Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a környezetkímélő technológiák térnyerése mellett érvelt a VI. Széchenyi Futam beharangozó sajtótájékoztatóján 2011. április 27-én, Budapesten - tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Az alternatív hajtású járművek hagyományos versenyét 2011. május 1-jén, Győrben rendezi meg az Alternatív Hajtású Járműsport Szövetség és az Inno-Mobil Sportegyesület.
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
2011. március 12.
Miért javasolja az IMF a magyar kormánynak a vasút támogatásának leépítését, miközben – a vele szoros kapcsolatban lévő Világbankkal ellentétben – nem kifogásolja az autópálya-építésekre fordított ezermilliárdokat? Miért ajánlja a közösségi közlekedésnek nyújtott hozzájárulások jelentős csökkentését, miközben az Európai Bizottság és az Európai Parlament épp ennek a közlekedési módnak a fokozott támogatását sürgeti a súlyos közlekedési és környezetvédelmi problémák megoldására?
|
|
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Karbantartás után az térkép újra működik!
Köszönetet mondok ebben Országos Balesetmegelőzési Bizottság részéről Berzai Zsolt r. századosnak - aki működteti, felügyeli a térképet (is), és aki az én - és egy ismerősöm közbenjárására is talán - meggyorsította a javítási folyamatot.
________________________________________________________________
A Rendőrség 2008-ban elkészítette a baleseti gócpontok térképét, amely azzal a céllal jött létre, hogy felhívjuk a közlekedők figyelmét azokra az útszakaszokra, kereszteződésekre, ahol a leggyakrabban fordulnak elő balesetek.
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A parkolás a Homár-olvasók egyik kedvenc témája, ami nem is csoda egy Centrum Parkoló nevű pénzbányász céggel és kevés szabad hellyel megvert országban. Amikor először hallottunk róluk, azt hittük, hogy az EMPAMO, vagyis az Emberibb Parkolásért Mozgalom az egyik új kedvencünk lesz, hiszen mi lehet rokonszenvesebb egy olyan civil szerveződésnél, amelyiknek egy célja van, harcolni a nem egészében megreformált budapesti parkolási rendszer ellen. Le is hoztuk egy-két felhívásukat, aztán láttuk őket a tévében, és egyre gyanúsabb lett, hogy lehet, hogy rokonszenves célért küzdenek, de ők maguk, hogy is mondjam, nem a zsánereink.
A világ egyik legklasszabb tömegközlekedési eszköze kétségkívül a wuppertali függővasút. A 13,3 kilométeres, a város és a Wupper folyó felett végigkanyargó vonal kétségkívül egyedi. Ez egyben előny (a presztízs okán) és persze hátrány is lesz annak a cégnek, aki talán új kocsikat szállíthat, lecserélve az 1972-75 között a MAN által gyártott, ma is futó járgányokat. Na meg hátrány lesz a városnak is, hisz biztos nem lesznek olcsók a beszerzendő új kocsik.
Érdekes számokat közölt a Vía Libre című spanyol vasúti újság a madridi metróhálózat lifthasználatáról. Mivel én ilyen jellegű adatokkal korábban nem találkoztam - vagy legalábbis átfutottam rajta -, így érdemes egy kicsit jobban megvizsgálni ezeket a számokat, Budapesttel összehasonlítva.
A számok tehát a madridi metróhálózat liftjeivel, azok forgalmával, a forgalom időbeni, és térbeli megoszlásával foglalkozik. A hálózaton összesen 450 lift van, mellette 1600 mozgólépcső, amivel a madridiak világelsőnek tartják magukat, és ez valószínűleg így is van.
Miközben egyre-másra hallani a híreket a Kínában sorra nyíló metróvonalakról, az árnyékukban megbújó Bus Rapid Transit rendszerekről már kevesebbet hallani, holott ezek is meglehetősen impozánsak, legalábbis magyar szemmel nézve. Összesen 11 ilyen üzem létezik Kínában, többségükről egy szót sem hallottunk még itthon, én legalábbis biztos nem. Az egyik legutolsó ilyen jellegű üzem Guangzhou - vagy ahogy korábban ismertük: Kanton - városában nyílt meg, 2010 februárjában.
Az elmúlt években többször felvetődött,
hogy az egyes vidékeken lassan össznépi problémává váló elhízás milyen
problémákat tud okozni a közösségi közlekedésben. Mivel a közösségi
közlekedés székeit, legyen szó repülőről, vagy trolibuszról, jellemzően
átlagos testméretekre szabják, így egy attól jelentősen eltérő testalak
számára mindez meglehetősen kényelmetlen tud lenni. (sőt, a repülőutak
kapcsán többször felmerült már, hogy az ilyen utazó ülésszomszédja sincs
túl szerencsés helyzetben) :)
A Sao Paulo-i metró vezetése ezen próbál most segíteni új székek felszerelésével a metróállomásokon, valamint azzal, hogy az új metrókocsik padjain semmilyen, az egyes helyek elválasztását jelző vonal, vagy karfa nem lesz.
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A mozgólépcsőkkel kapcsolatban régi szállóige internetes fórumokon, hogy azok közlekedési rendjét még a metróépítéssel együtt határozták meg, és bár azóta az utasforgalom térben és időben egyaránt változott, a mozgólépcsők menetrendje már-már fizikai törvényszerűségként stabil :)
Ez persze nem igaz, én is tudok mondani olyan lépcsőket, ahol változás történt az utóbbi időben. Ugyanakkor tény, hogy sokszor morogtam én is, amikor egy mozgólépcső ment felfelé, miközben odalenn (vagy fordítva, odafenn) kígyózott a sor.
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
... talán ez a "drasztikus" megoldás vezet eredményre a baleset-megelőzésben?!
Idén már három szörnyű baleset történt a sztrádákon azért, mert a figyelmetlen sofőrök a fogalommal szemben hajtottak fel az autópályákra. Kutatók egy új módszer tesztelését javasolják a további balesetek elkerüléséért.
2011. április 21.
Egy speciális fekvőrendőrrel akadályoznák meg, hogy az autósok a forgalommal szemben hajtsanak rá az autópályákra. A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Ipari Kommunikációs Technológiai Intézete annyit közölt az általuk kidolgozott prototípusról, hogy a rossz irányból való felhajtást az útburkolatba süllyesztett, az egyik oldalról könnyen benyomódó, míg a másikról akadályt képező mechanikus eszközzel akadályoznák meg.
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Az intelligens utazás magyar módija
Weben keresztül kommuniáló közlekedési információs rendszert fejlesztett ki két magyar cég. A legkülönbözőbb forrásokból adatokat fogadni és feldolgozni képes megoldás motorja lehet az összes utastájékoztató alkalmazásnak a közösségi közlekedés bármely formájában.
A Traffic Information System (TIS) névre hallgató, webes közlekedési rendszer kikísérletezése az NKTH pályázatán nyert el támogatást. A Polygon Informatikai Kft.
Jubileumok sora az 5 éves Oldtimer Expón
Idén ötödik éve nyitotta kapuit az Oldtimer Expo, több márka is kiemelten képviselteti magát a kiállításon.
E hét végén ötödik alkalommal látogatható a Vasúttörténeti Parkban a zömében idős autókat szerepeltető Oldtimer Expo tárlata.
Carl Benz 125 éve adta be első automobiljának szabadalmát, azóta több ezer másik kötődik a márka nevéhez
Negyven éve, 1971-ben érkezett az első Lada Magyarországra, 30 éven keresztül meghatározói voltak az utcaképnek
Míg az Oldtimer Expo idén ötödik évfordulóját, az ott számos régi modelljével látható Mercedes-Benz saját, illetve az autózás fennállásának 125 évét ünnepli.
Gázzal olcsóbb autózni. Miként lehet átállni?
A növekvő üzemanyagárak mellett egyre többen váltanak autógázra. Utánanéztünk miként lehetséges. A benzinhez mérten tisztábban ég és olcsóbb is az autógáz. A rendszerek szakszerű beépítéssel ma már észrevehetetlenek és teljesen biztonságosak.
< Jól rögzített injektorokkal és reduktorral alapesetben semmi probléma sincs
Régóta lebeg a fejünk felett a 400 forintos literenkénti benzinár, ami eddig azt hittük csak rémálom ...
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Közúti Sebességszabályozási Napok szakmai találkozó
2011. április 13-14., Sopron.
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által szervezett Közúti Sebességszabályozási Napokon mások mellett a szaktárca, a közútkezelők, a rendőrség és a szaktudományos élet képviselői értékelik az elmúlt évek tapasztalatait.
A helyettes államtitkár bevezetőjében utalt arra, hogy a sebességszabályozás a közlekedésszabályozás egyik legvitatottabb kérdése Magyarországon is.
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Az NKH-ról szóló kormányrendelet módosítása
A MAGYAR KÖZLÖNY 2010. évi 198. számában 2010. december 27.-én megjelent a Nemzeti Közlekedési Hatóságról szóló 263/2006. (XII. 20.) Korm. rendelet módosítása. Egyebek mellett a hatóság elsőfokú szerveiként 2011. január 1.-jén megalakul a Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal, (amelyet a közúti gépjármű-közlekedési elnök-helyettes vezet) az Útügyi, Vasúti és Hajózási Hivatal, (amelyet az útügyi, vasúti és hajózási elnök-helyettes vezet), valamint a Légügyi Hivatal, (amelyet a légügyi elnök-helyettes vezet).
Újra létrejönnek a megyei és fővárosi közlekedési felügyelőségek, amelyek a fővárosi és megyei kormányhivatalok közlekedési szakigazgatási szerveiként működnek.
Sokan nem is gondolnak arra, hogy a KRESZ-szabályoknak milyen fontos szerepük van a közlekedés biztonsága szempontjából. A közúti közlekedés szabályai alapvetően úgy vannak kitalálva, hogy ha azokat minden közlekedő betartja, akkor – eltekintve a jármű működésével összefüggő és váratlanul fellépő műszaki hiba valamint az út illetve annak környezete által kiváltott rendellenességektől, továbbá a rendkívül ritka forgalomszervezési problémáktól – a közlekedés résztvevői nem találkoznak, vagyis baleset nem jön létre.
M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu