Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=725

írja a baleset-megelozes.eu

 

Az ORFK-OBB új kiadványt bocsát ki a gyorsforgalmi utakon történő közlekedéssel kapcsolatban. A négy nyelven megjelenő, számos információt tartalmazó kiadvány a főszezonra készül el, és segíti a közlekedőket.


Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság speciális szóróanyaggal készül a nyárra. „Autópálya kisokos” címmel egy olyan szóróanyag készül, amely az autópályákon közlekedők részére foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat, különös tekintettel a nyári időszakra.

Tovább 

http://cyclechic.blog.hu/2013/06/10/uszd_meg_az_arvizet_biciklivel

írja a cyclechic.blog.hu

network.hu

 

Reméljük, az évszázad árvize miatti rendkívüli forgalmi korlátozások és tömegközlekedési fennakadások nem okoznak gondot, hiszen bringával indulsz a munkába. Ha viszont mégsem azzal akartál menni, itt az idő, hogy felülj a biciklire!


A kieső rakpartok és a nagy áteresztő képességű utakon bevezetett forgalomkorlátozások miatt a múlt hetinél is nagyobb közlekedési káosz várható.

Tovább 

 

Budapesten hétfő hajnalra várható a tetőzés .. Győrnél már tetőzött .. 13 óra körül.

- Hírek percről percre.

network.hu

 

http://www.felvidek.ma/felvidek/egyeb/40057-komaromnal-ma-tetozik-a-duna

írja a felvidek.ma június 08-án


Bősnél éjjel, Komáromnál délután már tetőzött a Duna, Párkánynál még árad. Gútánál 2. fokú készültség van a Vágon. Magyarországon csak most jön a neheze.

(Folyamatosan frissülő Képgalériával.)

 

22.23 Párkánynál éjjel járőrök figyelik a gátakat.

Tovább 

http://www.autopro.hu/szolgaltatok/E-utdij-megallapodast-kotott-a-kormany-a-fuvarozokkal/5788/

http://iho.hu/hir/e-utdij-beszerezheto-a-fedelzeti-berendezes-130603

http://iho.hu/hir/kormany-waberer-s-megallapodas-130426

írja az autopro.hu és az iho.hu


Csökken a légrugós kamionok gépjármű adója, a használatarányos útdíj (e-útdíj) 7,5 százaléka levonható lesz a helyi iparűzési adóból, és az e-útdíj fizetését szolgáló kedvezményes forgóeszközhitelhez jutnak a fuvarozók - erről írt alá megállapodást a kormány nevében Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és három fuvarozó szervezet képviselője hétfőn Budapesten.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Így van :)

Tovább 

http://mozdonyrol.blog.hu/2013/05/20/duplan_fizettettek_a_gyorspotjegyet

írja a mozdonyrol.blog.hu


A blogon korábban már többször is foglalkoztunk a gyorsvonati pótjegy témakörével. A rövid határidős bevezetés természetesen nem ment zökkenőmentesen: azon túl, hogy egyes pénztárakban (a pénztárosok oktatásának csúszása miatt) a mai napig képtelenek kiadni a gyorsvonati pótjegyet, a MÁV-Start–GYSEV átmenetben utazókkal duplán fizettették meg a jegy árát.

Tovább 

A balesetek megelőzéséhez több kell, mint a szabályok betartása, mert a közlekedés biztonsága a vezetők előrelátásán és magatartásán is múlik. A defenzív vezetés szakirodalma balesetmentes vezetés titkairól szól.


A defenzív taktika kulcs a biztonságos közlekedéshez. Az alábbi ajánlások alkalmazásával a kezdő vezetők is átvehetik a tapasztalt vezetők módszereit, stílusát.

network.hu

- A másik "kulcs" a preventív, azaz megelőző, előrelátó taktika, erről legközelebb.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Van egy két videó a klubban, amelyek bemutatják a balesetmentes és biztonságos közlekedést, de nem ártana persze a tévéműsor sem, akár egy 30 perces.

A szabályváltoztatások eredményeiről:

Javuló közlekedésbiztonsági mutatók
http://iho.hu/hir/javulnak-a-hazai-kozlekedesbiztonsagi-mutatok-130529
írja az iho.hu
2013.5.29.

A személysérüléses közúti balesetek száma több mint 15, a balesetben meghalt személyek száma pedig több mint 52 százalékkal csökkent 2001-hez képest.

Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár Magyarország közlekedésbiztonsági helyzetéről és jövőképéről beszélt az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) PIN Talk konferenciáján 2013. május 29-én, Budapesten. A rendelkezésre álló adatok szerint 2012-ben közel 5 százalékkal kevesebb személysérüléses közúti baleset történt, mint a megelőző évben. A javuló tendencia a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses közlekedési balesetek számában egyaránt kimutatható. A közúti közlekedési balesetben elhunyt személyek száma több mint 5 százalékkal csökkent egy év alatt.

A 2011–2013 közötti időszak közlekedésbiztonsági irányelveit, céljait, kiemelt területeit és akcióit a Magyar Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram határozza meg. A program helyzetelemzése abból indul ki, hogy a balesetek túlnyomó része személyi tényezőkre vezethető vissza, ezért azok megfelelő kezelése a közúti közlekedésbiztonsági munka legfontosabb eleme. Az uniós beavatkozási területekkel összhangban meghatározó feladat a szabálykövetési hajlandóság és a közlekedők felkészültségének fokozása.

A közlekedési szabályok szigorúbb betartatása, az ellenőrzések hatékonyságának növelése változatlanul kulcsfontosságú kérdés a halálesetek és sérülések számának csökkentésében. Az összesített adatok alapján több mint 2,6 millió, az objektív felelősség körébe tartozó ügyet regisztráltak 2008 májusától 2012 végéig. Havi átlagban több mint 61 ezer, szankcióval végződő közigazgatási eljárás indult, 86 százalékuk sebességtúllépés miatt. Az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések után tavaly közel 16 milliárd forint közigazgatási bírságot szabtak ki a gépjárművek üzembentartóival szemben.

A gyermekek és fiatalkorúak közlekedésbiztonságának további javítása érdekében korszerű közlekedésre nevelésre van szükség, az életkorhoz igazodó tartalommal és formával. Ezért jött létre a 800 ezer fő oktatását kiszolgálni képes, legalább 20 ezer fő egyidejű képzését biztosítani tudó www.tanuloknak.hu portál is. A teszttel záródó e-learning tananyag általános közlekedési ismereteket tartalmaz. Az általános iskolák felső tagozatos tanulói elsősorban a gyalogos és kerékpáros, a középiskolások a gyalogos, kerékpáros és segédmotor-kerékpáros közlekedés legfontosabb szabályait, alapvető feltételeit sajátíthatják el a programban – fejtette ki Schváb Zoltán.

Az 1993-ban alapított Európai Közlekedésbiztonsági Tanács brüsszeli székhelyű nonprofit szervezet. Az ETSC közlekedésbiztonsági kérdésekben szakértői tanácsadást nyújt az Európai Bizottság, az Európai Parlament és a tagállamok részére. A szervezet 2007 óta minden év júniusában megrendezett konferenciáján hozza nyilvánosságra éves jelentésének eredményeit. A Tanács egyúttal PIN-díjat ad a közúti biztonság területén kiemelkedő fejlődést elért országoknak, az elismerést tavaly Magyarország érdemelte ki. Az ETSC célkitűzései megvalósítása érdekében nemzeti találkozókat (PIN Talks) is szervez az egyes országokban.

Tovább 

http://www.mozgasvilag.hu/turazas/hirek/kalandpark-kerekesszekkel

írja a mozgasvilag.hu


Tavasszal nyitotta meg kapuit Magyarország első és egyedülálló, mozgásukban korlátozottak által kerekesszékkel használható erdei drótkötél akadálypályája.

 

A hazánkban egyedülálló pálya két pályaszakaszból áll: az egyik kerekesszékkel és járóbottal, a másik csak járóbottal teljesíthető akadályokkal felszerelt. A két pályaszakaszon 10-10 akadály található, melyek mindegyike élőfára épült, 3-5 méteres magasságban van felszerelve a fák törzsére.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

De alábbi hírt is lehet többféleképpen érteni, így is és úgy is ... de azt nem írják, hogyha minőségi, akkor dömpilgelhető (persze védővám akkor kellhet, ha van "hazai hasonló" - azonban Amerikában nem biztos, hogy olcsó az olcsó, tulajdonképpen ezt lehet érteni másképpen is).

Peking: az uniós büntetővámoknak súlyos következményei lehetnek
forrás: mti (az alternativenergia.hu oldal vette át, én onnan)

Az Európai Unió által javasolt büntetővámok kivetése a kínai napelemekre “súlyosan fogja rontani” a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokat; kereskedelmi háború veszélye fenyeget - fenyegetett a kínai kereskedelmi minisztérium szóvivője csütörtökön.

Sen Tan-jang sajtótájékoztatóján arra reagált, hogy az Európai Bizottság egyetértett azzal a javaslattal, amely szerint 37-től 68 százalékos vámmal terhelnék a kínai napelemek importját. Az indoklás szerint a dömpingáron érkező kínai termékek lehetetlen helyzetbe hozták az uniós piacot. Az intézkedésről május 15-én egyeztettek a tagállamok kereskedelmi szakértőivel Brüsszelben, és úgy tudni, hogy június 6-ától már életbe léphet az intézkedés. A szóvivő szerint az ideiglenes vámok mindkét fél érdekeit sértenék, és egy kereskedelmi háborúnak csakis vesztes partnerei lehetnek. Hozzátette, Peking a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályainak és a kínai törvények betartása mellett határozottan meg fogja védeni az ország érdekeit, “ha csak a két fél le nem ül és ki nem találja a kereskedelmi háború elkerülésének a módját”.

Kína korábban már jelezte, szerinte a lépés a piacvédelem, a protekcionizmus megnyilvánulása, ami “rossz üzenet a világnak”. Sen arra sürgette Brüsszelt, hogy vegye fontolóra a kétoldalú kapcsolatok szélesebb érdekeit és tegyen erőfeszítéseket a kérdés megfelelő kezelésére. A kínai beszámoló utal arra, hogy a 450 európai vállalatot összefogó “megfizethető napenergiáért szövetség” szintén rendkívül nyugtalanítónak nevezte a lépést. Egyes európai felmérések szerint az EU napelempiacának négyötödét már a kínai gyártók uralják. Az Egyesült Államok már korábban hasonló lépéseket érvényesítve intézkedett piacának, illetve napelem gyártóinak védelméről.

A szóvivő külön kitért arra az új európai kezdeményezésre, amely a mobil távközlési eszközöket gyártó és forgalmazó kínai óriásokat, a Huaweit és a ZTE-t is kereskedelmi vámokkal fenyegetné. A hivatkozás szerint Brüsszel bizonyítékokkal rendelkezik arra, hogy a vállalatok törvénytelen támogatásban részesülnek. Becslések szerint e két vállalat az európai piacnak csaknem az egynegyedét már lefedi. Sen Tan-jang úgy vélte, anélkül, hogy előtte tárgyalnának Pekinggel több uniós tagállam nem ért egyet a dömpingellenes és szubvencióellenes vizsgálatok elindításával.

Sen beszámolt arról, hogy a témában Peking és Brüsszel egyeztetetést folytatott a múlt év második fele óta, s Kína az unió egyoldalú döntését úgy értékeli, hogy az Európai Uniónak nem volt őszinte a szándéka arra, hogy a problémát párbeszéd útján rendezzék.

Tovább 

http://iho.hu/hir/a-torzshalozat-resze-lesz-a-bakony-vasut-es-nagyborzsony-130514

írja az iho.hu, MTI közlés alapján

 

Az állam kizárólagos vagyoni tulajdonába kerülnének a műemlékvonalak.

 

A nemzeti vagyonról szóló törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájával folytatta munkáját kedden az Országgyűlés. A javaslat értelmében két műemléki védettségű vasúti vonallal egészülne ki a nemzeti vagyonról szóló törvény

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 hónapja

Ismét ragyogó színekben pompázik a Bezina-völgyi Erdei Vasút motorkocsija | 2024. július 24.

A Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával megújult a Bezina-völgyi Erdei Vasút motorkocsijának Kajla matricája, így a kisgyermekes családok újra teljes pompában utazhatnak Kajlával Szob és Nagyirtáspuszta közötti varázslatos erdei útvonalon.

A Kajla programon belül; az utazás során, ha a kalauznál fel tudja mutatni a gyermek az új világoszöld Kajla útlevelét, akkor újabb pecséttel gazdagodhat. Másfelől ez igazolhatja, hogy utazott a kisvonattal, és ekképp újfent bővült a látnivalók listáján „kipipáltak” száma.

Fontos tájékoztató!

A kisvasút nem tartozik az állami vasutakhoz (MÁV-Start), így a kisvasúton a vármegyei, vagy országos bérletek nem használhatóak az utazáshoz.

A menetrend szerinti járatainkon a Kajla motorkocsival találkozhatunk, így a kisgyerkőcök közelebb kerülhetnek és megismerhetik ezt a remek kezdeményezést.

Mi is a Kajla Program lényege?

A fő célja a programnak az, hogy magyarok tízezreinek, ezen belül a kisgyermekes családoknak tegye színesebbé, mozgalmasabbá, kalandosabbá az életét. A legfőbb kirándulócélpontok pedig ezúttal belföldön találhatóak, melyek jó részét, a program segítségével kedvezményesen vehetik igénybe a családok.

Bővebben:
http://www.ipolyerdo.hu/hirek/ismet-ragyogo-szinekben-pompazik-a-bezina-volgyi-erdei-vasut-motorkocsija

Tovább 

http://vasut.kteam.hu/hetidezete.html

írja vasut.kteam.hu

(A dőltbetűs részek a honlapgazda kommentárjai)

 


„A helyi, országos vagy regionális jelentőségű, az európai folyosókra ráhordó vasútvonalak szerepe háttérbe szorult a nagyívű, összeurópai hálózati tervezésnél, ezen ráhordó funkciók elhanyagolásával a TEN-T hálózatra fordított beruházások hatékonysága is csökken. A megoldás ez esetben az elszámolható beruházások körének szélesítése, projektcsomagok létrehozása lenne.” Alscher Tamás "A vasúti közlekedés fejlesztése Európában és Magyarországon" című, március 27-i anket keretében tartott előadásáról számol be Kemsei Zoltán az IHO-ban |


Képesek vagyunk-e, tanulni saját hibáinkból, vagy az M4 metró után az összes elérhető forrást V0-ra, további autópályákra és az új paksi blokkokra költjük el?

Tovább 

http://iho.hu/hir/kerekpar-a-potlobuszokon-130402

írja az iho.hu, BKK közlés alapján

(régebbi hír, de hátha valaki nem ismeri)

 

Márciustól a HÉV-et vagy fogaskerekűt pótló autóbuszokon is lehet kerékpárt szállítani.

A BKV járatain csak a HÉV-eken és a fogaskerekűn (60-as villamos) van lehetőség a kerékpárszállításra. Ám hogyha üzemzavar vagy vágányzár miatt a szerelvények nem közlekednek, és helyettük pótlóbuszok állnak forgalomba, a kerékpárszállítás lehetősége egyszer csak hopp, megszűnik.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 15 órája a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:

Drogcsempésztől lefoglalt sportautóval járőröznek a ...

M Imre 17 órája új képet töltött fel:

Az_elso_gyorshajtas__walter_arnold_benz_patentmotorwagen_paddock_wood_kent_megye_anglia_1896_januar_28_2198647_3692_s

M Imre írta 1 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

A BKV szerint járműhiány nem fordulhat elő, de az oroszok ...

M Imre írta 1 napja a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Nosztalgia Ikarus autóbuszokkal készül a MÁV...

M Imre írta 1 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Bemutatkoztak az ArrivaBus vadonatúj Mercedes-Benz...

M Imre írta 1 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:

A_kedd_ejszakai_futoproba_soran_atkelt_a_2202es_caf_a_dunan__a_rakoczi_hidon_foto_voros_attila_ihohu__2015_1926739_4258_s

Vitézy Dávid : A Telex ma részletes cikkben számol be...

M Imre írta 1 napja a(z) Az Országos Meteorológiai Szolgálat alapításának 150. évfordulója (imázsfilm, 2020.) videóhoz:

Letépte a szélvihar a Szegedi Tudományegyetem ...

M Imre írta 2 napja a(z) Tallós Rita (47), a Jóban Rosszban sztárja elütött egy gyalogost, aki takarásból az úttestre lépett. fórumtémában:

Bosch: Kökin, a Sibrik felüljárò teljes szélességben le van ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Roberto egy híres művészeti múzeum takarítója volt. Egy...

M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

2025 júliusától a közösségi közlekedés ingyenes ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu