Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Üzemanyagfogyasztás, CO2 kibocsátás, zaj - ez mind zéró. Viszont mindez nem semmi!
A
Citroën-nál nem pazarolnak pénzt és energiát olyan fejlesztésekre,
amelyekre a cég valamelyik stratégiai szövetségese már talált
megoldást. Ez történt a Mitsubishi fejlesztésű crossover francia
"honosításakor" is, így lett például C-Crosser az Outlanderből.
A most bejelentett mini villamos, a C-Zero szintén közös fejlesztés, iMiEV
néven a Mitsubishi ezt is valamivel korábban mutatta be.
Az idén eddig 46 kamionkifosztási kísérletet hiúsított meg az a hazai fejlesztésű, GPS alapú ponyvavédelmi rendszer, amely elnyerte az "Év biztonságtechnikai megoldása" díjat.
Szélesebb körű elterjedése esetén véget vethet a mindennapos lopásoknak, a "kamionról leesett áruk" ma még virágzó kereskedelmének egy magyar találmány.
A
november 25-én kitüntetett Webbase SafetyNet 100 százalékban hazai
megoldás, amely az Európa-szerte gyakori ponyvafelvágásos lopások ellen
nyújt védelmet.
|
|
Bűnmegelőzési akciót tart a budapesti rendőrség a főváros nagyobb bevásárlóközpontjaiban, karácsonyi vásárokon és nagy forgalmú aluljárókban a rablások, zseblopások és autófeltörések megakadályozására az év végéig - közölte Tóth Gábor, Budapest rendőrfőkapitánya vasárnap. A fővárosi Vörösmarty téren tartott sajtótájékoztatón a rendőrfőkapitány elmondta: november 29-étől az év végéig naponta 150-160 rendőrrel több lesz az utcákon, az egyenruhás rendőrök a nagyobb bevásárlóközpontok környékén segítik a közlekedést, a parkolókban járőröznek a bűncselekmények megakadályozásáért, egyben felhívják az autósok figyelmét, hogy értéket ne hagyjanak a járművekben.
Kína is megy az autóipari trendekkel, az ázsiai országban egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos és hibrid modellek. Két helyi gyártónak, a BYD-nek és a Cherynek már több villanyautója van, ám hamarosan meghatározó piaci szereplő lesz a Beijing Automotive Industry Holding Corp.
Sértettek jelentkezését várja a rendőrség, miután több száz kerékpárt foglaltak le. A tolvajt az egyik sértett buktatta le.
A XX.-XXIII. kerületi rendőrkapitányság nyomozói 180, feltehetően lopott kerékpárra bukkantak egy budapesti férfi lakásán, valamint az általa üzemeltetett kerékpárüzletben.
A
rendőröket az egyik sértett segítette az elkövetőhöz. 2009.
A Brakko fékrendszer igazából nem újdonság. A korábbi koncepció egy továbbfejlesztett, sportmotorokra való verziója is elkészült nem olyan régen.
Még szeptemberben tesztelték a mugellói pályán a Brakko Central Wheel Brake (CWB) rendszer sportmotorokhoz készített verzióját. A korábban bemutatott Beringer központi féktárcsás megoldásával szemben a CWB valós előnyöket tud felmutatni - legalábbis a gyártó szerint.
A jelenleg folyó legnagyobb magyarországi autópálya-építési munka az M6-os - illetve Bóly és Pécs között M60-as - elkészítése. A fővárost most Dunaújvárossal összekötő gyorsútnak március 31-ig kell elkészülnie a baranyai megyeszékhelyig. Két szakaszban épül, az alagutak és völgyhidak miatt drágább déli, Szekszárd és Pécs közötti részén már szinte végig lehet autózni. Ha a teljes 140 kilométert átadják, Tolna és Baranya egy órával közelebb kerül a fővároshoz.
15 éve | M Imre | 2 hozzászólás
élemény: Lopnak itt mindent, ami mozdítható
Évi 15-30 millió forintnyi fémet loptak el az utóbbi években az utak mellől, s ezt mi kétszer szopjuk be: egyszer, amikor balesetveszélyes szituációba kerülünk, és még egyszer, amikor állami pénzen újra megvásárolják a táblákat.
Késő este volt. Hazafelé tartottam Ferihegyről, és fogalmam sem volt arról, amiről most szó lesz, így párhuzamot sem vonhattam, jobban mondva ellenpontot sem állíthattam rövid svédországi kirándulásom és hazaérkezésem között, pedig világos minden, mint a nap.
Két év múlva megváltozik a kötelező biztosítási díjak kiszabásának alapja, a teljesen életszerűtlen köbcenti-alapúról áttérünk a teljesítmény-alapúra – olvashattuk a hírekben egy héttel ezelőtt. Alapvetően dicséretes törekvés. Valójában ismét csak adunk a szarnak egy kisebbfajta pofont.
Autóm értéke a nullához közelít, a motorja viszont elég nagy, 3005 köbcentiméteres, ugyanakkor gyenge, mint a harmat, mindössze 88 lóerős. Ha valakinek, hát nekem tapsikolva, cigánykereket hányva kellene üdvözölnöm a 2011-ben életbe lépő, szagos-színes, szélesvásznú, immár Európához igazodó, új kötelező biztosítási díjszabást, amely a lökettérfogat-alapú normarendszer helyébe teljesítmény-alapút vezet be Magyarországon.
2009. november 18., szerda 12:32 - Autó |
|
A Ford, a Subaru és a Volkswagen gépjárművei végeztek az Egyesült Államok biztosítói által összegzett biztonsági lista élén. A virginiai székhelyű
Autópálya Közlekedésbiztonsági Intézet (Insurance Institute for Highway
Safety - IIHS) éves felmérése után 19 személyautó és 8 szabadidőautó
(SUV) 2010-es verziója kapta meg a legmagasabb biztonsági besorolást. A
díjazottak száma jelentősen csökkent, mivel az IIHS megszigorította a
tető gyűrődését illető előírásait.
Alkotmányellenes a fővárosi parkolás jelenlegi szabályozása -mondta ki az Alkotmánybíróság keddi határozatában.
Alkotmányellenes a fővárosi parkolás jelenlegi szabályozása. Amennyiben jövő év június 30-ig nem alkotják meg az új, jogállami rendelkezéseket, ingyenessé válik a parkolás Budapesten - mondta ki az Alkotmánybíróság kedden.
Az
alkotmánybírósági határozat indoklása szerint a jelenlegi törvény
önkényes jogalkotási lehetőséget biztosít a Fővárosi Közgyűlésnek a
parkolással kapcsolatban.
15 éve | M Imre | 1 hozzászólás
Pelikán
okozta a vesztét egy Bugatti Veyron típusú 300 milliós
szupersportautónak a dél-kelet Texasban található Galveston közelében. A világ leggyorsabb autójaként számon tartott, 400 km/h
feletti sebességre is képes Veyronjával hajtott a Mexikói-öböl melletti
egyik tóba amerikai tulajdonosa. A sofőr a vezetési szempontból
tökéletes időjárási körülmények között - állítása szerint - azért
rántotta félre a kormányt, mert megijedt egy alacsonyan szálló
pelikántól.
A 65 éves autószerelő, Bernard White
működteti Nagy-Britannia egy eldugott szegletében - vélhetően a
szigetország - legrégebbi máig működő benzinkútját. Az erre tévedők
általában megdöbbennek az ütött-kopott, helyenként rozsdásodó töltők
láttán, mások évtizedek óta ide járnak tankolni. Az üzemeltető képtelen
versenyezni a modern benzinkutak áraival, elmondása szerint a
konkurencia olcsóbban is kapja az üzemanyagokat.
Kábeldzsumbuj és agymenés
[2009.11.06. 15:53]
A Margit híd szerkezetének – a szerkezeti és forgalmi résznek – a felújítása az egész hídépítés árának körülbelül a 60 százalékát teszi ki. Azaz tisztán a hidat át lehetne adni a forgalomnak 12-13 milliárd forintból. A maradék 40 százalékot a közművek, az építészet, a műemlékvédelem, a forgalomterelések, a villamospálya-áthelyezések teszik ki – magyarázta az Indexnek adott interjúban Rapkay Kálmán, a kivitelezést végző Közgép–Strabag–A-Híd-konzorcium egyik cégének, az A-Hídnak az igazgatója.
Körbemutogatás
[2009.11.04. 12:34]
Már biztos, hogy csúszik a szegedi 1-es villamos új pályájának átadása, és késik a rókusi csomópontban épülő körforgalom megépítése is – számolt be a delmagyar.hu. Eredetileg azt tervezték, hogy a Boldogasszony sugárúton novemberben, a Kossuth Lajos sugárúton decemberre fejezik be a vágány- és útépítést. Azt még nem lehet tudni, mekkora lesz a csúszás.
A lap szerint fizikai képtelenség, hogy időben elkészüljenek az érintett útszakaszokkal.
2009. november 1. napjától hatályba lép a kerékbilincsekre vonatkozó új szabályozás. A jogszabály jelentősége abban rejlik, hogy az utóbbi időben a visszaélések miatt maga a Főváros sem alkalmazta már a kerékbilincselés eszközét. Azonban egy új, egységes szabályozást követően ismételten alkalmazásra kerülnek a kerékbilincsek, így nem árt azok tervezett szabályaival megismerkedni. |
|
Íme a világ legviccesebb parkolós videói:
figyelmetlen sofőrök, éles helyzetek, kacagtató szituációk. Bár az is
lehet, hogy nem mindenki nevetett a végeredmény láttán. Beindult a KGFB-kampányok
szezonja, a biztosítók egymás alá licitálnak, azonban a legjobb
biztosítás sem ér semmit, ha az autós nem tudja megfelelően használni a
fék-és gázpedált, a kuplungot, vagy csak egyszerűen figyelmetlen.
2009. november 4., szerda 18:02 |
|
A Józsefvárosi Önkormányzat
képviselő-testülete a mai ülésén úgy döntött, hogy felmondja a
kerékbilincselés ellátására a Centrummal kötött szerződést és a
továbbiakban a saját intézményével, a Józsefvárosi
Közterület-felügyelettel látja el ezt a feladatot. Az önkormányzat átláthatóbb
és anyagilag is előnyösebb működést vár a döntéstől. Az eddig bevételek
kétszeresével számolnak, így évente 30 millió forinttal több maradhat
Józsefvárosnál.
Nem indulnak el idén a szabálytalan kocsikat elszállító lopós autók Budapesten. A késlekedés mögött egy 70 millió forintos tartozás állhat, amit a Fővárosi Közterület-felügyelet és a Parking Kft. a napokban rendez, hogy aztán lendületet vegyenek az előkészületek. A Parking máris pénzért lobbizik, a felügyeletnél elkészült egy titkolt tanulmány a szabálytalankodók begyűjtéséről, néhány hét múlva pedig konfliktuskezelő tréningre küldik a rendszer leendő működtetőit.
A plázák privatizálták a teret: elsivatagosodó civilizáció. Beszélgetés Ekler Dezső építésszel 1. rész
[2008.09.17. 14:45]
Ekler Dezsőnek kegyelmi állapot volt 1992-ben a disznókői borászati épület megalkotása, hiszen azóta is neves nyugati szaklapok méltatják. Mint mondja, a magyar építészet világszínvonalú, csak nincs akarat és pénz, hogy ezt megmutathassák. Szóba került még az elsivatagosodó civilizáció, a privatizált köztér, a földesúrként viselkedő pláza, az ingatlanspekuláció, az akaratgyenge városvezetés és a lakóparkok amorf élete.
A káosz lélektanáról világosan 2. rész
[2008.04.23. 18:27]
Makovecz Imre szerte a világon zseniális épületeket, közösségi tereket varázsol. Budapesten valahogy nem látni. Véleménye azonban megvan a fővárosról, el is mondta. A közlekedési káoszról, a körgyűrűről, a hidakról, a sosemvolt világkiállításról, a befektetőkről. Amiről meg nem volt értelme beszélni, ott hallgatott.
– Budapest állandóan a politikai viták középpontjában van.
15 éve | M Imre | 3 hozzászólás
A káosz lélektanáról világosan 3. rész
[2008.04.27. 16:30]
Makovecz Imre szerte a világon zseniális épületeket, közösségi tereket varázsol. Budapesten valahogy nem látni. Véleménye azonban megvan. És nem csak Budapestről. Szóba került a közlekedési káosz, az autós morál, a Hattyúház, az építészek, a műegyetemi képzés, a makói fürdő, a kopt templom és a révkomáromi vár-revitalizáció.
– A budapesti közlekedési káoszt azonban nemcsak a városfejlesztés hiányosságai okozzák, hanem a közlekedés moráljával is mintha gondok lennének.
A kilincset is meg kell tervezni, meg Európát is. Beszélgetés Dévényi Sándor építésszel 2. rész
[2008.10.06. 22:41]
Nem azért, mert 40 milliárddal többe kerül az M6-os, és a beruházási költségből többet lehet ellopni, hanem mert a tervezőkkel nem akartak találkozni a felelős magyar vezetők, hogy konkrét utasításokat adjanak, hogy milyen utat tervezzenek.
Meg kell tanulnunk látni!
– Ott tartottunk, hogy az emberek igénylik a romantikát, ezért van
ez az igénytelen, tüzépbarokk stílus a családi házakon, mindenhol
csicsás, primitív motívumok.
Beszélgetés Dévényi Sándor építésszel
[2008.09.28. 14:20]
Dévényi Sándor is a nagy organikus építészek egyike, tevékenysége Pécsett és Budapesten egyaránt jelentős, még autópályát is tervezett. Pécsett nevéhez fűződik a hetvenes években egyedülálló belvárosi rehabilitáció, a szocializmus építése és a panelek felhúzása közepette nem átallott polgári házakat megmenteni. De Pesten se tétlenkedett, többek között a Lágymányosi hidat és a Gellért téri díszkutat tervezte.
A káosz lélektanáról világosan
[2008.04.13. 16:48]
Makovecz Imre szerte a világon zseniális épületeket, közösségi tereket varázsol. Budapesten valahogy nem látni. Véleménye azonban megvan a fővárosról. El is mondta. A közlekedési káoszról, a körgyűrűről, a hidakról, a sosemvolt világkiállításról, a befektetőkről. Amiről meg nem volt értelme beszélni, ott hallgatott.
– In medias res, a dolgok közepébe vágva, Ön mintha ki lenne tiltva Budapestről.
15 éve | M Imre | 1 hozzászólás
A Margit-híd felújítása már megkezdődött, de a nemzet büszkesége, a Lánchíd is igen rossz állapotban van. A híd déli korlátját szegélyező lemezen a korlátok közvetlen közelében több tucat akkora lyuk keletkezett az elmúlt években, melyen egy gyermek lába is kifér. A rozsda emésztette hídelemre már az év elején felfigyeltek, de azóta sem történt semmilyen változás az állapotában - írja a Magyar Hírlap.
A fővárosi hidak felügyeletét a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.
A következő történetből ismét megállapítható, hogy az ember senkiben nem bízhat. Megkeresett valaki, hogy mit tehet, mert valaki belement hátulról az autójába, kitöltötték a kárbejelentőt, amiről aztán a későbbiekben kiderült pár dolog.
Szerencsére az ember nem naponta kell, hogy kárbejelentőt töltsön ki, ráadásul ha még soha nem is volt ilyenben része, akkor bizony zavarában, naivságában belefuthat olyanba, ami miatt aztán a későbbiekben sok problémája lehet. Egy középkorú hölgy autójába hátulról beleszaladt egy másik autó.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Az októberben zajló országos úgynevezett Táblavadászat akcó keretében 715 észrevétel érkezett az ország egész területére az ország különböző részeiből a rendőrséghez. Ezek közül 563 darab volt vizsgálatra alkalmas. Ez azt jelenti, hogy az észrevételek mintegy 80 százaléka használhatónak bizonyult. A legtöbb bejelentés Pest megyéből (72) és Budapestről (63 db) érkezett. De a közlekedők ugyancsak sok észrevételt tettek Fejér megyében (46 db), Jász-Nagykun-Szolnok megyében (41 db), valamint Vas megyében (41 db).
Volt már módom kipróbálni, rendszeresen használni kamerákat. Az E-tanú volt az első, aztán egy normál videokamerát használtam, használok rendszeresen. De van egy Oregon Action kamerám is. Vajon mennyiben különbözik ettől egy hamarosan hazánkban is kapható kamera, mely a sokat közlekedőknek segíthet? Vagy csak a hobbiból videózóknak?
A kamera és tartozékai
Vajon miért is jó a Vosonic GV6300? A válasz akár egy mondatban összefoglalható. Mert egyszerű kezelni.
Amikor a kokain, a nagy tétekben játszott póker, a luxusprosti már nem elég, mit csinál a bolgár bűnöző elit? Elkezd játszani az életével, pénzben. És másokéval is. Eszünk megáll!
|
A Telegraph tudósítója igen érdekes népi játékról számolt be a napokban.
15 éve | Sunóm Nagéla | 1 hozzászólás
Az uniós források felhasználhatóságának határideje miatt a
közlekedési tárca gyorsított eljárásban igyekszik a dunai hajóút
fejlesztési munkáit kivitelezni.
A WWF szerint a kapkodás nem ésszerű, hiszen Brüsszel pont a magas
költségek miatt a közlekedési hálózat fejlesztési terveinek
átdolgozásán gondolkodik.
Az Európai Unió közlekedési hálózatának fejlesztése a magyarországi
Duna-szakaszt is érinti. Magyarországon 2007 őszén készült tanulmány,
amely a hazai Duna szakasz hajózhatóságának fejlesztését vizsgálta.
M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás