Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3042 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3042 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3042 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3042 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

A közúti közlekedés nem létezhet szabályok nélkül. Időnként magunk is tapasztalhatjuk, mi történik akkor, ha egy forgalmas útkereszteződésben a forgalomirányító fényjelző készülékek meghibásodnak, de azt is elképzelhetjük, milyen eredménnyel történne a baleseti, illetve a kárfelelősség megállapítása közlekedési előírások hiányában.

network.hu

Hazánkban a közúti közlekedés szabályai több, mint egy évszázados múltra tekintenek vissza. A cikkben a magyar KRESZ történeti áttekintéséről olvashatnak.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hete

Átírták a közlekedési törvényt: jóval több szabályszegésnél büntethet a rendőrség | 2025. 09. 08.

A biztonságiöv-használattal kapcsolatos ügyeknél mintegy 20-25 százalékában tudott a rendőrség szankciót alkalmazni” – közölte az ORFK. Hamarosan változhat az arány – hívja fel a figyelmet cikkében a Vezess.

92,2 százalékban használnak biztonsági övet a magyar járművezetők a rendőrség legfrissebb adatai szerint. A valóságban azonban súlyos problémák vannak a biztonsági öv használatával és részben annak rendőrségi szankcionálásával nálunk. Több változtatás következtében esély van rá, hogy hamarosan megváltozik a helyzet – olvasható a portálon.

https://www.vezess.hu/magazin/2025/09/04/valtozik-az-autosok-buntethetosege/

A hazai 92,2 százalékos arány valójában átlag alattinak számít az Európai Unióban, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szerint „a legfejlettebb közúti közlekedésbiztonsággal rendelkező európai országok tekintetében ez az arány 96,5 és 99,2 százalék között mozog”.

Ennél is sokkal kedvezőtlenebb tény, hogy a személysérüléses közúti közlekedési balesetben (a nyolc napon túl gyógyulókat vesszük ide) megsérültek 11 százaléka nem használta az övét 2024-ben Magyarországon.

-- A közlekedési balesetben elhunyt személyeknek pedig a 21 százaléka nem csatolta be magát tavaly.

Sokan ügyeskednek a bírsággal

Összesen 206.340 közigazgatási bírságot szabtak ki az egyenruhások tavaly csak az övhasználat szabályainak negligálása miatt, a teljes és éves bírságösszeg 3.450.927.000 forint volt.

A nyár elején a Telex egy cikke azt állította, hogy az övhasználat dokumentált elmaradása esetén az illetékes rendőrkapitányság által indított közigazgatási hatósági eljárások a válaszadás elmaradása vagy a hozzátartozóra hivatkozó nyilatkozatok miatt nagy százalékban eredménytelenül zárulnak. Mikor a Vezess rákérdezett erre a rendőrségnél, azt válaszolták, hogy

-- összességében ezen ügyek mintegy 20–25 százalékában tudott a rendőrség szankciót alkalmazni.

Az ORFK mostani közlése szerint „a korábbi gyakorlatnak megfelelően – amennyiben nem került sor helyszíni intézkedésre – az ismeretlen elkövetővel szemben kezdeményezett eljárások során az eljáró hatóságok első körben az üzembentartó írásbeli nyilatkozata alapján próbáltak információhoz jutni a járművezetőről. Erre a megkeresettek nagyobb százaléka nem válaszolt, ezért azt a gyakorlatot is alkalmazták, hogy az üzembentartót tanúként idézik és nyilatkoztatják a járművezető személyéről”.

Változik a helyzet

Két dolog kell, hogy jobban működjön a rendszer, ebből az első jogszabály-módosítás nemrég megtörtént, július 5-én megváltoztatták a közlekedési törvényt.

https://sokszinuvidek.24.hu/mozaik/2025/07/04/szigorubb-biztonsagi-ov-szabaly-objektiv-felelosseg-birsag/

Ez „teremti meg annak az alapját, hogy a biztonsági öv használatára vonatkozó rendelkezések megszegése – az M2 és az M3 járműkategóriába sorolt autóbuszok kivételével – a jármű üzembentartójának objektív felelőssége alapján is szankcionálható legyen” – állítja a rendőrség.

Az objektív felelősségi körben történő bírságkiszabáshoz emellett szükség van „a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről szóló 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet módosításáról szóló rendelkezések hatályba lépésére” is.

*** Vagyis, ha ezek a változások megtörténnek, akkor bizonyító erejű képi felvétel alapján eljárhatnak az üzembentartóval szemben abban az esetben is, ha az utas nem használja a biztonsági övet.

Ahogy az objektív felelősség elvét használják, amikor a nagyobb mértékű gyorshajtások, a leállósávon való haladás vagy a tilos jelzésen való áthaladás stb. esetén a rendszám alapján bírságolnak. Ha az üzembentartó bizonyítja, hogy nem ő vezetett, akkor a sofőr fizeti a bírságot, ha nem, akkor az üzembentartó.

Az említett törvénymódosítás tehát még előttünk van, a biztonsági öv használatának ellenőrzése és szankcionálása a módosítás hatályba lépéséig nem változik. Az viszont már most is működik, hogy a sofőrt (ha ő nem azonosítható, akkor az üzembentartót) megbüntetik, például a VÉDA kapuk felvétele alapján, ha nem használja a biztonsági övet.

Büntetések és ellenőrzések

Látványos különbséget mutatnak a rendőrség eddigi bírságadatai abban, hogy jellemzően hol használják az autósok az övet, és hol nem. A szankcionáltak 87 százaléka lakott területen belül vezetett, 9 százalék lakott területen kívüli úton, míg 4 százalék autópályán. Nagy kérdés, hogy 2025-ben ki és miért nem csatolja be magát.

„Arra vonatkozóan azonban nem gyűjtünk adatokat és ebből adódóan nem rendelkezünk statisztikai adatokkal, hogy milyen ok/okok miatt mulasztják el a biztonsági öv használatát.”

Jelenleg 20, 30 vagy 40 ezer forint a bírság összege attól függően, hogy lakott területen belül, kívül vagy autóúton/sztrádán fülelik le a szabályszegőt.

https://24.hu/fn/gazdasag/2025/09/08/biztonsagiov-kozlekedes-jarmuvezeto-buntetes-szabalyszeges-kozut-birsag-rendorseg-baleset-orfk/

Tovább 

Eljött az a nap is, amikor végre a Károly körúton a buszsávban közlekedőket megbüntették a rendőrök. A cikkben még lehet olvasni a múlt heti „átfogó” buszsáv ellenőrzésről is.


network.hu


Több mint egy éve a Károly körúton a belső sávba tették át a buszsávot. Mivel azóta szinte naponta járok arra, így ma nagy öröm volt számomra, hogy végre három rendőrmotoros büntette a Gerlóczy utca után a buszsávban közlekedőket. Az egyiket megkérdeztem, hogy tényleg büntetnek-e, mire azt a választ kaptam, hogy igen, bár nem egyszerű, mert sokan vannak… na de már az is valami, hogy pánikot tudtak kelteni az autósok között, mert egy csomó autós a lámpánál vissza is fordult hamar.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Buszsávban is közlekedhetnek majd a delegációk a magyar uniós elnökség ideje alatt Budapesten | 2024. június. 29

Sok lesz a diplomata, és túl forgalmas a fővárosi úthálózat.

Jogszabály módosítással teszi lehetővé az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), hogy a júliustól esedékes magyar uniós elnökség ideje alatt a nemzetközi delegációk kijelölt járművei az az autóbusz-forgalmi sávokban közlekedhessenek – közölte a tárca.

Július elsejétől Magyarország látja el az Európai Unió soros elnökségét. Emiatt – mint írták – jelentős számú nemzetközi delegáció érkezik majd Magyarországra. Annak érdekében, hogy ez ne okozzon további terhelést Budapest úthálózatán, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletet kell módosítani.

Mindez szigorúan csak a kijelölt járművekre vonatkozik, amelyek a közösségi közlekedés zavarása nélkül élhetnek ezzel a lehetőséggel, azaz a buszsáv továbbra is az autóbuszoké és a trolibuszoké, a közösségi közlekedésnek itt elsőbbsége van – hangsúlyozták.

Valószínű egyébként, hogy nyár végéig nem kell nagy delegációs mozgásra számítani. Egy magas rangú európai bizottsági forrás az EUrologusnak is megerősítette, hogy egyelőre késik az uniós vezetők soros elnökségek kezdetére időzített látogatása Budapesten, arra várhatóan nyár végéig nem kerül sor. Ez gyakorlatilag a szokásjoggal való szakítás, hiszen a soros elnökségi stafétát vivő országok fővárosaiban szinte mindig tiszteletét teszi a start heteiben a Bizottság elnöke és a vele tartó uniós biztosok csoportja.
https://hvg.hu/gazdasag/20240629_Buszsavban-is-kozlekedhetnek-majd-a-delegaciok-a-magyar-unios-elnokseg-ideje-alatt-Budapesten
___

2024 # Párhuzamos közlekedés

36. § (8) * Az autóbusz forgalmi sávban

a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;

b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül

ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetében (117/c. ábra) a kerékpáros,

bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt

bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,

bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,

bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,

bc) a betegszállító gépjármű,

bd) a személytaxi,

be) a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár,

bf) * nemzetközi sportszövetség, nemzetközi sportvilág esernyőszervezetének nemzetközi sporteseményei vonatkozásában a kiemelt hazai rendezésű, nemzetközi sportesemény szervező bizottsága közreműködésével kijelölt jármű – a kiemelt hazai rendezésű, nemzetközi sportesemény ideje alatt és azzal összefüggésben a sportesemény helyszínéül szolgáló települések területén – az autóbusz forgalmi sáv ideiglenes használati feltételeit, a használathoz kapcsolódó irat tartalmát és ennek kibocsátási körülményeit tartalmazó, a Kormány egyedi határozatában foglaltak szerint *

közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra – a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve – nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz – a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve – csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.kpm

Tovább 

 

A háromszemélyes kisautó az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. mérnökeinek a munkája. 2001 óta dolgoztak rajta. A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt, a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat ezért a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Kvisz Tibi! A hozzászólásod, blogod ilyen formában mentettem ide ... már írtam erről :)

"A jövő autója ezúttal Magyarországról jön."
Time Magazin

Az őriszentpéteri Antro csoport egy készülőben lévő környezetkímélő autóját is a 2010-es év ötven legjobb találmánya közé sorolta a tekintélyes amerikai Time magazin.

"A jövő autója ezúttal Magyarországról jön" - írja képpel illusztrált bejegyzésében a Time internetes oldala.

A szöveg szerint ez ugyan "1967-ből származó kommunista propagandaként" is hangozhatna, de a magyar Antro tervezőcsoport talán olyan "szuperhatékony, szuperolcsó autót épített, amely szégyent hoz a nyugati gyártókra".

A Time szerint az Antro Solo elnevezésű modell három személy - a vezető és oldalán két utas - szállítására alkalmas. Az utasok feladata, hogy pedálozással segítsék hajtani az ultrakönnyű autót.

A hajtóerő fennmaradó hányada a részben napenergiával működő elektronikus motorból jön. A magazin rámutat, ha nagyobb járműre lenne szükség, akkor sincs gond: két Solót - Transformer módjára - össze lehet illeszteni, és családbarát duóként lehet használni. Az érdeklődők 2012-től számíthatnak a járgányra.

Tovább 

Amikor három éve bevezették a közigazgatási bírságot, számosan bírálták annak szabályozását, és a végrehajtását is, de azóta is él és virul a bírságolás ezen egyszerű módja, amivel egyébként már többször is foglalkoztam a blogomon ezzel a kérdéskörrel. Ugyanis nincs más dolga a hatóságnak, mint készíteni néhány felvételt, azt továbbküldeni az illetékeseknek, majd a hatóság kiszabja a közigazgatási bírságot, és kiküldi a szabálysértés elkövetőjének, illetőleg annak a részére, akié a gépkocsi.

Tovább 

Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan lehetne megszigorítani a jogosítvány megszerzésének feltételeit, valamint a már gyakorló gépjárművezetők közlekedési ismereteinek felszínen tartását. Mert azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a mostani helyzet tarthatatlan, a gépjárművezető-oktatók, szakoktatók (tisztelet a kivételnek) mennyiségre mennek, és egyáltalán nem adnak a minőségre, ami persze nem feltétlen az ő hibájuk, hanem inkább a kormányzaté, mert nem tesz ellene szinte semmit.

Tovább 

Úgy kezdődött, hogy visszaütött. Talán mindenki számára ismerős ez a helyzet. Az úton azonban a hasonló gondolkodásnak komoly következményei lehetnek.


A minap esett meg velem, hogy a reggeli órákban autóztam át az Árpád hídon. Előttem két autóval haladt egy vezető, a legbelső sávban, aki szemmel láthatóan elnézte a lehajtót a híd pesti hídfőjénél. A forgalom lassan, de folyamatosan araszolt. Ő kitette az irányjelzőt és lassan araszolt tovább, miközben vészesen közeledett a lehajtóhoz.

Tovább 

Az 1-es villamossal a jövőben Dél-Budára is át lehet majd utazni, a vonalat a Fehérvári útig hosszabbítják meg. Erről a fővárosi közgyűlés június 3-án hozott döntést, uniós támogatással indul hamarosan a beruházás. Lenne még fejleszteni való a főváros közlekedésében, kétség nem fér hozzá. De mit tervezünk, illetve mit terveznek nekünk? Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve nem számít újdonságnak, több mint egy éves már, de talán érdemes levenni a polcról, és leporolni most, hogy újabb lépésekre került sor.

Tovább 

Az Erdőbényéért Közalapítvány rendezésében kerül sor az Amatőr MTB maratonra Erdőbénye környékén a pincék között, a dűlőkön és az erdőben. Társrendező: Hegyibringa.hu



Általános szabályok:

Kerékpáros védősisak viselése minden kerékpározó számára kötelező! A versenyen mindenki kizárólag a saját felelősségére indul. A kijelölt versenyútvonalról letérni tilos. Mezőgazdasági művelés alatt álló területen áthajtani tilos. A közlekedési szabályok és az erdőben történő viselkedési szabályok betartása minden résztvevő számára kötelező.

Tovább 

Mutassuk meg, hányan tekerünk, mondjuk el, mit kíván a magyar bringás!


Ha neked is fontos a kerékpáros közlekedés, akkor gyere el és tekerj át elsőként Budapest első kerékpáros forgalomszámlálóján! Az adományaitokból - melyet ezúton is köszönünk - a berendezés árának nagy része már összegyűlt, így elindíthatjuk közösen a számlálót annak érdekében, hogy mielőbb pontosabb adatokat kaphassunk a Budapesten kerékpározók számáról.


Ráadásul: most elmondhatod a helyszínen kívánságodat a nyilvánosságnak a "mit kíván a magyar bringás" akció keretében, a bringaerőművön ülve.

Tovább 

A fővárosi lakosok már több hónapja tanúi lehetnek azoknak, a villamosokon és buszokon elhelyezett plakátok hirdetményeinek, mely a KRESZ új módosításaira hívja fel a figyelmet. Mivel a jelen cikk szerzőjének szívügye a kerékpáros közlekedés preferálása, ezért ez a cikk is a kerékpárosokat érintő legfőbb KRESZ változásokat foglalja össze.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 5 órája a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

Creative welding https://www. facebook.com/photo/?...

M Imre írta 5 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Help! I need somebody Help! Not just anybody Help! You ...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Terézváros kötvényeket vásárol, hogy a megtakarításaikat ne ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Csopaki fészek kilátással, avagy hogyan menőznek az ...

M Imre 3 napja új képet töltött fel:

Karcsi_a_kameleon_2199526_6815_s

M Imre írta 3 napja a(z) Mindenségit! #12 - Havasi Zoltán (Budapest Bike Maffia) videóhoz:

A Szentesi Vagányokkal három éve kezdődött minden, amikor ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) BKV Toborzó videóhoz:

RegionalBahn: Ritkán volt ilyen eddig a villamosvezetők...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu