Közlekedés Blog: 2016. július

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3078 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3078 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3078 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3078 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2016. július

https://sg.hu/cikkek/120382/megujult-a-here-maps

írja az sg.hu - 2016. július 29.


A szolgáltatásnak

http://wego.here.com/

nem csupán a neve változott meg.


Videó; https://youtu.be/w8Ubjerd788


A Here Maps új neve Here WeGo lett

http://360.here.com/2016/07/27/goodbye-here-maps-say-hello-to-here-wego/

és a belbecs is átalakult, a program ugyanis számos új funkciót kapott. Többek között a továbbhaladást biztosító eszközök kiválasztásakor merültek fel új lehetőségek és most már az adott útvonal költségvonzatai is kiszámíthatók. Ezentúl a Here WeGo használatakor a felhasználók még több különböző közlekedési eszköz közül választhatnak, hiszen a listán már nem csak az autók, a buszok és a kerékpárok találhatók meg, hanem a taxik és az autómegosztó szolgáltatások állomásai is.

Tovább 

Felfedte a Tesla vezetője, hogy a korábban csak titkos mestertervként emlegetett koncepció valójában mit takar, Elon Musk felvázolta, hogyan képzeli el együtt a Tesla és a SolarCity jövőjét. A vállalat nem áll meg az elektromos autóknál, Musk elektromos teherautókat és buszokat akar látni az utakon, valamint az önvezető technológián alapuló elektromos autó megosztó hálózatokat, természetesen szolár energia használatával.

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/itt_van_musk_mesterterve_teslat_mindenkinek.3.235043.html

írja a portfolio.hu - 2016.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 4 napja

A Bosch bevetette első hidrogén-üzemanyagcellás teherautóját | 2025-10-09

A Bosch újabb mérföldkőhöz érkezett a fenntartható mobilitás terén: útjára indította első, teljesen emissziómentes, hidrogén-üzemanyagcellás teherautóját, amelyet saját nürnbergi üzemének logisztikai feladataiban használ. A 40 tonnás jármű a Bosch saját fejlesztésű Fuel Cell Power Module (FCPM) rendszerével működik, és a vállalat gyárai között szállít árut egy előre meghatározott útvonalon.

A jármű folyamatosan adatokat gyűjt az üzemanyagcella teljesítményéről és megbízhatóságáról, így a Bosch mérnökei valós körülmények között tesztelhetik a rendszert, amely kulcsszerepet játszik a következő generációs üzemanyagcellák fejlesztésében.

800 kilométeres hatótáv egyetlen tank hidrogénnel

A kamion egy Iveco S-Way platformra épül, és az FCPM technológiának köszönhetően akár 800 kilométeres hatótávra is képes. Ez az első jármű, amelyen a Bosch házi fejlesztésű üzemanyagcellás rendszerét használja saját logisztikai műveleteiben.

A projektben a Schäflein fuvarozó vállalat is részt vesz, amely a Hylane bérleti hálózattól szerzi be a teherautót. A cél az, hogy a jármű évente mintegy 12 ezer kilométert tegyen meg a nürnbergi Bosch-üzemek között, teljesen kibocsátásmentesen.

Alexander Weichsel, a Bosch nürnbergi kereskedelmi igazgatója szerint: „Amikor elhatároztuk, hogy a gyáraink közti szállítási folyamatokat klímabarátabbá tesszük, egyértelmű volt, hogy a Bosch FCPM rendszerével működő teherautót szeretnénk használni.”

Német precizitás: Bosch-gyártás több városban

A Bosch FCPM rendszerek sorozatgyártása 2023 közepén indult el Stuttgart-Feuerbachban. Az üzemanyagcella-blokkot a bambergi Bosch-gyár szállítja, míg az olyan kulcselemeket, mint az elektromos levegőkompresszor és a recirkulációs ventilátor, a vállalat Homburgban gyártja.

A termelés eredetileg az Iveco és a Nikola közös projektjéhez készült, de ma már a Bosch saját teherautóiban is szolgálatot teljesít. A németországi gyártás mellett Kínában, Csungking városában is megkezdődött az üzemanyagcellás hajtásrendszerek előállítása, ezzel is erősítve a Bosch globális pozícióját a hidrogéntechnológia piacán.

Hidrogén: a nehéz-teherfuvarozás új korszakának kulcsa

A Bosch ezzel a projekttel nemcsak innovációját demonstrálja, hanem bizonyítja is, hogy a hidrogén-alapú mobilitásmár ma is valós alternatívát kínál a dízel és az akkumulátoros elektromos hajtás mellett – különösen ott, ahol a nagy hatótáv és a gyors tankolás döntő előny.

A vállalat lépése szimbolikus és gyakorlati jelentőséggel is bír: megmutatja, hogy a zéró emissziós közúti áruszállítás nem a jövő álma, hanem már most megvalósítható technológia.

https://e-cars.hu/2025/10/09/a-bosch-bevetette-elso-hidrogen-uzemanyagcellas-teherautojat/

Tovább 

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/breking_a_kinaiak_elektromos_buszgyarat_epitenek_magyarorszagon.1.235223.html

2016. július 26. | portfolio.hu


A világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártója, a kínai BYD megkezdte magyarországi összeszerelő üzemének építését Komáromban, meg nem erősített információink szerint. A beruházással a vállalat kifejezetten jól járhat, de származhat belőle Magyarországnak is előnye.


A BYD elektromos autóbuszgyárat építhet nálunk


A kínai BYD, a világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártó vállalata mégis úgy döntött, hogy

 

megépíti a régóta tervezett elektromos autóbuszgyárát Komáromban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szeged: Nem nagyon van olyan, aki még nem nyilvánult meg a Szegedre bejelentett BYD autógyár kapcsán, mi köztük vagyunk.

Egyrészt azért, mert még elég keveset tudni róla. Csak annyit, hogy bazi nagy lesz, és majd utakat építenek hozzá, meg hogy még lakossági fórumot nem tartottak az ügyben.

Másrészt azért, mert egy ilyen nagy létesítmény biztosan jelentős hatást gyakorol a városra, akkorát, hogy talán még nem is látjuk pontosan előre, pozitív és negatív hatásokat egyaránt. Azonban már hallani olyanról, hogy ez egy környezetvédelmi beruházás, meg hogy az elektromos autók jelentik a megoldást az autózás okozta problémákra.

Nah, ezek viszont tuti nem igazak. Az autógyártás mindenképp szennyező folyamat (nagyon sok más terméké is az) az akkumulátorok előállítása, majd hulladékkénti kezelése is vet föl kérdéseket, akár csak az elektromos autók élettartama.

Ami viszont még lényegesebb, hogy az az elektromos autók ugyanúgy állnak a dugóban, és ugyanúgy nem lehet velük parkolót találni, vagyis a meghajtásuk a közlekedési problémákat egyáltalán nem oldja meg.

Miközben az autóipar igyekszik meggyőzni mindenkit közvetlenül a reklámokkal, vagy közvetetten a politikusokon keresztül, hogy az autó nélkülözhetetlen, az autóval vagyunk valakik, és ez a fejlődés útja, a helyzet az, hogy a városaink csak akkor maradnak élhetőek, és működőképesek, ha az autózás mértéke csökken, és a közösségi közlekedés, a kerékpározás, gyaloglás kerül az előtérbe.

Szegednek vannak, voltak elképzelései, hogyan maradjon élhető, de a koncepciókat simán félre lehet tenni. Így aztán - bár sok tekintetben jobban állunk, mint a magyar városok többsége - a tömegközlekedésnél ritkulnak a járatok, gyorsan emelkednek jegy- és a bérletárak, alig van új jármű, számottevő új fejlesztések (pl. egy intermodális pályaudvar, vasúti híd) a láthatáron sincsenek. Jelentős beruházásoknál mellőzik a társadalmi vitát, a lakosok bevonását, 2x2 sávos kvázi gyorsforgalmi utat terveznek a Bécsi körútra, százmillió forintokból építik a parkolókat a lakótelepeken, a bicikliseket még most is igyekeznek járdára száműzni, a belvárosi terekről pedig kitiltani. A Belvárosi híd és a Rakpart autómentesítése is lekerült a napirendről. A város terül szét, és híznak az elővárosok, a környező falvak, az épített környezet az autóhasználathoz idomul, és kérdésessé válik a fenntartható alternatívák jövője.

És most jön egy autógyár, ami akkora lesz, mint Tápé és Petőfitelep együttvéve, és több ezren dolgoznak majd benne. Lehet, hogy Szeged nagy lehetőségek előtt áll, de nem tudjuk, hogyan fog élni vele, mi alapján dől el, merre fejlődjön tovább.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=689465276724878&set=a.492747219730019

Mindenesetre itt egy cikk arról, hogy ha élhető városokban akarunk élni, ki kell szállnunk az autóból.
https://masfelfok.hu/2024/01/04/ki-kell-szallni-az-autobol-kerekpar-gyaloglas-elheto-varos-budapest-kozlekedes/

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 8 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Pénteken folytatódik a nyugodt őszi idő, majd szombaton ...

M Imre írta 8 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Felszámolják a Dunakeszi Járműjavítót és a Ganz...

M Imre írta 8 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Nyugati pályaudvar (most újították fel): https://www....

M Imre írta 9 órája a(z) Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is? blogbejegyzéshez:

Jó hír a bringásoknak! Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a ...

M Imre írta 17 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Stuart Freeborn, a Yoda tervezője, túlnyomórészt saját ...

M Imre írta 1 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Ezek 2025 legbámulatosabb természetfotói 24.hu | 2025....

M Imre írta 1 napja a(z) Tina Turner - What You Get Is What You See videóhoz:

Miután Tina Turnernek sikerült elszabadulnia Ike Turner ...

M Imre írta 1 napja a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

Nagyon ráálltak az ügyészségek, hogy több ...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Visszásságokról ír a főváros cégét vizsgáló bizottság, ...

M Imre írta 2 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Józsefvárosi Önkormányzat : A 2023-as józsefvárosi részvételi...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu