbeni igények előre látása, az ilyen irányú fejlesztési képesség. Ennek alapvető oka az ipari (fejlesztési, gyártási) és az információs technológia elmaradottsága, illetőleg az ezekhez szükséges mérnöki szakemberlánc hiányosságai. Pénzügyi oldalról a példaszerű növekedési hitelprogram nagy segítséget jelent, de ehhez alapvetően jövőképpel és/vagy piaccal rendelkező vállalkozások, sőt együttműködő magyar vállalkozások kellenek.

Hazai buszgyártás – újra

Mára teljesen átalakult és letisztult a magyar tulajdonú buszgyártók piaca. Gyakorlatilag két sokmilliárdos árbevételű, sok száz munkatárssal rendelkező és sok lábon álló gyártóvállalat maradt talpon: a mosonmagyaróvári és győri székhelyű Kravtex, valamint a budapesti központú Mabi-Bus Kft. A helyi, helyközi autóbuszigényeket e két cég gyakorlatilag le tudja fedni, már ha a döntéshozók is úgy akarják. A két vállalat egy műszakos termelésben jelenleg összesen évi 800 autóbusz gyártására képes. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ma érvényben lévő álláspontja szerint a Volán buszok modernizációs programjához legalább 1500 autóbusz azonnali, majd évi 400-600 busz folyamatos beszerzésére lenne szükség, ami középtávon közel 500 milliárd forintot jelent. Gazdaságossági számításokkal igazolható, hogy egy külföldről központi támogatással beszerzett autóbusz még harmadával olcsóbb beszerzési áron is már rövid távon – a hosszú távú csere- és karbantartási igényeket nem is számítva – többe kerül, mint ha az ugyanolyan paraméterű, komfortfokozatú autóbuszt magyar gyártótól rendeltük volna meg. A motoron kívül mindenre van magyar vagy (mint például a sebességváltóknál) magyarországi gyártó. Egy autóbusz árának minimum 55–75 százaléka magyar hozzáadott érték, ami sorozatgyártásnál legalább tíz százalékkal tovább növekszik. És nem utolsó szempont, hogy egy hazai tervezésű és gyártású 100 köbméteres csuklós autóbusz a magyar ipar legjobb, önbecsülésünket növelő mozgó reklámja lehetne a fővárosi utakon.

A szerző gépészmérnök, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke

___

Nem volt – lesz

Milyen Magyarországot szeretnénk? És mit kellene tenni azért, hogy ez az ország megszülessen? És a legfontosabb: hogyan? Kövesse a Magyar Nemzet új vitacikksorozatát!

Élhető, modern Magyarország. Nagyon röviden fogalmazva ez az a hely, ahol a legtöbben élni szeretnénk. Hogy ez miképpen érhető el, arról beszélni kell. A hogyan ugyanis itt a legfontosabb kérdés. Erről szól a Magyar Nemzet vitacikksorozata: a különféle szakmák és hivatások jeles képviselői a hogyanra keresik a választ.

Nem volt – lesz. Ez a címe új sorozatunknak, amelyben
-- az első cikket Pogátsa Zoltán közgazdász jegyzi,
http://mno.hu/velemeny/a-gazdasagi-felzarkozas-modelljei-es-magyarorszag-1281872

-- a másodikat pedig Laufer Tamás, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) elnöke.
http://mno.hu/velemeny/szechenyi-istvan-kepzelt-intelmei-a-digitalis-korra-1282972

Tovább 

 

...az Index "A nagy buszt teszt" blogja a klublinkek közé kerül, onnan lehet követni majd az eseményeket ... enyhén szólva, nem mindig teljes értékű híreket közöl a portál. E blog végén a VEKE összeálítást olvashatjuk a környező országok tömegközlekedéséről.



Mozgáskorlátozottak buszokra fel,- és lejutását tesztelte az Index, az első busz az Ikarus a második teszt a Citadell (itt a hölgy nem a szokványos kerekes székkel utazott a buszon - mert az előző tesztekből kiderül egyébként, hogy a Citadell "tágasabb").

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

Blog frissítve!

Tovább 

Súlyos üzemzavar a Mars körüli pályára állt űrhajóban. A kapitány kiadta az azonnali landolásra a parancsot. Mindenkinek el kell hagynia a hajót, ezért a rendszer élesítette a landoló egységen kívül a két mentőkapszulát is. A szivárgás miatt lezárt szekciók miatt 2-2 űrhajós a mentőegységben ereszkedik a felszínre, a többiek a fő leszálló űrhajóban érkeznek a Marsra. Az előzetes kontroll adatok szerint közel az Európa II-höz egy jégmezőn vagy az óceánban landolnak.

Tovább 

2010. április 1-jén elindult a Goodyear Biztonságos Óvoda  programjának magyarországi hivatalos honlapja. A Goodyear Csehországban és Szlovákiában már sikeres programja végre elérkezett Magyarországra, hogy itt is felhívja a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára. A program az óvodás gyermekeket fényvisszaverő mellényekkel, társasjátékkal, de leginkább olyan tudással ajándékozza meg, amely segítséget nyújt a közutak veszélyeinek megértéséhez és elkerüléséhez.

Tovább 

A cascóra számíthat, akinek megsérült a viharban az autója, a kötelezőre nem minden esetben ...


Az elmúlt napok viharjaiban tömegesen sérültek meg autók az utakon vagy parkolás közben. Ilyenkor a leggyakrabban a tetőkről lesodort cserepek vagy a szélben letört ágak, kidőlt fák okoznak kárt a gépjárművekben. Jó hír, hogy azok, akik casco biztosítással rendelkeznek, számíthatnak kártérítésre. Ráadásul a viharkár elemi kárnak számít, úgyhogy ilyenkor önrészt sem kell fizetni.


Mennyibe kerül egy új szélvédő?

Tovább 

Félidőhöz érkezett az adománygyűjtő akciónk!

Félidejéhez érkezett a Magyar Kerékpárosklub kerékpáros forgalomszámlálójának adománygyűjtő akciója. Mint arról már korábban olvashattatok a honlapon, a forgalomszámláló a Múzeum körúton fogja fogja heti 168 órán át számolni a biciklis forgalmat – Magyarországon első és egyedülálló példaként.


Gyere el Te is május 25-én a Bródy Sándor utcánál felállított makett-számlálóhoz, kondítsd meg a gongot, hogy MEGSZÁMOLJUNK és kiakasszuk a számlálót!

Tovább 

Szaúd-Arábiában a nők közel fele rendelkezik autóval, vezetniük azonban a hatályos jogszabályok szerint egész egyszerűen nem szabad, így vagy megkérik a férjüket, esetleg a fiukat, vagy máshogyan utaznak. A tiltakozások és az országban zajló változások révén azonban talán most végre feloldják a tilalmat.


Szaúd-Arábiában közel húsz évvel ezelőtt tiltották meg hivatalosan a nőknek az autóvezetést. Valószínűnek látszik azonban, hogy az országban zajló változások részeként ezt a tilalmat is feloldják, méghozzá körülbelül két hónapon belül - írja a Guardian a szaúdi Elaph internetes magazinban közölt információkra hivatkozva.

Tovább 

Kerékpárkölcsönző-rendszert építenek ki Budapesten a Nagykörút és a Duna által határolt területen; a rendszer a tervek szerint jövőre indul, 1.000-1.100 kerékpárral és 70-80 úgynevezett dokkoló állomással. (Óbudán már működik egy ehhez hasonló, blog itt a klubban)


A Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája az MTI megkeresésére kedden közölte: a Budapesten kialakítandó kerékpárkölcsönző rendszer célja, hogy a városközpontot érintő utazásokhoz személyautó helyett minél többen vegyenek igénybe kerékpárt.

Tovább 

A vasúti közlekedés rendkívül biztonságosnak mondható, ennek ellenére történnek súlyos vasúti balesetek. Egy új számítógépes rendszer minimálisra csökkentené az összeütközések számát.


Két vasúti szerelvény balesetét csak megfelelő és pontos információkkal lehet megakadályozni. A Német Légiközlekedési és Űrhajózási Központ (DLR) munkatársai egy olyan számítógépes szoftvert és hozzátartozó hardvereket fejlesztettek ki, amelyek képesek meggátolni, hogy két vonat egymásba rohanjon.

Tovább 

A jövőben megszűnik a mikuláscsomag, a parkolásért nem fizető autósokat a pótdíjról tértivevényes levélben kell értesíteni. Az egyórányi tarifa pedig legfeljebb egy liter 95-ös benzin árának a kétszerese lehet – ha az új parlament szentesíti a leköszönő kormány által benyújtott törvénytervezetet. A tervezet alapján ezentúl lehetetlen lenne, hogy egy magántársaság, például a Centrum Parkoló Kft. tegye zsebre az önkormányzatokat illető bevétel nagyobb hányadát, akár 80 százalékát.

2010 május 13.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

Blog 06.06-án frissítve!

Tovább 

A magyar utakon egyre gyakrabban látunk külföldi rendszámú, de magyar állampolgár által vezetett autót. Az első hullámban érkező szlovák rendszámú jármű áradat után megjelentek a német, osztrák és ukrán rendszámú autók, de akár brit, amerikai, vagy akár valamely óceániai szigetország rendszámával is találkozhatunk.


Nem is kell sokáig böngésznünk az interneten, pár kattintás után egyre-másra ajánlkoznak a különböző közvetítő cégek, hogy segítenek nekünk olcsó, külföldi rendszámú autóhoz jutni.

Tovább 

A BKV Kőér utcai telephelyének karbantartóüzemében 60 fő végzi reggel 6 órától 18 óráig a 25-35 éves metrószerelvények folyamatos vizsgálatát és azonnali javítását. A munkások nagy része több mint 15 éve áll a tömegközlekedési cég szolgálatában.


Kitűnő fotósorozatot készített Bődey János a HVG fotósa a BKV Kőér utcai telephelyén, ahol 60 fő végzi reggel 6 órától 18 óráig a 23-25 éves metrószerelvények folyamatos vizsgálatát és azonnali javítását.

Tovább 

Szombaton egy Fót közelében történt baleset borzolta a nép idegeit. Egy ismert színész immár nem első alkalommal okozott balesetet tök részegen. A másik baleset kicsit távolabb történt pár napja. Németországban egy tesztúton egy Lamborghini Gallardo tekeredett fel egy fára. Az autót vezető szalon alkalmazottja, és egy 28 éves nő a helyszínen életét vesztette.

 

 

Az első balesetnél szerencsére nem halt meg senki, de volt egy súlyos és egy könnyű sérült.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

Nézd, én azt gondolom megbüntetik. Elég az is, ha csendben, nem nagy médiahajcihővel, sőt ez a fontosabb, legalábbis számomra. Stohl nagyot bukik, ez várható el, magánéletében, munkájában is bukik. Az eredményt majd meglátjuk. Az mond majd valamit.

()-ben: inkább eredmények kellenének, megelőzés téren...akár szigorúbb szankciókkal és ellenőrzéssel.
Ez a blog egy példa.

Tovább 

„Hazadobom az autót, biciklire ülök, aztán ihatunk valamit” – hangzik a biciklisek körében jól ismert mondat. A KRESZ kerékpározás esetében is tiltja az alkoholfogyasztást, veszélyes is, a rendőrség próbál fellépni ellene, a betartatás viszont lehetetlennek tűnik. A szankciók nem mindig kemények, az intézkedő rendőr is tudja, hogy sok helyen reménytelen szabályosan és biztonságosan biciklizni. A jogosítvány biciklizéskor nincs veszélyben.


A részeg biciklisekről először egy falusi kocsma juthat eszünkbe, ahonnan záráskor rajzanak a kiszámíthatatlanul mozgó emberek, legtöbbjük kerékpáron.

Tovább 

Megnyílt az első budapesti nonprofit kerékpárkölcsönző Óbudán. A Kelly’s és Caprine bringákat meghökkentően olcsón, 200 forintos bérleti díjjal lehet egy teljes napra elvinni. A Berguson Kerékpárbolt és az Óbudai Önkormányzat azzal a céllal hozta össze az egyetlen BKV-jegy árával szemben is versenyképes intézményt, hogy a helyiek akár munkába, akár a belvárosba való ügyintézéshez választhassák a kerékpárt.


Az óbudai Fő tér tőszomszédságában működő kölcsönző 50 darab kerékpárral indít.

Tovább 

Te is a lakásban tartod a bringád?

Éjszaka kibotorkálás közben (fájdalmas) nekimenés, (magad összekoszolás), felborítás, más dolog összetörés, anyázás...

Hogyan tárolod? Miért úgy? Hol lehet kapni? És megannyi praktikus válaszért kiáltó kínzó kérdés.

(erkélyesek, teraszosok, garázsosok, folyosósok ma kimenôt kapnak komment-ügyileg)

Képek végén (meg közben is) 2 praktikus tárolási mód: kampó és kerékpárlift innen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


(forás: agyasztaltv.blog.hu)

Tovább 

Május 4-e a Tűzoltók Napja. 304-ben ezen a napon halt mártírhalált a tűzoltók védőszentje, Flórián, akit egy kővel a nyakában az Enns folyóba vetettek, mivel nem volt hajlandó megtagadni hitét. Neve a 15. századtól kezdődően fonódott össze a tüzek ellen való védekezéssel.

 

Magyarországon a középkorban és a koraújkorban nem volt szabályozott tűzoltási és mentési rend. Nem voltak tűzoltóegyletek, a törvényhatóságok és az állam sem gondoskodott rendeletekkel a tűzoltásról.

Tovább 

15 szűk esztendő után a Renault anyagi és szakmai támogatásával visszatérhet Nagy-Britanniába az orosz Lada. Utoljára 1997-ben gurult ki orosz személygépkocsi brit autószalonból, de a várakozások szerint 2012-től újra elérhető lesz egy a konzervdoboznak becézett elődjétől jóval modernebb változat.

... várjuk szeretettel!


A válság következtében a szigetországban is fokozatosan növekszik az olcsó járművek iránti kereslet, ami eddig a japán és a koreai modellek térnyerésében nyilvánult meg.

Tovább 

Milliárdokkal dobja meg az útdíj a szlovák büdzsét


Mintegy 38 millió eurót hozott a szlovák államkasszának az év első négy hónapjában az elektronikus útdíj. Áprilisban 12 millió eurót fizettek a teherszállítók - közölte a rendszert működtető Sky Toll részvénytársaság szerdán.


Átlagosan havi 2,6 milliárd forintnak megfelelő euró folyik be Szlovákia államkasszájába a frissen bevezetett elektronikus útdíj keretében. Lenka Lendacká, a Sky Toll szóvivője szerint április végén a rendszerbe összesen 166 328 gépkocsi volt bejelentkezve.

Tovább 

Négy tenyérnyi - ennyin múlik az életünk a kocsiban, ekkora felületen érintekezik ugyanis az autó, pontosabban az autógumi a talajjal. A jó gumi jelentősége a kormánymű és a fékrendszer fontosságához mérhető, sokan mégsem veszik elég komolyan a gumik kiválasztását, állapotát.


Forrás: [origo]
Minél komolyabb teljesítményre képes az autónk, annál jobban felértékelődik a gumi szerepe


Szeret kocsikázni? Jó sofőrnek tartja magát? Egy átlagos autóvezető igennel felel.

Tovább 

Etna, Krakatau, Popocatepetel, vagy Eyjafjallajökull……

Hogy mi a közös ezekben nevekben? Mindegyik Földünk csodálatos vulkánjai közé tartoznak. No de mégis mi köze van ezeknek a vulkánoknak egy jogi cikkhez? Mindössze annyi, hogy az utóbbi, az Izland területén található, és rövidebb nevén emlegetett Eyjafjöll, már egy hete nem kis fennforgást okoz az európai és tengeren túli repülőjáratok kapcsán, nem beszélve arról, hogy ez milyen károkat jelent az érintett utasoknak. És ez már bizony jogi relevanciával rendelkezik, amelyet mi sem hagyhatunk figyelmen kívül.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 8 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Létszámhiány van, senkit sem küldenek el, hanem átképzik ...

M Imre írta 20 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Így zajlik majd a küldemények követése A mobileszközök ...

M Imre írta 20 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

„…mire felfogtam mi is történik a sávomban, mögöttem...

M Imre írta 20 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A mostani sofőri létszámhiány előtt mikor és milyen ...

M Imre írta 21 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A JCDecaux és a Kreatív által meghirdetett “Állj mellé” ...

M Imre írta 21 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A körülményekhez képest „nagyon jól sikerült” a pótlás...

M Imre írta 21 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Kékre festett, BRFK felirattal ellátott betontömbök lepték el...

M Imre írta 22 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Persze, az állami támogatás maradjon ... A napelemek ára ...

M Imre írta 22 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Heineken nyár óta támogatja a magyar fejlesztésű Route4u ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Teljes értékű metrót akció // téma - 2017. november 20., hétfő, 15:00–17:00 (KÖKI Terminál, Vak Bottyán u. 75A-C, Budapest, 1191) 2017.11.20. 15:00

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu