Közlekedés Blog: 2022. november

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei - 2022. november

Németország hatalmasat lép az ingyenes tömegközlekedés felé, és ebből egész Európa tanulhat

network.hu

 

A pesti lóvasút megindulása, balra a lóvasúti állomásépület ("Bagolyvár" vagy "Vadászkastély") a mai napig megvan | 1866. július 30. (forrás: Wikipédia / HamPage)

 

Képzeljünk el egy bérletet, ami 7000 forintba kerül, és Magyarországon belül minden tömegközlekedésre érvényes. Na jó, a repülőre és az intercity vonatokra nem, de az ország minden villamosára, a buszra, a vonatra és a metróra is.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hete

VEKE: Járatritkításra készül a BKK a metróvonalakon, Vitézyt kielégítendő.

A napokban négyszemközti találkozón egyezett meg a székéhez ragaszkodó és ezért Vitézy kegyeit kereső BKK-vezér Walter Katalin és a város irányítását a várost feladó főpolgármester és a várost elfoglaló Tisza párt jóvoltából átvevő Vitézy Dávid: kerül, amibe kerül, de mindenképpen végrehajtják Vitézy agymenését, a metrók üzemidejének éjszakai meghosszabbítását. Vitézy lehetőleg minden hétvégén teljes, 0-24 órás üzemet akart, de a BKV szakemberei ezt lehetetlennek és finanszírozhatatlannak tartották, ennek ellenére gyakorlatilag Vitézy diktátumát verik keresztül. A fővárosi közgyűlés elé már nem is kerül vissza az ügy, már megkerülték.

Az intézkedésnek, mely szerint várhatóan 2025. július 1-től hétköznapokon fél órával, hétvégén egy-másfél órával megnövelik az üzemidőt, viszont következményei lesznek. Mivel többlet pénz nincs (egyáltalán nincs pénz), az intézkedés miatti kb. 500-700 millió forintos (de elhangzott egymilliárdos összeg is) éves többletköltséget jelen állás szerint úgy akarják kigazdálkodni, hogy napközben, csúcsidőn kívül kiritkítják az 1-es, a 2-es, a 3-as és a 4-es metrót is, mindegyikről 2-2 szerelvényt kivennének. Ez a pl. 5 perces követési időt 6-7 percesre nyújtja, amely szolgáltatáscsökkentésre emberemlékezet óta nem volt példa. Vitézy, amikor még a jó oldalon állt, élesen ellenzett mindenfajta járatritkítást. Mióta átállt a sötét oldalra, az elveit is feladta.

Végső soron Vitézy sok százezer ember közlekedését nehezíti meg, csak azért, hogy néhány százan kicsit tovább bulizhassanak. A metrók üzemidejének éjszakai meghosszabbítása ugyanis nem más, mint ennek a néhány száz bulizónak nyújtott extra kényelmi szolgáltatás, miután az éjszakai járatok eddig is rendelkezésre álltak, mindenki hazajuthatott eddig is, aki akart. Vitézyt, akinek a metrók üzemeltetéséről valójában lövése sincs (másról sem, ő nem szakember, csak politikus), egyáltalán nem hatotta meg a BKV szakembereinek érvelése, hogy így a karbantartásra fordítható éjszakai üzemszüneti idő jelentősen lecsökken (hétvégén így a karbantartás nagyrészt el is marad), és a takarítást sem lehet rendesen megcsinálni (pl. a szemetet összegyűjtő dízelmozdonyos vonat nem fog végigérni a rövidebb idő alatt, így hétvégén nem lesz, vagy csak részlegesen lesz takarítás). Összességében tehát jelentős többletköltségek mellett a metrók szolgáltatási színvonala és üzemkészsége is romlik (ez egy metrónál kifejezetten nem szerencsés), de Vitézynek csak az a fontos, hogy egy átgondolatlan politikai ígéretét csakazértis keresztülverje és utána posztolgathasson róla a még hozzá képest is teljesen fogalmatlan rajongóinak. Egyetlen pontban engedett, ha ugyanis másfél óránál nagyobb lenne az üzemidő-hosszabbítás, akkor a vonatkozó jogszabályok értelmében egy teljes új műszakot, kb. 70 embert csak ezért fel kellene venni és kiképezni, erre pedig még Vitézy sem talált sem pénzt (ő csak költeni tud, a másét, természetesen) sem embert. Az is kérdés, az egyébként is túlhajszolt műszakosok közül hányan fogják otthagyni az amúgy is súlyos szakemberhiánnyal küzdő BKV-t, ha még tovább szorítják őket. Lehet itt példálózni Béccsel meg más városok üzemeivel, de más városok üzemei azok mások, és sokkal több pénzük is van...

A VEKE kompromisszumos javaslatot tett, miszerint az állandó üzemidőhosszabbítás helyett, évente néhány kitüntetett alkalommal a szilveszterihez hasonló 0-24 órás üzemet lehetne bevezetni (például ilyen lehet a Múzeumok éjszakája vagy az augusztus 20-i rendezvények), amelyet ki lehet gazdálkodni és a karbantartás, takarítás sem szenved csorbát. Javaslatunkat "természetesen" a Budapestet vezető Vitézy-Tisza társaság meg sem engedte vizsgálni. Ilyen pökhendi és negatív, civil- és szakmaellenes hozzáállásra egyesületünk 25 éves történetéből nem emlékszünk, eddig egyetlen városvezetés sem volt ennyire szemét, noha nem keveset kellett velük is háborúzni. Ez azonban most egy új szint, lefelé. Gondolja át mindenki, aki ezekre szavazott, hogy biztosan ezt akarta-e.

Fejlemény:

Máris megjelentek Vitézy küldöttei, akik feltűnően ugyanabból a körből jönnek, mint a bulinegyed kocsmatulajdonosai és kitartottjai. Érveik nincsenek, a témához nem tudnak hozzászólni, csak egyesületünket szidalmazzák. Egyértelmű alátámasztását szolgáltatják annak a hírnek, miszerint a metróüzem éjszakai meghosszabbítása is csak egy ugyanolyan kocsmalobbista ügy, mint a hetedik kerületi sétálóutcásítási műsor, amely a minél tovább tartó extraprofit-hajhászást szolgálja. Takarítani a "vendégeik" után persze nem nekik kell.

Lásd itt:

https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid0GCYjdQ13hNzFxAjQPJbNKSUWrWRUJFBKo9ywA1jFfG8bQ6KiWAQ69apjXYPJm45ul

Ez itt a nagy helyzet, ezért a hiszti.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1063556062475824

Tovább 

Ez történt a közösségben:

M Imre 10 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 19 órája a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...

M Imre írta 2 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:

Allasinterju_a_mavnal_2122349_8686_s

Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...

M Imre 3 napja új képet töltött fel:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....

M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:

Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...

M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...

M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...

M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu