Közlekedés Blog: 2013. május

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2013. május

http://mozdonyrol.blog.hu/2013/05/20/duplan_fizettettek_a_gyorspotjegyet

írja a mozdonyrol.blog.hu


A blogon korábban már többször is foglalkoztunk a gyorsvonati pótjegy témakörével. A rövid határidős bevezetés természetesen nem ment zökkenőmentesen: azon túl, hogy egyes pénztárakban (a pénztárosok oktatásának csúszása miatt) a mai napig képtelenek kiadni a gyorsvonati pótjegyet, a MÁV-Start–GYSEV átmenetben utazókkal duplán fizettették meg a jegy árát.

Tovább 

A balesetek megelőzéséhez több kell, mint a szabályok betartása, mert a közlekedés biztonsága a vezetők előrelátásán és magatartásán is múlik. A defenzív vezetés szakirodalma balesetmentes vezetés titkairól szól.


A defenzív taktika kulcs a biztonságos közlekedéshez. Az alábbi ajánlások alkalmazásával a kezdő vezetők is átvehetik a tapasztalt vezetők módszereit, stílusát.

network.hu

- A másik "kulcs" a preventív, azaz megelőző, előrelátó taktika, erről legközelebb.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

Van egy két videó a klubban, amelyek bemutatják a balesetmentes és biztonságos közlekedést, de nem ártana persze a tévéműsor sem, akár egy 30 perces.

A szabályváltoztatások eredményeiről:

Javuló közlekedésbiztonsági mutatók
http://iho.hu/hir/javulnak-a-hazai-kozlekedesbiztonsagi-mutatok-130529
írja az iho.hu
2013.5.29.

A személysérüléses közúti balesetek száma több mint 15, a balesetben meghalt személyek száma pedig több mint 52 százalékkal csökkent 2001-hez képest.

Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár Magyarország közlekedésbiztonsági helyzetéről és jövőképéről beszélt az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) PIN Talk konferenciáján 2013. május 29-én, Budapesten. A rendelkezésre álló adatok szerint 2012-ben közel 5 százalékkal kevesebb személysérüléses közúti baleset történt, mint a megelőző évben. A javuló tendencia a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses közlekedési balesetek számában egyaránt kimutatható. A közúti közlekedési balesetben elhunyt személyek száma több mint 5 százalékkal csökkent egy év alatt.

A 2011–2013 közötti időszak közlekedésbiztonsági irányelveit, céljait, kiemelt területeit és akcióit a Magyar Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram határozza meg. A program helyzetelemzése abból indul ki, hogy a balesetek túlnyomó része személyi tényezőkre vezethető vissza, ezért azok megfelelő kezelése a közúti közlekedésbiztonsági munka legfontosabb eleme. Az uniós beavatkozási területekkel összhangban meghatározó feladat a szabálykövetési hajlandóság és a közlekedők felkészültségének fokozása.

A közlekedési szabályok szigorúbb betartatása, az ellenőrzések hatékonyságának növelése változatlanul kulcsfontosságú kérdés a halálesetek és sérülések számának csökkentésében. Az összesített adatok alapján több mint 2,6 millió, az objektív felelősség körébe tartozó ügyet regisztráltak 2008 májusától 2012 végéig. Havi átlagban több mint 61 ezer, szankcióval végződő közigazgatási eljárás indult, 86 százalékuk sebességtúllépés miatt. Az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések után tavaly közel 16 milliárd forint közigazgatási bírságot szabtak ki a gépjárművek üzembentartóival szemben.

A gyermekek és fiatalkorúak közlekedésbiztonságának további javítása érdekében korszerű közlekedésre nevelésre van szükség, az életkorhoz igazodó tartalommal és formával. Ezért jött létre a 800 ezer fő oktatását kiszolgálni képes, legalább 20 ezer fő egyidejű képzését biztosítani tudó www.tanuloknak.hu portál is. A teszttel záródó e-learning tananyag általános közlekedési ismereteket tartalmaz. Az általános iskolák felső tagozatos tanulói elsősorban a gyalogos és kerékpáros, a középiskolások a gyalogos, kerékpáros és segédmotor-kerékpáros közlekedés legfontosabb szabályait, alapvető feltételeit sajátíthatják el a programban – fejtette ki Schváb Zoltán.

Az 1993-ban alapított Európai Közlekedésbiztonsági Tanács brüsszeli székhelyű nonprofit szervezet. Az ETSC közlekedésbiztonsági kérdésekben szakértői tanácsadást nyújt az Európai Bizottság, az Európai Parlament és a tagállamok részére. A szervezet 2007 óta minden év júniusában megrendezett konferenciáján hozza nyilvánosságra éves jelentésének eredményeit. A Tanács egyúttal PIN-díjat ad a közúti biztonság területén kiemelkedő fejlődést elért országoknak, az elismerést tavaly Magyarország érdemelte ki. Az ETSC célkitűzései megvalósítása érdekében nemzeti találkozókat (PIN Talks) is szervez az egyes országokban.

Tovább 

 

http://www.mozgasvilag.hu/turazas/hirek/kalandpark-kerekesszekkel

írja a mozgasvilag.hu


Tavasszal nyitotta meg kapuit Magyarország első és egyedülálló, mozgásukban korlátozottak által kerekesszékkel használható erdei drótkötél akadálypályája.

 

A hazánkban egyedülálló pálya két pályaszakaszból áll: az egyik kerekesszékkel és járóbottal, a másik csak járóbottal teljesíthető akadályokkal felszerelt. A két pályaszakaszon 10-10 akadály található, melyek mindegyike élőfára épült, 3-5 méteres magasságban van felszerelve a fák törzsére.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

De alábbi hírt is lehet többféleképpen érteni, így is és úgy is ... de azt nem írják, hogyha minőségi, akkor dömpilgelhető (persze védővám akkor kellhet, ha van "hazai hasonló" - azonban Amerikában nem biztos, hogy olcsó az olcsó, tulajdonképpen ezt lehet érteni másképpen is).

Peking: az uniós büntetővámoknak súlyos következményei lehetnek
forrás: mti (az alternativenergia.hu oldal vette át, én onnan)

Az Európai Unió által javasolt büntetővámok kivetése a kínai napelemekre “súlyosan fogja rontani” a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokat; kereskedelmi háború veszélye fenyeget - fenyegetett a kínai kereskedelmi minisztérium szóvivője csütörtökön.

Sen Tan-jang sajtótájékoztatóján arra reagált, hogy az Európai Bizottság egyetértett azzal a javaslattal, amely szerint 37-től 68 százalékos vámmal terhelnék a kínai napelemek importját. Az indoklás szerint a dömpingáron érkező kínai termékek lehetetlen helyzetbe hozták az uniós piacot. Az intézkedésről május 15-én egyeztettek a tagállamok kereskedelmi szakértőivel Brüsszelben, és úgy tudni, hogy június 6-ától már életbe léphet az intézkedés. A szóvivő szerint az ideiglenes vámok mindkét fél érdekeit sértenék, és egy kereskedelmi háborúnak csakis vesztes partnerei lehetnek. Hozzátette, Peking a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályainak és a kínai törvények betartása mellett határozottan meg fogja védeni az ország érdekeit, “ha csak a két fél le nem ül és ki nem találja a kereskedelmi háború elkerülésének a módját”.

Kína korábban már jelezte, szerinte a lépés a piacvédelem, a protekcionizmus megnyilvánulása, ami “rossz üzenet a világnak”. Sen arra sürgette Brüsszelt, hogy vegye fontolóra a kétoldalú kapcsolatok szélesebb érdekeit és tegyen erőfeszítéseket a kérdés megfelelő kezelésére. A kínai beszámoló utal arra, hogy a 450 európai vállalatot összefogó “megfizethető napenergiáért szövetség” szintén rendkívül nyugtalanítónak nevezte a lépést. Egyes európai felmérések szerint az EU napelempiacának négyötödét már a kínai gyártók uralják. Az Egyesült Államok már korábban hasonló lépéseket érvényesítve intézkedett piacának, illetve napelem gyártóinak védelméről.

A szóvivő külön kitért arra az új európai kezdeményezésre, amely a mobil távközlési eszközöket gyártó és forgalmazó kínai óriásokat, a Huaweit és a ZTE-t is kereskedelmi vámokkal fenyegetné. A hivatkozás szerint Brüsszel bizonyítékokkal rendelkezik arra, hogy a vállalatok törvénytelen támogatásban részesülnek. Becslések szerint e két vállalat az európai piacnak csaknem az egynegyedét már lefedi. Sen Tan-jang úgy vélte, anélkül, hogy előtte tárgyalnának Pekinggel több uniós tagállam nem ért egyet a dömpingellenes és szubvencióellenes vizsgálatok elindításával.

Sen beszámolt arról, hogy a témában Peking és Brüsszel egyeztetetést folytatott a múlt év második fele óta, s Kína az unió egyoldalú döntését úgy értékeli, hogy az Európai Uniónak nem volt őszinte a szándéka arra, hogy a problémát párbeszéd útján rendezzék.

Tovább 

http://iho.hu/hir/a-torzshalozat-resze-lesz-a-bakony-vasut-es-nagyborzsony-130514

írja az iho.hu, MTI közlés alapján

 

Az állam kizárólagos vagyoni tulajdonába kerülnének a műemlékvonalak.

 

A nemzeti vagyonról szóló törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájával folytatta munkáját kedden az Országgyűlés. A javaslat értelmében két műemléki védettségű vasúti vonallal egészülne ki a nemzeti vagyonról szóló törvény

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 hónapja

Ismét ragyogó színekben pompázik a Bezina-völgyi Erdei Vasút motorkocsija | 2024. július 24.

A Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával megújult a Bezina-völgyi Erdei Vasút motorkocsijának Kajla matricája, így a kisgyermekes családok újra teljes pompában utazhatnak Kajlával Szob és Nagyirtáspuszta közötti varázslatos erdei útvonalon.

A Kajla programon belül; az utazás során, ha a kalauznál fel tudja mutatni a gyermek az új világoszöld Kajla útlevelét, akkor újabb pecséttel gazdagodhat. Másfelől ez igazolhatja, hogy utazott a kisvonattal, és ekképp újfent bővült a látnivalók listáján „kipipáltak” száma.

Fontos tájékoztató!

A kisvasút nem tartozik az állami vasutakhoz (MÁV-Start), így a kisvasúton a vármegyei, vagy országos bérletek nem használhatóak az utazáshoz.

A menetrend szerinti járatainkon a Kajla motorkocsival találkozhatunk, így a kisgyerkőcök közelebb kerülhetnek és megismerhetik ezt a remek kezdeményezést.

Mi is a Kajla Program lényege?

A fő célja a programnak az, hogy magyarok tízezreinek, ezen belül a kisgyermekes családoknak tegye színesebbé, mozgalmasabbá, kalandosabbá az életét. A legfőbb kirándulócélpontok pedig ezúttal belföldön találhatóak, melyek jó részét, a program segítségével kedvezményesen vehetik igénybe a családok.

Bővebben:
http://www.ipolyerdo.hu/hirek/ismet-ragyogo-szinekben-pompazik-a-bezina-volgyi-erdei-vasut-motorkocsija

Tovább 

http://vasut.kteam.hu/hetidezete.html

írja vasut.kteam.hu

(A dőltbetűs részek a honlapgazda kommentárjai)

 


„A helyi, országos vagy regionális jelentőségű, az európai folyosókra ráhordó vasútvonalak szerepe háttérbe szorult a nagyívű, összeurópai hálózati tervezésnél, ezen ráhordó funkciók elhanyagolásával a TEN-T hálózatra fordított beruházások hatékonysága is csökken. A megoldás ez esetben az elszámolható beruházások körének szélesítése, projektcsomagok létrehozása lenne.” Alscher Tamás "A vasúti közlekedés fejlesztése Európában és Magyarországon" című, március 27-i anket keretében tartott előadásáról számol be Kemsei Zoltán az IHO-ban |


Képesek vagyunk-e, tanulni saját hibáinkból, vagy az M4 metró után az összes elérhető forrást V0-ra, további autópályákra és az új paksi blokkokra költjük el?

Tovább 

http://iho.hu/hir/kerekpar-a-potlobuszokon-130402

írja az iho.hu, BKK közlés alapján

(régebbi hír, de hátha valaki nem ismeri)

 

Márciustól a HÉV-et vagy fogaskerekűt pótló autóbuszokon is lehet kerékpárt szállítani.

A BKV járatain csak a HÉV-eken és a fogaskerekűn (60-as villamos) van lehetőség a kerékpárszállításra. Ám hogyha üzemzavar vagy vágányzár miatt a szerelvények nem közlekednek, és helyettük pótlóbuszok állnak forgalomba, a kerékpárszállítás lehetősége egyszer csak hopp, megszűnik.

Tovább 

http://budapest.hu/Lapok/T%C3%89R_K%C3%96Z!-a-F%C5%91polg%C3%A1rmesteri-Hivatal-p%C3%A1ly%C3%A1zatot-hirdet-a-f%C5%91v%C3%A1ros-k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9gi-tereinek-fejleszt%C3%A9s%C3%A9re.aspx

írja a budapest.hu

network.hu

 

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala pályázatot hirdet a főváros közösségi tereinek fejlesztésére: közterületek komplex megújítására és közösségi célú városrehabilitációs programok megvalósítására. Pályázatot az egyes kerületi önkormányzatok nyújthatnak be, projektgazdaként együttműködve a helyi magánszférával és civil szervezetekkel.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2013. május 17.
http://onkormanyzat.mti.hu/hir/33372/szakmai_forumot_rendeztek_a_ter_koz_palyazathoz_kapcsolodoan

Szakmai fórumot rendeztek a TÉR_KÖZ pályázathoz kapcsolódóan

Több mint százan vettek részt az Erzsébet téri Design Terminálban rendezett szakmai fórumon, amelyet a Főpolgármesteri Hivatal városépítési főosztálya a Fővárosi Önkormányzat által meghirdetett TÉR_KÖZ című városrehabilitációs pályázathoz kapcsolódva szervezett.

A Fővárosi Önkormányzat TÉR_KÖZ címmel városrehabilitációs pályázatot hirdetett meg a kerületi önkormányzatoknak. A pályázat célja új szemléletű, innovatív és fenntartható városrehabilitációs projektek létrehozása, valamint az üres ingatlanok, területek átmeneti hasznosítása a helyi közösségek aktív bevonásán keresztül. A pályázat civil, szakmai együttműködését szakmai fórummal igyekeztek elősegíteni, amelyet a napokban tartottak az Erzsébet téri Design Terminálban.

A TÉR_KÖZ pályázathoz kapcsolódó szakmai fórumot a Főpolgármesteri Hivatal Városépítési Főosztálya május 10-én tartotta meg a Design Terminálban, az esemény célja az volt, hogy közös platformot teremtsen a civileknek, a szakmának, a beruházóknak és az önkormányzatoknak, elősegítve a megalapozott, minőségi, fenntartható és társadalmilag is támogatott projektek megvalósulását.

A rendezvényen 10 nemzetközi és hazai úgynevezett "best practice"-t, 10 civil projekt javaslatot és 6 önkormányzati elképzelést mutattak be a pályázathoz kapcsolódóan, ötperces előadásokban. Akik nem kerültek az előadók közé, programjavaslataikat egy óriás Budapest-térképen jelölhették meg.

A programra több mint százan érkeztek. A gyors, tömör, de lényegre törő prezentációk egy rendkívül színes, tematikus palettát vázoltak fel a jelenlévők számára, így mindkét fél megtalálhatta magának a megfelelő projektet, szándékot, ötletet vagy éppen helyszínt.

A fórumot követő feladatunk az, hogy a civil, szakmai célokat összekössük és párosítsuk az önkormányzati szándékokkal, ezért minél gyorsabban szeretnénk összegyűjteni a konkrét projekteket és igényeket mindkét féltől. Az elkövetkezendő két hónapban tehát folyamatosan egyeztetünk a felekkel és szakmai támogatást, koordinációt kívánunk nyújtani, hogy minél kreatívabb, minőségi, fenntartható és a társadalmi igényeken alapuló projektek szülessenek – mondta Finta Sándor, a városfejlesztési főosztályvezetője.

A főosztály hamarosan blogot és Facebook-oldalt is indít, ahol a rendezvények összefoglalói, cikkek és vélemények jelennek meg, nem csak a szakmának. A cél tehát az, hogy a rendezvények között fennmaradjon a kommunikáció, a kapcsolat, illetve az, hogy a város fejlődése a széles közönséget is elérje és megszólítsa.

http://onkormanyzat.mti.hu/nagykep/72008

Tovább 

http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/infrastrukturaert-elelos-allamtitkarsag/hirek/valtozik-a-kresz-erosebb-jogszabalyi-vedelem-a-kozlekedo-gyermekeknek

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=707

http://kreszvaltozas.hu/news_details/74/majus_1-tol_modosult_a_kresz

írja a kormany.hu, és ennek közérthetőbb magyarázata a baleset-megelozes.eu vagy a kreszvaltozas.hu oldalakon


2013. május 1-jei hatállyal módosult a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Iskolabusz indul a fővárosban - 2023. szeptember 20.

A kezdeményezés célja, hogy a dugók csökkentése mellett a gyerekek biztonságosan és kényelmesen jussanak el az iskolába.
https://infostart.hu/belfold/2023/09/20/iskolabusz-indul-a-fovarosban

Őrsi Gergely polgármester Facebook-oldalán jelentette be, hogy elindul a II. kerületi iskolabuszos közlekedés tesztidőszaka, amely a helyi önkormányzat tervei szerint októbertől január végéig tart. A politikus tájékoztatása szerint a gyermekszállítási szolgáltatás ingyenes lesz.

Kérjük, csak az érintett iskolákba járó gyerekek szülei jelentkezzenek!

A kiválasztásnál figyelembe vesszük a jelentkezés sorrendjét, és azt is, hogy a jelentkezéssel kiváltható-e autós közlekedés.

Tervezett menetrend és útvonalak

(1) 7:00 Gyarmati Dezső Uszoda (GyDU) - 7:30 Budenz József Általános Iskola és Gimnázium - 7:50 Áldás Utcai Általános Iskola

(2) 7:20 GyDU - 7:35 Remetekertvárosi Általános Iskola - 7:50 Gyermekek Háza Alternatív Általános Iskola és Gimnázium

(3) 7:10 Adyliget - 7:30 Remetekertvárosi Általános Iskola - 7:45 Gyermekek Háza Alternatív Általános Iskola és Gimnázium - 8:10 Szabó Magda Általános Iskola

(4) 7:10 Solymár - 7:30 Klebelsberg Kuno Általános Iskola és Gimnázium - 7:45 Máriaremete-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola
https://www.facebook.com/orsigergely2kerulet/posts/832564642204379

A regisztrációs felület:
https://track.t.emesz.com/t/k/a1k8awxi5h152347

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu