Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2922 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2922 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2922 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2922 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Felpuhult a hagyományos autók betiltásának javaslata


Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy az európai illetékesek döntése értelmében 2035-től betiltják a hagyományos meghajtású autók forgalmazását, onnantól kezdve ugyanis már csak zéró emissziós modelleket lehetne

-- újonnan értékesíteni.

https://www.consilium.europa.eu/hu/press/press-releases/2022/06/29/fit-for-55-council-reaches-general-approaches-relating-to-emissions-reductions-and-removals-and-their-social-impacts/

Most a környezetvédelmi miniszterek tanácskozása zárult le egy fontos eredménnyel, a javaslat viszont tovább puhult.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 éve

Régi – és nem csak a Volkswagent érintő – ügyek azok, amelyek tárgya, hogy egyes autógyártók olyan szoftveres megoldásokat használtak autóikban, melyek segítségével megkerülték a környezetvédelmi előírásokat.

Ehhez a témakörhöz kapcsolódóan hirdetett határozatot tegnap az Európai Unió Bírósága.
https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2022-07/cp220124hu.pdf

Az uniós bírósághoz jogértelmezést kérve osztrák bíróságok fordultak, akik a károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftver használata miatt a 2011 és 2013 közötti adásvételi szerződések semmisségének megállapítását szeretnék elérni a Volkswagen autói tekintetében.

A tényállás: az e bíróságok által előadottak szerint ez a szoftver csak akkor biztosítja a nitrogén-oxidra (NOx) vonatkozóan uniós szinten megállapított kibocsátási határértékek betartását, ha a külső hőmérséklet 15 és 33°C közötti marad. E hőmérsékleti tartományon kívül a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) szintje lineárisan 0-ra csökken, ami a kibocsátási határértékek túllépéséhez vezet. Ezt a hőmérsékleti tartományt a Volkswagen által az uniós jog értelmében tiltott szoftver cseréje érdekében elvégzett, a szóban forgó járművekbe telepített szoftver frissítése eredményezte. A német szövetségi gépjárműforgalmi hatóság engedélyezte ezt a frissítést, mivel úgy ítélte meg, hogy az nem tartalmaz tiltott hatástalanító berendezést.

Ezzel az engedélyezéssel az osztrák legfelsőbb bíróság, a kismartoni regionális bíróság és a klagenfurti regionális bíróság nem értett egyet.

Az uniós bíróság szerint az jogellenes, hogy a szoftver csak a fent említett hőmérsékleti tartományon belül biztosítja a határértékek betartását – akkor is az, ha egyéb okok, pl. teljesítmény, hatékonyság, kopásvédelem stb. miatt járt el így a gyártó.

Megállapítják, hogy: „tiltott az olyan hatástalanító berendezés, amelynek rendes közlekedési körülmények között az év nagy részében működnie kell. Az ilyen berendezés elfogadása ugyanis azzal járna, hogy a kivétel gyakrabban lenne alkalmazandó, mint maga a tilalom, és a járművek

-- nitrogén-oxid-kibocsátásának korlátozására vonatkozó elv aránytalan sérelmét eredményezné.”

Azt is megállapítják, hogy a fogyasztóvédelmi szabályozás szerint a fogyasztó „csekély mértékű hiba” esetén nem állhat el a szerződéstől, ám a szóban forgó szoftveres megoldás „nem csekély mértékű hiba”, hanem olyan jelenség, mely alapot adhat az adásvételi szerződés felmondására.

Mint ismert, az Európai Bíróság határozatai jogértelmezések, nem ítéletek – a konkrét döntéseket a benyújtó nemzeti bíróságok hozzák meg a határozat alapján.
https://itcafe.hu/hir/eu_volkswagen_szoftver.html

Tovább 

Mérföldkőhöz érkeztünk! A mai napon a Kiserdő Egyesület felperes lett a Pest Megyei Kormányhivatallal, mint alperessel szemben.


24 oldal terjedelmű keresetet nyújtottunk be az Új Duna-hidak, valamint a kapcsolódó úthálózat I. szakaszának (Budapest, XI. kerület Fehérvári út és Budapest IX. kerület Gubacsi út között) létesítésére vonatkozó környezetvédelmi engedély tárgyában.


Keresetindításunk céljából egy rövid részletet idézünk nektek:


„Tekintettel arra, hogy a rendkívüli erőforrásokat elfecsérlő nagyberuházást teljességgel hamis közlekedéspolitikai indokokra alapozzák, nevezetesen arra, hogy az új útvonal és Duna-híd tartósan tehermentesít majd egyes belvárosi területeket és más hidakat, a felperesek nem látnak olyan társadalmi-gazdasági értékeket az engedélyezett tervben, ami miatt bármilyen környezetvédelmi és természetvédelmi kompromisszumot vállalni lehetne.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 6 hónapja

Annyira rossz állapotban van a Gubacsi híd, hogy traffipaxszal mérik, öt kilométer/órával haladnak-e át rajta a vonatok | 2025. január 02.

Annyira rossz állapotban van a Gubacsi híd szerkezete, hogy a vonatok csak 5 kilométer/órával haladhatnák át rajta. Hogy tudják, megfelelő-e a sebességük, traffipaxokat szereltek fel a híd északi és déli oldalára, írja az Iho.hu.

Ha egy vonat túl gyorsan közelít, akkor szomorú fej jelenik meg a traffipax kijelzőjén, de a mérőberendezés látómezejébe az autósok is beleesnek az északi oldalon, így igen gyakran szomorodik el a traffipax.

https://444.hu/2025/01/02/annyira-rossz-allapotban-van-a-gubacsi-hid-hogy-traffipaxszal-merik-ot-kilometeroraval-haladnak-e-at-rajta-a-vonatok

Tovább 

 

Az Autóőrszemet saját tapasztalatok alapján indította el egy fiatal magyar pár, akik maguk is többször hagyták felkapcsolva járművük lámpáját, így lemerítve az akkumulátort. Úgy vélik, a segítőkészség sokunkban benne van, s ha efféle problémát látunk az utcán, vagy menetközben, rengetegen vagyunk, akik örömmel értesítenénk a sofőrt, ha elérhetnénk valahogy.

Mindenkivel előfordult, hogy lehúzva hagyta az ablakot, vagy égve maradt a világítás, és induláskor bosszankodott, hogy nem indul a kocsi, vagy éppen kisebb kár érte...

Tovább 

2022. június 8-án egy igen meghatározó fővárosi döntés született a Budapesten áthaladó tehervonatokról és a Kelenföld-Ferencváros közötti vágánybővítés szükségességének kérdésességéről. Ezek alapján hazánk és fővárosunk közlekedési stratégiái is korrekcióra szorulnak.


A döntés értelmében a főpolgármester azonnal kezdeményezi a kormánynál a „V0” teherforgalmi vasútvonal megépítését, egyben nem engedélyez olyan vasúti beruházást Budapesten, ami teherforgalom erősödését eredményezheti.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért: Lemondásom a POPÉK elnökségből

Kedves Lakók, Támogatók, Civil társak!

Szeretném megerősíteni, hogy lemondok a POPÉK elnökségében betöltött tisztségemről. Két elnöktársam is ugyanezt fogja tenni. Elsősorban egészségügyi és családi okokból mondok le, de ez az egész kérdés persze sokkal összetettebb. Már tavaly jeleztem ezen szándékomat, de a sétány ügye és a felgyorsulva érkező fejlemények mindig visszarántottak. Tovább már nem húzhatom a dolgot, mert már fel akar őrölni. Lépni kell, és nektek is lépnetek kell.

Először is sajnálom, hogy bár megnyertük a pereket, végül mégsem tudtuk a fákat megmenteni. Az ellenfél nem tartja be a játékszabályokat, és észrevehetőbb következmények nélkül tudja végezni tevékenységét illegálisan úgy, hogy nincs egy hatóság, aki lefogná a kezüket, hogy "Te meg mit csinálsz itt?" Ez sokat elárul az ország állapotáról. A jogállamnak már csak a kifényezett roncsai maradtak meg, de még mindig van némi remény és mozgástér.

Sajnálom azt is, hogy nem sikerült több önkéntest hadrendbe állítani, hogy kiegyenlítettebb legyen a terhelés. Ez az én felelősségem is, túl sokat vállaltam egyedül és elhanyagoltam a tanítványozást. Ebből tanulnunk kell! Fontos tudnotok, hogy a POPÉK emberfeletti munkát végez (ingyen) maroknyi aktív tagságával, de ez nem maradhat így sokáig, mert belegebedünk. Önkéntesekre van szükségünk, aktív segítőkre.

Kár lenne az egyesületért, mert

- egyedül nem lehet érvényesülni a lakossági érdekvédelemben, csak hivatalos keretek között, jogi személyként. Ennek legjobb formája az egyesület.

- A POPÉK-ot piszok nehéz volt létrehozni és bejegyeztetni a mindenbe belekötő hatóságoknál. Ezt az utat mi már kitapostuk nektek.

- A POPÉK-nak - bár csak pár éve létezik - van egy komoly sikertörténete, vívmányai, kialakult közössége, kapcsolatrendszere, bejáratott ügyintézési folyamatai. Ezeket érdemes tovább építeni, mert még van bőven feladat, és nemcsak a Hamzsabégi ügy vár megoldásra a kerületben.
Mindez viszont a lakosságon múlik. Ha nem fogtok össze és csak sodródtok az árral, akkor mindenből kiforgat titeket a gátlástalan nagyvállakozók hada és a korrupt hatalom. Ha meg akarjuk állítani ezt a romlást (legalább lokálisan), akkor bele kell fektetni az önkéntes, szervezett munkánkat. Harcoljatok a környezetetek és lakhelyetek élhetőségéért, harcoljatok az életetekért!

A legsürgetőbb teendő, hogy három új elnököt válasszunk (két jelölt már van). Lehet, hogy a titkárság megújítására is szükség lesz, de új, aktív önkéntesekre mindenképp. Jó dolog csetelni és kommentelni, de ha el is akarunk érni valamit, akkor ki kell szakítani az időnkből, felállni a fotelből és átrendezni prioritásainkat, beletenni a munkánkat. Május végén lesz a kötelezően megtartandó POPÉK közgyűlés (részletek később), ahol dönteni kell az elnökök személyéről és úgy egyáltalán a jövőről. Kedves Lakók, meghívlak titeket, legyetek a részesei! Előtte azonban szervezkednetek kell, beszéljetek egymással, legyenek találkozók, hogy megtalálhassátok a szerepeiteket. Hívjatok meg engem is, szívesen segítek május végéig, addig úgyis hivatalban leszek még! Utána azonban nagyon a háttérbe kell vonulnom.

A margóra írom csak, hogy mióta kivágták a fákat eltolódott a fókusz olyan témákra is, amit már nem nekem kellene képviselni (ilyen például az átjárók ügye). Van továbbá pár ember, akikkel szemben néha keményebb hangnemet használtam. Függetlenül attól, hogy ezt mennyire éreztem jogosnak (tévedhetek is), bocsánatot kérek tőlük.

Köszönök minden támogató hozzáállást, amit megtapasztalhattam tőletek 2019 óta. Köszönöm elnöktársaim munkáját és a Védegylet bajtársias segítségét. Köszönöm a döntéshozóktól, politikusoktól kapott lehetőségeket és minden önkormányzati anyagi segítséget a perköltségekre. Köszönöm Istennek úgy az egészet!

Szeretettel,
Tóth Sándor Péter, POPÉK
+36 20 562 5802
https://www.facebook.com/photo/?fbid=435976355600930&set=a.258037113394856

Tovább 

Változnak a magyar rendszámok

network.hu


Kérdések és válaszok egy helyen.

-- Hogy néznek ki, hány és milyen karakterből állnak az új típusú rendszámok?
Az újfajta rendszámtáblák a latin ábécé szerinti két magánhangzóból vagy két mássalhangzóból - kivéve a cs, gy, ly, ny, sz, ty, zs betűkombinációkat -, majd újabb két betűjelből és három számjegyből állnak. A rendszámtábla betűjelei helyén ékezetes magánhangzók nem állhatnak, a számjegyek helyén 001-től 999-ig terjedő érték szerepelhet.

Tovább 

2022. június 24., péntektől:

MOL

„Kisnyomású kútoszlopainkon az engedélyezett maximális tankolási mennyiség napi 50 liter (az eddigi 100 liter helyett). Nagynyomású kútoszlopunkon a magyar rendszámú 3,5 – 7,5 t össztömegű, valamint a mezőgazdasági erőgépek továbbra is mennyiségi limit nélkül hatósági áron vásárolhatnak.
Edényzetbe, kannába történő tankolás esetén a piaci ár érvényes.”
https://www.facebook.com/MOLKoszeg/posts/pfbid02JYhMNS1v3QR1p6Jj9iSefRgaXfu29EnHY5ganSNv7h8dhnrVx8haAMMtNThDYtVml

A kút kezelői azt kérik, hogy amennyiben a vásárlók az autó üzemanyagtartálya mellett „külső edényzetbe is tankolnának, azt a benzintankba történő tankolástól elkülönítve, a benzintankba történő tankolás vételárának rendezését követően, önálló tranzakcióként szíveskedjenek megtenni”.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hete

A Mol mostantól akár naponta módosíthatja az üzemanyagárakat | 2025.06.24.

Még ha ennek első érvényesítéseként a holnaptól folytatódó drágulás a nemzetközi folyamatok késedelmes követését bizonyítja is.

Az olajcsoport tavaly májusban egy hasonló, belső üzenettel lényegében arról értesítette kiskereskedelmi vevőit, hogy az addigi kettő – szerdai és pénteki – lehetséges ármódosítási időpontokról átáll a kedd-csütörtök-szombatira. Az olajcsoport a mostani esethez hasonlóan lépését akkor is a piaci folyamatok még pontosabb lekövetésével indokolta. (Igaz, sokak szerint az is közrejátszhatott, hogy a kormányzat „beavatkozással” fenyegette meg az ágazatot arra az esetre, ha a hazai üzemanyagárak havi átlaga a környező államoké fölé nőne.)

https://nepszava.hu/3284840_mol-uzemanyagarak-brent-olaj-arkepzes-iran-izrael
___

Nem járnának rosszul a magyar autósok az orosz olajimport megszűnésével | 2025. június 24.

A kormány továbbra is foggal-körömmel ragaszkodik az orosz energiaimport fenntartásához, aminek a kőolaj esetében könnyen azonosítható oka van: az orosz olaj árelőnyét szinte teljesen a költségvetés nyeli le. A hazai autósok valószínűleg meg sem éreznék, ha az Európai Unió valóban betiltaná az orosz olaj behozatalát.

Oroszország jelentős részben az energiahordozók exportjából finanszírozza Ukrajna elleni háborúját, az EU ezért régóta igyekszik csökkenteni ezeket az orosz bevételeket.

A magyar érvek erejét eleve gyengíti, hogy miközben a százhalombattai finomító – a 2014-ben megkezdett fejlesztéseknek köszönhetően – már 2022-ben is legalább 35 százalékban képes volt nem orosz eredetű kőolajat feldolgozni, a háború kitörése után Magyarország orosz olajimportja még nőtt is, aránya pedig másfél éve 80 százalék felett van.

Ahogy az alábbi grafikonon látható, 2022 elejétől 2025. március 31-ig 894 milliárd forinttal olcsóbban importálta Magyarország az orosz kőolajat, mint a világpiaci ár. Ebből azonban a fogyasztóknak 2022-t leszámítva nem volt érezhető előnye,

-- a Mol és a magyar állam tette el a nyereséget.

https://g7.hu/kozelet/20250618/nem-jarnanak-rosszul-a-magyar-autosok-az-orosz-olajimport-megszunesevel/

Tovább 

Négy zóna lesz, a legdrágábban 600 forint lesz az óradíj.

network.hu


A kép forrása: Wikipédia


Egységesítené a budapesti városvezetés a fővárosi parkolási rendszert – mondta Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes egy csütörtöki háttérbeszélgetésen. Az új rendszer – ha az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén elfogadják a képviselők – szeptember első hetében lép életbe.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hete

Fergeteges sikernek bizonyult a behajtási díj bevezetése New Yorkban | 2025.06.21.

Hosszú vajúdás után idén év elején más nagyvárosok után New Yorkban is bevezették a behajtási díjat, amit azoknak az autósoknak kell megfizetniük, akik Manhattannek a Central Parktól délre eső, mintegy 21 négyzetkilométeres kiterjedésű részére szeretnének bejutni. A hétvégén is fizetendő díj személyautóknak reggel 5-től este 9-ig 9, éjjel 2,25 dollár, motoroknak feleannyi, teherautóknak és buszoknak több mint duplája (21,6 dollár). A díjat naponta csak egyszer kell megfizetni, akkor is, ha valaki többször hajt be a zónába. A mozgássérültek ingyen hajthatnak be, az alacsony jövedelműek (évi 50 ezer dolláros jövedelem alatt) pedig havi 10 behajtás után 50 százalékos kedvezményt kapnak. Érdemes tudni, hogy a Manhattanbe érkező járművek több mint negyede idáig is 14-16 dollárba kerülő fizetős alagutakon, illetve hídon át érkezett a zónába, és mivel ők kedvezményt is kapnak a behajtási díjból, nekik a behajtási díj tulajdonképpen csak 40-50 százalékos díjemelést jelentett. Eredetileg amúgy 15 dollár lett volna az autókra vonatkozó díj, de az emelést a politikai alkuk nyomán 2031-re halasztották.

Már néhány nappal a bevezetés után arról szóltak a hírek, hogy az autóforgalom csökkent, a forgalom sebessége és a közösségi közlekedést használók száma nőtt, de ekkor még nem lehetett biztosan tudni, hogy a változás csak a díj kiváltotta átmeneti sokk, vagy tartós fordulatról van szó. A New York Times májusi összefoglalója alapján viszont már egyértelmű, hogy a behajtási díj pozitív változásokat eredményezett.

A fontosabb változásokat az alábbi ábra foglalja össze:

https://assets.4cdn.hu/kraken/8Cx2PIBjYY0l1Kf1Kfs.jpeg

Ezek közül is a legfontosabb, hogy a behajtási díj miatt jelentősen csökkent a forgalom: áprilisban például 12 százalékkal kevesebb jármű (átlagosan napi 568 ezer) hajtott be a zónába, mint korábban. Ez számos kedvező hatással járt. A Yale és a Stanford egyetemek vizsgálata szerint az átlagsebesség csúcsidőben 7,5 százalékkal, csúcsidőn kívül 5,7 százalékkal nőtt. Ráadásul a járművek átlagsebessége még a zónán kívül is nőtt 1-3 százalékkal, így nem vált valóra az a félelem, hogy a behajtási díj miatt a zóna közelében nagyobb lesz a torlódás. A taxiknak a koronavírus-járvány óta folyamatosan csökkenő átlagsebessége ismét emelkedni kezdett, mintegy 6 százalékkal. A buszok automatikusan rögzített sebessége is nőtt, a zónán belül 3,2 százalékkal, a zónán kívül 1,9 százalékkal, a későn érkező buszok aránya pedig 21-ről 17 százalékra csökkent.

Az autóforgalommal ellentétben a közösségi közlekedés utasforgalma nőtt, a New York-i metróé mintegy 8 százalékkal, a buszhálózaté 13 százalékkal, a különböző agglomerációs vasútvonalaké 4-11 százalékkal. A taxik forgalma mintegy 14 százalékkal emelkedett, pedig sokan attól tartottak, hogy a taxival megtett utazásra vonatkozó behajtási díj vissza fogja vetni a forgalmukat (a taxik a napi díj helyett utazásonként 0,75 cent, az Uber és társaik 1,5 dollár behajtási díjat fizetnek).

A pozitív hatások közé tartozik, hogy a metrón elkövetett bűnesetek száma 18 százalékkal csökkent – feltehetően azért, mert a megnövekedett forgalom miatt nagyobb figyelem irányult a metróra, ami csökkentette a bűnelkövetési lehetőségeket. A behajtási díj az autóforgalom – illetve feltehetően az autóvezetés okozta stressz – csökkentésével is hozzájárult a nagyobb biztonsághoz. A sérüléssel járó autóbalesetek száma 14 százalékkal, a sérültek száma 15 százalékkal, a tűzoltók kiérkezési ideje közel 3 százalékkal csökkent (a mentők kiérkezési ideje viszont kis mértékben nőtt). A zónán belül a rendőrségnek a tilosban parkolással is kevesebb dolga akadt: az esetek száma 4 százalékkal csökkent, bár ezt némileg ellensúlyozta a zónán kívüli esetek számának 2,4 százalékos emelkedése.

A fentieken kívül a zajjal kapcsolatos panaszok száma a zónán belül 45 százalékkal, a zónán kívül 27 százalékkal, a későn érkező iskolabuszok száma 24-ről 16 százalékra csökkent.

A gazdaság visszaesésével kapcsolatos félelmek ellenére a zóna területét közel 2 százalékkal többen keresték fel, az éttermi foglalások száma pedig 7 százalékkal nőtt (a zónán kívül is volt növekedés). A Time Square gyalogosforgalma és a Broadway-en található színházak látogatottsága sem csökkent.

A szállópor-szennyezés csökkent ugyan valamelyest, de túl korai lenne kijelenteni, hogy ez egyértelműen a behajtási díj miatt van.

A behajtási díjakból származó bevételek is megfelelnek az elvárásoknak:, a márciusi 45 millió dolláros bevétel alapján meglesz a tervezett évi 500 millió dolláros (forintban közel 200 milliárdos) bevétel, amit a közösségi közlekedés fejlesztésére terveznek fordítani.

A kedvező tapasztalatok megtették hatásukat: míg tavaly decemberben a New York-iak 33 százaléka támogatta a behajtási díjat, idén tavasszal már két mérés szerint is 42 százalékuk szeretné, ha maradna a díj. Nem lenne példa nélküli, ha a támogatottság hamarosan elérné az 50 százalékot, hiszen a behajtási díj támogatottságának máshol is jót tettek a közvetlen tapasztalatok.

Nem mindenhol vált be

Az eddigi tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy azokban a nagyvárosokban, ahol az elmúlt évtizedek során bevezették a behajtási díjat, mindenhol pozitív változásokkal járt a díj bevezetése. A sorban Szingapúr volt az első még 1975-ben; ott a bevezetés után 76 százalékkal csökken a zónába behajtó autók száma, a közösségi közlekedéssel munkába járók aránya pedig 33-ról 70 százalékra nőtt. A később jelentősen kiterjesztett fizetős zónában már kisebb a hatás, a becslések szerint a díj ma 13 százalékkal csökkenti a forgalmat.

... érdemes megjegyezni, hogy a Budapesten rendszeresen autózók körében már 2021-ben 44 százalékos volt egy 500 Ft-os útdíj támogatottsága. Bár ahhoz, hogy itt is bevezethessék a dugódíjat, törvénymódosításokra lenne szükség, rövid időn belül jelentős eredményt lehetne elérni azzal is, ha a parkolási díjakat jelentősen emelnék.

https://qubit.hu/2025/06/21/fergeteges-sikernek-bizonyult-a-behajtasi-dij-bevezetese-new-yorkban

Tovább 

Budapest azoknak az embereknek a közössége, akik itt élnek, dolgoznak vagy épp szabadidejükben kikapcsolódnak. Azonban közösségünknek nagyon sok tagja csak neheazen vagy egyáltalán nem fér hozzá alapvető közszolgáltatásokhoz, mert valamilyen fogyatékossággal él.


Ezért a fővárosi intézményekkel közösen olyan Budapestért dolgozunk, ahol a fogyatékossággal élő emberek is valóban otthon érezhetik magukat. Ehhez elsődleges, hogy biztosítsuk a közterek és a közlekedés akadálymentes használatát.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 6 napja

Mintegy 1325 méter hosszon, 8800 négyzetméternyi felületen újul meg a X. kerületi Kozma utca burkolata, | 2025.06.28.

ami a Jászberényi út és az Új köztemető előtt található körforgalom között újul meg. Július 3-án indulnak a munkálatok – írta a Vezess-nek küldött közleményében a Budapest Közút.

https://www.budapestkozut.hu/megujul-a-x-keruleti-kozma-utca-burkolata-jelentos-forgalomkorlatozasra-kell-keszulni/

A marást követően két rétegben terítik az aszfalt kopórétegét helyenként cserélik a pályaszerkezetet is, továbbá korszerűsítik az Izraelita temető buszmegálló peronját és gyalogátkelőjét.

A felújítást három ütemben végzik. Az első ütemben a fent említett szakaszon a körforgalomtól kétszáz méterre a Jászberényi út felé kezdődik a teljes útzár, amely az Izraelita temető körforgalomhoz közelebb eső bejáratáig bezárólag fog tartani. Ez a bejárat is munkaterület lesz, tehát itt nem lehet bejutni a temetőbe, hanem a másik, Jászberényi úthoz közelebb eső bejáratot lehet használni. Ez az ütem a tervek szerint két hétig tart.

A második fázisban az Izraelita temető körforgalomhoz közelebb eső bejáratától a Harangláb utcáig tart a teljes útzár. Ekkor a Jászberényi úthoz közelebb eső bejárat munkaterület lesz, nem lehet majd használni, a körforgalom felőlit már igen. Ez a munkafázis várhatóan egy hétig fog tartani.

A harmadik, egyben utolsó szakaszban a Harangláb utcától a Jászberényi útig tartó részen fognak dolgozni félpályás útzár mellett. A szakasz egyirányú lesz a Jászberényi úttól a körforgalom felé a Harangláb utcáig. Ez az ütem tervezetten két héten át fog tartani.

Az átépítések érintik a 68-as, a 195-ös, a 202E, a 268-as és a 968-as busz közlekedését, a változásokról a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) oldalán lehet majd tájékozódni.

https://www.vezess.hu/hirek/2025/06/28/kozma-utca-x-kerulet-budapest-felujitas-kozlekedes/

Tovább 

network.hu

 

Újabb 16 helyszínre látogat a HUMDA országjáró közlekedésbiztonsági programsorozata.


Tizenkét városba, két fesztiválra és két gyermektáborba látogat el a „Road Safety – a biztonság az első” országjáró közlekedésbiztonsági oktatási programsorozat, amelyet óvodásoknak és alsó tagozatos általános iskolás tanulóknak szervez a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A korábbi húsz helyszínen több mint 45 ezren vettek részt a képzésen.

Tovább 

network.hu

 

A MÁV 424-es sorozatú gőzmozdonya (Wikipédia)

 

A levél:

 

Tisztelt Autósok! Tisztelt Közúti Közlekedők!

Sajnálatos módon az utóbbi időben sok hír szól a vasúti átjárós balesetek megnövekedett számáról. 2022 májusáig már 39 vasúti átjárós baleset történt, amelyekben tizenheten vesztették életüket, annyian, mint tavaly egész évben. Ezeket a baleseteket kivétel nélkül mindig a figyelmetlenség és a KRESZ szabályainak be nem tartása okozta.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 15 perce a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:

Vučić-ellenes tüntető: tudjuk, hogy a magyarok velünk...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

a nehéz magyar szavakból kettő https://youtu.be/EfoUKYH_kNE...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Egyértelmű: itt a nap képe fotó: Németh András https://www....

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sztárgét Béla a titkos magyar űrhajós https://www.youtube....

M Imre 3 napja új képet töltött fel:

Egyutt_alvas_2198569_7481_s

M Imre írta 4 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:

Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...

M Imre írta 4 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:

Zebra_non_pedibus_sexaginta_deserta_hatvanpusztai_2198234_1593_s

Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...

M Imre írta 4 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:

A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu