Közlekedés Blog: 2010. június

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 619 fő
  • Képek - 2875 db
  • Videók - 729 db
  • Blogbejegyzések - 899 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 567 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 619 fő
  • Képek - 2875 db
  • Videók - 729 db
  • Blogbejegyzések - 899 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 567 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 619 fő
  • Képek - 2875 db
  • Videók - 729 db
  • Blogbejegyzések - 899 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 567 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 619 fő
  • Képek - 2875 db
  • Videók - 729 db
  • Blogbejegyzések - 899 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 567 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. június

A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) úgy értesült, hogy a MÁV a kormányzat döntését elszabotálva a jövő héten megnyitandó vasúti mellékvonalakon csak napi 4 vonatpárt kíván közlekedtetni, ami néhol még a korábbi, elégtelen, a vonal bezárásához vezető rossz menetrendeknél is szűkebb kínálatot biztosít, ráadásul a fővonalakhoz való csatlakozások sem javulnának. Egyesületünk részletes menetrendi javaslatot és szakmai koncepciót készített, melyet a szakminisztériumnak is megküldünk.

Utolsó hozzászólás

Sunóm Nagéla üzente 7 éve

:D:D:D:D::D ;)

Tovább 

Önmagában is az egyik legizgalmasabb sport, de néhány őrült még tovább tuningolja - négy kerékkel!


Az extrém sportok kedvelői és a levegő szerelmesei mellett a következő kisfilm láttán most még egy nagy csoport érezhet bizsergést a szíve tájékán: az autók megszállottjai. Egy vállalkozó kedvű társaság egy autóban ülve ugrik ki a repülőből. A szabadesés alatt az autó szépen himbálózik, azonban a földet érésről már nem szól a fáma.

Tovább 

 

network.hu

 

A kilakoltatástól mentette meg egy a Pannon Baromfinál munkáját elvesztő édesanyát és két kislányát a Győr és Környéke Motorosok Baráti Kör Közhasznú Egyesület. A vasparipákon dübörgő motorosok 150 ezer forintos gyorssegélyt adtak.


Bezin él Rédli Ildikó két kislányával. A szűkös anyagi helyzetben lévő család háza stabil szerkezetű, de belül szinte minden elemében felújításra szorul.


"Győrben dolgozom egy csirke feldolgozó üzemben, de a havi 75 ezer forintos fizetésemből nehéz egyről a kettőre jutni.

Tovább 

 

network.hu

 

Az ITKE (Iszkaszentgyörgyi Természet és Környezetvédelmi Egyesület) - ifjúsági tagozatának, az IszKalandnak a szervezésében szeretnénk a figyelmükbe ajánlani Országos Jótékonysági Kerékpártúránkat.

 

Mozgalmunk célja, hogy megpróbáljuk táplálni és terjeszteni azt az eszmét, mely a civil összefogáson és segítségnyújtáson alapul.

 

Az idei túránk során, a 2010 tavaszi bel-, és árvízzel leginkább sújtott települések segítésérére helyezzük a hangsúlyt.

Tovább 

Készítette: dr. Kiss Diána vezető tanácsos
Budapest, 2008-2009.


Tartalomjegyzék

Az EU „Save more than fuel” kampánya és az ECODRIVE program    4
Kampány az energia intelligensebb felhasználásáért és előállításáért     4
Aranyszabályok és tippek    5
Az ecodriving haszna    11
Üzemanyag felhasználás és a klímavédelem    11
Helyi környezetminőség és egészség    11
Költségek és biztonság    12
Az ECODRIVING magatartás elsajátításának eszközei    13
ECODRIVING kampányok Európa szerte    14
TREATISE 2005.-2007.

Tovább 

A közlekedési tábla feladata, hogy tájékoztassa az „úthasználókat”. Olykor inkább mulatságosnak tűnnek ezek a táblák, mintsem hasznosnak - írja a Világutazó blog szerzője.


Ha valaki néhány hónapja az erdélyi Pécska városán hajtott keresztül, egy új figyelmeztető táblát láthattott az út szélén: egy földön négykézláb mászó embert üveggel a kezében, alatta a "részeges polgárok" felirattal. A tábla figyelmeztette az autósokat, hogy épp egy kocsma közelében haladnak el, felhívva a figyelmet a koordinálatlan mozgású gyalogosokra.

Tovább 

Hogyan válassz kerékpárt? 3. rész

 

A cross-country világkupa futamokon is teret hódítottak az elől-hátul rugózó vázak, közismertebb néven az össztelósok, avagy fullyk. Ilyennel lett világbajnok Cristoph Sauser karbon Specialized Epic-je nyergében, vagy Gunn Rita Dahle Merida LRS, és 96-a nyergében, hogy csak a legismertebb versenyzőket említsük.

 

Mégis sokan voksolnak a mai napig a merev vázas MTB mellett. Hazánkban pl.: Parti András és Buruczki Szilárd is elől telós géppel versenyzik, de ismerünk olyanokat, mint Lőrincz Oli, vagy Kusz Mátyás, akik merev karbonvillás, karbonvázas géppel vágnak neki a versenyeknek.

Tovább 

Hogyan válassz kerékpárt? 2.rész


Írta: Thommey
Az előző részben megpróbáltunk rávilágítani arra, hogy mi az a szint, amikor érdemes lecserélned a bringádat. A mostani cikk azoknak szól, akik döntöttek, és egy új gépet szeretnének, de nincsenek tisztában a kategóriákkal, rugóutakkal, felszereltségekkel. Ebben próbálunk most segítséget nyújtani.

 


Legelőször azt érdemes eldöntened, hogy milyen kategóriájú bicajok között kell keresgélned.

Tovább 

Hogyan válassz kerékpárt? 1.rész

 

Egy cikksorozat indul most útjára, mely reményeink szerint utat mutat a kerékpárválasztás cseppet sem egyszerű világában. Az alapoktól elindulva próbáljuk átláthatóvá tenni a bringafajták, rugózási rendszerek, kiegészítők, szerviz és csereintervallumok labirintusát. Bízunk benne, hogy nem csak azoknak fogunk tudni új információkat nyújtani, akik első gépük megvásárlását tervezgetik, hanem bringacsere előtt állóknak, vagy csak montijukat fejlesztgetőknek is.

Tovább 

Eléggé elvetélt ötletek, a funkcionalitást szinte teljesen mellőzik, azonban a szemnek jó nézni őket.

 

Dubai nemrég megnyitotta első metróvonalát, amellyel a kormányzat célja az volt, hogy az embereket rávegye: autó helyett válasszák a közlekedésnek eme környezetkímélőbb és gazdaságosabb módját. Az elgondolás sikeres volt, sok ezren tértek át a közösségi közlekedésre. Az olajhercegség nincs egyedül eme törekvésével: ma már a városok fenntartható fejlesztésének elengedhetetlen feltétele a tömegközlekedés fejlesztése.

Tovább 

A tömegközlekedési területen felmerülő dizájnötletek jellemzően használhatatlanok, sugárzik róluk, hogy a készítőiket elsősorban az ötlet, és a látvány ragadta meg, a funkció és a használhatóság pedig valahol elveszett. Volt korábban itt is szó ilyenekrőlm, mint például a stockholmi emeletes villamosok, vagy épp a hg.hu-n most megjelent összefoglaló a jövő "közlekedési eszközeiről".


Egy katalán dizájniroda, a 4-id azonban olyat mutatott most, amiben személy szerint én látok fantáziát.

Tovább 

Gondolom, sokan közülünk közlekedtek már utánfutóval vagy lakókocsival. Jön a nyár, ilyenkor elszaporodnak az utakon a hasonló járműszerelvények. Nyaraló családok és munkásbrigádok lepik el kis hazánk porladozó úthálózatát. De vajon mindenki tisztában van-e vele, hogy hogyan is kell ilyen esetben közlekedni?


Elnézve a forgalmat, erős kétségeim vannak. Biztos mindenki látott már autópályán 160-nal hasító kéttengelyes lakókocsit (általában prémium SUV-ok mögé kötve...), vagy 20 éves Transit mögött kacsázó, betonkeverővel megrakott utánfutót, esetenként kivilágítatlanul.

Utolsó hozzászólás

Szászi László üzente 5 éve

szia én arra lennék kíváncsi hogy a megan combi szgk mal volntathatok e olyan kéttegelyes trailer-t ami nincs megrakva.ha vontathatok akkor az autó és a futó (megpakolva) nem érheti el a 3500kg ot?

Tovább 

A világ leghatalmasabb autókereskedése most épül – kitalálják, hol? A törökországi Isztambulban. A gigantikus épület ötszintes, és a tetejére még egy tesztpályát is felépítenek.

 

network.hu

 

 

Az Autopia Europia teljes egészében az autókereskedelem céljaira épül. A tervek szerint mintegy 200 autókereskedés árulhatja portékáját a 185 ezer négyzetméteres komplexumban, ahol ezen kívül 56 étkezde, 48 szerelőműhely, 24 bankfiók és 42 biztosítóiroda működik majd.

Tovább 

Egy normális helyen az embernek nincs szüksége autóra. Ha nagyon vágyna rá, persze hobbiból lehet, de milyen kretén egy hobbi már az autózás?!

Definiáljuk a normális hely fogalmát, ha már így összejöttünk. Itt van például New York, ahol persze még nem jártam, de a film- és szappanopera-élmények alapján ott egy nem létező dolog az autó. Az utcákon közlekednek autók, de a szereplőknek soha nincs. Nagy orrú banya a Szex és New Yorkból? Mindig taxival szállítják haza, amikor halálra shoppingolta magát, esetleg limuzin megy érte, mert akkora sztár.

Tovább 

A forró ferdehátú idestova 34 éve az autógyártás egyik legjobb kompromisszuma. A nagy ősök leszármazottai mára csúnyán elhíztak, úgyhogy egy kategóriával lejjebb kell ugrani, hogy hot hatch kínálta élményben lehessen részünk.

network.hu

Evžen Krauskopf és a krumpli esete

Prága, 15 fok, borús idő. A reptér különtermében középkorú úr beszél, egy leginkább krumplira emlékeztető mikrofonba. A téma nem más, mint a Škoda új üdvöskéje. A Fabia RS második generációja Genfben debütált néhány hónapja, de kasztniközelből most májusban ismerhették meg az újságírók.

Tovább 

Nem biztos, hogy mindenkit érdekel, de szerkesztetlenül közlök egy hír, mert fórumtémában felmerült és érdekes.

 

Kedves Gépjárművezető-képzéssel foglalkozó Kolléga!

Engedd meg, hogy néhány friss hírt megosszak veled:


Továbbra is élénk vita folyik a 179/2010-es kormányrendelet megjelenésével és az abban foglaltakkal kapcsolatban.

Az érdekképviseletek tiltakozásképpen levélben fordultak az illetékes minisztérium vezetője felé, valamint június 3.-án egy sajtótájékoztatót szerveznek a közvélemény tájékoztatása érdekében.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

Vélemények még
A magyar autósiskolák kezdeményezik a kormánynál annak a kormányrendelet-módosításának a visszavonását, ami új elemként engedélyezné az elméleti képzésben az interneten keresztül történői távoktatást -írja a Népszava.

Rajna Ervin, a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke szerint a kormányrendelet július 1-jei hatályba lépésével tovább súlyosbítaná a hazai járművezető-képzés amúgy is tragikus szakmai és erkölcsi állapotát, veszélyeztetve ezzel a közlekedés biztonságát.

Harmath Péter, a Volánbusz Autósiskola vezetője elmondta: a távoktatás az autóvezető képzést leegyszerűsíti a vizsgára való felkészítésre. Így azonban sok évtizedes rutinnal rendelkező szakoktatók a tudásukat, tapasztalatukat nem tudják átadni a tanulóknak, nincs mód arra, hogy felkészítsék a tanulókat a közlekedésben várható helyzetekre.

Tovább 

"Kőkemény" kartellben való részvétel miatt a mai tárgyalásán 7 milliárd 178 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A megbírságolt négy, illetve egy további vállalkozás magyarországi vasútvonalak, vasúti vonalszakaszok felújítására, átépítésére, rehabilitációjára kiírt közbeszerzési eljárások kapcsán előzetesen megállapodott a piac majdani felosztásáról, annak elveiről és egyes esetekben a győztes személyéről. Bírsággal nem sújtott, de a megállapodásban résztvevő ötödik vállalkozás engedékenységi kérelemmel élt a GVH felé, azaz olyan bizonyítékokat szolgáltatott, amely elengedhetetlen volt a jogsértés feltárásához.

Tovább 

Beállni egy gyorsétterem autósokat kiszolgáló sorába kényelmes ugyan, de sokan nem is gondolnák, hogy milyen veszélyeket rejt a fülkében történő táplálkozás, illetve az azután maradó szennyeződések. Egy közelmúltban készült brit kutatás szerint az autóban található ételmaradékok olyan baktériumoknak lehet a melegágya, melyek akár komoly fertőzéseket is okozhatnak.


network.huSzaké
rtők szerint az autó belsejének a rendben tartása legalább annyira fontos, mint az autómosás.

Tovább 

2010. június 2.



A Fővárosi Közgyűlés most csütörtöki-pénteki ülésén dönt a szmogriadó szabályozásának megváltoztatásáról. A Levegő Munkacsoport szerint bár helyes a megközelítés, hogy a rendszám számjegyei helyett az autók környezetvédelmi tulajdonságai alapján tiltsák ki szmogriadó esetén a budapesti utakról a járműveket, ám az előterjesztés csupán a járművek elhanyagolható számát érintené. Az előterjesztés alapján ugyanis csupán a fekete és piros környezetvédelmi plakettel ellátott járművek közlekedését tiltanák meg a szmogriadó alatt.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

... legalább az M0-ás szerű pályákra terelhetnék a kamionforgalmat a városokból, a külterületekről. A vasúti kamionszállítás nem tudom miért nem megy, kinek az érdeke ez. És biza drága a 320 Ft-os vonaljegy is.

Tovább 

A Kravtex cégcsoport új autóbuszokat fejlesztett ki, ezzel teljessé vált a közösségi közlekedésben érdekelt vállalatoknak ajánlott gyártmányválasztéka - ismertette Krankovics István ügyvezető igazgató a prototípusok bemutatóján kedden, Győrött.


Új 
autóbuszokat fejlesztett a Kravtex

 

Az ügyvezető elmondta: a több mint 400 munkatársat foglalkoztató cégcsoport jelenleg a legnagyobb gyártási és technológiai kapacitással rendelkezik a hazai buszgyártók közül.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Új Credo-buszok prototípusai készülnek a Kravtex-Kühne csoportnál (frissítve)
http://iho.hu/hir/uj-credo-buszok-prototipusai-keszulnek-a-kravtex-kuhne-csoportnal-160818
MTI/iho | 2016.8.18.

Tizenhárom méteres, nyújtott szóló buszok gyártását kezdi meg a Kravtex-Kühne cégcsoport, a nemzeti buszgyártási stratégia nyomán várható piaci lehetőségek reményében.

Az új Credo buszok prototípusait idén decemberben, illetve jövő februárban mutatják be – tájékoztatta Szombath Imre, a Kühne Zrt. kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettese az MTI-t. Varga Mihály június tizedikén, a Kravtex-Kühne cégcsoport mosonmagyaróvári telephelyén jelentette be, hogy a kormány véglegesítette a hazai buszgyártás megújítását célzó stratégiát, amely a következő három évben mintegy harminc-harmincöt milliárd forint támogatást igényel. A nemzetgazdasági miniszter kiemelte, hogy évente ezer-ezerkétszáz autóbuszra lenne szüksége a személyszállítási ágazatnak. Ehhez igazította kutatás-fejlesztési programját a csoport, és 2017 februárjáig három új típussal lép piacra – közölte Szombath Imre.

Tapasztalataik szerint vidéken a városi és a helyközi csuklós buszok egyharmada feleslegessé vált a csökkenő utasszám miatt. Ezért szerinte több száz ilyen járművet lehetne lecserélni, a cégcsoport új fejlesztésű városi és elővárosi buszai jelenthetnék az alternatívát. Ezek utaskapacitása nagyobb lesz, tömegük pedig egy tonnával könnyebb, mint a hasonló szóló buszoké. Az új fejlesztésű autóbuszok hetvenöt–nyolcvan százalékban magyarországi gyártásúak lesznek. A váz és a fém alkatrészek ezúttal is Mosonmagyaróváron készülnek, az összeszerelést Győrben végzik, a futóművek például a Rábától érkeznek majd, a sebességváltók egy része pedig Egerből, a ZF Hungária Kft.-től.

Az új Credók piaci áráról elmondta, hogy a tizenkét méteres szóló buszokhoz képest csak kis mértékben lesz drágább. Egy új csuklós busz nyolcvan–kilencvenmillió forintba kerül, míg egy új szóló autóbusz nagyjából hatvan–hetvenmillióba. A buszgyártási stratégia bejelenése óta negyvennel nőtt a foglalkoztatottak száma a cégcsoportnál. Jelenleg csaknem ötszázan dolgoznak a magyar tulajdonú vállalkozások mosonmagyaróvári és győri telephelyén. A Kravtex-Kühne csoport konszolidált árbevétele tavaly elérte a 6,7 milliárd forintot.

Tovább 

Szeptemberben már közlekedhet a 2-es metró vonalán az új Alstom szerelvény, derült ki a Főpolgármesteri Kabinet napirendjén szereplő tájékoztatóból.


Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, a francia gyártó összesen 22 szerelvény szállítására kapott megrendelést a BKV-tól, de - három próbajármű kivételével - a szállítást nem kezdte meg ütemterv szerint, mivel nem sikerült megszereznie a végleges típusengedélyt.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 5 éve

Nem volt, mert nem felelt meg sem a magyar (sem a nemzetközi) előírásoknak.
Jelen pillanatban már elfogadták az Alstom műszaki "megoldásait", de ... szerencsére még 4 ezer kilométeres teszt vár a leendő metrókocsikra, mint az előzőleg is így volt.

A mi biztonságunk érdekében vannak ezek a "magyar" jogszabályok a próbára, a a tesztre, A Nemzeti Közlekedési Hatóságnak pedig az a feladata, hogy hatóságként eljárva megvédje a jogszabályban, rendeletekben leírtakat ... "egy" Alstom nem szólhat ebbe bele. (Megjegyzem, a fogyasztóvédelem nem ilyen erős, ők "nem" járhatnak el hatóság szinten, azt például erősíteni kéne ... a feladatkörét, ott kidolgozatlanabbak a rendeletek)

Írd be a keresőbe Alstom, 4-es metro és további blogokat olvashatsz.
Legutóbbi hír itt: http://autovezetes.network.hu/forumtema/rovid-kis-hirek

Tovább 

Az elmúlt hét viharos időjárását követően megkezdődött a károk felmérése és biztosítók részére történő bejelentése. A vihar következtében számos ingatlanban és ingóságban is kár keletkezett. Az ingóságok közül a gépjárműveket vizsgáljuk cikkünkben és megválaszoljuk az Ügyfeleink által feltett legfontosabb kérdést: mi a teendő abban az esetben, ha egy fa dőlt a járművünkre?

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 7 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A csodás nyári képek után, szeptemberben is...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: 12. Mustang Találkozó: 2018. április 21., 10:00–18:00, Őrház Chill & BBQ, Kemping utca 1. (Duna Camping) GPS: 47.751279, 19.080434, Tahitófalu, Pest, Hungary, 2022 2018.04.21. 10:00

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Kétszáz éve két keréken – Kétszáz éves a futógép: 2017. szeptember 29., 17:00–19:00, Ganz Ábrahám Öntödei Gyűjtemény, Bem József utca 20., Budapest, 1027 (moderátor: Legát Tibor) 2017.09.29. 17:00

M Imre írta 16 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Csajok a motoron Egy szombati napon bepakoltam a...

M Imre írta 16 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

VEKE „Prototípusból eddig is volt elég, most lett még egy....

M Imre írta 16 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

13 OMW benzinkúton lesz elektromos autó töltőállomás ...

M Imre írta 16 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a ...

M Imre írta 17 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tűzoltó toborzó Budapesten: http://www.langlovagok....

M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk most tényleg nagyot dobhat, ez talán az eddigi ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Volt egyszer egy Ikarus! - gyárséta retróbuszozással: 2017. október 3., 10:00–13:00, Kertvárosi Időutazó, Mátyás király tér, Budapest, 1165 2017.10.03. 10:00

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu