Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az egyirányú forgalommal szembe kerékpározás engedélyezése heves ellenzést váltott ki a gépkocsivezetőkből az év elején. Néhány napja megnyílt az első budapesti belvárosi utca, ahol alkalmazták a KRESZ adta új lehetőséget. Beszólásokat viszont még kierőltetni sem lehetett.
Hiába volt a provokatív szemkontaktus a szélvédőn keresztül a sofőrökkel, a szűkös hely ellenére minden szembejövő autós igyekezett udvariasan kitérni.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Vitézy Dávid szerint Demszky Gábor és Hagyó Miklós pontosan tudták, miért rejtegetik a tanácsadói szerződéseket. A Mandinernek adott nagyinterjú első részében a VEKE szóvivője a BKV botrányainak részletes taglalása mellett arról is beszél, miért akart Regőczi Miklós szakállas professzorokat küldeni a Nap-keltébe.
2009. decemberben ért véget a BKV Zrt. felügyelőbizottságában a tagságod. Hogy látod, milyen eredményeket sikerült elérned ebben a három évben?
|
|
A második világháború óta a legnagyobb leállást szenvedi el az európai légiközlekedés az izlandi Eyjafjöll vulkán kitörése miatt. A helyzet óráról órára változik, de vasárnap délután több ország részlegesen feloldotta a légtérzárat, és megnyitott néhány repteret. A vulkánkitörésnek komoly gazdasági hatásai lehetnek.
Nincs már szemmel látható nyoma Magyarország felett az izlandi vulkánkitörés után keletkezett hamufelhőknek, a következő órákban pedig várhatóan a teljesen kitisztul a levegő, közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat.
14 éve | M Imre | 1 hozzászólás
2008.09.30.
Nem Hölgyeim és Uraim. Ezt a térképet nem csak úgy összefirkáltuk. Szerény képeségeinket kihasználva megpróbáltuk berajzolni a Budapest alá tervezett valamennyi autóalagút nyomvonalát. Ugyanis évről évre (vagy legalábbis négy évről négy évre biztos) előkerül az autóalagutak kérdése. Legalább annyiszor, mint a négyes-ötös metróé vagy a gyalogos hidaké. És persze ugyanannyira nem épülnek meg. A Budavár alatt futó alagutat és a Ferenciek tere alatti forgalmat leszámítva nem nagyon lehet Budapesten föld alatt gépkocsikázni.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Régebbi a cikk, de érdemes olvasgatni, az előterjesztőtől függetlenül is - mi is valósult meg ebből?
"Zöld csomagot" készített a környezetszennyezés, ezen belül főleg a légszennyezés mérséklésére a fővárosi KDNP a BKV számára. A javaslatcsomagot Rétvári Bence, a KDNP országgyűlési képviselője mutatta be a közlekedési társaság Akácfa utcai épülete előtt.
A képviselő kifejtette: manapság már nem az ipari légszennyezés a meghatározó, hiszen az a rendszerváltás óta folyamatosan csökken. Sokkal inkább a közlekedés okozta levegőszennyezés az, ami aggasztó. Ezzel összefüggésben rámutatott arra, ahhoz, hogy az embereket sikeresen lehessen ösztönözni a (levegőszennyezés csökkenésével járó) közösségi közlekedés használatára, fejleszteni kell azt.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Nos, közlekedésbiztonság...
Azt azért szögezzük le, idehaza ez egy meglehetősen ismeretlen fogalom. Az értelmező kéziszótárban sem találtam. De megpróbálom az átlag user szintjén is értelmezhetően kifejteni - és előre elnézést kérek a kivételtől, amúgy ab ovo akinek nem inge, ne vegye.
A mai téma tárgya az irányjelző, gyengébbek kedvéért index. Használata forgalomban erősen ajánlott.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Darti küldte ezt a jellegzetesen magyar történetet a motorbalesetéről. Vér és belek nem lesznek benne, de ettől még érdekes és tanulságos sztori - köszönjük!
A történet lassan másfél éve kezdődött, amikor is egy kora nyári napon motorral ellátogattam egy előadásra. Az előadást meghallgatva visszapattantam a motorra, és kellő nyugalommal elindultam utamra. Szép verőfényes napot sikerült az Égieknek összehozniuk, nem is siettem nagyon semerre. Az előadás után egy barátomat indultam meglátogatni, aki történetesen Káposztásmegyeren lakik.
Bettinek betegsége van.
Betti nem eshet teherbe, nem hordhatja ki a magzatot, és nem nevelheti fel.
Betti nem láthatja, ahogy a gyermeke felnő, ahogy járni és beszélni tanul.
Betti nem kötözheti a horzsolásokat, nem csillapíthatja a lázat csemetéjén.
Betti nem láthatja, ahogyan fia, lánya elballag az óvodából, iskolából.
Betti nem lehet nagymama sem, mert betegsége van.
Betti nem mehet férjhez.
Betti nem ismerheti meg az igazi szerelmet, sem testileg, sem lelkileg.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Bizonyára mindenki találkozott már a jelenséggel - hűvösebb nedvesebb időben -, hogy amikor behuppant a kocsiba, annak ablakai veszettül párásodni kezdtek. Ha hirtelen többen is beülnek, ne adj’ isten bőrig ázva, akkor meg aztán pláne.
A folyamat egyszerű. Hirtelen megnő a páratartalom a zárt térben és a nedvesség a hideg szélvédőkön apró cseppecskékben lecsapódik, így alkotva átláthatatlan réteget. Hasonló műveleti sorrend van kora hajnali vízparti fedett pályás diszkó parkolós hancúr-partyk esetében is.
Vezetés közben gyakran elmélkedek a körülettem zajló forgalmi szituációkról. Visszatérő motívumok a fehérfurgonok, a taxisok, a női vezetők. És az elmebetegek, akik mások életére fittyet hányva cikáznak, száguldoznak. Pár hete egy ilyen jómadár teljesen kiverte nálam a biztosítékot!
Bizonyára sokan vannak, akik ismerik Budapest – Vecsés határán az Üllői út végén található vasúti átjárót (itt éri el az Üllői út a 4-es számú főutat). Teljes arzenállal védett átjáró (félsorompó, fényjelző berendezés), mindkét irányban több száz méterre belátható, egyenes vasúti pályaszakasszal.
Természetesen mi is kilátogattunk az április 16-18. között megrendezett IV. Oldtimer Expo-ra, amelynek ezúttal is a Vasúttörténeti Park adott otthont. A több mint kétszáz kiállított autócsoda között igazi ritkaságokra és valódi értékekre bukkantunk, amelyeket most bemutatunk Önöknek!
Sajnos manapság már nem látunk húszcentis króm jaguárokat az autók orrán
Ezt a nemrégiben
újrafényezett verseny Ferrarit 1957-ben, vagyis több mint fél évszázada
gyártották.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A vezess.hu portál nem is oly régen számolt be róla, hogy feltámadhat az Ikarus, most pedig már az első próbautazáson is "túlestek". Modern, környezetkímélő motor, alacsony padló, rozsdamentes acél váz, megfizethető ár és néhány remek ötlet teheti versenyképessé itthon és külföldön egyaránt az új Ikarus buszt. Persze arról lehet vitázni, hogy mennyire új és hogy mennyire magyar, de most örüljünk annak, hogy újra van Ikarus emblémás autóbuszunk.
Euro5-ös motorral készülnek
Egy busz formaterve nem rejt sok meglepetést, így az Ikarusé sem.
A napokban gurult le a gyártósorról a Kühne teljes egészében saját fejlesztésű autóbusza, a Citadell csuklós változatának prototípusa.
Az új kocsit, a tavaly elkészült 12 méteres járműhöz hasonlóan, elsősorban fővárosi tömegközlekedésre szánják.
Még tavaly kezdett teljesen új konstrukciójú autóbusz fejlesztésébe a mosonmagyaróvári Kühne Zrt. (az önhordó karosszéria fejlesztését ők végzik). Portálunkon korábban többször beszámoltunk már arról, hogy a nagy múltú gyár az elmúlt időszakban nehéz anyagi helyzetbe került, a jövője szempontjából meghatározó lehet a fővárosi tömegközlekedési vállalat járműparkjának cseréje. Éppen ezért a teljesen új autóbuszcsalád tervezésénél a fővárosi tömegközlekedési elvárásokat tartották szem előtt.
A Magyar Országos Levéltár a hagyományos iratok mellett számos olyan dokumentumot is őriz, melynek hordozója nem papír vagy pergamen. Ezen a héten a Helytartótanácsi Levéltár egyik acél magasnyomó dúcát mutatjuk be, amely kísérleti tűzoltóruhákat ábrázol 1833-ból.
Az 1724 és1848 közötti idöszakban a Magyar Királyi Helytartótanács látta el a tágabb értelembe vett közigazgatás valamennyi területének irányítását és felügyeletét. Hatásköre az alsó- és középfokú közigazgatási szervek működésének felügyeletére, valamint az újonnan alakuló szakigazgatási szervek, és számos különféle adó, hadellátási, ipari, kereskedelmi, mezőgazdasági, könyvkiadási, közoktatási, közegézségügyi, úrbéri és alapítványi ügyekkel foglalkozó hivatal tevékenységének ellenőrzésére terjedt ki.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A BKV vezetése - saját pénzén - öt db
mozgáskorlátozottak szállítására kialakított korszerű Renault kisbuszt
vásárolt. A Renault Master 2,5 dCI típusú, Euro4 dízelmotorral
felszerelt, új járművek a mozgássérülteket szállító IK 405-ös
autóbuszokat váltják fel a BKV-nál. (2010. április 9.)
A BKV menedzsmentje arra törekszik, hogy megteremtse az
esélyegyenlőséget a közösségi közlekedésben is. Ezért a vezetők saját
pénzükön vásárolnak öt, mozgáskorlátozottak szállítására kialakított
autóbuszt, mintegy 55 mFt értékben, melyeket felajánlanak a BKV-nak -
áll a vállalat közleményében.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Erre a következtetésre jutott amerikai és kanadai tanulmányok kielemzését és összegzését követően a szintén amerikai National Safety Council (NSC), amely kiemeli, hogy valójában nem vagyunk képesek egyazon időben egyszerre több feladatot is ellátni, így az autóvezetés és a telefonon történő (akár kihangosított) beszélgetés önmagában is veszélyforrás lehet.
Az NSC harminc különböző tanulmányt vett végig, hogy valamiféle következtetést levonjon azok tartalmából, és az elvégzett vizsgálatok eredményéből.
Uniós útmutató 2050-re
Egy angol-holland kutatócsoport két évig vizsgálta, hogyan egyeztethető össze a közlekedés és az éghajlatvédelem. Az eredmény egy tanulmánykötet lett arról, hogy miként csökkenthetők jelentősen a közlekedés által kibocsátott üvegházhatású gázok (ühg) 2050-ig. A tanulmányt idén március közepén mutatták be egy brüsszeli konferencián.
Az Európai Bizottság Környezetvédelmi Főigazgatósága által támogatott kutatás eredményeit útmutatásként szánják az európai, nemzeti és helyi szintű döntéshozóknak arról, milyen intézkedések révén egyeztethető össze a közlekedési ágazat működése és az éghajlatvédelem.
Hogy bemutassuk a közös autóbusz és kerékpársáv alkalmazásakor felmerülő nehézségeket, megoldandó feladatokat, készítettünk egy összefoglalót német, belga és francia tervezési segédletek és szakkönyvek felhasználásával.
Közös busz- és kerékpársávok használata
Demonstráción hívta fel a figyelmet a Mozgássérültek Budapesti
Egyesülete szombaton a fővárosban arra, hogy a szabálytalankodó
sofőrök miatt a mozgássérültek gyakran nem tudják használni a
számukra fenntartott parkolóhelyeket, a hatósági ellenőrzés
hatékonysága pedig minimális.
A szervezet közleménye szerint a magyar
emberek jelentős része továbbra is intoleráns, a mozgásukban
korlátozottak számára kijelölt helyeken parkol az utcákon, illetve
a bevásárlóközpontok környékén.
Az egyesület szombaton egy budapesti bevásárlóközpont parkolójában
tartott demonstrációt, hogy felhívja a figyelmet a problémára.
A parlamenti választások előtt, "ügyesen időzítve" adták át az V. kerületi presztízsberuházást, a belváros új főutcáját. Csökkentett autóforgalom, szélesebb járdák, több biciklitároló, mozgásérzékelős szökőkút. Tekintse meg fotóriportunkat!
Mozgásérzékelős szökőkút a Szabadság téren #1 © Stiller Ákos
|
#2 © Stiller Ákos
|
A nyomásérzékeny járólapoknak köszönhetően be lehet menni a vízsugarakkal körülvett részre – mindenki Mózes lehet 15 percre. |
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A rendőrség sajtótájékoztatóján beszámoltak a közkedvelt „zéró tolerancia” és „objektív felelősség” intézmények bevezetése óta kétségkívül csökkenő baleseti számokról, de talán érdekesebb a statisztikáknál, hogy március 1-jétől a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság szombathelyi székhelyére fut be minden objektív felelősség körébe tartozó szabályszegés. A zárt informatikai rendszer automatikusan feldolgozza az adatokat, 5 napon belül értesíti az elkövetőt és 22 napon belül határozatot hoz.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Remélem nem mondok újdonságot azzal, hogy egy két,- vagy többsávos körforgalomban hogyan illik közlekedni ... a nyugaton már bevált közlekedésbiztonsági módszer, gyakorlati kivitelezése Magyarországon "mintha" akadozna ... miért is?
Naponta kétszer veszem igénybe a budakalászi kettős körforgalmat. Naponta kétszer akarnak megölni. Rázzák az öklüket, dudálnak és hörögve fékeznek, pedig esküszöm: ott szabályosan vezetek. Én tudom, hogy kell egy ilyen szituációban vezetni, ők nem – a hülyék mégis mindig átkozottul magabiztosak.
A mélyebb profillal rendelkező gumikat a hátsó tengelyre kell felszerelni.
Az ütközésnek és a borulásnak súlyos sérülések lehetnek a következményei.
14 éve | M Imre | 4 hozzászólás
Bemutatták az új fejlesztésű Pannonia motorkerékpárt kedden Várpalotán. A 400 köbcentis, 49 lóerős motort a Veszprém megyei városban gyártják majd.
Az új Pannonia Bol d'Or
Fotó: MTI
A Pannonia Bol d' Or elnevezésű modellt magyarok tervezték és 90 százalékban a gyártása is hazai, a futóművét azonban Olaszországban készítették, a Moro Racing, illetve Stefano Favaro, Talmácsi Gábor magyar motorversenyző világbajnok menedzsere segítségével – mondta Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Hamarosan új korszak köszönhet ránk a
közlekedésben, köszönhetően annak, hogy pár évvel ezelőtt egy kis
vállalkozás a fejébe vette, hogy létrehozza mindazt, ami az elektromos
autógyártás mögül hiányzik: a kiszolgáló infrastruktúrát. Az olajmentes
világ vízióját kergető vállalat még ebben a hónapban tesztelni fogja
akkumulátorcserélő berendezését Tokióban, amely által a jövőben már
olyan körülmények között vezethetünk majd elektromos kocsikat, mint ma a
benzineseket.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A benzin és az autók adójából beszedett bankjegyekkel betömhetnék az összes kátyút Magyarországon.
... ez a mondat nem feltétlen igaz, de vannak még furcsaságok, legfőképpen az útfelújítás "minősége" kapcsán.
A sikerfilmek mintájára folytatásokba szedhetnénk a zéró toleranciát. Lehetne ˝Zéró tolerancia 2.˝, ˝Zéró tolerancia kettő és fél˝. Ahogy a Csupasz pisztolynál bejött, itt is biztos volna a kasszasiker.
Igen, mert már majdnem akkora gépezet, bírsággyár dolgozik Magyarországon azért, hogy a KRESZ szabályait megszegőknek csekket küldjenek, mint amennyien a világsikert hozó Avatar mozit készítették.
Kia Ray plug-in hybrid Concept
Elektromos motor, a jármű tetején napelemekkel. Egy feltöltéssel 80 kilométert képes megtenni, de a másik motor használatával 1200 km-re nő a hatótávolság.
A zöld versenyautók rajongói örülni fognak! 480 lóerő!
A Fiat-csoporthoz tartozó Chrysler a tervek szerint 2012-ben piacra dobja a Fiat 500-as elektromos változatát.
Hidrogénnel működő autó – az alternatív technológia jegyében!
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Mint bizonyára már Ön is tudomást szerzett róla, finiséhez
érkezett a Belváros új főutcájának kiépítése - I. ütem projekt. A
megújult történelmi Belvárost a tervezettnél egy hónappal korábban, már
április 5-én birtokba vehetik a polgárok. A Belváros-Lipótváros
központi magját érintő átalakítás számos forgalmi változást hoz a
főváros életébe az V. kerület új közlekedési rendje 2010. április
6-ától lép életbe.
A legtöbb forgalmi rend változás a Déli-Belvárosban (a Kálvin tér és az
Egyetem tér környékén), az Erzsébet térnél, valamint a Szabadság tér
déli részén lesz.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A napokban megnyílik Budapesten az első olyan hosszabb útszakasz (belvárosi főutca: Kecskeméti utca, Petőfi Sándor utca, Bécsi utca), amely – annak ellenére, hogy teljes hosszában egyirányú – két irányba nyitott a kerékpárral közlekedőknek. Sok év közös munkájának az egyik legfontosabb eredménye ez, kellett hozzá az új KRESZ, sok ember igyekezete, jó szándéka, és elsősorban a közös erőfeszítésünk, hogy sokáig és sokan álltunk ki az ügy mellett…
Most, hogy elértük, tanuljuk meg használni is!
Hatalmas ovációval fogadtam a blog.hu tegnapi levelét a Gramofon Online indulásáról, mert nagyon szeretem a század első felének magyar könnyűzenéjét. Mondjuk az eszembe sem jutott, hogy az Urbanistán is használni fogom tudni. Pedig itt van ez a pompás kis kuplé, amelyik egyből szertefoszlatja a "régen minden sokkal klasszabb volt" illúzióját. Na nem azért, mert vacak a szám, hanem mert bemutatja, milyen volt a pesti tömegközlekedés 1911-ben.
M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás