Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2726 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2726 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2726 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3177 db
  • Videók - 2726 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 870 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=1374

2018-03-11 | ORFK-OBB


A TISPOL „Seatbelt” kampánya keretében hazánkban szombaton és vasárnap, Európában viszont egész héten fokozott biztonsági öv ellenőrzésre számíthatnak a gépjárművezetők és utasaik.


A TISPOL (European Traffic Police Network) idei második nemzetközi akciója a passzív biztonsági eszközök használatának ellenőrzésére irányul. A TISPOL csaknem tizenöt éve szervez hasonló akciókat, így „Seatbelt” kampány tradicionálisnak tekinthető az európai ellenőrzések sorában.

Tovább 

Miniring pályázat: Közlekedési témájú alkotó munka


Pályázzon és nyerjen egy osztálykirándulást a Hungaroringre!


Biztosítjuk a buszos utazást, ebédet a Hungaroring éttermében és az élményprogramokat az egész osztály számára:

- 1-4. osztály: Rajz pályázat
- 5-8. osztály: Videó pályázat


Segédanyagok és pályázati leiírás itt található: miniring.hu/hu/palyazat

Részletes pályázati kiírás itt tölthető le.


Pályázat feltöltés


Először töltse ki a jelentkezési lapot, majd az e-mailben kapott azonosítóval lépjen be és töltse fel pályázatát.


Határidők


Regisztrálás: 2018.

Tovább 

 

A projekt leírása

 

A projekt célja, hogy az M2-es metró és a H8-as HÉV Örs vezér tere végállomáson történő összekötésének – és ezzel egy új, Rákosfalva–Rákoskeresztúr központ közötti szárnyvonalnak – a lehetőségét előkészítse. A Fővárosi Közgyűlés 846/2015. (VI. 23.) számú határozata alapján Budapest Főváros Önkormányzata a BKK-t, mint a főváros jogszabályban felhatalmazott közlekedésszervezőjét és stratégiai közútkezelőjét jelölte ki a „2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése és a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása” projekt előkészítésére a projektre vonatkozó fejlesztési megállapodás alapján.

Tovább 

A versenyzőfelállások tekintetében a tavalyi év nem hozott túl nagy mozgolódást. A 10 csapatból 6 változatlan felállással vág neki az új idénynek, s mindössze egy istálló, a Toro Rosso hajtott végre teljes sorcserét. A tőlük távozó Carlos Sainz már az előző bajnokság végén teljesítette első futamait a Renault-val, az ő és a menesztett Danyiil Kvjat helyét pedig szintén már akkor átvette a Pierre Gasly, Brendon Hartley páros.


Emiatt egyelőre csupán egyetlen, a szó szoros értelmében vett újonca lesz 2018-nak: Charles Leclerc a Saubernél.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 7 éve

A jövő F1-es autója szenzációsabb lesz minden videojátéknál
https://www.m4sport.hu/forma-1/cikk/2018/01/10/a-jovo-f1-es-autoja-szenzaciosabb-lesz-minden-videojateknal/
2018. 01. 10. - forrás: Crash

Lenyűgöző külsejű Forma–1-es autók tervén dolgozik Ross Brawn, aki azt ígéri, pár éven belül valósággá válhatnak az egyelőre csak számítógépes grafikákon létező álommasinák.

Az előző évben az F1 történetében először léptek életbe olyan szabályok, melyek kimondottan a versenyautók kinézetének javítását célozták. A szélesebbé, arányosabbá vált gépek sikert arattak, ám a megszépülésre való törekvés abszurd módon már egy év elteltével a háttérbe szorult. Ha a sportág tavaly egyet előrelépett, a 2018-ban kötelezővé tett glóriával kettőt hátrafelé fog araszolni a kinézet terén, és ez sok szurkolót bosszant.

A Forma–1 ugyanakkor csak átmeneti időszakot él jelenleg, hiszen az új tulajdonosok keresik az új utakat, s ennek jegyében Ross Brawn és mérnökcsapata már dolgozik a jövő aerodinamikai szabályain, melyek nemcsak előzésre alkalmas, de jól is kinéző autókat eredményezhetnek.

Egyre több grafika bukkan fel a világhálón futurisztikus F1-es autókról, melyek esetében nincs határa a képzelőerőnek. Ezek többsége azonban köszönőviszonyban sincs a valósággal, az éles kontraszt pedig gyakran csak erősíti a szurkolók elégedetlenkedését, akik okkal tehetik föl a kérdést: „Ha ilyen is lehetne, miért nem ilyen a királykategória?”

Ross Brawn előrebocsátotta, amivel ők készülnek, az törekedni fog az „olyanná” válásra, és külsőt tekintve közelebb viszi a valós F1-es gépeket a videojátékokban száguldó masinákhoz. „Már bemutattunk bizonyos elképzeléseket a csapatoknak, és ha ez a fázis lezárul, szívesen megmutatom a terveket a médiának is, mert úgy vélem, szenzációsan kinéző autókat is megalkottunk” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

E terveknek elmondása szerint a szenzációsnak egyelőre nem nevezhető glória is a részét képezi, mégpedig olyan módon, amilyet ma még csak kreatív grafikusok munkáin láthatunk. „Vizsgáltuk, hogyan integrálhatnánk a glóriát, mert egyelőre úgy tűnik, mintha csak rátettük volna az autóra. Valójában szó szerint ez történt. De a mi tervezőink már egy ideje foglalkoznak az autó kinézetével.”

Brawn szavaiból az derül ki, hogy a glóriával is lehet remény, csak némi türelemre lesz szükség, valamint pár évre ahhoz, hogy a működő koncepció kiforrja magát.

A végső cél, hogy az F1 újra iránymutató és úttörő legyen a kinézett terén, s ne a dizájnerek tartsanak tükröt elé. „Az autóknak nagyszerűen kell kinézniük, úgy kell festeniük, mint egy videojátékban, és el kell jutnunk odáig, hogy a videojátékok merítsenek ötletet a Forma–1-ből, ne pedig fordítva. Úgy érzem, a jövőben nagyszerűen kinéző autóink lesznek” – biztatott és bizakodott Brawn.

Tovább 

http://www.meosz.hu/blog/a-meosz-valasza-tarlos-istvan-fopolgarmester-kozlemenyere-az-m3-felujitasanak-ugyeben/

MEOSZ | 2017. december 22.


– A MEOSZ-nak joga van az EBH-hoz fordulni – áll Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal közleményében, melyre Szövetségünk közleményben reagált.


Tisztelt Főpolgármester Úr!

Tisztelt Kormánypárti és Ellenzéki Politikusok!

 

Hosszú ideje érdekvédelmi lobbit folytatunk az M3-as metró teljes körű akadálymentesítéséért, de nem vezettek eredményre sem a szakmai egyeztetések, sem a hatályos hazai és nemzetközi jogszabályainkra való hivatkozások, sem az emberi jogi megközelítés, sem a civilek megmozdulásai.

Tovább 

Hogy mi változott 1956 októbere óta a tűzoltóságnál? A forradalmi tanács kiáltványa magáért beszél.

 

Az 1956-os forradalom és szabadságharc kitörésének 60. évfordulóján elgondolkoztató a Nagy-Budapesti Tűzoltóság Forradalmi Tanácsának kiáltványa, mely a  Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezetének jóvoltából bárki által olvasható.

 

A NAGY-BUDAPESTI TÜZOLTÓSÁG FORRADALMI TANÁCSA

 

TÜZOLTÓ BAJTÁRSAK!

 

Forradalmi ifjúságunk bátor, hűséges harccal szétzúzta az átkozott önkényuralmat, elsöpörte életünkből a népellenes rákosista klikket.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hónapja

Cenzúra a katasztrófavédelem Facebook oldalán | 2024.11.09.

A katasztrófavédelem nem tűr, hanem tilt és eltitkol.

Igencsak meglepődött a Lánglovagok.hu főszerkesztője, amikor személyes profiljával azt tapasztalta, hogy a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság elnevezésű, kormányzati szervként kategorizált Facebook oldalon ez az üzenet fogadta:

„Ez a tartalom jelenleg nem érhető el. Ez általában olyankor fordul elő, amikor a tulajdonosa csak kisebb csoportnyi emberrel osztotta meg, megváltoztatta a láthatóságát, vagy törölték.”

Kis-Guczi Péter ezért kíváncsi lett, hányan jártak még így, ezért május 27-én a 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekűadat-igényléssel fordult az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósághoz (OKF), kérte, küldjék meg részére, hogy az adatigénylés napján a közpénzből adminisztrált oldalon hány profil van letiltva.

Az OKF június 21-én a közérdekűadat-igénylést a 2011. évi CXII. törvény 26. §-ára hivatkozva elutasította. A jogorvoslati lehetőségekre nem tértek ki.

Panasz

Ezután Kis-Guczi Péter a közérdekűadat-igénylés elutasítása miatt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH), a profiljának letiltása miatt az OKF-nél tett panaszt.

A főszerkesztő az OKF-nek kifejtette, hogy a Facebook oldaluk üzemeltetése közpénzből valósul meg, és azt a célt szolgája, hogy az emberek információhoz jussanak a katasztrófavédelem munkájáról, szükséges tudnivalókról. Leírta, hogy nincs tudomásom arról, hogy a közösségi oldal szabályait vagy a magyar jog szabályait megsértette volna, ami megalapozná, hogy korlátozzák a hozzáférését. Kérte, vizsgálják ki, ki és miért tiltotta ki a Facebook oldalról, a hozzáférését pedig állítsák vissza.

Irány a Belügyminisztérium

A panaszra az OKF július 19-én küldte meg a válaszát:

„A jóhírnévhez való jog a hivatásos katasztrófavédelmi szervet éppúgy megilleti, mint minden más jogi személyt, ami egyébiránt a jogi személy finanszírozási forrásától teljesen független polgári jogi tény. A mi álláspontunk szerint a katasztrófavédelem közösségi médiafelületein nem ad helyt olyan kommenteknek, amelyek alkalmasak lehetnek arra, hogy az állampolgárok szervezetbe vetett bizalmát minden alapot nélkülöző módon megingathassák.”

Kis-Guczi Péter ezt a választ nem fogadta el, és július 21-én az OKF ellen tett panaszt a Belügyminisztériumnál (BM).

Noha a BM-nek a panasz kivizsgálására 30 napja lett volna, ha meg úgy ítéli meg, hogy más eljárás hatálya alá tartozik, akkor a panaszos értesítésével együtt azonnal át kellett volna raknia a jogosult szervhez, csaknem két hónappal később, szeptember 19-én ezt reagálta:

„Tájékoztatom, hogy a levelében leírtakkal kapcsolatban nem áll módunkban segítségére lenni. Leveléből látható, hogy a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Igazgatási Főosztálya panaszát kivizsgálta. Ismételt panaszát megküldtem a hatáskörrel rendelkező szerv, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság részére.”

Hirtelen adatközlés

Az OKF szeptember 27-én a NAIH felszólítására a következőket közölte:

„A BM OKF hivatalos közösségimédia-felületein minden olyan profil tiltásra kerül, amely konkrét személyre vagy valamilyen társadalmi csoportra irányuló gyűlöletbeszéddel, vagy fenyegetéssel él a felületen. Tiltásra kerülnek a szexuális töltetű, vagy az erőszakot megjelenítő profilok is. A hamis vagy személyazonossággal visszaélő, kéretlen tartalmakat közvetítő profilok, a másik felhasználót több esetben becsületében sértő profilok szintén tiltásra kerülnek az oldalról. Ezek mellett a Katasztrófavédelem szervezete hitelességének valótlan tényekkel történő rombolása, a munkatársakat ért atrocitások, illetve az őket sértő kommentek is ilyen következményekkel járnak.

Jelen pillanatig a BM OKF egyetlen hivatalos Facebook oldalán (https://www.facebook.com/bmokf.hivatalos) 60 darab profil került tiltásra.”

Újabb válasz az OKF-től

A Belügyminisztériumban tett panasz hatására október 16-án újabb magyarázatot küldött az OKF a letiltásra a főszerkesztőnek:

„A Belügyminisztériumba Facebook letiltás tárgyában megküldött, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságra (a továbbiakban: BM OKF) áttett panasza kapcsán a 35000/4726-1/2024.ált. számon megküldött választ fenntartva tájékoztatom, a Facebook nem tiltja azt, hogy a profilok üzemeltetői saját moderációs alapelveket alkalmazzanak, amelyek alapján törölhetnek hozzászólásokat, felhasználókat, ha azok az üzemeltető által meghatározott alapelvekbe ütköznek.

Az Ön hozzászólásai a szervezet elismertségének, az állampolgároknak a szervezetbe vetett bizalmának gyengítésére irányultak, folyamatosan megkérdőjelezve közléseink tartalmát, ...

https://www.langlovagok.hu/13695/cenzura-a-katasztrofavedelem-facebook-oldalan/

Tovább 

A Kutató- és olvasóterem nyitva tartása:

Kedd: 10.00–16.30
Szerda: 10.00–18.00
Csütörtök: 10.00–16.30

A múzeum 1117 Budapest, Kaposvár utca 13–15. sz. alatti Archívuma érvényes kutatási engedéllyel látogatható.

A kutatási szabályzat, valamint a kutatási engedély kérő nyilatkozat az oldal alján letölthető.

Tagintézményeink könyvtárai előzetes egyeztetés alapján látogathatók.


Időpontegyeztetés az alábbi elérhetőségeken lehetséges:


E-mail: olvasokutato@kozlekedesimuzeum.hu
Telefon: +36 70 702 40 21

A kutatási engedély kérő nyilatkozatokat szintén a fenti e-mail címre várjuk!

Tovább 

http://www.nit.hu/index.php/2014-02-27-11-34-43/egyeb-hirek/780-hiszen-mindenkit-hazavarnak-az-autobuszos-utazas-tizparancsolata-cimmel-megjelent-a-nit-hungary-kozlekedes-es-utasbiztonsagi-kiadvanya
nit.hu | 2017. 10. 04

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary „Az autóbuszos utazás tízparancsolata” címmel, az EMMI ajánlásával és az ORFK-OBB támogatásával autóbuszos közlekedésbiztonsági és utasbiztonsági kézikönyvet adott ki.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ közreműködésével az oktatási, köznevelési intézmények, valamint a szülői közösségek, egyesületek részére eljuttatott, de minden autóbuszos utazást megrendelő részére ajánlott kézikönyv célja hogy szakmai megközelítésben, de közérthető módon mutassa be az autóbuszos utasbiztonság kérdéskörét.

Tovább 

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/fordulat_a_magyar_utakon_kemeny_birsagolas_kezdodik.647771.html

írja a napi.hu


Jelenleg tárgyalja a parlament a közigazgatási szabálysértések szankcióit tartalmazó törvényjavaslatot. Ez azzal zárul, hogy a szankciók alkalmazásáról a kormány intézkedik majd. Nos, ez a rendelet-tervezet került most fel a kormány honlapjára és ebből emeljük ki a közlekedési szabálysértésekre vonatkozó részt.

A közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló törvénytervezet - a fokozatosság elvét figyelembe véve - öt szankciót ismer.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 16 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosrendező újjászületése: kövesd élőben 10 órátóll a ...

M Imre írta 18 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Lezárják a Lánchidat hétvégén | 2025. 02. 06. Lezárják a ...

M Imre írta 19 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Karácsony azt mondja, ő már nyugdíjas lesz, mire felépül a ...

M Imre 21 órája új videót töltött fel:

M Imre 21 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

MÁV-csoport: Az OTP Mobil idén először díjazta SimplePay ...

M Imre írta 2 napja a(z) Black Sabbath: The Wizard videóhoz:

Egy utolsó koncert erejéig összeáll az eredeti Black ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Új találmány menthet meg minket a kátyúktól | 2025.02...

M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

A lakosság újította fel az istvánteleki vasútállomást, és ...

M Imre 3 napja új blogbejegyzést írt: Budapesti Mobilitási Terv 2030

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu