Közlekedés Blog: 2020. május

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2652 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2652 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2652 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2652 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2020. május

  • 2020.05.27., szerda


Ha esetleg nincs tervünk ma késő estére, akkor egy fantasztikus streamet ajánlunk, amelyben figyelemmel követhetjük Elon Musk vállalatának első emberi repülését.

 

A SpaceX Falcon 9 rakétája két NASA űrhajóssal a fedélzetén fogja elvégezni az első emberi küldetését. Ez lesz a valaha volt első privát kozmikus repülés a cég történelmében, amely során Doug Hurley és Bob Behnken asztronautákat szállítják el a SpaceX űrsiklói a Nemzetközi Űrállomásra (ISS), ahol 6-16 hétig fognak dolgozni.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 4 hónapja

A SpaceX semmisítheti meg a Nemzetközi Űrállomást | 2024. június. 27.

A NASA bejelentette, hogy Elon Musk cége, a SpaceX építheti meg azt az űrhajót, amely végül a Földnek irányítja a Nemzetközi Űrállomást.

Bár a Nemzetközi Űrállomás fedélzetén most is dolgoznak a tudósok, az 1998 óta üzemelő objektum hamarosan tervezett élete végéhez érkezik. A szerkezet élettartamát nemrég 2030-ig hosszabbították meg az üzemeltetésében résztvevő országok, utána viszont már egész biztosan nyugdíjazni kell, ami ebben az esetben azt jelenti: le kell zuhannia.

Mivel hatalmas objektumról van szó, a deorbitálás – vagyis a Föld körüli pályáról való letérítés – nem történhet meg kontrollálatlanul. Mivel az ISS nem tud önállóan manőverezni, ezért a pályamódosításhoz egy külön űrhajót kell kifejleszteni. A NASA ezzel kapcsolatban csütörtökön bejelentette: a SpaceX lehet az a cég, amely kifejleszti és megépíti az ehhez szükséges űrhajót.

Hogy ez mennyibe fog kerülni a szervezetnek, azt egyelőre nem tudni, a NASA szerint a teljes költség 843 millió dollár lesz. Ami biztos: 2023 elején a Fehér Ház által jóváhagyott költségvetésben 27,2 milliárd dollár szerepelt a NASA neve mellett, vagyis a szervezet ennyi pénzből gazdálkodhat. A tételes lebontásnál van egy 180 millió dolláros sor is a táblázatban, ami nagyjából 66,4 milliárd forintnak felel meg. Ezt egy olyan űrhajóra adta az amerikai kormány, amit a következő hat-hét évben kellene kifejleszteni. Ezek alapján minden esély megvan rá, hogy ez legyen a projekt költségvetése, ugyanakkor ez jóval kisebb összeg, mint amiről a NASA most beszélt.

A 843 millió dollár ugyanakkor összhangban van Kathy Lueders, a NASA egyik tudósának vélekedésével, miszerint egy ilyen projekt nem 180 millió dollárba, hanem valamivel kevesebb mint 1 milliárdba kerülhet.
https://hvg.hu/tudomany/20240627_nemzetkozi-urallomas-megsemmisitese-nasa-spacex-us-deorbit-vehicle
___

Felrobbant egy orosz műhold a Nemzetközi Űrállomás közelében, fedezékbe kellett húzódniuk az amerikai űrhajósoknak | 2024. június. 27.

A műhold több mint száz törmelékdarabra hullott szét.

Az űrhajójukba kellett húzódniuk a Nemzetközi Űrállomáson (ISS) tartózkodó amerikai űrhajósoknak, miután felrobbant egy orosz megfigyelő műhold szerda éjjel – közölte az amerikai űrkutatási hivatal (NASA).

A detonáció az űrállomás közelében történt, de arról nem közöltek részleteket, hogy mi okozta a 2022 óta keringő orosz műhold felrobbanását.
https://hvg.hu/tudomany/20240627_nasa-felrobbant-orosz-muhold-nemzetkozi-urallomas

Tovább 

A Jövő Öko-Nemzedéke Alapítvány (röviden JÖN Alapítvány) egy 2017 májusában bejegyzett környezetvédelmi alapítvány. Teljesen független és önkéntes szerveződés.

 

A JÖN Alapítvány Magyarország egyik legújabb és legaktívabb, többszörösen díjazott XXI. századi környezetvédelmi szervezete. A tevékenységei, eseményei és publikációi kapcsán rendszeres szerepelő a magyarországi médiában. Kiemelten szoros az együttműködése a mindenkori magyar állammal, egyfajta tolmácsfunkciót ellátva az emberek és az állami szervezetek közt.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hónapja

Humusz Szövetség: Belefér 10 perc segítség?

Ha kitöltöd kérdőívünket, azzal nagyon sokat segítesz nekünk abban, hogy egyik fő bevételi forrásunk, a társadalmi vállalkozásunk keretén belül a valós igényekre szabott, minőségi szolgáltatásokat tudjunk nyújtani! <3

Minden kitöltés számít! Nagyon köszönjük mindenkinek!

https://humusz.hu/hirek/segitsd-humusz-fennmaradast-egy-kerdoiv-kitoltesevel/32074

Tovább 

 

BP Fatár néven elkészült a főváros ingyenesen letölthető nyilvános fa- és parkkataszter applikációja, amelynek segítségével Budapest polgárai is közreműködhetnek a budapesti zöldfelületek megóvásában és fejlesztésében!


A városvezetés kiemelt célja, hogy óvjuk és fejlesszük meglévő zöldfelületeinket és újakat alakítsunk ki városszerte – Budapest polgárainak bevonásával. Egyszerre fontos számunkra új, nagyméretű közparkok létesítése és a sűrűn beépített városrészek zöldítése fákkal és parkokkal.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 4 hónapja

Bardóczi Sándor: A nyári zöldmetszést, gallyazást, zoológiai vizsgálatot leíró posztom alatt kialakult egy vita. Nemcsak ebből, a kaszálást és egyéb fenntartási munkákat kritizáló hozzászólásokból, panaszokból is rendre kiderül, a budapestiek zöme egyáltalán nincs azzal tisztában, hogy a budapesti zöldfelületekben mi a Fővárosi Önkormányzat mozgástere és hatásköre.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=8046725722037915&set=pcb.8046749635368857

Érdemes tehát erről is ismeretet átadni.

Budapesten 34 éve kétszintű önkormányzatiság működik. Ez nem olyan mint például Bécsben, ahol a főváros erős ernyőszervezetként borul a kerületekre, hanem ez egy mellérendelt viszony. A Fővárosi Önkormányzat 24. önkormányzatként sorol a 23 kerületi önkormányzat mellé. Nem fölé! Mellé!

A 90-es évek elején egy bizottság osztotta fel a közterületi vagyont a főváros, a kerületek, és a magyar állam között. Ez hol nagyon jól, hol nagyon rosszul sikerült. Ahol rosszul sikerült, ott a mai napig zajlik csere-bere, egymásnak átadás. Alapvetően a Főváros a városi nagyparkokban, főbb útvonalakon, kiemelt fasorokban gazda, de ez sajnos nem ilyen egyszerű. Tudunk olyan zöldsávról, aminek fele a kerületé, fele a fővárosé. Olyan fáról is, ami a miénk, de a kerülethatár keresztezi, tehát a felére az egyik kerület rendelete, a másik felére meg a másik kerület rendelete vonatkozik és a két rendelet mást állít róla. Olyan parkról is jócskán, ahol osztatlan közös a tulajdon. Sziszifuszi ebből rendszert csinálni. Az őszülés, kopaszodás legfőbb okai ezek a helyzetek.

Amikor azt mondom BKM FŐKERT Kertészeti Divízió, akkor én azokra a területekre gondolok, amelyet a zöldfelületeink üzemeltetésével megbízott cégünk lát el, gondoz. A fővárosiak zöme pedig minden másra is gondol, ami közterületi zöld. Pedig ez messze nem így van. A FŐKERT 600 hektárnyi területet kaszál és 250 ezer fát gondoz. De ebben a városban 50-szer ennyi közterületi zöldfelület, 1 millió közterületi fa és 4 millió erdőben élő fa van. És még messze nem beszéltünk az intézmények és a magánterületek zöldjéről.

Meglepetés: a közterületi zöld zömének kezelését a kerületek és az általuk megbízott önkormányzati cégek vagy alvállalkozók illetve állami terület esetén az állami szervek (Pilisi Parkerdő, MÁV, MÁV-HÉV, Városliget Zrt, Fiumei úti Nemzeti Emlékhely, KDV-VIZIG) látja el. Ez sajnos a lakosság túlnyomó többségének 34 évvel a rendszer kialakítása után sem nagyon világos, mert nem mondta el nekik senki, vagy nem elégszer. Így lehetett a Metropolban a “gaz fővárosa” pályázaton egy állami vízügyi terület az első és egy X. kerületi zöldfelület a második, miközben a fővárosra akartak mérget köpni. De így látnak gallyazási munkáknál okot a FŐKERT-re panaszkodni azok, akik valójában egy kerületi alvállalkozót, elmü-t, eon-t látnak a munkaterületen.

Nagyon nehéz ebben rendet tenni. A BP Fatár applikáció a városnak azon területein, ahol már a kerületek is csatlakoztak a nagy közös nyilvános adatbázishoz, ez sikerült. A Radó Dezső Tervben azt a célt tűztük ki, hogy a BP Fatár 2030-ig minden kerület zöld adatát tartalmazza majd. Köszönet azoknak a kerületeknek, akik már csatlakoztak, várjuk azokat, akik még nem. Itt bármely feltöltött zöldfelület, fa esetén rákattintva az objektumra, az adatlap második sora mutatja, kié az a valami. Ha az adatkezelő a FŐKERT, akkor a fővárosé. Ha egy kerület, akkor az övé. Minden adatlap alatt van panaszbejelentő gomb. Tehát ha probléma van, mailt lehet küldeni oda, ahova a fa, objektum tartozik. Időt, telefonálgatást, ideget lehet megspórolni vele. S tájékozódni lehet arról, valójában kié az a fa, vagy zöldfelület. Használjuk! Használják! Köszönjük! A BP Fatár app letölthető ingyenesen IOS-re és Androidra is.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=8056702527706901&set=pcb.8056719344371886

Tovább 

Most kell nagyot előrelépnünk a közlekedésbiztonságunk és a kerékpáros közlekedésünk ügyében! - Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos írása.

 

“Elfogadhatjuk-e, hogy közlekedési balesetben Magyarországon arányaiban kétszer többen halnak meg, mint Dániában? Elfogadhatjuk-e, hogy nagyobb városainkban a gyalogosok kétszer, háromszor vagy húszszor nagyobb eséllyel szenvednek halálos közlekedési balesetet, mint Nyugat-Európa nagyvárosaiban?

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre 2 órája új videót töltött fel:

M Imre 2 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 2 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Akció most hétvégén... (15%) átmeneti kabátokra. ...

M Imre 3 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 16 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Poldi bácsi szelleme járja be újra a mély udvarokat, ahol ...

M Imre írta 16 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:

Bardóczi Sándor: November vége van és Budapesten...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 16 órája a(z) Udvaros Dorottya - Hóesés (budapesti képekkel) videóhoz:

Bardóczi Sándor: November vége van és Budapesten...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 3 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu