Közlekedés Blog: 2010. március

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2010. március

Az autósok számára a tél a legnehezebb: nehezebben indul a motor a hidegben, csúszósak, síkosak az utak, könnyebben alakul ki balesetveszélyes szituáció. Márciusban még bárkit utolérhet a tél egy-egy erőtlenebb támadása, de azért már érezhetően közeleg a tavasz.
A következőkben arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy mire kell figyelniük a gépkocsi tulajdonosoknak a tél elmúltával.

Tovább 

Felesleges tarifaemelés és 40-50 buszjárat megszüntetése az ára annak, hogy a BKV júniusig 12 milliárd forintos támogatást kapjon az államtól a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint.


Tömeges járatmegszüntetést és újabb tarifaemeléseket tartalmaz a BKV-ról szóló főváros-kormány szerződés, ezért a VEKE azt kéri a fővárosi képviselőktől, hogy ne fogadják el azt a szerdai közgyűlésen.

 

A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén tárgyalja a BKV finanszírozásáról szóló főváros-állam szerződés tervezetét, és ha a képviselők a városvezetés javaslatát elfogadják, jóvá is hagyják a megállapodást, áll a VEKE közleményében.

Tovább 

 

„Gyakran ismételt kérdések”

Hitek és tévhitek a légszennyezéssel kapcsolatban

Egy kérdőív válaszai.

 

 

Köszönöm, hogy kitöltötte a kérdőívet!

(Még nem? http://www.tigersurvey.com/survey.php?survey=15118 )

 

 

1. Az egyre korszerûbb motoroknak köszönhetõen mára nem a közlekedés a szmoghelyzetek fõ elõidézõje.

Hamis

 

A motorok fajlagos kibocsátásának csökkentése nem képes lépést tartani a gépjárművek és az autózott kilométerek számának folyamatos emelkedésével.

Tovább 

Felmatricázott, tizenéves Suzukinak néz ki, pedig ez a TZ-Elma, a magyar villanyautó, amelynek hajtáslánca bármilyen autóba beépíthető, üzemeltetési költsége pedig töredéke a benzines kocsikénak. Az elterjedését az új kisautónyi ára, alacsony végsebessége, hatótávolsága és a töltési lehetőségek hiánya is gátolja, de tervezői töretlenül bíznak a sikerben. Egyelőre azonban támogató és vevő sincs, csak további ötletek a Holdfénynél is működő napelemes töltőállomás-hálózatra és az elektromos roadsterre.

Tovább 

Az év elején feleslegesen elvégzett eredetiségvizsgálatok teljes díját, vizsgálatonként összesen 17 ezer forintot kapnak vissza az autósok. A díjvisszatérítés összesen 28 ezer embert érint.

 

Összesen 514 millió forint jár vissza mintegy 28 ezer autósnak az idén január 1-je és február 18-a között elvégzett eredetiségvizsgálatok után - jelentette be Szollár Domokos kormányszóvivő. A vizsgálatonkénti 17 ezer forint azoknak az autósoknak jár vissza, akiknek év elején nem autóértékesítés miatt kellett eredetiségvizsgálatot végeztetniük.

Tovább 


 

A General Motors és kínai partnere (SAIC) nem várták meg a Sanghajban megrendezésre kerülő Világkiállítás (World Expo) májusi megnyitóját, hanem már most bemutatták az egyik legígéretesebb jövőbeli városi közlekedési eszköz prototípusát.

 

A jármű az angol elnevezése után (Electric Networked-Vehicle) az EN-V rövidítést kapta, a kétszemélyes elektromos meghajtású jármű hatótávolsága a jelenlegi technikai szint mellett még csak 40-45 kilométer.


EN-V (Forrás: Motorauthority magazin)

Előrejelzések szerint húsz év múlva a Föld lakossága elérheti a 8 milliárd főt, a városlakók száma megközelítheti az 5 milliárdot.

Tovább 

Van egy repülési szimulátor központ Budapesten, a XI. kerületi Savolya Parknál.

HighFly Aviation a neve, ahol a nagygépes repülés élményét szerezheti meg
bátor laikus és tanulni vágyó pilóta egyaránt.

 

Repülési programokat, versenyeket, kapitányavató bulikat, sima játékrepülést és hivatalos pilótaoktatásat is tartanak.

 

Így kell repülni Boeing 737-essel, legalábbis a PCworld szerint

 


Ezekkel fogsz találkozni:

 

  • 210 fokban vetített kép 2,5 méter magasságban
  • Teljes audió rendszer
  • Független oktatói pult beavatkozási lehetőség a repülés bármely fázisában, rögzítési, visszajátszási, ismétlési lehetőséggel
  • Dual FMC (FMS) rendszer
  • Teljes EFIS műszerrendszer (PFD, MFD)
  • Teljes Autopilot és FD rendszer
  • Hang és adatrögzítő rendszer
  • Füstgenerátor speciális vészhelyzetek szimulálására
  • Állandó On-line adatkapcsolat
  • Realisztikus pillanatnyi időjárás szimulálás
  • On-line légiirányítás szimulálás
  • ACARS rendszer

Nézz körül a Szimulátor Központban


Ezt a két gépet vezetheted:
Boeing 737 NG | Airbus A320

 

 

Szimulátoros repülési programok

 

 

 

Repülési programjaink célja, hogy a kezdő repülés iránt érdeklődő vendégeink különböző helyzetekben „szórakozva” ismerhessék meg a fedélzeten dolgozó személyzet munkáját, a repülőgép műszereinek használatát, működését.

Tovább 

Mindenkinek van rémtörténete a követési távolsággal kapcsolatban: vagy ő ment neki valakinek, vagy neki jöttek hátulról. A gyakorlatban szinte mindig az a vétkes, aki hátulról érkezik.

 

kovetesitav_021.jpg
Itt még sebességmérés végett bujkálnak a rendőrök Érd határában. Nálunk még nem szokás a követési távolság ellenőrzése. Németországban a hidakról mérik

A KRESZ a 27. § első bekezdésével szépen támogatja is ezt: "Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - annak hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."

 

A harmadik bekezdés kitér ugyan arra, hogy: "A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi", de a gyakorlat azt mutatja, szinte minden esetben a hátulról ütközőt tekintik vétkesnek.

Tovább 

"A vízbül vonnyakia zoxigént"

 

Ezt a cikket Ön soha nem olvashatja el. Vagy ha mégis, a szerzőt másnap súlyos baleset éri, harmadnap pedig hirtelen megszüntetik a Totalcart.

 

Legalábbis ilyennek képzelem az olajlobbi (olajmaffia?) reakcióját Egely György leírása alapján, amint kézzel-lábbal próbálja megakadályozni a világmegváltó találmányok elterjedését. De még ez sem tántoríthat el bennünket attól, hogy valahonnan végre lerántsuk a leplet – még ha velvetes kollégáinknak ebben nagyobb is a gyakorlata.

Utolsó hozzászólás

Abi Karam Samirné Marika üzente 14 éve

...majd megoldják ezt is mire szükség lesz rá!!

Tovább 

KERS a pályán és az utcán

 

Kinetic Energy Recuperation System. A Formula-1 világa éppen csak ismerkedik a titokzatos kütyüvel. Pedig legalább ötvenéves. Fékezni bűn.

A bűnös, aki a fékre lép, valahol elszámolta magát: túl gyorsan megy, s ezért keményen megfizet. Megfizeti egyrészt a féktárcsa és a fékbetét kopását.

Tovább 

Napier-Railton Special (1933) versenyautó

 

A 24 literes motorral szerelt Napier-Railton sebességi rekorder és egyben versenyautó a legfantasztikusabb szerkezet, amit életemben láttam. És csupa csodás dolog kapcsolódik a történetéhez. (Csikós Zsolt)

 

Amikor a Goodwood Revivalen jártunk, háromszor is láttuk ezt a Napier-Railton nevű autót (ejtsd: népír-réjltön). Először, amikor még csak kerestük, hogyan lehetne kijutni a pálya mellé. Akkor eléggé frusztráltak voltunk attól, hogy halljuk ugyan a versenyautók hangját, de nem látunk belőlük semmit. Mondjuk úgy: kis híján megőrültünk.

Tovább 

GÉMOSZ
2 millió autós van kitéve a veszélynek

A napokban ünnepélyes keretek között mutatták be a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) Guruló történelem című kiadványát, melynek keretében Gablini Gábor, a szövetség elnöke megragadta az alkalmat, hogy szóljon egy az autós társadalmat érintő súlyos problémáról. Gablini szerint a hazánkban alkalmazott, balkáni állapotokat tükröző kárrendezési gyakorlat újabb, a MÁV Biztosítóhoz hasonló méretű lavinát indíthat el.

Tovább 

Egy időben két rendezvény is várja a motor- és autótuning-rajongókat a Hungexpón: a kissé visszafogott Budapest Motorfesztivál és a régió legjelentősebb ilyen eseményének számító Carstyling.hu Tuning Show. Szolidan egymás mellé sorakoztatott motorok és a lányok, csillogó-villogó-ültetett-nagyzenés autók és persze a lányok - összevont tudósítás a különálló kiállításokról.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Alapvető elemei a a show-nak a kevésruhás lányok
(Még több tuningautó és fiatal hölgy a galériában.

Tovább 

Az új KGFB-törvény egyes részei alapján megsokszorozódhat a műszaki vizsgák száma. Félő, hogy a vizsgaköltség az autóst fogja terhelni.


Tavaly decemberben a jogalkotók jelentősen átdolgozták a KGFB-törvényt, ami komoly visszhangra lelt mind a biztosítók, mind az autójavítók körében. A változtatások egyik része azt az esetet szabályozza, amikor egy gépjármű olyan mértékben sérül, hogy az közlekedésbiztonsági szempontból már veszélyes lehet.

Tovább 

A BKV-botrányokban érintett Hagyó Miklós a minap lánya nevére íratta át két budapesti ingatlanját, melyek korábban a volt szocialista főpolgármester-helyettes tulajdonában álltak – tudta meg a hvg.hu. Hagyó Miklós szerint ebben semmi különös nincs.

 

Lányának ajándékozta két budapesti ingatlanját Hagyó Miklós, a földhivatali dokumentumok szerint március 5-én, azaz múlt hét pénteken - tudta meg a hvg.hu. A szóban forgó ingatlanok Hagyó vagyonnyilatkozatában is szerepelnek, mindkettő a XII.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Szuper!

Tovább 

- Wired nyomán -
Több mint száz gépkocsit tett használhatatlanná távolról egy kirúgott alkalmazott.

 

Omar Ramos-Lopezt a múlt hónapban a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva bocsátotta el a Texas Auto Center lízingcég - ez az austini vállalkozás arra specializálódott, hogy a bankok által kevésbé hitelképesnek tartott, vagy kétes megbízhatóságú amerikai ügyfelek autóvásárlásait intézi.

A szolgáltatást egy csúcstechnológiájú rendszer teszi jövedelmezővé, amely olcsóbb alternatívát kínál a felszívódó ügyfelek járműveinek költséges felkutatása és elszállítása helyett.

Tovább 

Ez Budapest! című sorozatunkban eddig többek közt a jellegzetes fővárosi postaládákkaltelefonfülkékkel, házszámokkal, valamint a nappali köz- és az éjszakai díszkivilágítás történetével foglalkoztunk. A következő részekben a közlekedés kerül sorra.

 

A budapesti villamos történetének összes járműtípusát külön kötetben lehetne csak áttekinteni, ezért a leginkább jellemző, valamint a közelmúlt típusainak bemutatására vállalkozunk csak. Vaspálya már az egyesítés előtti Pesten, 1866-ban is épült lóvontatású kocsik számára. A konkurens társaságok hamarosan Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) néven egyesültek.

Tovább 

Csokoládé és olajipari maradványanyagok hajtják a világ legzöldebb versenyautóját, melyben zöldségekből készült alkatrészek is találhatóak. A Formula-3-as autó csúcssebessége 216 km/h, és alig 2,5 másodperc alatt százon van. Az autót most mutatták be az MIT bostoni energiakonferenciáján.


A Warwick-i egyetem kutatói által összerakott környezetbarát, újrafelhasznált alkatrészekből gyártott autó tele van meglepetésekkel. Az autó nagy része ipari hulladékból és feleslegekből áll, olyasmikből, amik leginkább egy szemétdombon végezték volna.

Tovább 

Állami, önkormányzati tenderekben reménykedve bővítenek a kis hazai buszgyártó cégek. Összesített kapacitásuk így már tízszerese a tényleges igényeknek, ami nem sok jót sejtet.

 

Valóságos modelláradattal rukkolt ki a hazai buszgyártók lelkes csapata. A hazai piacvezető, a Kravtex Kft. nemrég gördítette a közönség elé 12 méteres Credo Citadelljét, és már a csuklós változat is javában készül. A Csaba Metál fémszerkezetgyára Thessalonikiben mutatta be első saját midibusz típusát, az Urbanust.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

Vannak azért előre mutató fejlemények szerencsére:

Credo - a magyar autóbusz
Több mint két év után talán újra lehetőség lesz új autóbuszokat értékesíteni a magyar piacon, hiszen úgy tűnik, a Volán társaságok "beszerzési stopjának" vége. Ez a lépés létfontosságú a Kravtex-Kühne csoport számára, hiszen a készletre legyártott 170 darab Credo busz kifejezetten ezen társaságok igényei szerint készült. A buszbeszerzések megkezdése ráadásul nem csak a meglévő buszgyártó kapacitások túléléséhez járulhat hozzá: a már megkezdett fejlesztések folytatása és az új típuscsaládok szériagyártásának beindítása európai szinten is versenyképessé teheti a magyar gyártmányú buszokat.

A héten esedékes egyeztetésen mi is részt veszünk és számot adunk az elmúlt évek fejlesztéseiről valamint a készletezett autóbuszokról. A fejleményekről Titeket is tájékoztatunk!

Videó:
Az MFB megnyitotta a hitelforrásokat a buszbeszerzésre
http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/03/24/20/Az_MFB_megnyitotta_a_hitelforrasokat_a_buszbeszerzesre.aspx

Tovább 

A szeghalmi Csaba Metál Zrt. ötvenöt személyes midibuszainak keres piaci lehetőségeket Finnországban az északi állam budapesti nagykövete.

 

Jari Vilén szeghalmi látogatását követően elmondta: személyesen győződött meg arról, hogy a magyar tulajdonban álló társaság busza minden tekintetben megfelel a szigorú finn műszaki és környezetvédelmi előírásoknak. A nagykövet elvállalta, hogy megvizsgálják, a finn városokban milyen piaci lehetőségek kínálkoznak a buszok megvásárlására.

Tovább 

Február közepén a BKV Illetékese még azt mondta az Élőben a városból műsorban, hogy vizsgálják annak lehetőségét, hogy próbapereket indítanak a BKV forgalmát akadályozó járművek tulajdonosai ellen. Az eheti Vasárnapi Hírek már azt írja, hogy a 2-es villamos pályáját 84 percig és a 17-es járat sínjén 34 percen keresztül parkoló autósok lesznek annak a próbapernek az alanyai, amit a BKV indít.

 

A 2-es villamos pályáját 84 percig és a 17-es járat sínjén 34 percen keresztül parkoló autósok lesznek annak a próbapernek az alanyai, amit a BKV indít.

Tovább 

A 8ker blog szerzője szerint gyalogosok ezrei szembesülnek napi szinten azzal, hogy rájuk a másodrendű közlekedő szerepét osztotta a nagyváros.

 

A zebrák zöldjének rövidsége miatt a gyalogosok gyakran futni kényszerülnek mindennapi közlekedésük során, félelmet és frusztráltságot érezve, miközben egy az úttesten számukra kijelölt „biztonságos” helyet vesznek igénybe - olvasható a 8ker blogon. A Budapest Korzó erre az abszurd problémára szeretné felhívni a figyelmet rövid, látványos akciójával, egy „Zebrajt!” elnevezésű zebrás futóversennyel - írja a blogger.

Tovább 

network.huIsmét indul a női bicikliszerelő klub, hivatalosan most vasárnap délután 4-től. 

 


Új a helyszín, fel kell avatni a Zöfi irodát/közösségi teret, a VIII.ker. Karácsony Sándor u.22 szám alatt! Várunk mindenkit, lehet hogy a látszat csal, de a tavasz elkezdődött. ;)

 


megint Szerelem

Indul: 2009. február 19.


Kéthetente vasárnap délután 4 órakor lányoknak, nőknek - lányoktól, nőktől a bicikliről. Hangsúly a gyakorlaton, és a fesztelen hangulaton, hiszen így lehet jól tanulni.

Tovább 

Sajtóközlemény
2010. március 5. –

Ön miért támogatja a kamionos vállalkozásokat?

Valószínűleg még nemigen vetette fel magának ezt a kérdést. Pedig tény:

network.hu

Magyarországon egy kamion egy napi korlátlan úthasználatáért legfeljebb 2 760 forintot fizet a fuvarozó. Ez az összeg csupán néhány százaléka az általa okozott környezeti, egészségi és útkárnak. Szlovákiában, Ausztriában vagy Svájcban 5 000 és 20 000 forint közötti összeget kell kifizetni 100 kilométerenként.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Várom a képeket.
Egy dolog, hogy én a vasúti szállítás mellett vagyok, mármint kamionok terén is=kamiont olcsóbb vasúton szállítani, mint közúton.
A hazai kamionosok nyilván itthon tankolnak, tehát nekik nem kéne külön útarányos díj.
A külföldieket büntetni kell, ha nem tartják be a hivatásos gépkocsivezetőkre érvényes szabályokat=a menetíró készülék megmutatja ... mi az, hogy nem tudják behajtani? Ilyen nincs, nem lehet. A külföldieknek úthasználati díjat kell fizetni. Másfelé nem nagyon tudnak menni :) Amink van, azt kell kihasználni=természeti adottságok, fekvés.
A befolyt pénz útját közkinccsé kell tenni, csak útfelújításba kerülhet, máshova nem, például 4-es metró.
A magyar kamionos munkáját és munkakörülményeit erős, határozott fellépéssel és képviselettel védeni kell. Mint például a szlovákok teszik. Más ötleteit nyugodtan lehet hasznosítani.

Tovább 

A kátyú nem csak hazánkban okoz komoly problémát az autósoknak, de a tőlünk nyugatra lévő országokban, így Németországban is, ahol az idei kemény téli zimankó még az ottani kikezdhetetlen utakat is tönkretette. Egy türingiai település azonban egyedi megoldást talált a költséges problémára: szponzoráltatja a lyukakat.


A téli hó Európa nagy részén már elolvadt, amit azonban maga után hagyott, nem mindenhol okoz örömet. Berlinben például most kerültek elő a szilveszterkor eldobált tűzijátékok maradványai, melyek néhol hegyeket alkotnak összesöprés után, de rengeteg kutyapiszok is hátramaradt olvadás után a járdákon.

Tovább 

Nem állnak forgalomba a 2-es metró vonalán az új Alstom metrókocsik az év elején, mint ahogy azt a BKV legutóbb ígérte.


2009. JÚLIUS

Az Alstom és a BKV szakemberei mindent megtesznek annak érdekében, hogy a tesztek a lehető legrövidebb időn belül újra lezárulhassanak. Azóta eltelt ... a megérkezéstől már egy év.


2010 MÁRCIUS

Persze nem minden ilyen szép és jó. A metrókocsik gyártásával kapcsolatban ugyanis mindkét félnek kötbérigénye van a másikkal szemben.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 éve

Eredményesen fellebbezett az ügyészség az Alstom-ügy büntetőeljárásának részbeni megszüntetése ellen - tudatta a Fővárosi Fellebbviteli Főügyészség. | 2021. június 29.

Mint arról nemrég beszámoltunk, a Központi Nyomozó Főügyészség 2019-ben emelt vádat a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek beszerzési tenderéhez kapcsolódó, a francia Alstom cégcsoport által finanszírozott vesztegetési cselekmények miatt a Fővárosi Törvényszéknél.

A törvényszék 2020. december 8-án hozott végzésével a vesztegetésben bűnsegédként részt vállaló egyik külföldön életvitelszerűen tartózkodó, magyar állampolgárságú vádlottal szemben azért szüntette meg a büntetőeljárást, mert vele szemben azonos gyanú és tényállás alapján az osztrák gazdasági bűncselekmények és korrupció elleni ügyészség nyomozott, illetve az ausztriai büntetőeljárást azért fejezték be gyanúsítás és vádemelés nélkül, mert nem állt rendelkezésre ellene elegendő bizonyíték.

Az osztrák ügyészségnek az eljárását lezáró határozata miatt a magyarországi vádban előterjesztettek "ítélt dolognak tekintendők", ezért az ötödrendű vádlottal szemben a büntetőeljárás a magyar bíróság előtt már nem folytatható.

A törvényszéki végzés ellen az eljáró ügyész fellebbezést jelentett be a bíróság "tettazonosság tekintetében" téves álláspontja miatt. A magyarországi nyomozás és vád több "tanácsadói szerződést", valamint a 2006-2010. évek közötti időszakot öleli fel, míg az osztrák bűnügyi vizsgálat csak egyetlen 2007. évi korrupciós ügylet feltárására irányult. Az azt követő mintegy három év vádlott általi vesztegetési tevékenységét az ausztriai büntetőeljárás nem érintette, annak magyar büntetőeljárásban történt releváns tényeinek feltárását az osztrák ügyészség határozata meghozatalakor nem vehette számba és értékelési körbe - olvasható a Fővárosi Fellebbviteli Főügyészség közleményében.

https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/megsem-fujjak-le-az-evtized-korrupcios-peret.html

Tovább 

Szöul belvárosát hét évvel ezelőtt még egy gyorsforgalmi út szelte át. Egy újjáépítési program keretében lerombolták az autóutat és a felüljárókat, majd egy meseszép zöld parkot építettek a helyére.

 

A dél-koreai főváros Szöul belvárosát két év alatt építették újjá. A Cheonggyecheon Restoration Project 281 millió dollárba került. Cserébe a városlakók egy meseszép, 5,8 kilométer hosszú zöld szigetet kaptak a város szívében. Ugye elkelne egy ilyen Budapesten is?

Tovább 

2010. január 1. napjával hatályba léptek gépjármű kötelező felelősségbiztosítási törvény főbb rendelkezései. A megújult szabályok alkalmazása még kezdeti időszakban van, ezért a jelen cikkünkben összefoglaljuk Olvasóink számára, hogy 2010 februárjában mire is kell odafigyelniük. Egy kis általános tájékoztatáson felül lássuk a vonatkozó rendelkezéseket!

 

 

 

Mit is jelent a felelősségbiztosítás?

Tovább 

Gazdaságélénkítőnek és munkahelymegtartónak szánják, de a környezetvédelmet is szolgálja az európai országokban alkalmazott gyógymód, az államilag támogatott kocsicsere. Németországban szinte csodát tett az autópiaccal, ami a magyar gyáraknak is jól jön.


A padlógáztól még messze vannak, és ha lassan is, de magasabb fokozatba kapcsolhatnak az autógyártók, mert a központilag támogatott autócsere-programoknak köszönhetően egyre ritkábban kell leállítani gyártósorokat, sőt több üzemben is növelték a műszakok számát.

Tovább 

A BKV idén is megrendezi nosztalgiajárati programját. A tél búcsúztatásának tematikájára épül a "Tavaszváró villamos" elnevezésű programsorozat, amelynek keretében február 27. és április 11. között minden hétvégén nosztalgiajárat közlekedik majd a 2-es villamos vonalán.


Nem először nyílik lehetőség visszautazni az időben a BKV járművein, hiszen igen nagy népszerűségnek örvendenek a BKV múltidéző járatai. Idén a Tavaszváró villamos indítja el azt a programsorozatot, amelynek célja, hogy megismerjék és megkedveljék utasaink a Társaság nosztalgiajáratait.

Tovább 

Ha unja a dugókat és gyorsan akar közlekedni, most már itt a filmekből és számítógépes játékokból ismerős szupertechnológia: végre megjelenik a kereskedelmi forgalomban a jetpack.

A Martin Aircraft nevű cég Új-Zélandon személyes szállítóeszközöket készül piacra dobni, az első körben legyártandó 500 eszköz darabja körülbelül 15 millió forintnak megfelelő dollárba kerül.

A fejlesztéshez szükséges pénzt egy nemzetközi légiipari cég adja, az erről szóló megállapodást a napokban írták alá.

Tovább 

Útfelújítás budapesti módra: a munka végén lehet elölről kezdeni

 

Kátyú a Soroksári úton

 

Szakértők szerint az úgynevezett szőnyegezett utak 5-10 évig bírják, így várható, hogy a most aszfaltozott nagy terhelésű főutak hamarosan megint megjelennek a kátyúk.


Úgynevezett szőnyegezés

Az út betonalapjához a felújítók nem nyúlnak, mindössze a felső, néhány centis aszfaltréteget cserélik ki. Az így felújított útnak a forgalom nagyságától függően 5-10 évig kátyúmentesnek kellene lennie, a teljes útszerkezet-felújítások esetén pedig 10-15 évig kellene bírnia a burkolatnak az igénybevételt.

Tovább 

 2010. március 1-31. között

 a gyalogosok és kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében

 

Napjainkban a gyalogos és kerékpáros közlekedés Európában és Magyarországon egyaránt a figyelem középpontjába került. Ennek oka, hogy a gyalogosok és kerékpárosok aránya az összes közlekedési baleseten belül magas.

 

Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a gyalogosan és kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és sajnos egyre gyakoribbak az olyan esetek is, amikor szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl.

Tovább 

A tél a disznóölések időszaka. Ez sok helyütt kisebb ünnepségnek számít, ahol csak a „sértettnek” nincs oka ünnepelni. Esetünkben a disznótor csaknem eggyel több áldozattal járt.

Baleset

 

A történet hihetetlen, pedig megtörtént! Néhány évvel ezelőtt, a karácsonyi ünnepeket közvetlenül megelőző időszakban hazánk egyik északi megyéjében disznótort tartottak, ahogy azt évtizedek óta szokás. Böllért hívtak a házhoz, aki jelen esetben személygépkocsival érkezett, s megtörtént a szokásos „eljárás”, a disznó bánatára, a háziak örömére. A jól sikerült, hangulatos disznótor végén a csapat szétszéledt, s a távolabbról érkezettek hazafelé indultak.

Tovább 

Kipróbáltuk a részeg, bódult vezetést anélkül, hogy alkoholt vagy kábítószert fogyasztottunk volna. A távolság érzékelését összezavaró, tereptárgyakat megduplázó rendőrségi segédeszközből kétfélével is autóba ültünk: az egyik közepes ittasságot szimulált, a másik a csontrészegséget. A spéci szemüvegekkel a rendőrség roadshow-ra indul, reményeik szerint emberéleteket menthetnek meg a demonstrációval.

 

Fotó: Ancsin Gábor  [origo]
Ezt látni az enyhébb ittasságot szimuláló szemüvegben
(Még több fotó a galériában.

Tovább 

Az idén hatvanezer használt gépkocsinak a forgalomból való kivonását tervezi a román kormány a roncsautó program keretében - akár hármat is beszámítanak az új árába.

A most rajtolt kormányprogram újdonsága az, hogy egy személy több régi autót is beszolgáltathat a hulladék-feldolgozókhoz  - írta pénteki számában a Krónika és az Új Magyar Szó című romániai magyar napilap. Nem lehet azonban korlátlan mennyiségű autót hasznosítani a gépkocsipark felújítását célzó program keretében, hiszen egy új árába legfeljebb három használt autó után járó értékjegyet számítanak be.

Tovább 

Januártól nem kell külön vizsgálatra vinni a zöldkártyáért az autókat hazánkban, a műszaki vizsga alkalmával egy füst alatt elvégzik a környezetvédelmi ellenőrzést is.

 

Gépjármű vizsga és zöldkártya változások 2010-ben

 

 

2010. január elsejével megszűnik a külön zöldkártyás ellenőrzés. Az autók környezetvédelmi vizsgálatát egyszerre végzik a műszaki vizsgával. A Nemzeti Közlekedési Hatóság terve szerint így jobban járnak az autósok, hiszen csak egyszer kell majd sorban állniuk és fizetniük.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Nagyon szívesen! Majd, ha lesz kocsim ... akkor már én is tudni fogom.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu