Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2. rész
A Nemzeti Közlekedési Hatóság - a közlekedési szabályok korszerűsítési feladatainak sorába illeszkedően - széleskörű kutatómunkát indított. Most a kutatás első részanyagából indított cikksorozat 2. részét közöljük.
A kutatás szempontjából releváns szakirodalmak összefoglalója Kokkalis A., Papaioannou P., Basbas S.: Traffic Safety Policy Implementation Through Highway Code Changes
A cikk által megfogalmazott kulcskérdés az, hogy vajon egy adott ország képes-e közlekedésbiztonsági politikát a KRESZ változtatásain keresztül hatékonyan megvalósítani. |
1. rész
A Nemzeti Közlekedési Hatóság - a közlekedési szabályok korszerűsítési feladatainak sorába illeszkedően - széleskörű kutatómunkát indított. Most a kutatás első részanyagából indítunk cikksorozatot, melyben a közérdeklődésre számba vehető témákat emeltük ki.
A kutatás első szakaszának munkafolyamatai
A kutatás előkészítő szakaszában a kutatók kapcsolatba léptek azon állami hivatalokkal és civil szervezetekkel, valamint piaci szereplőkkel, akikről azt feltételezték, hogy munkájukhoz segítséget tudnak nyújtani, illetve információikkal támogatják majd tevékenységüket.
|
|
Átadták a világ leghosszabb, 470 méteres tensegrity hídját az ausztráliai Brisbane-ben. A hidat gyalogos és kerékpáros forgalom számára építette a város, ehhez hasonló több, máig megvalósítatlan elképzelés van Budapesten is.
Brisbane legújabb büszkesége a világ leghosszabb tensegrity hídja. A tensegrity az angol tensional integrity kifejezés összetételéből alkotott szó. A technológia bonyolult kábelrendszerrel megtartott elemeket takar, a híd a különböző elemek nyomó és feszítő erejének köszönhetően marad stabil.
Táltosképző
Bonyolult jogi szaknyelven írt, nehezen kisilabizálható szabályokat kell bebifláznia annak, aki jogosítványt akar szerezni, de ha az már megvan, soha többet nem kell számot adnia ismereteiről. A KRESZ ősszel módosul ugyan, ám sokak szerint új alapokról kellene kezdeni a szabályozást.
Leginkább egy lapozgatós fantasyregény útvesztőjéhez hasonlít az 1975-ben született, majd azóta sokszor módosított magyar KRESZ-szabályozás, amely ősszel újabb tekervényekkel bonyolódik.
Az önkéntes ismét rendet csinált
Az ismeretlen önkéntes, aki már a Fő utcában, a Margit hídnál is többször feltűnt, most épp a Vámház körúton fordította vissza a szabálytalan autósokat hétfőn este. Az autósok meg szépen meg is fordultak. Hiába. Elég egy hivatalos ember öltözékére hasonló ruhát felvenni, és ha már a rendőrök nem csinálnak semmit, akkor ez az ember megteszi.
(forrás: varos.blogter.hu/ Mátyási György)
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Visszatekintés a legújabb plasztikai műtét alkalmából
Amikor ezt írom, a XI. kerület legforgalmasabb csomópontjának átépítése lassan véget ér. De még mielőtt nekiállnánk azon filozofálni, hogy amit látunk, az vajon késznek tekinthető-e, ismerkedjünk meg a tér történelmével!
A Móricz Zsigmond körtérről szinte kötelező írnia annak, aki a budapesti villamosokkal foglalkozik - egyszerűen nem lehet megkerülni.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Hazai viszonylatban kiemelkedően sokan, 96-an regisztráltak a megmérettetésre, amiből végül 70-et küldtek be tervet is a versenybe. Az alaki szabályokat öt pályázó sértette meg, tehát 65 pályaművet értékelt a zsűri. Az ötletpályázat jellegére, valamint a pályázók nagy számára tekintettel igen sok megoldást honorált díjjal a Bíráló Bizottság, amiben a műemlékes szakma, építészek és a kerület önkormányzatának képviselői vettek részt.
Végállomás: Gazdagrét és Újpalota
Mai rendkívüli ülésén a Fővárosi Közgyűlés döntött arról, hogy a főváros 6 budapesti kötöttpályás fejlesztéssel kapcsolatban pályázik - túlnyomórészt megvalósíthatósági tanulmányok készítésére - támogatásra.
Az önkormányzat első körben a a 4-es metró Virágpiacig történő meghosszabbításának megvalósíthatósági tanulmányának készítésére pályázott támogatásra a KÖZOP-ban, ma pedig döntöttek a "második körös" támogatási igényekről.
Október 12-én, hétfőn, a kora reggeli óráktól ismét teljes hosszában járható a Budai alsó rakpart. Hétvégenként és az éjszakai órákban folytatódnak tovább a rakpartszélesítés utolsó munkái – számolt be a FigyelőNet.
A rakpartszélesítés az eredeti tervek szerint október végén fejeződött volna be. A kivitelező azonban felgyorsította a munkát, hogy enyhüljenek a közlekedési nehézségek. Az Üstökös utcai csomópontot és a Mozaik utcáig tartó szakaszt közel egy hónapja, szeptember közepén visszaadták a forgalomnak.
Uniós források
segítségével a dunai közösségi közlekedés újraindításába kezdene a BKV,
a kikötő-felújításokat követően akár 2 éven belül beindulhatna a
fővárost észak-déli irányban átszelő vonaljárat - írja a Napi. Reményi László, a BKV kereskedelmi osztályvezetője szerint 2
éven belül megindulhat a dunai tömegközlekedés a fővárosban. Az
igényfelmérések alapján megállapítható, hogy a folyó menti
ingatlanfejlesztések, irodák, lakóházak és az egyetemek is jelentős
potenciált rejtenek.A közlekedési vállalat két tervet készített a vízi
tömegközlekedés újraindítására, ezekhez a dunai közlekedés fejlesztését
szolgáló, 1,03 milliárdos keretű uniós pályázatból remélnek százmilliós
nagyságrendű forrást.
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:
Egy ideje a szőregi buszmegállókat járja ...
M Imre írta 2 napja a(z) Keleti pályaudvar (Budapest-Keleti) - ha jön az apokalipszis képhez:
Mégis újraindult a forgalom a Keletiben | 2025. szeptember ...
M Imre írta 2 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
A pár hete lezárult vizsgálat HIVATALOS...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Nem várták meg a katasztrófavédelmet, inkább a ...
M Imre írta 3 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
Budapest Városháza: Új, zárt kerékpártárolók Óbudán A ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás