Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3259 db
  • Videók - 3033 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3259 db
  • Videók - 3033 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3259 db
  • Videók - 3033 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3259 db
  • Videók - 3033 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

http://timelord.blog.hu/2011/07/22/vasuton_utazni_mero_gyonyoruseg

írja a timelord.blog.hu

network.hu

 

Mit tegyél, egy tökéletes vasúti utazás érdekében?

Nyolc szabályt kell betartanod.


network.hu


1. Utazz inkognitóban. Ne képzeld, hogy téged mindenkinek ismernie kell.


network.hu


2. Ne mássz fel a vonat tetejére. Kényelmesebb a kocsikon belül utazni.


network.hu


3. Beszélgess bátran idegen hölgyekkel a művelt modor szabályai szerint.


network.hu


4. Szorult helyzetekre ott a vészfék.

Tovább 

 

http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav

írja a timelord.blog.hu

 

A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.

 

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

A képek és szövegek mindkét cikknél találóak, de MIKOR JUTUNK ODA, HOGY KŐBÁNYA FELSŐ-n fel tudjak szállni a vonatra????
Ugyanis olyan magas a vonat lépcsője (vagy én vagyok kicsi, 155 cm!!!) hogy sok éve, csak úgy szállok fel, hogy előbb fel kell térdelni a lépcsőre, majd valahogy felmászok - NEM VAGYOK EGYEDÜLI, nagyon sokan és sokat panaszkodnak, SENKI NEM TUDJA ELINTÉZNI, HOGY EZ MEGVÁLTOZZON...???

Tovább 

http://keklampasoknak.blogspot.hu/2012/10/hogyan-kell-reagalni-ha-szirenazo.html

írja a keklampasoknak.blogspot.hu

network.hu

A mentők, tűzoltók, rendőrök életeket mentenek, az utcákon közlekedőknek sokszor mégis fontosabb, hogy előbb beérjenek a munkahelyükre, haza vagy például vásárolni, mint hogy utat engedjenek a sürgős esetet szállító mentőautónak, a szirénázó vagy megkülönböztető jelzést használó tűzoltókocsinak. Az, hogy ilyen esetben megfelelően viselkedjünk a KRESZ szerint és erkölcsileg is kötelességünk.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hónapja

Felfoghatatlan tragédia: szolgálat közben meghalt egy fiatal magyar mentős
Infostart - 2025. július 28.

Ecet Zsolt 38 éves volt, csaknem húsz éven át dolgozott az Országos Mentőszolgálatnál.

Szolgálatvégzés közben hirtelen meghalt Ecet Zsolt, a Pestlőrinci Mentőállomás és az Országos Mentőszolgálat emblematikus alakja – közölte Facebook-oldalán az Országos Mentőszolgálat.

A bejegyezésben leírtak szerint a mentőápoló és gépkocsivezető július 23-án hunyt el, 38 éves volt. Csaknem húsz éve volt a mentőszolgálat tagja, 2007. július 2-án lépett be a mentőkhöz. „Mentőápolóként, majd gépkocsivezetőként végzett elhivatott munkát, és vált egy egész közösség ikonikus, meghatározó alakjává. Nem volt hangos vagy harsány, de minden szava súlyt hordozott. Nyugodtsága, humorral teli bölcsessége, embersége és megingathatatlan szakmai alázata mindannyiunk számára példa volt – és marad is” – fogalmaznak a posztban.

Mint írják, a bajtársi közösség második család, Ecet Zsolt pedig ennek a családnak kiemelkedő alakja volt.

-- „Volt, aki szerint apánk helyett apánk. Egy csendes útmutató, akire minden helyzetben lehetett számítani”

– áll a bejegyzésben.

https://www.facebook.com/orszagosmentok/posts/pfbid028vqC2LZ4XTmrC4fpEtcSEgg7pyisGDC4qUPDZ4oDdwCv2x5Xx76q3L76s6mcjT6al

A posztban kitérnek arra is, hogy az elhunyt mentősnek 2018-ban született egy gyermeke, Levente, akit esténként mindig énekszóval altatott el. „Nagyon érzékeny, szenzitív ember volt. Feleségéről mindig szerelemmel, nevelt lányairól tisztelettel és védelmező szeretettel beszélt. Nagyon fontos volt számára a család” – derül ki a megemlékező szövegből.

A bejegyzést így zárták: „Zsolti újraélesztéséért bajtársai a helyszínen mindent megtettek. Emberségük, szakmai tudásuk és odaadásuk példaértékű volt ebben a lélekőrlő, igazságtalan helyzetben. Köszönettel és mély tisztelettel gondolunk rájuk is”.

Az Országos Mentőszolgálat saját halottjának tekinti Ecet Zsoltot.

https://infostart.hu/belfold/2025/07/28/felfoghatatlan-tragedia-szolgalat-kozben-meghalt-egy-fiatal-magyar-mentos

Tovább 

Horvátország az uniós csatlakozás küszöbén gyakorlatilag megszünteti a nemzetközi vasúti összeköttetéseit. Felénk is.

(forrás: a VEKE face blogja.)


A linken található petíciós listára várunk minden feliratkozót, akik tiltakoznak a vasútgyilkolás ellen.


A horvát vasút közleménye ezen a linken található:
http://www.hznet.hr/medunarodni-prijevoz

network.hu

 

 

Hozzászólások
"A gugli fordító elég jól működik, javasoljuk használni.
Ezek a vonatok maradnak meg:
- Zagreb - Beč
- Beograd - Zagreb - Villach
- Zagreb - Villach - Frankfurt i
- Beograd - Zagreb – Zurich
Nyáron pedig ezekhez hozzájön:
- Budimpešta - Split
- Sarajevo - Ploče.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Szétszakítja a magyarságot a tömegközlekedés
http://homar.blog.hu/2012/10/02/szetszakitja_a_magyarsagot_a_tomegkozlekedes
írja a homár.blog-on Zoltán

A jelek szerint kénytelen lesz a magyarság határon innen és túl egyaránt üzemenyagadót fizetni, ha találkozni óhajt, minthogy a tömegközlekedést felszámolták. Ahelyett, hogy örülnénk, hogy aszfaltozott utak vannak...

Magyarország, Budapest nevű fővárosából szerettem volna eljutni Szlovákiába, a MAGYAR HATÁRTÓL kb. 20 km-re lévő nagyrészt MAGYAR LAKOSOKBÓL álló LOSONC (Lucenec) városba tömegközlekedéssel! Hála a határokon átnyúló "jószomszédi" kapcsolatoknak, a közvetlen buszjáratot és közvetlen vonatokat 5-6 éve, a Salgótarjáni átszállásos lehetőségű vonatokat a tavalyi évben megszüntették. Lényegében Budapestről Losonc (Lucenec) városát és környékét megközelíteni csak és kizárólag autóval lehetséges, ha az ember nem akar 6-8 órát vonatozni / buszozni. (Tömegközlekedéssel bármelyik keresőt nézem, előbb el kell mennem Párkányba, majd onnan egy hatalmas kerülővel lehet Losoncra eljutni háromszor hosszabb idővel, mint autóval)

Szeretném tudni, hogy a polgári kormányunk miért lehetetleníti el a felvidéki Magyarságot az anyaországi Magyarságtól? Miért nem lehet Losonc térségébe Magyarországról normális, európai szintű tömegközlekedéssel eljutni?

Örömteli volt hallani a tévében, hogy a Losonc melletti Rapp-on (Rapovce) átadták az gyógyfürdőt, melyet jövőre több ezer fős élményfürdővel terveznek kibővíteni, - bízva a határon átívelő turizmus hatásában. Ez alapján Magyarországra az Ipolytarnóci Ősmaradványokat néznék meg a Szlovákok, mi pedig mehetnénk hozzájuk fürödni Rapovce-ra.

Csak legyenek szívesen megmondani, MIVEL utazzon az az ember akinek nincs autója?

Ezen az útvonalon (Kalonda-Ipolytarnóc) a buszok mindkét országhatár közelében lévő falvakban fordulnak vissza, a határon sem a Nógrád volán, sem a Szlovák autóbuszok nem jönnek át. Aki tehát át kívánna látogatni a szomszéd országba, azt 5-6 km sétálás várja keresztül a határon. Hát igen, mi így építjük Európát. Igazi Balkán-régiós hozzáállás ez, amit a két ország közlekedése képvisel, egyik fél sem közlekedtetné át a busz/vonat járatát legalább a szomszéd ország legelső falujáig / városáig, mert ugyan, minek az??

Sokat javítana a helyzeten, ha a Balassagyarmat-Ipolytarnóc között közlekedő motorvonat (abból a napi 4 db-ból amit meghagytak) legalább 2 járatpár tovább közlekedne Losoncig (egyik délelőtt, másik délután, és talán még utas is lenne a vonatokon)

Ugyanígy a Hatvan - Salgótarján között közlekedő motorvonatok közül szintén napi 2 járatpár tovább közlekedne legalább Fülekig vagy Losoncig. Ebbe napi a 10-20 km-be csak nem halna bele egyik ország költségvetése sem, nem igaz?

Nevetséges, hogy átszállás nélkül Párizsba, Londonba, Madridba közvetlenül el lehet jutni Budapestről vonattal / busszal, de Magyarország határtól 10 km-re lévő magyarok lakta városokba csak 6-8 órát utazás és többszöri átszállással lehet jelenleg eljutni, ha az ember nem akar a határon 5-6 kilométereket lesétálni.

Szeretnék választ kapni, várható-e valamiféle pozitív változás Losonc megközelíthetőségének érdekében, a jövőben? Válaszukat várom,

Tisztelettel:
Zoltán

Tovább 

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/hol-az-eszaki-palyaudvar/

írja a szeretlekmagyarorszag.hu


Ha van Budapesten Déli, Keleti és Nyugati pályaudvar is, vajon miért nincs Északi? Utánajártunk a rejtélynek, és ráakadtunk a titokzatos Északi pályaudvar nyomaira.

Altmann Vivien írása, fotók: Fortepan

network.hu

 

A budapesti pályaudvarok története 1846-ig nyúlik vissza, amikor az első magyarországi vasútvonal kiépült Pest és Vác között. Az első vonatok a Teréz körúton álló Pesti Indóházból indultak és ide is érkeztek meg.

Tovább 

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/a_kormany_kiverezteti_a_magyarorszagi_buszgyartokat.533232.html

írja a napi.hu

network.hu


Forrás ugyan lenne a Volán-buszok cseréjére, de a társaságok átalakítása késlelteti a vásárlást, ezzel viszont a magyar autóbuszgyártók létét veszélyeztetik. A megrendelés hiánya kiéheztette a cégeket.


A Napi Gazdaság pénteki számának cikke


A Volán-társaságoknak egy ideig még várniuk kell arra, hogy új buszokat szerezhessenek be, bár Németh Lászlóné, a fejlesztési tárca vezetője korábban arra tett ígéretet, hogy a nyár végén, de legkésőbb ősszel feloldják a Volán-társaságok buszbeszerzési tilalmát.

Tovább 

http://keklampasoknak.blogspot.hu/2011/07/adjuk-meg-az-elsobbseget-keklampasoknak.html

írja a keklampasoknak.blogspot.hu


Létezik egy jelenség, amiről kevés szó esik, mégis nap mint nap tapasztaljuk az utakon. Az egész országban - így Szegeden is - nagy probléma, hogy az autósok sokszor nem megfelelően reagálják le, ha megkülönböztető jelzéssel ellátott autóval találkoznak.

 

A kéklámpások haladásának akadályozása viszont súlyos következményekkel járhat. Ebből a szempontból három embertípus létezik - tudtuk meg Szenti Szabolcstól, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivőjétől:

- az egyik tisztában van azzal, ilyenkor mi a teendő,

- a másik egyáltalán nem foglalkozik vele, ha ilyen jármű közeledik,

- harmadik típusba azok sorolhatók, akik nem tudják hogyan reagáljanak, ezért leblokkolnak, amivel sokszor hatalmas bajt okoznak.

Tovább 

Szeptember 16-án a RIDE THE CATWALK! biciklis street fashion bemutatóra a jelentkezés lezárult, de a zárás után még számos jó kép érkezett. Belőlük szemezgetünk.

http://cyclechic.blog.hu/2012/09/18/hatarido_utan

írja a cyclechyc.blog.hu

network.hu

A 183 nevezett képet itt nézhetitek meg, jelenleg a zsűrinél a labda, hogy kiválassza a szombati street fashion bemutató modelljeit és a nyerteseket. Aki nem kerül be, az se búsuljon, mert péntek reggel a Bringázz a Munkába nyitóreggelijein nemzetközi Cycle Chic blogger csapat vár és a lefotózottak között egy éves Magyar Kerékpárosklub tagságot sorsolunk ki!

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Szombat - 18:00 óra

Andrássy út (Nagymező utca és Hajós utca közötti szakasz)

Bringás fashionisták figyelem!

A Street Fashion Budapest és a Cyclechic.hu bemutatja:
RIDE THE CATWALK,
divat és bringázás szerelmesei egyesüljetek!

Ha nem csak öltözködni imádsz, hanem biciklizni is, akkor ott a helyed szeptember 22-én az Európai Mobilitási Hét keretében lezárt Andrássy út vörös szőnyegén, az év legnagyobb streetfashion bemutatóján!

Nyeremények:
- Két repülőjegy Koppenhágába a bringázás és a skandináv divat fővárosába
- Fashion Issue nyereménycsomag és megjelenés a magazin következő számában
- MuyMuy - biciklis recycle anyagokból készült táska

Az elmúlt években látványosan növekszik a bringások száma.
A mindennapos tömeg, a Critical Mass nyomása, és a Kerékpárosklub munkájának következtében egyre jobb körülmények várják a városi kerekezőket. Jövőre jön a közbringa, de már idén egy sor új fejlesztés történt a városban.

A bemutató után afterparty az Ankertben, ahol TMX és Brandon (Sticky Beats) lesz a dj és bemutatjuk a Street Fashion Múzeum albumot!

Tovább 

Szeptember 29-én újra trolis nyílt nap lesz a kőbányai trolibuszgarázsban, 9-17 óra között.

network.hu

 

Várnak minden troli iránt érdeklődőt.


A programokról:
- statikus és dinamikus járműbemutató, trolikiállítás
- trolibusz tesztvezetés, gyorsulási verseny
- áramellátás,- felsővezeték-bemutató
- kicsiknek játszóház
- büfé


Reméljük szép idő lesz és sokan látogatnak ki, apukáknak gyerkőcöket elvinni kötelező!

(VEKE)

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 11 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Elsötétült az Elvira, az Emma vette át a helyét | 2025. ...

M Imre írta 19 órája a(z) Esperanza Spalding - Live at North Sea Jazz Festival 2012 videóhoz:

Esperanza Spalding - Full Concert [HD] | Live at North...

M Imre 19 órája új videót töltött fel:

M Imre 19 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 19 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ – Budapest kivéreztetése ...

M Imre írta 21 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

A brazil rendőrkolléga nem hiányzott aznap az iskolából, ...

M Imre 21 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 23 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Az a jó az F1-ben… https://www. facebook.com/watch/?...

M Imre írta 1 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Átírták a közlekedési törvényt: jóval több szabályszegésnél ...

M Imre írta 1 napja a(z) Államtitkok a hadiipart fellendítő Hadik-tervben: végre megtudtuk, a hadiiparban teljesedhet ki a Rába blogbejegyzéshez:

Eladták a Rábát, 25 milliárd forintot fizettek érte | 2025.09...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu