Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3240 db
  • Videók - 2944 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3240 db
  • Videók - 2944 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3240 db
  • Videók - 2944 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3240 db
  • Videók - 2944 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

2011. május 27.

Precedens ítélet: kártérítés a 86-os út forgalma miatt

 

A Legfelsőbb Bíróság is jóváhagyta azt az ítéletet, amely szerint a közút kezelője köteles jelentős összegű kártérítést fizetni egy házaspárnak az életüket elviselhetetlenné és az ingatlanukat eladhatatlanná tevő hatalmas kamionforgalom miatt.

 

A perhez a Levegő Munkacsoport nyújtott segítséget. A precedens értékű ítélet remélhetőleg ráébreszti az illetékeseket arra, hogy nem lehet tovább halogatni a hatékony forgalomcsillapító intézkedések megtételét sem a 86-os úton, sem a nagy kamionforgalommal sújtott egyéb utakon.

Tovább 

"Megvan a pénz, jöhet az új tender.
Egy lyukas garast nem adtunk volna a francia bíróság ilyetén döntéséért, de úgy látszik, mégis van igazság. Az előleget visszakapja a BKV, így megvan a fedezet egy normális járműtenderre.
Gratulálunk, szép győzelem!
" (VEKE)


Az Alstom szerelvények ügyében a versailles-i bíróság másodfokú, jogerős határozatában a BKV Zrt.-t korábban elmarasztaló bírósági határozatáról az alábbiak szerint döntött:


„A BKV Zrt.

Tovább 

 

Hatvan év óta minél jobban él egy társadalom, annál többet autózik. Korábban ez más közlekedési eszközökkel is megesett. De azok terjedése egy idő után elérte tetőpontját, majd csökkenés következett. A jelek szerint az autóra is ez a sors vár.


„Közlekedéspolitikai guruk régóta álmodoznak arról, hogy leválasszák az embereket az autójukról. Talán itt az ideje, hogy megpróbálják” – írja a Prospect magazinban James Crabtree.


Az egyes közlekedési eszközök térhódításának, tündöklésének és hanyatlásának görbéit elsőként egy Lawrence Munby nevű oxfordi oktató vázolta fel, még a hatvanas-hetvenes években.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Nehéz bármilyen beruházás pénzeinek útját követni, bár elvileg nem lenne az. Mondjuk éppen ennek a cikk a beruházásokról nem sokat ír, de a vasúti közlekedés, a teherszálítás fejlettsége Magyarországon fontos dolog lenne. Egy ismerősöm mondott valami egyszerűt mostanában, nem is a beruházásokról: eladják, aztán visszavásárolják. Zsarolások vannak a "beszállítók" részéről, lárd az Alstom cég manővereit. A mobiltelefonra visszatérve - bár nem közlekedési téma - megveheti az ember 50 Ft.-ért a telcsit, de a havidíj nagyon magas és nem jár le, mint a részlet.
Csavaros gondolkodásmódra van (lenne) szükség a döntéshozók részéről és felelős munkára.

Tovább 

Különlegesen felszerelt autókkal ismertette a járművek közötti kommunikációban rejlő lehetőségeket a Ford. Az intelligens járművek valós időben kommunikálnak a közlekedési körülményekről, ezáltal fokozzák a közlekedés biztonságát.


A CoCarX, vagyis a kibővített kutatás az együttműködő autókról program záró prezentációjaként mutatta be a Ford a járművek közti kommunikáció terén elért legújabb fejlesztéseit. Ez egyben a 2009-ben útjára indult program eddigi csúcsának is tekinthető, amelynek célja olyan rendszerek és infrastruktúra kifejlesztése volt, amelyben az autók képesek egymást tájékoztatni a veszélyekről, a közlekedési helyzetről és a forgalmi információkról.

Tovább 

Szerdán rendőrileg betiltották a kerékpározást a budapesti belvárosban. Az Est 1926 április 8-án csütörtökön adott hírt a nagy zavart okozó hatósági szigorításról. A főváros egy akkor harmincéves rendeletet melegített fel, hogy javítson a baleseti statisztikákon.


1926-ban még a 10 ezer darabot sem érte el a gépkocsik száma az országban, (jelenleg 3 millió autó van), kerékpározni viszont akkor sem volt mindig könnyű.

Az Est tudósítása (16. oldal) szerint egy rendőr okozott nagy megrökönyödést a Váci utca és a Kossuth Lajos utca sarkán, amikor „két karját széttárva megállította” a megszokott útvonalán gyanútlanul kerekező fővárosi polgárt, és közölte vele - „Tessék a kerékpárt a Belváros területén gyalog végigvezetni, többé nem szabad itt kerékpározni!”


A csodálkozó kérdésre a rendőr a felettesek döntését citálta.

Tovább 

Életveszélyes állapotban a Kőszegen elütött kislány


Fékezés nélkül ütött el egy 10 éves kislányt a zebrán egy kőszegi autós. A gyerek súlyosan megsérült, életveszélyes állapotban vitték kórházba, most az intenzív osztályon van. Órákig helyszíneltek a rendőrök. Külön fékpróbát is tartottak, hogy megállapítsák, milyen sebességgel mehetett az autó a gázolás előtt.


Rendőrök tesztelték annak a terepjárónak a fékjét, amelyik elütötte a biciklis  kislányt.  A 10 éves lány a testvérével ment át a zebrán.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

A gyalogosok is sokszor figyelmetlenek ... igen - de jogilag nem hibáztathatók, ha a zebrán mennek át figyelmetlenül, mert az az övék, és megjegyzem - sajnos - nem tanulták meg a KRESZ-t. Mert hol is? Az általános iskolában nem tanítják.
Nem tudhatják azt, amit a járművezető megtanul a vezetéselmélet órán, illetve a KRESZ órán: a mások által okozott veszélyhelyzetet is nekünk kell elhárítani, nem állhatunk bosszút például ... (nem a gyalogosra értendő ez utóbbi természetesen). Egy példával élve: ha védett útvonalon közlekedve azt látjuk, hogy az alárendelt útról érkező motoros várhatóan NEM adja meg nekünk az elsőbbséget, akkor el kell engednünk!
A zebra megközelítésére az új szabályok teljesen egyértelműek, úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy előtte - mindenképpen - meg tudjunk állni! Mert a gyalogosnak itt elsőbbsége van. Már akkor is el kell engedni - az új szabály szerint a gyalogost - ha a járda szélén áll!
Ebben az esetben kizárólag a járművezető hibáztatható, mert belátható volt a helyszín és ki is derült, hogy figyelmetlen volt. A jármű sebességét még nem tudjuk, hogy betartotta -e a kötelezőt ...
A zebrák NEM láthatatlanok, mert van egy "előrejelző" tábla (veszélyt jelző tábla) és egy helyet jelző tábla is ("kék négyzet" - tájékoztatást adó jelzőtábla). A veszélyt jelző táblákat figyelni kell ... és az utat is: belátható helyszín!
"Mivel hogy számolnom kell avval a lehetőséggel hogy át akar menni a túloldalra. ami már PIROS"
Igen, "piros", ha már ott áll a járda szélén! Vagy éppen nagyon közel ért a járda szélhez: magyarázkodásnak (megmagyarázásnak) helye nincs. A KRESZ egyértelmű -> szabály.
A gyalogos akkor hibáztatható, ha (például) nem zebrán halad át, hanem - például - "takarásból lép ki az úttestre" ... eklatáns példája ennek a megállóban a busz mögül a figyelmetlenül az úttestre lépő gyalogos (leszálló utas) ... például fut a villamoshoz, körül sem nézve ...
Ha egy gyalogos "takarásból lép ki az úttestre", akkor nincs elsőbbsége (kivéve zebra, kanyarodó jármű ...), de körülnézve általában átmehet az úttesten.
A gyalogosok közlekedésének szabályait megtalálod a hatályos jogszabályban, itt
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
A böngésző "keresés" menüjével megkeresheted: beírod a szót, például azt, hogy "gyalogos", így nem szükséges lapoznod :)
A blogban részleteztem több fontos részt. ;)

Tovább 

Az állandó magyarországi lakhellyel rendelkezők a jövőben nem járhatnak külföldi rendszámú autóval, ha a parlament megszavazza az erről szóló javaslatcsomagot.

A gazdasági bizottság hamarosan törvényjavaslat-csomagot nyújt be a parlamentnek, amelyben a gépjármű-kereskedelem - és javítás problémáit orvosolják, erről már tárgyalt Matolcsy György gazdasági miniszterrel - mondta Rogán Antal, a gazdasági bizottság elnöke a bizottság közbeszerzési és vállalkozásszabályozási albizottságának ülésén hétfőn Budapesten.

Tovább 

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata a 2011. április 15-i soros ülésén meghozta a 159/2011. (IV. 15.) Kgy. sz. határozatát Szeged város lakott területén történő teherforgalom szabályozására. A közgyűlési határozat végrehajtásaként a városi szintű forgalomtechnikai szabályozás az alábbiak szerint kerül kiépítésre.


Az új forgalmi rend a mellékelt térkép alapján, „az össztömeg-korlátozással érintett területekre a behajtás a célforgalmú tehergépjármű-forgalom számára a nap 24 órájában engedélymentesen lehetséges” kerül kialakításra.

Tovább 

Cikk a 

network.hu

 

 a Gy-M-S megyei napilap

2011.május 6-ai számának 6. oldaláról.

 

network.hu

 

network.hu

 

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Köszönöm, még egyszer.
Téged "ismerve" nem csodálom, a tette(ke)t. :))

Minden érdeklődőt szeretettel várunk május 8-án a Városligetben az Országos Rendőr,- és Tűzoltónapra! A Tűzoltók a Városligeti körút – Paál László sétány – Liezen-Mayer sétány - Vajdahunyad sétány által határolt területen, míg a Rendőrök a Petőfi Csarnok melletti Napozóréten várják a látogatókat.

Tartalmas programok várnak a kilátogatókra:


- szakmai és keresőkutyás bemutató;

- tűzvédelmi játékos gyermekvetélkedő;
- a Központi Tűzoltózenekar, a Flórián Band és a Tűz’S Víz együttes koncertjei.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 órája a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

Böhm Andrea: Drogtörvény van, stratégia nincs Kontroll | Jul...

M Imre írta 3 órája a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

Böhm Andrea: Drogtörvény van, stratégia nincs // AMI A...

M Imre írta 4 órája a(z) Űrhajós - magyaros (A nyolcadik utas: a Halál) képhez:

Urhajos__magyaros_a_nyolcadik_utas_a_halal_2198506_2491_s

Spacejunkie.hu: Különleges felajánlást kaptunk Dr. Balla ...

M Imre írta 4 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

(2025.) Május közepén egy mosonmagyaróvári lakos...

M Imre írta 4 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jövő hét közepéig kitart a kánikula, vasárnaptól ...

M Imre 7 órája új videót töltött fel:

M Imre 8 órája új videót töltött fel:

M Imre 9 órája új videót töltött fel:

M Imre 9 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 9 órája a(z) Űrhajós - magyaros (A nyolcadik utas: a Halál) képhez:

Urhajos__magyaros_a_nyolcadik_utas_a_halal_2198506_2491_s

.. a Csendes óceánban landoltak, Kalifornia partjainál. ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu