Közlekedés Blog: 2010. február

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. február

Alternatív meghajtású, klímabarát gépjárművek gyártásával és karbantartásával foglalkozó képzés indul a Debreceni Egyetem Műszaki Karán gépészmérnök szak gépjárműtechnikai szakirányon - jelentette be Vargáné Szűcs Edit, a kar dékánja pénteken.

 

Amikor először kiírták a levegővel hajtott úgynevezett pneumobilok versenyét, a debreceni jármű lett az év pneumobilja, sőt beválasztották Magyarország 100 csodája közé. A tavaly megrendezett, akkumulátoros csavarhúzó gépekkel működő elektromobilok megmérettetésén is első helyezést értek el.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Nem kizárt a napelem sem :)
Ha feltalálod a perpeetum mobile-t, feltétlenül szólj! ;)

Tovább 

2007-től napjainkig

Egyre többen halnak meg az utakon, miközben az Európai Unió célkitűzése szerint számuknak felére kéne csökkennie. A közlekedési morálban aligha bízhatunk, ezért radikális szigorítások léptek életbe, ígérik, hogy egyúttal becsukják az elmúlt években egyre többet használt kiskaput.


Forrás: MTI
Évente mintegy ezerháromszáz ember hal meg közlekedési balesetben Magyarországon. A statisztika romlik


A statisztika szerint az évből hátralévő egy hónapban még körülbelül száz embernek, köztük legalább ötven vétlen közlekedőnek meg kell halnia az utakon.

Tovább 

 

Gyakran olvasni, hallani olyan balesetekről, amikor a szalagkorlát nem nyújtott kellő védelmet. Hazánk néhány éve vette át az európai előírásokat, de az utakat szegélyező "közúti visszatartó rendszerek" java részét korábban helyezték ki, ütközéses vizsgálatok nélkül. A szabvány előtti korlátok cseréje nincs napirenden, a kamionokat azonban a szabványos szalagkorlát sem mindig fogja meg.


Forrás: MTI
Lassította, de nem tartotta meg a szalagkorlát a kisteherautót az M1/M7 bevezetőjén
(Még több fotó a galériában.

Tovább 

A balesetek túlnyomó része ősszel történik, amikor a látási viszonyok jelentősen megváltoznak. Pedig gyermekkorban, a "piros: tilos, zöld: szabad" alapigazsággal nagyjából egy időben megtanulunk egy másik fontos szabályt: látni és látszani. Hol van akkor a hiba?

Forrás: MTI
 

Ellenőrizzük működésüket,

és használjuk nappal is a világítóberendezéseket!


A korlátozott látási viszonyok elsősorban lakott területen kívül veszélyesek, egyrészt a közvilágítás hiánya, másrészt a jóval nagyobb sebesség miatt.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

Látni és látszani – 2016-ban is!

A Látni és látszani az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottság és az XMEDITOR közös közlekedésbiztonsági kampánya, amely 2012 óta törekszik arra, hogy a balesetmentes közlekedés érdekében felhívja a figyelmet a látás és láthatóság kiemelt fontosságára. Tavaly háromszáznál is több autós szakszerviz és közel száz optika állt a Látni és látszani szlogen mögé, míg a másik oldalon a 21 ezret is meghaladta azon autósok száma, akik a kampányhoz csatlakozva is kifejezték, mennyire fontos számukra a biztonságos közlekedés.

Az országos kampány kereten belül a személy- és tehergépkocsik, a motorkerékpárok – és a kerékpárok – vezetői 2016-ban október 1. és december 10. között térítésmentesen élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy járművük láthatóságért felelős alkatrészeit az akcióhoz csatlakozott szervizekben megvizsgálják. A regisztrált optikákban pedig díjmentes látásellenőrzéssel és hasznos tanácsokkal várják a járművezetőket. Idén a november 7-től december 10-ig tartó ellenőrző szakasz idején számíthatunk olyan fokozott közúti ellenőrzésekre, mely során a rendőrség teljes körűen és kiemelten ellenőrzi majd a személy-, illetve haszongépjárművek, valamint motorkerékpárok és kerékpárok világítását, a láthatóságot, továbbá a jogosítványban előírt szemüveg viselését. Minden közlekedő érdeke, hogy átvizsgáltassa járművét, annak világítástechnikai berendezéseit és ellenőriztesse látását. Ehhez a Látni és látszani díjmentes akciónál jobb alkalmat keresve sem talál!
http://latnieslatszani.hu/hu/latni-es-latszani-kozlekedesbiztonsag-2012_224.html

Tovább 

2008

Vajon mi köti össze Pécelt, Paksot és Pekinget? Az idei nyári olimpia révén két veterán korú jármű, egy Robur kisbusz és egy oldalkocsis Pannónia T5. A Közlekedési Múzeumból elrajtoltak a kalandorok.

 

Fotó: Gergely Béla
Több mint 24 ezer kilométeres út vár az NDK buszra és a magyar motorkerékpárra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Pontosabban csak szimbolikus volt az indulás, mert a féléves előkészítő munka ellenére sem kaptak beutazási engedélyt Oroszország területére.

Tovább 

A terepjáró szó hallatán sokaknak azonnal megnő a pulzusszáma. Van, akinek azért, mert azonnal saras, sziklás, meredek ösvényt vizionál, van, akinek azért, mert letaposott aljnövényzetet, menekülő állatokat lát, és vannak olyanok is, akiknek a fényesen csillogó, krómozott alkatrészek, a karcmentes karosszéria, a nagy lökettérfogatú motorok és széles gumik jutnak eszébe. Eltérőek a szempontok, egy azonban bizonyos: a terepjárók nem csupán egy fontos piaci szegmenst alkotnak, de komoly indulatokat is kiváltanak.

Tovább 

A szépség belülről fakad - tartja a mondás. Jó néhány autó esetében azonban a karosszéria nem engedi kiszabadulni az esztétikumot. Íme 2008 legcsúnyább autói.

 

Teljesítmény, gazdaságosság, helykínálat, kényelem, biztonság, ár-érték arány - számtalan szempont szerint lehet értékelni vagy kiválasztani egy autót.

Ahogyan azt szubjektív Év autója szavazásunk is bizonyította, eltérő, kinek, melyik paraméter a legfontosabb, de elsőre mégiscsak a külseje alapján ítélünk meg egy kocsit, és hiába a miénk a számunkra legmegfelelőbb autó, ha a szomszéd megjegyzéseit megelőzendő mindig egy utcával odébb kell parkolnunk.

Tovább 

A 3,7 milliós hazai gépjármű-állomány után majdnem százmilliárd forintnyi kötelező felelősségbiztosítási-díjat fizettek be az üzembentartók, ennek közel a felét utalták vissza a biztosítók a károsultaknak. A statisztikák szerint a kockázatosabb ügyfelek nem feltétlenül az erős autók sofőrjei: a 24 évnél fiatalabbak és az idősek okoznak sok balesetet, a nők viszont jóval kevesebbet, mint a férfiak. Közlekedési szempontból a legveszélyesebb helyszín a nagyváros.

Tovább 

A rengeteg pénzből, több ezer ember közreműködésével készült autóknál is előfordulhatnak elképesztő bakik. Izzó nélküli tolatólámpa, takony, önkielégítés és prostituált, mint típusnév, nemi szervre emlékeztető hűtőmaszk - összeállításunk az autóipar banális, mégis nagyhatású fiaskóiról.

 


Remek családi autó volt a Corvair. Csak éppen életveszélyes


Egy-egy új modellt évekig fejlesztenek, ezalatt bőven van alkalom végiggondolni a lehetséges hibákat, még használhatóbbá tenni a típust - gyakran azonban még így is előfordulnak problémák, néha olyan alapvetőek, amire azt gondolnánk, egy autógyári gyakornok is azonnal észreveszi.

Tovább 

2009. 03. 27

Nem csak a kátyúk felmérése a fővárosi útellenőrök feladata. Figyelik az úttartozékok állapotát is, a kiálló csatornafedeleket, elhárítják a balesetveszélyt és dokumentálják a feltárt problémákat. Ha a sárga villogós autók lassabban mennek, az autósok türelmetlenkednek, ha a buszsávban közlekednek, a rendőrök büntetnek, ha megállnak járdát ellenőrizni, akkor pedig a parkolóőrök. Elkísértünk egy útellenőrt napi körútjára.


Tizenegy autó
járja folyamatosan Budapest több mint ezer kilométernyi fő- és tömegközlekedési útvonalát. 

 

A Fővárosi Útellenőri Szolgálat munkatársai egyenként naponta nagyjából százharminc kilométert járnak be, nem csak az útpályát, hanem a közúti jelzőtáblákat, a járdákat, különböző közműfedeleket, utcabútorokat is ellenőrzik.

Tovább 

Apróbb koccanásokból is hatalmas dugók alakulnak ki időnként, amiért sokan a helyszínelőket hibáztatják. Szembesítettük az ORFK-t ezzel a váddal, és azzal is, hogy a rendőrök állítólag sokszor lebeszélik a balesetek résztvevőit a feljelentésről. Tisztázzuk továbbá, mikor kell rendőrt hívni, és mi a dolguk pontosan.

 

Forrás: MTI
Súlyos balesetek esetén teljes útzárra van szükség a nyomrögzítéshez


"A baleset miatt a környéken óriási dugó alakult ki, a 6-os főúton a Lágymányosi híd felé mintegy három kilométeres sorban araszolnak a járművek." "A 71-es főutat a rendőrség teljes szélességben lezárta, a forgalmat elterelte; az útszakaszon nagy a torlódás."  "A baleset részleteinek kivizsgálása idejére az út egy részét lezárták, nagy forgalmi dugó alakult ki." "A helyszínelés idején teljes útzár van a 44-es főúton, óriási torlódás alakult ki." "A baleset miatt a forgalmas 8-as főút mindkét sávját lezárták, a forgalom áll, nagy a torlódás" - hírek az elmúlt hetek sajtójából.

Tovább 

Ha megkérdezik, mi az autóipar legjelentősebb magyar találmánya, szinte mindenki a porlasztót említi. Jogosan, hiszen forradalmasította a belső égésű motorokat, a hőskortól egészen a közelmúltig a benzines gépkocsik szerves része volt. Bánki Donát, a karburátor egyik feltalálója százötven éve született, ez alkalomból felidézzük munkásságát.

 

Forrás: MTI
Az első Bánki-Csonka-féle postaautó


Egy kis községben, a Veszprém vármegyei Bánkon - a ma Komárom-Esztergom megyéhez tartozó Bakonybánkon - született 1859. június 6-án Löwinger Donátként, nevét húszévesen változtatta meg.

Tovább 

Milyen lesz a közlekedés húsz év múlva Magyarországon? Budapesten például kevesebb lesz a dugó, rugalmasabb zöldhullámok és változó képű táblák irányítják a mainál kevesebb autót, mert az emberek a Margitsziget alatt metróznak majd. A KRESZ tiltja a száguldást a települések között, mégis gyorsabb lesz az autózás, miközben sokkal kevesebb lesz a baleset. Sajnos a közlekedés drágulni fog: emelkednek a tömegközlekedés, az autók és a bírságok árai, egyre több helyen lesz majd útdíj, és már a közeljövőben meg kell barátkoznunk a városokban a dugódíjjal.

Tovább 

A középutat kell járni - mondta a sokkoló közlekedésbiztonsági kampányokról az Országos Balesetmegelőzési Bizottság elnöke az [origo]-nak adott interjúban. Megnéztük, milyen, a biztonságos vezetést elősegítő kampányfilmek születtek itthon és külföldön; míg Magyarországon a tipikus baleseti helyzetek kivédésére, addig Nagy-Britanniában inkább a rossz szokások elhagyására irányulnak.

 

Városban, már 50 km/órás sebességnél is maradandó sérülésekkel, halállal járhat egy baleset.

Tovább 

Negyven éve nem haltak meg olyan kevesen a hazai utakon, mint tavaly. Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság elnöke szerint ugyanakkor még több rendőri ellenőrzéssel és a tervezett pár száznál is több traffipaxszal még 150 ember életét lehetne megmenteni évente. A főrendőr ugyanakkor nem szereti a csak a bírság összege miatt sebességet mérő rendőröket, nem büntetné az útra lelépő gyalogosokat, és nem támogatja a véres közlekedési kampányfilmeket sem.

Tovább 

Valószínűleg nem fogja már megérni a 4-es metró pénzügyi elszámolását a projekt operatív igazgatója – mondta tréfásan a Magyar Hírlapnak adott interjúban az érintett, Klados Gusztáv. Szerinte egyébként a metróvonal első szakasza sem lesz átadva 2013 előtt, mert az őrmezői kijárathoz még mindig nem szerezték meg a telket.

 

Beszélt arról is a lapnak, hogy sok gondjuk volt a szerelvényekkel is: a gyártó franciák a kifogások hallatán hajlamosak úgy viselkedni, mint az ostoba kétéves gyerekek, de szerencsére megtalálták azokat a szakembereket, akik e játszmákat át tudják látni.

Tovább 

Csomó érdekességet lát ebben a cikkben: Ferrari F40, Itala, Silver Ghost, Outspan Orange, semennyit se ment Kacsa, Phantom VI

 

kolibriGyerekként nem hittem volna, hogy valaha is látom ezt az autót élőben

Lord Edward Montagu szerencsés fickó. Nem elég, hogy lord, és ebből fakadóan Dél-Anglia jó része az ő tulajdona, ráadásul alanyi autóbuzi családban nőtt fel. Annyira, hogy az itt látható autó a kertben felállított múzeumban van, bármikor megcsodálhatja.

Tovább 

Meg volt 350 lóerős majdnem kilencven éves, illetve 4450 lóerős ötven éves is. Rekordautókról van szó, melyek mind a brit Nemzeti Gépjárműmúzeumban laknak most, ismertebb nevén Beaulieu-ban.


Szép sorban, színesen

Négy kocsiról van szó, értékük felbecsülhetetlen. És itt nem is a pénzre gondolok, hanem az eszmei értékre. Négy olyan autó, amely a maga idejében mind újságok, könyvek, filmhíradó-tudósítások ezreiben szerepelt, fő helyen. Amikor elkészültek, híresebbek voltak szinte bárminél.

Tovább 

Budapest huszonegyedik lett azon a 23 európai várost felsorakoztató listán, melyben a nagyvárosok tömegközlekedését vizsgálta a Euro Test konzorcium.

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt működő Euro Test tavaly október-december folyamán zajló vizsgálatán egyebek mellett az utazás hosszát, egyszerűségét, a tájékoztatás minőségét, a jegyfizetés módját, valamint a jegyek árát vették figyelembe. Ezek alapján egyedül München kapott nagyon jó minősítést, tizennégy város jó, kilenc város – köztük Budapest is – elégséges, még két város; Zágráb és Ljubljana tömegközlekedését elégtelennek ítélte az FIA.

Utolsó hozzászólás

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

Kinek ? A BKV vezetésnek? mert annak már elégséges...

Tovább 

A gépjárművek növekvő száma miatt egyre nagyobbak a torlódások, amelyek már nem csak városi forgalmat, hanem az autópályákat és autóutakat is terhelik. Ezt a problémát nem lehet már megoldani autópályák szélesítésével, új autópályák, autóutak építésével. Egyetlen mód van a változtatásra: a forgalom menedzselése. Városi forgalom esetén a teherautók, kamionok és autóbuszok egyre inkább bekerülnek a tartós forgalom torlódása, ezért a káros anyagok kibocsátása is jelentős mértéket ölt.

Tovább 

2010. február 03.

A 289/2009. (XII. 18.) Korm. rendelet módosította az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, a KRESZ szabályait, amely módosítások az eredeti szabály szövegébe beépültek, így a módosító rendelet a hatályba lépését követő napon - értelemszerűen - hatályát is vesztette. Az új szabályozás lényege a közlekedésbiztonság javítására és a környezet védelmére összpontosít, ezért a legtöbb módosítás a nehézgépjárművek, a kétkerekűek, a gyalogosok közlekedésére, a környezet védelmének a fokozására irányul.

Tovább 

A rendőrség lehetőségei a halálos áldozatok számának csökkentésére - Óberling József, ORFK főosztályvezető

Óberling József



























A rendőrség előzetes adatai szerint 2009-ben közlekedési közúti balesetben 817 személy vesztette életét, 179-cel kevesebben, mint a 2008-as végleges adatok alapján. Ilyen alacsony halálozási szám pedig utoljára 1964-ben volt Magyarországon - mondta el Óberling József rendőr ezredes, rendőrségi főtanácsos, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője, a Module Close To, a kezdő járművezetőkért  baleset megelőzési program zárókonferenciáján.

Tovább 

2010. február 19.

EU Fehér Könyv




















A közlekedés környezetre gyakorolt negatív hatásainak csökkentése az uniós közlekedésügy fontos célja évtizedekre visszamenőleg. A 2000 és 2008 közötti időszak eredményeit kutató tanulmány erre vonatkozó fejezete elsősorban azt vizsgálja, hogy milyen mértékben kerültek magvalósításra a Közös Közlekedéspolitika környezeti célkitűzései. A beszámoló két fő negatív környezeti externáliát nevez meg, ezek a szennyezőanyag- és károsanyag-kibocsátások, illetve a zajterhelés.

Tovább 

A Magyar Kerékpárosklub hírei

Kerékpár a vonaton

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Decemberben adtunk hírt arról, hogy a MÁV-START Zrt. pályázatot hirdetett „Kerékpárszállítási lehetőség megjelenítése a vonatokon" címmel.

 

A pályázat célja volt, hogy a kerékpárszállító vasúti járművek külső felületén olyan jellegzetes ábra jelenjen meg, amely alkalmas arra, hogy a többi kocsitól a kerékpárszállító kocsit kívülről egyértelműen megkülönböztethetővé tegye, illetve egyéb felületeken is megjelenjen.

Tovább 

A Module Close To egy 11 európai uniós országban működő, az Európai Unió által támogatott projekt. E prevenciós jellegű non-profit kezdeményezés az osztrák Forschungsgesellschaft Mobilität (Osztrák Közlekedéstudományi Kutató Intézet, FGM) gondozásában áll - mondta el Kibédi-Varga Lajos, okleveles közlekedésmérnök, projektfelelős, a TeRRaCe Kft. munkatársa, a magyarországi projektet lezáró konferencián február 12-én Budapesten.

 

MCT

Magyarországot a Module Close To nemzetközi balesetmegelőzési programban a TeRRaCe Mérnöki és Területfejlesztési Tanácsadó Kft.

Tovább 

Az NKH hírei
2010. február 19. péntek, 10:04

NKHA Nemzeti Közlekedési Hatóság sajtóközleménye

 

Csütörtök délután folyamán a Magyar Közlöny hivatalos honlapján kihirdették a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 8/2010 (II.18.) KHEM rendeletét a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990 (IV.12.) KöHÉM rendelet módosításáról.


Ennek alapján 2010 február 19.-e péntektől a 2006. január 1.-je előtt forgalomba helyezett, de eredetiségvizsgálaton vagy integrált vizsgálaton át nem esett gépjárműveknél kötelezően elvégzendő eredetiségvizsgálat megszűnt.

Tovább 

A buszpályaudvarhoz legyen szíves!

Évtizedek óta rosszízű legendák keringenek a pesti taxisokról. Mindannyian hallottunk már olyan panaszokat, hogy indokolatlanul hosszú útvonalakon sétakocsikáztatják a gyanútlan utasokat, trükköznek a taxióra különböző üzemmódjai között, gyakori a „lehúzás” stb. Tesztünk mindenesetre markáns különbségeket mutat a taxitársaságok között – s korántsem csupán hivatalos viteldíjukban…


A taxiszolgáltatás egyes elemei hatóságilag rögzített árasak.

Tovább 

Trabantból való a kormányműve, ezt leszámítva azonban akár a jövő egyik modern autója lehet a műegyetem tanárai által két és fél éve készülő Hidrocar. Az egyelőre karosszéria nélküli elektromotoros szuperkocsi jelentősége, hogy bioetanollal és hidrogénnel is üzemel, megoldották tehát a hidrogén tárolását, amely a legnagyobb autógyáraknak is csak nagyon drágán sikerült. Annyira megy a hibrid, hogy egy kövér gázadás után a NASA volt űrhajósa azelőtt elszáguldott vele, hogy a főkonstruktőr elmagyarázta volna neki a kezelését.

Tovább 

Németországban vett magyar Wartburg, de akad itt más érdekesség is, például most találkozunk először olyan autóval, amelynél a gyári szagot is restaurálták. Körülszimatoltunk a nagykerekű ezres utasterében.

 

FotA3: Ocskay ZoltA!n (VeterA!n AutA3 A©s Motor)
Sokak szerint az egyik legszebb szocialista autó. Jóval több karosszériaváltozatban létezett, mint utódja, a 353-as kocka-Wartburg
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Nincs jobb autó a Trabantnál, legfeljebb szebb - ez volt hosszú ideig a kedvenc mondása Breznay Bélának, és ezek után természetes, hogy egy duroplaszt karosszériás kocsival járt.

Tovább 

Nem létező kisfilm 8 millióért, gyanúsan elszámolt sajtópályázat 14 millióért, egynapos rendezvény 23 millió forintból: a BKV kiszivárgott belső jelentése szerint ilyen ügyek miatt tett feljelentést pénteken a közlekedési vállalat a rendőrségen. A BKV arra is elköltött másfél milliót, hogy megértse, mért nem bliccelnek a tizenévesek Budapesten, most viszont jogszerűtlennek tartja a korábban kötött szerződéseket. Az érintett beszállítók közül az [origo] egyelőre hármat ért el, mindhárom cég állítja: elvégezték a munkát, amiért felvették a pénzt.

Tovább 

Hűtőházban dolgozók “egyedi fűtésére”, vagy kohászok hűtésére is alkalmas az a találmány, amit két magyar fiatalember eredetileg motorosok számára készített el. A fűthető ruha a sorozatos fejlesztéseknek köszönhetően már ipari, mentési, rendőrségi és katonai célokra is használható, jövőre pedig a MotoGP-ben és a Forma 1-ben tesztelt hűthető verziót is piacra dobja a gyártó.

 

Bár elektromosan fűthető motorosruhát már régóta gyártanak, egy hazai fejlesztő csapat néhány éve teljesen új megoldással rukkolt elő. A magyar feltalálók által kifejlesztett, vékony szilikoncsövekkel ellátott öltözékben folyadék kering, melynek hőmérsékletét harmincöt és ötvenöt Celsius fok közé állíthatja be a felhasználó.

Tovább 

Sérti az autósok érdekeit és jelentősen meghosszabbíthatja a kárrendezését, hogy áprilistól a biztosítóknak a kárfelvétel során közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlannak minősített járműveket - az üzembentartó költségére - műszaki vizsgára kell küldeniük, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) határozottan tiltakozik ellene - mondta Trunkó Barnabás a MABISZ főtitkára az MTI-nek.

A parlament decemberben módosította az akkor még hatályba sem lépett kgfb törvényt.

Tovább 

Ha már teljes filmekről van szó, mint az előző bejegyzésben, akkor semmiképp ne hagyjuk ki a video.google.com-ot. Flash playeren belül több órányi "mozizást" ígér az a rengeteg film, ami megtalálható. Egyik érdekesség - és angolul nem tudóknak is kellemes élmény - Spielberg első filmje, a Párbaj is megnézhető!

Mr. Mann (Dennis Weaver) egy kaliforniai úton autózik. Nyugodtan halad, van még ideje fontos üzleti megbeszéléséig. Megelőzi az előtte pöfögő kamiont, és visszaáll kényelmes autósebességére.

Tovább 

BuBiFesztLeadási határidő: 2010. augusztus 9.

 

2010-ben is lesz BuBiFeszt!

 

A Budapest Biciklis Fesztivál 2010. augusztus 9-ig várja a filmeket. A magyar és határontúli magyar alkotók filmjei a versenyprogramba kerülnek, a versenyfilmeket vegyesen, a külföldről meghívott, versenyben nem szereplő filmekkel együtt vetítjük majd.


A pályázatra műfaji és játékidő megkötés nélkül lehet nevezni: játékfilm, dokumentumfilm, videoklip, animációs film, filmetűd, reklámfilm; bármi jöhet, csak drótszamár legyen benne.

Tovább 

Hazánkban 1913-ban kezdődött el az önálló gépjárműgyártás, eltekintve Csonka János 1893-ban és Bánki Donát 1894-ben készített motorkerékpárjától. Uhri Imre vas- és fémmegmunkáló mester 1913. június 21-én megalapította gépjárműgyártó üzemét. Az első világháborúban megrongálódott automobilokat saját műhelyében hozta rendbe, így ezek az évek nagy technikai és anyagi fejlődést hoztak számára. Uhri Imre cégtulajdonos sorra vette meg a nagyobbnál nagyobb telkeket és hangárakat, munkásai létszámát növelve, hogy gépjárműveit javítani, építeni tudja.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 4 napja

Busz nincs, közlemény van | 2018.04.18.

Keddi, metrópótló buszos cikkünknek még akár köze is lehet ahhoz, hogy ma egy sajtóközlemény érkezett az Ikarus Egyedi Kft.-től, bár annál a kitételnél elbizonytalanodtam, ahol az "egyes ellenérdekelt szervezetek és sajtóorgánumok" kitételt olvastam. Mi abban lennénk igazából érdekeltek, hogy a megrendelt új buszok a budapesti utakon fussanak, mert ahogy elnézem, a mostani metrópótló buszok egy része kormolgat már. Ehhez képest nem nagyon futnak az újak, bár lehet, hogy mi értelmezzük rosszul a dolgokat, hisz az ember azt gondolná, hogy a határidőig nem megkezdeni kell a járművek leszállítását, hanem befejezni.
https://totalcar.hu/sajtokozlemeny/2018/04/18/ikarus_egyedi_kft_sajtokozlemeny/
___

... BKV úgy döntött, hogy a metrópótlás miatt átvesz harmincat a 180 darab autóbuszból, amelyeket a BKV kelenföldi garázsában, PKD konstrukcióban fognak készre szerelni. E csuklós buszokra a BKV-nak azért van szüksége, mert ugyan jelenleg más járművekkel működik a metrópótlás, de a középső és a legutolsó metrószakasz felújításakor már több autóbuszt kell forgalomba állítania a vállalatnak, mint a jelenleg zajló munkálatoknál.

Az Ikarus Egyedi Kft. mérnökei a sorozatgyártás megkezdése előtt áttervezték az eredetileg 18,75 méter hosszú M168d-t. A gyártó álláspontja szerint a 18,75-ös autóbusz nagyon nehéz volt, ezért könnyíteni kellett rajta, amit úgy oldottak meg, hogy a csukló után kivágtak a vázszerkezetből összesen 613 millimétert.

A VEKE, vagyis a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egy Facebook-posztjában arról olvashatunk, hogy hogyan kaphatott típusbizonyítvány kiterjesztést a jármű a rövidebb jármű:

„Nagy kérdés, hogyan kaphat típusengedély-kiterjesztést egy olyan kocsi, amelynek az eredetihez képest a fő adatai nem stimmelnek. A hossz, a befogadóképesség, az ülések száma, a tengelyterhelés és még számos alapadat leginkább nem változtatható, a kiterjesztést egyes alkatrészek cseréjére szokás alkalmazni, ahol a műszaki azonosságot igazolni kell, de hogy egy olyan járműre, amelynek megváltoztatták a

- vázszerkezetét (biztonság!),
- tengelytávjait (fordulókör!),
- tengelyterheléseket (fékhatás!).

Így sikerült olyan torzszülött kocsikat gyártani, amelyeknek bár van papírja, de a valóságban instabilak, hajlamosak a becsuklásra, ami miatt a csuklószerkezet és a becsuklásgátló, valamint a hajtott tengely gyártója biztonsági okokból súlyosan lekorlátozta a kocsik teljesítményét. Olyannyira, hogy azzal szinte használhatatlanná váltak a normál forgalomban.

Csak hogy értsük: az egyik korlátozás már 17 fokos elfordulásnál elveszi a motor nyomatékának 80 (!) százalékát, különben a kocsi kitör oldalra a csuklónál. Ezzel már egy enyhe emelkedőn levő megállóból sem lehet kiállni, nemhogy egy sarkon befordulni.

Ha a kocsi beragad valahova, akkor a feloldás egy alapesetben leplombált vészhelyzeti gomb, amely kiiktatja a motorerőt és pl. a fékeket is érintő korlátozásokat, használata viszont eseménynek számít, jegyzőkönyvezni kell és nem elhanyagolható tény, hogy ilyenkor minden felelősséget a járművezető vesz magára, hiszen saját döntése alapján olyan üzemmódban használja a járművet, amelyre annak nincs jogosítása, ilyenkor a jármű akár saját magában (és az utasokban) is kárt okozhat. A tesztek alapján egy átlag budapesti járaton fordulónként 5-6 alkalommal kell a vészgombot használni, ami elfogadhatatlan. Soha egyetlen más gyártó buszával ilyen nem fordult elő. ”

Valóban érdekes a kérdés, ugyanis, ha ennyi dolgot megváltoztatnak egy járműkonstrukción, akkor teljesen új típusbizonyítványt kellett volna kiállítania a hatóságnak, azonban az M168d-nél nem ez történt.

A tapasztalataink nagyon rosszak a budapesti 7-es vonalon forgalomba állt első M168d-vel kapcsolatban. A kanyarokban és sávváltásoknál a jármű hajlamos a dülöngélésre, menet közben állandóan szintez, felemeli és leengedi a légrugókat, az úthibákat kegyetlenül megtorolja, kellemetlenül rázkódik. Az utastér elosztása rosszabb, mint a hosszabb verzióé, sok az akadály és a holt tér, szűkek az átjárók. A DAF-motor hangos és kellemetlenül meleg van a környezetében.
https://totalcar.hu/magazin/2018/04/17/nem_alkalmas_kozlekedesre_az_uj_magyar_metropotlo_busz/
___

Busz helyett felszámolás érkezhet | 2018.04.17.

A harmincadik Modulo 168 d típusú csuklós buszt kellett volna megkapnia április 11-ig a BKV-nak, de a kormány reményei szerint a "hazai gyártást fellendítő" Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) a határidő előtt mindössze 5 járművet szállított le a főváros közlekedési cégének. A késedelmes teljesítés miatt járművenként napi 150 ezer forintos kötbérre jogosult a megrendelő, de a BKV arra a kérdésünkre nem adott egyértelmű választ, hogy érvényesíti-e kötbér-jogosultságát a céggel szemben. Ráadásul a közlekedési vállalatnak most fogalma sincs, mikor kapja meg a megrendelt autóbuszokat, mert a gyártó nem adott új ütemezést.
https://nepszava.hu/1157680_busz-helyett-felszamolas-erkezhet

Tovább 

STOP-tábla: hol is kell megállni?


Sokan teszik fel a kérdést, hogy ha az útkereszteződés “Állj! Elsőbbségadás kötelező”, azaz STOP táblával van szabályozva, akkor hol is kell megállni. Vannak tévhitek, mint például az, hogy többször meg kell állni. Úgy érzem, hogy sokan nincsenek tisztában a szabályokkal, így egy kis segítséget nyújtanék.

A STOP tábla jelentését és magyarázatát a KRESZ (1/1975 KPM-BM együttes rendelet) adja meg, amit a következőképpen tesz meg a jogalkotó:

“ÁLLJ!

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

Kedves Csaba,

b) „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni. A vasúti átjáróra a megállás után a 39. §-ban foglaltak szerint szabad ráhajtani.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm

Ha van "Megállás helyét jelző útburkolati jel", akkor ott mindenképpen - még éjszaka vagy csekély forgalom esetén is- meg kell állni (a kérdezett esetről beszélek, de van még több eset, mikor ott kell megállni, például piros jelzést kapva a kereszteződésben, úttorkolatban, vasúti átjáróban vagy más helyen)

Miután a járművezető megállt (nem csoroghat), elindulhat és lassan csoroghat egészen odáig, ahonnan már belátja a forgalmat, mely részére elsőbbséget kell adni (becsorgás: a védett útvonalról érkezőket zavarni szabad, akadályozni nem szabad, veszélyeztetni, mint alapvető tiltás, tilos). Távolabb felfestett útburkolati jellel azért lehet találkozni, mert egy, az elsőbbséggel rendelkező útról érkező csuklós vagy szóló busz csak így tudna rákanyarodni az alárendelt útra. Ha nem így lenne felfestve, akkor nem tudna bekanyarodni, mert ott állnak a járművek közvetlenül a kereszteződésnél. A busznak pedig elsőbbsége van. Az elsőbbséget adó jármű vezetője azért mehet mégis előrébb, mert ennek hiányában nem tud elsőbbséget adni. De meg kell állni. Azért festenek fel útburkolati jelet is, mert egy jelzés (tábla) sokszor nem elég és így tudatosítsák a veszélyt és azért kell megállni egyszer a jelzésnél, mert így kevesebb a valószínűsége, hogy nagy sebességgel érkezik a kereszteződéshez, mert csak csorog, kisebb a sebessége. STOP táblát a nagyobb forgalmú védett útvonalak előtt helyeznek ki, máshol elegendőnek vélik a "mackósajt", STOP nélküli "Elsőbbségadás kötelező" táblát.

Ha a forgalomirányító jelzőtábla nem működik (műszaki hiba) vagy a középső lencse villog (működik, de arra figyelmeztet, hogy a jelzőtáblák és az útburkolati jeleket vegye figyelembe, illetőleg ezek hiányában az elsőbbségadási szabályokat: "jobbkéz", egyenesen haladó jármű elsőbbsége, kanyarodási szabály, kölcsönös udvariassági szabály).
Ha a középső lencse sárgán villog például éjszaka, azt az energia megtakarítása miatt kapcsolják ilyen működési módra, ugyanis villogva kevesebb áramot fogyaszt, mint folyamatosan égve és éjszaka kisebb a forgalom.

Tovább 

 

 

 

 

Azt aztán nem lehet mondani, hogy unalmasan éltek volna a görög mondák hősei… Itt van például Minósz király, aki vagy négyezer éve uralkodott Krétán. Nejére, Pasziphaére egynémely istenek őrületet bocsátottak, ezért aztán (hiába no, ilyenkor ez már csak így történik arrafelé) egy bikába lett szerelmes. Ekkor csöngetett be a palota kapuján Daidalosz, az athéni mester, aki korábban sajnálatos módon megölte Taloszt, az unokaöccsét, a fazekaskorong és a fűrész feltalálóját, mert nem szerette volna, ha a rokon nála is híresebb lesz… Ugyan halálra ítélték, de ő Krétára menekült.

Utolsó hozzászólás

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

nosztalgia és a mai kisnagy valóság...és ezek áprilistól hatalmon
azt mondta ma a széles, hogy ő már eljuttatta a progiját Orbihoz, hogy kell 1 milla munka helyet teremteni.....mint egy munkatábor úgy fogunk kinézni..mindenki buszokat fog összerakni

Tovább 

Élcelődhetnénk azon, hogy lám, a volt közlekedési miniszter saját ˝különbejáratú˝ útja remekül példázza általános viszonyainkat.


Lehangoló, sőt, egyenesen kínos, ha egy volt közlekedési miniszter ˝különbejáratú˝ útja kritikán aluli. Mondjuk ki nyíltan, pocsék.

Márpedig ennek lehetünk szemtanúi a Soprontól nem messze lévő birtokon: a kúria kerítésének kapubejárójától az egyébiránt igényes épületig vezető, nem egészen százméteres út kisebb-nagyobb gödrökkel, kátyúkkal, hepehupával teli.

Tovább 

Hiába a tiltás, több tucatnyi autós hány fittyet a KRESZ-re, s parkol szabálytalanul a győri Dunakapu téren. Vajon miért tehetik ezt meg nap mint nap?

 

Az utóbbi hetekben több olvasónk is jelezte: hogyan lehetséges, miszerint a Dunakapu téren kéttucatnyi, de nem ritkán 40-50 autónál is több parkolhat nappal, amikor világosan jelzi tábla a téren, hogy behajtani csak engedéllyel szabad?

Nos, első körben megbizonyosodtunk az állításról, s valóban rengeteg autót hagy tulajdonosa a téren.

Tovább 

1883-1938 - 2. rész  

 

A M.K. Technológiai és Anyagvizsgáló Intézet megalakulása

 

Az Osztrák-Magyar Monarchia gazdasági egységének felbomlása, a vesztett háború és az országrészek elcsatolása miatt megváltozott közgazdasági helyzet következményeképpen a Magyar Királyi Technológiai Iparmúzeumot a belőle kiszakadt budafoki Magyar Királyi Ipari Kísérleti és Anyagvizsgáló Intézettel, valamint az 1891-ben létrehozott Magyar Királyi Lőfegyvervizsgáló Próbaállomással egyesítik.

Tovább 

1883-1938 - 1. rész

 

MEGNYÍLIK A M. KIR. TECHNOLÓGIAI IPARMÚZEUM

Bánki Donát1883. június 24-én Trefort Ágoston (1817-1888) vallás- és közoktatásügyi miniszter hivatalosan és ünnepélyesen megnyitja az általa alapított Technológiai Iparmúzeumot. Trefort beszédében kijelenti: „Csak legyen meg a kellő részvét az iparosok és kézműves osztály részéről, s állíttassanak kellő emberek a kellő helyekre: és ez az intézet is meg fogja hozni a várt gyümölcsöt." A tárgymutató szerint a múzeum már megnyitásakor 84 géppel, szerszámmal és 85 gyűjteménnyel rendelkezik.

Tovább 

A közlekedés „brémai muzsikusai


Bréma városában a lakosság 17%-a közösségi közlekedést, 22%-a a kerékpárt, 20%-a gyaloglást választja mindennapi utazásai során, és mindössze 40%-uk ül nap mint nap személygépkocsiba.


Ezekkel az eredményekkel az észak-németországi település kétségkívül helyet érdemel Európa mobilitási és fenntartható közlekedési tekintetben vezető városai között. A siker receptje azonban egyáltalán nem olyan rejtélyes, mint azt az irigylésre méltó számok alapján sejteni lehetne.

Tovább 

2009. december 28. - integratorforum.hu

Amikor az öv két életet véd - archív fotó

 

A balesetkutató orvosok már régen bebizonyították, hogy a terhes anyákra nézve a biztonsági öv használata semmiféle külön veszélyt nem jelent, ugyanolyan védelmet nyújt, mint másoknak, de a helyes alkalmazás nagyon fontos. Ügyelni kell a hevederszalag megfelelő vezetésére, ami azt jelenti, hogy a vízszintes ág a has alatt, a vállöv - felfutó ág - a has felett, illetve a mellek között feküdjön fel a testre.

Tovább 

2010. február 2.

A parkolótársaságnak nem kötelessége eltakarítani a havat a parkolóból, így érvelt a cég embere a rádióban. A mondat hallatán nem volt nehéz azonosítani a várost. Budapestről volt szó, természetesen. A fenti mondatot követte még valami hablaty arról, hogy a hétfői napon a parkolóőrök nem büntetik azokat az autókat, amelyek „be vannak havazva”. 

 

Hol parkoltam?


Mindezt így fordítom le magamban: lusta dögök vagyunk, az, hogy a parkolók milyen állapotban vannak, számunkra érdektelen, még az is belefér, hogy ne büntessünk.

Tovább 

Horváth Zsolt Csaba

Interjú Horváth Zsolt Csabával, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökével
Az interjút készítette: Varjú Frigyes és Marnitz László, Gazdasági Rádió.

 

V.F.: Beszéljünk arról, ami mindnyájunk számára elég fontos dolog: ez a közlekedésbiztonság, a műszaki biztonság és ezek kapcsán autóink biztonsága. Utóbbinak az az egyik előfeltétele, hogy a gépjármű átmenjen a hatósági műszaki vizsgán. Az elmúlt idők egyik legnagyobb port kavaró híre az volt, hogy a közeljövőben, talán januártól egyablakos rendszert fognak bevezetni, és a korábbi évek gyakorlatával szemben a környezetvédelmi és a műszaki vizsgát lehetőségünk lesz egyszerre és egy összegért elvégeztetni.

Tovább 

2010.01.28.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a gépjármű eredetiségvizsgálat év elején bevezetett szabályainak megváltoztatását kéri az igazságügyi és a közlekedési minisztertől az indokolatlanul magas díjak, valamint az igazolhatatlan és felesleges ráfordítások csökkentése érdekében.

A versenyhatóság közleményében hangsúlyozza: a GVH-t meglepetésként érte, hogy 2009 decemberében lényeges módosítások történtek az eredetiségvizsgálat szabályozásában, pedig a versenytörvény értelmében egyeztetni kellett volna róla a hivatal elnökével.

Tovább 

2010. január 29. 



A magyar gépjárműipar mostanában nehéz helyzetben van: a magyar gyártók és beszállítók szolgáltatásai iránti kereslet mind belföldön, mind külföldön erősen visszaesett a válság miatt. Fellendülésre csak középtávon lehet számítani.


  A magyar gépjárműipar fellendülésre csak középtávon lehet számítani. Legfontosabb,  hogy erősödjön a beszállítói ipar és a magyar vállalatok kiépítsék saját kutatás-fejlesztési tevékenységüket – ez volt az egyik lényeges következtetése a magyar gépjárműipar aktuális helyzetéről szóló, a Noerr & Társai nemzetközi ügyvédi iroda által szervezett rendezvénynek, melynek három előadását korábban már részletesen ismertettük.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre 48 perce új videót töltött fel:

M Imre 1 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 3 órája a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 3 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 3 órája a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 3 órája a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Erdők Nemzetközi Napja | Erdők Világnapja - március 21. képhez:

Erdok_nemzetkozi_napja__erdok_vilagnapja__marcius_21_2179693_1046_s

Meglátni az Erdőt a fától | 2024. április 22. Annak ellenére,...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu