Közlekedés Blog: 2016. július

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3233 db
  • Videók - 2896 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3233 db
  • Videók - 2896 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3233 db
  • Videók - 2896 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3233 db
  • Videók - 2896 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2016. július

https://sg.hu/cikkek/120382/megujult-a-here-maps

írja az sg.hu - 2016. július 29.


A szolgáltatásnak

http://wego.here.com/

nem csupán a neve változott meg.


Videó; https://youtu.be/w8Ubjerd788


A Here Maps új neve Here WeGo lett

http://360.here.com/2016/07/27/goodbye-here-maps-say-hello-to-here-wego/

és a belbecs is átalakult, a program ugyanis számos új funkciót kapott. Többek között a továbbhaladást biztosító eszközök kiválasztásakor merültek fel új lehetőségek és most már az adott útvonal költségvonzatai is kiszámíthatók. Ezentúl a Here WeGo használatakor a felhasználók még több különböző közlekedési eszköz közül választhatnak, hiszen a listán már nem csak az autók, a buszok és a kerékpárok találhatók meg, hanem a taxik és az autómegosztó szolgáltatások állomásai is.

Tovább 

Felfedte a Tesla vezetője, hogy a korábban csak titkos mestertervként emlegetett koncepció valójában mit takar, Elon Musk felvázolta, hogyan képzeli el együtt a Tesla és a SolarCity jövőjét. A vállalat nem áll meg az elektromos autóknál, Musk elektromos teherautókat és buszokat akar látni az utakon, valamint az önvezető technológián alapuló elektromos autó megosztó hálózatokat, természetesen szolár energia használatával.

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/itt_van_musk_mesterterve_teslat_mindenkinek.3.235043.html

írja a portfolio.hu - 2016.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hete

Brutális támogatás készül az elektromos autókra Németországban | 2025-06-04

2025 júliusától új, erőteljes adóösztönzőt vezetne be a német szövetségi kormány a tisztán elektromos meghajtású járművek vásárlására. A cél, hogy a vállalati szektor számára még vonzóbbá tegyék az elektromos autók beszerzését – jelentette az Electrive.

75 százalékos leírhatóság az első évben

A tervezet szerint az újonnan vásárolt elektromos autók beszerzési értékének 75 százaléka már az első évben levonható lenne az adóalapból. A fennmaradó 25 százalékra csökkenő mértékű amortizációt határoznának meg: 10%, 5%, 5%, 3%, majd 2% az azt követő években. Ez azt jelenti, hogy például egy 40 000 eurós elektromos autó esetén akár 30 000 eurónyi költség azonnal elszámolható, ami komoly adóelőnyt nyújthat – különösen a nyereséges vállalatok számára.

A mostani javaslat egy 48 milliárd eurós gazdaságélénkítő csomag része, amely a 2025–2029 közötti időszakra szól. A német kormány célja a zöld közlekedés fellendítése mellett a gazdasági növekedés támogatása is. A jogszabálytervezetet június 4-én nyújtják be a szövetségi kormány elé, de az elfogadáshoz szükség lesz a tartományokat képviselő Bundesrat jóváhagyására is.
https://e-cars.hu/2025/06/04/brutalis-tamogatas-keszul-az-elektromos-autokra-nemetorszagban/
____

Magyarországra érkezik a kínai NIO elektromos autógyártó | 2025-06-04

Az AutoWallis Csoport kizárólagos importőri megállapodást kötött a kínai NIO autógyártóval, amelynek értelmében öt közép-európai országban – köztük Magyarországon is – ők forgalmazzák a márka elektromos modelljeit.
Öt országban indul a terjeszkedés

A megállapodás Magyarországon, Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában biztosít kizárólagos forgalmazási jogokat az AutoWallis számára. A tervek szerint a magyar és osztrák piacon 2025 utolsó negyedévében indulhat az értékesítés, míg a többi országban 2026-ban debütálnak a NIO modellek.

Különleges technológia: villámgyors akkucsere

A NIO az elektromos járműipar egyik leginnovatívabb szereplője, különösen a cserélhető akkumulátoros technológiájával vált ismertté. Modelljei három perc alatt automatikusan cserélhető akkumulátorral is működnek, így nem szükséges hosszasan várakozni a töltésre.
https://e-cars.hu/2025/06/04/magyarorszagra-erkezik-a-kinai-nio-elektromos-autogyarto/
___

Rettentően sikeres a 6 millió forintos Nissan N7 Kínában | 2025-06-08

Rettentően sikeres a Nissan új elektromos szedánja: az alig 17 ezer dolláros (6 millió ft) áron kínált Nissan N7 néhány hét alatt több mint 17 ezer megrendelést kapott Kínában, és ezzel máris rekordot döntött. A japán gyártó szerint a modell nemcsak Kínában, hanem globálisan is komoly lehetőségeket rejt, hiszen az N7 iránti kereslet már most meghaladja az előzetes várakozásokat.

Rekordgyorsasággal fogy

A Nissan N7 április 28-i bemutatását követően mindössze 18 napra volt szükség, hogy átszakítsa a tízezres határt: ennyi idő alatt több mint 10 ezer előrendelés érkezett, az első hónap végére pedig 17 215 megrendelést regisztrált a gyártó. A kínai vegyesvállalati partner, a Dongfeng Nissan szerint ezzel az N7 lett a leggyorsabban fogyó elektromos modell a kategóriában.

A Nissan közlése szerint a vásárlók 70%-a első alkalommal választja a márkát, és döntő többségük 35 év alatti fiatal család.
https://e-cars.hu/2025/06/08/rettentoen-sikeres-a-6-millio-forintos-nissan-n7-kinaban/
___

Íme egy kínai gyártó aki nemet mond a nyugati gyártásra | 2025-06-11

Az egyre szigorúbb vámintézkedések és csökkenő támogatások miatt egyre több kínai autógyártó keresi a lehetőséget nyugati gyártóbázisok létesítésére. A Geely Holding azonban kivételt képez: nem tervez üzemet építeni sem Európában, sem az Egyesült Államokban.

Li Shufu, a Geely alapítója és vezérigazgatója egy belső vállalati fórumon jelentette be a döntést, amit a cég nyilvánosan is megosztott. Szerinte az autóipar globalizációja megrekedt, és világszerte túltermelés tapasztalható, ezért új gyártókapacitások létrehozása nem indokolt.

Volvo, Renault – a Geely már rendelkezik gyártói háttérrel Nyugaton

Míg a BYD és más gyártók új európai üzemeket terveznek, a Geely már eleve jelen van a kontinensen: a Volvo révén Svédországban és Belgiumban, az Egyesült Államokban pedig Dél-Karolinában is működik gyára. Emellett stratégiai együttműködésben áll a Renault-csoporttal, amelynek globális gyártási infrastruktúrájára is támaszkodhat.

Példa erre Dél-Korea, ahol a Renault Korea Motors már most is a Polestar 4 modellt gyártja a Geely megbízásából. A Geely célja a meglévő partnerségek megerősítése és a gyártási kapacitások kihasználása, nem pedig új üzemek létesítése.

Az amerikai piac szinte elérhetetlenné vált a kínai autógyártók számára

Bár a Volvo jelen van az USA-ban, új kínai tulajdonú üzemek létrehozása politikai okokból szinte kizárt. A kereskedelmi konfliktusok és a vámháború miatt a kínai márkák gyakorlatilag kiszorultak az amerikai piacról. Néhány gyártó Mexikó felé fordult, hogy onnan szolgálják ki Észak-Amerikát, de a Geely nem érdeklődik e lehetőség iránt.

A Geely vezérigazgatója: nem ez a megfelelő idő a gyárépítésre

Li Shufu a bejelentés során kerülte a politikai kijelentéseket, és inkább gazdasági racionalitásra hivatkozott: „Kerülnünk kell a gyártókapacitások kiépítését – vagyis földvásárlást, üzemépítést, gépek beszerzését és munkaerő-felvételt. A jelenlegi túltermelési helyzet mellett ez nem lenne helyes stratégia.” A vezérigazgató szerint a jövő a rugalmas nemzetközi együttműködésben rejlik, nem pedig új beruházásokban.

Keletre tart a figyelem: Délkelet-Ázsia a Geely új fókuszpontja

Li Shufu szerint nagyobb lehetőség rejlik abban, hogy nyugati partnerekkel Délkelet-Ázsiában bővítsék a gyártási hálózatot. Malajzia például kiemelt célterület, ahol felgyorsítanák az alkatrészgyártás lokalizációját és a szakemberképzést.
A globális autópiac feszültségei határozzák meg a kínai stratégiát

A USA–Kína közötti vámháború, valamint az EU által bevezetett szankciók a Kínában gyártott elektromos autók ellen jelentős mértékben befolyásolják a kínai gyártók európai terjeszkedését. A Geely ezzel szemben kivár, és a létező nyugati jelenlétét használja ki. Mindeközben a kínai belföldi piac is élesedő árversenyt mutat, amit a BYD legutóbbi árcsökkentései csak tovább fokoznak.
https://e-cars.hu/2025/06/11/ime-egy-kinai-gyarto-aki-nemet-mond-a-nyugati-gyartasra/

Tovább 

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/breking_a_kinaiak_elektromos_buszgyarat_epitenek_magyarorszagon.1.235223.html

2016. július 26. | portfolio.hu


A világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártója, a kínai BYD megkezdte magyarországi összeszerelő üzemének építését Komáromban, meg nem erősített információink szerint. A beruházással a vállalat kifejezetten jól járhat, de származhat belőle Magyarországnak is előnye.


A BYD elektromos autóbuszgyárat építhet nálunk


A kínai BYD, a világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártó vállalata mégis úgy döntött, hogy

 

megépíti a régóta tervezett elektromos autóbuszgyárát Komáromban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szeged: Nem nagyon van olyan, aki még nem nyilvánult meg a Szegedre bejelentett BYD autógyár kapcsán, mi köztük vagyunk.

Egyrészt azért, mert még elég keveset tudni róla. Csak annyit, hogy bazi nagy lesz, és majd utakat építenek hozzá, meg hogy még lakossági fórumot nem tartottak az ügyben.

Másrészt azért, mert egy ilyen nagy létesítmény biztosan jelentős hatást gyakorol a városra, akkorát, hogy talán még nem is látjuk pontosan előre, pozitív és negatív hatásokat egyaránt. Azonban már hallani olyanról, hogy ez egy környezetvédelmi beruházás, meg hogy az elektromos autók jelentik a megoldást az autózás okozta problémákra.

Nah, ezek viszont tuti nem igazak. Az autógyártás mindenképp szennyező folyamat (nagyon sok más terméké is az) az akkumulátorok előállítása, majd hulladékkénti kezelése is vet föl kérdéseket, akár csak az elektromos autók élettartama.

Ami viszont még lényegesebb, hogy az az elektromos autók ugyanúgy állnak a dugóban, és ugyanúgy nem lehet velük parkolót találni, vagyis a meghajtásuk a közlekedési problémákat egyáltalán nem oldja meg.

Miközben az autóipar igyekszik meggyőzni mindenkit közvetlenül a reklámokkal, vagy közvetetten a politikusokon keresztül, hogy az autó nélkülözhetetlen, az autóval vagyunk valakik, és ez a fejlődés útja, a helyzet az, hogy a városaink csak akkor maradnak élhetőek, és működőképesek, ha az autózás mértéke csökken, és a közösségi közlekedés, a kerékpározás, gyaloglás kerül az előtérbe.

Szegednek vannak, voltak elképzelései, hogyan maradjon élhető, de a koncepciókat simán félre lehet tenni. Így aztán - bár sok tekintetben jobban állunk, mint a magyar városok többsége - a tömegközlekedésnél ritkulnak a járatok, gyorsan emelkednek jegy- és a bérletárak, alig van új jármű, számottevő új fejlesztések (pl. egy intermodális pályaudvar, vasúti híd) a láthatáron sincsenek. Jelentős beruházásoknál mellőzik a társadalmi vitát, a lakosok bevonását, 2x2 sávos kvázi gyorsforgalmi utat terveznek a Bécsi körútra, százmillió forintokból építik a parkolókat a lakótelepeken, a bicikliseket még most is igyekeznek járdára száműzni, a belvárosi terekről pedig kitiltani. A Belvárosi híd és a Rakpart autómentesítése is lekerült a napirendről. A város terül szét, és híznak az elővárosok, a környező falvak, az épített környezet az autóhasználathoz idomul, és kérdésessé válik a fenntartható alternatívák jövője.

És most jön egy autógyár, ami akkora lesz, mint Tápé és Petőfitelep együttvéve, és több ezren dolgoznak majd benne. Lehet, hogy Szeged nagy lehetőségek előtt áll, de nem tudjuk, hogyan fog élni vele, mi alapján dől el, merre fejlődjön tovább.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=689465276724878&set=a.492747219730019

Mindenesetre itt egy cikk arról, hogy ha élhető városokban akarunk élni, ki kell szállnunk az autóból.
https://masfelfok.hu/2024/01/04/ki-kell-szallni-az-autobol-kerekpar-gyaloglas-elheto-varos-budapest-kozlekedes/

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 15 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Gyűrűmizéria https://www. facebook.com/photo/?...

M Imre írta 16 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

Greenpeace: miért döntött úgy a MOL, hogy több százezer liter ...

M Imre írta 16 órája a(z) Roncsok 75. - Hableány (urbex) videóhoz:

Egy urbexes simán besétált a Soproni Erőműbe, még egy ...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Azonnali jogvédelmet kapott a főváros a Magyar ...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Nem Budapest fizeti a Pride szervezését | 2025. 06. 17. A ...

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Őrsi Gergely: Figyelem, BUDAIAK! Hamarosan érkezik...

M Imre írta 2 napja a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:

Kerékpárral és gyalogosan is biztosított lesz az átkelés a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

Májusban nyitották meg Zürich legújabb kerékpáros alagútját ...

M Imre írta 2 napja a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

Spangli: Woodstock / 2025 https://www.facebook....

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

ly vagy pontos j ? | jelenlegi érettségi tétel https://www....

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu