Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2930 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2930 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2930 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2930 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

http://www.sff.hu/13979.palyazat.Tuzoltok_elete_rajzpalyazat

írja az sff.hu


A pályázat beküldési határideje: 2012. november 25.

A Szomjoltóság Tűzoltók élete címmel óvodás- és iskoláskorú gyerekek részére - bármilyen tűzoltós témában - rajzpályázatot hirdet saját készítésű alkotások beküldésére.

 

Milyennek látod a tűzoltók életét? Rajzold le, hogyan száguldanak sebesen a szirénázó tűzoltóautók egy tűzesethez vagy fesd meg, hogy szerinted melyek azok az eszközök és felszerelések, amelyek segítik a tűzoltók munkáját!

Tovább 

http://www.sff.hu/14074.palyazat.Vasuti_fotopalyazat

írja az sff.hu

 

A képek feltöltésének határideje: 2012. november 25.

 

A pályázat rendezője: Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság
(Cg: 01-09-464653, 1238 Budapest, Helsinki út 105.)
Témakör: A vasúti közlekedés világa, vasúti járművek, a vasúti közlekedés eszközei.

 

Részvételi feltétel:

A pályázat két kategóriában kerül meghirdetésre. A nyílt pályázaton bárki, foglalkozástól, életkortól, lakóhelytől függetlenül részt vehet.

Tovább 

 

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=645

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=644

írja a baleset-megelozes.eu


A megváltozott útviszonyok miatt történő közúti közlekedési balesetek megelőzéséről, valamint a kapcsolódó rendőri ellenőrzésekről tartott sajtótájékoztatót az ORFK-OBB


Idén már leesett az első hó, nem kevés bonyodalmat okozva a közúton közlekedőknek. Az ősz utolsó hónapjában járunk. Rövidebbek a nappalok, zordabb az idő, gyakoribbak az esőáztatta utak, s időnként a köd is korlátozza a haladást.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Indul a KöZop projekt
2012-11-15 09:48 | ORFK-OBB
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=646

A nagyszabású fejlesztés keretében egy új, Európában is egyedülálló, preventív ITS rendszer kerül kiépítésre, amely különösen nagy hatékonysággal biztosítja a közúti balesetek számának csökkenését és a közlekedési szabályok fokozottabb betartását.

A projekt a ”Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések – A közlekedésbiztonság növelése terén kifejtett rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése” címet viseli, és konzorciumi formában a Belügyminisztérium, az Országos Rendőr-főkapitányság és a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által valósul meg.

A kiépülő rendszer nyilvánvaló célja, hogy hazánkban minimálisra csökkenjen a közúti balesetek és tragédiák száma, javuljon a közlekedési morál, s biztonságosabb, egyben folyamatosabb közlekedés valósuljon meg a hazai közutakon.

A projekt lényegében forgalomfelügyeleti, ill. ellenőrzési pontok országos hálózatát kívánja megvalósítani a legveszélyesebb közútszakaszok és csomópontok vonatkozásában. A projekt nem kizárólagosan a rendőrség érdekeit szolgálja, azaz a helyszínek nem feltétlenül sebességmérésre, vagy más rendőri ellenőrzésre szolgálnak.

A fejlesztés lényege ugyanis egy olyan országos szintű automatizált rendszer kiépítése, amely a közlekedésbiztonságban érintett valamennyi szereplő (pl.: autópálya-kezelő társaságok, közlekedési vállalatok, közlekedési hatóság, útinfó, stb.) számára elérhető, nyílt rendszer valósul meg, amely különböző információkkal szolgál a beavatkozást igénylő helyzetek hatékonyabb kezeléséhez.

A projekt során a rendszer folyamatosan kerül majd bevezetésre, tesztelésre és beüzemelésre. A projekt várható befejezése 2015. március.


Részletesebb információk és KözOp projekttel kapcsolatos sajtóközlemény
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk_2.php?id=646

SAJTÓKÖZLEMÉNY
2012. november 15.

„Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések –

A közlekedésbiztonság növelése terén kifejtett rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése”


A ”Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések – A közlekedésbiztonság növelése terén kifejtett rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése” című projektet konzorciumi formában a Belügyminisztérium, az Országos Rendőr-főkapitányság és a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala közösen valósítja meg. A Támogatási Szerződéseket 2012. október 5-én írták alá a Támogató képviseletében eljáró KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., illetve a konzorciumi tagok képviselői.

A kiemelt projekt a 1424/2012. (X.4.) Kormányhatározat alapján, hazai költségvetési és Európai Uniós forrásból, a Kohéziós Alap és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, 100 %-os támogatási intenzitással valósul meg 2012-2015 között.


A fejlesztés keretében egy új, Európában is egyedülálló, preventív ITS rendszer kerül kiépítésre, amely különösen nagy hatékonysággal biztosítja a közúti balesetek számának csökkenését és a közlekedési szabályok fokozottabb betartását.


A baleseti statisztikákban vezető helyet foglal el a sebesség nem megfelelő alkalmazása, valamint a közlekedési előírásoknak és a környezeti feltételeknek nem megfelelő műszaki állapotú gépjárművek. A projekt a hatályos magyarországi és Eurpai Uniós közlekedéspolitikai programokkal harmonizál, hiszen mind az EU, mind a hazai közlekedésbiztonsági cselekvési programok értékelése egyaránt rámutatott arra, hogy a közlekedési szabályok betartásának ellenőrzése kulcsfontosságú a közúti közlekedési halálesetek és sérülések számának csökkentése terén.

Annak érdekében, hogy a 2007 óta folyamatosan javuló magyar közúti közlekedésbiztonsági helyzet tovább javuljon, elkötelezettségre és gyors, hatékony fellépésre van szükség.

A kiépülő rendszer célja a közúti balesetek számának minimálisra csökkentése; a közlekedési morál javítása, azaz a közlekedők szabálykövető magatartásra ösztönzése; gyorsabb, biztonságosabb, folyamatosabb közlekedés biztosítása és a térségi elérhetőség javítása.

A rendszer alapfilozófiája, hogy a közlekedési szabályok betartásával minimálisra redukálható a közúti közlekedési balesetek, halálos kimenetelű közúti közlekedési balesetek, a közlekedés folyamatosságát akadályozó tényezők száma, továbbá biztosítható a közlekedési infrastruktúrát használó „forgalom” biztonságos folyamatossága.

A projekt nem kizárólagosan a rendőrség érdekeit szolgálja, a fejlesztés lényege egy olyan automatizált rendszer kiépítése az ország teljes területén, amely valamennyi – a közlekedésbiztonságra hatást gyakorló, a térségi elérhetőség javításában érintett – szereplő (pl.: autópálya-kezelő társaságok, közlekedési vállalatok, közlekedési hatóság, útinfó, stb.) számára elérhető, nyílt rendszer kidolgozását jelenti, amely információkkal szolgál a beavatkozást igénylő helyzetek hatékonyabb kezeléséhez.


Az ország egész területét érintő fejlesztés a nagy forgalmú, az emberi életekben veszteségeket okozó baleseti események helyszíneire terjed ki.

A projekt során a rendszer folyamatosan kerül majd bevezetésre, tesztelésre és beüzemelésre. A projekt várható befejezése 2015. március.

A konzorcium által megvalósítani kívánt rendszerrel, a közlekedésben résztvevők motiválásán keresztül elérendő célunk, hogy a járművezetők törekedjenek a sebesség megfelelő megválasztására, és tartsák be az előírt közlekedési szabályokat, mert hisszük, hogy Európa útjain 2.200 élet megér 1 km/h sebességcsökkentést!

Tovább 

http://baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=640

írja a baleset-megelozes.eu


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. „Álomút” címmel hirdetett rajzpályázatot hirdet 3-14 éves korú gyerekek számára. A gyerekeknek nincs más dolguk, mint beküldeni egy rajzot, aminek a témája az úthoz kapcsolódik. Lehet az például közúti közlekedés, utak építése, a jövő útja, út és környezet kapcsolata stb.


A gyerekek az alábbi pályázati kategóriában mérhetik össze tudásukat:

- óvodások

- általános iskola 1-4.

Tovább 

http://www.bkk.hu/2012/11/dontott-a-kormany-indulhat-a-villamos-es-trolibusz-jarmubeszerzesi-projekt/
írja a bkk.hu


A Fővárosi Önkormányzat egyre több kezdeményezése kap kormányzati támogatást. Legutóbb a ciklus első felében még vitatott, villamos és trolibusz uniós pályázat kapott zöld jelzést a Kormánytól. A támogatási összeg nettó 42,7 milliárd forint, melyből 37 db új, korszerű alacsonypadlós villamos, valamint 24 db új, korszerű, energiahatékony alacsonypadlós trolibusz kerülhet beszerzésre – közölte közleményben Tarlós István Főpolgármester.

Tovább 

http://www.vajma.info/cikk/magazin/5702/Bringasok--figyelem.html

írja a VajdaságMA hírportál fenti hírére hivatkozva a Kerékpár klub


A Vajdasági Kerékpár Mániákok (VKM) Csoportja két hetes kerékpártúrát szervez a Balatonra és a környező városokba. A túra ugyan majd csak 2013. július 29-én indul, a szervezők azonban máris arra kérnek minden bringást, jelentkezzenek.

network.hu

 
Jelentkezni és további információkhoz jutni pedig a csoport fb oldalán lehet:
https://www.facebook.com/groups/353246748087545/


A kép forrása:

http://pctrs.network.hu/clubblogpicture/3/2/2/_/322679_258375629_big.jpg

Tovább 

http://index.hu/belfold/budapest/2012/10/31/jovore_350_forint_lesz_egy_vonaljegy/

írja az index.hu MTI hírre alapozva


Tömegközlekedési tarifaemelésről döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. 2013 január elsejétől egy vonaljegy 350 forintba, egy havi teljes árú bérlet 10 ezer 500 forintba kerül majd. A közgyűlés által elfogadott előterjesztés rögzíti, hogy az árak differenciáltan emelkednek, több környéki bérlet és jegy ára nem változik. A legnagyobb mértékben, 15 százalékkal a metrószakaszjegy drágul 260-ról 300 forintra.

Tovább 

Az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának közleménye
http://os.mti.hu/hirek/78640/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-1_resz
http://os.mti.hu/hirek/78641/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-2_resz
írja az Országos Sajtószolgálat

A hangos utastájékoztatási rendszer nem működik a teljes villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózaton, ezért a vak és látássérült utasok jelenleg nem élhetnek egyenlő eséllyel a Budapesti Közlekedési Vállalat szolgáltatásaival.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Autó készítése vak autóvezetők számára
Dennis Hong robotika, lézeres távolságmérő, GPS és intelligens visszajelző eszközök segítségével vak vezetők számára épít autót. Nem "önvezető" autóról van szó, de egy olyan autóról, amelyben a nem látó vezető képes meghatározni a sebességet, a közelséget és az útvonalat - és önállóan vezetni. | 2011.
https://www.ted.com/talks/dennis_hong_making_a_car_for_blind_drivers
Felirat bekapcsolása:
http://szamitastechnika.network.hu/blog/szamitastechnika-klub-hirei/youtube-video-feliratai

Tovább 

http://www.hajdupress.hu/index.php?cikk=22798

írja a hajdupress.hu


Beköszöntött az ősz, melynek egyik természetes velejárója az út -, látási - és időjárási viszonyok fokozatos, vagy ugrásszerű változása.


Az őszi-téli időszak a megváltozott út- és látási viszonyok időszaka, amely a közlekedők részéről tudatos felkészülést és alkalmazkodást igényel - figyelmeztet a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság.


A kerékpárosoknak célszerű járművük előírásszerű felszereltségét ellenőrizni, hiszen lassan egyre hamarabb sötétedik, illetve egyre később kel fel a nap.

Tovább 

"Így herdáljuk el értékeinket. Máshol egy ilyen hajó (helyettesítsd be: autóbusz, villamos, vonat, műszaki emlék) kiemelt védelmet kapna, körberajonganák. Nekünk maradt a pusztuláson való kesergés, mert a múlt emlékeinek őrzése kimerül a nagyívű megfogalmazásokban ..." (VEKE / fb)


Bár szinte minden szalmaszálba belekapaszkodtak a Szőke Tisza nevű dupla lapátkerekes gőzhajó megmentéséért küzdő emberek, október elején végül megkezdődött Szeged emblematikus gőzhajójának bontása.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Titkos hajótemetőt rejt a Duna magyar partja: több mint száz év vízi járművei leltek végső nyughelyre | 2024. június 29.

Különös múzeumot rejt a neszmélyi út mentén a Duna partja, az egykori magyar hajózás legizgalmasabb vízi járművei pihennek itt. A különleges hajótemetőt bárki meglátogathatja.

Egy ezüst színű hajócsavar az egyetlen, ami a főút környékén figyelmeztet, hol is kell a Duna felé letérni, ha a hajótemetőt szeretnénk látni. A különleges múzeum a család minden tagjának érdekes látnivalóval szolgál. Van olyan hajó, melyben akár alhatunk is, és itt láthatjuk az Osztrák-Magyar Monarchia utolsó, máig úszóképes hadihajóját is.

A vízállástól függ, hogy nyitva van-e

Nem sok olyan múzeumot találunk világszerte, ahol vízállásfüggő a nyitva tartás, azonban a Dunaalmás-Neszmély határán húzódó Hajóskanzen egy ezek közül. Jelenleg éppen zárva tart. A tulajdonosok a Duna vizének komáromi állását figyelik minden egyes áradáskor. Jól tudják, mikor kell bezárni az amúgy mindig nyitva lévő, jelképes kaput.

Hajómúzeum a Duna partján

330 centiméter a bűvös határ, ha a mérce ennyit mutat Komáromnál, alig 20 kilométerrel lejjebb, Neszmély környékén a kőgáton már átbukik a víz. Ha egy méterrel magasabb a vízállás, a part menti sétányt is teljesen ellepi. A skanzen honlapján található tájékoztató szerint árvíz idején egyes műtárgyakat szétszednek, és arrébb is viszik őket, s a múzeumot nem lehet megközelíteni.

-- Természetesen a hajók úsznak kis és nagy vízben is, így a hajókat nem kell félteni

– nyugtatják meg leendő látogatóikat.

A nagy Duna egy csendes mellékága, a Szent Ilona-öböl ad otthont számtalan hajózástörténeti emléknek. Az itt található hajók közül a legrégebbit 180 éve engedték vízre. Akad hadihajó, gőzhajó, lapátkerekes vontatóhajó és szárnyashajó is közöttük. [...]
https://divany.hu/offline/duna-hajo/

Honlap:
http://www.hajoskanzen.hu/hajoacutek.html

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 5 órája a(z) Rollins Band - What Am I Doing Here? (Life Time, 1987.) videóhoz:

Henry Rollins jellemzésekor az a tendencia, hogy a lehető ...

M Imre 5 órája új videót töltött fel:

M Imre 6 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 6 órája a(z) Gellért téri bringafelhajtó, ügyesen, full torlaszban egy ducktappel takart rendszámú csoda képhez:

Gellert_teri_bringafelhajto_ugyesen_full_torlaszban_egy_ducktappel_takart_rendszamu_csoda_2192791_7245_s

Épp ma láttam egy hasonlót: rendőrségi gépkocsi kijárat, de...

M Imre írta 20 órája a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Vitézy Dávid: Budapest Lázár János tárcájának kérésére ...

M Imre írta 1 napja a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:

Drogcsempésztől lefoglalt sportautóval járőröznek a ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Az_elso_gyorshajtas__walter_arnold_benz_patentmotorwagen_paddock_wood_kent_megye_anglia_1896_januar_28_2198647_3692_s

M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

A BKV szerint járműhiány nem fordulhat elő, de az oroszok ...

M Imre írta 2 napja a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Nosztalgia Ikarus autóbuszokkal készül a MÁV...

M Imre írta 2 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Bemutatkoztak az ArrivaBus vadonatúj Mercedes-Benz...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu