Közlekedés Blog: 2011. június

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2011. június

network.hu

Az európai légitársaságok, a bioüzemagyag gyártók és az Európai Bizottság június 22-én megfogadták, hogy 2020-ra 2 millió tonna bioüzemanyagot fog gyártani a légiközlekedés számára, bár egyre többen érvelnek amellett, hogy a „zöld” üzemanyagok nem is annyira környezetkímélők.

2011.06.23.


A légitársaságok lelkesek a bioüzemanyagok használatát illetően, mert ezzel sikerülne csökkenteni a légszennyezést, az alapanyagok termesztését azonban egyre többen kritizálják, mondván, túl nagy termőterületet vonnak el az élelmiszer-termeléstől, ezzel pedig tovább növelik az éhezők számát a világban.

Tovább 

Az Euromatrica irányelv módosítása lehetővé teszi, hogy a nehéz tehergépjárműveknek az úthasználat mellett az általuk okozott zaj- és légszennyezésért is fizetni kelljen.


A Parlament által 2011 június 7-én elfogadott irányelv szerint az ebből befolyó pénzt a közlekedési rendszerek fejlesztésére és környezetvédelemre kellene fordítani.


A plenáris vitán a téma jelentéstevője elmondta, hogy a megállapodás fontos állomásnak számít az európai közlekedéspolitika jövője szempontjából, mivel a tagállamoknak most először lesz lehetőségük arra, hogy a közlekedéssel kapcsolatban felmerülő külső költségek fedezésére is díjat vessenek ki.

Tovább 

 

network.hu

Az utóbbi időben egyre népszerűbbek lettek az alkoholos italok energiaitalokkal való kombinációi. Sokan tartják úgy, hogy ez az új szokás veszélyes, mert az energiaitalok fokozzák az alkohol hatását. A probléma aktualitása miatt a kutatók körében is egyre népszerűbb ez a téma. Legutóbb az Észak-Kentucky Egyetem egyik kutatócsoportja végzett kísérleteket, amelyek célja, hogy kiderítse, módosítja e az energiaital az alkohol hatását.

 

Az utóbbi időben több olyan tanulmány is készült, amiben a témát boncolgató kutatók megpróbálták kideríteni, hogy az alkohol és energiaital együttes fogyasztása növeli e az alkoholfogyasztás kockázatát.

Tovább 

Napjainkban egyre biztonságosabbak az új autók - legalábbis ezt a látszatot erősítik az autógyártók, miközben jótékonyan megfeledkeznek számos maguk okozta problémáról. A segédelektronikával megfertőzött autóvezetők néha már túlzott biztonságérzetben utaznak - míg be nem következik a baj.

(a cikk 2010-es)


Forrás: ADAC
Egyre több új modellről derül ki, hogy borulékony - az elektronika sem képes átlépni a fizika törvényeit


Ötcsillagos töréstesztek, helyettünk vezető elektronikák, magától parkoló autó - néhány az utóbbi tíz év autóipari fejlesztéseiből.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Halló!
Kedves Annamári,

Köszönöm! Igyekszek olyan információkat összeválogatni, ami engem is és sok embert érdekelhet és eközben tanulságos is.
Volt egy olyan gyakorló órára beült ismerősöm, aki a férje mellett ült több tíz évig és nem vezetett, csak Budapesten kívül és ritkán. Vele az első órán - a forgalomban - én vezettem a gépkocsit. Kicsit én is meglepődtem, hogy ez az általam ritkán használt módszer (hogy én vezetek) mennyire bevállt nála :) , megjegyezte a közlekedési-vezetési taktikámat ... így könnyebb volt neki, mintha ő vezetett volna - mondta nekem. Persze, nyilván tesztelt is egy kicsit, hiszem vezetni nem látott még. A jó tanár "holtig" tanul, és a jó vezető is.
Mindig fontos a másokra és a kialakult vagy kialakulóban lévő közlekedési helyzetekre való figyelés a forgalomban.
Üdvözlettel: Imre

Tovább 

A francia másodfokú bíróság ítélete komoly esélyt ad arra, hogy a metrókocsi-ügy felett végre visszanyerje az ellenőrzést a Főváros. Bár mindkét fél a tárgyalási hajlandóságát hangoztatja, nem igazán van miről tárgyalni.


A VEKE nehezen tartja elképzelhetőnek, hogy egy olyan gyártó, amely a szerződésben foglaltakhoz képest több éves késedelemben van, a járművével szemben súlyos műszaki kifogások merültek fel, nem hajlandó betartani a magyar előírásokat, ráadásul be is pereli a vevőjét és nyilvánosan sértegeti is, a jövőben mindent pontosan az előírások szerint fog teljesíteni.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

A Lakóközösségi Szervezetek Szövetsége /LAKSZ/ és szervezetei által közzétett információk, vélemények és állásfoglalások közül egy javaslat - "Járműgyár" létrehozására ( a blogból):

A LAKSZ és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület /VEKE/ közötti közel tíz éves jó kapcsolat és konzultatív együttműködés alapján, azzal a felhívással fordulunk Magyarország lakosságához és a Facebook nyilvánosságához, hogy csatlakozzon a „Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár Rt” létrehozását támogató csoporthoz.

A szövetségi csoport eddig is sajnálattal vette tudomásul, hogy Magyarországon felszámolták a vasúti járműgyártást és hasonló elveket képviselt a szakmai szervezetként létrejövő és működő VEKE is. A tervezett 4-es metróhoz és többi metróvonalhoz szükséges metró-kocsik megrendelési visszásságai és Tarlós István főpolgármester által képviselt Fővárosnak a „nem teljesítő” járműszállítóval szembeni pernyertessége kapcsán merült fel ismét a VEKE részéről, hogy a „szükségből erényt” kovácsoljunk, azaz a közeli időszakban beszerzendő cca. 700 jármű már elégséges alapot ad arra, hogy a magyar állam a korábbi sikeres vasúti járműgyártást feltámassza.

http://veke.hu/2011/06/vasarlas-helyett-gazdasagfejlesztes-%E2%80%93-ez-a-metrokocsi-ugy-megoldasa/

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_179075128815587&ap=1

A VEKE - általunk is elfogadott - álláspontja szerint, a létrehozandó új magyar vasúti járműgyár nagyon sok hazai beszállítónak, mérnöknek, közlekedési szakembereknek, szerelőnek és az építőiparnak is munkát adhatna. Úgy véljük, hogy a VEKE gyáralapítási javaslatát alátámasztja az is, hogy a fővárosi közlekedési rendszert és hálózatot a következő évtizedekben úgy kell fejleszteni, hogy a kötött pályás közlekedés és az elővárosi vasúti rendszerek kerüljenek előtérbe. A javaslatot a MÁV hosszabb távú vasúti igényei tovább erősíthetik.

A VEKE szakmai hozzáértésére és javaslatára alapozva, azt gondoljuk, hogy - a budapesti és agglomerációs közlekedési és környezeti állapotok javítása érdekében - a budapesti és környékének lakosai – még a nehéz gazdasági helyzetben is - szívesen részt vennének egy új magyar vasúti járműgyár létrehozásában.

Ezért a javaslatunk az, hogy a Fővárosnak meg kell hirdetnie a „Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár” részvénytársaság létrehozásához (elsődlegesen) a budapesti lakossági (névre szóló osztalék elsőbbséges) részvényjegyzést. Szinte biztosra vehető, hogy a budapestiek és agglomerációban lakók legalább 500.000 db 10.000,- Ft-os részvényt lejegyeznének. Ez helyből 5 milliárd. (Minden lakos személyenként egy részvény jegyzésére lenne jogosult, így a család minden tagja névre szóló részvényt kaphat.) A második körben akár a magyar lakosság egésze is bevonásra kerülhet, így az előzetes részvényjegyzés értéke már elérheti a 30-40 milliárdot is.

Harmadik körben – az állam és a Főváros mellett – beléphetnek a részvényjegyzésbe a magyarországi székhelyű és magyar tulajdonosú gazdasági társaságok. Nagyon sok –építő vagy későbbi beszállító – cég kapna e lehetőségen. Ez legalább 40-50 milliárd forint újabb jegyzést jelentene.

Mindehhez a metró-kocsikra szánt 60 milliárdot hozzáadva, akár már szeptemberben megkezdhető lenne az új magyar vasúti járműgyár létesítésének előkészítése.

Ehhez a javaslathoz kérjük a tagok csatlakozását, amennyiben úgy gondolják a csoport tagjai, hogy - előzetesen - elképzelhetőnek tartják a részvényjegyzésben történő részvételüket is, úgy azt a csoport elektronikus címére (budapest.2020.umvj@gmail.com) küldött üzenetben (a család vagy együttes baráti kör igénye szerinti darabszám megadásával) jelezzék.

Facebook csoport:
Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár Rt támogatói

Tovább 

2011. május 27.

Precedens ítélet: kártérítés a 86-os út forgalma miatt

 

A Legfelsőbb Bíróság is jóváhagyta azt az ítéletet, amely szerint a közút kezelője köteles jelentős összegű kártérítést fizetni egy házaspárnak az életüket elviselhetetlenné és az ingatlanukat eladhatatlanná tevő hatalmas kamionforgalom miatt.

 

A perhez a Levegő Munkacsoport nyújtott segítséget. A precedens értékű ítélet remélhetőleg ráébreszti az illetékeseket arra, hogy nem lehet tovább halogatni a hatékony forgalomcsillapító intézkedések megtételét sem a 86-os úton, sem a nagy kamionforgalommal sújtott egyéb utakon.

Tovább 

"Megvan a pénz, jöhet az új tender.
Egy lyukas garast nem adtunk volna a francia bíróság ilyetén döntéséért, de úgy látszik, mégis van igazság. Az előleget visszakapja a BKV, így megvan a fedezet egy normális járműtenderre.
Gratulálunk, szép győzelem!
" (VEKE)


Az Alstom szerelvények ügyében a versailles-i bíróság másodfokú, jogerős határozatában a BKV Zrt.-t korábban elmarasztaló bírósági határozatáról az alábbiak szerint döntött:


„A BKV Zrt.

Tovább 

Hatvan év óta minél jobban él egy társadalom, annál többet autózik. Korábban ez más közlekedési eszközökkel is megesett. De azok terjedése egy idő után elérte tetőpontját, majd csökkenés következett. A jelek szerint az autóra is ez a sors vár.


„Közlekedéspolitikai guruk régóta álmodoznak arról, hogy leválasszák az embereket az autójukról. Talán itt az ideje, hogy megpróbálják” – írja a Prospect magazinban James Crabtree.


Az egyes közlekedési eszközök térhódításának, tündöklésének és hanyatlásának görbéit elsőként egy Lawrence Munby nevű oxfordi oktató vázolta fel, még a hatvanas-hetvenes években.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Nehéz bármilyen beruházás pénzeinek útját követni, bár elvileg nem lenne az. Mondjuk éppen ennek a cikk a beruházásokról nem sokat ír, de a vasúti közlekedés, a teherszálítás fejlettsége Magyarországon fontos dolog lenne. Egy ismerősöm mondott valami egyszerűt mostanában, nem is a beruházásokról: eladják, aztán visszavásárolják. Zsarolások vannak a "beszállítók" részéről, lárd az Alstom cég manővereit. A mobiltelefonra visszatérve - bár nem közlekedési téma - megveheti az ember 50 Ft.-ért a telcsit, de a havidíj nagyon magas és nem jár le, mint a részlet.
Csavaros gondolkodásmódra van (lenne) szükség a döntéshozók részéről és felelős munkára.

Tovább 

Különlegesen felszerelt autókkal ismertette a járművek közötti kommunikációban rejlő lehetőségeket a Ford. Az intelligens járművek valós időben kommunikálnak a közlekedési körülményekről, ezáltal fokozzák a közlekedés biztonságát.


A CoCarX, vagyis a kibővített kutatás az együttműködő autókról program záró prezentációjaként mutatta be a Ford a járművek közti kommunikáció terén elért legújabb fejlesztéseit. Ez egyben a 2009-ben útjára indult program eddigi csúcsának is tekinthető, amelynek célja olyan rendszerek és infrastruktúra kifejlesztése volt, amelyben az autók képesek egymást tájékoztatni a veszélyekről, a közlekedési helyzetről és a forgalmi információkról.

Tovább 

Szerdán rendőrileg betiltották a kerékpározást a budapesti belvárosban. Az Est 1926 április 8-án csütörtökön adott hírt a nagy zavart okozó hatósági szigorításról. A főváros egy akkor harmincéves rendeletet melegített fel, hogy javítson a baleseti statisztikákon.


1926-ban még a 10 ezer darabot sem érte el a gépkocsik száma az országban, (jelenleg 3 millió autó van), kerékpározni viszont akkor sem volt mindig könnyű.

Az Est tudósítása (16. oldal) szerint egy rendőr okozott nagy megrökönyödést a Váci utca és a Kossuth Lajos utca sarkán, amikor „két karját széttárva megállította” a megszokott útvonalán gyanútlanul kerekező fővárosi polgárt, és közölte vele - „Tessék a kerékpárt a Belváros területén gyalog végigvezetni, többé nem szabad itt kerékpározni!”


A csodálkozó kérdésre a rendőr a felettesek döntését citálta.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu