Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2833 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2833 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2833 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2833 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Mi ez az egész?


Minek okán jutott eszébe a gondolat, hogy meg kellene csinálni ezt a mozgalmat?

A napokban olvastam az Index-en, és a HVG.hu-n is egy cikket arról, hogy Egy antwerpeni 16 éves lányt négy éve zaklatták az osztálytársai, és segítséget kért egy ilyen esetekre „specializálódott” amerikai motoros csapattól. Ennek a csapatnak az európai részlege segített a lánynak, elkísérték iskolába, majd el is mentek érte. Nagyon megtetszett az ötlet, úgy gondoltam itthon is rengeteg diák lehet hasonló helyzetben, és úgy gondoltam, a motoros társadalom itt sem rosszabb, mint az USA-ban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 9 hónapja

Baksa Gábor · A Dorkász Szolgálat Alapítvány keretein belül szervezzük meg az Életrevalók táborunkat, melyre hátrányos helyzetű, 13-18 év közötti fiúkat hívunk meg. Augusztus 12-17 között lesz a tábor, Terényben.

Ennek a keretén belül, 15-én, csütörtökön elkirándulunk Szanda várához Szandaváraljáról, és onnan vissza Terénybe szeretnénk egy élménymotorozást szervezni a srácoknak 18 órától. Kb. 15 fiú lesz. Ehhez keresünk motorosokat. Kérlek ha teheted gyere és varázsoljunk mosolyt a srácok arcára!

Tehát: augusztus 15. csütörtök, Szanda vára 18 óra

https://www.facebook.com/groups/szelidmotoros/posts/3084882791648731/

Tovább 

http://www.bkk.hu/ev-soforje/

írja a bkk.hu

network.hu

 

Keressük az év autóbusz- és trolibuszvezetőjét!

 

Gyakran utazik egy járattal, és már jól ismeri a vonalon dolgozó sofőröket? Esetleg van is köztük olyan, akit előzékenysége, kedvessége miatt megkedvelt?

 

Szavazzon rá, hogy ő nyerhesse el az „Év sofőrje címet”!

 

A busz- és trolibuszvezetők munkája gondos odafigyelést, precizitást követel, hogy utasaikat biztonságban és balesetmentesen szállítsák úti céljukhoz.

Tovább 

 

https://sg.hu/cikkek/120382/megujult-a-here-maps

írja az sg.hu - 2016. július 29.


A szolgáltatásnak

http://wego.here.com/

nem csupán a neve változott meg.


Videó; https://youtu.be/w8Ubjerd788


A Here Maps új neve Here WeGo lett

http://360.here.com/2016/07/27/goodbye-here-maps-say-hello-to-here-wego/

és a belbecs is átalakult, a program ugyanis számos új funkciót kapott. Többek között a továbbhaladást biztosító eszközök kiválasztásakor merültek fel új lehetőségek és most már az adott útvonal költségvonzatai is kiszámíthatók. Ezentúl a Here WeGo használatakor a felhasználók még több különböző közlekedési eszköz közül választhatnak, hiszen a listán már nem csak az autók, a buszok és a kerékpárok találhatók meg, hanem a taxik és az autómegosztó szolgáltatások állomásai is.

Tovább 

Felfedte a Tesla vezetője, hogy a korábban csak titkos mestertervként emlegetett koncepció valójában mit takar, Elon Musk felvázolta, hogyan képzeli el együtt a Tesla és a SolarCity jövőjét. A vállalat nem áll meg az elektromos autóknál, Musk elektromos teherautókat és buszokat akar látni az utakon, valamint az önvezető technológián alapuló elektromos autó megosztó hálózatokat, természetesen szolár energia használatával.

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/itt_van_musk_mesterterve_teslat_mindenkinek.3.235043.html

írja a portfolio.hu - 2016.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 órája

Ha egy kínai mobilcég tud autót gyártani, az Apple miért nem? | 2025. március 23.

Az Apple közel egy évtizedes próbálkozás után tavaly végül feladta az elektromos autó gyártására irányuló erőfeszítéseit, és lemondott egy 10 milliárd dollárt felemésztő projektről.

https://sg.hu/cikkek/auto/156753/feladta-elektromos-autokkal-kapcsolatos-terveit-az-apple

Ezzel szemben tavaly Kínában az elektronikai gyártó Xiaomi mindössze három év fejlesztés után dobta piacra első elektromos autóját, és 135 000 járművet szállított le. A cég idénre meg akarja duplázni ezt a számot.

Az, hogy a Xiaomi képes volt sikerrel járni ott, ahol az Apple nem tudott, jól mutatja, hogy Kína milyen mélyen szántóan uralja az elektromos járművek ellátási láncát. A kínai vállalatok elsajátították az elektromos járművek gyártását, és ezt az infrastruktúrát kihasználva a Xiaomi gyorsan és olcsón tudott kiváló alkatrészekhez jutni. Több kínai elektromos járműgyártó vállalat - köztük a Leapmotor, a Li Auto és a Seres Group - kezd profitot termelni, miután évekig pénzt égettek a világ legnagyobb autópiacáért folytatott intenzív versenyben.

https://sg.hu/cikkek/auto/160565/ha-egy-kinai-mobilceg-tud-autot-gyartani-az-apple-miert-nem
___

Vezérigazgatói megbízatása idején a néhai Steve Jobs azt fontolgatta, hogy az Apple beszáll az autóipar világába, ez az ötlet azonban nem élte túl a 2008-as globális pénzügyi válságot. De 2013-ra az Apple vezetői úgy gondolták, hogy ez "újabb példa lehet arra, hogy az Apple nagyon későn lép be egy piacra, és aztán uralja azt". A vállalat először azt fontolgatta, hogy egyszerűen felvásárolja a Teslát - akkoriban az autógyártó alig 28 milliárd dollárt ért, ami töredéke volt annak az éves nyereségnek, amit az Apple már akkor is elért. Az akadály Musk Teslához való ragaszkodása volt, emiatt a tárgyalásoknak vége szakadt. Később, 2017-ben Musk megpróbálta érdekeltté tenni az Apple-t a Tesla megvásárlásában, amely akkoriban a Model 3 "gyártási poklában" vergődött, de Tim Cook, az Apple jelenlegi vezérigazgatója elutasította a találkozót.

Az Apple 2014-ben tehát úgy döntött, hogy saját autóipari K+F programot hoz létre, amelyet belsőleg Project Titan néven ismertek. Ez szinte azonnal viták okozója volt az Apple-n belül. A vállalat pénzügyi igazgatója, Luca Maestri nem volt a rajongója: a General Motors európai részlegétől érkezett Maestri túlságosan is jól ismerte az autógyártók alacsony haszonkulcsát. Az Apple vezető szoftvermérnöke, Craig Federighi és sztártervezője, Jony Ive is szkeptikus volt. Úgy tűnik azonban, hogy egy teljesen autonóm (5. szintű) jármű csábítása, amely bárhol képes haladni anélkül, hogy ember ülne a volánnál, túl csábító volt ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyják.

A fő probléma Cook évtizedes határozatlansága volt. "Ha Bob Mansfield vagy Doug valaha is ésszerű célokat tűzött volna ki maga elé, akkor szállítani tudtak volna egy autót" - nyilatkozta a Bloombergnek egy a projektben mélyen benne lévő munkatárs. "Megkérték, hogy tegyük meg a következő lépést, Tim pedig gyakran azt mondta: 'Szerezz nekem még több adatot, és hadd gondolkozzak rajta.'".

https://sg.hu/cikkek/auto/156921/a-tesla-megvasarlasat-is-fontolgatta-az-apple

Tovább 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/breking_a_kinaiak_elektromos_buszgyarat_epitenek_magyarorszagon.1.235223.html

2016. július 26. | portfolio.hu


A világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártója, a kínai BYD megkezdte magyarországi összeszerelő üzemének építését Komáromban, meg nem erősített információink szerint. A beruházással a vállalat kifejezetten jól járhat, de származhat belőle Magyarországnak is előnye.


A BYD elektromos autóbuszgyárat építhet nálunk


A kínai BYD, a világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártó vállalata mégis úgy döntött, hogy

 

megépíti a régóta tervezett elektromos autóbuszgyárát Komáromban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szeged: Nem nagyon van olyan, aki még nem nyilvánult meg a Szegedre bejelentett BYD autógyár kapcsán, mi köztük vagyunk.

Egyrészt azért, mert még elég keveset tudni róla. Csak annyit, hogy bazi nagy lesz, és majd utakat építenek hozzá, meg hogy még lakossági fórumot nem tartottak az ügyben.

Másrészt azért, mert egy ilyen nagy létesítmény biztosan jelentős hatást gyakorol a városra, akkorát, hogy talán még nem is látjuk pontosan előre, pozitív és negatív hatásokat egyaránt. Azonban már hallani olyanról, hogy ez egy környezetvédelmi beruházás, meg hogy az elektromos autók jelentik a megoldást az autózás okozta problémákra.

Nah, ezek viszont tuti nem igazak. Az autógyártás mindenképp szennyező folyamat (nagyon sok más terméké is az) az akkumulátorok előállítása, majd hulladékkénti kezelése is vet föl kérdéseket, akár csak az elektromos autók élettartama.

Ami viszont még lényegesebb, hogy az az elektromos autók ugyanúgy állnak a dugóban, és ugyanúgy nem lehet velük parkolót találni, vagyis a meghajtásuk a közlekedési problémákat egyáltalán nem oldja meg.

Miközben az autóipar igyekszik meggyőzni mindenkit közvetlenül a reklámokkal, vagy közvetetten a politikusokon keresztül, hogy az autó nélkülözhetetlen, az autóval vagyunk valakik, és ez a fejlődés útja, a helyzet az, hogy a városaink csak akkor maradnak élhetőek, és működőképesek, ha az autózás mértéke csökken, és a közösségi közlekedés, a kerékpározás, gyaloglás kerül az előtérbe.

Szegednek vannak, voltak elképzelései, hogyan maradjon élhető, de a koncepciókat simán félre lehet tenni. Így aztán - bár sok tekintetben jobban állunk, mint a magyar városok többsége - a tömegközlekedésnél ritkulnak a járatok, gyorsan emelkednek jegy- és a bérletárak, alig van új jármű, számottevő új fejlesztések (pl. egy intermodális pályaudvar, vasúti híd) a láthatáron sincsenek. Jelentős beruházásoknál mellőzik a társadalmi vitát, a lakosok bevonását, 2x2 sávos kvázi gyorsforgalmi utat terveznek a Bécsi körútra, százmillió forintokból építik a parkolókat a lakótelepeken, a bicikliseket még most is igyekeznek járdára száműzni, a belvárosi terekről pedig kitiltani. A Belvárosi híd és a Rakpart autómentesítése is lekerült a napirendről. A város terül szét, és híznak az elővárosok, a környező falvak, az épített környezet az autóhasználathoz idomul, és kérdésessé válik a fenntartható alternatívák jövője.

És most jön egy autógyár, ami akkora lesz, mint Tápé és Petőfitelep együttvéve, és több ezren dolgoznak majd benne. Lehet, hogy Szeged nagy lehetőségek előtt áll, de nem tudjuk, hogyan fog élni vele, mi alapján dől el, merre fejlődjön tovább.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=689465276724878&set=a.492747219730019

Mindenesetre itt egy cikk arról, hogy ha élhető városokban akarunk élni, ki kell szállnunk az autóból.
https://masfelfok.hu/2024/01/04/ki-kell-szallni-az-autobol-kerekpar-gyaloglas-elheto-varos-budapest-kozlekedes/

Tovább 

http://24.hu/fn/gazdasag/2016/06/25/a-szakmai-szervezet-elnoke-szerint-igenis-van-magyar-buszgyartas/
írja a 24.hu, MTI közlés alapján


A legnagyobb magyar gyártó évi ötszáz járművet is elő tudna állítani, egy műszakban

A Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke azt mondta: a hazai gyártóknak van kapacitásuk arra, hogy kielégítsék a hazai városi és helyközi közlekedési vállalatok igényeit. Vincze-Pap Sándor szerint a fő problémát nem ez jelenti, hanem az, hogy a tömegközlekedési vállalkozások oldaláról nem volt kiszámítható buszbeszerzési politika.

Tovább 

http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_323

írja a meosz.hu


A MEOSZ javaslatára a kormány jövőre külön pályázati keretet biztosít a súlyosan mozgássérült emberek gépjárműszerzésére. Mivel jelenleg nincs mód az új autók körének bővítésére, a MEOSZ átmeneti megoldásként azt kérte, hogy a súlyosan mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek megvásárlásához.

Tovább 

https://www.levego.hu/kapcsolodo-anyagok/fuvarozok-fuvaroztatok-es-civil-szervezetek-kozos-levele-az-europai-bizottsag

írja a levego.hu - 2016. május 30.


Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke részére

Másolatban kapják:
Maroš Šefčovič alelnök, Jyrki Katainen alelnök,
Miguel Arias Cañete, Violeta Bulc, Elżbieta Bieńkowska, Karmenu Vella, Carlos Modeas és Margrethe Vestager biztosok

Brüsszel, 2016. május 26.


Tisztelt Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke!

Tovább 

2016. május 23-tól – az E-Educatio Információtechnológia Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság együttműködésének eredményeképpen – mozgóképes kérdésekkel bővült a hatósági KRESZ-vizsgarendszer. A legtöbb kategória esetében a Közlekedési alapismeretek számítógépes elméleti vizsgája során két (egy egypontos és egy hárompontos) vizsgakérdésnél mozgóképes kérdés kerül alkalmazásra. A mozgóképes animációk 8-10 másodperc hosszúságúak, így a hatósági vizsgán akár többször is megtekinthetők, de a válaszadásra összesen ezeknél a kérdéseknél is csak egy perc áll rendelkezésre.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 éve

Mozgóképes vizsgakérdések alkalmazási segédlete - 2016. május 23-tól a hatósági elméleti KRESZ-vizsgák mozgóképes kérdésekkel bővülnek
(videó)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/mozgokepes_vizsgakerdesek_alkalmazasi_segedlete__2016_majus_23tol_a_hatosagi_elmeleti_kreszvizsgak_mozgokepes_kerdesekkel_bovulnek

Tovább 

http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/tarlosbizottsag1

2016. május 26. | kerekparosklub.hu


Tarlós István decemberi, kerékpáros témákat felvető sajtótájékoztatója után a Kerékpárosklub tavasszal Budapesti Kerékpáros Programot írt, és nyújtott be a fővárosnak. Az ezt követően tudomásunkra jutott, kerékpározást rendkívül hátrányosan érintő főpolgármesteri utasítás nyomán a sajtóhoz fordultunk, aminek eredménye egy találkozó volt a Kerékpárosklub és Tarlós István között. Ezen több dolgot megbeszélhettünk, és abban maradtunk, hogy a rólunk tanácskozó bizottság elé mi is odaállhatunk, hogy ismertessük szakmai ellenérveinket.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 11 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Ha egy kínai mobilcég tud autót gyártani, az Apple miért nem? |...

M Imre írta 11 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk eltörölné a szerzői jogokat | 2025. április 16. Jack...

M Imre írta 15 órája a(z) Bauhaus - Dark Entries (London, 1982.02.24.) videóhoz:

Miért erotikusabb Izlandon a Drakula? – egy igazi északi ...

M Imre írta 16 órája a(z) The Baboons - Drinkin' Gasoline videóhoz:

Tokió rockabillytáncosai, akikre állítólag Paul McCartney is ...

M Imre 17 órája új videót töltött fel:

M Imre 18 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

Egy hét múlva I BIKE BUDAPEST 2025 https://www...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Budapest most már folyószámlahitelből él őszig | ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Kanapé és hűtőszekrény miatt késtek a vonatok | 2025. április...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

HBwe: Lengyel húsvéti ajándék a közlekedésbarátok és a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu