Közlekedés Blog: 2010. július

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2428 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2428 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2428 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2428 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. július

A TISPOL – Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata – 2010. évi ellenőrzési terve alapján az „European Operation Bus” közlekedésbiztonsági akció európai szintű végrehajtására 2010. harmincadik hetében kerül sor, mely az autóbuszok közúti közlekedésének ellenőrzésére terjed ki.

 

network.hu

 

 

A Magyar Köztársaság Rendőrsége részt vesz a TISPOL „European Operation Bus” akció végrehajtásában.


Az ország egészére kiterjedő TISPOL ellenőrzés végrehajtására 2010.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Reakció a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületétől (nit.hu)

Mint arról az origo.hu beszámolt, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint jogosítvány nélküli sofőr vezetett egy nagyrészt gyerekeket szállító buszt az M7-es autópályán. A hír szerint a busznak lejárt a műszaki engedélye is, a rendszáma pedig eredetileg egy másik járműre volt kiállítva. A járművet és vezetőjét a rendőrök egy közlekedési ellenőrzés során ellenőrizték csütörtökön, az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a pákozdi pihenőhelyen. A busznak összesen 48 utasa volt, többségében gyerekek. (A hír forrása: origo.hu)

A hírhez csak annyi kommentárt fűznénk: bár a jogsértések felsorolása nem törekszik a szakmai precizitásra (ez nem is elvárás a sajtó részére) annyi azonban megállapítható: manapság, a bulvár világában komoly hírértéke van minden kirívó közúti szabályszegésnek. Azok, akik hanyagságukkal, felelőtlen magatartásukkal, vagy szándékos jogkerüléssel veszélyeztetik a közúti közlekedés biztonságát, nem csak magukról állítanak ki szegénységi bizonyítványt, de azt is elérik, hogy a közvéleményben az ilyen esetek az egész fuvarozó szakma vonatkozásában ellenérzéseket keltsenek.

Elhatárolódva tehát minden jogkerülő magatartásról, most különösen fontosnak érezzük, hogy kiszűrhetőek legyenek soraink közül a szakmát lejáratók. Járjunk tehát nyitott szemmel: figyeljünk egymásra, keressük azokat, akik "zavarosban halásznak", akik ártanak a szakma presztízsének. Saját tevékenységünk végzése során pedig járjunk elől jó példával: gondoskodjunk szükséges okmányaink meglétéről, járműveink tökéletes műszaki állapotáról, az utasbiztonságról és az utaskiszolgálás jó színvonaláról. Az autóbuszos személyszállítás ma is számtalan problémával küzd, melyek legyőzéséhez elengedhetetlen az utazóközönség, és általában a közvélemény szimpátiájának és támogatásának megnyerése. (Akkor, amikor a magánvállalkozások közszolgáltatási tevékenységbe történő bekapcsolódásáért küzdünk, ennek a jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni.) Nem egészséges dolog az, hogy egyetlen renitens "kolléga" képes tönkretenni a közvélemény előtt azt a renomét, melyet számos korrekt, magas színvonalú szolgáltatást nyújtó buszos vállalkozás fáradságos munkával ért el, épített fel.

Ezeket a problémákat íróasztal mögül nagyon nehéz megoldani, az érdekképviselet önmagában ehhez kevés, itt az egész buszos szakma összefogására, a kollegialitásra, és a szélhámosokkal szembeni erélyes fellépésre, és olyan összefogásra van szükség, mint amilyen összefogást tapasztalhattunk néhány évvel ezelőtt a nem fizető megrendelők kiszűrésére felépített "buszosok forró drótja" akciónk idején. Ez a feladat, a renitensek kiszűrése azokra hárul tehát, akik az utakat róják: Önökre, tagjainkra, felelősen viselkedő, jogkövető, és magas színvonalú szolgáltatást nyújtó autóbuszosokra.

Gondoskodjunk arról, hogy ne a rossz példák kapjanak sajtóvisszhangot: figyeljünk oda egymásra, keressük, és jelezzük az érdekképviselet felé a munkánk során tapasztalt jogsértéseket, visszaéléseket, etikátlan üzleti magatartást. Konkrétumok birtokában már az érdekképviselet is meg tudja tenni a magáét, ha az szükséges. Vigyázzunk jóhírünkre, ne hagyjuk, hogy egyetlen kirívó eset csorbítsa érdekérvényesítési pozícióinkat, ne hagyjuk, hogy a szakma elveszítse presztízsét.

Gondolataikat, ötleteiket belső oldalunkon, a "Mondja el véleményét" rovatunkban, vagy a nit@nit.hu levélcímen örömmel várjuk.

Tovább 

Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom metrókocsikra beadott típusengedély-kérelmet. Ez azt jelenti, hogy a fővárosnak fel kell bontania a metrókocsik szállítására kötött 65 milliárd forintos szerződést, annak ellenére, hogy az ár felét már kifizették  - írja az Index.

 

A kérelmet a következők miatt utasították el. Először is nem bizonyosodott be, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel a vonatkozó jogszabályban előírtaknak, illetve nem bizonyított, hogy a fékrendszer legalább olyan biztonsági szintet képvisel, mint a jogszabályi előírások szerint kialakított fékberendezések.

Tovább 

 

A Várpalotán megrendezett Pannónia Zenei Fesztivál megrendezése szintén kérdéses volt (a fesztiválnak nincs köze a motorkerékpárhoz), végül meg lett rendezve. Az erről értekező komment oldal egyik hozzászólója szerint a szervezők tartoztak pénzzel a városnak. A Pannónia motorkerékpár esetében nyilvánvalóan a pénze után fut az önkormányzat, hiszen a szerződés nincs teljesítve ... ezen nincs mit csodálkozni. Tárgyalások valószínűleg a színfalak mögött tövább folynak.

Tovább 

A mozgólépcsők általában meglehetősen unalmas szerkezetek, legfeljebb akkor megy fel az ember adrenalinszintje, amikor elromlanak, és lépcsőzni kell. Azonban most mutatunk 9 különleges masinát.


A legrégibb
Az USA szabadalmi hivatala kapta kézhez az első mozgólépcső-terveket 1859-ben, ám az első működőképes mozgólépcső megépítésére még majd’ egy fél évszázadot várni kellett. Több rajz és modell elkészítése után 1896-ban New York-ban, Jesse Reno tervei alapján, a Coney Islanden található vidámpark látogatói próbálhatták ki először a „lejtős mozgólépcsőt”, amely inkább hasonlított egy lóra – hiszen ülve lehetett rajta közlekedni – mint egy modern mozgólépcsőre.

Tovább 

Azt már megállapítottuk többször is, hogy a magyar autós előtt nincs akadály, ha valami le van zárva, akkor is átmegy rajta (kivéve, ha betonfallal van védve). Ma reggel ugyanezt megállapítottam a kerékpárosokról is a Várkert rakparton.


network.hu


A Lánchídnál csinálják épp a járdát. Ki is van téve egy szép terelőtábla (szerintem ennél láthatóbb helyre nem lehet kitenni), hogy merre is kell kerülni a kerékpárosnak, a gyalogosnak.


network.hu

 

network.hu

 

network.hu

 

network.hu

 

network.hu

 

network.hu

 

network.hu

 

A képek négy perc alattt készültek


(forrás: varos.blogter.hu)

Tovább 

Hangfelvételeket tett közzé az amerikai parti őrség arról a július 7-én történt philadelphiai hajóbalesetről, amelyben egy 16 és egy 20 éves magyar fiatal életét veszítette. A felvételen a baleset előtti utolsó pillanatokban leadott rádióüzenetek is hallhatóak.


 

A július 7-én, délután 2 óra 39 perckor a 16-os számú vészcsatornán leadott egyik üzenetben egy azonosítatlan személynek, feltehetően az egyik komp kapitányának a kiabálása hallatszik, amint egy közeledő hajóra hívja fel a figyelmet: „Hé, itt a komp, komp, komp, hő, hő, hő!”


Nem sokkal ezután a Freedom vontatóhajó kapitánya jelentkezett be a rádión, hogy értesítse a parti őrséget a balesetről.

Tovább 

A vasúti közlekedésnek szavaz előnyt a kormány, ha valahová elfogadható színvonalon és gyakorisággal jár vonat, ott a buszközlekedést külön nem fogják támogatni - mondta a Hírszerzőnek adott interjúban Völner Pál. A közlekedési és energetikai államtitkár szerint a gázártámogatást általános lakhatási támogatás váltja fel jövőre.

(hírszerző cikk)


Fellegi Tamás azt mondta a Heti Válasznak, az IMF-tárgyalások egyik legfontosabb témája volt a közösségi közlekedés reformja.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 hónapja

Budapest: A kormány stadionra ad pénzt, buszra nem (2020.)

A közlekedési vállalatnak emberemlékezet óta sosincs elég pénze buszt venni. Ennek eredményeképp járműparkja elöregedett, illetve szedett-vedett, sok gyártó sok típusából áll össze, mivel jellemzően egy-egy alkalommal csak néhány darab járművet tudnak venni. Jellemzően használtan, külföldi nagyvárosokból.

Nem látszik, hogy ez mitől változna, a fővárosi tömegközlekedésben az utasszám a töredékére esett a járvány miatt,

-- a kormány pedig (ahogy eddig) nem kíván pénzt adni a fejlesztésekre.

Fürjes Balázs Budapest-államtitkár május közepén írt levelet Karácsony Gergely főpolgármesternek, amelyben azt „javasolta”, hogy

-- a főváros a járványhelyzet miatt ne idén, hanem jövőre kapja meg a buszbeszerzésre beígért 3,2 milliárd forintot.

Mondjuk a járványhelyzet abban nem akadályozta meg a kormányt, hogy Fürjes levele után pár nappal még

-- kétmilliárd forinttal tolja meg a majdani atlétikai stadion helyének bontási munkálatait,
-- és a kézilabda-szövetség támogatására is akadt 1,4 milliárd.
https://hvg.hu/kkv/20200518_bkv_ikarus_egyedi_busz_buszgyartas

És ma...?

Tovább 

 

Hétfőn nyitják meg a forgalom számára az M31-es autópályát, amely az M0-ás útgyűrű és az M3-as autópálya között biztosít majd közvetlen összeköttetést Gödöllő térségében - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

 


Az autópályát a hétfő délutáni ünnepség után átadják a forgalomnak, így estére már használhatják is az autósok - olvasható a közleményben.

A 12 kilométeres, kétszer 2 sávos, autópályává fejlesztett autóút az M0-ás körgyűrű északkeleti részét köti össze az M3-as autópályával Gödöllőnél.

Tovább 

Kicsit reklám, de, ha egy nagy - és nem magyar - biztosító segít, azt érdemesnek tartom közölni ... nem vagyok érintett náluk. Sajnos a többi klub megszűnt (a network-ön: árvíz és tüzijáték, stb.).


Európa elsőszámú jogvédő szervezete országos fórumokon segít a rászorulóknak.

2010. július 29-én Európa első számú jogvédő szervezeteként országos fórumsorozatot indítunk hazánkban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Két nap alatt több mint százötven család kapott ingyenes jogsegélyt Borsodban
.. hogy ez most sok-e vagy kevés - segítség.
Kiemelt érdeklődés kísérte az ingyenes jogi tanácsadást és fórumot, melyet az árvízkárosultaknak szerveztünk Borsod megyében. A múlt héten csütörtökön és pénteken tartottunk jogi konzultációt Felsőzsolcán, Ónodon, Sátoraljaújhelyen és Szikszón.

Az általános jogi előadás keretében az érintettek az árvízzel kapcsolatos alapvető jogi ismeretekre tehettek szert, megtudhatták, hogy kihez és hogyan fordulhatnak segítségért, milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak.
Az előadást egy fórum követte, melyen jogászaink először kisebb csoportokban válaszolták meg a többeket érintő, hasonló problémák kapcsán felmerült kérdéseket, majd személyre szabottan is jogi tanáccsal látták el a károsultakat.

A fórum rendkívül hasznos volt, hiszen - a térségben tapasztaltak szerint - hetekkel az árvíz elmúltával, sok család még mindig nem tudja pontosan, hogyan kezdjen hozzá környezete újjáépítéséhez. Nincsenek tisztában azzal, hogy milyen jogaik vannak, milyen anyagi segítség illeti meg őket, és mindezt hogyan igényeljék.

Ezért jó érzéssel tölt el minket, hogy az árvíz sújtotta településeken nem csak anyagi támogatást tudtunk nyújtani a rászorulóknak, hanem minden résztvevőt személyes jogi tanáccsal, információval láttunk el, ezzel segítve, hogy rendezni tudják helyzetüket.
A jogi tanácsadáson túl a károsultakat előre elkészített nyomtatványokkal és jogi kalauzzal vártuk, melyek óriási sikert arattak. A nyomtatványok nagymértékben segítik, meggyorsítják az ügyintézés menetét, a jogi kalauzban pedig választ kaphatnak a kárbejelentéssel, hitellel, biztosítással és közegészségügyi szabályokkal összefüggő kérdésekre és megismerhetik a legfontosabb fogalmakat a jogi eljárásokkal kapcsolatban.
A jövőben igény szerint segítünk mindenhol, ahol az embereknek jogi támogatásra lehet szükségük. Jogi felvilágosító munkánkat terveink szerint kora ősztől egyéb térségekben is folytatjuk.

Folyamatosan frissülő információk a fórumsorozatról: www.das.hu

Tovább 

"A kerékpáros ingázás elősegítésére, valamint a kerékpárosok biztonságának javítása érdekében London egy sor úgynevezett "biciklis sztrádát" nyit a fontosabb ingázóútvonalak mellett. Az első két Barclays Cycle Superhighway ma nyílt meg, és London polgármestere, Boris Johnson szerint a "biciklis forradalom" első mérföldköve. A feltűnő, kék színű biciklisávok másfél méter szélesek, és biztonságosabb és hatékonyabb közlekedést tesznek lehetővé a kerékpárosok számára."

 

 

network.hu

Boris Johnson forradalmi ötletei már sokszor segítették London lakóinak életét, mondhatjuk azt is, ő egy igazi polgármester.

Tovább 

Az Európai Bizottság a járműbiztonságra vonatkozó szabályok szigorítását, az úthasználók ismereteinek növelését és a közúti szabályok érvényesítésének fokozását tervezi, hogy a közúti halálesetek száma az elkövetkező tíz évben a felére csökkenjen Európában.


Az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke, Siim Kallas a következőképpen nyilatkozott: "Európa közútjain nap mint nap száz ember veszti életét. 2001 óta jelentős eredményeket értünk el, hiszen sikerült közel 80 000 emberéletet megmentenünk.

Tovább 

A közúti közlekedés nem létezhet szabályok nélkül. Időnként magunk is tapasztalhatjuk, mi történik akkor, ha egy forgalmas útkereszteződésben a forgalomirányító fényjelző készülékek meghibásodnak, de azt is elképzelhetjük, milyen eredménnyel történne a baleseti, illetve a kárfelelősség megállapítása közlekedési előírások hiányában.

network.hu

Hazánkban a közúti közlekedés szabályai több, mint egy évszázados múltra tekintenek vissza. A cikkben a magyar KRESZ történeti áttekintéséről olvashatnak.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hónapja

A Honvédelmi Minisztérium bele akar szólni a közlekedésfejlesztésbe | Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Katonai Mobilitási Munkacsoportot hozott létre.

A Hivatalos Értesítőben megjelent utasítás szerint a cél „a folyamatban lévő és tervezett közlekedés infrastruktúrát érintő fejlesztések során a honvédelmi érdekek hatékonyabb érvényesítése”. Javaslattevő, döntés-előkészítő, tanácsadó testület alakul, amely stratégiák, koncepciók, tervek és joganyagok felülvizsgálatával foglalkozik majd.

Vezetője Czermann János, a HM stratégiáért és humánpolitikáért felelős helyettes államtitkára, tagjai a minisztérium és a vezérkar különböző tisztségviselői, és mindig meg kell hívni többek között az Építési és Közlekedési Minisztérium vasútépítésért, közlekedésstratégiáért, illetve útépítésekért felelős helyettes államtitkárát, valamint a MÁV és a Magyar Közút illetékeseit.

A munkacsoport a feladatoktól függően, de évente legalább két alkalommal ülésezik majd, de nem csak ez teszi kérdésessé a hatékonyságát. Azt ugyanis, hogy a közlekedési tárca meghívottjai egyáltalán elmennek-e ezekre az ülésekre, illetve hogy az ott elfogadott ajánlásokból mit vesznek figyelembe, egyedül Lázár János miniszter döntheti el, aki nem arról ismert, hogy kívülről beleszólást engedne a minisztérium ügyeibe.
https://hvg.hu/cegauto/20240215_A_Honvedelmi_Miniszterium_bele_akar_szolni_a_kozlekedesfejlesztesbe

Tovább 

Eljött az a nap is, amikor végre a Károly körúton a buszsávban közlekedőket megbüntették a rendőrök. A cikkben még lehet olvasni a múlt heti „átfogó” buszsáv ellenőrzésről is.


network.hu


Több mint egy éve a Károly körúton a belső sávba tették át a buszsávot. Mivel azóta szinte naponta járok arra, így ma nagy öröm volt számomra, hogy végre három rendőrmotoros büntette a Gerlóczy utca után a buszsávban közlekedőket. Az egyiket megkérdeztem, hogy tényleg büntetnek-e, mire azt a választ kaptam, hogy igen, bár nem egyszerű, mert sokan vannak… na de már az is valami, hogy pánikot tudtak kelteni az autósok között, mert egy csomó autós a lámpánál vissza is fordult hamar.

Utolsó hozzászólás

Abi Karam Samirné Marika üzente 13 éve

Komment

"Szerintem nem kampányszerű, hanem állandó és hatékony ellenőrzésre lenne szükség.



Nagyon igazat adok annak aki ezt irta!!!

Tovább 

A háromszemélyes kisautó az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. mérnökeinek a munkája. 2001 óta dolgoztak rajta. A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt, a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat ezért a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Kvisz Tibi! A hozzászólásod, blogod ilyen formában mentettem ide ... már írtam erről :)

"A jövő autója ezúttal Magyarországról jön."
Time Magazin

Az őriszentpéteri Antro csoport egy készülőben lévő környezetkímélő autóját is a 2010-es év ötven legjobb találmánya közé sorolta a tekintélyes amerikai Time magazin.

"A jövő autója ezúttal Magyarországról jön" - írja képpel illusztrált bejegyzésében a Time internetes oldala.

A szöveg szerint ez ugyan "1967-ből származó kommunista propagandaként" is hangozhatna, de a magyar Antro tervezőcsoport talán olyan "szuperhatékony, szuperolcsó autót épített, amely szégyent hoz a nyugati gyártókra".

A Time szerint az Antro Solo elnevezésű modell három személy - a vezető és oldalán két utas - szállítására alkalmas. Az utasok feladata, hogy pedálozással segítsék hajtani az ultrakönnyű autót.

A hajtóerő fennmaradó hányada a részben napenergiával működő elektronikus motorból jön. A magazin rámutat, ha nagyobb járműre lenne szükség, akkor sincs gond: két Solót - Transformer módjára - össze lehet illeszteni, és családbarát duóként lehet használni. Az érdeklődők 2012-től számíthatnak a járgányra.

Tovább 

Amikor három éve bevezették a közigazgatási bírságot, számosan bírálták annak szabályozását, és a végrehajtását is, de azóta is él és virul a bírságolás ezen egyszerű módja, amivel egyébként már többször is foglalkoztam a blogomon ezzel a kérdéskörrel. Ugyanis nincs más dolga a hatóságnak, mint készíteni néhány felvételt, azt továbbküldeni az illetékeseknek, majd a hatóság kiszabja a közigazgatási bírságot, és kiküldi a szabálysértés elkövetőjének, illetőleg annak a részére, akié a gépkocsi.

Tovább 

Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan lehetne megszigorítani a jogosítvány megszerzésének feltételeit, valamint a már gyakorló gépjárművezetők közlekedési ismereteinek felszínen tartását. Mert azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a mostani helyzet tarthatatlan, a gépjárművezető-oktatók, szakoktatók (tisztelet a kivételnek) mennyiségre mennek, és egyáltalán nem adnak a minőségre, ami persze nem feltétlen az ő hibájuk, hanem inkább a kormányzaté, mert nem tesz ellene szinte semmit.

Tovább 

Úgy kezdődött, hogy visszaütött. Talán mindenki számára ismerős ez a helyzet. Az úton azonban a hasonló gondolkodásnak komoly következményei lehetnek.


A minap esett meg velem, hogy a reggeli órákban autóztam át az Árpád hídon. Előttem két autóval haladt egy vezető, a legbelső sávban, aki szemmel láthatóan elnézte a lehajtót a híd pesti hídfőjénél. A forgalom lassan, de folyamatosan araszolt. Ő kitette az irányjelzőt és lassan araszolt tovább, miközben vészesen közeledett a lehajtóhoz.

Tovább 

Az 1-es villamossal a jövőben Dél-Budára is át lehet majd utazni, a vonalat a Fehérvári útig hosszabbítják meg. Erről a fővárosi közgyűlés június 3-án hozott döntést, uniós támogatással indul hamarosan a beruházás. Lenne még fejleszteni való a főváros közlekedésében, kétség nem fér hozzá. De mit tervezünk, illetve mit terveznek nekünk? Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve nem számít újdonságnak, több mint egy éves már, de talán érdemes levenni a polcról, és leporolni most, hogy újabb lépésekre került sor.

Tovább 

Az Erdőbényéért Közalapítvány rendezésében kerül sor az Amatőr MTB maratonra Erdőbénye környékén a pincék között, a dűlőkön és az erdőben. Társrendező: Hegyibringa.hu



Általános szabályok:

Kerékpáros védősisak viselése minden kerékpározó számára kötelező! A versenyen mindenki kizárólag a saját felelősségére indul. A kijelölt versenyútvonalról letérni tilos. Mezőgazdasági művelés alatt álló területen áthajtani tilos. A közlekedési szabályok és az erdőben történő viselkedési szabályok betartása minden résztvevő számára kötelező.

Tovább 

Mutassuk meg, hányan tekerünk, mondjuk el, mit kíván a magyar bringás!


Ha neked is fontos a kerékpáros közlekedés, akkor gyere el és tekerj át elsőként Budapest első kerékpáros forgalomszámlálóján! Az adományaitokból - melyet ezúton is köszönünk - a berendezés árának nagy része már összegyűlt, így elindíthatjuk közösen a számlálót annak érdekében, hogy mielőbb pontosabb adatokat kaphassunk a Budapesten kerékpározók számáról.


Ráadásul: most elmondhatod a helyszínen kívánságodat a nyilvánosságnak a "mit kíván a magyar bringás" akció keretében, a bringaerőművön ülve.

Tovább 

A fővárosi lakosok már több hónapja tanúi lehetnek azoknak, a villamosokon és buszokon elhelyezett plakátok hirdetményeinek, mely a KRESZ új módosításaira hívja fel a figyelmet. Mivel a jelen cikk szerzőjének szívügye a kerékpáros közlekedés preferálása, ezért ez a cikk is a kerékpárosokat érintő legfőbb KRESZ változásokat foglalja össze.

Tovább 

Ahogy honlapunkon már beszámoltunk róla, végre központi jogszabály is lefekteti a parkolás alapvető szabályait. A korábbi önkormányzati szinten megvalósuló parkolási rendeletek önmagukban azt a helyzetet idézték elő, hogy a díjak bevételében érdekeltek saját maguk dönthettek az összes kritériumról, ami mindenképpen kerülendő egy jogállamban.

Tovább 

Az engedélyek már megvannak, így sok évi bizonytalanság után várhatóan 2011-ben megépül a gellérthegyi sikló. Ha elkészül, akkor a 272 méter hosszú pályán panorámalifttel utazhatunk a Citadellához a Rác Fürdő mellől. A sikló a kezdeti szakaszon alagútban közlekedik majd.


Valkó Csaba, a Rác Sikló Kft. ügyvezetője az ingatlanmagazin.com kérdésére elmondta, hogy az építéshez szükséges minden engedélyt beszereztek, beleértve a vasúthatósági és a környezetvédelmi engedélyeket is.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 6 hónapja

Rác Fürdő lakógyűlés

A Rác Fürdő Budapest történelmi-kulturális értéke, hasonlóval kevés európai főváros rendelkezik. Budapest 150 éves jubileumának évében kiemelten fontos a többszáz éves Rác Fürdő mint a főváros és az ország közös kincsének megőrzése. Budapest Főváros 2023. szeptember 27-én megtartott Közgyűlése határozott a Rác Fürdő rekonstrukciójáról, mely alapján indítható a közbeszerzési eljárás a kivitelező kiválasztására.

A rekonstrukció megkezdése előtt a fürdőt üzemeltető Budapest Gyógyfürdői Zrt. lakógyűlést tart a helyszínen, melyen a jelenlegi állapotot és a felújítás terveit mutatja be. Az esemény nyilvános minden, a fürdő sorsa iránt érdeklődő lakos számára.

Időpont: 2023. október 11. (szerda) 10 és 12 órai kezdettel (két csoportban)
Helyszín: Rác Fürdő (1013 Budapest, Hadnagy u. 8.)

A programon a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, jelentkezni online, név és emailcím megadásával lehet.

A fürdő felújítását bemutató rendezvényt egy napon belül két alkalommal tartjuk meg, a helyszín adottságaira tekintettel egy-egy csoportban 25-25 főt tudunk fogadni. A programon kizárólag állóhelyeket tudunk biztosítani.

A program sajtónyilvános, a rendezvényen való részvételével egyben elfogadja, hogy a helyszínen fotó- és videófelvételek készülhetnek.
https://www.budapestgyogyfurdoi.hu/hirek/rac-furdo-lakogyules
___

A csodálatos RÁC FÜRDŐ - Elhagyatva Magyarországon 204.
https://www.youtube.com/watch?v=QDemIM9LU2g

Bővebben az épület történetéről a Budapesti kultúrtörténeti séták című könyvben olvashattok!
Teljes történet képekkel:
https://szellemvarosok.blog.hu/2022/05/06/elhagyatva_a_rac_furdo

Tovább 

Míg korábban a jogszabályok csak az analfabétákat zárták ki a gépjárművezetésből, addig immár a befejezett általános iskolával nem rendelkezők sem kaphatnak jogosítványt. A Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet szerint csak az vehet részt gépjárművezetői tanfolyamon, illetve tehet vizsgát mostantól, aki igazolja az alapfokú iskolai végzettségét.

 

Az új rendelet úgy fogalmaz, hogy a gépjármű vezetésére jogosító vezetői engedély megszerzésére irányuló közúti járművezetői tanfolyamra az vehető fel, valamint elméleti vizsgát az tehet, aki a közoktatásról szóló törvény szerinti alapfokú iskolai végzettséget megszerezte.

Tovább 

Sokakban merülhet fel a kérdés, hogy vajon mi lehet most az első autómmal, hajtja-e még az új gazdája, vagy már egy roncstelepen rozsdásodik. Ritka kivételt képez ez alól egy brit öregúr, aki a mai napig az 1956-ban vásárolt járgányával közlekedik. A 74 éves Mike Harrison 54 évvel ezelőtt alig 150 fontot (mai áron 3 ezer fontot, körülbelül egymillió forintot) fizetett az 1931-es fekete Bentley sportkupéért, amely már akkor is majdnem a veterán kategóriába tartozott.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...

M Imre írta 2 napja a(z) A kisföldalatti története videóhoz:

Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...

M Imre írta 3 napja a(z) A kerékpározás előnyei :) képhez:

A_kerekparozas_elonyei__1355616_5420_s

Tegyük láthatóvá a sötétben bujkáló karókat! | "LÁSS ...

M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Szavazz az idei Laposföld- díjasra | 2024. április 9. ...

M Imre írta 3 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Hogyan csökkentette Miskolc város 20%-kal az egyedül álló ...

M Imre írta 3 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Regisztrálni kell a csoportos utazásokat a MÁV, a Volán és...

M Imre írta 3 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A Villanyóra 224. adásában Balázs Szöcske és Tibor ...

M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A légszennyezettség következtében az...

M Imre írta 4 napja a(z) Az Ikarus és a magyar buszgyártás fénykorának bemutatása blogbejegyzéshez:

Amikor emeletes buszok jártak Pesten Ma már szinte...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu