Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Pár napja egy újabb rémhír terjeng a budapesti vonaljegyekről. Ezzel szemben az igazság ez:
A vonaljegy az utazás megszakítása és átszállás nélkül 60 percig érvényes a felszíni járatokon, és a metrón is, de csak a metróról-metróra való átszállásra jogosít fel.
Idézet a jegyről:
„Érvényes egy utazásra, átszállás és az utazás megszakítása nélkül, autóbuszon, villamoson, trolibuszon, fogaskerekűn a járatok teljes hosszán, HÉV-en a Budapest határán belüli vonalszakaszokon.
A Margit híd felújítása kapcsán felmerült, hogy meg kéne oldani a forgalom zavartalan haladását, a híd valamilyen formában történő kiváltását. De például a tömegközlekedésről eddig nemigen esett szó ....
Bár a honvédség szakemberei képesek lennének egy előre legyártott elemekből álló, úgynevezett utászhidat kiépíteni a Duna felett, az elemeket meg kellene vásárolni, mert azok nem állnak rendelkezésre. A Margit híd felújítása miatt merület fel, hogy a kieső átkelőt pontonhíddal vagy más, ideiglenes szerkezettel lehetne helyettesíteni.
Az MTI annak kapcsán kereste meg a Honvédelmi Minisztériumot (HM), hogy lapunk a napokban beszámolt róla (lásd lentebb), utászhíddal is ki lehetne váltani a Margit hidat, amelynek felújítása augusztus 21-től jár forgalomkorlátozzással, akkortól viszont egy évig.
|
|
Szegeden a közelmúltban igen sok fejlesztés megvalósult. Többek között a kerékpárosok javára.
Előzmény
Szegedi Kerékpárutak engedélyezési terveinek véleményezése
Szeged MJV Önkormányzatától szegedi csoportunk véleményezésre megkapta a következő terveket: (Forrás: Ifj. Nagy Gábor hozzászólása, Crticalmass)
Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése, B + R kerékpártárolók
Szeged, Fő fasor kerékpárút
Szeged, Vár u. – Károlyi u. kerékpárút
Szeged, Mars tér kerékpárút
Szeged, Kossuth Lajos sgt.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A KRESZ betartása a biztonságos közlekedést szolgálja - legtöbbször. Néha viszont akkor cselekszünk logikátlanul, sőt azzal teremtünk balesetveszélyt, ha pontosan követjük az előírásokat, és éppen a szabálysértéssel érjük el azt, amire a jogalkotó is törekedett.
Elenyésző azon autósok száma, akik soha nem követtek el szándékos
szabálysértést. Ez első olvasatban kissé megdöbbentőnek tűnhet, de most
nem száguldozásra, piros lámpán áthajtásra, és még csak nem is menet
közbeni telefonálásra vagy a megállni tilos tábla figyelmen kívül
hagyására kell gondolni.
Olyan példákat gyűjtöttünk össze, amikor a gépjárművezető gyakorlatilag belekényszerül a szabályszegésbe, hogy ne hozza lehetetlen helyzetbe magát vagy közlekedőtársait.
A feketegazdaság egyik legjövedelmezőbb üzletága ma Magyarországon az autólopás, és az abból táplálkozó illegális alkatrész-kereskedelem. A kárt 110-130 milliárdra becsülik évente, mintegy ezer illegális bontó élhet a tolvajokból. Lopott kocsiból származó alkatrészt egyébként nem nehéz szerezni, kis segítséggel magunk is találtunk feltételezhetően lopott, mindenesetre a valós árnál 80 százalékkal olcsóbb alkatrészt. A hatóság eközben csaknem tehetetlen: a rendőrök nem tudnak bizonyítani, a vámosok nem tudnak ellenőrizni, a kormányzat pedig elbukott a donortolvajok elleni harcban.
A vezetői engedély megszerzéséhez elavult tananyagot is magolni kell, vezetni viszont az sem tud rendesen, aki nem bukik meg a vizsgán. Közben az oktatók egy része csal. Ősztől lassan változni kezd a helyzet: az oktatók és a jogosítványra várók képzését is átalakítanák. A gyakorlati vezetéstechnikai képzés azonban az új rendszerből is kimaradhat, nehogy túlzottan felbátorodjanak a tanulók, vagy ellenkezőleg, nehogy megijedjenek a tanpályán.
"Az első forgalmi vizsga megfelelési arányok évről évre romló mutatókkal jelzik a gyakorlati felkészítés egyre gyengülő színvonalát" - a szomorú tényközlés nem mai, még 2006 elején írta ezt az Autóvezető című szaklapba (ma Tanulóvezető) Ipolyi-Keller Imre, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) akkori elnöke.
Bekeményít a szabálytalanul parkolókkal szemben Budapest: egy új törvénymódosítás szerint októbertől a közterület-felügyelők elszállíthatják a tilosban álló autókat. Eleinte 28, később jóval több lopós autó szedi majd össze a járműveket, a korábbihoz képest más technikával, hogy ne törjék össze őket, ahogy az korábban többször előfordult. Az elszállított autókat több tízezer forintért lehet kiváltani, de egy idő után eladhatják a kocsikat a felügyelők, a szállítást akadályozó tulajdonosokkal szemben pedig gumibotot és gázsprayt is használhatnak.
15 éve | M Imre | 3 hozzászólás
Kaptam két képet. Brüsszelben fotózta egy blog olvasó. Ahogy nézegetem, azon tűnődök, hogy vajon nálunk hány autós, motoros, kerékpáros esne bele - mondjuk egy esős napon.
Kedves Matyi!
Többször esik szó a blogon is a buszsávokról, illetve a buszsávon
(nem) közlekedés betartatásáról. A tavalyi fényképeket nézegetve
találtam ezt a két képet, amit Brüsszelben készítettem. Bár ott
sokkal inkább van közlekedési kultúra, azért ott sem bízzák a
dolgot a véletlenre.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Nem lehet többé Dél-Pestről autóval keresztülvágni az V. kerületen, ha elkészül az 5,5 milliárdos Főutca-beruházás. Rogán Antal polgármester szerint az autósoknak is alkalmazkodniuk kell a változtatásokhoz. A nyugati nagyvárosokhoz hasonlóan forgalomcsillapítással és eltereléssel nagyobb teret kapnak a gyalogosok és a biciklisek az autósok rovására.
Ígéretes szlogen: Kirekesztjük az átrobogókat a városból!
Budapest Szíve Program - A Március 15-e tér és a Károly körút közterületi, közlekedési fejlesztései (Főpolgármester- helyettesi Sajtóiroda közleménye - MTI)
Budapest, 2009.
M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás