Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | M Imre | 23 hozzászólás
A közúti közlekedés nem létezhet szabályok nélkül. Időnként magunk is tapasztalhatjuk, mi történik akkor, ha egy forgalmas útkereszteződésben a forgalomirányító fényjelző készülékek meghibásodnak, de azt is elképzelhetjük, milyen eredménnyel történne a baleseti, illetve a kárfelelősség megállapítása közlekedési előírások hiányában.
Hazánkban a közúti közlekedés szabályai több, mint egy évszázados múltra tekintenek vissza. A cikkben a magyar KRESZ történeti áttekintéséről olvashatnak.
Eljött az a nap is, amikor végre a Károly körúton a buszsávban közlekedőket megbüntették a rendőrök. A cikkben még lehet olvasni a múlt heti „átfogó” buszsáv ellenőrzésről is.
Több mint egy éve a Károly körúton a belső sávba tették át a buszsávot. Mivel azóta szinte naponta járok arra, így ma nagy öröm volt számomra, hogy végre három rendőrmotoros büntette a Gerlóczy utca után a buszsávban közlekedőket. Az egyiket megkérdeztem, hogy tényleg büntetnek-e, mire azt a választ kaptam, hogy igen, bár nem egyszerű, mert sokan vannak… na de már az is valami, hogy pánikot tudtak kelteni az autósok között, mert egy csomó autós a lámpánál vissza is fordult hamar.
|
|
A háromszemélyes kisautó az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. mérnökeinek a munkája. 2001 óta dolgoztak rajta. A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt, a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat ezért a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.
Amikor három éve bevezették a közigazgatási bírságot, számosan bírálták annak szabályozását, és a végrehajtását is, de azóta is él és virul a bírságolás ezen egyszerű módja, amivel egyébként már többször is foglalkoztam a blogomon ezzel a kérdéskörrel. Ugyanis nincs más dolga a hatóságnak, mint készíteni néhány felvételt, azt továbbküldeni az illetékeseknek, majd a hatóság kiszabja a közigazgatási bírságot, és kiküldi a szabálysértés elkövetőjének, illetőleg annak a részére, akié a gépkocsi.
Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan lehetne megszigorítani a jogosítvány megszerzésének feltételeit, valamint a már gyakorló gépjárművezetők közlekedési ismereteinek felszínen tartását. Mert azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a mostani helyzet tarthatatlan, a gépjárművezető-oktatók, szakoktatók (tisztelet a kivételnek) mennyiségre mennek, és egyáltalán nem adnak a minőségre, ami persze nem feltétlen az ő hibájuk, hanem inkább a kormányzaté, mert nem tesz ellene szinte semmit.
Úgy kezdődött, hogy visszaütött. Talán mindenki számára ismerős ez a helyzet. Az úton azonban a hasonló gondolkodásnak komoly következményei lehetnek.
A minap esett meg velem, hogy a reggeli órákban autóztam át az Árpád hídon. Előttem két autóval haladt egy vezető, a legbelső sávban, aki szemmel láthatóan elnézte a lehajtót a híd pesti hídfőjénél. A forgalom lassan, de folyamatosan araszolt. Ő kitette az irányjelzőt és lassan araszolt tovább, miközben vészesen közeledett a lehajtóhoz.
Az 1-es villamossal a jövőben Dél-Budára is át lehet majd utazni, a vonalat a Fehérvári útig hosszabbítják meg. Erről a fővárosi közgyűlés június 3-án hozott döntést, uniós támogatással indul hamarosan a beruházás. Lenne még fejleszteni való a főváros közlekedésében, kétség nem fér hozzá. De mit tervezünk, illetve mit terveznek nekünk? Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve nem számít újdonságnak, több mint egy éves már, de talán érdemes levenni a polcról, és leporolni most, hogy újabb lépésekre került sor.
Az Erdőbényéért Közalapítvány rendezésében kerül sor az Amatőr MTB maratonra Erdőbénye környékén a pincék között, a dűlőkön és az erdőben. Társrendező: Hegyibringa.hu
Általános
szabályok:
Kerékpáros védősisak viselése minden kerékpározó számára
kötelező! A versenyen mindenki kizárólag a saját felelősségére indul. A
kijelölt versenyútvonalról letérni tilos. Mezőgazdasági művelés alatt
álló területen áthajtani tilos. A közlekedési szabályok és az erdőben
történő viselkedési szabályok betartása minden résztvevő számára
kötelező.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Mutassuk meg, hányan tekerünk, mondjuk el, mit kíván a magyar bringás!
Ha neked is fontos a kerékpáros közlekedés, akkor gyere el és tekerj át elsőként Budapest első kerékpáros forgalomszámlálóján! Az adományaitokból - melyet ezúton is köszönünk - a berendezés árának nagy része már összegyűlt, így elindíthatjuk közösen a számlálót annak érdekében, hogy mielőbb pontosabb adatokat kaphassunk a Budapesten kerékpározók számáról.
Ráadásul: most elmondhatod a helyszínen kívánságodat a nyilvánosságnak a
"mit kíván a magyar bringás" akció keretében, a bringaerőművön ülve.
A fővárosi lakosok már több hónapja tanúi lehetnek azoknak, a villamosokon és buszokon elhelyezett plakátok hirdetményeinek, mely a KRESZ új módosításaira hívja fel a figyelmet. Mivel a jelen cikk szerzőjének szívügye a kerékpáros közlekedés preferálása, ezért ez a cikk is a kerékpárosokat érintő legfőbb KRESZ változásokat foglalja össze.
M Imre írta 5 órája a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
Creative welding https://www. facebook.com/photo/?...
M Imre írta 5 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Help! I need somebody Help! Not just anybody Help! You ...
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Terézváros kötvényeket vásárol, hogy a megtakarításaikat ne ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Csopaki fészek kilátással, avagy hogyan menőznek az ...
M Imre írta 3 napja a(z) Ikarus 55-ös (Faros) pózol Ikarus fanatikusok fényképezőgépeinek a pásztói vasútállomásnál (Vasparipák - Gajdos Márk) képhez:
Vasparipák - Gajdos Márk oldala: Tegnap egy újabb ...
M Imre 3 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) Mindenségit! #12 - Havasi Zoltán (Budapest Bike Maffia) videóhoz:
A Szentesi Vagányokkal három éve kezdődött minden, amikor ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) BKV Toborzó videóhoz:
RegionalBahn: Ritkán volt ilyen eddig a villamosvezetők...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás