Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Abi Karam Samirné Marika | 2 hozzászólás
Alternatív meghajtású, klímabarát gépjárművek gyártásával és karbantartásával foglalkozó képzés indul a Debreceni Egyetem Műszaki Karán gépészmérnök szak gépjárműtechnikai szakirányon - jelentette be Vargáné Szűcs Edit, a kar dékánja pénteken.
Amikor először kiírták a levegővel hajtott úgynevezett pneumobilok versenyét, a debreceni jármű lett az év pneumobilja, sőt beválasztották Magyarország 100 csodája közé. A tavaly megrendezett, akkumulátoros csavarhúzó gépekkel működő elektromobilok megmérettetésén is első helyezést értek el.
2007-től napjainkig
Egyre többen halnak meg az utakon, miközben az Európai Unió célkitűzése szerint számuknak felére kéne csökkennie. A közlekedési morálban aligha bízhatunk, ezért radikális szigorítások léptek életbe, ígérik, hogy egyúttal becsukják az elmúlt években egyre többet használt kiskaput.
Évente mintegy ezerháromszáz ember hal meg
közlekedési balesetben Magyarországon. A statisztika romlik
A statisztika szerint az évből hátralévő egy hónapban még
körülbelül száz embernek, köztük legalább ötven vétlen közlekedőnek meg
kell halnia az utakon.
|
|
Gyakran olvasni, hallani olyan balesetekről, amikor a szalagkorlát nem nyújtott kellő védelmet. Hazánk néhány éve vette át az európai előírásokat, de az utakat szegélyező "közúti visszatartó rendszerek" java részét korábban helyezték ki, ütközéses vizsgálatok nélkül. A szabvány előtti korlátok cseréje nincs napirenden, a kamionokat azonban a szabványos szalagkorlát sem mindig fogja meg.
Lassította, de nem tartotta meg a
szalagkorlát a kisteherautót az M1/M7 bevezetőjén
(Még több
fotó a galériában.
14 éve | M Imre | 1 hozzászólás
A balesetek túlnyomó része ősszel történik, amikor a látási viszonyok jelentősen megváltoznak. Pedig gyermekkorban, a "piros: tilos, zöld: szabad" alapigazsággal nagyjából egy időben megtanulunk egy másik fontos szabályt: látni és látszani. Hol van akkor a hiba?
Ellenőrizzük működésüket,
és használjuk nappal is a világítóberendezéseket!
A korlátozott látási viszonyok elsősorban lakott területen kívül veszélyesek, egyrészt a közvilágítás hiánya, másrészt a jóval nagyobb sebesség miatt.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
2008
Vajon mi köti össze Pécelt, Paksot és Pekinget? Az idei nyári olimpia révén két veterán korú jármű, egy Robur kisbusz és egy oldalkocsis Pannónia T5. A Közlekedési Múzeumból elrajtoltak a kalandorok.
Több mint 24 ezer kilométeres út vár az NDK buszra és a magyar motorkerékpárra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Pontosabban csak szimbolikus volt az indulás, mert a féléves
előkészítő munka ellenére sem kaptak beutazási engedélyt Oroszország
területére.
A terepjáró szó hallatán sokaknak azonnal megnő a pulzusszáma. Van, akinek azért, mert azonnal saras, sziklás, meredek ösvényt vizionál, van, akinek azért, mert letaposott aljnövényzetet, menekülő állatokat lát, és vannak olyanok is, akiknek a fényesen csillogó, krómozott alkatrészek, a karcmentes karosszéria, a nagy lökettérfogatú motorok és széles gumik jutnak eszébe. Eltérőek a szempontok, egy azonban bizonyos: a terepjárók nem csupán egy fontos piaci szegmenst alkotnak, de komoly indulatokat is kiváltanak.
A szépség belülről fakad - tartja a mondás. Jó néhány autó esetében azonban a karosszéria nem engedi kiszabadulni az esztétikumot. Íme 2008 legcsúnyább autói.
Teljesítmény, gazdaságosság, helykínálat, kényelem, biztonság, ár-érték arány - számtalan szempont szerint lehet értékelni vagy kiválasztani egy autót.
Ahogyan azt szubjektív Év autója szavazásunk is bizonyította, eltérő, kinek, melyik paraméter a legfontosabb, de elsőre mégiscsak a külseje alapján ítélünk meg egy kocsit, és hiába a miénk a számunkra legmegfelelőbb autó, ha a szomszéd megjegyzéseit megelőzendő mindig egy utcával odébb kell parkolnunk.
A 3,7 milliós hazai gépjármű-állomány után majdnem százmilliárd forintnyi kötelező felelősségbiztosítási-díjat fizettek be az üzembentartók, ennek közel a felét utalták vissza a biztosítók a károsultaknak. A statisztikák szerint a kockázatosabb ügyfelek nem feltétlenül az erős autók sofőrjei: a 24 évnél fiatalabbak és az idősek okoznak sok balesetet, a nők viszont jóval kevesebbet, mint a férfiak. Közlekedési szempontból a legveszélyesebb helyszín a nagyváros.
A rengeteg pénzből, több ezer ember közreműködésével készült autóknál is előfordulhatnak elképesztő bakik. Izzó nélküli tolatólámpa, takony, önkielégítés és prostituált, mint típusnév, nemi szervre emlékeztető hűtőmaszk - összeállításunk az autóipar banális, mégis nagyhatású fiaskóiról.
Remek családi autó volt a Corvair. Csak éppen életveszélyes
Egy-egy új modellt évekig fejlesztenek, ezalatt
bőven van alkalom végiggondolni a lehetséges hibákat, még
használhatóbbá tenni a típust - gyakran azonban még így is előfordulnak
problémák, néha olyan alapvetőek, amire azt gondolnánk, egy autógyári
gyakornok is azonnal észreveszi.
2009. 03. 27
Nem csak a kátyúk felmérése a fővárosi útellenőrök feladata. Figyelik az úttartozékok állapotát is, a kiálló csatornafedeleket, elhárítják a balesetveszélyt és dokumentálják a feltárt problémákat. Ha a sárga villogós autók lassabban mennek, az autósok türelmetlenkednek, ha a buszsávban közlekednek, a rendőrök büntetnek, ha megállnak járdát ellenőrizni, akkor pedig a parkolóőrök. Elkísértünk egy útellenőrt napi körútjára.
Tizenegy autó járja folyamatosan Budapest több mint ezer kilométernyi fő- és tömegközlekedési útvonalát.
A Fővárosi Útellenőri Szolgálat munkatársai egyenként naponta nagyjából százharminc kilométert járnak be, nem csak az útpályát, hanem a közúti jelzőtáblákat, a járdákat, különböző közműfedeleket, utcabútorokat is ellenőrzik.
Apróbb koccanásokból is hatalmas dugók alakulnak ki időnként, amiért sokan a helyszínelőket hibáztatják. Szembesítettük az ORFK-t ezzel a váddal, és azzal is, hogy a rendőrök állítólag sokszor lebeszélik a balesetek résztvevőit a feljelentésről. Tisztázzuk továbbá, mikor kell rendőrt hívni, és mi a dolguk pontosan.
Súlyos balesetek esetén teljes útzárra van szükség a nyomrögzítéshez
"A baleset miatt a környéken óriási dugó alakult ki, a 6-os
főúton a Lágymányosi híd felé mintegy három kilométeres sorban
araszolnak a járművek." "A 71-es főutat a rendőrség teljes szélességben
lezárta, a forgalmat elterelte; az útszakaszon nagy a torlódás." "A
baleset részleteinek kivizsgálása idejére az út egy részét lezárták,
nagy forgalmi dugó alakult ki." "A helyszínelés idején teljes útzár van
a 44-es főúton, óriási torlódás alakult ki." "A baleset miatt a
forgalmas 8-as főút mindkét sávját lezárták, a forgalom áll, nagy a
torlódás" - hírek az elmúlt hetek sajtójából.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Ha megkérdezik, mi az autóipar legjelentősebb magyar találmánya, szinte mindenki a porlasztót említi. Jogosan, hiszen forradalmasította a belső égésű motorokat, a hőskortól egészen a közelmúltig a benzines gépkocsik szerves része volt. Bánki Donát, a karburátor egyik feltalálója százötven éve született, ez alkalomból felidézzük munkásságát.
Az első Bánki-Csonka-féle postaautó
Egy kis községben, a Veszprém vármegyei Bánkon - a ma
Komárom-Esztergom megyéhez tartozó Bakonybánkon - született 1859.
június 6-án Löwinger Donátként, nevét húszévesen változtatta meg.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Milyen lesz a közlekedés húsz év múlva Magyarországon? Budapesten például kevesebb lesz a dugó, rugalmasabb zöldhullámok és változó képű táblák irányítják a mainál kevesebb autót, mert az emberek a Margitsziget alatt metróznak majd. A KRESZ tiltja a száguldást a települések között, mégis gyorsabb lesz az autózás, miközben sokkal kevesebb lesz a baleset. Sajnos a közlekedés drágulni fog: emelkednek a tömegközlekedés, az autók és a bírságok árai, egyre több helyen lesz majd útdíj, és már a közeljövőben meg kell barátkoznunk a városokban a dugódíjjal.
A középutat kell járni - mondta a sokkoló közlekedésbiztonsági kampányokról az Országos Balesetmegelőzési Bizottság elnöke az [origo]-nak adott interjúban. Megnéztük, milyen, a biztonságos vezetést elősegítő kampányfilmek születtek itthon és külföldön; míg Magyarországon a tipikus baleseti helyzetek kivédésére, addig Nagy-Britanniában inkább a rossz szokások elhagyására irányulnak.
Városban, már 50 km/órás sebességnél is maradandó sérülésekkel, halállal járhat egy baleset.
Negyven éve nem haltak meg olyan kevesen a hazai utakon, mint tavaly. Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság elnöke szerint ugyanakkor még több rendőri ellenőrzéssel és a tervezett pár száznál is több traffipaxszal még 150 ember életét lehetne megmenteni évente. A főrendőr ugyanakkor nem szereti a csak a bírság összege miatt sebességet mérő rendőröket, nem büntetné az útra lelépő gyalogosokat, és nem támogatja a véres közlekedési kampányfilmeket sem.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Valószínűleg nem fogja már megérni a 4-es metró pénzügyi elszámolását a projekt operatív igazgatója – mondta tréfásan a Magyar Hírlapnak adott interjúban az érintett, Klados Gusztáv. Szerinte egyébként a metróvonal első szakasza sem lesz átadva 2013 előtt, mert az őrmezői kijárathoz még mindig nem szerezték meg a telket.
Beszélt arról is a lapnak, hogy sok gondjuk volt a szerelvényekkel is: a gyártó franciák a kifogások hallatán hajlamosak úgy viselkedni, mint az ostoba kétéves gyerekek, de szerencsére megtalálták azokat a szakembereket, akik e játszmákat át tudják látni.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Csomó érdekességet lát ebben a cikkben: Ferrari F40, Itala, Silver Ghost, Outspan Orange, semennyit se ment Kacsa, Phantom VI
Lord Edward Montagu szerencsés fickó. Nem elég, hogy lord, és ebből fakadóan Dél-Anglia jó része az ő tulajdona, ráadásul alanyi autóbuzi családban nőtt fel. Annyira, hogy az itt látható autó a kertben felállított múzeumban van, bármikor megcsodálhatja.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Meg volt 350 lóerős majdnem kilencven éves, illetve 4450 lóerős ötven éves is. Rekordautókról van szó, melyek mind a brit Nemzeti Gépjárműmúzeumban laknak most, ismertebb nevén Beaulieu-ban.
Négy kocsiról van szó, értékük felbecsülhetetlen. És itt nem is a pénzre gondolok, hanem az eszmei értékre. Négy olyan autó, amely a maga idejében mind újságok, könyvek, filmhíradó-tudósítások ezreiben szerepelt, fő helyen. Amikor elkészültek, híresebbek voltak szinte bárminél.
Budapest huszonegyedik lett azon a 23 európai várost felsorakoztató listán, melyben a nagyvárosok tömegközlekedését vizsgálta a Euro Test konzorcium.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt működő Euro Test tavaly október-december folyamán zajló vizsgálatán egyebek mellett az utazás hosszát, egyszerűségét, a tájékoztatás minőségét, a jegyfizetés módját, valamint a jegyek árát vették figyelembe. Ezek alapján egyedül München kapott nagyon jó minősítést, tizennégy város jó, kilenc város – köztük Budapest is – elégséges, még két város; Zágráb és Ljubljana tömegközlekedését elégtelennek ítélte az FIA.
A gépjárművek növekvő száma miatt egyre nagyobbak a torlódások, amelyek már nem csak városi forgalmat, hanem az autópályákat és autóutakat is terhelik. Ezt a problémát nem lehet már megoldani autópályák szélesítésével, új autópályák, autóutak építésével. Egyetlen mód van a változtatásra: a forgalom menedzselése. Városi forgalom esetén a teherautók, kamionok és autóbuszok egyre inkább bekerülnek a tartós forgalom torlódása, ezért a káros anyagok kibocsátása is jelentős mértéket ölt.
2010. február 03.
A 289/2009. (XII. 18.) Korm. rendelet módosította az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, a KRESZ szabályait, amely módosítások az eredeti szabály szövegébe beépültek, így a módosító rendelet a hatályba lépését követő napon - értelemszerűen - hatályát is vesztette. Az új szabályozás lényege a közlekedésbiztonság javítására és a környezet védelmére összpontosít, ezért a legtöbb módosítás a nehézgépjárművek, a kétkerekűek, a gyalogosok közlekedésére, a környezet védelmének a fokozására irányul.
A rendőrség előzetes adatai szerint 2009-ben közlekedési közúti balesetben 817 személy vesztette életét, 179-cel kevesebben, mint a 2008-as végleges adatok alapján. Ilyen alacsony halálozási szám pedig utoljára 1964-ben volt Magyarországon - mondta el Óberling József rendőr ezredes, rendőrségi főtanácsos, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője, a Module Close To, a kezdő járművezetőkért baleset megelőzési program zárókonferenciáján.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
2010. február 19. |
A közlekedés környezetre gyakorolt negatív hatásainak csökkentése az uniós közlekedésügy fontos célja évtizedekre visszamenőleg. A 2000 és 2008 közötti időszak eredményeit kutató tanulmány erre vonatkozó fejezete elsősorban azt vizsgálja, hogy milyen mértékben kerültek magvalósításra a Közös Közlekedéspolitika környezeti célkitűzései. A beszámoló két fő negatív környezeti externáliát nevez meg, ezek a szennyezőanyag- és károsanyag-kibocsátások, illetve a zajterhelés. |
A Magyar Kerékpárosklub hírei
Decemberben adtunk hírt arról, hogy a MÁV-START Zrt. pályázatot hirdetett „Kerékpárszállítási lehetőség megjelenítése a vonatokon" címmel.
A pályázat célja volt, hogy a kerékpárszállító vasúti járművek külső felületén olyan jellegzetes ábra jelenjen meg, amely alkalmas arra, hogy a többi kocsitól a kerékpárszállító kocsit kívülről egyértelműen megkülönböztethetővé tegye, illetve egyéb felületeken is megjelenjen. |
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A Module Close To egy 11 európai uniós országban működő, az Európai Unió által támogatott projekt. E prevenciós jellegű non-profit kezdeményezés az osztrák Forschungsgesellschaft Mobilität (Osztrák Közlekedéstudományi Kutató Intézet, FGM) gondozásában áll - mondta el Kibédi-Varga Lajos, okleveles közlekedésmérnök, projektfelelős, a TeRRaCe Kft. munkatársa, a magyarországi projektet lezáró konferencián február 12-én Budapesten.
Magyarországot a Module Close To nemzetközi balesetmegelőzési programban a TeRRaCe Mérnöki és Területfejlesztési Tanácsadó Kft.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Az NKH hírei
2010. február 19. péntek, 10:04
|
A Nemzeti Közlekedési Hatóság sajtóközleménye
Csütörtök délután folyamán a Magyar Közlöny hivatalos honlapján kihirdették a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 8/2010 (II.18.) KHEM rendeletét a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990 (IV.12.) KöHÉM rendelet módosításáról.
|
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A buszpályaudvarhoz legyen szíves!
Évtizedek óta rosszízű legendák keringenek a pesti taxisokról. Mindannyian hallottunk már olyan panaszokat, hogy indokolatlanul hosszú útvonalakon sétakocsikáztatják a gyanútlan utasokat, trükköznek a taxióra különböző üzemmódjai között, gyakori a „lehúzás” stb. Tesztünk mindenesetre markáns különbségeket mutat a taxitársaságok között – s korántsem csupán hivatalos viteldíjukban…
A taxiszolgáltatás egyes elemei hatóságilag rögzített árasak.
Trabantból való a kormányműve, ezt leszámítva azonban akár a jövő egyik modern autója lehet a műegyetem tanárai által két és fél éve készülő Hidrocar. Az egyelőre karosszéria nélküli elektromotoros szuperkocsi jelentősége, hogy bioetanollal és hidrogénnel is üzemel, megoldották tehát a hidrogén tárolását, amely a legnagyobb autógyáraknak is csak nagyon drágán sikerült. Annyira megy a hibrid, hogy egy kövér gázadás után a NASA volt űrhajósa azelőtt elszáguldott vele, hogy a főkonstruktőr elmagyarázta volna neki a kezelését.
14 éve | M Imre | 2 hozzászólás
Németországban vett magyar Wartburg, de akad itt más érdekesség is, például most találkozunk először olyan autóval, amelynél a gyári szagot is restaurálták. Körülszimatoltunk a nagykerekű ezres utasterében.
Sokak szerint az egyik legszebb szocialista autó.
Jóval több
karosszériaváltozatban létezett, mint utódja, a 353-as kocka-Wartburg
Nincs jobb autó a Trabantnál, legfeljebb szebb - ez volt hosszú
ideig a kedvenc mondása Breznay Bélának, és ezek után természetes, hogy
egy duroplaszt karosszériás kocsival járt.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Nem létező kisfilm 8 millióért, gyanúsan elszámolt sajtópályázat 14 millióért, egynapos rendezvény 23 millió forintból: a BKV kiszivárgott belső jelentése szerint ilyen ügyek miatt tett feljelentést pénteken a közlekedési vállalat a rendőrségen. A BKV arra is elköltött másfél milliót, hogy megértse, mért nem bliccelnek a tizenévesek Budapesten, most viszont jogszerűtlennek tartja a korábban kötött szerződéseket. Az érintett beszállítók közül az [origo] egyelőre hármat ért el, mindhárom cég állítja: elvégezték a munkát, amiért felvették a pénzt.
Hűtőházban dolgozók “egyedi fűtésére”, vagy kohászok hűtésére is alkalmas az a találmány, amit két magyar fiatalember eredetileg motorosok számára készített el. A fűthető ruha a sorozatos fejlesztéseknek köszönhetően már ipari, mentési, rendőrségi és katonai célokra is használható, jövőre pedig a MotoGP-ben és a Forma 1-ben tesztelt hűthető verziót is piacra dobja a gyártó.
Bár elektromosan fűthető motorosruhát már régóta gyártanak, egy hazai fejlesztő csapat néhány éve teljesen új megoldással rukkolt elő. A magyar feltalálók által kifejlesztett, vékony szilikoncsövekkel ellátott öltözékben folyadék kering, melynek hőmérsékletét harmincöt és ötvenöt Celsius fok közé állíthatja be a felhasználó.
Sérti az autósok érdekeit
és jelentősen meghosszabbíthatja a kárrendezését, hogy áprilistól a
biztosítóknak a kárfelvétel során közlekedésbiztonsági szempontból
alkalmatlannak minősített járműveket - az üzembentartó költségére -
műszaki vizsgára kell küldeniük, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége
(MABISZ) határozottan tiltakozik ellene - mondta Trunkó Barnabás a
MABISZ főtitkára az MTI-nek.
A parlament decemberben
módosította az akkor még hatályba sem lépett kgfb törvényt.
Ha már teljes filmekről van szó, mint az előző bejegyzésben, akkor semmiképp ne hagyjuk ki a video.google.com-ot.
Flash playeren belül több órányi "mozizást" ígér az a rengeteg film,
ami megtalálható. Egyik érdekesség - és angolul nem tudóknak is
kellemes élmény - Spielberg első filmje, a Párbaj is megnézhető!
Mr.
Mann (Dennis Weaver) egy kaliforniai úton autózik. Nyugodtan halad, van
még ideje fontos üzleti megbeszéléséig. Megelőzi az előtte pöfögő
kamiont, és visszaáll kényelmes autósebességére.
2010-ben is lesz BuBiFeszt!
A Budapest Biciklis Fesztivál 2010. augusztus 9-ig várja a filmeket. A magyar és határontúli magyar alkotók filmjei a versenyprogramba kerülnek, a versenyfilmeket vegyesen, a külföldről meghívott, versenyben nem szereplő filmekkel együtt vetítjük majd.
A pályázatra műfaji és játékidő megkötés nélkül lehet nevezni: játékfilm, dokumentumfilm, videoklip, animációs film, filmetűd, reklámfilm; bármi jöhet, csak drótszamár legyen benne.
14 éve | M Imre | 13 hozzászólás
Hazánkban 1913-ban kezdődött el az önálló gépjárműgyártás, eltekintve Csonka János 1893-ban és Bánki Donát 1894-ben készített motorkerékpárjától. Uhri Imre vas- és fémmegmunkáló mester 1913. június 21-én megalapította gépjárműgyártó üzemét. Az első világháborúban megrongálódott automobilokat saját műhelyében hozta rendbe, így ezek az évek nagy technikai és anyagi fejlődést hoztak számára. Uhri Imre cégtulajdonos sorra vette meg a nagyobbnál nagyobb telkeket és hangárakat, munkásai létszámát növelve, hogy gépjárműveit javítani, építeni tudja.
STOP-tábla: hol is kell megállni?
Sokan teszik fel a kérdést, hogy ha az útkereszteződés “Állj! Elsőbbségadás kötelező”, azaz STOP táblával van szabályozva, akkor hol is kell megállni. Vannak tévhitek, mint például az, hogy többször meg kell állni. Úgy érzem, hogy sokan nincsenek tisztában a szabályokkal, így egy kis segítséget nyújtanék.
A STOP tábla jelentését és magyarázatát a KRESZ (1/1975 KPM-BM együttes rendelet) adja meg, amit a következőképpen tesz meg a jogalkotó:
“ÁLLJ!
Azt aztán nem lehet mondani, hogy unalmasan éltek volna a görög mondák hősei… Itt van például Minósz király, aki vagy négyezer éve uralkodott Krétán. Nejére, Pasziphaére egynémely istenek őrületet bocsátottak, ezért aztán (hiába no, ilyenkor ez már csak így történik arrafelé) egy bikába lett szerelmes. Ekkor csöngetett be a palota kapuján Daidalosz, az athéni mester, aki korábban sajnálatos módon megölte Taloszt, az unokaöccsét, a fazekaskorong és a fűrész feltalálóját, mert nem szerette volna, ha a rokon nála is híresebb lesz… Ugyan halálra ítélték, de ő Krétára menekült.
Élcelődhetnénk azon, hogy lám, a volt közlekedési miniszter saját ˝különbejáratú˝ útja remekül példázza általános viszonyainkat.
Lehangoló, sőt, egyenesen kínos, ha egy volt közlekedési miniszter
˝különbejáratú˝ útja kritikán aluli. Mondjuk ki nyíltan, pocsék.
Márpedig
ennek lehetünk szemtanúi a Soprontól nem messze lévő birtokon: a kúria
kerítésének kapubejárójától az egyébiránt igényes épületig vezető, nem
egészen százméteres út kisebb-nagyobb gödrökkel, kátyúkkal, hepehupával
teli.
Hiába a tiltás, több tucatnyi autós hány fittyet a KRESZ-re, s parkol szabálytalanul a győri Dunakapu téren. Vajon miért tehetik ezt meg nap mint nap?
Az utóbbi hetekben több olvasónk is jelezte: hogyan lehetséges,
miszerint a Dunakapu téren kéttucatnyi, de nem ritkán 40-50 autónál is
több parkolhat nappal, amikor világosan jelzi tábla a téren, hogy
behajtani csak engedéllyel szabad?
Nos, első körben megbizonyosodtunk az állításról, s valóban rengeteg autót hagy tulajdonosa a téren.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
1883-1938 - 2. rész
A M.K. Technológiai és Anyagvizsgáló Intézet megalakulása
Az Osztrák-Magyar Monarchia gazdasági egységének felbomlása, a vesztett háború és az országrészek elcsatolása miatt megváltozott közgazdasági helyzet következményeképpen a Magyar Királyi Technológiai Iparmúzeumot a belőle kiszakadt budafoki Magyar Királyi Ipari Kísérleti és Anyagvizsgáló Intézettel, valamint az 1891-ben létrehozott Magyar Királyi Lőfegyvervizsgáló Próbaállomással egyesítik.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
1883-1938 - 1. rész
MEGNYÍLIK A M. KIR. TECHNOLÓGIAI IPARMÚZEUM
1883. június 24-én Trefort Ágoston (1817-1888) vallás- és közoktatásügyi miniszter hivatalosan és ünnepélyesen megnyitja az általa alapított Technológiai Iparmúzeumot. Trefort beszédében kijelenti: „Csak legyen meg a kellő részvét az iparosok és kézműves osztály részéről, s állíttassanak kellő emberek a kellő helyekre: és ez az intézet is meg fogja hozni a várt gyümölcsöt." A tárgymutató szerint a múzeum már megnyitásakor 84 géppel, szerszámmal és 85 gyűjteménnyel rendelkezik.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Bréma városában a lakosság 17%-a közösségi közlekedést, 22%-a a kerékpárt, 20%-a gyaloglást választja mindennapi utazásai során, és mindössze 40%-uk ül nap mint nap személygépkocsiba.
Ezekkel az eredményekkel az észak-németországi település kétségkívül helyet érdemel Európa mobilitási és fenntartható közlekedési tekintetben vezető városai között. A siker receptje azonban egyáltalán nem olyan rejtélyes, mint azt az irigylésre méltó számok alapján sejteni lehetne.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
2009. december 28. - integratorforum.hu |
A balesetkutató orvosok már régen bebizonyították, hogy a terhes anyákra nézve a biztonsági öv használata semmiféle külön veszélyt nem jelent, ugyanolyan védelmet nyújt, mint másoknak, de a helyes alkalmazás nagyon fontos. Ügyelni kell a hevederszalag megfelelő vezetésére, ami azt jelenti, hogy a vízszintes ág a has alatt, a vállöv - felfutó ág - a has felett, illetve a mellek között feküdjön fel a testre. |
2010. február 2.
A parkolótársaságnak nem kötelessége eltakarítani a havat a parkolóból, így érvelt a cég embere a rádióban. A mondat hallatán nem volt nehéz azonosítani a várost. Budapestről volt szó, természetesen. A fenti mondatot követte még valami hablaty arról, hogy a hétfői napon a parkolóőrök nem büntetik azokat az autókat, amelyek „be vannak havazva”.
Interjú Horváth Zsolt Csabával, a Nemzeti
Közlekedési Hatóság elnökével
Az interjút készítette: Varjú Frigyes
és Marnitz László, Gazdasági Rádió.
V.F.: Beszéljünk arról, ami mindnyájunk számára elég fontos dolog: ez a közlekedésbiztonság, a műszaki biztonság és ezek kapcsán autóink biztonsága. Utóbbinak az az egyik előfeltétele, hogy a gépjármű átmenjen a hatósági műszaki vizsgán. Az elmúlt idők egyik legnagyobb port kavaró híre az volt, hogy a közeljövőben, talán januártól egyablakos rendszert fognak bevezetni, és a korábbi évek gyakorlatával szemben a környezetvédelmi és a műszaki vizsgát lehetőségünk lesz egyszerre és egy összegért elvégeztetni.
2010. január 29.
|
M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás