Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2829 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2829 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2829 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2829 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

    Csak ma már 2 baleset is volt az M7-esen. Vegyük át újra, hogyan kell autópályán közlekedni:


    • Követési távolság be nem tartása, lassabb jármű „tolása” a belső sávban. Kerüljék az agresszív magatartást!
    • Forgalom akadályozása, indokolatlanul alacsony menetsebesség választása, különösen a belső „gyors” sávban. Alacsonyabb haladási sebességet választva, de utolérve még lassabban haladó járművet (például teherautó) sávváltásba és előzésbe kezdve - ha a körülmények és a jármű állapota, teljesítménye engedi - gyorsítsanak a megengedett legnagyobb sebességre az előzés mielőbbi befejezéséért, illetve, hogy indokolatlanul ne lassítsák a forgalmat, ezáltal ne indítsanak el fékezési láncot, amely torlódást, ráfutást okozhat.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 8 hónapja

    Automatizált díjfizetés a francia autópályákon | 2024.08.05.

    Fizetőkapuk helyett kamerás, rendszámfelismerő rendszerrel teszik lehetővé a díjfizetést a franciák az autópályákon.

    Franciaországban az útdíj összege a megtett távolságtól függ, az autópályákon ehhez fizetőkapus rendszer szolgál. A tervek szerint a következő években az összes francia autópályán bevezetik a digitális útdíjfizetést, és elbontják a kapukat. Az új fizetőrendszerben nincsenek fizetőkapuk, nem kell megállni és jegyet venni, illetve az autópálya elhagyásakor a kapunál ismét megállni, és fizetni. A járművek felhajtását kamerák ellenőrzik, majd a rendszámokat automatikusan rögzítik.

    Az új rendszer előnye, hogy a forgalom gyorsulhat. A fizetésről már az autósnak magának kell gondoskodnia. Erre az autópálya használat után 72 óra áll rendelkezésre. Vagy online felületen, vagy benzinkútnál, a legközelebbi pihenőhelyen vagy dohányboltnál lévő automatánál. Ha valaki nem fizet időben, az a legrosszabb esetben 375 eurós büntetést is kaphat.

    Az első autópálya-szakasz, amelyet próbaképpen felszereltek az új, kamerás rendszerrel, egy kevésbé forgalmas, 30 kilométeres szakasz volt az A79-es autópályán, Allier megyében, Közép-Franciaországban. A rendszer 2024. júniusában a Párizsból Normandia felé tartó A13/A14-es úton is üzembe állt. Idén decemberben a tervek szerint a teljes 230 kilométer hosszú A13/A14 útvonalat átalakítják Párizstól Caenig, Normandiában. A tervek között szerepel az A69 Toulouse melletti és az A40 Genf melletti út is.

    Az alábbi autópályák egyes szakaszain szintén bevezették az új díjfizetési módot:

    A4: Saarbrücken – Metz, Boulay 36. kijárat

    A13/A14: Párizs – Caen (részleges)

    A79: Montmarault – Digoin

    Arról még nincs információ, hogy a legforgalmasabb francia autópályákat, az A7-es Lyonból a Rhône-völgyön át Marseille-be és az A8-as Fréjusból Marseille-be a Côte d’Azur-on mikor alakítják át.

    A rendszer átalakításától azt remélik a franciák, hogy évente 1,7 millió órával csökken az autópályákon a várakozási idő, így 9,5 millió liter üzemanyagot lehet megtakarítani. A rendszer nem ismeretlen Európában. Például Olaszországban az A36-os, az A59-es és A60-as Como közelében Milánótól északra, Spanyolországban pedig az A-636-os autópálya Beasain és Bergara közötti szakasza is ilyen szisztémával működik. Horvátországban pedig a tervek szerint 2025-től vezetik be az e-matricát.
    https://kreszvaltozas.hu/hir/automatizalt-dijfizetes-a-francia-autopalyakon/

    Tovább 

    network.hu

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Tizenhárom közlekedési törvényt módosított pénteki döntésével az Országgyűlés. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által kezdeményezett változtatások egyebek mellett lehetővé teszik a büntetett előéletű taxisok kiszűrését a piac tisztítása, az utasok védelme érdekében.

    A szaktárca az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejti: a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosításával csökkenhet az utasok kárára elkövetett jogszabálysértések száma, javulhat a taxis szakma társadalmi megítélése, a szolgáltatások színvonala.

    Tovább 

     
    • 2020.05.27., szerda


    Ha esetleg nincs tervünk ma késő estére, akkor egy fantasztikus streamet ajánlunk, amelyben figyelemmel követhetjük Elon Musk vállalatának első emberi repülését.

     

    A SpaceX Falcon 9 rakétája két NASA űrhajóssal a fedélzetén fogja elvégezni az első emberi küldetését. Ez lesz a valaha volt első privát kozmikus repülés a cég történelmében, amely során Doug Hurley és Bob Behnken asztronautákat szállítják el a SpaceX űrsiklói a Nemzetközi Űrállomásra (ISS), ahol 6-16 hétig fognak dolgozni.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 2 hete

    Vakata Kóicsi, a Japán Űrügynökség űrhajósa egy korábbi videón, amint éppen játszik (baseball) a Nemzetközi Űrállomás fedélzetén. Úgy látszik minden poszton megállja a helyét

    https://www.facebook.com/reel/1086462276853794

    Tovább 

    A Jövő Öko-Nemzedéke Alapítvány (röviden JÖN Alapítvány) egy 2017 májusában bejegyzett környezetvédelmi alapítvány. Teljesen független és önkéntes szerveződés.

     

    A JÖN Alapítvány Magyarország egyik legújabb és legaktívabb, többszörösen díjazott XXI. századi környezetvédelmi szervezete. A tevékenységei, eseményei és publikációi kapcsán rendszeres szerepelő a magyarországi médiában. Kiemelten szoros az együttműködése a mindenkori magyar állammal, egyfajta tolmácsfunkciót ellátva az emberek és az állami szervezetek közt.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 7 hónapja

    Humusz Szövetség: Belefér 10 perc segítség?

    Ha kitöltöd kérdőívünket, azzal nagyon sokat segítesz nekünk abban, hogy egyik fő bevételi forrásunk, a társadalmi vállalkozásunk keretén belül a valós igényekre szabott, minőségi szolgáltatásokat tudjunk nyújtani! <3

    Minden kitöltés számít! Nagyon köszönjük mindenkinek!

    https://humusz.hu/hirek/segitsd-humusz-fennmaradast-egy-kerdoiv-kitoltesevel/32074

    Tovább 

    BP Fatár néven elkészült a főváros ingyenesen letölthető nyilvános fa- és parkkataszter applikációja, amelynek segítségével Budapest polgárai is közreműködhetnek a budapesti zöldfelületek megóvásában és fejlesztésében!


    A városvezetés kiemelt célja, hogy óvjuk és fejlesszük meglévő zöldfelületeinket és újakat alakítsunk ki városszerte – Budapest polgárainak bevonásával. Egyszerre fontos számunkra új, nagyméretű közparkok létesítése és a sűrűn beépített városrészek zöldítése fákkal és parkokkal.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 2 hónapja

    Bardóczi Sándor: A BKM Főkert Kertészeti Divízió munkatársai a III. kerületben Csillaghegyen, a Római fürdőtelepen található közel egy évszázados fasorok nagy rekonstrukciójára készülnek. Ez nagyjából 400 fát érint jellemzően kisebb, néhányuk esetében nagyobb mértékben az Emőd utcában, Zaránd utcában, Rozgonyi Piroskában, Dósa és Keve utcában, s ebből a 400 fából kiszűrtek 40 db-ot, amely már olyan veszélyes állapotban van a gyökérkorhadásai vagy a koronaalapi korhadásai és fertőzései miatt, hogy életveszélyt jelent a környezetében. A FŐKERT szeretne a munkákkal március 15-ig, a költési időszak kezdetéig végezni. Ennek érdekében - ahogy minden ilyen esetben - a beavatkozás előtt két héttel megkezdtük a lakossági tájékoztatást és a tulajdonos III. kerületi önkormányzatot is tájékoztattuk. Mivel a területet kiemelt figyelem övezi, ezért lakossági bejárást is tartottunk, sőt a FŐKERT a civilek levelére válaszolva az e hét pénteket is felajánlotta egy további részletes bejárásra, mert az elsőn csak az alapokig tudtunk eljutni, a rengeteg kérdés miatt.

    Itt azonban tájékoztatáson van a hangsúly. Merthogy ez egy fenntartási és nem fejlesztési ügy, itt minősített favizsgálók szaktudására támaszkodunk, ahogy egy szívműtétnél meg szívspecialistára szoktunk. A szívműtét előtt természetesnek érezzük, hogy nem tartunk a beavatkozásról népszavazást és még azt is, hogy nem a gasztroenteorológustól (aki szintén orvos) várjuk a másodvéleményt szívvel kapcsolatos kérdésben. Mint ahogy az is természetes számunkra, hogy fejlesztési kérdésekben a funkciókról, tervről, változtatásról megkérdezzük a lakosságot és figyelembe vesszük a használóként nagyon is hasznos szakértői véleményeiket. De ez nem fejlesztési kérdés, hanem fenntartási és biztonsági.

    Ezek a fasorok védendőek, mint fasor, és kiemelt fasorai a fővárosnak, ezért is foglalkozunk velük ilyen sokat. De nem az egyes faegyedeket védjük benne (ugyanis örök életet, de még ingyen sört sem tudunk a fáknak biztosítani), hanem a fasort magát, azt biztosítjuk, hogy folyamatosan fásított legyen az utca és egyszerre ne cseréljünk le mindent, hanem amit tudunk, annak hosszabbítsuk meg az életét, amit tudunk, azt gyógyítsunk, amit meg nem tudunk, azt szedjük ki és ültessünk helyette pótlást, lehetőleg jobb körülmények közé, mint ami az elődjének jutott.

    A szűk, teleközművezett utcákban, ahol ezek a közműveknek a kiépülése, vagy az útszegély átépítések, kapubehajtók okozták a fák leromlását, gyökérzetének részleges elvesztését, ez extra kihívás. A fasorokhoz ezért is kell hozzányúlni, mert a szétszabdalt gyökerek sok helyen nem képesek eltartani ekkora lombkoronát és a fa elkezd száradni, ha nem metsszük azt meg. Ez sok esetben a korona 10%-os, sok esetben a 30%-os redukciójával jár, de emiatt a fa életképes marad, van esélye begyógyítani a sebszöveteit, s amelyik esetben nem, akkor is adunk neki 5-10 év élethosszabbítást. A helyi civilek egy csoportja kérdésekből és követelésekből álló levelet juttatott el a Főkerthez, amelyben többek között ezeknek a fáknak a gyökér-korona egyensúlyára hivatkoznak. Jelentem a Főkert pontosan arra készül, hogy ezekkel a beavatkozásokkal helyreállítsa a gyökér-korona egyensúlyát a fa megtarthatósága érdekében.

    A fák élőlények, tehát egy idő után ők is meghalnak. A városokban ez az idő sokkal rövidebb, mert mi emberek a közlekedési és közmű igényeinkkel teszünk érte, hogy legyengítsük őket. Csodát pedig nem tudunk tenni mi sem. Csoda egy 100 éves fasor ebben a városban, de 150 éves fasor az nincs, mert az már túl van minden csodán. Éppen ezért a megértését kérem a beavatkozások miatt minden érintettnek. Mert veszélyes fát vagy ágat nem hagyhatunk magunk után. Amit ígérni tudunk, az a csak szükséges mértékű beavatkozás, és az, hogy amennyiben egy fát már el kell távolítani, annak a pótlását egy éven belül elvégezzük. A fa helyére fa kerül, az utca karaktere pedig megőrződik.

    Az alábbi ábrák Szaller Vilmos egyik előadásából származnak és azt mutatják, hogy a nagy közmű átépítések és a motorizáció miatt hogyan változott a városi fák helyzete 1980 és 2010 között. Ennek hatásai pedig most kezdenek begyűrűzni az idős fáink állapotába. Ha a klímaváltozás nem lenne elég gond önmagában is, okozunk mi emberek gondot nekik eleget. Egy dolog nem változik sosem: mindig a Főkert vagy a kerületi zöld fenntartó lesz a főbűnös, hiszen miután mindenki más azon volt, hogy hogyan rövidítse le egy fa életét, nekik kell a veszélyes fákat kiszedni, vagy odaállni az érzelmileg felfűtött lakosság elé megmagyarázni, miért kell beavatkozni. Talán egyszer ez is megváltozik majd, ha egyre többen megértik a fenti sorok értelmét és a helyi politika is kiengedi a túszai közül a fasor rekonstrukció szakkérdéseit.

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=9506711872705952

    A favizsgálati lapok a Főkert honlapján természetesen megtekinthetők.

    https://fokert.budapestikozmuvek.hu/munkalatok/FavagasZarand

    Tovább 

    Most kell nagyot előrelépnünk a közlekedésbiztonságunk és a kerékpáros közlekedésünk ügyében! - Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos írása.

     

    “Elfogadhatjuk-e, hogy közlekedési balesetben Magyarországon arányaiban kétszer többen halnak meg, mint Dániában? Elfogadhatjuk-e, hogy nagyobb városainkban a gyalogosok kétszer, háromszor vagy húszszor nagyobb eséllyel szenvednek halálos közlekedési balesetet, mint Nyugat-Európa nagyvárosaiban?

    Tovább 

    Hamarosan kötelező lesz a viselése a tömegközlekedési eszközökön.

    A koronavírus-járvány terjedésének megakadályozására Karácsony Gergely főpolgármester elrendelte az arcot eltakaró maszk, kendő vagy sál viselését Budapesten a közösségi közlekedési járműveken április 27-től. Az intézkedés betartásának elősegítése érdekében, illetve hogy minden utas biztonságban érezhesse magát a BKK járműveken, a Budapesti Közlekedési Központ és a Főpolgármesteri Hivatal mosható és vasalható textilmaszkot oszt az utazóközönségnek és a fővárosban közlekedőknek a következő napokban – írja a BKK a lapunkhoz is eljuttatott közleményében.

    Tovább 

    https://maketusz.hu/2020/04/01/hogyan-kerekparozz-egyedul-a-koronavirus-jarvany-idejen/

    2020. 04. 01. | MAKETUSZ


    Amire figyelni kell közlekedésben, vagy a szabadidős tevékenységek során


    A koronavírus-válság miatt sokan kerestek egyedül, kockázatmentesen végezhető kikapcsolódási lehetőségeket is, amilyen a kerékpározás, vagy gyalogos túrázás, kocogás a természetben. Ezzel kapcsolatban szeretnénk hasznos információkkal szolgálni az alábbiakban.

    Tovább 

    Készül a jelenlegi KRESZ módosítása. Az erről szóló szakmai egyeztetésre pedig a Járókelő is meghívást kapott, mert a döntéshozók végre úgy érezték: az autóval és biciklivel közlekedők csoportja mellett ideje meghallgatni a járókelők szempontjait is. Az egyeztetésen Sebők Máté humánökológus képviselte a Járókelőt. Itt olvashatjátok, hogy milyen szempontok szerint.


    Miért fontos, hogy ott lehettünk?


    Folyamatosan zajlanak a jelenlegi KRESZ-szabályozás megújítását célzó megbeszélések a különböző döntéshozói, szakmai és társadalmi szervezetek részvételével.

    Tovább 

    Idén hivatalosan is elkezdődött a Levegő Munkacsoport levegőszennyezettség-mérő hálózatának építése, ugyanakkor lelkes magánemberek is nagy erőkkel dolgoznak rajta, hogy Magyarországon is elterjedjen egy egyszerű és megfizethető eszköz, mely kiegészíti az amúgy az EU átlagához képest egészen jól működő hazai hivatalos légszennyezettségi mérőhálózatot. A projektet a Magnet Bank Közösségi Adományozási Programja (KAP) támogatja. (A KAP a bank ügyfeleinek döntése nyomán a banki költségek 10%-át ajánlja fel támogatásként környezetvédelmi és társadalmi hasznosságban jeleskedő civil szervezetek számára egy-egy projektre.)


    A Levegő Munkacsoport azzal a tervvel nyerte meg a programban való részvétel lehetőségét, hogy.a mérőhálózatot állampolgárok segítségével fogja fejleszteni.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 3 hónapja

    A Levegő Munkacsoport eredményei 2024-ben | 2025. január 12.

    Az ismert nehéz körülmények ellenére is számos sikert ért el a Levegő Munkacsoport 2024-ben.

    Az egyik fő témánk továbbra is a gépjárművek okozta szennyezés visszaszorítása volt, amit főleg az európai Tiszta Városok Kampány keretében folytattunk.
    https://www.levego.hu/kampanyok/tiszta-varosok-kampany/

    Felhívtuk a figyelmet a nehéz személygépkocsik használatának súlyos környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági hátrányaira, és visszaszorításukra javasoltuk, hogy ezekre a járművekre sokkal nagyobb parkolási díjat vessenek ki.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/01/a-nehez-autokra-magasabb-parkolasi-dijat-akarnak-a-lakosok/

    Online felmérést készítettünk arról, mennyire támogatják a lakosok, hogy a helyben élők is fizessenek a parkolásért; a válaszolók 60 százaléka nem támogatta, hogy az autótulajdonosok ingyen foglalják el a közterületet.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/10/fizetosse-tenne-a-tobbseg-a-helyi-lakosok-parkolasat/

    Részletesen kidolgozott módosító javaslatot juttatunk el minden fővárosi képviselőnek a parkolási rendelet módosítására.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/11/most-kell-emelni-a-parkolasi-dijakat-a-halogatasnak-oriasi-ara-lenne/

    Bizonyára mindez a tevékenységünk is hozzájárult ahhoz, hogy több kerületi önkormányzat és a Fővárosi Önkormányzat is szigorította a parkolási szabályait.

    Segítségünkkel hat helyen rendeztek iskolautcát, azaz a reggeli iskolába érkezés idejére lezárták az iskola előtti utcaszakaszt az autóforgalom elől.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/10/iskolautcak-a-gyakorlatban/

    Sürgettük, hogy nemzetközi példák alapján itthon is vezessenek be alacsony kibocsátási övezeteket.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/07/mit-jelent-egy-varosnak-az-oreg-autok-kitiltasa/

    Közreműködünk annak a nemzetközi tanulmánynak az elkészítésében, amely kimutatta: a városi teherforgalom gyorsan zöldíthető.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/10/a-varosi-teherforgalom-gyorsan-zolditheto/

    A Fővárosi Önkormányzat felkérésére részt vettünk egy sátorral az Európai Mobilitási Hét alkalmából rendezett eseményen, ahol arra kértük a látogatókat, online aláírásukkal csatlakozzanak a követeléshez, amit civil szervezetek már korábban is megfogalmaztak: „Legyen végre igazi autómentes nap Budapesten is!”
    https://www.levego.hu/hirek/2024/10/valodi-automentes-napokat-kernek-a-civilek/

    Külföldi partnereinkkel együtt sokat dolgoztunk azon, hogy az Európai Unió minél szigorúbb levegőminőségi jogszabályt fogadjon el,
    https://www.levego.hu/hirek/2024/04/tisztabb-lehet-a-levego-europaban/
    ami végül megtörtént,
    https://www.levego.hu/hirek/2024/11/az-uj-unios-levegovedelmi-jogszabaly-sok-feladatot-ro-rank/
    bár nem került bele a civilek által javasolt összes módosítás.

    Közreműködésünkkel légszennyezettségi méréseket végeztek Budapesten a Német Környezeti Segély Egyesület (Deutsche Umwelthilfe, DUH) szakértői.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/03/megdobbento-eredmenyek-a-budapesti-levegominosegi-mereseken/

    Számos esetben jóval magasabb értékeket mértek, mint amit mérőállomások mutattak. Hat országban végzett mérések eredményeiből azt a következtetést lehetett levonni, hogy a hatóságok megsértik a levegő minőségére vonatkozó mérési és tájékoztatási európai uniós jogszabályt, mivel nem megfelelő helyen mérik a szennyezettséget, és az így keletkező adatokból helytelen következtetéseket vonnak le (a budapesti méréseket a Levegő Munkacsoport végezte).
    https://www.levego.hu/hirek/2024/09/leleplezodott-a-hatosagok-eltitkoljak-a-legszennyezes-valodi-merteket/

    Varga Mihály pénzügyminiszternek írt levelünkben kértük, hogy a kormány biztosítson jelentős többletforrást a városainknak a hőség okozta ártalmak megelőzésére.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/09/mar-most-hoseg-elleni-vedekezesre-ker-koltsegvetesi-atcsoportositast-a-civil-szervezet/

    Közleményt adtunk ki arról, hogy a hőségben életeket menthet az autóforgalom csökkentése.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/07/a-hosegben-eleteket-menthet-az-autoforgalom-csokkentese/

    Egyik alapítója voltunk a Gyerekbarát Budapest kezdeményezésnek, mely 12 pontban foglalja össze azokat a vállalásokat, amelyekről várták a 2024-es önkormányzati választáson induló jelöltek véleményét. Közös javaslatainkat sok jelölt kapta meg.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/05/gyerekbarat-kozlekedest-budapestre/

    Folytattuk tevékenységünket a több és jobb városi zöldfelületekért.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/06/az-autok-es-a-terko-helyett-a-zold-valik-nepszeruve-budapesten/

    Egyebek mellett kerekasztal-beszélgetést rendeztünk tíz kerülettől és a Fővárosi Önkormányzattól érkezett szakértők részvételével, akik egyhangúan arról számoltak be, hogy a lakosság egyre nagyobb örömmel fogadja még a kisebb zöldfelületek létrehozását is.

    Véleményeztük a Rákosrendezőre tervezett “Mini-Dubaj” tervét, hangsúlyozva, hogy a környezetre káros beruházás több ezermilliárdos költségét magyarok fizetnék.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/01/pogatsa-zoltan-a-rakosrendezore-tervezett-mini-dubaj-tobb-ezermilliardos-koltseget-magyarok-fizetnek/

    Irodánk a Józsefvárosban van, ami elősegítette, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki a kerületi önkormányzattal és több helyi civil szervezettel, amelyek rendezvényein aktívan részt vettünk, esetenként előadást tartottunk.

    A lakossági hulladékégetés ártalmairól és megszüntetési lehetőségeiről sokszor nyilatkoztunk a sajtónak, szólaltunk fel eseményeken, adtunk tanácsot hozzánk forduló lakosoknak, továbbá – a Habitat for Humanity Magyarországgal közösen – több mint 3000 polgármesternek küldtünk levelet, amelyben öt pontban foglaltuk össze, mit tehetnek a helyzet javításáért.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/11/haromezer-polgarmesternek-irtak-civilek-hogy-lepjenek-fel-az-egeszsegkarosito-szemetegetes-ellen/

    Nemzetközi együttműködés keretében indítottunk programot a metánkibocsátás csökkentése érdekében. Elismert szakértők bevonásával igyekszünk összegyűjteni az egyes kibocsátási szektorokkal kapcsolatos háttérismereteket. A végső cél egy nemzeti metánkibocsátás-csökkentési terv javaslatának kidolgozása.

    Decemberben kezdődött A klímasemleges épületek és a közúti közlekedés felé című projektünk, amelyben nyolc, különböző országbeli civil szervezet szakmai koordinációját látjuk el.
    https://www.levego.hu/kampanyok/climatefair_monitor/

    Szakértői véleményt adtunk az Éghajlatvédelmi Teljesítési Mutató magyarországi összeállításához; az anyag hatvannégy ország közül Magyarországot a 46. helyre rangsorolta.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/11/magyarorszag-meg-mindig-rosszul-all-eghajlatvedelem-teren/

    Sikeres munkát végeztünk a „Zöld jogok a fenntartható jövőért” elnevezésű nemzetközi szemléletformáló programban is. Ennek keretében több különböző szintű rendezvényt tartottunk, amelyek során azt jártuk körül, hogy az egyének és a közösségek hogyan tudnak hatékony lépéseket tenni az éghajlatváltozás lassítása és a következmények enyhítése érdekében, illetve miként alkalmazkodjanak változó környezetünkhöz.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/10/klimaugyek-mennyire-sulyos-a-helyzet-mit-lehet-tenni-a-karos-folyamatok-lassitasa-erdekeben/

    Külföldi partnereinkkel együttműködve szorgalmaztuk, hogy zárják be az orosz kőolajra és földgázra kivetett szankciók kiskapuit,
    https://www.levego.hu/hirek/2024/02/zarjak-be-az-orosz-koolajra-es-foldgazra-kivetett-szankciok-kiskapuit-kerik-civil-szervezetek-vilagszerte/
    nehezítsék meg ezek exportját.
    https://www.levego.hu/hirek/2024/06/gyorsan-elhozhatja-a-beket-az-orosz-energiaexport-megnehezitese/

    Környezeti Tanácsadó Irodánk 2024-ban több, mint hatszáz esetben adott tanácsot a hozzá forduló lakosoknak.
    https://www.levego.hu/tanacsado-iroda/az-irodarol/

    Júniusban a világhírű Coldplay zenekar felkérésére turnéjuk háromnapos budapesti állomásán, a mintegy 150.000 látogató részvételével zajló rendezvényen a Puskás Ferenc Stadionban egy interaktív játék segítségével hívtuk fel a koncertlátogatók figyelmét különböző környezetvédelmi problémákra és azok megoldási lehetőségeire.

    A korábbi évekhez hasonlóan részt vettünk nemzetközi szervezetek munkájában, egyebek mellett az Európai Környezetvédelmi Iroda (EEB) Tanácsában és több munkacsoportjában, valamint az Európai Klímahálózat (CAN Europe) több munkacsoportjában.

    A sajtóban több mint 266 alkalommal szerepeltünk.
    https://www.levego.hu/magunkrol/sajtomegjeleneseink/

    Közösségi média felületeinken összesen 197 megjelenésünk volt, melyek több, mint 4 millió embert értek el. A témáink rendkívül népszerűek voltak, ezt bizonyítja, hogy posztjainkat összesen 17.703 alkalommal megosztották, a posztokhoz érkezett írásos vélemények, hozzászólások száma pedig több mint 19.000 volt.

    Több videót készítettünk:
    https://www.youtube.com/@levmcs/videos

    -- Enyhítsük a parkolási problémákat és gazdagodjunk Józsefvárosban!
    https://www.youtube.com/watch?v=PZp1PpS1HJM
    -- (angol változata itt)
    https://www.youtube.com/watch?v=ODD9kdDl_Hw

    -- Enyhítsük a parkolási problémákat és gazdagodjunk Terézvárosban!
    https://www.youtube.com/watch?v=fK9ZDKVbOAA

    -- A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért (Litkai Gergely szereplésével)
    https://www.youtube.com/watch?v=H-29Wkjobqw
    -- Rövidített változatai:
    https://www.youtube.com/watch?v=82eK91LjJY4
    https://www.youtube.com/shorts/wSvrqILjqRs
    https://www.youtube.com/shorts/DeV-6mpEIto

    Köszönjük a sok segítséget, támogatást, biztatást, ami lehetővé tette eredményes munkánkat, és azt, hogy 2025-ben is reményteljesen folytassuk tevékenységünket!

    https://www.levego.hu/hirek/a-levego-munkacsoport-eredmenyei-2024-ben/

    Tovább 

     Frissebb bejegyzések

    Régebbi bejegyzések 

    Ez történt a közösségben:

    M Imre írta 9 perce a(z) Hogyan kell reagálni, ha szirénázó mentőautó, tűzoltókocsi vagy rendőrautó tűnik fel? blogbejegyzéshez:

    Mentőállomás Gödöllő: Ha egy Cerny mentőt látsz szirénázva, ...

    M Imre írta 34 perce a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

    Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

    Ürge-Vorsatz Diana: Nem újabb autópályákra lenne...

    M Imre írta 34 perce a(z) Utólagos díjfizetések jogosultsága az úthasználati díjak kapcsán (egy órás türelmi idő) blogbejegyzéshez:

    Ürge-Vorsatz Diana: Nem újabb autópályákra lenne...

    M Imre 21 órája új videót töltött fel:

    M Imre 22 órája új videót töltött fel:

    M Imre 22 órája új videót töltött fel:

    M Imre 23 órája új videót töltött fel:

    M Imre 23 órája új videót töltött fel:

    M Imre 1 napja új videót töltött fel:

    M Imre 1 napja új videót töltött fel:

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu