Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2930 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2930 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2930 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2930 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

http://timelord.blog.hu/2011/07/22/vasuton_utazni_mero_gyonyoruseg

írja a timelord.blog.hu

network.hu

 

Mit tegyél, egy tökéletes vasúti utazás érdekében?

Nyolc szabályt kell betartanod.


network.hu


1. Utazz inkognitóban. Ne képzeld, hogy téged mindenkinek ismernie kell.


network.hu


2. Ne mássz fel a vonat tetejére. Kényelmesebb a kocsikon belül utazni.


network.hu


3. Beszélgess bátran idegen hölgyekkel a művelt modor szabályai szerint.


network.hu


4. Szorult helyzetekre ott a vészfék.

Tovább 

 

http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav

írja a timelord.blog.hu

 

A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.

 

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

A képek és szövegek mindkét cikknél találóak, de MIKOR JUTUNK ODA, HOGY KŐBÁNYA FELSŐ-n fel tudjak szállni a vonatra????
Ugyanis olyan magas a vonat lépcsője (vagy én vagyok kicsi, 155 cm!!!) hogy sok éve, csak úgy szállok fel, hogy előbb fel kell térdelni a lépcsőre, majd valahogy felmászok - NEM VAGYOK EGYEDÜLI, nagyon sokan és sokat panaszkodnak, SENKI NEM TUDJA ELINTÉZNI, HOGY EZ MEGVÁLTOZZON...???

Tovább 

http://keklampasoknak.blogspot.hu/2012/10/hogyan-kell-reagalni-ha-szirenazo.html

írja a keklampasoknak.blogspot.hu

network.hu

A mentők, tűzoltók, rendőrök életeket mentenek, az utcákon közlekedőknek sokszor mégis fontosabb, hogy előbb beérjenek a munkahelyükre, haza vagy például vásárolni, mint hogy utat engedjenek a sürgős esetet szállító mentőautónak, a szirénázó vagy megkülönböztető jelzést használó tűzoltókocsinak. Az, hogy ilyen esetben megfelelően viselkedjünk a KRESZ szerint és erkölcsileg is kötelességünk.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hónapja

Mentőállomás Gödöllő: Ha egy Cerny mentőt látsz szirénázva, mégis 40 km/óra sebességgel haladva, és nem a gázpedált nyomva, ne szidd, hogy minek szirénázik ha nem is halad?

A kocsiban egy koraszülött életét mentik, és csak egy hirtelen fékezés, agyvérzést okozhat a babánál - amit adott esetben a te türelmetlenséged okozhat.

A Cerny mentő sokszor nem utat és sebességet kér, csak figyelmet, hogy egyenletes sebességgel tudjon haladni.

S ilyen lehet bármelyik mentőnél!

Biztosítsd az egyenletes haladását!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1988854574603222
___

Koraszülött mentés

https://cerny.hu/
___

... reprezentatív kutatásból kiderül, hogy valójában tízből csupán három járművezető van tisztában azzal, hogy amennyiben szirénázó autó érkezik, és nincs más mód a továbbhaladásának biztosítására, másokat nem veszélyeztetve, a szükséges mértékig "belecsoroghat" a piros lámpa elé a kereszteződésben.

Többen tartanak attól, hogy a VÉDA-rendszer automatikusan megbírságolja őket a piros lámpán való áthaladás miatt, ám a bírságcsekk megérkezése esetén sem kell azt befizetni, amennyiben egy megkülönböztető jelzést használó jármű indokolta a szabálysértést.

- Amennyiben ilyen esetben készül fényképfelvétel vagy videófelvétel, abban az esetben a járművezető fellebbezéssel élhet a bírságot kiszabó illetékes hatóság felé. A rendőrség a fellebbezésben foglaltakat megvizsgálja, majd a rendelkezésre álló, illetve beszerzett bizonyítékok alapján dönt - közölte a Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság.

Jó tudni, hogy a segítségnyújtó járművek mindig pontos útvonal-nyilvántartással rendelkeznek, a megkülönböztető jelzést adó készülék használatának kezdetét és végét is számon tartva, így központilag visszakereshető, ha a szirénázó jármű miatt kellett szabályt szegni.

A bírság összegét tehát nem kell befizetni, hanem fellebbezés szükséges, amelyet az első fokú határozat ellen nyújthat be az ember, melyet a döntés közlésétől számított 15 napon belül lehet előterjeszteni. A fellebbezést minden esetben meg kell indokolni.

https://femina.hu/utazas/piros-lampa-mento/
___

Kapcsolódó fogalmak (mi a veszélyeztetés):

Veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőit kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének a lehetőségébe sodorja. ... ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. HIRTELEN fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.

Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.

Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket).
___

Biztonsági folyosó kialakításának szabályai

http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/biztonsagi_folyoso_kialakitasanak_szabalyai

Tovább 

Horvátország az uniós csatlakozás küszöbén gyakorlatilag megszünteti a nemzetközi vasúti összeköttetéseit. Felénk is.

(forrás: a VEKE face blogja.)


A linken található petíciós listára várunk minden feliratkozót, akik tiltakoznak a vasútgyilkolás ellen.


A horvát vasút közleménye ezen a linken található:
http://www.hznet.hr/medunarodni-prijevoz

network.hu

 

 

Hozzászólások
"A gugli fordító elég jól működik, javasoljuk használni.
Ezek a vonatok maradnak meg:
- Zagreb - Beč
- Beograd - Zagreb - Villach
- Zagreb - Villach - Frankfurt i
- Beograd - Zagreb – Zurich
Nyáron pedig ezekhez hozzájön:
- Budimpešta - Split
- Sarajevo - Ploče.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Szétszakítja a magyarságot a tömegközlekedés
http://homar.blog.hu/2012/10/02/szetszakitja_a_magyarsagot_a_tomegkozlekedes
írja a homár.blog-on Zoltán

A jelek szerint kénytelen lesz a magyarság határon innen és túl egyaránt üzemenyagadót fizetni, ha találkozni óhajt, minthogy a tömegközlekedést felszámolták. Ahelyett, hogy örülnénk, hogy aszfaltozott utak vannak...

Magyarország, Budapest nevű fővárosából szerettem volna eljutni Szlovákiába, a MAGYAR HATÁRTÓL kb. 20 km-re lévő nagyrészt MAGYAR LAKOSOKBÓL álló LOSONC (Lucenec) városba tömegközlekedéssel! Hála a határokon átnyúló "jószomszédi" kapcsolatoknak, a közvetlen buszjáratot és közvetlen vonatokat 5-6 éve, a Salgótarjáni átszállásos lehetőségű vonatokat a tavalyi évben megszüntették. Lényegében Budapestről Losonc (Lucenec) városát és környékét megközelíteni csak és kizárólag autóval lehetséges, ha az ember nem akar 6-8 órát vonatozni / buszozni. (Tömegközlekedéssel bármelyik keresőt nézem, előbb el kell mennem Párkányba, majd onnan egy hatalmas kerülővel lehet Losoncra eljutni háromszor hosszabb idővel, mint autóval)

Szeretném tudni, hogy a polgári kormányunk miért lehetetleníti el a felvidéki Magyarságot az anyaországi Magyarságtól? Miért nem lehet Losonc térségébe Magyarországról normális, európai szintű tömegközlekedéssel eljutni?

Örömteli volt hallani a tévében, hogy a Losonc melletti Rapp-on (Rapovce) átadták az gyógyfürdőt, melyet jövőre több ezer fős élményfürdővel terveznek kibővíteni, - bízva a határon átívelő turizmus hatásában. Ez alapján Magyarországra az Ipolytarnóci Ősmaradványokat néznék meg a Szlovákok, mi pedig mehetnénk hozzájuk fürödni Rapovce-ra.

Csak legyenek szívesen megmondani, MIVEL utazzon az az ember akinek nincs autója?

Ezen az útvonalon (Kalonda-Ipolytarnóc) a buszok mindkét országhatár közelében lévő falvakban fordulnak vissza, a határon sem a Nógrád volán, sem a Szlovák autóbuszok nem jönnek át. Aki tehát át kívánna látogatni a szomszéd országba, azt 5-6 km sétálás várja keresztül a határon. Hát igen, mi így építjük Európát. Igazi Balkán-régiós hozzáállás ez, amit a két ország közlekedése képvisel, egyik fél sem közlekedtetné át a busz/vonat járatát legalább a szomszéd ország legelső falujáig / városáig, mert ugyan, minek az??

Sokat javítana a helyzeten, ha a Balassagyarmat-Ipolytarnóc között közlekedő motorvonat (abból a napi 4 db-ból amit meghagytak) legalább 2 járatpár tovább közlekedne Losoncig (egyik délelőtt, másik délután, és talán még utas is lenne a vonatokon)

Ugyanígy a Hatvan - Salgótarján között közlekedő motorvonatok közül szintén napi 2 járatpár tovább közlekedne legalább Fülekig vagy Losoncig. Ebbe napi a 10-20 km-be csak nem halna bele egyik ország költségvetése sem, nem igaz?

Nevetséges, hogy átszállás nélkül Párizsba, Londonba, Madridba közvetlenül el lehet jutni Budapestről vonattal / busszal, de Magyarország határtól 10 km-re lévő magyarok lakta városokba csak 6-8 órát utazás és többszöri átszállással lehet jelenleg eljutni, ha az ember nem akar a határon 5-6 kilométereket lesétálni.

Szeretnék választ kapni, várható-e valamiféle pozitív változás Losonc megközelíthetőségének érdekében, a jövőben? Válaszukat várom,

Tisztelettel:
Zoltán

Tovább 

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/hol-az-eszaki-palyaudvar/

írja a szeretlekmagyarorszag.hu


Ha van Budapesten Déli, Keleti és Nyugati pályaudvar is, vajon miért nincs Északi? Utánajártunk a rejtélynek, és ráakadtunk a titokzatos Északi pályaudvar nyomaira.

Altmann Vivien írása, fotók: Fortepan

network.hu

 

A budapesti pályaudvarok története 1846-ig nyúlik vissza, amikor az első magyarországi vasútvonal kiépült Pest és Vác között. Az első vonatok a Teréz körúton álló Pesti Indóházból indultak és ide is érkeztek meg.

Tovább 

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/a_kormany_kiverezteti_a_magyarorszagi_buszgyartokat.533232.html

írja a napi.hu

network.hu


Forrás ugyan lenne a Volán-buszok cseréjére, de a társaságok átalakítása késlelteti a vásárlást, ezzel viszont a magyar autóbuszgyártók létét veszélyeztetik. A megrendelés hiánya kiéheztette a cégeket.


A Napi Gazdaság pénteki számának cikke


A Volán-társaságoknak egy ideig még várniuk kell arra, hogy új buszokat szerezhessenek be, bár Németh Lászlóné, a fejlesztési tárca vezetője korábban arra tett ígéretet, hogy a nyár végén, de legkésőbb ősszel feloldják a Volán-társaságok buszbeszerzési tilalmát.

Tovább 

http://keklampasoknak.blogspot.hu/2011/07/adjuk-meg-az-elsobbseget-keklampasoknak.html

írja a keklampasoknak.blogspot.hu


Létezik egy jelenség, amiről kevés szó esik, mégis nap mint nap tapasztaljuk az utakon. Az egész országban - így Szegeden is - nagy probléma, hogy az autósok sokszor nem megfelelően reagálják le, ha megkülönböztető jelzéssel ellátott autóval találkoznak.

 

A kéklámpások haladásának akadályozása viszont súlyos következményekkel járhat. Ebből a szempontból három embertípus létezik - tudtuk meg Szenti Szabolcstól, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivőjétől:

- az egyik tisztában van azzal, ilyenkor mi a teendő,

- a másik egyáltalán nem foglalkozik vele, ha ilyen jármű közeledik,

- harmadik típusba azok sorolhatók, akik nem tudják hogyan reagáljanak, ezért leblokkolnak, amivel sokszor hatalmas bajt okoznak.

Tovább 

Szeptember 16-án a RIDE THE CATWALK! biciklis street fashion bemutatóra a jelentkezés lezárult, de a zárás után még számos jó kép érkezett. Belőlük szemezgetünk.

http://cyclechic.blog.hu/2012/09/18/hatarido_utan

írja a cyclechyc.blog.hu

network.hu

A 183 nevezett képet itt nézhetitek meg, jelenleg a zsűrinél a labda, hogy kiválassza a szombati street fashion bemutató modelljeit és a nyerteseket. Aki nem kerül be, az se búsuljon, mert péntek reggel a Bringázz a Munkába nyitóreggelijein nemzetközi Cycle Chic blogger csapat vár és a lefotózottak között egy éves Magyar Kerékpárosklub tagságot sorsolunk ki!

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Szombat - 18:00 óra

Andrássy út (Nagymező utca és Hajós utca közötti szakasz)

Bringás fashionisták figyelem!

A Street Fashion Budapest és a Cyclechic.hu bemutatja:
RIDE THE CATWALK,
divat és bringázás szerelmesei egyesüljetek!

Ha nem csak öltözködni imádsz, hanem biciklizni is, akkor ott a helyed szeptember 22-én az Európai Mobilitási Hét keretében lezárt Andrássy út vörös szőnyegén, az év legnagyobb streetfashion bemutatóján!

Nyeremények:
- Két repülőjegy Koppenhágába a bringázás és a skandináv divat fővárosába
- Fashion Issue nyereménycsomag és megjelenés a magazin következő számában
- MuyMuy - biciklis recycle anyagokból készült táska

Az elmúlt években látványosan növekszik a bringások száma.
A mindennapos tömeg, a Critical Mass nyomása, és a Kerékpárosklub munkájának következtében egyre jobb körülmények várják a városi kerekezőket. Jövőre jön a közbringa, de már idén egy sor új fejlesztés történt a városban.

A bemutató után afterparty az Ankertben, ahol TMX és Brandon (Sticky Beats) lesz a dj és bemutatjuk a Street Fashion Múzeum albumot!

Tovább 

Szeptember 29-én újra trolis nyílt nap lesz a kőbányai trolibuszgarázsban, 9-17 óra között.

network.hu

 

Várnak minden troli iránt érdeklődőt.


A programokról:
- statikus és dinamikus járműbemutató, trolikiállítás
- trolibusz tesztvezetés, gyorsulási verseny
- áramellátás,- felsővezeték-bemutató
- kicsiknek játszóház
- büfé


Reméljük szép idő lesz és sokan látogatnak ki, apukáknak gyerkőcöket elvinni kötelező!

(VEKE)

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 8 órája a(z) Rollins Band - What Am I Doing Here? (Life Time, 1987.) videóhoz:

Henry Rollins jellemzésekor az a tendencia, hogy a lehető ...

M Imre 9 órája új videót töltött fel:

M Imre 9 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 10 órája a(z) Gellért téri bringafelhajtó, ügyesen, full torlaszban egy ducktappel takart rendszámú csoda képhez:

Gellert_teri_bringafelhajto_ugyesen_full_torlaszban_egy_ducktappel_takart_rendszamu_csoda_2192791_7245_s

Épp ma láttam egy hasonlót: rendőrségi gépkocsi kijárat, de...

M Imre írta 23 órája a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Vitézy Dávid: Budapest Lázár János tárcájának kérésére ...

M Imre írta 1 napja a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:

Drogcsempésztől lefoglalt sportautóval járőröznek a ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Az_elso_gyorshajtas__walter_arnold_benz_patentmotorwagen_paddock_wood_kent_megye_anglia_1896_januar_28_2198647_3692_s

M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

A BKV szerint járműhiány nem fordulhat elő, de az oroszok ...

M Imre írta 2 napja a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Nosztalgia Ikarus autóbuszokkal készül a MÁV...

M Imre írta 2 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Bemutatkoztak az ArrivaBus vadonatúj Mercedes-Benz...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu