Közlekedés Blog: 2010. április

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. április

 

Az egyirányú forgalommal szembe kerékpározás engedélyezése heves ellenzést váltott ki a gépkocsivezetőkből az év elején. Néhány napja megnyílt az első budapesti belvárosi utca, ahol alkalmazták a KRESZ adta új lehetőséget. Beszólásokat viszont még kierőltetni sem lehetett.


Hiába volt a provokatív szemkontaktus a szélvédőn keresztül a sofőrökkel, a szűkös hely ellenére minden szembejövő autós igyekezett udvariasan kitérni.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Még nem esett baleset ... kezdetnek nem rossz viszont, mint ötlet. Az egész helyzetnek érnie kell, főleg az autósok hozzáállásának, persze a kerékpárosok is jó sok szabálytalanságot követnek, ezt tapasztalom. Szerintem egy jól felépített és főképp az igen súlyos szabálysértéseket büntető rendszer (vagyis azokat nagyon-nagyon zsebbenyúlóan), reform lehet.
A buszsávban nem értem miért nem mehet a kerékpáros, jelenleg buszsávos úton közlekedni neki egy igen veszélyes művelet ...
Óberling kéne megint "ide".

Tovább 

Vitézy Dávid szerint Demszky Gábor és Hagyó Miklós pontosan tudták, miért rejtegetik a tanácsadói szerződéseket. A Mandinernek adott nagyinterjú első részében a VEKE szóvivője a BKV botrányainak részletes taglalása mellett arról is beszél, miért akart Regőczi Miklós szakállas professzorokat küldeni a Nap-keltébe.


2009. decemberben ért véget a BKV Zrt. felügyelőbizottságában a tagságod. Hogy látod, milyen eredményeket sikerült elérned ebben a három évben?

Tovább 

 

A második világháború óta a legnagyobb leállást szenvedi el az európai légiközlekedés az izlandi Eyjafjöll vulkán kitörése miatt. A helyzet óráról órára változik, de vasárnap délután több ország részlegesen feloldotta a légtérzárat, és megnyitott néhány repteret. A vulkánkitörésnek komoly gazdasági hatásai lehetnek.


Nincs már szemmel látható nyoma Magyarország felett az izlandi vulkánkitörés után keletkezett hamufelhőknek, a következő órákban pedig várhatóan a teljesen kitisztul a levegő, közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat.

Tovább 

2008.09.30.

Nem Hölgyeim és Uraim. Ezt a térképet nem csak úgy összefirkáltuk. Szerény képeségeinket kihasználva megpróbáltuk berajzolni a Budapest alá tervezett valamennyi autóalagút nyomvonalát. Ugyanis évről évre (vagy legalábbis négy évről négy évre biztos) előkerül az autóalagutak kérdése. Legalább annyiszor, mint a négyes-ötös metróé vagy a gyalogos hidaké. És persze ugyanannyira nem épülnek meg. A Budavár alatt futó alagutat és a Ferenciek tere alatti forgalmat leszámítva nem nagyon lehet Budapesten föld alatt gépkocsikázni.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 hónapja

Hogyan jutottunk idáig? - A budapesti köztérhasználat történetének tanulságai.

Hogyan jutottunk el oda, hogy napjainkban fővárosunk közlekedését és köztereit az autók dominálják? Hogy változott a közlekedési módok közötti megoszlás az elmúlt 150 évben? Milyen döntések határozták meg ezt a történeti folyamatot? No és persze: mit tehetünk ma, hogy élhetőbb irányba fordítsuk a tendenciákat?

Többek között ezeket a kérdéseket jártuk körül vendégeinkkel, Bereczky Ákos mikromobilitási szakértővel és Erdős Zoltán urbanistával.

Hallgassátok meg az adást, és szóljatok hozzá itt kommentben, vagy a kihalniveszelyes.podcast@gmail.com címen.
https://www.youtube.com/watch?v=mJCI0FhCr-A

Tovább 

Régebbi a cikk, de érdemes olvasgatni, az előterjesztőtől függetlenül is - mi is valósult meg ebből?

 

"Zöld csomagot" készített a környezetszennyezés, ezen belül főleg a légszennyezés mérséklésére a fővárosi KDNP a BKV számára. A javaslatcsomagot Rétvári Bence, a KDNP országgyűlési képviselője mutatta be a közlekedési társaság Akácfa utcai épülete előtt.

 

A képviselő kifejtette: manapság már nem az ipari légszennyezés a meghatározó, hiszen az a rendszerváltás óta folyamatosan csökken. Sokkal inkább a közlekedés okozta levegőszennyezés az, ami aggasztó. Ezzel összefüggésben rámutatott arra, ahhoz, hogy az embereket sikeresen lehessen ösztönözni a (levegőszennyezés csökkenésével járó) közösségi közlekedés használatára, fejleszteni kell azt.

Tovább 

Avagy az irányjelző használata a békés hétköznapokban a városi dzsungelben.

Nos, közlekedésbiztonság...


Azt azért szögezzük le, idehaza ez egy meglehetősen ismeretlen fogalom. Az értelmező kéziszótárban sem találtam. De megpróbálom az átlag user szintjén is értelmezhetően kifejteni - és előre elnézést kérek a kivételtől, amúgy ab ovo akinek nem inge, ne vegye.

A mai téma tárgya az irányjelző, gyengébbek kedvéért index. Használata forgalomban erősen ajánlott.

Tovább 

Kivéve persze, ha arra van dolgod, vagy bármi más okod van rá...










(forrás: autofilia.blog.hu)

Darti küldte ezt a jellegzetesen magyar történetet a motorbalesetéről. Vér és belek nem lesznek benne, de ettől még érdekes és tanulságos sztori - köszönjük!

 

A történet lassan másfél éve kezdődött, amikor is egy kora nyári napon motorral ellátogattam egy előadásra. Az előadást meghallgatva visszapattantam a motorra, és kellő nyugalommal elindultam utamra. Szép verőfényes napot sikerült az Égieknek összehozniuk, nem is siettem nagyon semerre. Az előadás után egy barátomat indultam meglátogatni, aki történetesen Káposztásmegyeren lakik.

Tovább 

Bettinek betegsége van.


Betti nem eshet teherbe, nem hordhatja ki a magzatot, és nem nevelheti fel.
Betti nem láthatja, ahogy a gyermeke felnő, ahogy járni és beszélni tanul.
Betti nem kötözheti a horzsolásokat, nem csillapíthatja a lázat csemetéjén.
Betti nem láthatja, ahogyan fia, lánya elballag az óvodából, iskolából.


Betti nem lehet nagymama sem, mert betegsége van.


Betti nem mehet férjhez.
Betti nem ismerheti meg az igazi szerelmet, sem testileg, sem lelkileg.

Tovább 

Bizonyára mindenki találkozott már a jelenséggel - hűvösebb nedvesebb időben -, hogy amikor behuppant a kocsiba, annak ablakai veszettül párásodni kezdtek. Ha hirtelen többen is beülnek, ne adj’ isten bőrig ázva, akkor meg aztán pláne.



A folyamat egyszerű. Hirtelen megnő a páratartalom a zárt térben és a nedvesség a hideg szélvédőkön apró cseppecskékben lecsapódik, így alkotva átláthatatlan réteget. Hasonló műveleti sorrend van kora hajnali vízparti fedett pályás diszkó parkolós hancúr-partyk esetében is.

Tovább 

Vezetés közben gyakran elmélkedek a körülettem zajló forgalmi szituációkról. Visszatérő motívumok a fehérfurgonok, a taxisok, a női vezetők. És az elmebetegek, akik mások életére fittyet hányva cikáznak, száguldoznak. Pár hete egy ilyen jómadár teljesen kiverte nálam a biztosítékot!


Bizonyára sokan vannak, akik ismerik Budapest – Vecsés határán az Üllői út végén található vasúti átjárót (itt éri el az Üllői út a 4-es számú főutat). Teljes arzenállal védett átjáró (félsorompó, fényjelző berendezés), mindkét irányban több száz méterre belátható, egyenes vasúti pályaszakasszal.

Tovább 


Természetesen mi is kilátogattunk az április 16-18. között megrendezett IV. Oldtimer Expo-ra, amelynek ezúttal is a Vasúttörténeti Park adott otthont. A több mint kétszáz kiállított autócsoda között igazi ritkaságokra és valódi értékekre bukkantunk, amelyeket most bemutatunk Önöknek!

network.hu

Sajnos manapság már nem látunk húszcentis króm jaguárokat az autók orrán

network.hu

Ferrari 250 GT tipo 508C


Ezt a nemrégiben újrafényezett verseny Ferrarit 1957-ben, vagyis több mint fél évszázada gyártották.

Tovább 

A vezess.hu portál nem is oly régen számolt be róla, hogy feltámadhat az Ikarus, most pedig már az első próbautazáson is "túlestek". Modern, környezetkímélő motor, alacsony padló, rozsdamentes acél váz, megfizethető ár és néhány remek ötlet teheti versenyképessé itthon és külföldön egyaránt az új Ikarus buszt. Persze arról lehet vitázni, hogy mennyire új és hogy mennyire magyar, de most örüljünk annak, hogy újra van Ikarus emblémás autóbuszunk.

network.hu

Euro5-ös motorral készülnek

 

Egy busz formaterve nem rejt sok meglepetést, így az Ikarusé sem.

Tovább 

A napokban gurult le a gyártósorról a Kühne teljes egészében saját fejlesztésű autóbusza, a Citadell csuklós változatának prototípusa.

 

Az új kocsit, a tavaly elkészült 12 méteres járműhöz hasonlóan, elsősorban fővárosi tömegközlekedésre szánják.

 

Még tavaly kezdett teljesen új konstrukciójú autóbusz fejlesztésébe a mosonmagyaróvári Kühne Zrt. (az önhordó karosszéria fejlesztését ők végzik). Portálunkon korábban többször beszámoltunk már arról, hogy a nagy múltú gyár az elmúlt időszakban nehéz anyagi helyzetbe került, a jövője szempontjából meghatározó lehet a fővárosi tömegközlekedési vállalat járműparkjának cseréje. Éppen ezért a teljesen új autóbuszcsalád tervezésénél a fővárosi tömegközlekedési elvárásokat tartották szem előtt.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Van a későbbi Ikarus blog, érdemes összevetni a kettőt!

Tovább 

A Magyar Országos Levéltár a hagyományos iratok mellett számos olyan dokumentumot is őriz, melynek hordozója nem papír vagy pergamen. Ezen a héten a Helytartótanácsi Levéltár  egyik acél magasnyomó dúcát mutatjuk be, amely kísérleti tűzoltóruhákat ábrázol 1833-ból.

 

Az 1724 és1848 közötti idöszakban a Magyar Királyi Helytartótanács látta el a tágabb értelembe vett közigazgatás valamennyi területének irányítását és felügyeletét. Hatásköre az alsó- és középfokú közigazgatási szervek működésének felügyeletére, valamint az újonnan alakuló szakigazgatási szervek, és számos különféle adó, hadellátási, ipari, kereskedelmi, mezőgazdasági, könyvkiadási, közoktatási, közegézségügyi, úrbéri és alapítványi ügyekkel foglalkozó hivatal tevékenységének ellenőrzésére terjedt ki.

Tovább 

A BKV vezetése - saját pénzén - öt db mozgáskorlátozottak szállítására kialakított korszerű Renault kisbuszt vásárolt. A Renault Master 2,5 dCI típusú, Euro4 dízelmotorral felszerelt, új járművek a mozgássérülteket szállító IK 405-ös autóbuszokat váltják fel a BKV-nál. (2010. április 9.)


A BKV menedzsmentje arra törekszik, hogy megteremtse az esélyegyenlőséget a közösségi közlekedésben is. Ezért a vezetők saját pénzükön vásárolnak öt, mozgáskorlátozottak szállítására kialakított autóbuszt, mintegy 55 mFt értékben, melyeket felajánlanak a BKV-nak - áll a vállalat közleményében.

Tovább 

Erre a következtetésre jutott amerikai és kanadai tanulmányok kielemzését és összegzését követően a szintén amerikai National Safety Council (NSC), amely kiemeli, hogy valójában nem vagyunk képesek egyazon időben egyszerre több feladatot is ellátni, így az autóvezetés és a telefonon történő (akár kihangosított) beszélgetés önmagában is veszélyforrás lehet.

 

Az NSC harminc különböző tanulmányt vett végig, hogy valamiféle következtetést levonjon azok tartalmából, és az elvégzett vizsgálatok eredményéből.

Tovább 

Uniós útmutató 2050-re

 

Egy angol-holland kutatócsoport két évig vizsgálta, hogyan egyeztethető össze a közlekedés és az éghajlatvédelem. Az eredmény egy tanulmánykötet lett arról, hogy miként csökkenthetők jelentősen a közlekedés által kibocsátott üvegházhatású gázok (ühg) 2050-ig. A tanulmányt idén március közepén mutatták be egy brüsszeli konferencián.

 

Az Európai Bizottság Környezetvédelmi Főigazgatósága által támogatott kutatás eredményeit útmutatásként szánják az európai, nemzeti és helyi szintű döntéshozóknak arról, milyen intézkedések révén egyeztethető össze a közlekedési ágazat működése és az éghajlatvédelem.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Másfél fok - éghajlatváltozás közérthetően | Egyik szélsőségből a másikba csap az időjárás
https://fbshort.com/Mzbm

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara összefoglalója szerint szokatlanul szélsőségesen alakult az időjárás az elmúlt hetekben: a 4 szupercellán túl, Tolna megyében a lassan mozgó zivatarokat felhőszakadás, néhol jégeső kísérte, Jágónakon villámárvíz alakult ki, rövid idő alatt 70 mm csapadék hullott le.

Ugyanakkor hazánk nagy területén alig, vagy egyáltalán nem hullott csapadék. Az elmúlt 30 nap csapadékösszege északnyugaton jelentősen, 40-60 mm-rel is meghaladja a sokéves átlagot, ezzel szemben a Tiszántúlon 20-30 mm-rel elmarad attól, és az Alföld nagy részén május elejére már gondot okozott az aszály a mezőgazdaságnak.

De nem csak hazánkban tapasztalhattunk ilyen szélsőségeket, több területen okoztak problémát határainkon túl a heves zivatarok, illetve az azokat kísérő nagyobb méretű jég. Bulgáriában, Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban és Németországban is lefotózták ezt.

A klímaváltozás fokozódásával az efféle szélsőségek és az általuk okozott károk is egyre gyarapodnak. Ezért a klímaváltozás mihamarabbi mérséklésén túl rendkívül fontos a már elkerülhetetlen változásokra felkészülni. Ennek mikéntjéről számos cikkben értekeztünk már
https://www.nak.hu/kamara/kamarai-hirek/orszagos-hirek/105762-orszagos-jegkarmerseklo-rendszer-ket-heti-osszesito-2023-04-24-05-07

További részletek:
https://masfelfok.hu/2021/06/14/tul-sok-es-tul-keves-viz-hogyan-alkalmazkodjunk-az-egyre-szelsosegesebb-eghajlathoz/
https://masfelfok.hu/2021/07/23/arviz-ellen-sokszor-tobbet-ernek-a-termeszetalapu-megoldasok-mint-a-gatak/
https://masfelfok.hu/2020/12/15/esztetikus-okologikus-gazdasagos-kek-zold-infrastruktura-uj-szemlelet-a-varosi-csapadekviz-gazdalkodasban-i/

Tovább 

Hogy bemutassuk a közös autóbusz és kerékpársáv alkalmazásakor felmerülő nehézségeket, megoldandó feladatokat, készítettünk egy összefoglalót német, belga és francia tervezési segédletek és szakkönyvek felhasználásával.

 


Közös busz- és kerékpársávok használata

  1. Közös autóbusz és kerékpársávról
  2. Tájékoztató a buszsávok használói számára
  3. Időveszteség
  4. A kerékpáros-buszsávok európai gyakorlatának áttekintése
  5. Mit mondanak a jogszabályok?

Tovább 

Demonstráción hívta fel a figyelmet a Mozgássérültek Budapesti Egyesülete szombaton a fővárosban arra, hogy a szabálytalankodó sofőrök miatt a mozgássérültek gyakran nem tudják használni a számukra fenntartott parkolóhelyeket, a hatósági ellenőrzés hatékonysága pedig minimális. A szervezet közleménye szerint a magyar emberek jelentős része továbbra is intoleráns, a mozgásukban korlátozottak számára kijelölt helyeken parkol az utcákon, illetve a bevásárlóközpontok környékén. 

Az egyesület szombaton egy budapesti bevásárlóközpont parkolójában tartott demonstrációt, hogy felhívja a figyelmet a problémára.

Tovább 

A parlamenti választások előtt, "ügyesen időzítve" adták át az V. kerületi presztízsberuházást, a belváros új főutcáját. Csökkentett autóforgalom, szélesebb járdák, több biciklitároló, mozgásérzékelős szökőkút. Tekintse meg fotóriportunkat!


  Mozgásérzékelős szökőkút a Szabadság téren

Mozgásérzékelős szökőkút a Szabadság téren

#1 © Stiller Ákos

 

 

#2 © Stiller Ákos

 

  A nyomásérzékeny járólapoknak köszönhetően be lehet menni a 
vízsugarakkal körülvett részre – mindenki Mózes lehet 15 percre.

A nyomásérzékeny járólapoknak köszönhetően be lehet menni a vízsugarakkal körülvett részre – mindenki Mózes lehet 15 percre.

Tovább 

A rendőrség sajtótájékoztatóján beszámoltak a közkedvelt „zéró tolerancia” és „objektív felelősség” intézmények bevezetése óta kétségkívül csökkenő baleseti számokról, de talán érdekesebb a statisztikáknál, hogy március 1-jétől a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság szombathelyi székhelyére fut be minden objektív felelősség körébe tartozó szabályszegés. A zárt informatikai rendszer automatikusan feldolgozza az adatokat, 5 napon belül értesíti az elkövetőt és 22 napon belül határozatot hoz.

Tovább 

Remélem nem mondok újdonságot azzal, hogy egy két,- vagy többsávos körforgalomban hogyan illik közlekedni ... a nyugaton már bevált közlekedésbiztonsági módszer, gyakorlati kivitelezése Magyarországon "mintha" akadozna ... miért is?

 

Naponta kétszer veszem igénybe a budakalászi kettős körforgalmat. Naponta kétszer akarnak megölni. Rázzák az öklüket, dudálnak és hörögve fékeznek, pedig esküszöm: ott szabályosan vezetek. Én tudom, hogy kell egy ilyen szituációban vezetni, ők nem – a hülyék mégis mindig átkozottul magabiztosak.

Tovább 

A téliről nyári üzemmódra átállásról általánosan már esett szó ...

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat kell előre vagy hátra felrakni? És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?

A mélyebb profillal rendelkező gumikat a hátsó tengelyre kell felszerelni.

Tovább 

Mindegy, hogy az utcán, a kijelölt úton, vagy a versenypályán történik, a kerékpározás (néha) veszélyes sport. A borulás, esés a levegőben van, és ha baleset történik, amiben többen is érintettek, nem feltétlenül mindig a biciklis a hibás.

 

 

Az ütközésnek és a borulásnak súlyos sérülések lehetnek a következményei.

Tovább 

Bemutatták az új fejlesztésű Pannonia motorkerékpárt kedden Várpalotán. A 400 köbcentis, 49 lóerős motort a Veszprém megyei városban gyártják majd.

 

network.hu

 

Az új Pannonia Bol d'Or

Fotó: MTI


A Pannonia Bol d' Or elnevezésű modellt magyarok tervezték és 90 százalékban a gyártása is hazai, a futóművét azonban Olaszországban készítették, a Moro Racing, illetve Stefano Favaro, Talmácsi Gábor magyar motorversenyző világbajnok menedzsere segítségével – mondta Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 éve

Nem alakulgat ... én úgy tudom

#####

Köhög az új Pannónia, visszakérik a pénzt
http://csepel.info/?p=10156 - 2010. július 26.

Várpalota szerződést bont a céggel

Várpalota önkormányzata megszakítja az együttműködést a Pannónia motorok újjáélesztését ígérő céggel, s visszaköveteli az annak adott támogatást. A város szerint a Magyar Motorkerékpár Kft. nem kezdte el időben a beruházást.

Kihátrál a legendás Pannónia motorkerékpárok feltámasztását ígérő cég mögül a várpalotai önkormányzat. A város képviselő-testülete csütörtöki ülésén úgy határozott:megszűntnek tekintik a Magyar Motorkerékpár (MM) Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást, s kamatokkal együtt visszakérik a korábban a cégnek nyújtott 15 millió forintos fejlesztési- és munkahely-teremtési támogatást.

A testület döntése több szempontból is meglepő. Az eredetileg ígértnél később ugyan, de idén áprilisban Várpalotán bemutatták az első „újkori” Pannóniát, a Bol D’or elnevezésű modellt. A szakítás meglepetést keltett azért is, mert a város önkormányzata a 15 millió forintos támogatás fejében tízszázalékos tulajdonrészhez jutott a Várpalotának motorkerékpár-összeszerelő üzemet ígérő MM-ben. Vagyis mostani döntésével az önkormányzat lényegében egy résztulajdonában lévő társasággal szakítja meg az együttműködést.

A döntés okairól Németh Árpád, Várpalota polgármestere azt mondta: a cég összeszerelő üzem, kereskedelmi központ építését ígérete, s szerződésben vállalta, hogy 2010. május 31-ig elkezdi a beruházást, ám erre nem került sor. Hozzátette: a társaság még a beruházáshoz szükséges ingatlanokat sem vásárolta meg. Arra a kérdésünkre, hogy a történtek után mihez kezd a város az MM-ben lévő részesedésével, a polgármester nem kívánt válaszolni.

– Megdöbbentett a testület döntése – mondja Mázló Imre, az MM ügyvezetője és kilencvenszázalékos tulajdonosa. Mint mondta, a beruházás előkészítése elindult: már hónapok óta tárgyal egy várpalotai ingatlan megvásárlásáról, ahol a kereskedelmi központjukat és fejlesztési részlegüket létrehoznák. Hozzátette: az ingatlan megvásárlásáról már megállapodtak, a szerződés megkötését az hátráltatja, hogy hibás a tulajdoni lap, emiatt fel kell méretni a területet.

Az ügyvezető szerint a beruházás elkezdését bizonyítja az is, hogy már több épület terve elkészült, s megrendelték azt az üzemcsarnokot, amelyben majd a motorokat szerelik össze. Mázló kérdésünkre, hogy visszafizeti-e a támogatást, azt felelte: „Egyelőre kivárok, bízom abban, hogy a testület felülvizsgálja döntését.” Ezzel együtt – tette hozzá – nekem is újra kell gondolnom a kapcsolatot a várossal, nem kizárt, hogy a történtek miatt máshol építem fel a gyárat, s kivásárlom a cégből az önkormányzatot. Mázló leszögezte: a Pannónia jövője nincs veszélyben, a cég helyzete anyagilag stabil, jól halad a Bol D’or modell engedélyeztetése, jövőre pedig bemutatnak két új prototípust. Arra a kérdésünkre, hogy mikortól kezdődik a sorozatgyártás, azt felelte: várhatóan jövőre.

Forrás: Népszabadság
http://nol.hu/auto/20100726-pannonia__kohog_a_motor

#####


Pert vesztett a Pannonia
http://totalbike.hu/hirek/2012/03/22/pert_vesztett_a_pannonia/
MTI - 2012.03.22.

Első fokon pert nyert a várpalotai önkormányzat a Magyar Motorkerékpár Kft. ellen, amely Pannónia motorok gyártását tervezte Várpalotán – közölte Schnöller Kitti, a városháza sajtóreferense szerdán az MTI-vel.

A cégnek a Veszprémi Törvényszék ítélete szerint vissza kell fizetnie az önkormányzat által biztosított 15 millió forintot, mivel nem valósult meg a beruházás és a munkahelyteremtés. Ezen kívül 900 ezer forint illetéket és 635 ezer forint perköltséget is ki kell fizetnie a cégnek a nem jogerős ítélet szerint.

A cég új Pannónia motor gyártását akarta megkezdeni Várpalotán, 10-15 munkahely teremtésével.

Hogy volt?

A magyar motorkerékpárt Mázló Imre próbálta meg visszahozni. A prototípus bemutatására hosszas halogatás után Várpalotán került sor 2010. április 6-án. A bemutatott gép fő elemeiben megegyezett az angol CCM CR40 modellel, de a Pannonia márkenév sem képezte és nem képzi ma sem a Magyar Motorkerékpár Kft. tulajdonát.

#####

Népes tábor rajong érte

Magyarország valaha motorkerékpárgyártó-hatalomnak számított és büszkék lehetünk eredményeinkre. A Csepel Művekben kevés híján hétszázezer motorkerékpárt készítettek a hősi időkben, többségük pedig kiválóan sikerült konstrukció volt. Ennek jele pedig az, hogy közülük ma is sok fut az utakon, a legjobb állapotúak OT-s rendszámmal.

A nosztalgiával vegyes büszkeség és szomorúság érzése járja át a magyar motorosok lelkét, ha eszükbe jut 1975. Abban az évben hagyta el a csepeli gyárat a legutolsó motorkerékpár, egy Pannonia. Nem is akármilyen darab volt, hanem egy P21 Luxus. Az arányos külsejű motorkerékpár méltó lezárása volt egy korszaknak, magába sűrítette a gyártás termékeny évtizedei alatt bekövetkezett újabb és újabb műszaki korszerűsítéseket.

Bár idestova négy évtized telt el „az utolsó” legyártása óta, még ma is találkozhatunk Pannoniákkal az utakon. A strapabíró és könnyen karbantartható szerkezet dacol az évekkel és a kilométerekkel, nem is csoda, ha a márkát időnként fel akarják támasztani, új köntösbe bújtatva ismét gyártani. Néhány évvel ezelőtt egy lelkes fejlesztőcsapat el is készített egy prototípust. Nem titkolt szándékuk az volt, hogy megteremtik a sorozatgyártás feltételeit is és Várpalotán beindítanak egy motorkerékpár-gyártó üzemet. A mutatós prototípus a Pannónia Bol d'Or nevet kapta. Az elnevezés a franciaországi Monthléry-ben rendezett legendás 24 órás Bol d'Or versenyre utal, amelyen 1956-ban részt vettek a magyar versenyzők is és egy Pannonia 250-essel kategóriagyőzelmet aratottak. A modern Pannoniába 49 lóerős, egyhengeres, vízhűtéses Suzuki blokk került. Formáját tekintve túraenduro, fekete alapszínnel, aranyszínű felnikkel. Sajnos a remények gyorsan szertefoszlottak, a sorozatgyártás nem kezdődhetett el. Az okok sokfélék, de a legnyomósabb érv talán a pénzhiány volt: ahogyan a gépkocsik gyártói, úgy a motorkerékpárgyárak is azzal szembesültek 2010-ben – a prototípus bemutatásakor – hogy a gazdasági visszaesés hatására jelentősen megcsappant a kereslet és a közönség vásárlóereje. Jó hír azonban, hogy aki manapság Pannonián akar motorozni, könnyedén megteheti. A hirdetéseket böngészve gyorsan és akár százezer forintért is találhatunk felújítandó modellt. Annak természetesen mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, aki azonnal nyeregbe kíván pattanni és ad a külcsínre is. Egy szépen és jól felújított „Pancsi” akár egymilliót is kóstálhat.
http://www.garazsmagazin.com/ket-kereken/a-pannonia-multja-es-jelene
A cikk folytatása a Veterán Garázs Magazin 2014. májusi számában olvasható.

#####

41 év (az idén) és ilyen rendezvények azért vannak...;


Újra sok Pannonia a Pannoniagyárban
http://onroad.hu/2015/01/29/ujra-sok-pannonia-pannoniagyarban/
2015. január 29. csütörtök

A hajdani hazai motorkerékpár gyártás legismertebb neve a Pannonia volt. A márka hívei szomorú megemlékezésre hívnak minden motorszerető embert.

Ugyan még messze van a meghívó dátuma, de érdemes akár már most felvésni a naptárba, hogy ne keress más programot 2015. május elsejére. Akkorra ugyanis az egyik legnagyobb hazai veterán márkaklub, a Pannonia MGTSZ (ez a Magyar Gépjárművek Túra Szakosztálya megnevezés rövidítése) remek programot kínál.

Sajnos idén “ünnepeljük” a negyven esztendős szomorú évfordulóját annak, hogy leállt a gyártósor és megszűnt az egykor híres magyar motorkerékpár-gyártás.
http://onroad.hu/2013/10/23/pannonia-dicserete/
Ezt a jubileumot azonban a Pannonia MGTSZ szeretné egy vidám és felemelő ünneppé tenni – így várnak minden tulajdonost és érdeklődőt is az egykori fő előállító üzem, a Csepel Művek elé egy remek motoros majálisra. Így újra belepheti a hajdani gyárcsarnok levegőjét a kétütemű motorok füstje, hogy legalább ez visszaidézze az egykori dicsőbb múltat.
[...]

Egyelőre, úgy tűnik nagy tervek voltak és elszálltak ...

Tovább 

Hamarosan új korszak köszönhet ránk a közlekedésben, köszönhetően annak, hogy pár évvel ezelőtt egy kis vállalkozás a fejébe vette, hogy létrehozza mindazt, ami az elektromos autógyártás mögül hiányzik: a kiszolgáló infrastruktúrát. Az olajmentes világ vízióját kergető vállalat még ebben a hónapban tesztelni fogja akkumulátorcserélő berendezését Tokióban, amely által a jövőben már olyan körülmények között vezethetünk majd elektromos kocsikat, mint ma a benzineseket.

Tovább 

A benzin és az autók adójából beszedett bankjegyekkel betömhetnék az összes kátyút Magyarországon.

... ez a mondat nem feltétlen igaz, de vannak még furcsaságok, legfőképpen az útfelújítás "minősége" kapcsán.

 

A sikerfilmek mintájára folytatásokba szedhetnénk a zéró toleranciát. Lehetne ˝Zéró tolerancia 2.˝, ˝Zéró tolerancia kettő és fél˝. Ahogy a Csupasz pisztolynál bejött, itt is biztos volna a kasszasiker.

 

Igen, mert már majdnem akkora gépezet, bírsággyár dolgozik Magyarországon azért, hogy a KRESZ szabályait megszegőknek csekket küldjenek, mint amennyien a világsikert hozó Avatar mozit készítették.

Tovább 

network.hu

Kia Ray plug-in hybrid Concept

Elektromos motor, a jármű tetején napelemekkel. Egy feltöltéssel 80 kilométert képes megtenni, de a másik motor használatával 1200 km-re nő a hatótávolság.


 network.hu

Porsche 911 GT3 R hybrid

A zöld versenyautók rajongói örülni fognak! 480 lóerő!


 network.hu

Elektromos Fiat 500

A Fiat-csoporthoz tartozó Chrysler a tervek szerint 2012-ben piacra dobja a Fiat 500-as elektromos változatát.


 network.hu

Mercedes-Benz B-Class Fuel Cell

Hidrogénnel működő autó – az alternatív technológia jegyében!

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Köszönjük Marika! Remélem, a 130 g/km széndioxid kibocsájtáson már nem vitatkoznak...
:)

Tovább 

Mint bizonyára már Ön is tudomást szerzett róla, finiséhez érkezett a Belváros új főutcájának kiépítése - I. ütem projekt. A megújult történelmi Belvárost a tervezettnél egy hónappal korábban, már április 5-én birtokba vehetik a polgárok. A Belváros-Lipótváros központi magját érintő átalakítás számos forgalmi változást hoz a főváros életébe az V. kerület új közlekedési rendje 2010. április 6-ától lép életbe.

A legtöbb forgalmi rend változás a Déli-Belvárosban (a Kálvin tér és az Egyetem tér környékén), az Erzsébet térnél, valamint a Szabadság tér déli részén lesz.

Tovább 

A napokban megnyílik Budapesten az első olyan hosszabb útszakasz (belvárosi főutca: Kecskeméti utca, Petőfi Sándor utca, Bécsi utca), amely – annak ellenére, hogy teljes hosszában egyirányú – két irányba nyitott a kerékpárral közlekedőknek. Sok év közös munkájának az egyik legfontosabb eredménye ez, kellett hozzá az új KRESZ, sok ember igyekezete, jó szándéka, és elsősorban a közös erőfeszítésünk, hogy sokáig és sokan álltunk ki az ügy mellett…

 

Most, hogy elértük, tanuljuk meg használni is!

Tovább 

 

Hatalmas ovációval fogadtam a blog.hu tegnapi levelét a Gramofon Online indulásáról, mert nagyon szeretem a század első felének magyar könnyűzenéjét. Mondjuk az eszembe sem jutott, hogy az Urbanistán is használni fogom tudni. Pedig itt van ez a pompás kis kuplé, amelyik egyből szertefoszlatja a "régen minden sokkal klasszabb volt" illúzióját. Na nem azért, mert vacak a szám, hanem mert bemutatja, milyen volt a pesti tömegközlekedés 1911-ben.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu