Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2733 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2733 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2733 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2733 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

http://www.bkk.hu/2016/04/fontos-valtozasok-a-potdijazasban-majustol/

írja a bkk.hu


A Fővárosi Közgyűlés elfogadta 2016. március 31-én a Budapesti Közlekedési Központ új díjszabását, amely a pótdíjazási folyamatot is érinti. A rendelkezés 2016. május 1-jén lép hatályba.

 

A három legfőbb, 2016. május 1-jétől hatályba lépő változás a BKK díjszabásában:


    -- A helyszíni pótdíj befizetésére a pótdíjazást követően további két munkanap áll rendelkezésre az Akácfa utca 22.

    Tovább 

    http://szentendre.hu/parkolj-es-bringazz/

    írja a szentendre.hu


    9 „Parkolj és bringázz!” (P+B) ponttal és 28 kijelölt biciklitúrával csaknem 600 kilométernyi ajánlott erdei kerékpáros útvonal áll a túra- és szabadidő kerékpárosok rendelkezésére a Pilisi Parkerdő Zrt. kerékpár-turisztikai fejlesztésének köszönhetően. Az ünnepélyes útátadót 2016. április 27-én rendezték Pilisszentlászlón.


    Az eseményen köszöntőt mondott dr. Bitay Márton Örs állami földekért felelős államtitkár, Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott, Simonyi Ákos, a Magyar Kerékpársportok Szövetségének alelnöke és Zambó Péter, a Pilisi Parkerdő Zrt.

    Tovább 

     

    http://www.kitzinger.hu/?p=734

    írja a kitzinger.hu

    Bár 10 éve tervezgetik, 2013-ig senki nem tudott róla, mi az? Magyarország utóbbi negyed századának legnagyobb léptékű kulturális beruházása a Liget Budapest / Múzeumi Negyed projekt, ami Európa legrégebbi közparkjának, a Városligetnek az arculatát és funkcióit is átrendezi. Az alapvető döntések még azelőtt megszülettek, hogy a nyilvánosság megismerhette volna a terveket. A Tilos Rádió sorozatot indított a témáról, és április 12-én 16.30-tól egyedüliként élőben közvetíti a tiltakozók és az építtetők vitáját.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 3 hónapja

    Újabb részletek derültek ki a Nemzeti Galéria méreteiről és belső tereiről | 2024. 10. 08.

    Kiírták a feltételes közbeszerzést.

    Az elmúlt másfél év eseményei után idén ősszel hirtelen felpörögtek az események a Városligetbe tervezett, új Nemzeti Galéria körül: október elején arról írtunk, hogy a tervek szerint 2025-ben elindulhat az építés, kérdés azonban, hogy a számos beruházást szüneteltető kormánynak sikerül-e tartania a kitűzött célt.

    https://24.hu/kultura/2024/10/02/ismeretlen-budapest-uj-nemzeti-galeria-epites-baan-laszlo-varosliget-liget-projekt-2025-projekt-2028-atadas/

    Rövidesen kiderült, hogy a főváros főtájépítésze, Bardóczi Sándor szerint a kormánynak „hülyeségre mindig van pénze, akkor is, ha másra nincs”, így, ha a munkák elindulnak, akkor jó eséllyel már végig is fognak futni. Ezt a véleményt a Városliget Zrt. alig néhány órával később küldött sajtóközleménye is megerősítette, bár az (értelemszerűen) a hülyeség szó használata nélkül tudatta, hogy az intézmény akár „még ebben az évtizedben” megnyílhat – feltéve persze, ha a kormány a közbeszerzési eljárást követően pozitív döntést hoz.

    Most ezt a kivitelezőt kereső tendert írta ki a kormány, noha csak feltételesen – ez azt jelenti, hogy a pénzügyi források még nem állnak rendelkezésre –, így az év végére megtudhatjuk, melyik cég kapja a lehetőséget a SANAA terveinek valóra váltására.

    A november 4-én közzétett pályázat leírásából egyértelműen kiolvasható, hogy a jelenlegi tervek szerint 36 hónap alatt révbe érő munkák során pontosan milyen épület fog születni, így az építési engedélyig jutó tervcsomag minden részletének közzététele nélkül is megismerhetővé váltak a főbb adatok.

    https://ted.europa.eu/hu/notice/-/detail/594771-2024

    Ezek szerint

    -- a tervezett terepszint feletti beépítés 13.440 négyzetméter,

    -- a terepszint alatti 12.060 m² lesz,

    -- az épület párkánymagassága két centiméterrel marad 25 méter alatt (24,98 m),

    -- az új Nemzeti Galéria, legmagasabb pontján, 31,29 méterrel emelkedik majd a mellette álló látogatók feje fölé,

    -- az épület két pinceszinttel, illetve négy emelettel épül,

    a lényegét pedig négy, egymáshoz képest alaprajzilag elforgatott épülettömeg fogja adni.

    A négy egység mindegyikének lesz egy közlekedő magja, ezek adják majd a struktúra merevségének lényegi részét, és ezekben fognak futni a lépcsőházak, a gépészeti felvonók, illetve az aknák.

    Az új Nemzeti Galériát a leírás szerint a távhőhálózat fűti majd, de a hűtőberendezés hulladékhőjét is visszaforgatnák a rendszerbe, sőt három hőszivattyú, illetve egy geotermikus rendszer is be fog segíteni a fenntartási költségek csökkentésébe.

    A dokumentum szerint a belső térben a következő dolgok kapnak majd helyet:

    -- állandó kiállítótér (11.215 m²),

    -- ideiglenes kiállítóterek, üveggalériával (1825 m²),

    -- műhelyek (599 m²),

    -- rendezvényterem, 500 ülőhellyel (760 m²),

    -- kiállítótereket kiszolgáló raktárak (2500 m²),

    -- előadótermek és szekciótermek (268 m²),

    -- múzeumpedagógiai tantermek és ezekhez kapcsolódó irodák (300 m²),

    -- egy 400–600 adagos melegkonyha, önkiszolgáló, 220 négyzetméteren 200 férőhelyet rejtő fogyasztótérrel,

    -- egy kávézó,

    -- valamint 1500 négyzetméternyi iroda.

    https://24.hu/kultura/2024/10/08/ismeretlen-budapest-uj-nemzeti-galeria-epiteszet-tender-terv-kivitelezes-sanaa-kozbeszerzes-negyzetmeter-reszletek/
    ___

    Karácsony Gergely 2019-es főpolgármesterré választása után a kormány leállította a városligeti tervek befejezését, nem épült meg az új Nemzeti Galéria, a Magyar Innováció Háza és a gyerekszínház sem. Orbán akkor még azon az állásponton volt, hogy csak olyan fejlesztést valósítanak meg, amit a budapestiek is szeretnének.

    -- „Ha azt mondják, hogy nem kell a Liget-beruházás, akkor nem lesz Liget-beruházás.”

    Karácsony szkeptikusan fogadta Orbán bejelentését a Liget-projekt befejezéséről, szerinte nem lesz pénz a beruházásra. A Klubrádióban azt mondta, hogy nem érti, a választási eredmény miben befolyásolja a Liget-projekt megvalósulását. Ha azonban mégis folytatja a kormány a városligeti beruházást, a főváros minden lehetséges politikai és jogi eszközt megragad azért, hogy a budapestiek akaratának érvényt szerezzen, jelentette ki.

    Karácsonyhoz hasonlóan Kiss Ambrus is úgy látja, a kormány nehezen találna több százmilliárd forintot a beruházásra. A vasárnapi választás szerinte sem írta felül a korábbi helyzetet, hiszen Budapesten többséget kapott az ellenzék. (A 18 budapesti mandátumból 16-ot vitt el az ellenzék.)

    Orbán arról beszélt szerdán, hogy az újabb Fidesz-kétharmaddal végződő választás eldöntötte, hogy a Városliget úgy fog megvalósulni, ahogy eredetileg elképzelték.

    https://telex.hu/valasztas-2022/2022/04/07/valasztas-2022-fovarosi-onkormanyza-varosliget-orban-viktor

    Tovább 

    Figyelem – Ha B kategóriás jogosítványa van,feltétlen olvassa el!

    098eedb3-bf3c-4296-95fd-5785509110cc

     

    Jó hír jogosítvánnyal rendelkezőknek! Érdemes beleolvasni, a legtöbben nem tudnak róla!

     

    Figyelem – Ha B kategóriás jogosítvány van, olvasson bele!

    Fantasztikus hír, hogy javíthatók a jogosítványban található fekete pontok, ha az ember részt vesz egy utánképzésen. 13 pontig 9 ponttal, 14–17 pont között 6 ponttal lehet javítani mostantól.

    Amit az utánképzésről tudni kell >>>

    Lehetőség van büntetőpontjaink csökkentésére, ha hajlandóak vagyunk részt venni az úgynevezett utánképzésen.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 8 éve

    Később (holnap) tudom elolvasni és reagálni rá. Köszi

    Tovább 

    http://24.hu/belfold/2016/03/07/arany-eletuk-volt-a-pesti-autosoknak-az-eddigi-parkolassal/

    írja a 24.hu

     

    ...

    A Kúria egy döntése miatt a Fővárosi Közgyűlés nemes egyszerűséggel törölte azt az 5 perces türelmi időt, amit a parkolójegyet épp megváltó (vagy sms-ben mobilparkoló) ügyfeleknek hagytak. Őket korábban ha épp ebben az időszakban büntették volna meg, megillette egy lehetőség: utólag bemutathatták a parkolójegyüket. Ez a főpolgármester szerint jogi kiskapu, amit kihasznált egy csomó autós.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 1 éve

    Város és Mobilitás Intézet: Párizs is megemeli a SUV-ok parkolási díját (kép)

    Csütörtökön a párizsi városi tanács elfogadott egy indítványt, amely "az autók időtartamától, motorjától, méretétől és súlyától függő, progresszív parkolási díjakat" támogat.

    "A terepjárók ökológiai aberrációt jelentenek, különösen egy olyan városban, mint Párizs" - érvelt David Belliard mobilitási képviselő, aki támogatta a Les Écologistes frakcióhoz tartozó kollégái által benyújtott indítványt. Az elfogadott szöveg kötelezettséget vállal arra, hogy "2024. január 1-jéig progresszív parkolási díjakat vezetnek be az autók motorjától, méretétől és súlyától függően".

    "Gépkocsi elhízás"

    A képviselők Lyon városának példáját követték, amely májusban megszavazta egy ilyen díjszabási rendszer bevezetését. Franciaországban folyamatosan nő az autók súlya és mérete. A járművek súlya 1960 és 2017 között 62%-kal nőtt. "A közterületek nem bővíthetők, a parkolóhelyek nem bővülnek, és a mélygarázsok sem" - mondta Frédéric Badina Serpette, az indítványt benyújtó ökológus, aki "járműhízásnak" nevezte a jelenséget.

    Míg a nagy méretű autók számának növekedése negatív hatással van a környezetre, mivel több üzemanyagot fogyasztanak és több finom részecskét bocsátanak ki, addig a biztonságra is negatív hatással van. Az Axa tanulmánya szerint az ilyen nagy méretű városi 4×4-esek által okozott balesetek száma 25%-kal több, mint a többi autó által okozott baleseteké. Egy másik tanulmány, amelyre David Belliard a párizsi tanácsnál hivatkozik, arról számol be, hogy egy gyalogos kétszer nagyobb eséllyel hal meg egy terepjáróval való ütközésben, mint egy szedánnal való ütközésben.
    https://fbshort.com/ParizsismegemeliaSUV-okparkolasidijat

    Tovább 

    http://passport.blog.hu/2013/04/01/nemet_aszfalt-rambo_-k

    2013. április 01. - Statler & Waldorf

    network.hu

     

    Sokszor szóba kerül Németország kapcsán, hogy kinek mennyit sikerült még kisajtolnia elaggott de még szuper járgányából a német autópályán (az „Autobahn-on”).

     

    Sokan csodálkozásuknak adnak hangot, hogy nem találkoztak ott tolakodó tulkokkal, akik a hazai pályákon bőséggel tenyésznek.

     

    Az ADAC cikke szerint pedig ez a német pályákon sem ritkaság, de sokan fennakadnak a helyi rendőrség szűrőjén.

    Tovább 

    http://mentok.blog.hu/2010/03/10/kell_nekunk_az_ice_szam

    mentok.blog.hu - 2010.03.10.


    Nem az Országos Mentőszolgálattól (OMSZ) származik az a körlevél, ami az interneten kering, és arra szólít fel, hogy a mentők érdekében módosítsuk fontosabb telefonszámainkat.

     

    A mentők logóját is jogtalanul használó felhívás a következő:

    network.hu

     

    "Mentősök tapasztalták, hogy közlekedési baleseteknél a legtöbb sérültnek van mobiltelefonja. Olyan sérülteknél, akikkel nem lehet kommunikálni, a segítségükre sietők nem tudják, hogy a telefon hosszú címlistájából kit értesítsenek.

    Tovább 

    http://greenfo.hu/hirek/2016/02/19/3-as-metro-felujitas-20-bol-7-liftmentes-megallo

    írja a greenfo.hu, a cikkben részletezett más források alapján


    3-as metró felújítás: 20 ból 7 liftmentes megálló


    Várhatóan november végén kezdődik 3-as metró felújítása, de előkészítő munkálatok már ősztől lesznek. A Lehel tértől északra eső résszel kezdenek. Lift hét megállóban nem lesz, pl. a forgalmas belvárosi Ferenciek terén és a Kálvin téren.

    Tovább 

    Amíg lesz idehaza magyar autóbuszgyártás, addig örökké kérdés marad, hogy ki, vagy kik tehetők felelőssé az Ikarus tönkretételéért. http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2016/02/11/kik-kuldtek-padlora-az-ikarust/ #vezess

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 8 éve

    Bármely buszgyártáshoz piac kell. Eladni a terméket.
    Akár itthonra, akár külföldre. Ekkor működik és marad fenn egy termék vagy gyár. Vagy, ha más 'bekebelezi', megmarad a terméknév (brand) ..., de néha a terméknév nem marad, csak a beltartalom. Máskor a terméknév marad, de a beltartalom változik.
    Bármely buszgyártáshoz piac kell. Eladni a terméket.

    http://greenfo.hu/hirek/2016/02/11/mitol-lesz-fenntarthato-a-varosi-kozlekedes

    2016. február 11. | greenfo.hu


    Az Európai Parlament (EP) képviselőinek többsége minél zöldebbnek, tisztábbnak szeretné látni a városokat. Nem öncélúan, hanem azért, hogy jó legyen a városlakó európai polgárok életminősége. Ez derül ki abból a határozatból, amelyet 2015 decemberében fogadott el az EP plenáris ülése.

     

    Különös jelentősége van annak, mennyire tudjuk megkímélni a városlakókat a közlekedés okozta ártalmaktól, hiszen becslések szerint 2050-re már az európai polgárok 82 százaléka lesz városlakó.

    Tovább 

     Frissebb bejegyzések

    Régebbi bejegyzések 

    Ez történt a közösségben:

    M Imre 5 órája új videót töltött fel:

    M Imre 5 órája új videót töltött fel:

    M Imre írta 5 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

    A DOGE nem az amerikai kormány egyik minisztériuma | ...

    M Imre 5 órája új videót töltött fel:

    M Imre 6 órája új videót töltött fel:

    M Imre 6 órája új videót töltött fel:

    M Imre 6 órája új videót töltött fel:

    M Imre 6 órája új videót töltött fel:

    M Imre írta 7 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

    Bardóczi Sándor: 2013-ban, egy évvel a Londoni Olimpia után ...

    M Imre írta 7 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

    Beismerte Elon Musk, hogy csalással jutott fel a ...

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu