Közlekedés Blog: 2010. január

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. január

 Kamionsofőr

14 éve | [Törölt felhasználó] | 5 hozzászólás


A sofőr a zúzos cigányzene hatására először a biztonsági övét kapcsolta ki, majd felállt a saját ülésére és ott táncolt. Aztán a jobboldali ülésen is ugrált. Néha azért megfogta a kormányt, de volt, amikor a lábával kormányzott. ...

(forrás: youtube.com)

 

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Jó, hogy feldobja a csákót a zene ( románra tippelek ), csak amikor beállítja az MO-st tíz órára , mert lezúzott pár kocsit, hát én nem tudom ki, hogy van vele, de nem szívesen kényszer parkolok.

Meglehetősen furcsa videót mutatott be a TV2. A felvételen egy lerobbant BKV buszt vontatnak a garázsba, közben a sofőr folyamatosan kommentálja az eseményéket, trágárul szidja, becsmérli az utasokat, a többi közlekedőt, a BKV-t. Azt is elmeséli, hogy 90-100-zal ment, de ezt nem bírta a busz, azért robbant le. A felvételt vélhetően ő maga készítette.

A videót egy frencsy1 nevű felhasználó töltötte fel a YouTube-ra, de a botrány hatására eltávolította. Most azonban újra látható a felvétel.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Teljes mértékben egyetértek. ... már szinte vártam én is valami ilyesmit.

Tovább 

 

Negyven éve nem haltak meg olyan kevesen a hazai utakon, mint tavaly. Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság elnöke szerint ugyanakkor még több rendőri ellenőrzéssel és a tervezett pár száznál is több traffipaxszal még 150 ember életét lehetne megmenteni évente. A főrendőr ugyanakkor nem szereti a csak a bírság összege miatt sebességet mérő rendőröket, nem büntetné az útra lelépő gyalogosokat, és nem támogatja a véres közlekedési kampányfilmeket sem.

Tovább 

2010. január 27.

Újabb frontot nyitottak meg a pártok választási ígéretháborúban, ezúttal a BKV-tarifákat vették elő a nyugdíjtéma után. A fővárosi MSZP-frakció felére csökkentené a jegyek árát egyes csoportoknak (többek között a nyugdíjasok számára), a Fidesz ezt sem hagyhatta szó nélkül: a februári BKV-tarifaemelés visszavonását kezdeményezi az ellenzéki párt.

 

 

Az MSZP felezné a BKV-jegyek árát

A fővárosi MSZP-frakció 50 százalékkal csökkentené a BKV jegyárait; a javaslat a nyugdíjasokra, az öregségi korhatárt elérőkre és az otthonápolási díjban részesülőkre vonatkozik - jelentette be Steiner Pál frakcióvezető szerdán Budapesten.

Tovább 

Az első három kérdés Szalainé Szilágyi Eleonórával kapcsolatos. Minden helyes válasz 3 pontot ér.


1,) Hány darab használt autóbuszt vásárolhatott volna a BKV, ha Szalainé 100 milliós végkielégítését, 1,2 milliós fizetését, és az ehhez járó 120 százalékos prémiumot, melyet közel 1 évig kapott, járműbeszerzésre költi, ha tudjuk, hogy egy ilyen busz ára 20 millió forint?

 

2,) Hány darab vonaljegyet (és/vagy bérletet) kell eladni a BKV pénztárosainak, hogy kitermeljék Szalainé fizetését és végkielégítését?

Tovább 

A szakminisztérium cáfolja a Magyar Hírlap mai cikkében foglaltakat

A vasúttársaság intézkedései a mellékvonalak megőrzését szolgálják

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium közleménye

 

Az újság birtokába került intézkedési terv a lap állításaival szemben nem a személyszállításból a decemberi menetrendváltással kimaradt vonalak felszámolására utasít. Éppen ellenkezőleg, azokat a feladatokat összesíti, amelyeket a vasúttársaság szakterületei a vasúti árufuvarozás biztosítása érdekében végeznek majd el az érintett viszonylatokon.

Tovább 

Úgy emlékeztem, hogy írtam már összeállítást a biztonsági övről, de nem találom a blogot (talán máshol írtam, nem itt, hanem a egy tananyagnál ... megvan az az anyag is). Pótolom a hiányosságot. No, mindegy a kapcsolódó hírek talán kidobja, ah mégis.

 

Az első gépkocsi - Benz Patent Motorwagen 1886-ból

 

Nemrégiben ünnepelte ötven éves jubileumát az úgynevezett „három pontos" biztonsági öv. A Föld legelterjedtebb és legfontosabb biztonsági fejlesztésének tartott „V" alakú biztonsági öv a becslések szerint napjainkig több mint egymillió ember életét mentette meg.

Tovább 

Kerékpározás Európában - Több kerékpáros, nagyobb biztonság

A készülőfélben levő 2011-2020-as Európai Közlekedésbiztonsági Akcióprogram nyilvános konzultációjához kapcsolódóan készítette el az Európai Kerékpárosok Szövetsége (European Cyclists' Federation, a továbbiakban ECF) azt az összeállítását, amelyben átfogó jelleggel kívánja a kerékpározás közlekedésbiztonságával kapcsolatos kérdésekre és tudnivalókra felhívni a figyelmet. A modern mobilitási lánc egyik alapelemének számító környezetbarát jármű használatában hatalmas lehetőségek rejlenek, mégis, amíg a kerékpárral való közlekedés az emberek tudatában veszélyes közlekedési formaként él, és esetenként az indokoltnál valóban több kockázattal is jár, a környezeti és egészségügyi előnyök kihasználatlanok maradnak.

Tovább 

Regisztrálj MOST!!!

 

A KRESZ 2010. január 1-jével hatályos megújulásához kötődően a Nemzeti Közlekedési Hatóság egy on-line hozzáférhető KRESZ teszt oldalt tett közzé. Az E-learning névre keresztelt rendszer segítségével olyan feleletválasztós feladatlapok kitöltésére nyílt lehetőség, amelyek révén már az új szabályoknak megfelelő tesztkérdések segítségével teheti próbára tudását. Három típusú kérdés-adatbázis közül lehet választani, így külön kérdéssorozat keretében  ellenőrizheti személyautós, autóbuszos vagy éppen kerékpáros közlekedési ismereteinek korszerűségét.

Tovább 

A január 1-jétől mintegy hatvan ponton megváltozott KRESZ-nek lehetnek áldozatai. Eltelik egy kis idő, amíg az autósok hozzászoknak, hogy a kerékpárosok több közlekedési helyzetben elsőbbséget élveznek velük szemben – közölte a hvg.hu-val Óberling József ezredes, akivel a bevezetett módosításokról beszélgettünk.


Január első két hete alatt huszonegyen haltak meg közlekedési balesetekben. Az áldozatok közül hét ember gyalogosként, egy pedig kerékpárosként vesztette életét.

Tovább 

2010-01-17

Az eredetiség vizsgálat visszaállamosításával az eredetiségvizsgáló cégnek, a Trans Holding Groupnak is összébb kell húznia a nadrágszíjat, így január 15-től kezdve az autóvadászt, Sánta Lászlót semmilyen támogatásban nem tudják részesíteni.

 

 

network.hu

Idén lenne tíz éves az az egyedi kezdeményezésből alakult szervezet, melynek alapítója több mint ezer lopás miatt körözött gépjárművet talált meg. Pontosan 1087-et. Sánta László a Zsaru-CAR 1-es számú autóvadásza soha nem üzleti alapon, hanem karitatív kezdeményezésként irányította azt az időközben országossá nőtt csapatot, akik időt és pénzt nem kímélve kutatták fel a pórul járt autótulajdonosok ellopott autóit.

Tovább 

Paródiába illő módon tört le egy vasúti sorompót egy kamionos Vas megyében. Az ipari kamera tanúsága szerint a sofőr nem csinált nagy ügyet a rongálásból, egyszerűen továbbhajtott. Csak a Nyugat-Dunántúlon évente 110 sorompót törnek le főként kamionosok, a kár több mint évi tíz millió forint. A MÁV kamerákat szerelt fel, abban bíznak, hogy így megtérül a káruk.

Répcelaknál nem állt meg időben egy kamion, a tetejére csukódott a sorompó, amely ezután becsúszott a vezetőfülke és a vontatmány közé. A sofőrnek csak meg kellett volna várnia, amíg elmegy a vonat és felemelkedik a sorompó.

Tovább 

Vannak ugye a béemvések, hondások, alfások, mindenféle – hosszú idők óta mind keresztes hadjáratot folytatnak egymás ellen. Aztán vannak szavak, melyek hallatán képesek lennének egyként bólogatni ők mindannyian. Ilyen szó lehetne mondjuk... Abarth?

 

network.hu


Az OZ felnik és a szúrófények sokat dobnak rajta.

A Carlo Abarth nevével fémjelzett autók mindig is furcsaságoknak számítottak. Körüllengte őket az a bizonyos másság. Ezzel a szóval manapság leginkább az azonos neműekhez vonzódókat illetjük, de higgyék el, kevés férfiasabb dolog van a világon, mint mondjuk egy Autobianchi A112 Abarth.

Tovább 

2010.01.17. 19:20

Fotó: MTI/Kovács Attila Fotó: MTI/Kovács Attila

 

Megállapodtak a sztrájkot meghirdető szakszervezetek a BKV menedzsmentjével a kollektív szerződésről, így hétfő nulla órától beszüntetik a sztrájkot - jelentette be Kocsis István, a közlekedési társaság vezérigazgatója a tárgyalásokat kővetően.

 

 

 

Hallgassa meg  (mr1)

 

Hat nap után tehát, hétfőn nulla órától minden vonalon megindul a tömegközlekedés a fővárosban, miután a BKV vezetői és sztrájkot meghirdető 14 szakszervezet megállapodott a kollektív szerződésről.

Tovább 

Kontraszelektált vezetők

Magyarországon 1989-90-ig pártállami maffia vezette a sóhivatallá züllesztett érdekképviseleteket. A versenyszférában csak elvétve találhatók a dolgozók érdekvédelmére szakosodott, valódi szakszervezetek. Más a helyzet a közszférában, ahol a különböző pártokhoz kötődő, széttöredezett szakszervezetek próbálják elejét venni az elbocsátásoknak, illetve fenntartani a szerződésben kőbe vésett juttatásokat. Ám összehangolt, eredményes akciókkal eddig adósok maradtak.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

A "váltás", azaz 1989 utáni kormány(ok) joggal féltek attól, hogy a szakszervezetek révén és részéről hatalom,- és vagyon átmentés történik. Ennek meg is látszódott az eredménye: a (egyes) szakszervezeti vezetők politikussá válása. Igen érdekes az - mely más irányból ugyan, de saját szakmámban is megfigyelhető, de csak hasonló téma, mégpedig az, hogy nem mernek hozzányúlni egyes paragrafusokhoz, nem tudnak (nem akarnak) mit kezdeni velük - tehát, az a tény, hogy egyes szakszervezetek is úgymond távol tartják magukat a sztrájktól. Neki milyen felelősségük van és ki felé? Hát a munkavállalók felé van. Más néven: érdekképviseletek! Természetesen nem a munkaszerződésnek kéne védeni a munkavállalót, az állami szektorban, hanem a kollektív szerződésnek, mert ez és még sok más - talán kicsit nosztalgikusan, de azt kell mondjam: állami szektor (orvosok, tanítók, stb.).
Szabó Máté most kissé melléfogott, nem trafálhat bele mindig a közepébe, amúgy sem mindenki oroszlán, "aki a választások közeledtével", nem óvatoskodik, hanem támad.
A mostani megmozdulás a munkavállalók eddigi bérének és juttatásainak megvédéséről szól. A mozgatórugókat a munkavállalók és a megmozdult szakszervezetek meg tudják indokolni és igazuk van. Így legyen.

Tovább 

2010. január 13.

Ha egy autó nem az adott országban érvényben lévő szabályok alapján van felkészítve a közlekedésben való részvételre, annak tulajdonosa, illetve vezetője mindenhol büntetésre számíthat. Érdemes tájékozódni, mielőtt útnak indulnánk, tekintsük át Európa egyes országait!


Németországban a havas, jeges, illetve latyakos utak esetén kötelező a téligumi, vagy az egész éves gumi használata.Ennek hiányában 20 eurós büntetést kaphat a vezető, de ha balesetet okoz, akár negyven euróra is rúghat a bírság.

Tovább 

A kollektív szerződés a munkavállalók egyik legkomolyabb érdekérvényesítő eszköze, a munkajogi előírásokon és a konkrét munkaszerződésen túlmenő jogokat is garantálhat a dolgozóknak. A végkielégítésről, a prémiumról, felmondási időről vagy a béren kívüli juttatásokról ebben lehet a törvénynél kedvezőbb feltételekkel megállapodni.

 

Egy olyan időszakban, amikor minden hazai hírösszeállításban első helyen a közlekedési helyzettel kapcsolatos információk szerepelnek, az emberek figyelme is erőteljesebben irányul a közlekedésben dolgozók fizetési viszonyaira és átlagjövedelmeire.

Tovább 

Leállította a Hummer terepjárók gyártását az amerikai General Motors (GM), és el is adja a márkát. A vevő egy kínai befektetői csoport.

 

A detroiti GM helyi idő szerint szerdán közölte, hogy beszünteti a városi terepjárók gyártását. A készletek kitartanak addig, amíg véglegesítik a Hummer eladását - indokolta a lépést a társaság.

A GM tavaly októberben jelentette be, hogy megválik az egykor az amerikai terepjárók jelképének számító márkától.

Tovább 

... valamint a 2009. év közlekedésbiztonsági eredményeiről

 

A közlekedésbiztonság terén tapasztalható kedvező tendencia fenntartása, illetve további javítása érdekében 2010. január 11-31. között fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség.

 

Az ellenőrzés során általános feladatként kerül végrehajtásra:

  • a sebességtúllépést elkövető járművezetők;

  • az ittas vagy bódult állapotban közlekedők;

  • valamint a passzív biztonsági eszközöket (biztonsági övet, gyermekbiztonsági rendszert) nem használó járművezetők, illetve utasok ellenőrzése. 

 

A fentieken kívül kiemelt figyelmet fordítunk:

 

  • a túlsúlyos és rossz műszaki állapotban lévő tehergépjárművek, autóbuszok;

  • a nemzetközi közúti fuvarozásban résztvevő járművezetők vezetési és pihenőidejének;

  • a nehéz tehergépjárművek hétvégi közlekedésének korlátozására vonatkozó rendelkezések, a túlméret, túlsúly, valamint;

  • a veszélyes áruk közúti szállítására vonatkozó szabályok megtartásának ellenőrzésére.

Tovább 

2010. január 9.


A világ legolcsóbb személygépkocsijaként elhíresült Tata Nano-t alapáron körülbelül kétezer dollárért (376 ezer forintért) kínálják az indiai vevőknek. Egy egyedi kialakítású járművekkel foglalkozó cég - a DC Design - azonban teljesen átalakítja a kisautót, amely nem kevesebb, mint 220 ezer dollárért (41,3 millió forintért) lesz megrendelhető.

 

A 17 éve alapított indiai dizájn-cég a dúsgazdag megrendelők egyedi igényeire szabott autók gyártására szakosodott.

Tovább 

Hoztam nektek kicsit megkésve gyönyörű buszokat… Máltán ugyanis ilyen buszok bonyolítják a tömegközlekedést (közösségit). Vannak újabb buszok is, de a legtöbb 40-50 éves busz. A máltai BKV ugyan létezik, de a buszok magántulajdonban vannak. Legtöbbször a buszsofőré. A bevételt egyébként egy nagy kalapba gyűjtik, és onnan nem a forgalom, hanem a megtett kilométer alapján kapja meg mindenki a részesedését. Az ország tele van kis műhelyekkel, ahol az autókat javítják.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Olyan - gömbölyűek :)

Tovább 

Meg kell szüntetni a párhuzamosságokat a fővárosi agglomerációs közlekedésben (2010 jan. 7. - mszp/ mti)

 

Videó itt (és a galériában: Budapesti Országgyűlési Képviselők Sajtótájékoztatója)


Szabó Imre, a szocialisták Pest megyei elnöke, környezetvédelmi miniszter csütörtökön sajtótájékoztatón elmondta: az elmúlt időszak kormányzati döntései és a kormány garanciavállalása olyan helyzetbe hozta BKV vezetését, amely nyugodt tervezést, megbízható, kiszámítható működtetést tenne lehetővé.

Tovább 

Egy román úriember meglehetősen sajátságos módon lépett túl azon, hogy kerékbilincset szereltek fel a szabálytalanul - ráadásul járdán - parkoló Volkswagen Passatjára. Egy tégla, egy deszka és egy emelő segítségével egyszerűen leszerelte a megbilincselt kereket, majd a pótkereket felrakva elégedetten elhajtott.

 

Nem zavarták a bámészkodók, szorgalmasan dolgozott
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(forrás:origo.hu/motor/babettablog)

Tovább 

A BKV szabotázst emleget, míg a sofőrök egyszerűen biztonságos körülmények között kívánnak dolgozni, eddigi bérük megcsonkítása nélkül. De mégis mekkora a probléma? Lehet, hogy mi utasok is életveszélyben vagyunk nap mint nap?

2010. január 7. csütörtök 07:49 - Győry S. József

„A forgalmi járművezetőknek az Autóbusz és Trolibusz Forgalmi Főmérnökség forgalmi szolgálatokról csak olyan járművet szabad forgalomba vinni, melynek a forgalom ellátására való alkalmasságáról személyesen is meggyőződött.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Teljes mértékben igaza van a cikknek, az utasok biztonságát nem lehet veszélyeztetni. Egy (kezdő) sofőr átlagos fizetése egyébként 140,000 forint.

Tovább 

2010. január 8.


Az új előírások szerint a 2006 előtt forgalomba helyezett autóknál akkor is kell eredetiségvizsgát végezni a műszaki vizsga alkalmával, ha az autót az első tulajdonosa használja. A sokat szerint felesleges vizsgálat ára 17-20 ezer forint, amit a szakértők is a laikusok is pénzbehajtásnak tartanak. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az elektronikus adatbázis feltöltésével indokolja az előírás szükségességét - írja a Magyar Nemzet.

Tovább 

Még nem olvastam utána, nem tudom, fogalmam sincs - ehhez hasonló válaszokat kaptunk, amikor a január 1-jétől érvényes KRESZ-módosításokról érdeklődtünk autósoktól, motorosoktól. Tapasztalataink szerint az új táblákat sem ismerik, de egyik megkérdezettünk legalább szépnek tartja a környezetvédelmi övezetet jelző ábrát. A minisztérium szerint nincs szükség kampányra.

 

Forrás: [origo]

"Környezetvédelmi övezet (zóna)". Csak nem ismerik a közlekedők

 

Több mint hatvan ponton módosult az évtizedek óta toldozott KRESZ, amelynek teljes lecseréléséről, egyszerűsítéséről - ahogyan azt korábban megírtuk - több mint tíz éve létezik minisztériumi döntés, hiába.

Tovább 

A felére csökkent a ki nem adott vagy késve forgalomba állított autóbuszok száma csütörtök reggel a BKV-nál a kedd reggeli adatokhoz képest. A kelenföldi buszgarázsban azonban még így is a dupla annyi busz vesztegelt, mint egy átlagos januári napon.


Hasonló időjárási körülmények között a XI. kerületi telephelyről általában húsz autóbuszt nem tudnak kiadni, csütörtök reggel azonban itt negyvennégy busz vesztegelt, míg szerdán hetven jármű nem állt forgalomba - mondta Takács Péter, a BKV műszaki vezérigazgató-helyettese.

Tovább 

Több buszsofőrnek és műszaki szakembernek is felmondtak a BKV-nál szerda délelőtt, mert a cég által létrehozott "szuper kontrollcsoport" megállapította: akadályozták az autóbuszok forgalomba állítását; a sztrájkbizottság szerint a BKV jogszerűtlenül bocsátotta el a munkavállalókat; a közlekedési társaság közölte, hogy továbbra sincs megállapodás a cégvezetés és az érdekképviseletek között.


Eközben továbbra is fennakadások voltak a BKV-buszok közlekedésében; szerda délelőtt tizenöt viszonylaton voltak késések, kora délután viszont már csak tizenkét buszvonalon.

Tovább 

2010. 01. 07.
Alig éri el a hőmérő higanyszála a nulla fokot, máris nyúlunk a sóhoz, és szórjuk a járdákra, minden különösebb aggály nélkül, pedig a környezetvédők szerint minden egyes gramm több a kelleténél.

A német szövetségi környezetvédelmi hivatal munkatársa, Martin Ittershagen környezetbarát alternatívákat javasol a só helyett. Szerinte a hólapátolás mellett murva, zúzalék, granulátum vagy homok kiszórása éppúgy csökkenti a csúszásveszélyt, káros környezeti hatások nélkül.

Utolsó hozzászólás

Abi Karam Samirné Marika üzente 14 éve

...hátha van más lehetöség, akkor jó! de a kis emberek , nyugdijasok nem hiszem , hogy tudnák a drágábbat megvásárolni, még akkor sem, ha azok jó tulajdonságokkal rendelkeznek.!!

Tovább 

Házkutatást tartott Szalainé Szilágyi Eleonóra lakásán és elő is állította a BKV volt humánpolitikai igazgatóját a rendőrség. A gyanú szerint Szalainé csalt, amikor 86 millió forint végkielégítés és nagyjából 10 millió forint egyébb jutattás felvétele után is havi átlag 2,5 millióért tovább dolgozott a BKV-nál.


Házkutatást tartott Szalainé Szilágyi Eleonóra lakásán és előállította a BKV volt humánpolitikai igazgatóját a rendőrség.

Tovább 

- 7 jótanács kezdő várospolitikusoknak -


Széchenyitől a Tervig Magyarországon állítólag minden jobbító szándék útjában a kínzó pénzhiány volt a fő akadály. Ezért figyelemre méltó Budapest példája, ahová irdatlanul sok pénz áramlott az elmúlt másfél évtizedben, s teremtett katasztrofális állapotokat. A katasztrófa nem képletes: a szmogriadót már régen el kellett volna rendelni, évente többször is. A felső légúti daganatos betegségek előfordulásának gyakoriságát mutató térkép szépen kirajzolja a fő közlekedési útvonalak hálózatát.

Tovább 

A VeledUtaztam.hu - mint tudjátok - egy olyan szájt, mely az együtt békávézó ismeretleneknek kínál ismerkedési lehetőséget. Utóbb Emma nevű felhasználójuk találta ki, hogy akkor most ő így fog - tehát tömegközlekedés közben - pasit fogni magának.

Ha jól értem, a lényeg, hogy ha jó pasit lát a BKV járatain, ad nekik egy kártyát, ami elvezeti a kiszemelt hímeket a veledutaztamos profiljára.

Ötletnek és marketingnek sem rossz.

 

Hazai pálya - veledutaztam.hu

2008.03.26.

Tovább 

2010. január 5. 23:47, Kedd

Miközben az Egyesült Államokban a járművek naponta hétmillió hordó benzint fogyasztanak el, a tudósok megpróbálnak környezetbarát megoldásokat találni a világ egyre növekvő közlekedési energiaszükségleteinek kielégítéséhez, ezek egyike a lítium-levegő akkumulátor.

 

A lítium-levegő akkuk egy katalitikus levegő katódot használnak, ami oxigénnel táplál egy lítium anódot. Sokan tekintik a fémalapú akkuk csúcsának, ami bőséges levegő ellátással, környezetbarát megoldásokkal és elfogadható biztonsággal büszkélkedhet.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 hónapja

Szilárd pofont oszthat ki Japán Kínának - és Magyarországot is elérheti a szele

Ha a japán cég tényleg képes arra, amit ígér, akkor az átrendezheti az autóipari erőviszonyokat, sőt a geopolitikai erőviszonyokat is. De mit érhetett el a Toyota a szilárdtest-akkumulátorok terén és miért lehet ez ekkora dobás?

A vállalat júniusban arról számolt be, hogy sikerült megoldaniuk a szilárdtest-akkumulátorok tartósságával kapcsolatos problémákat, de azt nem árulták el, hogy pontosan milyen anyagokat is használtak fel ehhez. Október közepén pedig arról tájékoztatta a Toyota a nagyvilágot, hogy partnerségre léptek az Idemitsu Kosan energetikai vállalattal egy szulfid alapú szilárd elektrolit fejlesztésére és gyártására, és ez lehetővé teszi azt, hogy már akár 2027-től piacra lépjenek szilárdtest-akkumulátoros járművekkel. A cég azt is állítja, hogy a gyártástechnológiában is előreléptek, a szilárdtest-akkumulátorok összeállítása hasonló ütemben történhet majd, mint a mostani, lítiumionos változatoké.

A várható járművekről annyi derült ki, hogy egy töltéssel akár 1200 kilométert is megtehetnek majd, a töltési idő pedig „akár tíz percre” is le lehet majd rövidíteni. Mivel a cég jelenlegi, hagyományos technológiájú akkumulátorokkal szerelt autói e hatótávnak átlagosan csak a felét tudják, töltési idejük pedig jóval hosszabb, jól látható, mekkora fejlődést hoznának a szilárdtest-akkumulátorok a piacra – feltéve hogy áruk nem lesz sokszorosa a hagyományos akkumulátoros versenytársaknak.

-- Egyes szakértők szerint a váltás nagyjából olyan lenne mint a vonalas telefonok korából a mobiltelefonok korába való átmenet.
https://mfor.hu/cikkek/makro/szilard-pofont-oszthat-ki-japan-kinanak--es-magyarorszagot-is-elerheti-a-szele.html

Tovább 

2008.06.18. 09:08 - lumina

A BRFK lezárta a nyomozást annak az október közepén történt balesetnek az ügyében, melyben egy egy billenőkocsis teherautó elgázolt egy kerékpárost a Thököly út és a Stefánia út kereszteződésében. A biciklis a teherautó hátsó kerekei alá szorult, a tűzoltók csak úgy tudták kiszabadítani, hogy megemelték a járművet, a férfi életét azonban már nem lehetett megmenteni.

 

„A nyomozó hatóság vádemelési javaslattal továbbította a az iratokat az ügyészségre, a vádemelésre 60 nap áll rendelkezésre” – mondta el Nagy Péter ügyvéd, az elhunyt férfi családjának jogi képviselője.

Tovább 

megszüntetve | A Kecskemét KK állomásépületen gyászlobogó hirdette: megszűnik a bugaci kisvasút. Sokan megkönnyezték a keskeny nyomközű vasúton közlekedő utolsó vonatot.


"Élt 81 évet Mától csak nosztalgiával lehet gondolni a Kecskemét és Kiskunmajsa között 1928 óta közlekedő kisvonatra."


A keskenynyomtávú vonal már többször is felkerült a vasúti „halállistára”, és a kormány idén döntött a végleges megszüntetéséről. A kisvonatot szombaton ünnepélyesen búcsúztatták Kiskunmajsán.

Tovább 

2010. január 3., vasárnap 15:45

Január 1-jén megtalálták annak a repülőgépnek a maradványait, amelyet még egy ausztrál sarkkutató hagyott 1911-ben az Antarktiszon. Az expedíció vezetője a repüléstörténet nagy pillanatának nevezte a felfedezést.


douglas mawson250

 

Egy, a repülés hőskorából származó, közel száz éve jégbe fagyott repülőgép maradványait találták meg ausztrál kutatók január 1-jén az Antarktiszon.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Ezek a dolgok nagyon érdekelnek! Köszi. :)

Tovább 

Január 12-e nulla órától határozatlan idejű BKV-sztrájkot hirdetett több szakszervezet is, mivel a szerdai egyeztetésen sem született megállapodás a kollektív szerződésről az érdekképviseletek többsége és a BKV vezetősége között.

A sztrájkfelhíváshoz eddig 11 szakszervezet csatlakozott, ez Nemes Gábor szakszervezeti vezető elmondása szerint a BKV dolgozóinak 65-70 százalékát jelenti. A Magyar Rádió információi szerint a kötöttpályás dolgozók többsége nem fog sztrájkolni.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu