Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3214 db
  • Videók - 2858 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3214 db
  • Videók - 2858 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3214 db
  • Videók - 2858 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3214 db
  • Videók - 2858 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Mi ez az egész?


Minek okán jutott eszébe a gondolat, hogy meg kellene csinálni ezt a mozgalmat?

A napokban olvastam az Index-en, és a HVG.hu-n is egy cikket arról, hogy Egy antwerpeni 16 éves lányt négy éve zaklatták az osztálytársai, és segítséget kért egy ilyen esetekre „specializálódott” amerikai motoros csapattól. Ennek a csapatnak az európai részlege segített a lánynak, elkísérték iskolába, majd el is mentek érte. Nagyon megtetszett az ötlet, úgy gondoltam itthon is rengeteg diák lehet hasonló helyzetben, és úgy gondoltam, a motoros társadalom itt sem rosszabb, mint az USA-ban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 9 hónapja

Baksa Gábor · A Dorkász Szolgálat Alapítvány keretein belül szervezzük meg az Életrevalók táborunkat, melyre hátrányos helyzetű, 13-18 év közötti fiúkat hívunk meg. Augusztus 12-17 között lesz a tábor, Terényben.

Ennek a keretén belül, 15-én, csütörtökön elkirándulunk Szanda várához Szandaváraljáról, és onnan vissza Terénybe szeretnénk egy élménymotorozást szervezni a srácoknak 18 órától. Kb. 15 fiú lesz. Ehhez keresünk motorosokat. Kérlek ha teheted gyere és varázsoljunk mosolyt a srácok arcára!

Tehát: augusztus 15. csütörtök, Szanda vára 18 óra

https://www.facebook.com/groups/szelidmotoros/posts/3084882791648731/

Tovább 

http://www.bkk.hu/ev-soforje/

írja a bkk.hu

network.hu

 

Keressük az év autóbusz- és trolibuszvezetőjét!

 

Gyakran utazik egy járattal, és már jól ismeri a vonalon dolgozó sofőröket? Esetleg van is köztük olyan, akit előzékenysége, kedvessége miatt megkedvelt?

 

Szavazzon rá, hogy ő nyerhesse el az „Év sofőrje címet”!

 

A busz- és trolibuszvezetők munkája gondos odafigyelést, precizitást követel, hogy utasaikat biztonságban és balesetmentesen szállítsák úti céljukhoz.

Tovább 

 

https://sg.hu/cikkek/120382/megujult-a-here-maps

írja az sg.hu - 2016. július 29.


A szolgáltatásnak

http://wego.here.com/

nem csupán a neve változott meg.


Videó; https://youtu.be/w8Ubjerd788


A Here Maps új neve Here WeGo lett

http://360.here.com/2016/07/27/goodbye-here-maps-say-hello-to-here-wego/

és a belbecs is átalakult, a program ugyanis számos új funkciót kapott. Többek között a továbbhaladást biztosító eszközök kiválasztásakor merültek fel új lehetőségek és most már az adott útvonal költségvonzatai is kiszámíthatók. Ezentúl a Here WeGo használatakor a felhasználók még több különböző közlekedési eszköz közül választhatnak, hiszen a listán már nem csak az autók, a buszok és a kerékpárok találhatók meg, hanem a taxik és az autómegosztó szolgáltatások állomásai is.

Tovább 

Felfedte a Tesla vezetője, hogy a korábban csak titkos mestertervként emlegetett koncepció valójában mit takar, Elon Musk felvázolta, hogyan képzeli el együtt a Tesla és a SolarCity jövőjét. A vállalat nem áll meg az elektromos autóknál, Musk elektromos teherautókat és buszokat akar látni az utakon, valamint az önvezető technológián alapuló elektromos autó megosztó hálózatokat, természetesen szolár energia használatával.

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/itt_van_musk_mesterterve_teslat_mindenkinek.3.235043.html

írja a portfolio.hu - 2016.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hete

Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez kapcsolódóan pár gondolat a Kína és az Egyesült Államok közti holdraszállás versenyről.

https://www.youtube.com/watch?v=N4FLz2nVmsM

Vélemények:

Elon és bandája billiárdos "csalásfeltárásainak" eredményei:
- úgy kell ismerősökön és rokonokon át felhívni az ad-hoc kirúgott embereket, hogy mégiscsak vissza kellene jönni dolgozni, mert így az USA nem tudná elindítani a szárazföldi telepítésű interkontinentális ballisztikus rakétáit, ha kitörne az atomháború
- kiherélte a NASA költségvetését, végeredményben piacot csinálva a SpaceXnek
- felszámolta a környezetvédelmi, járványvédelmi és nemzeti parkok intézményi hátterét
- összebaszta a szövetségi szintű oktatást (még jobban, nehéz elhinni, hogy lehet ilyet, de sikerült)
- lobogtattak egy csomó szerződést és papírt, aminek egyik része szimpla hazugság, másik része epikus méretű kárt csinál

Miközben emberek százezreit akarta kirúgatni...
El is kezdte az állami intézményeknél - ami után meg nem jött rá, miért nem működnek továbbra sem jól a kormányzati hivatalok (vajon miért nem? :) ).
Aztán saját magát(!) is megszivatta, mert a Tesla részvények értéke lassan a béka segge alá került - részben Trump vámintézkedései, részben meg a saját politikai szerepvállalása miatt.
Ez a kettő meg annyira nagy "barátja" egymásnak, hogy Trump a minap közölte, hogy Musk innen inkább csak egy amolyan huszadrangú (vagyis: olyan, mintha - aztán közben mégsem... ;) ) tanácsadó lesz - mire Musk meg kijelentette, hogy (mivel igencsak erősen ezt "javasolták" neki Trump emberei!) innen többet kíván foglalkozni a saját cégeivel, mint a politizálással.
Eddig az USA gazdaságának olyan 500 milliárd dollár (neked ki is írom teljesen - tehát: 500 000 000 000,- dollár!) kárt okozott ez a két ember (az elvileg szövetséges, baráti országok gazdaságainak okozottakról meg már nem is beszélve!).
Hát... jómagam speciel senkitől se irigylem az ilyen "barátokat"! :)
És igazad van - mert én egészen biztosan nem tudnék utánuk csinálni alig 3(!) hónapnyi hatalom- gyakorlás után ekkora károkozást (pláne nem olyat, ami a saját cégeimet is ilyen negatív szinten érintené)!

Tovább 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/breking_a_kinaiak_elektromos_buszgyarat_epitenek_magyarorszagon.1.235223.html

2016. július 26. | portfolio.hu


A világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártója, a kínai BYD megkezdte magyarországi összeszerelő üzemének építését Komáromban, meg nem erősített információink szerint. A beruházással a vállalat kifejezetten jól járhat, de származhat belőle Magyarországnak is előnye.


A BYD elektromos autóbuszgyárat építhet nálunk


A kínai BYD, a világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártó vállalata mégis úgy döntött, hogy

 

megépíti a régóta tervezett elektromos autóbuszgyárát Komáromban.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szeged: Nem nagyon van olyan, aki még nem nyilvánult meg a Szegedre bejelentett BYD autógyár kapcsán, mi köztük vagyunk.

Egyrészt azért, mert még elég keveset tudni róla. Csak annyit, hogy bazi nagy lesz, és majd utakat építenek hozzá, meg hogy még lakossági fórumot nem tartottak az ügyben.

Másrészt azért, mert egy ilyen nagy létesítmény biztosan jelentős hatást gyakorol a városra, akkorát, hogy talán még nem is látjuk pontosan előre, pozitív és negatív hatásokat egyaránt. Azonban már hallani olyanról, hogy ez egy környezetvédelmi beruházás, meg hogy az elektromos autók jelentik a megoldást az autózás okozta problémákra.

Nah, ezek viszont tuti nem igazak. Az autógyártás mindenképp szennyező folyamat (nagyon sok más terméké is az) az akkumulátorok előállítása, majd hulladékkénti kezelése is vet föl kérdéseket, akár csak az elektromos autók élettartama.

Ami viszont még lényegesebb, hogy az az elektromos autók ugyanúgy állnak a dugóban, és ugyanúgy nem lehet velük parkolót találni, vagyis a meghajtásuk a közlekedési problémákat egyáltalán nem oldja meg.

Miközben az autóipar igyekszik meggyőzni mindenkit közvetlenül a reklámokkal, vagy közvetetten a politikusokon keresztül, hogy az autó nélkülözhetetlen, az autóval vagyunk valakik, és ez a fejlődés útja, a helyzet az, hogy a városaink csak akkor maradnak élhetőek, és működőképesek, ha az autózás mértéke csökken, és a közösségi közlekedés, a kerékpározás, gyaloglás kerül az előtérbe.

Szegednek vannak, voltak elképzelései, hogyan maradjon élhető, de a koncepciókat simán félre lehet tenni. Így aztán - bár sok tekintetben jobban állunk, mint a magyar városok többsége - a tömegközlekedésnél ritkulnak a járatok, gyorsan emelkednek jegy- és a bérletárak, alig van új jármű, számottevő új fejlesztések (pl. egy intermodális pályaudvar, vasúti híd) a láthatáron sincsenek. Jelentős beruházásoknál mellőzik a társadalmi vitát, a lakosok bevonását, 2x2 sávos kvázi gyorsforgalmi utat terveznek a Bécsi körútra, százmillió forintokból építik a parkolókat a lakótelepeken, a bicikliseket még most is igyekeznek járdára száműzni, a belvárosi terekről pedig kitiltani. A Belvárosi híd és a Rakpart autómentesítése is lekerült a napirendről. A város terül szét, és híznak az elővárosok, a környező falvak, az épített környezet az autóhasználathoz idomul, és kérdésessé válik a fenntartható alternatívák jövője.

És most jön egy autógyár, ami akkora lesz, mint Tápé és Petőfitelep együttvéve, és több ezren dolgoznak majd benne. Lehet, hogy Szeged nagy lehetőségek előtt áll, de nem tudjuk, hogyan fog élni vele, mi alapján dől el, merre fejlődjön tovább.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=689465276724878&set=a.492747219730019

Mindenesetre itt egy cikk arról, hogy ha élhető városokban akarunk élni, ki kell szállnunk az autóból.
https://masfelfok.hu/2024/01/04/ki-kell-szallni-az-autobol-kerekpar-gyaloglas-elheto-varos-budapest-kozlekedes/

Tovább 

http://24.hu/fn/gazdasag/2016/06/25/a-szakmai-szervezet-elnoke-szerint-igenis-van-magyar-buszgyartas/
írja a 24.hu, MTI közlés alapján


A legnagyobb magyar gyártó évi ötszáz járművet is elő tudna állítani, egy műszakban

A Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke azt mondta: a hazai gyártóknak van kapacitásuk arra, hogy kielégítsék a hazai városi és helyközi közlekedési vállalatok igényeit. Vincze-Pap Sándor szerint a fő problémát nem ez jelenti, hanem az, hogy a tömegközlekedési vállalkozások oldaláról nem volt kiszámítható buszbeszerzési politika.

Tovább 

http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_323

írja a meosz.hu


A MEOSZ javaslatára a kormány jövőre külön pályázati keretet biztosít a súlyosan mozgássérült emberek gépjárműszerzésére. Mivel jelenleg nincs mód az új autók körének bővítésére, a MEOSZ átmeneti megoldásként azt kérte, hogy a súlyosan mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek megvásárlásához.

Tovább 

https://www.levego.hu/kapcsolodo-anyagok/fuvarozok-fuvaroztatok-es-civil-szervezetek-kozos-levele-az-europai-bizottsag

írja a levego.hu - 2016. május 30.


Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke részére

Másolatban kapják:
Maroš Šefčovič alelnök, Jyrki Katainen alelnök,
Miguel Arias Cañete, Violeta Bulc, Elżbieta Bieńkowska, Karmenu Vella, Carlos Modeas és Margrethe Vestager biztosok

Brüsszel, 2016. május 26.


Tisztelt Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke!

Tovább 

2016. május 23-tól – az E-Educatio Információtechnológia Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság együttműködésének eredményeképpen – mozgóképes kérdésekkel bővült a hatósági KRESZ-vizsgarendszer. A legtöbb kategória esetében a Közlekedési alapismeretek számítógépes elméleti vizsgája során két (egy egypontos és egy hárompontos) vizsgakérdésnél mozgóképes kérdés kerül alkalmazásra. A mozgóképes animációk 8-10 másodperc hosszúságúak, így a hatósági vizsgán akár többször is megtekinthetők, de a válaszadásra összesen ezeknél a kérdéseknél is csak egy perc áll rendelkezésre.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 éve

Mozgóképes vizsgakérdések alkalmazási segédlete - 2016. május 23-tól a hatósági elméleti KRESZ-vizsgák mozgóképes kérdésekkel bővülnek
(videó)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/mozgokepes_vizsgakerdesek_alkalmazasi_segedlete__2016_majus_23tol_a_hatosagi_elmeleti_kreszvizsgak_mozgokepes_kerdesekkel_bovulnek

Tovább 

http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/tarlosbizottsag1

2016. május 26. | kerekparosklub.hu


Tarlós István decemberi, kerékpáros témákat felvető sajtótájékoztatója után a Kerékpárosklub tavasszal Budapesti Kerékpáros Programot írt, és nyújtott be a fővárosnak. Az ezt követően tudomásunkra jutott, kerékpározást rendkívül hátrányosan érintő főpolgármesteri utasítás nyomán a sajtóhoz fordultunk, aminek eredménye egy találkozó volt a Kerékpárosklub és Tarlós István között. Ezen több dolgot megbeszélhettünk, és abban maradtunk, hogy a rólunk tanácskozó bizottság elé mi is odaállhatunk, hogy ismertessük szakmai ellenérveinket.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre 12 órája új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Tisztelt Főpolgármester Úr! A Magyar Kétfarkú Kutya Párt ...

M Imre írta 2 napja a(z) KFT - Baleset videóhoz:

Laár András 44 év után otthagyja a KFT-t | 2025. 05....

M Imre írta 2 napja a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal képhez:

Budapestbelgrad_vasutvonal_2179329_1590_s

VEKE: Ha a budapesti villamosok esetében sötét ...

M Imre írta 2 napja a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal képhez:

Budapestbelgrad_vasutvonal_2179329_1590_s

Dominó 55 tipusú berendezés váltóállító áramkör (1988.) A ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:

Zajkeltés a Városligetben Liget projekt módra. https://www....

M Imre írta 2 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:

A_kedd_ejszakai_futoproba_soran_atkelt_a_2202es_caf_a_dunan__a_rakoczi_hidon_foto_voros_attila_ihohu__2015_1926739_4258_s

Újabb szöget talált az Orbán- kormány, amelyet Budapest ...

M Imre írta 2 napja a(z) A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól képhez:

A_legfontosabb_valtozasok_az_m3as_metro_kozlekedesben_2022_majus_14tol_szombattol_2167017_3792_s

Utólagos jelentés, drótos vészelhárítás, mindent...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu