Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Leginkább a gyalogosok és a kerékpárosok védelmében változik a KRESZ számos pontja ősszel. Ezek egy része egyértelműen biztonságosabbá teszi a közlekedést, de lesz olyan pontja is, amely az autós szakértő szerint agyrém és betarthatatlan, míg más részét a biciklisek érdekképviselője tartja "a világ botrányának". A jelenlegi KRESZ bírálóinak két legfőbb kritikájára sem ad választ a módosítás: nem lesz átláthatóbb, és a mindenkire nézve kötelező módosítások ismeretét sem kérik számon senkitől.
Ha most valaki azt gondolja, hogy arról fogok írni, hogy milyen is volt Skóciában autót vezetni – az téved. Lehet beszarinak gondolni, de nem mertem bevállalni a jobbkormányos autózást. Helyette viszont sokat vonatoztam, földalattiztam, buszoztam, taxiztam. Hát… lenne mit tanulnunk…
Nem is tudom hol kezdjem. Már az meglepő volt, hogy a vonatok nem voltak összefirkálva. Az ablakok tiszták voltak. Na és a vonat… tisztaság, csendes menet, kedves kalauz - nem fogatlan, hanem szépen felöltözött, kultúrált vasutasok.
|
|
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Az Árpád fejedelem útján az Üstökös utcánál tart még a csomópont építés, egy részén már végeztek is. Fel is festették a zebrát, a sávokat. Ez olyan jól sikerült, hogy a megállást jelző vonal a zebra után került közvetlenül.
Nem PhotoShop, hanem tényleg így van ... nem volt munkahelyi alkoholvizsgálat - szólok szelíden. Azért a brigádvezetőt megkérdezném, ő kire mutogat majd!
Forrás: Mátyási György/ Blogtér
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Augusztus 20-án Baracsnál, az M6-M8 autópálya csomópontjában sebességet ellenőrző rendőrök egy Honda Civikre lettek figyelmesek a délután folyamán. A FAMA lézer 80km/h-s sebességet mutatott azon a helyen, ahol 60km/h-s sebességkorlátozó tábla van kitéve.
Ezt követően azonban a sofőr – aki alig látszott ki a volán mögül – ahogy észlelte a traffizó rendőröket, a belső sávból a külsőbe hajtott, majd az autót teljesen lefékezte, sőt meg is állt.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Ahogy az várható volt, nem nagyon riadtak meg a kedves autósok attól, hogy elvileg szigorodott többek között a vezetés közbeni mobilozás tarifája. Az első pár nap még azt lehetett tapasztalni, hogy kicsit mintha javult volna a helyzet, de mivel senki nem ellenőrzi a szabályok betartását, így szépen mindenki ismét vígan telefonál.
Mityu küldött egy csokor képet.
Egyébként én úgy tudom, hogy a rendőrök három nappal a változás életbe lépése után értesültek hivatalosan a változásról, és megfelelő papírok jelenleg sincsenek a kezükben - ugye elvileg könnyített büntető cetliket kéne kitölteniük.
Bár éppen állóháború alakult ki a Margit-híd felújítók és a kerékpárosok között (a főváros lehúzta a pesti irányba tervezett, ígért déli kerékpársávot a 30 milliárdos hídról), kerékpározni még remek dolog. Neked is. Akkor is, ha gyerekkel igyekszel A-ból B-be.
Aki visszaszokott a bringára – nagy örömforrásra lelt. Cajgázni megunhatatlan élmény. Akit már hűsített nyár esti szél egy budai utcán tekerve, többé nem akar légkondicionált kocsiban bambulni ugyanott. Igen, a biciklire vissza lehet szokni, hiszen gyerekkorunkban mindannyian bringásként kezdtük.
Elvileg mától sok helyen új forgalmi rend lépett életbe a Margit híd lezárásával kapcsolatban. Nézzük mi igaz, és mi nem. A Váci út kifelé vezető oldaláról például nehéz feljutni az Árpád hídra, mert nem állítottak a lámpákon. De nem ez az egyetlen - nem - változás.
Vastaggal az előzetes tájékoztatás
A Széna térnél a Vérmező útról és a Moszkva tér felől két sávon lehet bejutni a Hattyú utcába
A hír nem igaz, mivel semmi nem változott, továbbra is egy sávon lehet a Vérmező út felől kanyarodni, illetve a Moszkva tér felől is egy sáv megy a Hattyú utca felé, és kettő a Margit körútra.
Ismét változik a BKV paraméterkönyve augusztus 22-én. A közlekedési vállalat honlapján található információk szerint több járat menetrendje és útvonala módosul, de a tavalyinál csak kisebb mértékű átalakítások lesznek. A BKV célja, hogy újabb átszállás nélküli kapcsolatok legyenek a fővárosi közlekedésben és újabb útvonalakon legyenek alacsonypadlós járatok.
Az utasforgalmi tapasztalatok alapján korrigálják a menetrendet a budapesti tömegközlekedésben.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A külföldön már sikerre vitt úgynevezett
carsharing (magyarul autótárs) kezdeményezésekről korábban már
beszámoltunk. A franciák azonban ezt is továbbfejlesztenék a
környezetvédelem jegyében, és hagyományos autók helyett elektromosakat
állítanának a városi közlekedők szolgálatába.
Mitől jobb, mint a bérlés?
A carsharing egyfajta
környezetbarát, fenntartható közlekedési rendszer, ahol egy autót több
tulajdonos, pontosabban autótárs-klubtag használ, előre meghatározott
időbeosztás szerint.
A négykerekű segédmotoros kerékpárok 2009 májusától, a három- és kétkerekűek pedig 2011 januárjától csak érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehetnek részt a közúti forgalomban; a hatósági eljárás várható díja 15 és 20 ezer forint között lesz járművenként. Erről a gazdasági és közlekedési miniszter tájékoztatta levélben Erdős Norbert fideszes országgyűlési képviselőt. Az engedély ára 15 és 20 ezer forint között lesz járművenként.
Kenőpénz
elfogadásán érték tetten a rendőrök a Terézvárosi Közterület-felügyelet
vezetőjét, akik rögvest házkutatást is tartottak nála. A Magyar Hírlap információi szerint a vezetőt a Peterdy utcában kapcsolták le a nyomozók. Az értesüléseket a Budapesti Nyomozó Ügyészség
szóvivője is megerősítette. A kerületi közterületes vezetőt hivatalos
személy által, kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés bűntettével
gyanúsítják. Közterület-felügyelő (a kép illusztráció) A
hírek szerint 2008-ban és 2009-ben havonta 500-800 ezer forintot
fizettek neki azért, hogy kerékbilincselésre ösztönözze a VI.
Nem csak hazánkban
jelentenek komoly problémát a gyorshajtások. Nagy-Britanniában is
megszaporodtak a sebességtúllépésből eredő balesetek, gázolások.
Éppen ezért Leicester városának vezetői
formabontó megelőző-módszerhez folyamodtak. Életnagyságú gyermekbábukat
helyeztek el a legforgalmasabb útszakaszokon.
A
fémből készült bábuk leginkább hatalmas csocsófigurákra emlékeztetnek,
mégis, a szakértők szerint kiválóan alkalmasak arra, hogy lassításra
ösztönözzék a száguldozó autósokat és motorosokat.
A sógoroknak elég 1 nap is a felújításokra
Utoljára 10 éve cserélték a Nagykörúton a síneket, most ismét fel kell újítani a 4-es és a 6-os villamos vonalát, mert a BKV szerint a megnövekedett forgalom miatt elhasználódott a pálya. Ugyanakkor a szomszédos Ausztria fővárosában, Bécsben például 25-30 évig tartanak ki a villamossínek – hívta fel a figyelmet az MR1 Kossuth Rádió.
A 180 perc című műsornak Helmuth Portele, a bécsi Villamos Múzeum alapítója elmondta, hogy a 25-30 év alatt cserélni csak akkor kell a síneket, ha változik az adott útvonal forgalma, és ahhoz kell igazítani a vonalat is.
M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu