Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2733 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2733 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2733 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2733 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Mi ez az egész?


Minek okán jutott eszébe a gondolat, hogy meg kellene csinálni ezt a mozgalmat?

A napokban olvastam az Index-en, és a HVG.hu-n is egy cikket arról, hogy Egy antwerpeni 16 éves lányt négy éve zaklatták az osztálytársai, és segítséget kért egy ilyen esetekre „specializálódott” amerikai motoros csapattól. Ennek a csapatnak az európai részlege segített a lánynak, elkísérték iskolába, majd el is mentek érte. Nagyon megtetszett az ötlet, úgy gondoltam itthon is rengeteg diák lehet hasonló helyzetben, és úgy gondoltam, a motoros társadalom itt sem rosszabb, mint az USA-ban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 6 hónapja

Baksa Gábor · A Dorkász Szolgálat Alapítvány keretein belül szervezzük meg az Életrevalók táborunkat, melyre hátrányos helyzetű, 13-18 év közötti fiúkat hívunk meg. Augusztus 12-17 között lesz a tábor, Terényben.

Ennek a keretén belül, 15-én, csütörtökön elkirándulunk Szanda várához Szandaváraljáról, és onnan vissza Terénybe szeretnénk egy élménymotorozást szervezni a srácoknak 18 órától. Kb. 15 fiú lesz. Ehhez keresünk motorosokat. Kérlek ha teheted gyere és varázsoljunk mosolyt a srácok arcára!

Tehát: augusztus 15. csütörtök, Szanda vára 18 óra

https://www.facebook.com/groups/szelidmotoros/posts/3084882791648731/

Tovább 

http://www.bkk.hu/ev-soforje/

írja a bkk.hu

network.hu

 

Keressük az év autóbusz- és trolibuszvezetőjét!

 

Gyakran utazik egy járattal, és már jól ismeri a vonalon dolgozó sofőröket? Esetleg van is köztük olyan, akit előzékenysége, kedvessége miatt megkedvelt?

 

Szavazzon rá, hogy ő nyerhesse el az „Év sofőrje címet”!

 

A busz- és trolibuszvezetők munkája gondos odafigyelést, precizitást követel, hogy utasaikat biztonságban és balesetmentesen szállítsák úti céljukhoz.

Tovább 

 

https://sg.hu/cikkek/120382/megujult-a-here-maps

írja az sg.hu - 2016. július 29.


A szolgáltatásnak

http://wego.here.com/

nem csupán a neve változott meg.


Videó; https://youtu.be/w8Ubjerd788


A Here Maps új neve Here WeGo lett

http://360.here.com/2016/07/27/goodbye-here-maps-say-hello-to-here-wego/

és a belbecs is átalakult, a program ugyanis számos új funkciót kapott. Többek között a továbbhaladást biztosító eszközök kiválasztásakor merültek fel új lehetőségek és most már az adott útvonal költségvonzatai is kiszámíthatók. Ezentúl a Here WeGo használatakor a felhasználók még több különböző közlekedési eszköz közül választhatnak, hiszen a listán már nem csak az autók, a buszok és a kerékpárok találhatók meg, hanem a taxik és az autómegosztó szolgáltatások állomásai is.

Tovább 

Felfedte a Tesla vezetője, hogy a korábban csak titkos mestertervként emlegetett koncepció valójában mit takar, Elon Musk felvázolta, hogyan képzeli el együtt a Tesla és a SolarCity jövőjét. A vállalat nem áll meg az elektromos autóknál, Musk elektromos teherautókat és buszokat akar látni az utakon, valamint az önvezető technológián alapuló elektromos autó megosztó hálózatokat, természetesen szolár energia használatával.

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/itt_van_musk_mesterterve_teslat_mindenkinek.3.235043.html

írja a portfolio.hu - 2016.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 órája

A DOGE nem az amerikai kormány egyik minisztériuma | 2025. február 5.

Szerepe legfeljebb tanácsadói jellegű, ami azt jelenti, hogy nem járhatna el függetlenül az Egyesült Államok szövetségi kormányát alkotó 15 végrehajtó minisztériumtól. Káncz Csaba jegyzete.

Donald Trump elnök jóváhagyásával eljárva – és nemzetbiztonsági átvilágítással valószínűleg nem rendelkezve – Elon Musk milliárdos oligarcha képviselői hétfőn kora reggel átvették az irányítást az amerikai Nemzetközi Fejlesztési Ügynökség (USAID) felett, több száz alkalmazottat elbocsátva, és utasítva az ügynökség világszerte csaknem 10 ezer alkalmazottját, hogy maradjon otthon és hagyja abba a munkát.

Néhány órával később hasonló műveletet hajtottak végre a 2008-as Wall Street-i összeomlás után létrehozott független szövetségi ügynökségnél, a Consumer Financial Protection Bureau-nál (CFPB). Trump Scott Bessent pénzügyminisztert – aki maga is fedezeti alapok milliárdosa – nevezte ki az ügynökség ideiglenes ügyvezetőjének. Bessent ezután azt mondta a CFPB 1600 alkalmazottjának, hogy hagyják abba a munkát, amíg ő felülvizsgálja a szervezet működését, amely számos pert folytat a nagybankok és vállalatok ellen a fogyasztókkal szembeni csalások miatt.

A Tesla-vezér ugyanúgy átvenné a hatalmat hazája pénzügyminisztériuma felett, mint magyar minisztertársa.

A jogellenes támadás

Mindkét intézkedés teljesen jogellenes volt. A két ügynökséget a Kongresszus hozta létre, az USAID-t a Kennedy-kormányzat alatt 1961-ben, a CFPB-t pedig 2010-ben. Egyiket sem lehet csak az elnök utasítására, kongresszusi intézkedés nélkül bezárni.

-- Trump politikája azonban beiktatása óta az, hogy amikor csak kedve tartja, megszegi a törvényt, bízva a demokraták tehetetlenségében és a Legfelsőbb Bíróság republikánus többségének támogatásában.

Az USAID-hez kapcsolódóan a Trump által végrehajtási rendelettel létrehozott Musk-csoport, a „Department of Government Efficiency” (DOGE) több tisztviselője múlt szombaton megérkezett a központba, de az ügynökség biztonsági tisztviselői megtagadták tőlük a belépést egyes helyiségekbe. Konfrontáció alakult ki, amely azzal fenyegetett, hogy amerikai rendőrbírókat hívnak be, végül Musk segítői bejutottak.

Az USAID két vezető biztonsági tisztviselőjét azonnal igazgatási szabadságra helyezték, Musk pedig az általa és Trump által is kedvelt zsargonban tweetelt: „Az USAID egy bűnszervezet. Ideje, hogy meghaljon.” Később az X-en – amely az övé – kijelentette: „Az USAID egy viperafészek volt radikális baloldali marxistákból, akik gyűlölik Amerikát.” Trump hozzátette a saját gyalázkodását, azt állítva, hogy az USAID-t „egy rakás radikális őrült vezeti. És mi kiiktatjuk őket”.

https://privatbankar.hu/cikkek/nemzetkozi/oriasi-felhaborodas-kiseri-elon-musk-tamadasat-a-kozigazgatas-ellen.html

Tovább 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/breking_a_kinaiak_elektromos_buszgyarat_epitenek_magyarorszagon.1.235223.html

2016. július 26. | portfolio.hu


A világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártója, a kínai BYD megkezdte magyarországi összeszerelő üzemének építését Komáromban, meg nem erősített információink szerint. A beruházással a vállalat kifejezetten jól járhat, de származhat belőle Magyarországnak is előnye.


A BYD elektromos autóbuszgyárat építhet nálunk


A kínai BYD, a világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártó vállalata mégis úgy döntött, hogy

 

megépíti a régóta tervezett elektromos autóbuszgyárát Komáromban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szeged: Nem nagyon van olyan, aki még nem nyilvánult meg a Szegedre bejelentett BYD autógyár kapcsán, mi köztük vagyunk.

Egyrészt azért, mert még elég keveset tudni róla. Csak annyit, hogy bazi nagy lesz, és majd utakat építenek hozzá, meg hogy még lakossági fórumot nem tartottak az ügyben.

Másrészt azért, mert egy ilyen nagy létesítmény biztosan jelentős hatást gyakorol a városra, akkorát, hogy talán még nem is látjuk pontosan előre, pozitív és negatív hatásokat egyaránt. Azonban már hallani olyanról, hogy ez egy környezetvédelmi beruházás, meg hogy az elektromos autók jelentik a megoldást az autózás okozta problémákra.

Nah, ezek viszont tuti nem igazak. Az autógyártás mindenképp szennyező folyamat (nagyon sok más terméké is az) az akkumulátorok előállítása, majd hulladékkénti kezelése is vet föl kérdéseket, akár csak az elektromos autók élettartama.

Ami viszont még lényegesebb, hogy az az elektromos autók ugyanúgy állnak a dugóban, és ugyanúgy nem lehet velük parkolót találni, vagyis a meghajtásuk a közlekedési problémákat egyáltalán nem oldja meg.

Miközben az autóipar igyekszik meggyőzni mindenkit közvetlenül a reklámokkal, vagy közvetetten a politikusokon keresztül, hogy az autó nélkülözhetetlen, az autóval vagyunk valakik, és ez a fejlődés útja, a helyzet az, hogy a városaink csak akkor maradnak élhetőek, és működőképesek, ha az autózás mértéke csökken, és a közösségi közlekedés, a kerékpározás, gyaloglás kerül az előtérbe.

Szegednek vannak, voltak elképzelései, hogyan maradjon élhető, de a koncepciókat simán félre lehet tenni. Így aztán - bár sok tekintetben jobban állunk, mint a magyar városok többsége - a tömegközlekedésnél ritkulnak a járatok, gyorsan emelkednek jegy- és a bérletárak, alig van új jármű, számottevő új fejlesztések (pl. egy intermodális pályaudvar, vasúti híd) a láthatáron sincsenek. Jelentős beruházásoknál mellőzik a társadalmi vitát, a lakosok bevonását, 2x2 sávos kvázi gyorsforgalmi utat terveznek a Bécsi körútra, százmillió forintokból építik a parkolókat a lakótelepeken, a bicikliseket még most is igyekeznek járdára száműzni, a belvárosi terekről pedig kitiltani. A Belvárosi híd és a Rakpart autómentesítése is lekerült a napirendről. A város terül szét, és híznak az elővárosok, a környező falvak, az épített környezet az autóhasználathoz idomul, és kérdésessé válik a fenntartható alternatívák jövője.

És most jön egy autógyár, ami akkora lesz, mint Tápé és Petőfitelep együttvéve, és több ezren dolgoznak majd benne. Lehet, hogy Szeged nagy lehetőségek előtt áll, de nem tudjuk, hogyan fog élni vele, mi alapján dől el, merre fejlődjön tovább.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=689465276724878&set=a.492747219730019

Mindenesetre itt egy cikk arról, hogy ha élhető városokban akarunk élni, ki kell szállnunk az autóból.
https://masfelfok.hu/2024/01/04/ki-kell-szallni-az-autobol-kerekpar-gyaloglas-elheto-varos-budapest-kozlekedes/

Tovább 

http://24.hu/fn/gazdasag/2016/06/25/a-szakmai-szervezet-elnoke-szerint-igenis-van-magyar-buszgyartas/
írja a 24.hu, MTI közlés alapján


A legnagyobb magyar gyártó évi ötszáz járművet is elő tudna állítani, egy műszakban

A Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke azt mondta: a hazai gyártóknak van kapacitásuk arra, hogy kielégítsék a hazai városi és helyközi közlekedési vállalatok igényeit. Vincze-Pap Sándor szerint a fő problémát nem ez jelenti, hanem az, hogy a tömegközlekedési vállalkozások oldaláról nem volt kiszámítható buszbeszerzési politika.

Tovább 

http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_323

írja a meosz.hu


A MEOSZ javaslatára a kormány jövőre külön pályázati keretet biztosít a súlyosan mozgássérült emberek gépjárműszerzésére. Mivel jelenleg nincs mód az új autók körének bővítésére, a MEOSZ átmeneti megoldásként azt kérte, hogy a súlyosan mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek megvásárlásához.

Tovább 

https://www.levego.hu/kapcsolodo-anyagok/fuvarozok-fuvaroztatok-es-civil-szervezetek-kozos-levele-az-europai-bizottsag

írja a levego.hu - 2016. május 30.


Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke részére

Másolatban kapják:
Maroš Šefčovič alelnök, Jyrki Katainen alelnök,
Miguel Arias Cañete, Violeta Bulc, Elżbieta Bieńkowska, Karmenu Vella, Carlos Modeas és Margrethe Vestager biztosok

Brüsszel, 2016. május 26.


Tisztelt Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke!

Tovább 

2016. május 23-tól – az E-Educatio Információtechnológia Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság együttműködésének eredményeképpen – mozgóképes kérdésekkel bővült a hatósági KRESZ-vizsgarendszer. A legtöbb kategória esetében a Közlekedési alapismeretek számítógépes elméleti vizsgája során két (egy egypontos és egy hárompontos) vizsgakérdésnél mozgóképes kérdés kerül alkalmazásra. A mozgóképes animációk 8-10 másodperc hosszúságúak, így a hatósági vizsgán akár többször is megtekinthetők, de a válaszadásra összesen ezeknél a kérdéseknél is csak egy perc áll rendelkezésre.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 éve

Mozgóképes vizsgakérdések alkalmazási segédlete - 2016. május 23-tól a hatósági elméleti KRESZ-vizsgák mozgóképes kérdésekkel bővülnek
(videó)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/mozgokepes_vizsgakerdesek_alkalmazasi_segedlete__2016_majus_23tol_a_hatosagi_elmeleti_kreszvizsgak_mozgokepes_kerdesekkel_bovulnek

Tovább 

http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/tarlosbizottsag1

2016. május 26. | kerekparosklub.hu


Tarlós István decemberi, kerékpáros témákat felvető sajtótájékoztatója után a Kerékpárosklub tavasszal Budapesti Kerékpáros Programot írt, és nyújtott be a fővárosnak. Az ezt követően tudomásunkra jutott, kerékpározást rendkívül hátrányosan érintő főpolgármesteri utasítás nyomán a sajtóhoz fordultunk, aminek eredménye egy találkozó volt a Kerékpárosklub és Tarlós István között. Ezen több dolgot megbeszélhettünk, és abban maradtunk, hogy a rólunk tanácskozó bizottság elé mi is odaállhatunk, hogy ismertessük szakmai ellenérveinket.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre 2 órája új videót töltött fel:

M Imre 2 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 3 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A DOGE nem az amerikai kormány egyik minisztériuma | ...

M Imre 3 órája új videót töltött fel:

M Imre 3 órája új videót töltött fel:

M Imre 3 órája új videót töltött fel:

M Imre 3 órája új videót töltött fel:

M Imre 4 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 4 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Bardóczi Sándor: 2013-ban, egy évvel a Londoni Olimpia után ...

M Imre írta 5 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Beismerte Elon Musk, hogy csalással jutott fel a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu