Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | M Imre | 1 hozzászólás
A Magyar Köztársaság Rendőrsége részt vesz a TISPOL „European Operation Bus” akció végrehajtásában.
Az ország egészére kiterjedő TISPOL ellenőrzés végrehajtására 2010.
Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom metrókocsikra beadott típusengedély-kérelmet. Ez azt jelenti, hogy a fővárosnak fel kell bontania a metrókocsik szállítására kötött 65 milliárd forintos szerződést, annak ellenére, hogy az ár felét már kifizették - írja az Index.
A kérelmet a következők miatt utasították el. Először is nem bizonyosodott be, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel a vonatkozó jogszabályban előírtaknak, illetve nem bizonyított, hogy a fékrendszer legalább olyan biztonsági szintet képvisel, mint a jogszabályi előírások szerint kialakított fékberendezések.
|
|
A Várpalotán megrendezett Pannónia Zenei Fesztivál megrendezése szintén kérdéses volt (a fesztiválnak nincs köze a motorkerékpárhoz), végül meg lett rendezve. Az erről értekező komment oldal egyik hozzászólója szerint a szervezők tartoztak pénzzel a városnak. A Pannónia motorkerékpár esetében nyilvánvalóan a pénze után fut az önkormányzat, hiszen a szerződés nincs teljesítve ... ezen nincs mit csodálkozni. Tárgyalások valószínűleg a színfalak mögött tövább folynak.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A mozgólépcsők általában meglehetősen unalmas szerkezetek, legfeljebb akkor megy fel az ember adrenalinszintje, amikor elromlanak, és lépcsőzni kell. Azonban most mutatunk 9 különleges masinát.
A legrégibb
Az USA szabadalmi hivatala kapta kézhez az első mozgólépcső-terveket
1859-ben, ám az első működőképes mozgólépcső megépítésére még majd’ egy
fél évszázadot várni kellett. Több rajz és modell elkészítése után
1896-ban New York-ban, Jesse Reno tervei alapján, a Coney Islanden
található vidámpark látogatói próbálhatták ki először a „lejtős
mozgólépcsőt”, amely inkább hasonlított egy lóra – hiszen ülve lehetett
rajta közlekedni – mint egy modern mozgólépcsőre.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Azt már megállapítottuk többször is, hogy a magyar autós előtt nincs akadály, ha valami le van zárva, akkor is átmegy rajta (kivéve, ha betonfallal van védve). Ma reggel ugyanezt megállapítottam a kerékpárosokról is a Várkert rakparton.
A Lánchídnál csinálják épp a járdát. Ki is van téve egy szép terelőtábla (szerintem ennél láthatóbb helyre nem lehet kitenni), hogy merre is kell kerülni a kerékpárosnak, a gyalogosnak.
A képek négy perc alattt készültek
(forrás: varos.blogter.hu)
Hangfelvételeket tett közzé az amerikai parti őrség arról a július 7-én történt philadelphiai hajóbalesetről, amelyben egy 16 és egy 20 éves magyar fiatal életét veszítette. A felvételen a baleset előtti utolsó pillanatokban leadott rádióüzenetek is hallhatóak.
A július 7-én, délután 2 óra 39 perckor a 16-os számú vészcsatornán leadott egyik üzenetben egy azonosítatlan személynek, feltehetően az egyik komp kapitányának a kiabálása hallatszik, amint egy közeledő hajóra hívja fel a figyelmet: „Hé, itt a komp, komp, komp, hő, hő, hő!”
Nem sokkal ezután a Freedom vontatóhajó kapitánya jelentkezett be a rádión, hogy értesítse a parti őrséget a balesetről.
A vasúti közlekedésnek szavaz előnyt a kormány, ha valahová elfogadható színvonalon és gyakorisággal jár vonat, ott a buszközlekedést külön nem fogják támogatni - mondta a Hírszerzőnek adott interjúban Völner Pál. A közlekedési és energetikai államtitkár szerint a gázártámogatást általános lakhatási támogatás váltja fel jövőre.
(hírszerző cikk)
Fellegi Tamás azt mondta a Heti Válasznak, az IMF-tárgyalások egyik legfontosabb témája volt a közösségi közlekedés reformja.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Hétfőn nyitják meg a forgalom számára az M31-es autópályát, amely az M0-ás útgyűrű és az M3-as autópálya között biztosít majd közvetlen összeköttetést Gödöllő térségében - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az autópályát a hétfő délutáni
ünnepség után átadják a forgalomnak, így estére már használhatják is az
autósok - olvasható a közleményben.
A 12 kilométeres, kétszer 2
sávos, autópályává fejlesztett autóút az M0-ás körgyűrű északkeleti
részét köti össze az M3-as autópályával Gödöllőnél.
Kicsit reklám, de, ha
egy nagy - és nem magyar - biztosító segít, azt érdemesnek tartom
közölni ... nem vagyok érintett náluk. Sajnos a többi klub megszűnt (a
network-ön: árvíz és tüzijáték, stb.).
Európa
elsőszámú jogvédő szervezete országos fórumokon
segít a rászorulóknak.
2010. július 29-én Európa első számú jogvédő szervezeteként országos fórumsorozatot indítunk hazánkban.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
"A kerékpáros ingázás elősegítésére, valamint a kerékpárosok biztonságának javítása érdekében London egy sor úgynevezett "biciklis sztrádát" nyit a fontosabb ingázóútvonalak mellett. Az első két Barclays Cycle Superhighway ma nyílt meg, és London polgármestere, Boris Johnson szerint a "biciklis forradalom" első mérföldköve. A feltűnő, kék színű biciklisávok másfél méter szélesek, és biztonságosabb és hatékonyabb közlekedést tesznek lehetővé a kerékpárosok számára."
Boris Johnson forradalmi ötletei már sokszor segítették London lakóinak
életét, mondhatjuk azt is, ő egy igazi polgármester.
Az Európai Bizottság a járműbiztonságra vonatkozó szabályok szigorítását, az úthasználók ismereteinek növelését és a közúti szabályok érvényesítésének fokozását tervezi, hogy a közúti halálesetek száma az elkövetkező tíz évben a felére csökkenjen Európában.
Az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke, Siim Kallas a következőképpen nyilatkozott: "Európa közútjain nap mint nap száz ember veszti életét. 2001 óta jelentős eredményeket értünk el, hiszen sikerült közel 80 000 emberéletet megmentenünk.
14 éve | M Imre | 13 hozzászólás
A közúti közlekedés nem létezhet szabályok nélkül. Időnként magunk is tapasztalhatjuk, mi történik akkor, ha egy forgalmas útkereszteződésben a forgalomirányító fényjelző készülékek meghibásodnak, de azt is elképzelhetjük, milyen eredménnyel történne a baleseti, illetve a kárfelelősség megállapítása közlekedési előírások hiányában.
Hazánkban a közúti közlekedés szabályai több, mint egy évszázados múltra tekintenek vissza. A cikkben a magyar KRESZ történeti áttekintéséről olvashatnak.
Eljött az a nap is, amikor végre a Károly körúton a buszsávban közlekedőket megbüntették a rendőrök. A cikkben még lehet olvasni a múlt heti „átfogó” buszsáv ellenőrzésről is.
Több mint egy éve a Károly körúton a belső sávba tették át a buszsávot. Mivel azóta szinte naponta járok arra, így ma nagy öröm volt számomra, hogy végre három rendőrmotoros büntette a Gerlóczy utca után a buszsávban közlekedőket. Az egyiket megkérdeztem, hogy tényleg büntetnek-e, mire azt a választ kaptam, hogy igen, bár nem egyszerű, mert sokan vannak… na de már az is valami, hogy pánikot tudtak kelteni az autósok között, mert egy csomó autós a lámpánál vissza is fordult hamar.
A háromszemélyes kisautó az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. mérnökeinek a munkája. 2001 óta dolgoztak rajta. A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt, a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat ezért a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.
Amikor három éve bevezették a közigazgatási bírságot, számosan bírálták annak szabályozását, és a végrehajtását is, de azóta is él és virul a bírságolás ezen egyszerű módja, amivel egyébként már többször is foglalkoztam a blogomon ezzel a kérdéskörrel. Ugyanis nincs más dolga a hatóságnak, mint készíteni néhány felvételt, azt továbbküldeni az illetékeseknek, majd a hatóság kiszabja a közigazgatási bírságot, és kiküldi a szabálysértés elkövetőjének, illetőleg annak a részére, akié a gépkocsi.
Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan lehetne megszigorítani a jogosítvány megszerzésének feltételeit, valamint a már gyakorló gépjárművezetők közlekedési ismereteinek felszínen tartását. Mert azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a mostani helyzet tarthatatlan, a gépjárművezető-oktatók, szakoktatók (tisztelet a kivételnek) mennyiségre mennek, és egyáltalán nem adnak a minőségre, ami persze nem feltétlen az ő hibájuk, hanem inkább a kormányzaté, mert nem tesz ellene szinte semmit.
Úgy kezdődött, hogy visszaütött. Talán mindenki számára ismerős ez a helyzet. Az úton azonban a hasonló gondolkodásnak komoly következményei lehetnek.
A minap esett meg velem, hogy a reggeli órákban autóztam át az Árpád hídon. Előttem két autóval haladt egy vezető, a legbelső sávban, aki szemmel láthatóan elnézte a lehajtót a híd pesti hídfőjénél. A forgalom lassan, de folyamatosan araszolt. Ő kitette az irányjelzőt és lassan araszolt tovább, miközben vészesen közeledett a lehajtóhoz.
Az 1-es villamossal a jövőben Dél-Budára is át lehet majd utazni, a vonalat a Fehérvári útig hosszabbítják meg. Erről a fővárosi közgyűlés június 3-án hozott döntést, uniós támogatással indul hamarosan a beruházás. Lenne még fejleszteni való a főváros közlekedésében, kétség nem fér hozzá. De mit tervezünk, illetve mit terveznek nekünk? Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve nem számít újdonságnak, több mint egy éves már, de talán érdemes levenni a polcról, és leporolni most, hogy újabb lépésekre került sor.
Az Erdőbényéért Közalapítvány rendezésében kerül sor az Amatőr MTB maratonra Erdőbénye környékén a pincék között, a dűlőkön és az erdőben. Társrendező: Hegyibringa.hu
Általános
szabályok:
Kerékpáros védősisak viselése minden kerékpározó számára
kötelező! A versenyen mindenki kizárólag a saját felelősségére indul. A
kijelölt versenyútvonalról letérni tilos. Mezőgazdasági művelés alatt
álló területen áthajtani tilos. A közlekedési szabályok és az erdőben
történő viselkedési szabályok betartása minden résztvevő számára
kötelező.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Mutassuk meg, hányan tekerünk, mondjuk el, mit kíván a magyar bringás!
Ha neked is fontos a kerékpáros közlekedés, akkor gyere el és tekerj át elsőként Budapest első kerékpáros forgalomszámlálóján! Az adományaitokból - melyet ezúton is köszönünk - a berendezés árának nagy része már összegyűlt, így elindíthatjuk közösen a számlálót annak érdekében, hogy mielőbb pontosabb adatokat kaphassunk a Budapesten kerékpározók számáról.
Ráadásul: most elmondhatod a helyszínen kívánságodat a nyilvánosságnak a
"mit kíván a magyar bringás" akció keretében, a bringaerőművön ülve.
A fővárosi lakosok már több hónapja tanúi lehetnek azoknak, a villamosokon és buszokon elhelyezett plakátok hirdetményeinek, mely a KRESZ új módosításaira hívja fel a figyelmet. Mivel a jelen cikk szerzőjének szívügye a kerékpáros közlekedés preferálása, ezért ez a cikk is a kerékpárosokat érintő legfőbb KRESZ változásokat foglalja össze.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Ahogy honlapunkon már beszámoltunk róla, végre központi jogszabály is lefekteti a parkolás alapvető szabályait. A korábbi önkormányzati szinten megvalósuló parkolási rendeletek önmagukban azt a helyzetet idézték elő, hogy a díjak bevételében érdekeltek saját maguk dönthettek az összes kritériumról, ami mindenképpen kerülendő egy jogállamban.
14 éve | M Imre | 2 hozzászólás
Az engedélyek már megvannak, így sok évi bizonytalanság után várhatóan 2011-ben megépül a gellérthegyi sikló. Ha elkészül, akkor a 272 méter hosszú pályán panorámalifttel utazhatunk a Citadellához a Rác Fürdő mellől. A sikló a kezdeti szakaszon alagútban közlekedik majd.
Valkó Csaba, a Rác Sikló Kft. ügyvezetője az ingatlanmagazin.com kérdésére elmondta, hogy az építéshez szükséges minden engedélyt beszereztek, beleértve a vasúthatósági és a környezetvédelmi engedélyeket is.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Míg korábban a jogszabályok csak az analfabétákat zárták ki a gépjárművezetésből, addig immár a befejezett általános iskolával nem rendelkezők sem kaphatnak jogosítványt. A Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet szerint csak az vehet részt gépjárművezetői tanfolyamon, illetve tehet vizsgát mostantól, aki igazolja az alapfokú iskolai végzettségét.
Az új rendelet úgy fogalmaz, hogy a gépjármű vezetésére jogosító vezetői engedély megszerzésére irányuló közúti járművezetői tanfolyamra az vehető fel, valamint elméleti vizsgát az tehet, aki a közoktatásról szóló törvény szerinti alapfokú iskolai végzettséget megszerezte.
Sokakban merülhet fel a
kérdés, hogy vajon mi lehet most az első autómmal, hajtja-e még az új
gazdája, vagy már egy roncstelepen rozsdásodik. Ritka kivételt képez ez
alól egy brit öregúr, aki a mai napig az 1956-ban vásárolt járgányával
közlekedik. A 74 éves Mike Harrison 54 évvel ezelőtt alig 150 fontot
(mai áron 3 ezer fontot, körülbelül egymillió forintot) fizetett az
1931-es fekete Bentley sportkupéért, amely már akkor is majdnem a
veterán kategóriába tartozott.
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 2 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Akció most hétvégén... (15%) átmeneti kabátokra. ...
M Imre 3 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 16 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Poldi bácsi szelleme járja be újra a mély udvarokat, ahol ...
M Imre írta 16 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Bardóczi Sándor: November vége van és Budapesten...
M Imre 16 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 16 órája a(z) Udvaros Dorottya - Hóesés (budapesti képekkel) videóhoz:
Bardóczi Sándor: November vége van és Budapesten...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 3 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás