Közlekedés Blog: 2020. május

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3235 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3235 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3235 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3235 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2020. május

  • 2020.05.27., szerda


Ha esetleg nincs tervünk ma késő estére, akkor egy fantasztikus streamet ajánlunk, amelyben figyelemmel követhetjük Elon Musk vállalatának első emberi repülését.

 

A SpaceX Falcon 9 rakétája két NASA űrhajóssal a fedélzetén fogja elvégezni az első emberi küldetését. Ez lesz a valaha volt első privát kozmikus repülés a cég történelmében, amely során Doug Hurley és Bob Behnken asztronautákat szállítják el a SpaceX űrsiklói a Nemzetközi Űrállomásra (ISS), ahol 6-16 hétig fognak dolgozni.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 napja

Esős napokra: Crew Dragon Axiom-4 modell | 2025.06.27.

Kapu Tibor magyar űrhajós közép-európai idő szerint június 25-én, 8 óra 31 perckor az Axiom-4 küldetés tagjaként elindult a Nemzetközi Űrállomásra (ISS) a NASA floridai Kennedy Űrközpontjából.

-- Az Axiom-4 kereskedelmi küldetés négyfős legénysége egy SpaceX Crew Dragon űrhajó fedélzetén emelkedett a magasba egy Falcon-9-es hordozórakétával.

https://www.axiomspace.com/missions/ax4

A küldetés a kereskedelemi űrhajózásra való áttérés jegyében, az Axiom Space, a SpaceX és az Amerikai Űrkutatási Hivatal (NASA) együttműködésében valósul meg.

Az Ax-4 küldetés Dragon C213-as űrhajója a Kennedy Űrközpont 39A indítóállomásáról emelkedett a magasba, Falcon 9 Block 5-ös hordozórakéta állítja alacsony Föld körüli pályára, a Nemzetközi Űrállomáshoz a Harmony (Node 2) modullal dokkolt. A küldetés hosszát 14 napra tervezik.

Az Ax-4 küldetés parancsnoka, az amerikai Peggy Whitson (65), az Axiom Space űrhajósa ötödszörre indul az űrbe, a többiek első űrutazásukon vesznek részt. Shubhanshu Shukla (40) indiai pilóta az Indiai Űrkutatási Hivatal, Sławosz Uznański-Wiśniewski (41) lengyel küldetésspecialista az Európai Űrügynökség (ESA) és a Lengyel Űrkutatásai Hivatal együttműködésében, Kapu Tibor (34) küldetésspecialista pedig a HUNOR (HUNgarian to ORbit) magyar űrhajós program képviseletében repül.

-- Magyarország a második űrhajósával vesz részt a küldetésben, de első asztronautája jut el az 1998 óta működő Nemzetközi Űrállomásra. A magyar Farkas Bertalan – az Interkozmosz program keretében – 1980-ban, 45 éve járt a kozmoszban, pontosabban a Szaljut-6 űrállomáson.

A négyfős személyzet 31 ország csaknem 60 tudományos kísérletét végzi el, kiemelve a küldetés globális jelentőségét és együttműködésen alapuló jellegét az alacsony Föld körüli pályán (LEO) végzett mikrogravitációs kutatások előmozdítása érdekében. A tudományos kísérletek száma rekordot jelent, még sosem hajtottak végre ennyi vizsgálatot Axiom Space-misszió során a Nemzetközi Űrállomáson. Végeznek majd többek között kísérleteket az orvostudomány, a rákkutatás és a cukorbetegség területén.

-- A magyar Hunor program keretében 25 kísérletet, illetve programot hajtanak végre. A kutatások célja, hogy bővítsék az űrrel, valamint annak az emberekre, illetve anyagokra gyakorolt hatásaival kapcsolatos ismereteinket.

A HUNOR-program tájékoztatása szerint az indítás után körülbelül egy perccel érte el a rakéta a legnagyobb mechanikai terhelést. Az első fokozat leállása körülbelül 2 perc 30 másodpercnél történt meg, ezt követően kezdte meg működését a második fokozat hajtóműve.

Csütörtökön, június 26-án 12 óra 30 perckor a Grace-re keresztelt Crew Dragon űrkapszula rácsatlakozott a Nemzetközi Űrállomásra. 15 óra 14 perckor, az ISS-hez való sikeres csatlakozás után közel két órával kinyitották a zsilipet. Az Axiom–4 legénysége néhány perccel később, 14:21-kor elhagyta a Crew Dragon űrkapszulát és beléptek a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.

https://www.magyar-iskola.sk/2025/06/esos-napokra-crew-dragon-axiom-4-modell/

Az alábbi kivágós papírmodell segítségével aktuálisan az Axiom–4 jelzéssel ellátott Crew Dragon kapszulát lehet összeállítani.

https://www.magyar-iskola.sk/wp-content/uploads/2025/06/CrewDragon-Axiom-4.pdf

Összeszerelési útmutató:

https://axmpaperspacescalemodels.com/wp-content/uploads/2024/08/CrewDragonManual.pdf

Kartonra nyomtatható Crew Dragon ...

Tovább 

A Jövő Öko-Nemzedéke Alapítvány (röviden JÖN Alapítvány) egy 2017 májusában bejegyzett környezetvédelmi alapítvány. Teljesen független és önkéntes szerveződés.

 

A JÖN Alapítvány Magyarország egyik legújabb és legaktívabb, többszörösen díjazott XXI. századi környezetvédelmi szervezete. A tevékenységei, eseményei és publikációi kapcsán rendszeres szerepelő a magyarországi médiában. Kiemelten szoros az együttműködése a mindenkori magyar állammal, egyfajta tolmácsfunkciót ellátva az emberek és az állami szervezetek közt.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 9 hónapja

Humusz Szövetség: Belefér 10 perc segítség?

Ha kitöltöd kérdőívünket, azzal nagyon sokat segítesz nekünk abban, hogy egyik fő bevételi forrásunk, a társadalmi vállalkozásunk keretén belül a valós igényekre szabott, minőségi szolgáltatásokat tudjunk nyújtani! <3

Minden kitöltés számít! Nagyon köszönjük mindenkinek!

https://humusz.hu/hirek/segitsd-humusz-fennmaradast-egy-kerdoiv-kitoltesevel/32074

Tovább 

 

BP Fatár néven elkészült a főváros ingyenesen letölthető nyilvános fa- és parkkataszter applikációja, amelynek segítségével Budapest polgárai is közreműködhetnek a budapesti zöldfelületek megóvásában és fejlesztésében!


A városvezetés kiemelt célja, hogy óvjuk és fejlesszük meglévő zöldfelületeinket és újakat alakítsunk ki városszerte – Budapest polgárainak bevonásával. Egyszerre fontos számunkra új, nagyméretű közparkok létesítése és a sűrűn beépített városrészek zöldítése fákkal és parkokkal.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 4 hónapja

Bardóczi Sándor: A BKM Főkert Kertészeti Divízió munkatársai a III. kerületben Csillaghegyen, a Római fürdőtelepen található közel egy évszázados fasorok nagy rekonstrukciójára készülnek. Ez nagyjából 400 fát érint jellemzően kisebb, néhányuk esetében nagyobb mértékben az Emőd utcában, Zaránd utcában, Rozgonyi Piroskában, Dósa és Keve utcában, s ebből a 400 fából kiszűrtek 40 db-ot, amely már olyan veszélyes állapotban van a gyökérkorhadásai vagy a koronaalapi korhadásai és fertőzései miatt, hogy életveszélyt jelent a környezetében. A FŐKERT szeretne a munkákkal március 15-ig, a költési időszak kezdetéig végezni. Ennek érdekében - ahogy minden ilyen esetben - a beavatkozás előtt két héttel megkezdtük a lakossági tájékoztatást és a tulajdonos III. kerületi önkormányzatot is tájékoztattuk. Mivel a területet kiemelt figyelem övezi, ezért lakossági bejárást is tartottunk, sőt a FŐKERT a civilek levelére válaszolva az e hét pénteket is felajánlotta egy további részletes bejárásra, mert az elsőn csak az alapokig tudtunk eljutni, a rengeteg kérdés miatt.

Itt azonban tájékoztatáson van a hangsúly. Merthogy ez egy fenntartási és nem fejlesztési ügy, itt minősített favizsgálók szaktudására támaszkodunk, ahogy egy szívműtétnél meg szívspecialistára szoktunk. A szívműtét előtt természetesnek érezzük, hogy nem tartunk a beavatkozásról népszavazást és még azt is, hogy nem a gasztroenteorológustól (aki szintén orvos) várjuk a másodvéleményt szívvel kapcsolatos kérdésben. Mint ahogy az is természetes számunkra, hogy fejlesztési kérdésekben a funkciókról, tervről, változtatásról megkérdezzük a lakosságot és figyelembe vesszük a használóként nagyon is hasznos szakértői véleményeiket. De ez nem fejlesztési kérdés, hanem fenntartási és biztonsági.

Ezek a fasorok védendőek, mint fasor, és kiemelt fasorai a fővárosnak, ezért is foglalkozunk velük ilyen sokat. De nem az egyes faegyedeket védjük benne (ugyanis örök életet, de még ingyen sört sem tudunk a fáknak biztosítani), hanem a fasort magát, azt biztosítjuk, hogy folyamatosan fásított legyen az utca és egyszerre ne cseréljünk le mindent, hanem amit tudunk, annak hosszabbítsuk meg az életét, amit tudunk, azt gyógyítsunk, amit meg nem tudunk, azt szedjük ki és ültessünk helyette pótlást, lehetőleg jobb körülmények közé, mint ami az elődjének jutott.

A szűk, teleközművezett utcákban, ahol ezek a közműveknek a kiépülése, vagy az útszegély átépítések, kapubehajtók okozták a fák leromlását, gyökérzetének részleges elvesztését, ez extra kihívás. A fasorokhoz ezért is kell hozzányúlni, mert a szétszabdalt gyökerek sok helyen nem képesek eltartani ekkora lombkoronát és a fa elkezd száradni, ha nem metsszük azt meg. Ez sok esetben a korona 10%-os, sok esetben a 30%-os redukciójával jár, de emiatt a fa életképes marad, van esélye begyógyítani a sebszöveteit, s amelyik esetben nem, akkor is adunk neki 5-10 év élethosszabbítást. A helyi civilek egy csoportja kérdésekből és követelésekből álló levelet juttatott el a Főkerthez, amelyben többek között ezeknek a fáknak a gyökér-korona egyensúlyára hivatkoznak. Jelentem a Főkert pontosan arra készül, hogy ezekkel a beavatkozásokkal helyreállítsa a gyökér-korona egyensúlyát a fa megtarthatósága érdekében.

A fák élőlények, tehát egy idő után ők is meghalnak. A városokban ez az idő sokkal rövidebb, mert mi emberek a közlekedési és közmű igényeinkkel teszünk érte, hogy legyengítsük őket. Csodát pedig nem tudunk tenni mi sem. Csoda egy 100 éves fasor ebben a városban, de 150 éves fasor az nincs, mert az már túl van minden csodán. Éppen ezért a megértését kérem a beavatkozások miatt minden érintettnek. Mert veszélyes fát vagy ágat nem hagyhatunk magunk után. Amit ígérni tudunk, az a csak szükséges mértékű beavatkozás, és az, hogy amennyiben egy fát már el kell távolítani, annak a pótlását egy éven belül elvégezzük. A fa helyére fa kerül, az utca karaktere pedig megőrződik.

Az alábbi ábrák Szaller Vilmos egyik előadásából származnak és azt mutatják, hogy a nagy közmű átépítések és a motorizáció miatt hogyan változott a városi fák helyzete 1980 és 2010 között. Ennek hatásai pedig most kezdenek begyűrűzni az idős fáink állapotába. Ha a klímaváltozás nem lenne elég gond önmagában is, okozunk mi emberek gondot nekik eleget. Egy dolog nem változik sosem: mindig a Főkert vagy a kerületi zöld fenntartó lesz a főbűnös, hiszen miután mindenki más azon volt, hogy hogyan rövidítse le egy fa életét, nekik kell a veszélyes fákat kiszedni, vagy odaállni az érzelmileg felfűtött lakosság elé megmagyarázni, miért kell beavatkozni. Talán egyszer ez is megváltozik majd, ha egyre többen megértik a fenti sorok értelmét és a helyi politika is kiengedi a túszai közül a fasor rekonstrukció szakkérdéseit.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=9506711872705952

A favizsgálati lapok a Főkert honlapján természetesen megtekinthetők.

https://fokert.budapestikozmuvek.hu/munkalatok/FavagasZarand

Tovább 

Most kell nagyot előrelépnünk a közlekedésbiztonságunk és a kerékpáros közlekedésünk ügyében! - Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos írása.

 

“Elfogadhatjuk-e, hogy közlekedési balesetben Magyarországon arányaiban kétszer többen halnak meg, mint Dániában? Elfogadhatjuk-e, hogy nagyobb városainkban a gyalogosok kétszer, háromszor vagy húszszor nagyobb eséllyel szenvednek halálos közlekedési balesetet, mint Nyugat-Európa nagyvárosaiban?

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 órája a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:

Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...

M Imre írta 6 órája a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:

Zebra_non_pedibus_sexaginta_deserta_hatvanpusztai_2198234_1593_s

Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...

M Imre írta 6 órája a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:

A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...

M Imre írta 6 órája a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:

WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...

M Imre írta 1 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:

Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...

M Imre írta 1 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:

Parkvaros_rakosrendezon__a_fovarosi_onkormanyzat_vizioja_2187629_3603_s

Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...

M Imre írta 1 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:

Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...

M Imre írta 1 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:

A_kedd_ejszakai_futoproba_soran_atkelt_a_2202es_caf_a_dunan__a_rakoczi_hidon_foto_voros_attila_ihohu__2015_1926739_4258_s

Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...

M Imre írta 1 napja a(z) Kiss László, csillagász-fizikus: Egyedül vagyunk az univerzumban? (InfoRádió) videóhoz:

„Végleg elbuktuk” – mondja Kiss László csillagász, az...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu