Közlekedés Blog: 2017. augusztus

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3214 db
  • Videók - 2854 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3214 db
  • Videók - 2854 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3214 db
  • Videók - 2854 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3214 db
  • Videók - 2854 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2017. augusztus

https://www.levego.hu/hirek/2017/08/civil-javaslat-a-romai-part-arvizvedelmere/
2017.08.29. | Levegő Munkacsoport


Civil összefogással elkészült egy szakértői tanulmány, amely javaslatot tesz a Római-part környezetbarát rendezésére. Tarlós István, Budapest főpolgármestere idén július elején felajánlotta, hogy ha a Római-part megmentéséért küzdő civilek elő tudnak állni egy álláspontjukat alátámasztó tudományos szakvéleménnyel, amelyet az árvízvédelem terén elvitathatatlanul illetékes szerző jegyez, akkor ő azt a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszti.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 napja

Római-part: elúszni látszik az uniós pénz, az Orbán-kormány inkább vidéki projektekre költené az árvízvédelemre szánt milliárdokat | 2025.04.25.

Lázár János tárcája mintha segédkezne ehhez.

Hétfőn lejár az utolsó utáni határidő az észak-pesti és a csillaghegyi öblözet árvízvédelmi létesítményének megépítéséhez elnyerhető uniós forrásokra kiírt pályázatokon. A Római-parti gát ügyét évtizedek óta göngyölgeti maga előtt a a fővárosi önkormányzat. Az előző uniós pénzügyi ciklusban az észak-pesti szakasz védelmére 3,8 milliárd forintot, míg a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét célzó projektre 5,8 milliárd forintot kapott a főváros. Ebből utóbbi esetében megvalósult a pünkösdfürdői és az Aranyhegyi-patak védműve, elkészült a Római-parti szakasz megvalósíthatósági tanulmánya és lezajlott egy közösségi tervezés is. A part helyett a Nánási-Királyok útja vonalában felépülő gát terve megkapta a vízjogi létesítési engedélyt. (Ezt azonban a part menti nyomvonalért lobbizók megtámadták a bíróságon, a per még nem zárult le.)

A Nánási-Királyok útja vonalába tervezett részben mobilelemekből álló gát kiviteli terveinek elkészítésére, illetve a védmű megépítésére az uniós forrásokra vonatkozó 2023-as kormányhatározatban 28,3 milliárdot különítettek el, az észak-pesti projektre 3,9 milliárdot. Az forráshoz való tényleges hozzáféréshez szükséges támogatási kérelmet 2025. március 28-án nyújtotta be a főváros. (Az erről szóló márciusi közgyűlési vitában a gát támogatói és ellenzői is felszólaltak, elismételve a természetes part elpusztításától, a tömeges fa kivágástól a magukra hagyott ingatlantulajdonosok félelméig és a part lezülléséig szóló korábban sokszor elhangzott érveiket.)

Az uniós források szétosztását menedzselő Irányító Hatóság a kérelem elbírálásához, szoros határidővel további dokumentumokat kért kiegészítésként. Ezek közé tartozik az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a főváros közötti konzorciumi szerződés. A tárcát vezető Lázár János által szorgalmazott beruházási törvény értelmében ugyanis minden állami közreműködéssel, illetve uniós forrásból megvalósuló projektbe konzorciumi partnerként be kell vonni a minisztériumot, akkor is – mint jelent esetben –, ha egyetlen fillért sem ad a beruházáshoz. Mindkét árvízvédelmi projekt megvalósítását 100 százalékban támogatja az Európai Unió.

-- Adni tehát nem ad hozzá semmit az ÉKM, cserébe viszont a szerződés megkötésének halogatásával meg tudja akadályozni, hogy a főváros hozzájuthasson az uniós milliárdokhoz.

A konzorciumi szerződés, illetve a többi IH által kért dokumentum nélkül az IH nem tudja jóváhagyni a támogatási kérelmet, így a projektekre kapott összeg vagy elveszik Magyarország számára vagy esetleg másra költhetik el. Már akadt is jelentkező. Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium államtitkára „izgatottan várja” a végkifejletet, mondván a pénznek másutt is jó helye lenne, a Homokhátság vízmegtartási problémáinak rendezésére már „bekészített projektek” állnak sorba. ...

Új koncepció

Az új ellenzéki városvezetés egyértelművé tette, hogy szakítana a korábbi koncepcióval, amely a Duna közvetlen közelébe helyezné a római-parti fő árvízi védvonalat. Ez ugyanis a természetes part lerombolásához vezetne. A Fővárosi Közgyűlés 2020 januárjában döntött a Királyok útja–Nánási úti nyomvonalon húzódó védmű megvalósíthatósági vizsgálatáról. Kiderült, a gát mindkét helyen felépíthető, de a parton 700 fát, míg a Nánási-Királyok útján csak 160 fát kell kivágni, így megmaradhat a Római-part természetközeli jellege.

https://nepszava.hu/3277245_romai-part-arvizvedelem-orban-kormany-videki-projektek-milliardok
___

Szabó Tímea: Feljelentést tettem a Római-part árvízvédelme kapcsán foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés, illetve különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűncselekményének gyanúja miatt!

Miközben az Orbán-kormány hazug módon mindig valaki mást hibáztat az uniós támogatások szüneteléséért, a valóságban minden rendelkezésére álló eszközzel akadályozza, hogy a hozzáférhető európai pénzek ténylegesen eljuthassanak az érintettekhez.

Az egyik legújabb piszkos trükk – természetesen Lázár János, az ilyen célokra kijelölt végrehajtó közreműködésével – a beruházási törvény módosítása: egyrészt jogszabályban írják elő, hogy uniós finanszírozású építési beruházásoknál kötelező konzorciumi partnerként bevonni az „építésügyi” (a valóságban inkább beruházás-akadályozási) tárcát, másrészt viszont konkrét esetekben nem hajlandóak aláírni a konzorciális szerződést, ezzel megakadályozva a már elnyert és kifizethető támogatások folyósítását. Így most komoly veszélybe került az, hogy egyáltalán megkaphassuk a Római-parti gátépítésre szánt uniós forrásokat!

A „vádoljunk másokat azzal, amit mi csinálunk” kormányzati stratégia friss áldozata ugyanis a Római-part, illetve az az 55 ezer ember, akinek a biztonságát az ottani árvízvédelmi beruházás késlekedése a fenti okok miatt fenyegeti.

A projektet 100 százalékban finanszírozná az EU, az Orbán-kormánynak csupán egy aláírásába kerülne, hogy elkezdődhessen a munka, de indoklás és magyarázat nélkül hónapok óta húzzák az időt, veszélyeztetve a határidőből való kicsúszást.

Természetesen nem fogom tétlenül nézni, hogy önös politikai érdekből, vagy az ellenzéki fővárosi – és kerületvezetés elleni bosszúvágyból tízezrek életével – és vagyonbiztonságával szórakozzanak, kockáztatva 32 milliárd forintnyi uniós támogatás elveszítését is.

Óbuda-Békásmegyer képviselőjeként ezért feljelentést tettem ismeretlen tettes ellen foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés, illetve különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűncselekményének gyanúja miatt. Szeretném ugyanis, ha alkalmuk nyílna a felelősöknek a bíróság előtt elmagyarázni, miért magyar érdek az, hogy ne valósulhasson meg egy teljes egészében az európai adófizetők által fizetett, ugyanakkor kizárólag magyar emberek életét és otthonát védő árvízvédelmi beavatkozás.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1240186487463240

Tovább 

Erős téli lehűlés, intenzív havazás idejében jelezhető, ezért megfelelő előrelátással fel lehet rá készülni.

Várható következmények:

• Hófúvások, hótorlaszok, sínek felfagyása, jégréteg kialakulása miatt fennakadások lehetnek a (közúti, vasúti, légi) közlekedésben.

• A közlekedés nehézségei miatt akadozhat az alapvető élelmiszerellátás, az egészségügyi ellátás, a betegszállítás, gyógyszerek beszerzése.

• A hófúvások településeket zárhatnak el a külvilágtól, járművek akadhatnak el az utakon.

Tovább 

 

"A 104, 105, 107 nemzeti segélyhívó számok kivezetésére akkor kerül sor, amikor ezekre hosszabb időintervallum alatt gyakorlatilag nem fut be segélyhívás. Ebből következően konkrét időpont a kivezetésre nincs" - közölte a Lánglovagok.hu érdeklődésére a Belügyminisztérium Kommunikációs Főosztálya.

 

Ahogy a tűzoltóportál megírta, év végéig réginként ütemezve a 104-es segélyhívószámot átirányítják a 112-re. Egyes médiumok ezt tévesen úgy értelmezték, hogy a 104 ezzel meg is szűnik, ez azonban nem igaz.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

A 112-ről szakmai párbeszéd indult, mindkét oldal képviseletében.
Itt lehet becsatlakozni:
http://forum.langlovagok.hu/viewtopic.php?f=6&t=210

Tovább 

No most ugrik a majom a vízbe, árulás következik, a motoros nő fajták elemzésével

Először is, miért is jó az, ha az embernek motorozik a barátnője?


- Az elindulás nem tart órákig: nem sminkel és fodrászkodik órákig mert bukóban minek, nem billeg a tükör előtt, mert tisztában van vele, hogy a bőrben ultraszexi és egy domborodó trikó alá bőven elég.
- Nem kell hátul vigyed, kényelmesen elmotorozik a saját motorjával.
- Ha már régóta van motorja, nem kell magyarázd a járművekben lévő olaj, hűtőfolyadék és légszűrő lényegét, előfordul még az is, hogy ezeket önállóan intézi.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 6 hónapja

Mit jelent a két ujjal történő intés a motorosoknál? | 2024 október 30.

Egyesek szerint csak legenda, hogy a motorosok két ujjal való intésének jelentése „two wheels down, shiny side up” – vagyis a egy jó kívánság, amivel azt kívánjuk, hogy a motorkerékpár két kereke marajon mindig az aszfalton, a motorkerékpár fényes része pedig felfelé nézzen.

Ha motorosok mellett hajtasz el, észreveheted, hogy némelyikük szétnyitott két ujjával int a szembejövő motorosoknak, mintha csak „victory” vagyis győzelem jelet mutatna. Mások – mint én is – csak simán a tenyerükkel a másik felé intenek.

Néhány motoros már kimondottan fölöslegesnek tartja a motorosok között hagyományos integetést, mások kimondottan sértésnek veszik, ha a szemből érkező motoros nem int. A sportmotorosok nem intenek a choppereseknek és fordítva, a robogósok pedig elkönyvelték, hogy a nagy motorosok bunkók és direkt nem intenek a „kicsiknek”, mert lenézik őket. És közben ők sem intenek egymásnak, mert amúgy nem is értik az egészet.
De mégis mit jelenthet a két ujjal intés és miért fontos?

A két ujjal való intés egyfajta tisztelgés az egyik motorostól a másiknak – természetesen ez is az Egyesült Államokból származik, és valószínűleg a vietnámi veteránokhoz van köze, akik először kezdtek bandába verődve motorozni. A katonai tisztelgéshez hasonló mozdulat jelentése, hogy maradj biztonságban, vigyázz magadra!

Bár sok motoros két ujját a magasba emeli intés közben, hagyományosan a motorosok maguk mellett, két ujjal lefelé mutatva szoktak inteni, mintha azt mondanák, hogy „maradjon a két kereked lefelé”. Ez az egyszerű kézmozdulat azt jelenti, hogy vigyázz magadra és a többi motorosra, ne történjen baleset, figyelj az útra, és ne vállald túl magad.

Mi mindent jelent még a két ujjal történő intés a motorosoknál?

1. Baráti üdvözlés

A motorosok közötti két ujjas intés az összetartozás és a közösség jele. Ez egy barátságos gesztus, amellyel a motorosok egymást köszöntik az utakon. Nem számít, hogy valaki milyen motoron ül, milyen márkát vagy típust vezet, ez az intés univerzális jele annak, hogy minden motoros ugyanahhoz a nagy, nemzetközi közösséghez tartozik.

2. Kölcsönös tisztelet

Ez a gesztus azt is jelenti, hogy tiszteljük egymást mint motorost. A motoros életmód sajátos kihívásokkal és élményekkel jár – az utak veszélyeitől kezdve a szabadság élményéig. Amikor két motoros találkozik, a két ujjas intés a kölcsönös megértés és elismerés jele, hogy mindketten ugyanolyan élmények részesei.

3. Biztonság és testvériség

A két ujj felfelé mutatása gyakran a béke és a biztonság szimbóluma is. Egyfajta üzenet: „Vigyázz magadra” vagy „Légy óvatos az úton.” A motorosok sokszor nehezebb körülmények között közlekednek, és az utakra való figyelem létfontosságú számukra. Ez a gesztus arra is emlékeztet, hogy figyelniük kell egymásra az utakon.

4. A kétkerekű jármű szimbóluma

A két ujj magát a kétkerekű járművet is szimbolizálhatja. A motorosok a két ujjukkal mutatnak tiszteletet a motor iránt, amely az életük része. Ez egy egyszerű, de kifejező gesztus, amely összekapcsolja a motorosokat a szenvedélyükkel, a motorozással.
5. Történelmi háttér

A két ujjas intés eredete nem teljesen egyértelmű, de sokan úgy vélik, hogy a gesztus a motorosok közösségének régi hagyományaiból ered. Az intés egy békés üdvözlés, amely a versengést félreteszi, és a testvériséget erősíti. Mindenki egy úton halad, és mindannyian ugyanazzal az örömmel élik meg a motorozás szabadságát.

6. Egyetemes jelzés

Bár a két ujjas intés motoros körökben vált elterjedté, a jelentése univerzális. A motoros közösségen túl is felismerik ezt a gesztust a szabadság, a szolidaritás és a békés életvitel szimbólumaként. Ez egy egyszerű, de erős jel, amely túlmutat a szavakon, és kifejezi azt a mély köteléket, amely a motorosokat összeköti.

Hogyan intenek a motorosok?

Amikor két motoros elhalad egymás mellett, általában a bal kézzel történik az intés. A motorosok többsége az útra koncentrál, így a gesztus általában rövid és egyszerű: a bal kéz két ujja (általában a mutató- és a középső ujj) V alakot formálva felfelé vagy lefelé mutat, jelezve az üdvözlést. A kéz pozíciója függhet a kormány pozíciójától is, hogy hogyan a leggyorsabb és legkényelmesebb elemelni a kezét a motorosnak.

Lehet, hogy ez a gesztus csupán egy egész apró, alig észrevehető kis mozdulat, de mindig barátságos és tiszteletteljes.
Miért fontos ez a gesztus a motorosok számára?

Ez az egyszerű gesztus a közösség erejét és a szabadság élményét testesíti meg. Mivel a motorozás egy egyedülálló életstílus, amely sokkal több, mint pusztán egy közlekedési mód, ez az intés szimbolikus jelentőséggel bír. Az utakon való találkozáskor ez az apró gesztus arra emlékezteti a motorosokat, hogy nem egyedül vannak, hanem egy nagyobb közösség tagjai.

Annyi üzenet van tehát abban a két ujjban. Elismeri, hogy a motorosok eleve több veszélynek vannak kitéve az utakon, mint az autóban ülők. Elismeri, hogy a veszélyt néha mi magunk idézzük elő. És elismeri azt is, hogy mindannyian ugyanabba a (motoros) családba tartozunk.

Te szoktál inteni a szembe jövő motorosoknak?

https://csajokamotoron.hu/mit-jelent-a-ket-ujjal-torteno-intes-a-motorosoknal/

Tovább 

network.hu

 

Egy-egy autós európai utazás előtt számos dolgot át kell gondolnunk. Ebben szeretnénk most segíteni. Frissített infografikánkban összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat a tagállamok szabályozásairól – külföldi nyaralás előtt kötelező! :-)

http://europapont.blog.hu/2017/08/03/autoval_europaban_szabalyok

Európa Pont | 2017.08.03.


Ahány ország, annyi szabályozás – például itthon nem vezethet, aki iszik, de ezzel kisebbségben vagyunk a kontinensen.

Tovább 

network.hu


Időről időre hallani olyan esetekről, amikor a buszvezető saját zsebre dolgozott, és ezzel megkárosította a járatot üzemeltető társaságot. Volt olyan sofőr, aki tízszer adta el ugyanazt a jegyet, mások nem számoltak el rendesen a bevétellel. A károk megelőzésére némelyik operátor kép- és hangfelvételt kívánt készíteni a járműben a vezetőkről, más cégek a végállomáson helyeztek el kamerát. A busztársaságok ellenőröket is alkalmaznak, akik előzetes bejelentés nélkül szállnak fel a járműre, és megnézik, mindenki váltott-e jegyet.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:

Ütemterv szerint halad a Flórián téri felüljáró felújítása: zajlik a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Kerekes sporteszközök: elektromos roller, segway, hoverboard és elektromos gördeszka ..., jöhet az új KRESZ-csomag blogbejegyzéshez:

Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:

Óbuda, Gázgyár: rákkeltő méreg szivárog a Dunába (2018.) | ...

M Imre írta 2 napja a(z) Civil javaslat a Római-part árvízvédelmére blogbejegyzéshez:

Római-part: elúszni látszik az uniós pénz, az Orbán-kormány...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Ki lesz a BKK és a BKV vezetője? A tragikomédia újabb...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu